Siirry uusimpaan kommenttiin
Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Samsung A3 (2017) numeroon ei saada yhteyttä

Samsung Galaxy A3 (2017) puhelimessani on sellainen ongelma, että usein siihen soitettaessa kuuluu ilmoitus "valitsemaanne numeroon ei juuri nyt saada yhteyttä", vaikka puhelin on päällä ja yhteydessä DNA:n puhelinverkkoon ja kentän voimakkuus on paras mahdollinen. Itse pystyn kuitenkin soittamaan aina, eli ongelma on vain minulle soitettaessa. Testailin ongelmaa soittelemalla toisella puhelimella itselleni kymmeniä kertoja. Noin puolet soittoyrityksistä epäonnistuu. Katkokset ovat lyhyitä, ja parin minuutin kuluttua soitto usein onnistuu. Myöskään tekstiviestit eivät tule perille näiden katkosten aikana. Puhelimen uudelleenkäynnistäminen ei auta.

DNA:n tukisivustolta (https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/valitsemaanne-numeroon-ei-juuri-nyt-saada-yhteytta/) löytyy ohje, että 4G-verkon kytkeminen pois päältä saattaisi poistaa ongelman. Minulla siitä ei kuitenkaan ollut apua.

Ongelma näyttää esiintyvän vain silloin, kun puhelin on Wifi-verkossa. Kun otan Wifin pois käytöstä, niin kaikki puhelut tulevat perille. Asetuksissa oleva kohta "Wi-Fi-puhelu" ei ole käytössä, eli se ei aiheuta tätä ongelmaa.

Kommentit

  • Hei Tuomo! Laite ei ole ainakaan tämän hetken VoLTE ja VoWiFi pilotissa mukana joten tuo vaikuttaa oudolta että ongelma ilmenee vain kun WiFi on kytkettynä päälle.

    Voisitko ottaa muutamia, korkeintaan päivän vanhoja esimerkkejä ongelmallisista puheluista ja ilmoittaa nämä suoraan asiakaspalveluun p.044 144 044, niin ongelmaa voidaan tutkia yhdessä teknisen tukemme kanssa
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Soitin DNA:n asiakaspalveluun ja kerroin kaksi tarkkaa aikaa, jolloin puhelimeen ei saatu yhteyttä. Teknisen tuen kautta asiakaspalvelu varmisti, että puhelin oli koko ajan verkossa, mutta silti siihen ei pystynyt soittamaan.

    Vein puhelimen takaisin DNA-kauppaan, josta se lähetettiin huoltoon. Huollossa vaihdettiin piirikortti, mutta se ei korjannut ongelmaa. Vein puhelimen uudestaan kauppaan, ja se kävi toisen kerran huollossa. Nyt huollosta väitetään, että "vika on ohjelmistoperäinen".

    Jos suositussa puhelinmallissa olisi tällainen ohjelmistovika, että puolet siihen soitetuista puheluista ei mene perille, niin internet olisi täynnä valitusta asiasta. Google ei kuitenkaan löydä kenenkään muun valitusta tällaisesta viasta, joten on selvää, että vika on itse laitteessa. Sain myös uuden SIM-kortin, mutta sekään ei korjannut vikaa.

    DNA-kauppa ei suostu vaihtamaan puhelinta uuteen, "koska ostosta on yli kaksi viikkoa". Puhelimen takuuaika on kuitenkin kolme vuotta. Otanko seuraavaksi yhteyttä kuluttajaviranomaisiin, vai miten nyt pitäisi toimia?

  • Hei Tuomo!

    Luonnollisesti yritämme tietenkin korjata vian kuntoon, kertomasi perusteella asiaa on jo selvitetty juurta jaksaen verkon puolelta sekä huoltoliikkeessäkin. Sopimuksen purku ei kuitenkaan tule ensimmäisenä ratkaisuna, vika kun tässä tapauksessa vaikuttaisi jäävän juuri puhelimeen.

    Käytäntönä on että laitteen tulisi käydä huollossa kolme kertaa ja jos vikaa ei saada korjattua, tekee huoltoliike päätöksen korvaavasta laitteesta tai voit tämän jälkeen vaatia kaupan purkua asiakaspalvelun kautta.

    Tuossa voi kuitenkin olla perää että ongelma olisi ohjelmistossa, jos tämä ilmenee nimenomaan vain kun WiFi verkko on kytkettynä päälle. Itse vikaa voidaan vain arvuutella mutta laitteen toimimaton VoWiFi ainakin selittäisi mahdollisen ongelman lähteen.

    Mikäli vika todella on vain laitteen ohjelmistoperäinen, niin laitevalmistaja voisi olla viasta myös kiinnostunut
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Kyllä löytyy S A3 (2017) useampia laitteita, joissa ongelmat vain lisääntyvät ajanoloon. Nyt ei pääse soittamaankaan enää. Marssimme juuri Dna-kauppaan selvittämään asiaa.
  • Puhelin kävi kolmannen kerran huollossa, mutta tulos oli tietysti sama: ei pysty korjaamaan. Sain uuden puhelimen, mutta siinä on sama vika. DNA Kauppa ei suostu palauttamaan rahoja, koska myymälässä eivät saa toistettua vikaa. Kokeilin vielä toisessa Wifi-verkossa ja kahdella eri Wifi-taajuudella, ja aina sama ongelma.

    Taidan luovuttaa ja ostaa jonkun toisen merkkisen puhelimen. Oli virhe ostaa Samsung. 300 euroa menee hukkaan ja käyttämätön puhelin elektroniikkaromun keräykseen. Mutta olen käyttänyt jo niin paljon aikaa tämän ongelman selvittelyyn, että en jaksa enempää yhden puhelimen takia.

  • Älä luovuta Tuomo. Meillä tuo puhelin sentään maksoi yli 400€ ostettaessa.

    Samsung A3 (2017) Ensimmäisessä korjauksessa piirikortti vaihdettu ja ohjelmisto päivitetty uusimpaan versioon (viikko meni). Huollon jälkeen kolme päivää toimi (ei ainakaan huomattu itse ongelmia), sitten ihan mykkä. Näytössä ei mitään vikaa, ihan normaalilta näytti, mutta ei ota puheluja vastaan, ei voi soittaa, ei voi viestiä millään viestivälineellä, eikä saa mistään viestejäkään. Sitten kun liikkuu toisen puhelinlinkin alueelle puhelin yllättäen herää henkiin.
    Marssitaan DNA-kauppaa ja sielllä saadaan uusi SIM-kortti. Viikonlopun vuoksi ei laiteta vielä uudelleen huoltoon, kun ei saada sijaispuhelinta (kaupalla ei ole niitä, kuin nähtävästi yksi!!!!). Oi miksi ei ole enää Nokialaisiaaaaaaa........., niillä sentään pystyi soittamaan aina tarvittaessa.
  • Terveisin Raisiosta. Tuttu sairaskertomus. Samsung A3 2017 on nyt vajaa 2kk vanha. Kaksi kierrosta huollossa. Vaihdettu molemmilla kerroilla antenni, kerran piirikortti ja runko. Uusi SIM kortti toki heti. Tänään viimeisin kotiinhaku. Kotona soitto puhelimeen kolmesta eri numerosta -ei toimi. Huumori vähenee, mutta ehkä kolmannen huoltokierroksen jälkeen haetaan kaupan purkua, ellei toimi. Tai sitten ruvetaan mekkaloimaan DNA - suuntaan kunnolla. Vaihtuu sitten puhelimen lisäksi myös pitkäaikainen asiakas ja muutama liittymäkin.


  • Taistelu jatkuu. Kirjoitin DNA Kaupalle reklamaation, jossa vaadin kaupan purkamista, koska puhelimen korjaaminen ja vaihtaminen toimivaan ovat epäonnistuneet. Ajattelin, että internet-ajan yhtiönä DNA:lle voisi lähettää reklamaation sähköpostitse. Mutta ei voi. Tänään DNA:n asiakaspalvelusta soitettiin, että eivät voi käsitellä sähköpostilla tullutta reklamaatiota. Jouduin sitten tulostamaan sen paperille, ostamaan postimerkin ja lähettämään postissa. Alkaa tuntua simputukselta tämä DNA:n toiminta.

    Vinkki: reklamaation kirjoittamista helpottaa Kuluttajaneuvonnan Reklamaatioapuri: http://www.reklamaatio-apuri.fi/

  • Samsung galaxy A3 2017 .Kaksi uutta, molemissa sama vika ei juuri nyt saada yhteyttä.
    MERKIN VAIHTO. Samsung ei kuulemma vikoja/ostopaikka ei kuulemma vikoja!!!
  • Reklamaation jälkeen vaadittiin vielä kuluttajaneuvojan yhteydenotto DNA Kauppaan ja pari sähköpostia, mutta nyt suostuivat vaihtamaan viallisen Samsungin toisen merkkiseen puhelimeen. Loppu hyvin kaikki hyvin, mutta yli kaksi kuukautta tässä meni.

    Vika saattaa korjaantua joskus ohjelmistopäivityksellä, mutta tällä hetkellä ei kannata ostaa Samsung A3:sta, jos haluaa, että saapuvat puhelut tulevat perille.

  • Juuri nyt kuuntelen Elisan teknisen tuen jonomusiikkia... Sama vika täällä. Jätin tunti sitten soittopyynnön. Eivät saaneet yhteyttä. Äsken sain asiasta tekstiviestin, ettei yhteyttä saa. Nyt siis jonossa samsungin A3 2017 korvalla...
  • Kappas täältä löytyi kohtalotovereita. Minulla myös Samsung A3 (2017) Saunalahden liittymällä ja sama vika minuun ei saada yhteyttä, itse olen kyllä pystynyt tähän mennessä kyl soittaan ja viestit liikkuu normaalisti. Puhelimella ikää n.3kk.
    Onko kukaan saanut Samsungilta vastausta, myöntävätkö puhelimessa olevan vikaa? Vai pitääkö tässä oikeasti lähteä vaa ostaa uusi, eri merkkinen puhelin?
  • Terhi, Samsung itse ei missään vaiheessa suoraan myöntänyt, että puhelimessa on vika. Mutta Samsungin huoltoyhtiö kirjoitti yhden korjausyrityksen selostukseen, että puhelimessa on ohjelmistovika. Sitä paperia käytin sitten todisteena, että puhelin on oikeasti todettu vialliseksi, vaikka myyjän tekemä testisoitto kaupassa sattui tulemaan läpi.
  • ... ja täällä myös yksi viallisen Samsung A3 omistaja. Ostin puhelimen maaliskuussa, itse olin onnellisen tietämätön viasta kunnes miehelle alkoi tulla minulle kuuluvia puheluita. Vaihdoin DNA:n kortin vanhaan Lumiaani ja toimi OK, sitten taas kortti Samsungiin eikä toiminut. Sain puhelimen huollosta 13.6. ja taas tänään alkoivat tutut soitella mieheni puhelimeen. Testasimme kotona, 2 kertaa ei saatu yhteyttä, kolmas soitto onnistui.
  • Sama ongelma täälläkin ja tuntuu pahenevan koko ajan.
    Samsung A3 2017 ostettu maaliskuussa ja ongelmat alkoivat kesäkuussa.
    Liittymänä Telia.
    On tämä pahuksen ikävää.....
  • Kirjoitin tänne 2 kk sitten Samsungin ongelmasta: voin soittaa, voin käyttää nettiä, tekstiviestit tulevat ja lähtevät, mutta ajoittain minulle soitettaessa soittaja saa vain tiedon, ettei puhelua voida yhdistää. Ongelma katoaa, kun soitan itse puhelimella, minkä jälkeen kaikki taas toimii.
    Laite oli tämän vuoksi huollossa. En tiedä mitä tekivät. Olen tämän jälkeen vaihtanut myös operaattoria Elisasta Teliaan.
    Nyt jälleen, eilen ja tänään, puhelimeeni ei saada yhteyttä. Ei ole auttanut huolto, ei operaattorin vaihto. Varoituksen sana kaikille Samsungin ostoa harkitseville.
  • Itsellä samaa ongelmaa Galaxy xcover4 kanssa. Kuukauden vanha ja puhelut ei tule läpi. Sim-Kortti vaihdettu. Dna tuki tarkastanut ajoista, jotka ilmoitin jolloin ei saanut yhteyttä, ollut yhteydessä kokoajan. Tehdasasetuksia testasin, siltikään ei toiminut. Lähetin tänään huoltoon. Katsotaan 1-2vkon päästä mitä sieltä sanotaan.
  • Olin yhteydessä Samsungin maahantuontiin, kerroin tästä forumista. Alla vastaus:

    Hei,

    Kiitoksia yhteydenotosta. Nykyään keskustelupalstoilta löytyy tosiaan tietoa vaikka mistä ongelmista ja loppujen lopuksi se on tietenkin ihan hyvä asia. Mahdollisissa reklamaatio/kaupan purkuasioissa sinun kannattaa olla yhteydessä jälleenmyyjääsi, olet kuitenkin heidän kanssaan asiakassuhteessa kaupan myötä (ja he ovat sitten meidän kanssamme).

    Ystävällisin terveisin / With kind regards
    Samsung Support 

  • Hei , minulla vanhempi malli  A3 (2016) joka tekee tuota samaa. Saattaa yhtäkkiä olla yhdistämästä puheluita minulle päin tai itse en saa yhteyttä toisiin. Verkkoa kuitenkin näyttää olevan aina silloinkin. Samoin puhelin näyttää hälyttävän soitettaessa mutta mitään ei kuulu. Puhelinta joutuu käynnistelemään moneen kertaa uudestaan ja testaamaan että sillä pystyy soittamaan tai se ottaa vastaan puheluita, Eli vika ollut näemmä olemassa jo ennen päivitystä uudempaa A3 puhelimeen.
  • Tuo Tarjan vika taitaa olla erilainen kuin 2017-mallissa. Uudella mallilla pystyy aina itse soittamaan, ja ongelma on vain puheluiden vastaanotossa.
  • Eli vika on (vain) osittain korjaantunut A3 uudemmassa versiossa...
  • 2kk myöhemmin Galaxy xcover4 kävi neljä kertaa huollossa, kahdella kerralla vaihdettiin piirikortti, muuten vain kalibroitiin ja testattiin taajuudet. Ei ollut missään vikaa. No onneksi viidennellä vienti kerralla sain rahani takaisin.
  • Minulla oli huhtikuussa ostettu samsung A3. Kuuluvuus katkesi niin joissakin puheluissa, että minun ääneni lakkasi kuulumasta toiselle osapuolelle jossain vaiheessa. Vika ei korjaantunut, vaikka oli käynyt kaksi kertaa takuukorjauksessa. Kolmannella kerralla sain lopulta uuden puhelimen eilen kahden viikon odotuksen jälkeen. Tänään taas puhelussa ääneni lakkasi kuulumasta toiselle! Operaattorina on Elisan Saunalahti, mutta kirjoitan tämän silti tänne.
  • Elisan (kolumbuksen prepaid liittymä) teki tuota yheen aikaan tuon tuosta. Vika saattaa olla ruuhkissa ja priorisoinnissa eikä niinkään puhelimissa. Elisalla oli erään ukkosen polttaman tukiaseman kanssa myös vaikeuksia saada puhelut toimimaan katkeamatta ja ääni pysymään linjalla. Minusta tuntuu ettei se toimi kovin hyvin tänänä päivänäkään. Puhelut katkeilee ja netti vetää polvillaan. Ennen tähän saatto tulla 42M sen mastoilta, nyt ei edes 15 ja peittoalue kartalla on kavennettu, ehkä jokin verkon osa on poistettu (tukiasema tai antenni). Mutta vika on tuttu ja vuosia kestänyt riesa puhelimeen katsomatta. Koko prepaidilla en tee muuten mitään mutta muuten ei saa enää 050-numeroa joten olen säilyttänyt käytössä.
  • Minulla ei ole prepaid-liittymää, vaan tavallinen.

    Ystäväni, joiden kanssa olen puhunut puheluja, ovat ihmetelleet asiaa eikä heillä ole kellään ollut samanlaista kokemusta. Joten uskon, että puhelimessa on tämä vika.
  • Mun A3 (2016) puhelimeen ei välillä saa yhteyttä, puhelut katkeilee yhtäkkiä ja sen lisäksi ei aina pysty lähettämään mms-viestejä ja tulevia ei pystytä lataamaan. Hankin omani heinä-elokuun vaihteessa 2016, ja aluksi puhelin toimi ihan normaalisti. Viime syksynä alkoivat mms- ongelmat, puhelujen yhtäkkisiä katkeamisia ilman syytä alkoi tapahtumaan jo vuoden 2017 alussa. Myös wifin ollessa käytössä ei aina saa yhteyttä nettiin, tai sivut ovat todella hitaita latautumaan. Pitää alkaa selvittelemään onko vika yhteyksissä vai laitteessa.
  • On kyllä aika vanha keskustelu, mutta siis itsellä Samsung galaxy A5 ja sama ongelma että ei välillä ota puheluita ollenkaan vastaan. Nähtävästi ei ole osannut korjata uudempaan versioon puhelimesta samaa ongelmaa. Katotaa sitte kohta jos sais palautettuu.
    Joel Vatanen
  • Täällä Samsung Galaxy s7 ja sama ongelma. Puhelut eivät hälytä, eikä jää mitään merkkiä, että joku olisi soittanut. Soittajalla hälyttää ja sitten kuullostaa, kuin olisin lyönyt luurin korvaan. Tätä on ollut aikaisemmin ohjelmistopäivitysten läheisyydessä...
    Hanna

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.