Siirry uusimpaan kommenttiin
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Samsung QE49Q6FNATXXC ei tunnista DNA TV hubia ollenkaan?

Tervehdys,

kyseinen tv ei tunnista DNA TV hubia laisinkaan. Asiasta on kyselty sekä Samsungin, että DNA:n asiakaspalvelusta. DNA: kanta on, että vika TV:ssä, kun hubi toimii toisissa tv:ssä ja Samsungin kanta on, että vika hubissa (ei yhteensopiva tms). Taitaa olla melko turha systeemi tämä hubi tätä nykyä, ainakin omalla kohalla.

Kommentit

  • Hei!

    Millä tavalla TV ei siis tunnista hubia? Tuleeko mahdollisesti jokin virheilmoitus?
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Tulee ilmoitus HDMI1 ei signaalia.

    1. Tarkista kaapeliliitännät ja lähdelaitteen asetukset
    2. Valitse yhdistetty päätelaite painamalla kaukosäätimen SOURCE-painiketta

    Olen kokeillut yhdistää hubin eri HDMI-portteihin tv:ssä, samoin olen kokeillut eri kaapeleilla eikä vaikutusta.

    Asiaa on käsitelty jo asiakaspalvelun kanssa, mutta ei tuohon ole löytynyt toimivaa ratkaisua. Vastaus oli, että hubikunnossa, kun toimii toisten tv:den kanssa.

    En ole moittimassa tai valittamassa mitään. Haluan vain tuoda oman kokemuksen esille tällä tv - hubi - yhdistelmällä eli ainakaan minulla ei toimi.
    maosni
  • Ei TV-hubi toimi muidenkaan televisioidden kanssa. "No signal" sanoo. Ei auta kuin ottaa hubin virtajohto seinästä ja odotella tovi ja laittaa setakasin. Siis ihan kunnolla käyttää virrattomana niin saattaa käynnistyä ja näkyä se hupalaatikko.
    Ylermi
  • On tuosta ulkoilutettu töpseliä eikä vaikutusta. Toimii mm. Sonyn KDL-40W605B mallissa ja LG27MA43 töllöissä, mutta ei tuossa Samsungissa.

    Hubi on resetoitu ja päivitetty ja ja ja... Eikä toimi Samsungin kans.

    maosni
  • No kuulostaapa oudolta. Onko televisiossa kokeiltu samoilla HDMI-kaapeleilla mahdollisesti muita laitteita toimivatko ne?
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • On kokeiltu, samat kaapelit käytössä myös toisissa kokoonpanoissa ja toimii niin hyvin kuin voi toimia. Eihän tuo hubi tietysti täydellinen ole. Esim. kanavia jos poistaa listalta, niin ei voi hakea enää kanavanumeroilla esim 161 ja 163 lasten kanavia vaan tuloksena näkyy jotain aivan muuta.
    maosni
  • Ongelmaa kaikkien uusien 4K UHD telkkujen kans. Ja viimesimpien joulukuun päivitysten jälkeen ongelmat vain pahentuneet.
    ihmettä jo vuosi odoteltu
  • Sama täällä kuten olen ilmoittanut tuolla "kolmas joulukuun päivitys" ketjussa. Täällä Samsung 4K 2016 malli ja tekee samaa, löytää hubin noin kerran kymmenestä kerrasta, vain virtajohto pois auttaa. Vaihdettu HDMI piuha ja kokeiltu mitä vaan 1-4 HDMI paikoista. Tehkää nyt jotain, muuten tänä joutaa takaisin teille 30 päivän tyytyväisyystakuun alla. On ainakin nimensä mukainen laite.
    Hubiukko
  • Viasta tulee ehdottomasti olla yhteydessä asiakaspalveluumme niin saamme ongelman selvitykseen tekniselle tuellemme.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Kyllä tuosta on soitettu ja laitettu sähköpostia puolin ja toisin. Tässäpä tyhjentävä vastaus DNA:lta:

    Samsungin TV:ssa kaikki HDMI-porttit tukevat HDCP-suojausta, joten ei ole mitään väliä mihin portiin laittesi on kytketty. HDMI-kaapelin pitäisi olla versiona 2.0. Jos TV ei löydä DNA Hub:ta edellenkään mutta löytää toiset laitteet jotka on kytketty HDMI-porttiin, se tarkoittaa että TV ja kyseinen Hub valitettavasti ei oli yhteensopivia.

    Tämähän se auttaa valtavan paljon meitä, joilla laitteet ei toimi. Eli laitteet eivät ole yhteensopivia. Aiotaanko tälle tehdä jotain???

    Jos olisi mahdollista lopettaa tuo hubisopimus, niin nyt ois kyllä sellainen tilanne enemmän kuin lähellä!

    maosni
  • Korjaus edelliseen. Eli tuo vastaus on Samsungilta. DNA:n vastaus on seuraava:

    Hei,
    olit eilen chatin kautta yhteydessä uudesta TV:stä ja Hubista.

    Tiedustelin asiaa tekniseltä osastolta ja sain lisätietoa. Sinun tulisi vielä kokeilla liittää Hubi televisioon niin, että kokeilet television kaikki HDMI-portit läpi. Uusissa televisioissa käytetään HDCP-suojausta ja Hubi käyttää kyseisen suojauksen versiota 2.2 ainoastaan eikä tätä versiota välttämättä ole saatavilla television kaikissa HDMI-porteissa.

    Voit kokeilla ylläolevan myös eri HDMI-kaapelilla, mikäli mahdollista.

    Ilmoitathan kokeilun tuloksen vastaamalla tähän viestiketjuun tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun chatin kautta tai puhelimitse 044 144 044.


    Eli nuo on testattu jo aiemmin eikä tasan mitään vaikutusta. Tietääpä mitä tekee tuon hubin kanssa sopimuskauden lopussa, ellei ala pikapuoliin toimimaan. Joutaa laittaa toisten riesaksi.

    maosni
  • Jos olisi mahdollista lopettaa tuo hubisopimus, niin nyt ois kyllä sellainen tilanne enemmän kuin lähellä!



    maosni

    Miksi ei olisi mahdollista irtisanoa sopimusta? Määräaikaisen saa purettua heti ellei laite vastaa tilattua toimivaa palvelua ja vika ei poistu vaihtamalla päätelaitetta.
    Hubiukko
  • DNA huvittavan hauska huvitushubi.Mooiii.

    DNA ostaa Moi Mobiilin - Pörssiuutiset - Ilta-Sanomat
    Tombstone
  • Täällä selvisi asia tänään eli vajaa 3 vuotta vanha 4K telsumme yksikään HDMI portti ei tue 2.2 HDCP suojausta, jota hubi käyttää. Maallikkona ihmetyttää, miten hubiin on lyöty tämä suojaus? Luulisi rajaavan käyttäjäkuntaa jonkin verran ellei muutaman vuoden vanha tv tue hubia vai tyytyykö asiakkaat vain tekemään päivittäin virtajohto tuuletuksia täydellä hinnalla ilman kaupan purkua?
    hubiukko
  • Mulla on lg webOS tv sj850v ei signaalia.
    Alkaa hermot menemään
    Mikael Tuominen

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.