Siirry uusimpaan kommenttiin

Sagemcom-kaapelimodeemi, yhteys pätkii

Kaapelimodeemiyhteys on alkanut pätkiä tässä parin viime kuukauden aikana toistuvasti, useita kertoja viikossa. Korjaukseen auttaa modeemin uudelleenkäynnistys. Ovatko nämä yhteyden arvot normaaleja vai syy jossain muualla?


Tässä vuosien varrella on mennyt pari Ciscon modeemia vaihtoon, mutta silloin koko laite on hajonnut ja yhteys ei ole toiminut ollenkaan. Tämä Sagemcom on ainakin yhteyden osalta toiminut nyt monta vuotta hyvin.

Kommentit

  • Moi HM!

    Pirauttaisitko tässä tapauksessa asiakspalveluumme numeroon 044 144 044 tai laittaisitko meille viestiä Oma DNA -sovelluksen kautta, niin pääsemme tutkimaan tarkemmin yhteyden ja modeemin toimintaa. Kiitos jo etukäteen!
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Downstrem Power-arvot ovat pielessä (po ± 8 bBm välillä). Modeemi todennäköisesti yliohjautuu. Kannataisi hankkia 6 dBvaimennin rasian ja kaapelin väliin tai kutsua huoltomies sen tekemään.
  • Mulla aivan sama ongelma. Soitin vika-ilmoitus numeroon mutten saanut oikein mitään hyvää neuvoa muuta kuin päivittää viimeisimpään firmikseen sekä resetoimaan. Mulla on jo näköjään uudempi versio kuin DNA:n sivuilla. En tiedä milloin modeemi on päivittyny viimeksi joten mahtaiskohan tuo viimeisin softaversio (DNA_3.492.0-T2) olla syynä?
  • Minullakin versiona DNA_3.492.0-T2. Lähetin tuolta Oma DNA:n kautta viestin kuten Ida pyysi.
  • Minulla on ollut useampaan kertaan sama ongelma. Välillä sain päivityksen takaisin päin vanhaan firmikseen ja kaikki toimi. Tuli uusi versio pari viikkoa sitten ja jälleen samaa ongelmaa.
  • Mites tuon vanhemman firmiksen saa asennettua?
  • DNA:n asiakaspalvelu päivitti sen etänä, mutteivät suostu enää päivitykseen, ts. väittävät, ettei onnistu.
  • Nyt tein hard resetin Sagemcomiin. Oma tietokone toimii wifillä, mutta pojalla heittää wifistä ulos vähän väliä...
  • Täällä katkoo myös wifi eri laitteille ja toisinaan tuntuu että wifi jämähtää jonkinlaiseen 'hibernetion' tilaan kun asunnossa ei käytetä laitteita muutamaan tuntiin ja vaatii resetoinnin herätäkseen??
  • Oisko mitenkään mahdollista saada modeemin selainkäyttöliittymään uudelleenkäynnistysnappulaa? Modeemi on hankalassa paikassa ja toistuvat buutit vaativat akrobatiaa.
    Tää tuntuu jotenkin "osittain" jumittelevan nettiä vähän tämän tästä, vaikka on siltaavassa tilassa.
  • Minulla myös jumittaa yhteyden Sagemcom modeemilla. Samaa tapahtuu 5 eri laitteella.
    Virtakytkimestä resetointi auttaa hetkeksi.

  • Uusi firmware tuli päälle päivityksenä ja tökkiminen alkoi uudestaan. Erilaisten selvittelyjen ja testausten jälkeen asentaja paikalle kotiin. Mitää vikaa ei Sagemcomin purkista tai yhteydestä löytynyt. Vaihdettiin kokeeksi uuteen vastaavaan valkoiseen modeemiin. Nyt toimii muutaman tunnin kokeilun perusteella. Sivut avautuvat normaalisti ja sähköposti kulkee. Jopa nopeudet nousivat moninkertaisiksi. Olisiko ollut joku uuden firmwaren ja vanhan modeemin yhteensopimattomuus?
  • Asentaja kävi tänään. Hän ei löytänyt mitään vikaa modeemista ja hän soitti sitten tekniseen tukeen. Sieltä käsin asennettiin edellinen versio, DNA_3.490.0-T3. Tämän ei pitäisi päivittyä automaattisesti uuteen versioon. Sovittiin, että jos edelleen yhteys pätkii niin vaihdetaan modeemi.

  • Uusi valkoinen modeemi + uusi firmware -yhdistelmä on toiminut nyt kaksi viikkoa moitteetta.
  • DNA_3.492.0-T2 softa ja wifi yhteydet katkeilee kokoajan.
    Samaa ongelmaa oli keväällä mutta Ipv6 disablointi auttoi. Ongelma oli jo poissa heinäkuun, mutta nyt taas tosi ärsyttävä kun laitteet tippuu jatkuvasti wifi verkosta.

  • Jatkuva wifi yhteyden pätkiminen ei korjaantunut kuin ostamalla erillinen uuden sukupolven reititin Sagemcomin perään. Iskin euroja pöytään riittävästi (siis ei halvin, vaan pikemminkin sieltä toisesta päästä), sammutin Sagemcomin wlanin ja ongelmat poistui. Wlan nopeus kasvoi lähes siihen, mitä dna.n sopimuksessa lukee. 200 Mbps kaapeliliittymä ja puhelin vetää 195 Mbps tauluun. Eikä muuten wifi pätki enää!

    Ärsyttävä vika, kun mm. Chromecast "hukkasi" mm. itsensä jatkuvasti yön aikana ja kesken nettikäytön saman lailla teki jatkuvasti. Omenatabletti oli kaikein pahin, joka kärsi yhteyden pätkimisestä.
  • Sagemcom toimii kohtalaisen hyvin "tyhmänä" modeemina siltaavassa tilassa. Perässä kunnollinen WLAN-reititin. Ei taida Sagemcomin teho riittää reitittävässä tilassa. Outoa, kun on niin valtavan kokoinen purkkikin.
    Tässäkin konfiguraatiossa teen Sagemcomille varmuuden vuoksi IVO-buutin kerran viikossa.

    PS: Mikä on kun ainoa vaihtoehto buutata on tehdä tuo IVO-buutti? Eikö sinne softaan saisi automaattisen buutin esmes just kerran viikossa? Laite ilmiselvästi sellaista tarvitsee.
    PPS: Mikä on kun operaattorien myymät vehkeet lähes poikkeuksetta ovat surkeaa pashaa? Luulen, että asiakkaat olisivat valmiit maksamaan vähän siitä jos vehkeet olisivat edes käyttökelpoisia. Nyt pitää hommata kaksi laitetta jos haluaa netin toimimaan.

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.