Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

SIM-kortin vaihto

Jos SIM-korttisi on kadonnut tai tarvitset erikokoisen SIM-kortin uuteen puhelimeesi, uuden kortin DNA-liittymällesi saat

Uusi SIM-kortti on ns. trio-kortti, eli tästä on irrotettavissa kolme eri kokoista korttia: iso mini-SIM sekä pienemmät micro- ja nano-SIM-kortit.

SIM-kortin vaihdosta DNA Kaupassa ja asiakaspalvelussa veloitetaan hinnaston mukainen hinta 10 €. Jos tarvitset uuden erikokoisen SIM-kortin puhelimen vaihtumisen vuoksi, ei vaihtomaksua veloiteta. Minun palveluni kautta veloitus on aina hinnaston mukaisesti 5 €.

Rekisteröidyn Prepaid-liittymän kortinvaihto hoituu ainoastaan asiakaspalvelun kautta ja kortin vaihdosta veloitetaan hinnaston mukaisesti 10 €. 

DNA Ida S palveluneuvoja Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Uusi SIM-kortti Minun palvelustani

    Kun tarvitset DNA-liittymällesi uuden SIM-kortin, onnistuu tämän tilaaminen näppärimmin suoraan Minun palveluni kautta. Vaihdosta veloitetaan hinnaston mukainen maksu.

    • Kirjaudu sisään ja poraudu kyseisen liittymän tietohin
    • Klikkaa SIM-kortin vaihto -otsikon alta Muokkaa ja valitse tämän jälkeen Trio SIM mobiilivarmenteella -kortti (Trio-kortista on irrotettavissa kolme eri korttikokoa: mini, mikro ja nano)
    • Paina Tallenna ja kortti lähtee sinulle automaattisesti postitse ilmoittamaasi kotiosoitteeseen

    https://tuki.dna.fi/site_media/attachment/forum...

    Kortin saatuasi voit käydä aktivoimassa sen saman sivun kautta.

    • Varmista ensin että uuden SIM-kortin sarjanumero täsmää
    • Klikkaa uuden SIM-kortin tietojen vierestä Muokkaa-painiketta
    • Näkyviin tulee Aktivoi-painike, jota klikkaamalla saat aktivoitua uuden kortin

    https://tuki.dna.fi/site_media/attachment/forum...

    https://tuki.dna.fi/site_media/attachment/forum...

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Uusi SIM-kortti DNA Kaupasta

    Nopeimmin saat uuden SIM-kortin noutamalla sen lähimmästä DNA Kaupasta ja kortti voidaan aktivoida käyttöön saman tien liikkeessä käydessäsi.

    Jos haluat ottaa kortin käyttöön vasta myöhemmin, onnistuu tämän aktivointi Minun palveluni kautta, kunhan kortin sarjanumero on liikkeessä lisätty liittymäsi tietoihin.

    • Mene Minun palvelussani kyseisen liittymän tietoihin
    • Varmista että uuden SIM-kortin sarjanumero täsmää
    • Klikkaa SIM-kortin vaihto -otsinkon alta löytyvää Muokkaa-painiketta
    • Näytölle ilmestyy pinkki Aktivoi-linkki, jota klikkaamalla saat uuden kortin aktivoitua

    https://tuki.dna.fi/site_media/attachment/forum...

    https://tuki.dna.fi/site_media/attachment/forum...

    Jos uuden SIM-kortin tietoja ei löydy Minun palvelustani, saat aktivoitua uuden kortin asiakaspalvelun kautta joko soittamalla numeroon 044 144 044 tai yksityisviestillä Facebookissa. Ilmoita asiakaspalveluun henkilötietojesi lisäksi liittymäsi puhelinnumero sekä uuden SIM-kortin sarjanumero. 

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Uusi SIM-kortti asiakaspalvelusta

    Uuden SIM-kortin voit tarvittaessa tilata myös asiakaspalvelumme kautta ja näppärimmin saat yhteyden joko soittamalla numeroon 044 144 044 tai yksityisviestillä Facebookissa.

    Saatuasi kortin postitse voit aktivoida sen Minun palveluni kautta.

    • Valitse itsepalvelussa oikea liittymä jo poraudu tämän tietoihin
    • Varmista että SIM-kortin vaihto -otsikon alta löytyvä uuden SIM-kortin sarjanumero täsmää
    • Klikkaa ensin Muokkaa-painiketta
    • Tämän jälkeen näytölle ilmestyy pinkki Aktivoi-linkki, jota klikkaamalla saat uuden kortin aktivoitua

    https://tuki.dna.fi/site_media/attachment/forum...

    https://tuki.dna.fi/site_media/attachment/forum...

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei, hain tänään uuteen puhelimeen sopivan sim-kortin (nano-sim) ja myyjä kertoi vaihdon maksavan 10€?? Siis maksaako vaihto vai ei?

    Minna
  • SIM-kortin vaihdosta DNA Kaupassa ja asiakaspalvelussa veloitetaan hinnaston mukainen hinta 10 €. Minun palveluni kautta veloitus on hinnaston mukaisesti 5 €.

    Jos tarvitset uuden erikokoisen SIM-kortin puhelimen vaihtumisen vuoksi, ei vaihtomaksua veloiteta. Tästä tulee mainita DNA Kaupassa tai sim-korttia asiakaspalvelustamme tilatessa, jotta vaihto voidaan tehdä maksutta.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei, kerroin sim-kortin vaihdon syyksi uuden puhelimen hankkimisen mutta tästä huolimatta myyjä kertoi vaihdon maksavan.

    Minna
  • Siinä tapauksessa myyjällä on ollut tämän suhteen virheellistä tietoa, pahoittelut! Vaihtomaksun hyvitys onnistuu kun olet asiakaspalveluumme yhteydessä ja kerrot tilanteesta.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Miten vaihtaa prepaid sim-kortti (normal ---> nano)? minun palveluissa ei saa tehdä.

    Nina
  • "Jos uuden SIM-kortin tietoja ei löydy Minun palvelustani, saat aktivoitua uuden kortin asiakaspalvelun kautta joko soittamalla numeroon 044 144 044 tai yksityisviestillä Facebookissa."

    Tätä ohjetta yritän juuri toteuttaa mutta kukaan ei vastaa sieltä teiltä näin Facen välityksellä.

    Lars
  • Hei Nina!

    Minun palveluni kautta saat siis tilattua Trio SIM mobiilivarmenteella -kortin jossa on irrotettavissa kaikki kolme eri korttikokoa: mini, mikro ja nano. Kortin aktivointi onnistuu yllä olevien ohjeiden mukaisesti.

    Larsin asia saatiinkin jo hoidettua Facebookin puolella kuntoon.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Moro mites saa normaalin kokoisen sim kortin tilattua?

    Noora
  • Hei Noora, Minun palveluni kautta saat siis tilattua Trio SIM mobiilivarmenteella -kortin jossa on irrotettavissa kaikki kolme eri korttikokoa: mini, mikro ja nano.

    Ninalle vielä ylläolevaan korjauksena, että prepaid -liittymään uuden sim-kortin saa tilattua ainoastaan asiakaspalvelun kautta.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei! tilasin trio sim kortin ,Sunnuntana minun palvelustani .Kauanko se kestää kun tulee postissa? Kun en näe mistään sen tilaa missä vaiheessa koetin kulku on?

    Eva
  • Normaalisti sim-kortti saapuu postitse suoraan kotiisi 1-3 arkipäivässä.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei

    Minulla on uusi SIM-kortti, jonka olen hakenut DNA-myymälästä.
    En saa aktivoitua sitä. Kun menen Minun palveluissa SIM-kortti -kohtaan ja valitsen MUOKKAA, tulee linkki Tallenna, siis ei AKTIVOI kuten ohjeessa.
    Mikä neuvoksi?

    Heikki Heiniö
  • Hei Heikki!

    Jos aktivointi ei jostain syystä onnistu yllä olevien ohjeiden mukaan niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että saamme uuden kortin aktivoinnin tehtyä sitä kautta, kiitos.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Hei!

    Hankin uuden puhelimen ja siihen uuden sim-kortin. Dna:lta sain viestin, jossa kerrottiin kohta tulevista asetuksista. Viestejä ei kuitenkaan koskaan tullut. Mikä avuksi?

    Maija
  • Hei Maija!

    Jos asetukset ovat päivittyneet automaattisesti, ei näitä tarvitse enää uudelleen tallentaa. Asetusviestit saat tarvittaessa tilattua uudelleen lähettämällä viestin ASETUKSET numeroon 14000. Asetukset voi tallentaa myös manuaalisesti, ja oikeat tiedot löydät osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-puheliittymat.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Miten saan sim-kortista nano-version uuteen ipad pro 9,7 -laitteeseen?

    Marjut
  • Hei Marjut!

    Saat uuden tilattua näillä tämän ketjun ohjeilla. Jos kyseisen liittymän tietoja ei löydy Minun palvelustani ohjeen mukaisesti, eikä kortin tilaaminen onnistu, saat uuden kortin DNA Kaupasta tai tilattua asiakaspalvelumme kautta soittamalla numeroon 044 144 044.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Miten toi sim kortin vaihto nyt oikein menee.Tuolla on että maksaa 10€ ja toisissa on taas että olisi ilmainen.Saakos sen sim kortin vaihdettu ilmaiseksi nano-sim korttiin suoraan dna kaupassa jos vaihtaa samalla puhelimen?.Poistakaa ne vanhat viestit joissa on väärää tietoa.

    vanha asiakas
  • Jos SIM-kortin vaihto tapahtuu puhelimen vaihdon yhteydessä niin uusi kortti on maksuton, muuussa tapauksesa (esimerkiksi jos kortti on kadonnut) veloitetaan hinnaston mukainen maksu 10 e. Uuden kortin saa helpoiten DNA Kaupasta tai tilaamalla Minun palvelustani.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Jos hankin lahjaksi uuden puhelimen, onnistuuko minun myös vaihtaa hänen sim-korttinsa uuteen pienempää vai tarvitseeko liittymän omistajan aina tehdä tämä?

    Juha
  • Hei Juha!

    Vain liittymän omistaja voi vaihtaa sim-kortin liittymälle, mutta voit toki hakea DNA Kaupasta tyhjän sim-kortin jonka hän voi aktivoida käyttöön kun ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei! Olin juuri Vaasan myymälässä vaihtamassa sim-korttia pienempään puhelimen vaihdon takia. Siellä sain kuulla, että kortin vaihto maksaa sen 10 e. Kerroin, että olen täältä lukenut, että puhelimen vaihdon takia sen pitäisi olla ilmainen ja siihen myyjä totesi, että vain jos puhelimen on ostanut DNA:lta. Mitenkähän asia nyt sitten on? Ainakaan täällä ketjussa ei mitenkään sanottu, että uusi puhelin pitäisi olla DNA:lta hankittu.

    Katja
  • Hei Katja!

    SIM-kortin vaihto on aina maksuton puhelimen vaihdon yhteydessä riippumatta riitä, mistä uusi puhelin on hankittu. Pahoittelut, mikäli liikkeessä on annettu virheellistä tietoa tämän osalta, välitän palautteen tästä myös tuonne Vaasan DNA Kauppaan.

    Jos sinulta on virheellisesti veloitettu vaihtomaksu, olethan asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme joko soittamalla numeroon 044 144 044 tai yksityisviestillä Facebookissa, niin hyvitetään tämä.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei,
    sain pari viikkoa sitten uuden sim-kortin mokkulaan, kävin aktivoimassa sen, mutta kun laitan kortin mokkulaan, mokkula ilmoittaa, että mene http:/dna.mokkula sivulle ja anna pin koodi. Kyseistä sivua ei kuitenkaan löydy, enkä löydä sitä oma-palvelusta...

    Tuija
  • Hei! Pin-koodi on oletuksena 1234. Mokkulan hallintasivun osoite on http://dna.mokkula

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Moi
    Hain Dna kaupasta uuden nano sim kortin ja halusin aktivoida sen vasta myöhemmin.
    Nyt kun yritin aktivoida sitä niin huomasin että en ole saanut tilausnumeroa.
    Mistä voisin saada sen tilausnumeron ?

    Toni
  • Hei

    Minulla on uusi SIM-kortti, jonka olen saanut Gigantista uuden puhelimen oston yhteydessä.
    En saa aktivoitua sitä. Kun menen Minun palveluissa SIM-kortti -kohtaan ja valitsen MUOKKAA, tulee linkki Tallenna, siis ei AKTIVOI kuten ohjeessa.
    Mikä neuvoksi?

    Pasi Tuuvanen
  • Yritin aktivoida uutta Sim-korttia jonka hain DNA-kaupasta, mutta omissa palveluissa ei ole näkyvissä kohtaa SIM-kortti??
    Alla ainoastaan kohdat Nimenmuutos, sulku ja mobiilivarmenne..
    Liikkeessä sanottiin että onnistuu itse käyttöönotto?

    Jenni
  • Hei Toni, kuvalliset ohjeet sim-kortin aktivointiin löydät tästä ketjusta, et tarvitse tilausnumeroa.

    Hei Pasi ja Jenni, Jos uuden SIM-kortin sarjanumeroa ei liikkeessä ole lisätty liittymän tietoihin, ei kortin aktivointi onnistu Minun palveluni kautta. Tässä tapauksessa homma hoituu asiakaspalvelun kautta.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • En saa uutta simkorttia auki hokee vaan koko ajan että annettu väärä pin-koodi (1234) Kortti on jo aktivoitu.

    Sirkka
  • Hei Sirkka!

    Kun näppäilet pin-koodin kolme kertaa väärin niin pääset syöttämään puk-koodin. Sen saat Minun palvelustani tai asiakaspalvelustamme puhelimitse.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei, nytkö se kortinvaihtomaksu on 10 euroa Minun palvelussanikin?
    Luin täältä - ja unohdin - maininnan siitä, että Minun palvelussani tehtynä korttitilaus olisi aina 5 euroa.
    Otin tilaamisen jälkeen webbilomakkeella aspaan yhteyttä, että kortti tulee uuteen puhelimeen, ja sieltä tuli vastaus, että hinta on nyt 10 euroa, hinnaston mukaan. Ja siltähän se näyttää, kun hinnastoa tutkii.
    Oma moka tuo tilaaminen, mutta hinta vähän yllätti. Kyllä ~10 euron säästön edestä olisi jo lähtenyt DNA Kaupassa käymään.

    Johanna
  • Hei Johanna!

    SIM-kortin vaihto on tosiaan 10 euroa tällä hetkellä. Jos kortin joutuu vaihtamaan uuden puhelimen takia niin siinä tapauksessa veloitus on maksuton. Jos vaihdosta on kuitenkin veloitettu, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa tuo maksu voidaan hyvittää.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Miksi dna.mokkula sivu ei toimi?

    Jemina
  • Hei, onkohan uudessa sim-kortissa sama pin-koodi kun vanhassa vai jokin oletus, esim. 0000? Mitenköhän Huawei-puhelimesta saisi sen ärsyttävän ja aika kovan neuvojan äänen pois, joka aloittaa heti kun puhelimen aukaisee? Yritin alentaa äänenvoimakkuutta, mutta se ei jostain syystä toiminut tähän ääneen.
    Anna-Maija
  • Hei Anna-Maija!

    Kaikissa uusissa DNA:n SIM-korteissa oletus PIN-koodi on 1234. Tuo aloitusäänen suhteen kannattaa perehtyä kyseisen laitteen käyttöoppaaseen tai tutustua valmistajan tukisivuihin, Huawein laitteiden käyttöohjeet ja tukisivut löytyvät täältä.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Ostin dna:n liittymän alkuvuodesta, en kuitenkaan voinut aktivoida uutta SIMiä heti (elisan sopimuksen irtisanomisen kanssa oli ongelmia), nyt saisin sen tehtyä, niin toimiiko DNA:n liittymä heti aktivoinnin jälkeen, vai meneekö siinä pari päivää?
    Karo
  • Hei Karo!

    Uusi liittymä tulee aktivoida 30 vuorokauden kuluessa tai liittymäsopimus peruuntuu automaattisesti. Suosittelen siis olemaan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin voimme tarkistaa sopimuksesi tilanteen ja tarvittaessa tilata sinulle uuden liittymän. Vaihtoehtoisesti voit myös asioida DNA Kaupassa.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Jos tahdon vaihtaa nano-simkorttiin, voinko tehdä sen + aktivoinnin DNA-kaupassa ilman että liittymäni laskun maksaja on mukana? Ja voinko aktivoida itse simin netissä vaikka olen vain liittymän käyttäjä?
    Kippe
  • Hei Kippe! Sim-kortin vaihto onnistuu sopija-asiakkaan, eli liittymän omistajan pyynnöstä. Jos et itse omista liittymää, vaan olet siinä käyttäjän roolissa, ei vaihtoa voida pyynnöstäsi tehdä ilman valtakirjaa. Voit toki itse hakea uuden sim-kortin DNA Kaupasta, mutta se voidaan aktivoida käyttöön liittymän omistajan pyynnöstä.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei! Päivitin liittymäni puhelimen vaihdon myötä Minun palveluni -sivun kautta säilyttäen vanhan numeroni. Saanko automaattisesti uuden sim-kortin? Uusi liittymä astuu voimaan huomenna, joten jos pitää itse hommata uusi sim, kannattaako odottaa, että liittymä on vaihtunut?
    Rosa
  • Hei Rosa!

    Liittymän SIM-kortti ei vaihdu automaattisesti, kun vaihdat liittymätyyppiä. Jos tarvitset uuden SIM-kortin, saat sen aloitusviestin ohjeiden mukaisesti DNA Kaupasta, asiakaspalvelusta tai Minun palvelustani.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Miksi mun liittymävaihto ei onnistunut? Lukee vain hätäpuhelut
    Katja
  • Hei Katja!

    Kokeilethan aluksi käynnistää puhelimen kokonaan uudelleen. Jos tästä ei ole apua niin olethan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, että voimme selvittää tilannetta tarkemmin asiakastietojen kanssa, kiitos.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe klo 8-18
    la klo 9-16.30

    Mikäli et pysty soittamaan asiakaspalveluumme niin palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä, jossa voit laittaa meille yksityisviestiä:
    https://www.facebook.com/dna.fi
    https://twitter.com/DNA_Palvelu

    Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Vanha puhelimeni hajosi eikä nykyinen SIM-kortti sovi siihen kännykkään jonka ostin tilalle. "Minun palvelussani" ei kuitenkaan näy lainkaan tuota SIM-kortin vaihto -kohtaa vaikka olen varmasti oikealla sivulla liittymän tietoja katsomassa. (Liittymän nimenvaihto ym. näkyy kyllä.)

    Miten toimin jotta asia hoituu mahdollisimman nopeasti ja jouhevasti? Nykymaailmassa on aika hankalaa ilman toimivaa puhelinta...
    Sonja
  • Hei Sonja! Jos tilaus ei onnistu Minun Palvelusta, voit tilata uuden asiakaspalvelustamme. Nopeiten uuden sim-kortin saat hakemalla sen DNA Kaupasta, voit tarkistaa lähimmän DNA Kaupan sijainnin osoitteessa www.dna.fi/myymalat
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei,

    kävin hakemassa Espoon Ison Omenan DNA kaupasta pienemmän SIM-kortin uuteen puhelimeeni. Ymmärsin tämän ketjun aiemmista viesteistä, että vaihto olisi ilmainen, mutta liikkeessä myyjä tiesi kertoa, että vaihto maksaa tuon 10€ (joka näytti nyt tulleen myös laskulleni), koska puhelinta ei ole ostettu teiltä. Yritin sopertaa, että täällä tuki-sivuilla kyllä lupailtiin ilmaista kortin vaihtoa myös muualta ostettuihin puhelimiiin, mutta myyjän mukaan tämä on "varmaan jotain vanhentunutta tietoa".

    Onko käytäntö siis muuttunut, koskeeko ilmainen SIM-kortin vaihto nykyään ainoastaan teiltä ostettuja uusia puhelimia?
    Tatu
  • Hei Tatu!

    Tämä tieto että puhelimen pitäisi olla meidän kautta hankittu on juuri vanhaa tietoa, näin kyllä oli ennen nykyistä käytäntöä. Nykyisin riittää että kyseessä on uusi puhelin, jonka vuoksi SIM korttia tarvitsee vaihtaa toisen kokoiseen. Puhelimen ostopaikalla ei ole väliä.

    Kaikissa uusissa avatuissa liittymissä on jo mukana Trio SIM-kortti jossa nämä kaikki korttikoot ovat sisäkkäin.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Onko liikkeessä pakko näyttää uutta puhelinta tai sen kuittia että saa vaihdettua micro-sim kortin nano simkortiin ilmatteeksi?
    Aada
  • Ja saako sen vaihdetun sim kortin heti sieltä kaupasta vai pitääkö odottaa kauemmin?

    Aada
  • Hei Aada!

    Riittää kun kerrot, että kortti täytyy vaihtaa puhelimen vaihtumisen vuoksi. Uuden SIM-kortin saa mukaan liikkeestä saman tien.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Mitä jos mulla on semmone kortti mis on aika iso siru tai sitä muovi osaa ei voi leikat pienemmäks ellei leikkaa sitä sirua saako sen silti heti liikkeestä vai joutuuko tilaamaan kokonaan uuden kortin että saa sen nano kokoon?
    Aada
  • Jos liittymä on isän nimellä mutta menisin itse hakemaan uuden kortin onko mitenkään mahdollista

    Aada
  • Liikkeestä saat ns. trio-SIM-kortin, josta on irrotettavissa kolme erikokoista korttia (myös nano-SIM), eli vanhan kortin koolla ei tässä tapauksessa ole merkitystä.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei!Ostin tänään uuden puhelimen, johon tarvitsee nano-sim-kortin (vanhassa on micro, jota ei voi leikata). Soitin äsken asiakaspalveluun ja tilasin uuden sim- kortin. Minulle kerrottiin että se maksaa 10€, koska puhelinta ei ole ostettu dna:lta. Kerroin että tällä sivulla on toista tietoa, mutta se on kuulema vanhentunutta. Jos näin on, niin voisitteko korjata tiedot ajantasalle omille sivuillenne. Jos asia on kuten täällä, niin miten sen voi korjata, jollei asiakaspalvelu sitä tiedä?
    Sari L
  • Hei Sari!

    Pahoittelut, mutta olet saanut nyt asiakaspalvelustamme väärää tietoa. SIM-kortin vaihtaminen on aina maksutonta kun kyse on uuteen puhelimeen vaihtamisesta, oli puhelin ostettu mistä tahansa.

    Ikävä kyllä emme näin julkisen tukisivuston kautta pääse tuota korjaamaan, joten pyytäisin, että otat uudelleen yhteyttä asiakaspalveluumme, josta voidaan korjata tuo veloitus ja ohjata palaute oikealle henkilölle.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei,

    kävin tänään DNA-liikkeessä hakemassa uuden sim-kortin puhelimenvaihdon vuoksi, kun siihen ei tuo nykyinen micro-sim mahdu. Uutta sarjanumeroa ei lisätty liittymäni tietoihin sillä en ole liittymän haltija. Nyt en siis voi tuota aktivointia tehdä netin Omapalvelussa, eli liittymän haltijan pitää olla teihin yhteyksissä, eikö? Kerroin hänelle että pitää varmaan soittaa dna asiakaspalveluun mutta mitäköhän tietoja tuon uuden simin aktivointiin tarvitaan?
    ida
  • Hei Ida!
    Liittymän omistaja saa aktivoitua SIM-kortin asiakaspalvelumme kautta, ja tätä varten tarvitaan liittymän tietojen lisäksi uuden SIM-kortin takaa löytyvä sarjanumero.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei,

    hankin uuden puhelimen ja tarvitsen siihen nano-SIM-kortin. Ehdin jo tilata kortin ohjeiden mukaan Minun palvelussani. Tuleeko tuo 5 euroa kuitenkin maksettavaksi, koska käytin Minun palveluani, vaikka tarvitsen SIM-kortin uuteen puhelimeen (vanha ei siis ole kadonnut tms.)?

    Jos näin on, voisitteko ohjelmoida Minun palveluni -osioon yhden välivaiheen lisää, jossa huomautettaisiin tuosta 5 euron maksusta? Samassa voisi olla ohje, että SIM-kortti on mahdollista saada maksuttakin soittamalla asiakaspalveluun tai käymällä DNA-kaupassa, mikäli SIM tilataan uuden puhelimen vuoksi. Huomasin asian vasta liian myöhään, enkä siis voinut enää perua uuden SIM:n tilausta Minun palvelussani.
    Lepe
  • Hei Lepe!

    Olethan tästä yhteydessä asiakaspalveluumme, niin katsotaan mahdollista hyvitysasiaa tarkemmin.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kuinka tilaan uuden SIM-kortin, kun minulla ei näy Minun palveluni -sivulla yllä olevan kuvan mukaista SIM-kortin vaihto -otsikkoa? Tässä näkymäni:
    S
  • Hei S!

    Ilmeisesti liittymälläsi on jokin muutos kesken, mikäli uuden SIM-kortin tilaaminen ei onnistu. Jos et saa tilattua uutta korttia Minun palveluni kautta, olethan tämän osalta yhteydessä asiakaspalveluumme tai käythän paikan päällä lähimmässä DNA Kaupassa.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Ostin vanhemmilleni pöytämallisen kännykän, johon pitäisi saada vaihdettua isompi sim-kortti. Vanhempani ovat yli 80-vuotaita, äiti liikuntakyvytön ja asuvat paikkakunnalla, jossa ei ole DNA n liikettä. Voinko käydä hakemassa heille uuden sim-kortin, että helppokäyttöinen puhelin saataisiin käyttöön?
    Pirkko
  • Sama näkymä minulla kuin nimimerkillä S. Hieno juttu taas kerran DNAlta kun ei saa edes uutta korttia tilattua :)
    senni
  • Hei Pirkko! Voit käydä hakemassa uuden sim-kortin DNA Kaupasta. Sim-kortti tulee vielä aktivoida käyttöön, tämä onnistuu kun liittymän omistaja soittaa asiakaspalveluumme, johon tulee ilmoittaa uuden sim-kortin sarjanumero.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Meillä on ollut käytössä saunalahden wifi-mokkula. Vaihdoimme netin dna:n liittymään ja uusi dna:n sim kortti on tullut postissa ja aktivoin sen viime torstaina. Emme ole vaihtaneet uutta korttia, koska Saunalahden yhteys toimii edelleen...milloin sim-kortin vaihdos pitää tehdä ja onko dna:lta mennyt ilmoitus saunalahdelle. Ettei vaan tule kahdesta paikasta laskua...
    Tiina
  • Hei Tiina! Jos olet vaihtanut mokkulan liittymän, tulee sinun irtisanoa liittymä Saunalahdelta, mokkuloiden liittymänumeroita ei siirretä operaattorilta toiselle, kuten matkapuhelinliittymien kanssa
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei!
    Tilasin noin viikko sitten uuden trio-kortin omien sivujen kautta, mutta sitä ei ole vieläkään kuulunut postista. Voinko saada kortin suoraan jostain dna-kaupasta, vaikka olen jo tilannut kortin omien sivujen kautta? Luulen, että kortti on voinut kadota postissa.

    Sara
  • Hei Sara!

    SIM-korttien toimituksissa on viime aikoina ollut ikävää viivettä sekä meidän että posti päässä ja korttien saapumisessa on saattanut mennä jopa viikon verran. Saat toki uuden kortin myös suoraan DNA Kaupasta ja tuo tilattu kortti voidaan perua liittymältäsi, eli käy vain hakemassa uusi kortti lähimmästä myymälästämme, jos korttia ei ala tänäänkään kuulumaan.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • vaihdoin uuden sim kortin entisen opraattorin vaihdon jälkeen ja nyt en pääse soittamaan  enkä voi vastaaottaa puheluita, vika lienee siinä että puhelin on onlain tilassa,mistä saan puhelimen pois ko:tilasta?
    erkki.ejk@gmail.com
  • Hei Erkki!

    Kokeilethan käynnistää puhelimen vielä uudelleen. Mikäli tästä ei ole apua, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme josta voidaan tarkastaa liittymäsi tilanne.

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30

    Palvelemme myös Facebookissa ja Twitterissä
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • DNA Tehonetti 4G: Jos tilaan tuollaisen nettiliittymän nyt ja aktivoin sen 1.9-17. Alkaako laskutus vasta syyskuun alusta vai heti tilasvahvistuksesta/toimituspäivästä?
    Edellinen voimassa elokuun loppuun.
    Juha
  • Hei Juha!

    Tilaus voidaan asettaa alkamaan 1.9. jolloin myös laskutus alkaa silloin. Liikkuvia laajakastaliittymiä ei tarvitse enää erikseen aktivoida jolloin laskutus alkaa heti.
    Tässä tilanteessa joudut siis tekemään tilauksen joko myyntipalvelumme tai asiakaspalvelumme kautta jotta aloituspäivämäärä saadaan oikein.

    Myyntipalvelu 0800 550044 (maksuton)
    ma-pe 9-20
    la 10-16

    Asiakaspalvelu 044 144 044
    ma-pe 8-18
    la 9-16.30
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Voiko näitä viestien tuloja sähköpostiin lopettaa? Sain asiani jo selväksi enkä haluaisi enää jatkossa ilmoituksia muiden kyselyistä..
    Pirkko
  • Hei, onko uutta SIM-korttia mahdollista tilata ulkomaille (Espanjaan)?

    Haluaisin myös tietää pystyykö uuden puhelimen DNA:lta tilaamaan ulkomaille.

    Kiitos jo etukäteen!
    Rita
  • Hei Rita!

    Ikävä kyllä tilauksia ei ole mahdollista lähettää ulkomailla olevaan osoitteeseen.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Terve!

    Haluaisin vaihtaa sim-kortin. Minulla on Dna prepaid. Onko se mahdollista?

    Kiitos avusta!

    t. Julia

    Julia
  • Hei Julia, aloitusviestissä on mainittu että kortin vaihto vaatii prepaid liittymän rekisteröinnin. Rekisteröinti onnistuu DNA Minun palveluni -sivuston kautta ja tarvitset tähän verkkopankkitunnukset sekä liittymän PUK1 koodin: https://minunpalveluni.dna.fi/kirjautuminen#
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Valitettavasti mulla ei ole puk-koodia sad Se vanha sim-kortti ja minä en tiedä missä se koodi on. Onko mahdollista tehdä sen ilman puk-koodia?

    En voi luoda tunnusta, koska mulla ei ole tiliä Suomessa.

    t. Julia

    Julia
  • Valitettavasti rekisteröinti ei ole mahdollista ilman näitä tietoja, prepaid -liittymän PUK1 koodi löytyy vain liittymän aloituspakkauksesta
    DNA Iiro palveluneuvoja

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja kirjoittamasi viesti saattaa näkyä kaikille.
Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti. Lue ehtomme