Siirry uusimpaan kommenttiin
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Samsung Galaxy Watch älykellossa on sisäänrakennettu eSIM "kortti", toimiiko se DNA liittymissä?

Samsung Galaxy Watch älykellossa on sisäänrakennettu eSIM "kortti", toimiiko se DNA liittymissä?

Tänään on viimeisen tarjouspäivä että saa 99€ laturin kaupan päälle, tarvitsen siis pikaisen vastauksen.
MaSIM Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • MaSIM
  • Miten se käytännössä toimii DNA:lla? Tarvitaanko siihen erillinen sopimus kellolle, vai onnistuuko sen liittäminen jotenkin nykyiseen sopimukseen, joka on puhelimessa?
    FiRe
  • Tiedotamme eSIM -palvelun käyttöönotosta kun se on ajankohtaista.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Ida T, mitä tarkoitat ajankohtaisuudella?

    Nyt se on ajankohtaista ja eSIM:stä pitäisi olla DNA:llakin hyvä tietämys, sillä tuossa yllä liittämässäni linkissä
    https://www.samsung.com/fi/wearables/galaxy-watch/esim/ 
    on mainittu että Samsung Galaxy Watchille on tuki
    -Telialla
    -Elisalla
    -DNA:lla
    Siellä on kehoitus ottaa yhteys operaattoriin josta selviää lanseerausaika. Olen sen tehnyt ja haluan vastauksia en arvauksia.
    Ainakin Telialla tämä tiettävästi on jo
    No, tilasin kuitenkin tuon härpäkkeen koska sille on ainakin Telialla tuki.
    MaSIM
  • Olen samaa mieltä. Ajankohtaisempaa paikkaa ei voisi olla. Tämän mallin suurimpia asioita on juuri eSim.
    Jani
  • Meni operaattori vaihtoon!
    KK
  • Menisi myös mutta työnantaja lta dna liittymä ja omaa rinnalle viitsisi hankkia. Jos asiasta on jotain tietoa edes voisi kuvitella sen olevan julkaistavaa ihan asiakaskunnankin takia.
    Jani
  • DNA on taas onnistunut aliarvioimaan asiakkaansa, eikä tilanne ole edennyt asiakkaan näkökulmasta oikeastaan mihinkään. DNA ei kerro asiasta mitään muuta kuin, että ”tiedotamme kun se on ajankohtaista”. Näin asiakkana näkökulmasta se on ajankohtaista nyt, kun tarvitsemme sitä.

    Nyt kun Telia on esitellyt eSIM tuotteensa reilu  pari kuukautta sitten, niin luulisi että DNA:lla olisi jotain kerrottavaa asiakkaille, esimerkiksi: ”Tämän hetkisen tiedon mukaan julkaisemme eSIM palvelun vuoden 2018 loppuun mennessä”.
    Teknologia on kuitenkin ollut tekemässä tuloaan viimeiset kolme vuotta ja DNA:lla on ollut jopa tuote vuodesta 2015 lähtien (https://studio.kauppalehti.fi/dna-business/langaton-tekniikka-tehostaa-jatehuollon), joten ihan puskista tämä ei ole tullut DNA:lle.

    Tämä on taas hyvä esimerkki huonosta asiakaspalvelusta ja kommunikoinnista. Luulisi DNA:n kokoisessa yrityksessä olevan aikataulut eri palveluille, ja näin ollen asiakkaille olisi ahdollista antaa edes suuntaa antava aikataulu. Näin asiakaiden mielenrauha saataisiin rauhoittumaan.

    Lopuksi yksinkertainen kysymys, mihin en hyväksy vastauksesksi automaattista ”tiedotamme asiasta kun se on ajankohtaista” vaan haluan edes suuntaa antavan aikataulun: Milloin DNA tulee julkaisemaan eSIM palvelun?
    -SV-
  • Vaihdoin viikko sitten operaattoria DNAn saamattomuuden vuoksi. Käytössä uusi Samsung Galaxy Watch + Telian e-sim. Toimii.
    Ken
  • -SV-
    Mielenkiintoista että DNA:lla on ollut eSIM jo 3 vuoden ajan mutta asiakkaita he eivät kuitenkaan halua. Hiljaista on ollut myös vastausten kanssa. DNA:n mielestä eSIM on marginaalijuttu, ei kannata panostaa. No uusimpiin puhelimiin tuskin tulee SIM paikkaa joten eSIM tulee DNA:llekin - ehkä reagoivat liian myöhään...
    MaSIM
  • Kysymyksestäni on nyt kulunut 9 päivää, eikä DNA:n henkilökunta ole vieläkään vastannut kysymykseeni. Toisaalta oikeassa yläkulmassa lukeekin "DNA:n tukisivustolla voit esittää kysymyksiä, lukea vastauksia, kommentoida kysymyksiä ja vastauksia sekä jakaa vinkkejä" eli ei luvata vastata. Näin ollen en ole saanut katteettomia lupauksia asian suhteen.

    Haluaisin kuitenkin saada edelliseen kysymykseeni vastauksen. En edelleenkään halua automaattista "tiedotamme kun ajankohtaista"-vastausta, vaan haluaisin saada eSIM palveluille alustastavan aikataulun. Julkaiseeko DNA palvelun vuoden 2018 aikana vai kenties 2019 ensimmäisen kvartaalin aikana. Vai tuleeko DNA yleensäkään julkaisemaan kyseistä palvelua? Ymmärrän hyvin että eSIM tulee olemana yksi merkittävimmistä asioista lähiaikoina operaattoreiden liiketoiminnan kannalta. Palvelu tulee helpottamaan selvästi liittymien vaihtamista, koska tällöin meidän asiakkaiden ei tarvitse käydä hakemassa uutta Sim-korttia fyysisestä liikkeestä ja odottaa tämän aktivoimista.
    Näin ollen ymmärrän hyvin jos DNA haluaa jarruttaa palvelua.

    Minulle kuitenkin palvelun tarve on ajankohtainen nyt kahdessa laitteessa (kello ja pixel2 puhelin) ja vaikka tiedän, että olen vain yksittäinen asiakas, millä ei ole painoarvoa DNA kokoisessa yrityksessä, niin arvostaisin kovasti vastauksen saamista kysymykseeni. Näin DNA voisitte palauttaa edes osan uskostani asiakspalveluun sekä heidän mainospuheisiinsa asiakkaiden tärkeydestä.
    Telia on julkaissut jo palvelun ja Elisa puolestaan aikataulun palvelulle. Miksi DNA panttaa tietoa asiakkailtaan? DNA:lla on kuitenkin ollut kyseinen palvelu käytössä jo vuodesta 2015, kuten edellisessä viestissäni yläpuolella linkkasin
    -SV-
  • Hei -SV-!

    Ikävä kyllä tässä vaiheessa emme voi todeta kuin, että tiedotamme palvelun käyttöönotosta kun se on ajankohtaista. Tällä hetkellä mitään tarkempaa aikataulua eSIM käyttöönotolle ei siis valitettavasti vielä ole tiedossa.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Moi. Uusin juuri sopimuksen dna n. Kanssa. Netti nopeus kolmasosa luvatusta
    Ja tarvitsen e Simmin . Voinko purkaa sopimuksen ja vaihtaa Telian
    Kiitos... .eli koska e.simmi . Ja galaksy watsh kauppaan.
    Erkki Vehkasaari
  • Soitin tänään asiakaspalveluun eikä sieltäkään saa minkäänlaista arviota aikataulusta. Eikä myöskään mitään syytä / perustetta sille, miksei tietoa saa.
    Esko Piekkari
  • Hyvä Dna,
    MILLOIN saa teiltä ns. eSIM palvelun Samsung kelloon?
    Harri Toivonen
  • Tervehdys,
    jo aikataulu DNAn e-simmille on hahmottunut?
    Petri Jaatinen
  • Vaihdoin teliaan juurikin eSIM puutteen vuoksi. Muutkin liittymät lähtee kun määräaikaisuudet loppuu. Muutenkin huonoa palvelua saanut viimeisen vuoden aikana. 7v asiakkuus tuli päätökseen. Suosittelen muillekin miettimään parempia vaihtoehtoja
    Harri
  • Pitää näköjään vaihtaa liittymä näin 20 vuoden jälkeen tämän puutteen takia. Harmillista, mutta ei harmita jos ei asiakkaita kuunnella.
    Toni
  • Dna ei osaa vieläkään antaa vastausta MILLOIN e-sim palvelun heiltä saa! Harmittaa erityisesti, että markkinoivat Galaxy Watchia sivuillaan " Stary connected", aika naurettavaa. Kun lähtee 20m päähän puhelimesta kaiki yhteydet katkeaa. Asiakaspalvelu oli vielä kaiken päälle töykeää (ei edes pahoitteluja asian suhteen). Asiakaspalvelun ihminen turhautuneella äänensävyllä oli kuin ei olisi tietänytkään mikä on e-sim. Taidan tosiaan siirtää myös liittymäni, vaimoni liittymän, ystävieni liittymän ja koko suvun liittymät TELIALLE, jos en 2 viikon aikana saa vastausta MILLOIN e-sim palvelun saa DNA:LTA!
    Santtu Heinonen
  • Tarkistin vielä, heillä lukee sivuillaan kellon alla. Tyylikäs älykello, jonka kanssa pysyt aina yhteydessä.
    Santtu Heinonen
  • Pysyy yhteydessä kellonaikaa. t. DNA todennäköisesti
    Toni
  • Onnittelut DNA, sinä voitit. Annoin annoin periksi ja vaihdoin perheeni ja yritykseni liittymät Telialle. Ainakin kello toimii nyt niin kuin pitää.
    90 luvun alussa hankin ensimmäisen puhelimen ja liittymän Radiolinjalta ja näihin päiviin asti olen siinnitellyt asiakkaana. Kiitos DNA:n asiakaspalvelun, saamattomuuden sekä epäonnistuneen tiedottamisen, vaihdoin palvelutarjoajaa.
    Olisin ollut tyytyväinen jos olisin tiennyt edes aikataulun, mutta täydellisesti epäonnistunut kommunikointi asiakkaan suuntaan sinetöi päätökseni. Kuten aikaisemmin olen kommentoinut, pelkkä "kommentoimme kun se on ajankohtaista" ei riitä nykyaikana. Asia oli minulle ajankohtainen tuolloin, joten tein omat ratkaisuni ja olen ollut tyytyväinen päätökseeni.

    -SV-
  • Minä vaihdoin myös, mutta DNA pitää vielä tiukasti minusta kiinni yhden liittymän osalta 4kk, joilloin saan viimeisenkin määräaikaisen liittymän siirrettyä Telialle. Jäi paskan maku suuhun.
    Harri
  • Eivät kaiken lisäksi suostu päästämään määräaikaisista liittymistä irti, vaikka tein liittymäsopimuksen ainoastaan 15 pv ennen kun sain tietää ettei heillä ole e-sim palvelua eikä heiltä saa edes päivää milloin se tulee. Uskomatonta. Älkää hyvät ihmiset käyttäkö Dna:n palveluita, jos suinkaan on mahdollista. Kuluttaja-asiamiehellä riitautan asian.
    Santtu Heinonen
  • Nyt täytyy siinä mielessä vetää hieman sanoja takaisin, että kolmas asiakaspalvelija DNA.alla onnistui saamaan valtuudet ylempää purkaa meiän liittymät ja saadaan siirrettyä Telialle. Kiitos asiakaspalvelijalle hyvästä palvelusta ja nyt Dna:lla on mahdollisuus vielä jatkossa kilpailla ainakin meiän asiakkuudesta.
    Santtu Heinonen
  • Julkaistu 7.5.2018 "Suomalaisoperaattoreista ainakin Telia ja DNA ovat näillä näkymin tuomassa e-simiä tukevat multi-sim-ratkaisut tarjolle tämän vuoden loppupuolella tai viimeistään ensi vuoden alussa." https://www.tivi.fi/Kaikki_uutiset/vihdoin-tulossa-myos-suomeen-operaattorit-paljastivat-uudenlaisten-sim-korttien-aikataulun-6723806
    Marko

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.