Siirry uusimpaan kommenttiin

Sagemcom F-3890V3 modeemi väittää ettei yhteyksiä ole

Hei.

Sagemcom F-3890V3 modeemin asetussivut eivät näytä yhtäkään yhteyttä, vaikka olen kiinni laitteessa WiFillä.

Ongelma tulee ilmi samantien laitteen aloitussivulla.

Toiminto on elintärkeä, ja se tulisi korjata mahdollisimman pian ohjelmistopäivityksellä.

Tällaisenaan en voi suositella laitetta kenellekään.

Aloitusnäkymä:


Näkymä laitteen statussivulta:


Saisitteko kiitos päivitettyä tuon softan!

Kommentit

  • Onko sinulla kaapeliliittymä ja onko modeemin numero oikein kirjattu asiakkuudellesi?
    PW
  • Kaapeliliittymä ja tnternet toimivat. Mutta modeemin sivut eivät näytä laitteita kiinni missään verkossa, vaikka laitteita on Wifissä.
    j
  • Kyse on nyt kaapelimodeemin asetusvalikon toimimattomuudesta eikä niinkään yhteyden toimimattomuudesta. Mutta jotta voisin hallinnoida kotiverkkoa tarvitsen näitä työkaluja.
    j
  • irrota tv ja poista jakaja, ja kytke modeemi suoraan. Tämä kertoo onko vika jakajassa
    Tuomas Raatikainen
  • Yhteys pelaa hyvin. Vika ei ole jakajassa vaan modeemin ohjelmisto ei toimi. Olen yhteydessä wifillä useilla laitteilla ja kaikki pelaa. Mutta modeemin sivu ei kerro laitteita jotka ovat siihen yhdistetty wifillä. Luitteko edes kysymystä?
    j
  • Helpottaisiaä myös jos olisi jokin manuaali joka kertoisi miten tämän pitäisi toimia. Mistä lataan sellaisen?
    j
  • Tuolla näyttäisi olevan "Lataa suomenkieliset oppaat":

    https://www.dna.fi/dna-valokuitu-plus-modeemi-f-3890v3


    Kimmo
  • Olen kyllä löytänyt nuo oppaat, kiitos vain. Niissä käydään läpi vain kytkennät eivätkä kerro asetusvalikoiden käytöstä mitään. Missä on käyttöopas modeemin selainkäyttöisiin asetussivuihin?

    Mutta se ei ole kysymykseni vaan se, että miksi nämä sivut eivät toimi oikein? Miksei laitteita näy?

    j
  • Sanoisin, että kyse on modeemin ominaisuudesta.
    Minulla on vanhempi kaapelimodeemi (Sagemcom).
    Olen käytössäni olevien koneiden yhden osion jakanut ja tehnyt niiden näytön sallimiseen tarvittavat asetukset. Nuo osiot koneet toisistaan näkevät verkko-osassa. Ilman tuota eivät näe.
    En tiedä tarkoititko tuota, mutta...
    PW
  • Laite näyttää vain ethernet-kytketyt laitteet (eli langalla kytketyt). Wifi-laitteita ei näy lainkaan. Miten tämän voi korjata? Resetoinnit ei auttaneet.
    j
  • Onko verkko tilassa "Yksityinen" kaikissa laitteissa?
    PW
  • Vastaava purkki käytössä ja se näkee laitteet todella epätasaisesti. Tekee minkään parental controlin toimivuudesta arvuuteltavaa, kun ei se omia asetettuja rajoituksiakaan valvo, jos ei kerran edes näe laitetta kiinni olevana.

    Ja kuten alkuperäinen kirjoittaja yritti ihan selvästi jo selittää, toimii yhteys ja netti laitteilla, jotka ovat reitittimessä kiinni ihan mahtavasti kyllä. Purkki vain ei näe laitelistauksissaan kaikkia kiinni olevia laitteita, välillä edes ethernet kiinnittyneitäkään.

    Eli siis vaikkapa muksun tietokone voi olla iloisesti kiinni internetissä purnukan välityksellä, mutta Parental Controliin asetettu takaraja netin käytölle ei liipaistu, kun eihän se vekotin näe koko koneen olevan verkossa kiinni. Mielenkiintoinen ominaisuus, eikö?

    On kyllä muutenkin ollut vähän murheenkryyni koko laatikko, toisinaan on onnistunut kaatamaan verkon niin, että vain osa koneista pääsee yhdistämään verkkoon, vailla mitään logiikkaa. Kerran pääsi kaksi piuhalla yhdistettyä konetta ja pari puhelinta purkin kautta verkkoon, yksi muu piuhalla oleva kone ei. Vaihto WLANiin ei tehnyt mitään, yhdistyneistä koneista ei päässyt edes purkin asetussivulle käsiksi, mutta netti niissä pelasi jostain mysteerisestä syystä. Purkin uudelleenkäynnistys korjaa nämä tilanteet, mutta turhan tiuhaan niitä on tullut.
    Henri
  • Haloo, kuuleeko DNA?
    Koska saadaan päivitys?
    j
  • Ja missä ovat modeemin asetussivujen käyttöohjeet?
    j
  • Tätä päivitystä täälläkin odotellaan. Oman modeemin haasteena on että muutaman viikon käytön jälkeen alkaa sekoilemaan ja pudottelemaan nettiyhteyttä. Tehdasresetointi ja laitteen käyttäminen hetken pois sähköistä korjaa tilanteen ja yhteys pysyy taas päällä. Pari kertaa olen ollut tukeen yhteydessä ja selvisi että softabugista kyse, ja että uusin versio korjaisi tämän haasteen.

    Heti kun linja alkaa droppailemaan alkaa Connection -välilehden Signal -osioon kertymään ensin vähän, sitten iso määrä Total Correctables -merkintöjä eri kanaville.Hieman erikoista on että joskus tehdasresetointi ei korjaa tilannetta, vaan johonkin välimuistiin jää vielä tavaraa. Vasta hetken irroittaminen sähköistä tyhjentää login kokonaan.
    Tommi
  • Olisiko DNA:lla mitään kerrottavaa koska päivitys saadaan jakeluun? Alkaa olla melkoisen kestämätöntä tämä modeemin jatkuva tehdasresetointi jotta netti edes pysyisi pystyssä. Viikon välein saa olla resetoimassa yhteyksiä. Jälleen nettiyhteys poikki kesken työpäivän ja kahden ihmisen palaverien, valo vain vilkkuu eikä yhteys palaudu ennen kuin modeemi on resetoitu, pidetty poissa virroista hetken ja pistetty uusiksi tulille. Ei meillä pitkään jakseta nettiä näin käyttää. Surullista että kännykästä jaettava mobiilinetti on luotettavampi kuin gigan nopeudella myyty kiinteä "valokuitu plus".
    Tommi
  • Hei! Uusin ohjelmistoversio pyritään ajamaan asiakkaille lähiviikkojen aikana. Valitettavasti tämän tarkempaa tietoa emme tällä hetkellä pysty vahvistamaan.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Entä miten on laitteen käyttöohjeiden laita?
    j
  • Jälleen yhteys poikki, logi täynnä virheitä --> resetti ja linja takaisin pystyyn. On kyllä surkea tämä modeemi nykysoftalla ainakin. Ykkösversio modeemista toimi paljon luotettavammin, harmillista että siitä hajosi virtalähde ja jouduin ostamaan tämän uudemman. Jos olisi nämä ongelmat tiennyt, niin olisi jäänyt tämä modeemi kokonaan hankkimatta.
    Tommi
  • Sagemcom F3890v3 -modeemeille tulee jakoon tänään uusi päivitys. Päivitykset jaetaan porrastetusti eli kaikki eivät tule saamaan päivitystä vielä heti tänään. Päivitys tulee jakoon kaikille jos mitään ongelmia tämän kanssa ei ilmene. Pahoittelut vielä aiheutuvasta häiriöstä!
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Hei,

    Onko päivitysten jakelu sujunut ongelmitta? Täällä odotetaan kauan kaivattua korjausta, joka ei ainakaan vielä ole meille saakka ehtinyt.
    Tommi
  • Kuukauden Sagecom siltaavana, perässään Asuksen reititin ja ei ainutta yhteysongelmaa. Sitä ennen päivittäinen uudelleenkäynnistys ja resetointimylly reitittävänä. Usko DNA/Sagecom päivityksiin aika pohjassa. Nauraisin tuon laitteen myymisestä reitittävänä jos ei harmi olisi omakohtainen. Shame on you DNA!
    Meillä ei ole palaamassa reitittäväksi, eikä tulossa ainuttakaan uutta Sagecomia, ikinä.
    tero
  • Tero: meillä tämä purkki on ollut koko ajan siltaavassa tilassa ja erillisellä reitittimellä. Silti sekoilee ja vaatii tehdasresettiä, jotta yhteydet eivät katkeile. Eli aika perustavaa laatua on tämä softabugi kun edes siltaavassa tilassa ei pysy luotettavasti pystyssä :(. Täällä on edelleen purkki päivittymättä.
    Tommi
  • Juuri taas reboottasin purkin perinteisellä johto irti -tyylillä, kun ei siinä kerran ole edes uudelleenkäynnistykseen nappia tai mitään.

    On kyllä mystinen purnukka, taas oli useampi laite kiltisti kiinni niin LANissa kuin WLANissa, yhteydet toiminnassa, mutta yksi käynnistyvä laite LANissa ei saanut taas vain yhteyttä. Päätin katsoa mistä kiikastaa kirjautumalla, mutta eihän koko hallintaan päässyt yhdeltäkään laitteelta vaikka niillä oli internetyhteys ihan hyvin. Tuli vain connection refused, en kyllä ymmärrä miten hemmetissä purnukka voi pitää yllä toimivaa nettiä mutta ei salli yhteyttä omaan hallintaansa.

    Versio FAST3890V3_DNA_sw05.76.9.8u-5, taitaa edelleen olla sama?
    Henri
  • Sama vanha versio on Henri täälläkin ja taas tänään aamulla koko logi täynnä "uncorrectables" -virheitä ja resettiä tekemään. Tämä siis siltaavasta tilasta huolimatta.

    Saisiko DNA:lta tietoa missä 31.5. ilmoituksen mukainen päivitysprosessi on menossa? Tilanne on täysin kestämätön ja jatkunut nyt kuukausia. Kallis gigan liittymä on jatkuvasti alhaalla ja keskeyttää meillä kahden ihmisen etätyöt.
    Tommi
  • Hei ottasitko asikaspalveuun yhteyttä sieltä saa pävityksen pyydettyä meneemään yöllä
    Tom
  • Ja päivitys saatu. Tänään vain kahdesti on tipahdellut netti ja purnukka ollut vallan vailla mitään vastetta. Vain restart auttoi.

    Edelleenkään kaikki WLAN-laitteet eivät näy Parental Control:in alla, mikään ei siitä ole muuttunut.

    Ei siis ainakaan oman murheenkryynin toimintaan ole millään tasolla vaikuttanut mitenkään tuokaan päivitys. Sama epätasaisuus jatkuu.
    Henri
  • No niin. 1,5 viikkoa ollut uusi softaversio ajossa ja... ihan samat ongelmat jatkuvat. Tänään vielä aamulla yhteys oli pystyssä ja logi melko tyhjä virheistä, vain jotain pieniä Total Correctables -määriä parilla kanavalla. Yhteys kaatui jälleen kuten sata kertaa aiemminkin ja nyt logi näyttää tältä, eikä yhteys pysy pystyssä. Ainoa tapa saada pystyyn on vetää tehdasreset, kaikki piuhat irti, odottaa pari minuuttia ja pistää takaisin päälle ja tehdä asetukset uusiksi. Eli noin viikon täällä pysyy maksimissaan yhteys kerrallaan kunnossa. Tämä siis siltaavassa tilassa, ilman WLAN-reititintä. Mitäs nyt tehdään? Onko DNA:lla tarjota oikeasti toimivaa modeemia? Tämä kolmosversio on aiheuttanut nyt jo viisi kuukautta pelkkiä ongelmia, eikä kauan luvattu softapäivityskään muuttanut mitään. Vanha ykkösversio ei tehnyt mitään tällaista, harmillisesti siitä hajosi virtalähde ja ikäväkseni DNA myi tämän ongelmapesäkkeen tilalle :(.

    Tommi
  • Soitin tukeen ja ehdottivat modeemin vaihtoa toiseen yksilöön. Jos ei tälläkään tule kuntoon, niin sitten huoltomies paikalle. Mietityttää kyllä että miten vanha ykkösversion purkki toimi ja tämä uusi ei, ja vastaavia vikoja näyttää olevan muillakin. Laite kuitenkin toimii tehdasresetin jälkeen parhaimmillaan jopa 1.5 viikkoa kunnes yhteys alkaa putoilemaan? Jos laite olisi rikki fyysisesti, luulisi yhteyksien putoamisen tapahtuvan resetinkin jälkeen aika pian, eikä vasta kun laitetta on käytetty pitkään.

    Oma laite on tosiaan siltaavassa tilassa, en käytä lainkaan sen WiFi-reititintä (disabloituna) ja silti viimeistään yleensä viikon jälkeen nettiyhteys droppaa modeemista kokonaan, yhteysvalo jää vilkkumaan, eikä modeemin yhteys operaattoriin pysy pystyssä. Jokaisella kerralla logista löytyy vastaava setti virheitä kaikilta kanavilta. Erikoisesti tämä purkki kyllä sekoilee.
    Tommi
  • Onko tämä päivitys jo jaossa?
    Täällä on ainakin vielä jokin vanha versio listattuna:
    https://www.dna.fi/dna-valokuitu-plus-modeemi-f-3890v3#paivitykset

    Omat wifi yhteydet katkeilevat vieläkin. Välillä kun yhden puhelimen kytkee wifiin niin jokin toinen laite tipahtaa pois.

    Loki on täynnä tällaista:

    LEGACY band steer triggered for <Device name> XXXXXXXXXX from YYYYYYYYYYYY (2.4GHZ) to ZZZZZZZZZZZZZ (5GHZ). Reason: Near 5ghz access point
    WIFI_MGMT <Device name> (XXXXXXXXX) added to the steer backoff list for 1 minutes
    WIFI_MGMT <Device name> (XXXXXXXXX) removed from the steer backoff list

    Tuollaista tulee minuutin välein.
    gdsgdsa
  • Tämän mallin purkki on kyllä vain lahja, joka antaa antamistaan. Uusien, hämmentävien vikojen muodossa nimittäin.

    Tällä kertaa WLANista tipahti läppäri, oli 5GHz verkossa kiinni. Eipä mitään, yritykset liittyä takaisin torppaantuivat, tuli vain joku geneerinen ei onnistunut -ilmoitus. Läppärin käynnistin uudelleen, sen vika asia ei selvästi ollut, kun ongelma jatkui ja päätin sitten kokeilla liittyä 2,4GHz:n verkkoon ihan testinä ja olinkos edes hämmentynyt kun siihen sitten jostain syystä pääsi kiinni ihan vaivattomasti.

    Ei mitään logiikkaa näissä.
    Henri
  • Noh, samoja viestejä oli omassa lokissa kuin edeltävällä tapauksella. Meninpä sitten tutkimaan Wi-fi:n asetuksia ja laitoin tuon band steerin pois päältä ja kumma kyllä saman tien pääsi takaisin kiinni 5Ghz -verkkoon. Tosin se myös uudelleennimesi 2.4Ghz verkon kyselemättä mitään, mikä on jälleen todella mielenkiintoinen toiminnallisuus.
    Henri
  • Ja jäipä mainitsematta, että kun tuon asetuksen otti pois päältä, näkyvät nyt kaikki laitteet oikein oikeissa verkoissa. Kas kummallista. On se kyllä hemmetti, ettei edes ole tullut sitten tuelta mitään tälläisiä ideoita kokeiltavaksi tai mitään, jos kerran moinen asioihin korjaa. Selkeästi asiakkaat testaa laitteet?
    Henri
  • Todettakoon tähän ketjuun että meillä näyttää modeemin vaihto auttaneen. Ensimmäinen modeemi pudotti yhteydet viikoittain, eikä toipunut ilman jatkuvia tehdasresettejä. Vaihdon jälkeen yhteys on pysynyt pystyssä yhtäjaksoisesti pitkälti toista kuukautta. Vaihdettiin siis samanlaiseen modeemiin myymälässä. Merkki, mali ja versio samat. Vika ei tältä osin meillä ollut ilmeisesti softaversiossa, vaan itse laitteessa. Molemmat modeemit ovat olleet jatkuvasti vain siltaavassa tilassa ja WiFi-puoli kokonaan disabloituna.
    Tommi

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.