SIM-kortin vaihto

Jos SIM-korttisi on kadonnut tai tarvitset erikokoisen SIM-kortin uuteen puhelimeesi, uuden kortin DNA-liittymällesi saat

Uusi SIM-kortti on ns. trio-kortti, eli tästä on irrotettavissa kolme eri kokoista korttia: iso mini-SIM sekä pienemmät micro- ja nano-SIM-kortit.

SIM-kortin vaihdosta DNA Kaupassa ja asiakaspalvelussa veloitetaan hinnaston mukainen hinta 10 €. Jos tarvitset uuden erikokoisen SIM-kortin puhelimen vaihtumisen vuoksi, ei vaihtomaksua veloiteta. Minun palveluni kautta veloitus on hinnaston mukaisesti 10 €.

Rekisteröidyn Prepaid-liittymän kortinvaihto hoituu ainoastaan asiakaspalvelun kautta ja kortin vaihdosta veloitetaan hinnaston mukaisesti 10 €. 

Kommentit

  • Uusi SIM-kortti Minun palvelustani

    Kun tarvitset DNA-liittymällesi uuden SIM-kortin, onnistuu tämän tilaaminen näppärimmin suoraan Minun palveluni kautta. Vaihdosta veloitetaan hinnaston mukainen maksu.

    • Kirjaudu Minun palveluuni, etsi oikea liittymä etusivun tuotelistauksesta ja klikkaa tämän kohdalta
    • Klikkaa kyseisen liittymän numeroa Voimassaolevat liittymäsi -otsikon alta
    • Selaa sivua alaspäin SIM-kortin vaihtaminen -otsikkoon saakka
    • Klikkaa SIM-kortin vaihtaminen -otsikon alta Muokkaa ja valitse tämän jälkeen Trio SIM mobiilivarmenteella -kortti (Trio-kortista on irrotettavissa kolme eri korttikokoa: mini, mikro ja nano)
    • Paina Tallenna ja kortti lähtee sinulle automaattisesti postitse ilmoittamaasi kotiosoitteeseen

    • Kortin saatuasi voit käydä aktivoimassa sen saman sivun kautta.

      • Varmista ensin että uuden SIM-kortin sarjanumero täsmää
      • Klikkaa uuden SIM-kortin tietojen vierestä Muokkaa-painiketta
      • Näkyviin tulee Aktivoi-painike, jota klikkaamalla saat aktivoitua uuden kortin


    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Uusi SIM-kortti DNA Kaupasta

    Nopeimmin saat uuden SIM-kortin noutamalla sen lähimmästä DNA Kaupasta ja kortti voidaan aktivoida käyttöön saman tien liikkeessä käydessäsi.

    Jos haluat ottaa kortin käyttöön vasta myöhemmin, onnistuu tämän aktivointi Minun palveluni kautta, kunhan kortin sarjanumero on liikkeessä lisätty liittymäsi tietoihin.

    • Kirjaudu Minun palveluuni, etsi oikea liittymä etusivun tuotelistauksesta ja klikkaa tämän kohdalta
    • Klikkaa kyseisen liittymän numeroa Voimassaolevat liittymäsi -otsikon alta
    • Selaa sivua alaspäin SIM-kortin vaihtaminen -otsikkoon saakka
    • Varmista että otsikon alta löytyvä uuden SIM-kortin sarjanumero täsmää
    • Klikkaa ensin Muokkaa-painiketta
    • Näytölle ilmestyy pinkki Aktivoi-linkki, jota klikkaamalla saat uuden kortin aktivoitua



    Jos uuden SIM-kortin tietoja ei löydy Minun palvelustani, saat aktivoitua uuden kortin asiakaspalvelun kautta joko soittamalla numeroon 044 144 044 tai laittamalla yksityisviestiä puhelimen Oma DNA -sovelluksen kautta. Ilmoita asiakaspalveluun henkilötietojesi lisäksi liittymäsi puhelinnumero sekä uuden SIM-kortin sarjanumero. 

    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Uusi SIM-kortti asiakaspalvelusta

    Uuden SIM-kortin voit tarvittaessa tilata myös asiakaspalvelumme kautta, näppärimmin saat yhteyden soittamalla numeroon 044 144 044. 

    Saatuasi kortin postitse kotiin voit aktivoida sen Minun palveluni kautta.

    • Kirjaudu Minun palveluuni, etsi oikea liittymä etusivun tuotelistauksesta ja klikkaa tämän kohdalta
    • Klikkaa kyseisen liittymän numeroa Voimassaolevat liittymäsi -otsikon alta
    • Selaa sivua alaspäin SIM-kortin vaihtaminen -otsikkoon saakka
    • Varmista että otsikon alta löytyvä uuden SIM-kortin sarjanumero täsmää
    • Klikkaa ensin Muokkaa-painiketta
    • Tämän jälkeen näytölle ilmestyy pinkki Aktivoi-linkki, jota klikkaamalla saat uuden kortin aktivoitua



    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei, hain tänään uuteen puhelimeen sopivan sim-kortin (nano-sim) ja myyjä kertoi vaihdon maksavan 10€?? Siis maksaako vaihto vai ei?

  • SIM-kortin vaihdosta DNA Kaupassa ja asiakaspalvelussa veloitetaan hinnaston mukainen hinta 10 €. Minun palveluni kautta veloitus on hinnaston mukaisesti 10 €.

    Jos tarvitset uuden erikokoisen SIM-kortin puhelimen vaihtumisen vuoksi, ei vaihtomaksua veloiteta. Tästä tulee mainita DNA Kaupassa tai sim-korttia asiakaspalvelustamme tilatessa, jotta vaihto voidaan tehdä maksutta.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei, kerroin sim-kortin vaihdon syyksi uuden puhelimen hankkimisen mutta tästä huolimatta myyjä kertoi vaihdon maksavan.

  • Siinä tapauksessa myyjällä on ollut tämän suhteen virheellistä tietoa, pahoittelut! Vaihtomaksun hyvitys onnistuu kun olet asiakaspalveluumme yhteydessä ja kerrot tilanteesta.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Miten vaihtaa prepaid sim-kortti (normal ---> nano)? minun palveluissa ei saa tehdä.

  • Moro mites saa normaalin kokoisen sim kortin tilattua?

  • Hei Noora, Minun palveluni kautta saat siis tilattua Trio SIM mobiilivarmenteella -kortin jossa on irrotettavissa kaikki kolme eri korttikokoa: mini, mikro ja nano.

    Ninalle vielä ylläolevaan korjauksena, että prepaid -liittymään uuden sim-kortin saa tilattua ainoastaan asiakaspalvelun kautta.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei! tilasin trio sim kortin ,Sunnuntana minun palvelustani .Kauanko se kestää kun tulee postissa? Kun en näe mistään sen tilaa missä vaiheessa koetin kulku on?

  • Normaalisti sim-kortti saapuu postitse suoraan kotiisi 1-3 arkipäivässä.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei

    Minulla on uusi SIM-kortti, jonka olen hakenut DNA-myymälästä.
    En saa aktivoitua sitä. Kun menen Minun palveluissa SIM-kortti -kohtaan ja valitsen MUOKKAA, tulee linkki Tallenna, siis ei AKTIVOI kuten ohjeessa.
    Mikä neuvoksi?

  • Hei Heikki!

    Jos aktivointi ei jostain syystä onnistu yllä olevien ohjeiden mukaan niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että saamme uuden kortin aktivoinnin tehtyä sitä kautta, kiitos.

    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Hei!

    Hankin uuden puhelimen ja siihen uuden sim-kortin. Dna:lta sain viestin, jossa kerrottiin kohta tulevista asetuksista. Viestejä ei kuitenkaan koskaan tullut. Mikä avuksi?

  • Hei Maija!

    Jos asetukset ovat päivittyneet automaattisesti, ei näitä tarvitse enää uudelleen tallentaa. Asetusviestit saat tarvittaessa tilattua uudelleen lähettämällä viestin ASETUKSET numeroon 14000. Asetukset voi tallentaa myös manuaalisesti, ja oikeat tiedot löydät osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-puheliittymat.

    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Miten saan sim-kortista nano-version uuteen ipad pro 9,7 -laitteeseen?

  • Hei Marjut!

    Saat uuden tilattua näillä tämän ketjun ohjeilla. Jos kyseisen liittymän tietoja ei löydy Minun palvelustani ohjeen mukaisesti, eikä kortin tilaaminen onnistu, saat uuden kortin DNA Kaupasta tai tilattua asiakaspalvelumme kautta soittamalla numeroon 044 144 044.

    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Miten toi sim kortin vaihto nyt oikein menee.Tuolla on että maksaa 10€ ja toisissa on taas että olisi ilmainen.Saakos sen sim kortin vaihdettu ilmaiseksi nano-sim korttiin suoraan dna kaupassa jos vaihtaa samalla puhelimen?.Poistakaa ne vanhat viestit joissa on väärää tietoa.

  • Jos SIM-kortin vaihto tapahtuu puhelimen vaihdon yhteydessä niin uusi kortti on maksuton, muuussa tapauksesa (esimerkiksi jos kortti on kadonnut) veloitetaan hinnaston mukainen maksu 10 e. Uuden kortin saa helpoiten DNA Kaupasta tai tilaamalla Minun palvelustani.

    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Jos hankin lahjaksi uuden puhelimen, onnistuuko minun myös vaihtaa hänen sim-korttinsa uuteen pienempää vai tarvitseeko liittymän omistajan aina tehdä tämä?

  • Hei Juha!

    Vain liittymän omistaja voi vaihtaa sim-kortin liittymälle, mutta voit toki hakea DNA Kaupasta tyhjän sim-kortin jonka hän voi aktivoida käyttöön kun ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30


    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Hei! Olin juuri Vaasan myymälässä vaihtamassa sim-korttia pienempään puhelimen vaihdon takia. Siellä sain kuulla, että kortin vaihto maksaa sen 10 e. Kerroin, että olen täältä lukenut, että puhelimen vaihdon takia sen pitäisi olla ilmainen ja siihen myyjä totesi, että vain jos puhelimen on ostanut DNA:lta. Mitenkähän asia nyt sitten on? Ainakaan täällä ketjussa ei mitenkään sanottu, että uusi puhelin pitäisi olla DNA:lta hankittu.

  • Hei Katja!

    SIM-kortin vaihto on aina maksuton puhelimen vaihdon yhteydessä riippumatta riitä, mistä uusi puhelin on hankittu. Pahoittelut, mikäli liikkeessä on annettu virheellistä tietoa tämän osalta, välitän palautteen tästä myös tuonne Vaasan DNA Kauppaan.

    Jos sinulta on virheellisesti veloitettu vaihtomaksu, olethan asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme joko soittamalla numeroon 044 144 044, niin hyvitetään tämä.

    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei,
    sain pari viikkoa sitten uuden sim-kortin mokkulaan, kävin aktivoimassa sen, mutta kun laitan kortin mokkulaan, mokkula ilmoittaa, että mene http:/dna.mokkula sivulle ja anna pin koodi. Kyseistä sivua ei kuitenkaan löydy, enkä löydä sitä oma-palvelusta...

  • Hei! Pin-koodi on oletuksena 1234. Mokkulan hallintasivun osoite on http://dna.mokkula

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Moi
    Hain Dna kaupasta uuden nano sim kortin ja halusin aktivoida sen vasta myöhemmin.
    Nyt kun yritin aktivoida sitä niin huomasin että en ole saanut tilausnumeroa.
    Mistä voisin saada sen tilausnumeron ?

  • Hei

    Minulla on uusi SIM-kortti, jonka olen saanut Gigantista uuden puhelimen oston yhteydessä.
    En saa aktivoitua sitä. Kun menen Minun palveluissa SIM-kortti -kohtaan ja valitsen MUOKKAA, tulee linkki Tallenna, siis ei AKTIVOI kuten ohjeessa.
    Mikä neuvoksi?

  • Yritin aktivoida uutta Sim-korttia jonka hain DNA-kaupasta, mutta omissa palveluissa ei ole näkyvissä kohtaa SIM-kortti??
    Alla ainoastaan kohdat Nimenmuutos, sulku ja mobiilivarmenne..
    Liikkeessä sanottiin että onnistuu itse käyttöönotto?

  • Hei Toni, kuvalliset ohjeet sim-kortin aktivointiin löydät tästä ketjusta, et tarvitse tilausnumeroa.

    Hei Pasi ja Jenni, Jos uuden SIM-kortin sarjanumeroa ei liikkeessä ole lisätty liittymän tietoihin, ei kortin aktivointi onnistu Minun palveluni kautta. Tässä tapauksessa homma hoituu asiakaspalvelun kautta.

    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • En saa uutta simkorttia auki hokee vaan koko ajan että annettu väärä pin-koodi (1234) Kortti on jo aktivoitu.

  • Hei Sirkka!

    Kun näppäilet pin-koodin kolme kertaa väärin niin pääset syöttämään puk-koodin. Sen saat Minun palvelustani tai asiakaspalvelustamme puhelimitse.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Hei, nytkö se kortinvaihtomaksu on 10 euroa Minun palvelussanikin?
    Luin täältä - ja unohdin - maininnan siitä, että Minun palvelussani tehtynä korttitilaus olisi aina 5 euroa.
    Otin tilaamisen jälkeen webbilomakkeella aspaan yhteyttä, että kortti tulee uuteen puhelimeen, ja sieltä tuli vastaus, että hinta on nyt 10 euroa, hinnaston mukaan. Ja siltähän se näyttää, kun hinnastoa tutkii.
    Oma moka tuo tilaaminen, mutta hinta vähän yllätti. Kyllä ~10 euron säästön edestä olisi jo lähtenyt DNA Kaupassa käymään.

  • Hei Johanna!

    SIM-kortin vaihto on tosiaan 10 euroa tällä hetkellä. Jos kortin joutuu vaihtamaan uuden puhelimen takia niin siinä tapauksessa veloitus on maksuton. Jos vaihdosta on kuitenkin veloitettu, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa tuo maksu voidaan hyvittää.

    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Miksi dna.mokkula sivu ei toimi?

  • Hei, onkohan uudessa sim-kortissa sama pin-koodi kun vanhassa vai jokin oletus, esim. 0000? Mitenköhän Huawei-puhelimesta saisi sen ärsyttävän ja aika kovan neuvojan äänen pois, joka aloittaa heti kun puhelimen aukaisee? Yritin alentaa äänenvoimakkuutta, mutta se ei jostain syystä toiminut tähän ääneen.
  • Hei Anna-Maija!

    Kaikissa uusissa DNA:n SIM-korteissa oletus PIN-koodi on 1234. Tuo aloitusäänen suhteen kannattaa perehtyä kyseisen laitteen käyttöoppaaseen tai tutustua valmistajan tukisivuihin, Huawein laitteiden käyttöohjeet ja tukisivut löytyvät täältä.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Ostin dna:n liittymän alkuvuodesta, en kuitenkaan voinut aktivoida uutta SIMiä heti (elisan sopimuksen irtisanomisen kanssa oli ongelmia), nyt saisin sen tehtyä, niin toimiiko DNA:n liittymä heti aktivoinnin jälkeen, vai meneekö siinä pari päivää?
  • Hei Karo!

    Uusi liittymä tulee aktivoida 30 vuorokauden kuluessa tai liittymäsopimus peruuntuu automaattisesti. Suosittelen siis olemaan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin voimme tarkistaa sopimuksesi tilanteen ja tarvittaessa tilata sinulle uuden liittymän. Vaihtoehtoisesti voit myös asioida DNA Kaupassa.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Jos tahdon vaihtaa nano-simkorttiin, voinko tehdä sen + aktivoinnin DNA-kaupassa ilman että liittymäni laskun maksaja on mukana? Ja voinko aktivoida itse simin netissä vaikka olen vain liittymän käyttäjä?
  • Hei Kippe! Sim-kortin vaihto onnistuu sopija-asiakkaan, eli liittymän omistajan pyynnöstä. Jos et itse omista liittymää, vaan olet siinä käyttäjän roolissa, ei vaihtoa voida pyynnöstäsi tehdä ilman valtakirjaa. Voit toki itse hakea uuden sim-kortin DNA Kaupasta, mutta se voidaan aktivoida käyttöön liittymän omistajan pyynnöstä.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei! Päivitin liittymäni puhelimen vaihdon myötä Minun palveluni -sivun kautta säilyttäen vanhan numeroni. Saanko automaattisesti uuden sim-kortin? Uusi liittymä astuu voimaan huomenna, joten jos pitää itse hommata uusi sim, kannattaako odottaa, että liittymä on vaihtunut?
  • Hei Rosa!

    Liittymän SIM-kortti ei vaihdu automaattisesti, kun vaihdat liittymätyyppiä. Jos tarvitset uuden SIM-kortin, saat sen aloitusviestin ohjeiden mukaisesti DNA Kaupasta, asiakaspalvelusta tai Minun palvelustani.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Miksi mun liittymävaihto ei onnistunut? Lukee vain hätäpuhelut
  • Hei Katja!

    Kokeilethan aluksi käynnistää puhelimen kokonaan uudelleen. Jos tästä ei ole apua niin olethan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, että voimme selvittää tilannetta tarkemmin asiakastietojen kanssa, kiitos.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe klo 8-18
    la klo 9-16.30

    Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot.

    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Vanha puhelimeni hajosi eikä nykyinen SIM-kortti sovi siihen kännykkään jonka ostin tilalle. "Minun palvelussani" ei kuitenkaan näy lainkaan tuota SIM-kortin vaihto -kohtaa vaikka olen varmasti oikealla sivulla liittymän tietoja katsomassa. (Liittymän nimenvaihto ym. näkyy kyllä.)

    Miten toimin jotta asia hoituu mahdollisimman nopeasti ja jouhevasti? Nykymaailmassa on aika hankalaa ilman toimivaa puhelinta...
  • Hei Sonja! Jos tilaus ei onnistu Minun Palvelusta, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme. Nopeiten uuden sim-kortin saat hakemalla sen DNA Kaupasta, voit tarkistaa lähimmän DNA Kaupan sijainnin osoitteessa www.dna.fi/myymalat
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei,

    kävin hakemassa Espoon Ison Omenan DNA kaupasta pienemmän SIM-kortin uuteen puhelimeeni. Ymmärsin tämän ketjun aiemmista viesteistä, että vaihto olisi ilmainen, mutta liikkeessä myyjä tiesi kertoa, että vaihto maksaa tuon 10€ (joka näytti nyt tulleen myös laskulleni), koska puhelinta ei ole ostettu teiltä. Yritin sopertaa, että täällä tuki-sivuilla kyllä lupailtiin ilmaista kortin vaihtoa myös muualta ostettuihin puhelimiiin, mutta myyjän mukaan tämä on "varmaan jotain vanhentunutta tietoa".

    Onko käytäntö siis muuttunut, koskeeko ilmainen SIM-kortin vaihto nykyään ainoastaan teiltä ostettuja uusia puhelimia?
  • Hei Tatu!

    Tämä tieto että puhelimen pitäisi olla meidän kautta hankittu on juuri vanhaa tietoa, näin kyllä oli ennen nykyistä käytäntöä. Nykyisin riittää että kyseessä on uusi puhelin, jonka vuoksi SIM korttia tarvitsee vaihtaa toisen kokoiseen. Puhelimen ostopaikalla ei ole väliä.

    Kaikissa uusissa avatuissa liittymissä on jo mukana Trio SIM-kortti jossa nämä kaikki korttikoot ovat sisäkkäin.
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Onko liikkeessä pakko näyttää uutta puhelinta tai sen kuittia että saa vaihdettua micro-sim kortin nano simkortiin ilmatteeksi?
  • Ja saako sen vaihdetun sim kortin heti sieltä kaupasta vai pitääkö odottaa kauemmin?

  • Hei Aada!

    Riittää kun kerrot, että kortti täytyy vaihtaa puhelimen vaihtumisen vuoksi. Uuden SIM-kortin saa mukaan liikkeestä saman tien.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Mitä jos mulla on semmone kortti mis on aika iso siru tai sitä muovi osaa ei voi leikat pienemmäks ellei leikkaa sitä sirua saako sen silti heti liikkeestä vai joutuuko tilaamaan kokonaan uuden kortin että saa sen nano kokoon?
  • Jos liittymä on isän nimellä mutta menisin itse hakemaan uuden kortin onko mitenkään mahdollista

  • Liikkeestä saat ns. trio-SIM-kortin, josta on irrotettavissa kolme erikokoista korttia (myös nano-SIM), eli vanhan kortin koolla ei tässä tapauksessa ole merkitystä.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei!Ostin tänään uuden puhelimen, johon tarvitsee nano-sim-kortin (vanhassa on micro, jota ei voi leikata). Soitin äsken asiakaspalveluun ja tilasin uuden sim- kortin. Minulle kerrottiin että se maksaa 10€, koska puhelinta ei ole ostettu dna:lta. Kerroin että tällä sivulla on toista tietoa, mutta se on kuulema vanhentunutta. Jos näin on, niin voisitteko korjata tiedot ajantasalle omille sivuillenne. Jos asia on kuten täällä, niin miten sen voi korjata, jollei asiakaspalvelu sitä tiedä?
  • Hei Sari!

    Pahoittelut, mutta olet saanut nyt asiakaspalvelustamme väärää tietoa. SIM-kortin vaihtaminen on aina maksutonta kun kyse on uuteen puhelimeen vaihtamisesta, oli puhelin ostettu mistä tahansa.

    Ikävä kyllä emme näin julkisen tukisivuston kautta pääse tuota korjaamaan, joten pyytäisin, että otat uudelleen yhteyttä asiakaspalveluumme, josta voidaan korjata tuo veloitus ja ohjata palaute oikealle henkilölle.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Hei,

    kävin tänään DNA-liikkeessä hakemassa uuden sim-kortin puhelimenvaihdon vuoksi, kun siihen ei tuo nykyinen micro-sim mahdu. Uutta sarjanumeroa ei lisätty liittymäni tietoihin sillä en ole liittymän haltija. Nyt en siis voi tuota aktivointia tehdä netin Omapalvelussa, eli liittymän haltijan pitää olla teihin yhteyksissä, eikö? Kerroin hänelle että pitää varmaan soittaa dna asiakaspalveluun mutta mitäköhän tietoja tuon uuden simin aktivointiin tarvitaan?
  • Hei Ida!
    Liittymän omistaja saa aktivoitua SIM-kortin asiakaspalvelumme kautta, ja tätä varten tarvitaan liittymän tietojen lisäksi uuden SIM-kortin takaa löytyvä sarjanumero.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei,

    hankin uuden puhelimen ja tarvitsen siihen nano-SIM-kortin. Ehdin jo tilata kortin ohjeiden mukaan Minun palvelussani. Tuleeko tuo 5 euroa kuitenkin maksettavaksi, koska käytin Minun palveluani, vaikka tarvitsen SIM-kortin uuteen puhelimeen (vanha ei siis ole kadonnut tms.)?

    Jos näin on, voisitteko ohjelmoida Minun palveluni -osioon yhden välivaiheen lisää, jossa huomautettaisiin tuosta 5 euron maksusta? Samassa voisi olla ohje, että SIM-kortti on mahdollista saada maksuttakin soittamalla asiakaspalveluun tai käymällä DNA-kaupassa, mikäli SIM tilataan uuden puhelimen vuoksi. Huomasin asian vasta liian myöhään, enkä siis voinut enää perua uuden SIM:n tilausta Minun palvelussani.
  • Hei Lepe!

    Olethan tästä yhteydessä asiakaspalveluumme, niin katsotaan mahdollista hyvitysasiaa tarkemmin.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Kuinka tilaan uuden SIM-kortin, kun minulla ei näy Minun palveluni -sivulla yllä olevan kuvan mukaista SIM-kortin vaihto -otsikkoa? Tässä näkymäni:

  • Hei S!

    Ilmeisesti liittymälläsi on jokin muutos kesken, mikäli uuden SIM-kortin tilaaminen ei onnistu. Jos et saa tilattua uutta korttia Minun palveluni kautta, olethan tämän osalta yhteydessä asiakaspalveluumme tai käythän paikan päällä lähimmässä DNA Kaupassa.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Ostin vanhemmilleni pöytämallisen kännykän, johon pitäisi saada vaihdettua isompi sim-kortti. Vanhempani ovat yli 80-vuotaita, äiti liikuntakyvytön ja asuvat paikkakunnalla, jossa ei ole DNA n liikettä. Voinko käydä hakemassa heille uuden sim-kortin, että helppokäyttöinen puhelin saataisiin käyttöön?
  • Sama näkymä minulla kuin nimimerkillä S. Hieno juttu taas kerran DNAlta kun ei saa edes uutta korttia tilattua 😀
  • Hei Pirkko! Voit käydä hakemassa uuden sim-kortin DNA Kaupasta. Sim-kortti tulee vielä aktivoida käyttöön, tämä onnistuu kun liittymän omistaja soittaa asiakaspalveluumme, johon tulee ilmoittaa uuden sim-kortin sarjanumero.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Meillä on ollut käytössä saunalahden wifi-mokkula. Vaihdoimme netin dna:n liittymään ja uusi dna:n sim kortti on tullut postissa ja aktivoin sen viime torstaina. Emme ole vaihtaneet uutta korttia, koska Saunalahden yhteys toimii edelleen...milloin sim-kortin vaihdos pitää tehdä ja onko dna:lta mennyt ilmoitus saunalahdelle. Ettei vaan tule kahdesta paikasta laskua...
  • Hei Tiina! Jos olet vaihtanut mokkulan liittymän, tulee sinun irtisanoa liittymä Saunalahdelta, mokkuloiden liittymänumeroita ei siirretä operaattorilta toiselle, kuten matkapuhelinliittymien kanssa
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Hei!
    Tilasin noin viikko sitten uuden trio-kortin omien sivujen kautta, mutta sitä ei ole vieläkään kuulunut postista. Voinko saada kortin suoraan jostain dna-kaupasta, vaikka olen jo tilannut kortin omien sivujen kautta? Luulen, että kortti on voinut kadota postissa.

  • Hei Sara!

    SIM-korttien toimituksissa on viime aikoina ollut ikävää viivettä sekä meidän että posti päässä ja korttien saapumisessa on saattanut mennä jopa viikon verran. Saat toki uuden kortin myös suoraan DNA Kaupasta ja tuo tilattu kortti voidaan perua liittymältäsi, eli käy vain hakemassa uusi kortti lähimmästä myymälästämme, jos korttia ei ala tänäänkään kuulumaan.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • vaihdoin uuden sim kortin entisen opraattorin vaihdon jälkeen ja nyt en pääse soittamaan  enkä voi vastaaottaa puheluita, vika lienee siinä että puhelin on onlain tilassa,mistä saan puhelimen pois ko:tilasta?
  • Hei Erkki!

    Kokeilethan käynnistää puhelimen vielä uudelleen. Mikäli tästä ei ole apua, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme josta voidaan tarkastaa liittymäsi tilanne.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • DNA Tehonetti 4G: Jos tilaan tuollaisen nettiliittymän nyt ja aktivoin sen 1.9-17. Alkaako laskutus vasta syyskuun alusta vai heti tilasvahvistuksesta/toimituspäivästä?
    Edellinen voimassa elokuun loppuun.
  • Hei Juha!

    Tilaus voidaan asettaa alkamaan 1.9. jolloin myös laskutus alkaa silloin. Liikkuvia laajakastaliittymiä ei tarvitse enää erikseen aktivoida jolloin laskutus alkaa heti.
    Tässä tilanteessa joudut siis tekemään tilauksen joko myyntipalvelumme tai asiakaspalvelumme kautta jotta aloituspäivämäärä saadaan oikein.

    Myyntipalvelu 0800 550044 (maksuton)
    ma-pe 9-20
    la 10-16

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Voiko näitä viestien tuloja sähköpostiin lopettaa? Sain asiani jo selväksi enkä haluaisi enää jatkossa ilmoituksia muiden kyselyistä..
  • Hei, onko uutta SIM-korttia mahdollista tilata ulkomaille (Espanjaan)?

    Haluaisin myös tietää pystyykö uuden puhelimen DNA:lta tilaamaan ulkomaille.

    Kiitos jo etukäteen!
  • Hei Rita!

    Ikävä kyllä tilauksia ei ole mahdollista lähettää ulkomailla olevaan osoitteeseen.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Terve!

    Haluaisin vaihtaa sim-kortin. Minulla on Dna prepaid. Onko se mahdollista?

    Kiitos avusta!

    t. Julia

  • Hei Julia, aloitusviestissä on mainittu että kortin vaihto vaatii prepaid liittymän rekisteröinnin. Rekisteröinti onnistuu DNA Minun palveluni -sivuston kautta ja tarvitset tähän verkkopankkitunnukset sekä liittymän PUK1 koodin: https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen#
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Valitettavasti mulla ei ole puk-koodia 🙁 Se vanha sim-kortti ja minä en tiedä missä se koodi on. Onko mahdollista tehdä sen ilman puk-koodia?

    En voi luoda tunnusta, koska mulla ei ole tiliä Suomessa.

    t. Julia

  • Valitettavasti rekisteröinti ei ole mahdollista ilman näitä tietoja, prepaid -liittymän PUK1 koodi löytyy vain liittymän aloituspakkauksesta
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Kauan sim kortin tilaamiseen menee?
  • SIM-kortin tilaamiseen menee vain muutama klikkaus ja kortit toimitetaan postitse kotiin muutaman arkipäivän kuluessa.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Mitä asetuksia pitää mahdollisesti muuttaa että saa DNAn sun kortin toimimaan koiran trackeri seuranta laitteessa?  Kyseessä mini data liittymä.
  • Kävin gigantissa hakemassa uuden sim kortin ja myyjä sanoi, että 10min päästä vanha sim ei enään toimi ja uusi toimii. Siitä kuitenkin on jo päivä eikä uusi toimi vieläkään, vanha kyllä toimii..
  • Hei Kaisla! Myyjä on voinut vahingossa unohtaa aktivoida kortin, sillä tuo vanha kortti lakkaa toimimasta melkein välittömästi. Voit aktivoida kortin itse DNA Minun palveluni -sivustolta aloitusviestin ohjeilla
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Saako uuden kortin edelleen maksutta, mikäli on uusi puhelin joka vaatii nano simin ja vanhassa mikro simissä ei ole rajoja, että saisi taiteltua kyseisen kortin uuteen puhelimeen.
  • Sim-kortti vaihdetaan maksutta, kun sim-korttia täytyy vaihtaa uuden puhelimen vuoksi.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Vaan tapahtuipa taaskin että joulukuussa kävin hakemassa uuden sim kortin koska vanha ei mahtunut uuteen puhelimeen - ja nyt laskussa tuli 10€ maksu tästä "ilmaisesta" vaihdosta. Voisitte oikeasti pitää sisäisesti sen koulutuksen jossa asiakaspalvelijoillennekin kerrotaan mikä yleinen protokolla on; vai onko tässä vaan kalastelujuoni että katsotaan ketkä jaksaa vielä soitella perään ja pyydellä laskun korjausta?

    Ärsytys.
  • Hei Arno!

    Pahoittelut virheellisestä laskutuksesta, olethan korjausta varten yhteydessä asiakaspalveluumme.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Soitin asiakaspalveluun, ja sain tuon laskun korjattua, mutta unohdin tietenkin puhelimessa pyytää sitä lisähuomiota henkilökunnalle; joten tässä -

    Sanomatalon DNA:n kassahenkilökunnalle muistutus sim-kortin vaihtamisen maksuttomuudesta kun vaihto tarvitaan uuden puhelimen vuoksi, pyydän.
  • Kiitos Arno palautteestasi, välitämme sen DNA Kauppaan eteenpäin!
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Liitymän myyjä Akseli soitti ja tarjosi liittymiä. Pyysin häntä lähettämään tarjoukset sähköpostiini. Tarjoukset tulivat, kun olin varmistanut henk.tietoni.
    EN tilannut mitään, vaan halusin tarkastella tarjousta. Nyt postilaatikkooni ilmestyi kolmen uuden liittymän SIM-kortit ??? En halua aktivoida näitä, enkä muuttaa nykyistä liittymää. EIHÄN DNA tee mitään liittymien sulkemisia ?
    Voinko palauttaa Vaasan DNA kauppaan nämä SIM-kortit?
  • Hei Marko, olethan asiakaspalveluumme yhteydessä, niin saadaan peruttua tilaukset sekä samalla voimme laittaa myyjän toiminnasta palautteen hänelle sekä hänen esimiehelleen, kiitos.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Terve. Olen hankkimassa Nokia 5 älypuhelimen. Haluan tilata siihen teidän DNA MINI DATA,kun puhelin tulee aika vähälle käytölle.  Kun ostan teidän verkkokaupasta senliittymän,. tuleeko siihen sim-kortti mukana? Miten puhelinnumero määräytyy tuohon uuteen puhelimeeni?
  • Hei Esa!

    Puhelinnumero valitaan liittymän tilauksen yhteydessä, eli joko siirrät vanhan voimassaolevan numerosi toiselta operaattorilta tai otat meiltä uuden puhelinnumeron. Uusi puhelinnumero arvotaan järjestelmän toimesta automaattisesti. Liittymän mukana tulee SIM-kortti jossa on kaikki koot mukana, eli tuotakaan ei tarvitse miettiä
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Hei,
    SIM-kortin aktivoinnista.
    Onko näin että tuo SIM-kortin aktivointi tulee esiin Minun palvelussa vain jos palveluun kirjautuu muulla kuin mobiililaitteella ?
    Tabletin selaimella, vaikkakin ilman 4G ominaisuutta, aktivointi ei näkynyt mutta tietokoneella ilmestyi näkyviin.
  • Hei Heikki!

    Minun palveluni toimii kyllä kaikilla laitteilla samalla tavalla, joten esim. uuden SIM-kortin aktivointi onnistuu kyllä riippumalla siitä millä laitteella itsepalvelua käytät.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Kuinka pääsen rekisteröimään prepaid sim kortin.
  • Moi!

    Prepaid liittymän rekisteröinti onnistuu täällä.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Unohdin numero. miltä minä näytän?
  • Tilasin uuden sim-kortin, mutta en voi vaihtaa sitä vielä, koska omilla sivuilla ei ole sim-kortin vaihtokohtaa. Milloin tämän pitäisi tulla? Ja tuleeko tekstiviestivahvistus samaan aikaan?
  • Toiminto aukesikin pian kyselyni jälkeen ja sain sen otettua käyttöön!
  • Sain operaattorin vaihdon yhteydessä tarkan ajan, jolloin SIM-kortti tulisi vaihtaa. En pysty silloin sitä tekemään! Voinko tehdä vaihdon kaksi tuntia annetun ajan jälkeen?
  • Hei Kaija,

    Voit toki ottaa uuden SIM-korti käyttöön haluamanasi ajankohtana mutta otathan huomioon että vanha SIM-kortti lakkaa toimimasta kyseisenä kellon aikana.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Minulla on DNA Äly 50M puhelinliittymä ja nyt hankin uuden kännykän. Tarvitsen mikrosimmin sijaan nanosimmin ja tässä säikeessä sanotaan että SIM-kortin vaihto ei maksa mitään jos tilauksen tekee DNA:n Minun palveluni kautta. Siellä ei kuitenkaan näy olevan sellaista vaihtoehtoa kuin maksuton vaan aina veloitetaan 10 euroa. Onko ainoa vaiihtoehto vaihtaa operaattoria kun DNA tämä tuntuu niin hankalalta.



  • Hei Juha!

    Uuden kortin tilaamisesta Minun palveluni kautta veloitetaan hinnaston mukaisesti 5 euroa, kuten aloitusviestissämme on kerrottu. 

    Mikäli kortti täytyy vaihtaa puhelimen vaihtumisen vuoksi eri kokoiseen, saat uuden kortin maksutta lähimmästä DNA Kaupasta tai tilaamassa sen asiakaspalvelustamme.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Vaihdoin dna liittymäni SIM kortin puhelimeen annetun vaihtoajan jälkeen, kun vanha liittymä lakkasi toimimasta, nyt uutta SIM-korttia ei puhelin tunnista. Puhelin käynnistetty uudestaan ohjeen mukaisesti, ei auta. Sähköpostit tulevat myös perille, mutta soittaa ei voi, eikä vastaanottaa puheluita. Ideoita?
  • Moi Elina!

    Jos uudelleen käynnistyksestä ei ole apua, käythän joko DNA Kaupassa tai soitathan asiakaspalveluumme niin pääsemme selvittämään ongelmaa.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Voiko samalla liittymällä olla käytössä 2 puhelinta samalla numerolla. Paljon kulkiessa voi puhelin joskus unohtua kotiin ja toinen voisi olla autossa varalta.
  • Hei Aki!

    Liittymällä voi olla kerrallaan vain yksi sim-kortti käytössä, joten ikävä kyllä liittymää ei ole mahdollista käyttää kahdessa eri puhelimessa samaan aikaan.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Täällä kirjoitetaan täyttä puppua sim-kortin maksuttomuudesta. Jouduin hakemaan uuden sim-kortin liikkeestä koska entinen ei passannut uuteen puhelimeen. Myyjän kanssa oli puhetta, miksi tarvitsen uuden kortin. Maksoin 10 €. Nyt tuli puhelinlasku ja siinä oli veloitettu 10 €. Otin yhteyttä asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin, että seuraavassa laskussa hyvitetään. Muutaman tunnin kuluttua tuli sähköposti, että veloitus on aiheellinen ja täytyy ottaa liikkeeseen yhteyttä ja tehdä reklamaatio.Koettakaa jo päättää miten tämä asia on.Maksuton kortti maksoi 20 €.
  • Hei Satu!

    Normaalisti uusi SIM-kortti maksaa siis 10 e, mutta jos kyseessä on kortin vaihto esim. uuden puhelimen hankinnan vuoksi niin silloin uusi kortti on maksuton. Kortin vaihdosta ei kuitenkaan liikkeessä paikan päällä veloiteta koskaan mitään vaikka uusi kortti olisikin maksullinen, veloitus tulee aina laskulle. Pahoittelut mikäli asian kanssa on tapahtunut jokin väärinkäsitys tai virhe. Jos virheellinen veloitus vaihdosta on tehty DNA Kaupassa niin siinä tapauksessa asia tulisi selvittää samaisessa liikkeessä kuntoon. Jos tämä ei ole jostain syystä mahdollista niin tilannetta kannattaa käydä asiakaspalvelumme kanssa läpi uudemman kerran niin mahdolliset ylimääräiset kulut kortin vaihdosta saadaan korjattua, kiitos.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Mulla on todella vanha prepaid, jota oon käyttänyt vuuuosia, mutta nyt tuli uuden puhelimen vaihto eteen. Sain tilattua tuon uuden kortin puhelimeen jo aikaisemmin (samalla puhelinnumerolla), mutta en tunnu pääsevän aktivoimaan sitä mitenkään kun ei ole pankkitunnuksia? Saako sen uuden kortin aktivoitua esim facebookissa tai soittaa johonkin, missä ei tarvi pankkitunnuksia?
  • Hei!

    Aloitusviestin mukaisesti:
    Rekisteröidyn Prepaid-liittymän kortinvaihto hoituu ainoastaan asiakaspalvelun kautta ja kortin vaihdosta veloitetaan hinnaston mukaisesti 10 €.
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Kauanko kestää kunnes otsikko "SIM-kortin vaihto" esiintyy minunpalveluni.dna.fi'ssa? Uusi sim-kortti toimitettu 26.7, mutta ohjeita ei pysty tällä hetkellä noudattamaan kun ei semmosta otsikkoa vaan löydy.
  • Hei Markus! Olethan yhteydessä asiakaspalveluun p.044 144 044 niin voimme tutkia tuota vikaa tarkemmin, ota myös saamasi SIM kortin sarjanumero ylös niin tuo voidaan tarvittaessa samalla vaihtaa liittymälle
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Hei!

    Olen DNA asiakas. Vaihdoin vanhan kännykkäni uuteen Asus merkkiseen jokin aika sitten ja siinä yhteydessä SIM kortti vaihdettiin.  Nyt saIin puhelimen lukittua niin että kysyy SIM kortin numeroa. Mistä löydän sen ??
  • Hei Pirkko! Mikäli puhelin kysyy PIN-koodia, niin näppäiltyäsi sen kolme kertaa väärin kysyy puhelin PUK-koodia. PUK-koodin tarkastamiseen ohjeet löydät täältä.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Hei!

    minulla on PUK koodi kirjoitettuna mutta sen syötettyäni kysytään PIN koodia. Annoin voimassaolevan PIN koodin mutta nyt vastaus on ettei PIN koodi täsmää!. Se on varmasti OIKEIN. Onko syy se, että nyt pitää vaihtaa PIN koodi??
  • Hei!

    Mitä PIN koodia tarkalleen ottaen tarkoitetaan ??
  • Kun olet syöttänyt PUK-koodin niin uusi PIN-koodi pitää syöttää kaksi kertaa. Tarkastathan siis, että olet syöttänyt tuon PIN-koodin molemmilla kerroilla samalla tavalla.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Hei, ei auta!  Minulla on varmasti oikein UUSI PIN koodi, olen nyt kirjoittanut sen 2 kertaa...ei auta??
  • Kokeilethan vielä käyttää sim-kortin ulos puhelimesta ja käynnistää laitteen uudelleen.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Moi!

    Kuinka kauan sim-korttia voi säilyttää ilman, että sitä aktivoi?
    Tarkoituksena olisi ottaa ylimääräinen sim-kortti varalle jos vaikka puhelin katoaa tai varastetaan ulkomailla.
  • Hei Jarno!

    Valitettavasti ns. varalle toisen SIM-kortin hankkiminen ei ole mahdollista. Jos puhelin tai pelkästään SIM-kortti sattuu katoamaan niin liittymän sulkemisesta tulee aina olla yhteydessä heti asiakaspalveluumme. Liittymä voidaan avata tilapäisestä sulusta vasta kun uusi SIM-kortti on liittymälle vaihdettu ja aktivoitu. Kortin saa nopeiten hakemalla sen suoraan DNA Kaupasta.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Hei!

    Voiko laajakaistaliittymän (esim. DNA Welhokaista 4G) SIM-korttia vaihtaa? Harkitsen uuden laitteen ostoa, joten saatan tarvita nykyistä pienemmän kortin. Jos vaihto on mahdollinen, miten se tehdään? Minun palvelustani ei löytynyt vaihtomahdollisuutta.
  • Hei, kyllä voi. Uuden sim-kortin saa tilattua asiakaspalvelustamme tai käymällä DNA Kaupassa. Ennen uuden sim-kortin hakua kannattaa kuitenkin tarkistaa onko nykyinen kortti trio-kortti, eli onko siitä irrotettavissa kolme eri kokoista korttia: iso mini-SIM sekä pienemmät micro- ja nano-SIM-kortit. Jos on, saat napsautettua sim-kortin itse pienemmäksi mikäli tarve tulee. :-)
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Moi,

    Jos ymmärsin nää ohjeet oikein, nyt kun olen rekisteröiny prepaid liittymän, pitää tilata uuden triosimmin että sopii uuteen luuriin, ja se maksaa 10 euroa. Sisältääkö tuohon hintaan puheaikaa, vai onko se pelkästään palvelumaksu? Ja kysymys soitto luettelosta jne, siirtyykö ne kaikki mukana vai pitääkö syöttää uudelleen tiedot?


  • Hei! Sim-kortti on maksuton mikäli sim-kortti tarvitsee vaihtaa uuden puhelimen vuoksi. Muussa tapauksessa uuden sim-kortin hinta on 10€ ja tämä veloitetaan prepaid - liittymän saldolta.

    Ennen sim-kortin vaihtoa kannattaa varmuuskopioida esim. yhteystiedot puhelimen omaan muistiin tai muualle.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei,

    minulla oli ennen kahden identtisen liittymän paketti, mutta molemmat on sittemmin päivitetty niin, etteivät ne enää ole keskenään samanlaiset. Sim-kortteja ei vaihdettu. Mistä tiedän, kumpi liittymä on kumpi?
  • Hei M!

    Saat tarkastettua mikä sim-kortti kuuluu millekin liittymälle sim-kortin numeron perusteella Minun palveluni kautta.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Hei,

    Miten saan tarkastettua kumpi sim-kortti kuuluu kummalle jos molemmat ovat laajakaistaliittymiä?
  • Jos ei onnistu Minun palveluissani, kuten yllä neuvottiin, kokeile tätä:
    • Selvitä liittymien numerot esimerkiksi laskusta tai liittymäsopimuksesta.
    • Varmista, että kumpikin sim-kortti ovat laitteissa, jotka tukevat tekstiviestejä. Jos nettitikkusi tai mokkulasi ei tue tekstiviestejä, siirrä sim-kortti testin ajaksi laitteeseen, joka niitä tukee, vaikka puhelimeen.
    • Lähetä kumpaankin numeroon tekstiviesti "Numerosi on 04xxxxxxxxx", johon siis kirjoitat saman numeron, mihin lähetät viestin.
    Kun viestit saapuvat, näet viesteistä minkä numeron kortista on kyse.
  • Hei,

    Pystynkö minä itse muuttamaan tästä trio-kortista tarvittaessa pienemmän koon, vai täytyykö se tehdä jossain DNA-myymälässä?
  • Hei Venla!

    Trio kortissa on mukana kaikki kolme SIM-kortin kokoa sisäkkäin, eli tästä irroittamalla on mahdollista pienentää korttikokoa Mini > Micro > Nano
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Hei. Voiko liittymän käyttäjä käydä hakemassa uuden simkortin? Kyseessä siis tilanne että liittymän omistaja ja käyttäjä ovat eri
  • Hei!

    SIM-kortin vaihto onnistuu sopija-asiakkaan, eli liittymän omistajan pyynnöstä. Jos et itse omista liittymää, vaan olet siinä käyttäjän roolissa, ei vaihtoa voida pyynnöstäsi tehdä ilman valtakirjaa. Voit toki itse hakea uuden SIM-kortin DNA Kaupasta, mutta se voidaan aktivoida käyttöön liittymän omistajan pyynnöstä.
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Tervehdys.

    Tilasin teiltä uuden SIM-kortin tuossa tiistaina. Vieläkään ei ole saapunut, kai se edes ensi viikolla on tulossa?
  • Kortti toimitetaan kirjeitse suoraan kotiisi, normaalisti tässä kestää 1-3 arkipäivää mutta posti on myös ilmoittanut vaikeuksista runsaan lumentulon vuoksi. Kirje kuitenkin kolahtaa suoraan postiluukkuun kun tämä on perillä
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Apua apua! Sain postissa uudet simmit lasten puhelimeen. Kun ne laitettiin sisään, puhelimet lakkasivat toimimasta. Muistin että myyjä puhui puhelimessa aktivoinnista ja kävin tekemässä sen. Sen jälkeen tuli tekstari joka kertoi että liittymät kytketään/numeronsiirto tapahtuu viikon päästä. Otimme dna-simmit vielä pois puhelimista ja laitoimme Elisat takaisin - puhelimet eivät toimineet enää niilläkään
  • Hei Johanna!

    Kannattaa vielä kokeilla laittaa DNA:n SIM-kortit takaisin ja käynnistää puhelimet uudelleen. Mikäli tästä ei ole apua, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa voidaan tarkastaa numeronsiirtojen tilanne.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Minun pitäisi aktivoida liittymäni mutta aktivointi sivu ei toimi. Kun menen aktivointisivulle ja valitsen "henkilöasiakas" niin tulee virheilmoitus "The page you're looking for can't be found.If you were trying to log in or sign a document please go back and try again. You may use the "back" button in your browser."
  • Hei Johanna!

    Tilausten aktivoinnissa ja tunnistautumisessa oli eilisen aikana yleistä vikaa. Tämä saatiin kuntoon illan aikana ja nyt aktivoinnin pitäisi taas onnistua normaalisti.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • I was given an iphone by a friend in Finland but now i am back in Australia it wont activate my new sim as my phone says it is locked by the 'European provider'. It says to contact the provider, which is DNA. How do i unlock my phone?
  • Hi Hannah!

    Please contact directly our customer service so we can fix the situation, thank you!

    https://corporate.dna.fi/contact-us
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Hei minun dna kortti on katkaistu yhteys vaikka ei ole omaa netti käytössä
  • minulla on nokia 3310 3g. sim kortille mahtuu 250 numeroa onko sellaista korttia saatavilla johon mahtuu enempi numeroita
  • Hei Pasi! SIM -kortit ovat standardinmukaisia ja valitettavasti näistä ei ole eri malleja, 3310 3G puhelimessakin pitäisi saada yhteystiedot tallennettua puhelimen muistiin.

    Nokian ohjeet löydät täältä: https://www.nokia.com/phones/en_int/support/nokia-3310-3g-user-guide/contacts?locale=fi-FI&country=FI
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Joudun vaihtamaan uuteen puhelimeen ja tarvitsen uuden ilmaisen, modulaarisen SIM:in osoitteeseen:


  • Hei Seppo!

    Huomioithan, että DNA:n tukisivusto on julkinen keskustelupalsta ja kuka tahansa voi lukea viestisi. Älä siis julkaise asiakastietojasi sillä näitä voidaan käyttää väärin.

    Nopeimmin ja helpoimmin saat uuden SIM-kortin käyttöön DNA Kaupasta josta saat sen heti mukaasi. Mikäli lähellä ei ole kuitenkaan liikettä, niin SIM-kortin tilaus onnistuu myös asiakaspalvelumme kautta postitse.

    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Apua haluan seurannan pois tästä keskustelusta nyt heti!
  • Hei Johanna!

    Sähköpostiviestin lopussa on linkki jota klikkaamalla saat lopetettua ketjun seuraamisen.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Hei tilasin teiltä liittymän puhelimeen, katkeaako edellinen liittymä itsestään?
  • Jos kyseessä on numeronsiirto, katkeaa vanha liittymä automaattisesti numeronsiirron valmistuttua
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Tilasin alaikäiselle lapselleni liittymän (siirto toiselta operattorilta). Aktivointi vaatii pankkitunnukset, joita hänellä ei ole. Voinko holhoojana käyttää aktivointiin omia tunnuksia?
  • Alaikäisen omissa nimissä sopimus ei voi olla. Kun sinä olet tuon tilannut, on tilaus ja sopimus sinun nimissäsi ja se tulee aktivoida sinun verkkopankkitunnuksillasi.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei en pystynyt aktivoimaan DNA liittymää. Sopimus minun nimissä - puhelimet tyttären ja vaimon käytössä. En päässyt omilla pankkitunnuksilla aktivoimaan liittymää. Ei aktivoitavia liittymiä. Heillä on kilpailijan SIM tällä hetkellä käytössä.
  • Hei Seppo!

    Yrititkö siis aktivointia osoitteessa aktivoi.dna.fi? Tätä varten tarvitset pankkitunnusten lisäksi tilausnumeron. Jos tilaukset on jo aktivoitu esimerkiksi myymälässä, ei näitä tarvitse enää uudelleen aktivoida.

    Tarvittaessa voimme auttaa näiden kanssa tarkemmin, kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 044 144 044.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei

    Ostin DNA:sta uuden puhelimen viime perjantaina. Minulla on prepaid micro sim kortti, mutta uuteen puhelimeen tarvitsisin nano kortin. Kun kävin noutamaan uuden puhelimen, kysyin myyjältä jos sim kortin vaihto onnistu ja hän heti sanoi että ei ole mahdollista vaihtaa prepaid kortin. Mut tässä viestiketjussa lukee, että se on mahdollista (olen rekisteröinyt prepaid kortin Minun palvelussa). Siis mikä on se totuus sitten?
  • Hei!

    Jos ko. prepaid-liittymä on rekisteröity niin silloin uuden SIM-kortin tilaaminen on mahdollista asiakaspalvelun kautta, kaupasta uutta korttia ei siis valitettavasti saa.

    Asiakaspalvelun yhteistiedot löytyvät https://www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Hei, kadotin SIM-korttini matkoilla. Haluan tilata uuden jo nyt ennen kun palaan matkoilta. Mistä kohdasta Minun Palvelustani sellaisen voi tilata kotiin?
  • Vaihdoin operaattoria ja tilasin uuden simmin lähettävään riistalameraani DNA:lta entiseen numeroon xxx. Nyt vasta tuli mieleeni, että simmistä pitää saada pois pin-koodin kysely. Miten saan pois minä tai te tämän pin-koodin kyselyn. Aikaisemmin tein sen vanhalla puhelimella, mutta nyt en tiedä löydänkö enää vanhaa puhelintani. En ole vielä aktivoinut simmiä.

    Kari

    edit. Numero piilotettu / DNA Ida T
  • Hei! Ethän julkaise tänne keskustelupalstalle mitään henkilökohtaisia tietoja, esim. puhelinnumeroita.

    Sim-kortin PIN-koodikyselyn saa otettua pois asettamalla liittymän sim-kortin hetkeksi johonkin puhelimeen, ja ottamalla kyselyn puhelimen asetusten kautta pois.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Kadotin puhelimeni jossa on DNA n liittymä.
    Maksaako uusi sim kortti joka on samalle puhelinnumerolle kuin kadonnut kortti ?

  • SIM-kortin vaihdosta DNA Kaupassa ja asiakaspalvelussa veloitetaan hinnaston mukainen hinta 10 €. Jos tarvitset uuden erikokoisen SIM-kortin puhelimen vaihtumisen vuoksi, ei vaihtomaksua veloiteta. Minun palveluni kautta veloitus on hinnaston mukaisesti 10 €.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei,
    Ostin uuden puhelimen ja siihen piti asentaa pienempi SIM, kuin aiemmassa oli ollut. Miten yhteystietojen siirto nyt onnistuu, kun vanhan puhelimeni SIM ei mahdu uuteen puhelimeeni lainkaan?


  • Hei Liisa, jos kyseessä on saman valmistajan puhelin on näissä yleensä toiminto yhteystietojen siirtoon, samoin jos molemmat laitteet ovat Android puhelimia, saat yhteystiedot siirrettyä Google tilillesi.

    Mikäli kyseessä on täysin eri käyttöjärjestelmä, löytyvät ohjeet täältä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/yhteystietojen-ja-muiden-tietojen-siirto-uuteen-pu/
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • kauanko kestää että uusi trio sim kortti tulee minunpalveluni kautta tilattuna postiluukusta?
  • Uusi sim-kortti saapuu kirjepostin mukana normaalisti noin viikossa.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Olipas tässä ketjussa monta tapausta missä DNA:n omakaan henkilökunta ei tiedä miten veloituskäytäntö sim kortin vaihdossa menee.
  • Hei,
    tilasin uuden SIM-kortin joka saapuikin muutama päivä sitten. Yritin vaihtaa kortin Minun palveluni kautta, kuten mukana tulleessa ohjeessa opastettiin.
    Liittymän muokkaussivulta ei kuitenkaan löydy kohtaa "SIM-kortin vaihto". Mikä mättää?


  • Hei! Olisitko yhteydessä asiakaspalveluumme, niin päästään tarkistamaan tilanne, kiitos.

    www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Hei,

    Tilasin minun palvelustani uuden sim-kortin 13.12.2020, mutta sitä ei ole postissa tullut tähän päivään mennessä. Onko korttien postituksessa ollut viivettä juhlapyhien takia vai mikä kestää, kannattaako vielä jatkaa odottelua?
  • Hei Jenna,

    Olethan asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme niin katsotaan onko kortti lähetetty, kiitos.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Saako micro-sim kortista tehtyä vielä nano-sinkortin.
    Olen puhelinta vaihtamassa,nykyisessä puhelimessani on
    micro-sim-kortti ja uudessa tulevassa puhelimessani no nano-sim-kortti.Katsoin tota korttia,niin siinä ei kyllä näy mitään katkoaluetta,koitin myös varovasti sitä taivutella,
    niin ei siitä irtoa mitään nano-sim-korttia.
    Ilmeisesti on hommattava kokonaan uusi kortti.


  • Jos kyseessä on vanhempi vain micro SIM-kortin sisältävä malli niin tästä ei valitettavasti saa nanoa. Liittymälle tarvitseekin siis tilata uusi SIM-kortti uudelle laitteelle
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Jep,kävin Dna kaupassa vaihtamassa kortin.
    Vanhaa vuosikertaa oli kortti ja puhelin.
    Nyt on uusi luuri & kortti ja kaikki toimii toistaiseksi.
    Pientä hienosäätöä kyllä vielä tarvii tehdä.
  • Mistä löydän valtakirjan, jolla voi valtuuttaa toisen henkilön lopettamaan dna asiakkuuden?
    Erja Ihamäki
  • Hei Erja,

    Valtakirjapohja löytyy täältä.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Riittääkö uutta sim korttia hakiessa jos on liittymän käyttäjä, eikä omistaja ? Tarkoitus olisi siis hakea sim kortti dna kaupasta
    Riku
  • Uusi sim-kortti voidaan antaa DNA Kaupasta mukaan käyttäjälle, mutta sen voi aktivoida vain liittymän omistaja.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Eli uutta sim-korttia ei tällöin aktivoida heti liikkeessä, vaan saan mukaani uuden kortin ja liittymän omistajan täytyy aktivoida kortti "minun palveluni" kautta ? Kiitos jo etukäteen.
    Riku
  • Juuri näin!
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Milla tavalla saisi dna Prepaid-palvelun asiakas e sim korttin eli qr koodin, jotta käytetään twin sim puhelimessa sim kortti2 sijan?
    Asiakas esim
  • DNA Prepaid -liittymään ei ole saatavilla eSIM -korttia.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Voiko Sim-kortin vaihto ajankohdan valita. Tarvitsen siihen apua palvelupisteessä, mutta jos se maksaa en vaihda liittymää teille.
    Merja Salmela
  • Hei Merja,

    Mikäli kyse on numeronsiirrosta, saat tekstiviestitse siirtoajan.
    Jos taas haluat vaihtaa vain fyysisen sim-kortin uuteen, voit noutaa kortin DNA Kaupasta ja aktivoida sen soittamalla asiakaspalveluumme haluamanasi ajankohtana.

    https://www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Hei.

    Siirtyykö saldo vanhalta kortilta uudelle aktivoinnin jälkeen?
    Hanna
  • Hei. Tuli viesti.DNA prepaid kortti vanhenee ja sen voi uusia dna kaupassa 1kk sisällä niin numero pysyy samana  .Kysyn voinko kaverin puolesta käydä vaihtamassa jos hän antaa sim kortin minulle Hän tällä hetkellä Virossa.On kuulema numerokohtainen ei henkilökohtainen.T. Tapio Kiitos etukäteen.
    Tapio Lehikoinen
  • Moikka Tapio!

    Jos Prepaid- liittymää ei ole rekisteröity kenenkään nimiin, voit käydä tekemässä tuon kortin vaihdon lähimmässä DNA Kaupassa kaverisi puolesta.
    DNA Laura palveluasiantuntija
  • Hei .
    Miksi ei saa ulkomaan henkilö vaihta prepaid kortti.En ole henkilökohtainen kortti.
    Viron id kortti en kelpa?
    Janec

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.