Siirry uusimpaan kommenttiin

Sagemcom DNA Valokuitu Plus-modeemi tiputtaa Wifi yhteyttä

Hei,

eilen alkoi ongelmat Sagemcom F-3890V3 kaapelimodeemin WiFi-yhteyden kanssa.

Lisäsin seitsemännen WiFi-laitteen, ja oman puhelimen WiFi lakkasi toimimasta. Mikään ei auttanut (resetoin puhelimen, irroitin lisätyn laitteen virroista) paitsi kaapelimodeemin resetointi. Tuon jälkeen kaikki taas toimi.

Myöhemmin kun lisäsin kahdeksannen Wifi-laitteen, sen wifi toimi vain hetken. Kun irroitin kyseisen laitteen ja laitoin takaisin virtoihin, niin Wifin SSID oli kadonnut listalta. Aiemmin yhteyden saaneet laitteet pysyivät vielä wifi-yhteydessä. Jälleen kaapelimodeemin resetointi auttoi asiaan.

Olen lukenut vastaavanlaisista ongelmista tällä foorumilla.

Onko tähän tulossa jotain ratkaisua, vai täytyykö lähteä vaihtamaan operaattoria ja tekemään reklamaatiota?

Sanotaan vielä että tämä ei ole läheskään ainoa kyseisen modeemin ongelma.
abcdefg Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Moikka, onhan modeemi varmasti reitittävässä tilassa? Siltaavassa tilassa modeemiin voi kytkeä vain 5 laitetta liittymälle annettujen IP-osoitteiden loppumisen vuoksi
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • On tämä reitittimenä, käytän myös port forwarding toimintoa.

    abcdefg
  • Reititin täytyi taas bootata jotta SSID tulisi näkyviin kännykässä. Oli kolmas bootti tänään!
    abcdefg
  • Kyseisen modeemin kanssa on tosiaan ollut tiedossa yleinen vika joka aiheuttaa mm. yhteyden pätkimistä tai hidastumista. Laitteille tulee jakoon tänään uusi päivitys jonka pitäisi korjata myös tämä ongelma. Päivitykset jaetaan erissä eli kaikki eivät tule saamaan päivitystä heti ensimmäisten joukossa, loppukäyttäjille päivitys tulee jakoon jos mitään ongelmia uuden päivityksen kanssa ei ilmene. Pahoittelut vielä aiheutuvasta häiriöstä!
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Mikä tämä uusin versio on?

    Ostin eilen kyseisen boxin luullen, että saan korjattua vanhan boksin ongelmat. Sainkin tilalle vielä huonommin toimivan laitteen. Siinä on nyt ohjelmistoversio FAST3890V3_DNA_sw05.76.9.7q
    onko tämä vanha vai uusi versio? Miksei missään näy päivämäärää koska päivitetty?

    Vanha modeemi katkoi yhteyttä ja joutui ehkä kerran viikossa boottaamaan. Tämän kanssa puolet laitteista ei edes näe wlania. Onneksi tällä hetkellä ei ole etäopetusta/etätyötä. Mobiilinetillä joutuisi hoitamaan nekin.

    Olisi pitänyt tietää, että DNA:lla ei mikään toimi.....En olisi asiakas ellei taloyhtiö olisi DNA:n kaapeliverkossa...

    Timo
  • Uusin versio, jota on alettu jakamaan viikko sitten maanantaina 31.5.2021 on FAST3890V3_DNA_sw18.76.10.12w-6

    Päivitysten olisi tarkoitus jatkua tällä viikolla.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Minulla on tuo uusin versio, mutta laitteet tippuilevat verkosta edelleen kokonaan tai jos eivät tipu, niin yhteys pätkii. Toivottavasti tähän saadaan nopeasti uusi päivitys.

    Edellistä modeemia piti käynnistellä kerran viikossa uudelleen, jotta yhteysnopeus palasi siedettäväksi. Tämä uusi on vielä rasittavampi tapaus.
    Janne
  • En tiedä johtuuko jostain modeemin päivityksestä vai mistä, mutta modeemin asetukset ovat osin nollautuneet eilisen illan ja tämän illan välillä. Wifi-verkon nimi oli palautunut tehdasasetusten mukaiseksi samoin kuin salasanakin. Päivitin wifi-verkon nimen ja salasanan ennalleen. Kaikki toimii nyt tosi tahmeasti ja laitteet tippuvat koko ajan verkosta tai eivät saa siihen yhteyttä ollenkaan.

    Onko kyse päivityksestä, joka tämän aiheutti vai missä mahtaa olla vika? Miten saadaan yhteydet taas pelaamaan kunnolla?

    Softaversio ainakin näyttäisi nyt olevan tuo FAST3890V3_DNA_sw18.76.10.12w-6.

    Olen koittanut modeemin uudelleenkäynnistystä muutamaan kertaan, mutta siitä ei ole ollut mitään apua.

    Mukava tämmöinen päivitys kun kaikki takkuaa sen jälkeen. Jotenkin pitäisi saada nämä yhteydet kuntoon tai vaihtoehtona on kantaa purkki takaisin kauppaan ja ottaa netti muualta.
    TT
  • Softapäivityksen jälkeen kannattaa kokeilla tehdasasetuksien palauttamista resettinappulan kautta. Käytin lisäksi laitteen sen jälkeen kokonaan irti piuhoista jonkin aikaa ettei varmasti jää välimuistiin mitään.

    Tämän jälkeen tein asetukset uusiksi. Aika näyttää miten uusi versio jaksaa pysyä pystyssä.
    Tommi
  • Aika käsittämätöntä, jos päivityksen jälkeen pitää palautella laite tehdasasetuksiin...

    Meni usko nyt tämän laitteen kanssa. Muutin modeemin siltaavaan tilaan ja hommasin erillisen wifi reitittimen. Näyttää nyt onneksi tuo romu sentään siltana toimivan.
    Janne
  • Ei tehdasasetuksiin palauttaminenkaan autanut ongelmiin. Itsekin päädyin hankkimaan erillisen reitittimen ja vaihtamaan modeemin tilan siltaavaksi. Nyt näyttää kaikki toimivan paremmin kuin missään vaiheessa aiemmin. Ei tämän näin pitäisi kuitenkaan mennä, että asiakkaan pitää ostaa erillisiä laitteita, kun DNA:lta liittymän mukana hankituissa on vikaa.
    TT

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.