SIM-kortin vaihto
Jos SIM-korttisi on kadonnut tai tarvitset erikokoisen SIM-kortin uuteen puhelimeesi, uuden kortin DNA-liittymällesi saat
Uusi SIM-kortti on ns. trio-kortti, eli tästä on irrotettavissa kolme eri kokoista korttia: iso mini-SIM sekä pienemmät micro- ja nano-SIM-kortit.
SIM-kortin vaihdosta DNA Kaupassa ja asiakaspalvelussa veloitetaan hinnaston mukainen hinta 10 €. Jos tarvitset uuden erikokoisen SIM-kortin puhelimen vaihtumisen vuoksi, ei vaihtomaksua veloiteta. Minun palveluni kautta veloitus on hinnaston mukaisesti 10 €.
Rekisteröidyn Prepaid-liittymän kortinvaihto hoituu ainoastaan asiakaspalvelun kautta ja kortin vaihdosta veloitetaan hinnaston mukaisesti 10 €.
Seuraa viestiä
8
seuraajaa
Uusi SIM-kortti Minun palvelustani
Kun tarvitset DNA-liittymällesi uuden SIM-kortin, onnistuu tämän tilaaminen näppärimmin suoraan Minun palveluni kautta. Vaihdosta veloitetaan hinnaston mukainen maksu.
Kortin saatuasi voit käydä aktivoimassa sen saman sivun kautta.
Uusi SIM-kortti DNA Kaupasta
Nopeimmin saat uuden SIM-kortin noutamalla sen lähimmästä DNA Kaupasta ja kortti voidaan aktivoida käyttöön saman tien liikkeessä käydessäsi.
Jos haluat ottaa kortin käyttöön vasta myöhemmin, onnistuu tämän aktivointi Minun palveluni kautta, kunhan kortin sarjanumero on liikkeessä lisätty liittymäsi tietoihin.
Jos uuden SIM-kortin tietoja ei löydy Minun palvelustani, saat aktivoitua uuden kortin asiakaspalvelun kautta joko soittamalla numeroon 044 144 044 tai laittamalla yksityisviestiä puhelimen Oma DNA -sovelluksen kautta. Ilmoita asiakaspalveluun henkilötietojesi lisäksi liittymäsi puhelinnumero sekä uuden SIM-kortin sarjanumero.
Uusi SIM-kortti asiakaspalvelusta
Uuden SIM-kortin voit tarvittaessa tilata myös asiakaspalvelumme kautta, näppärimmin saat yhteyden soittamalla numeroon 044 144 044.
Saatuasi kortin postitse kotiin voit aktivoida sen Minun palveluni kautta.
Hei, hain tänään uuteen puhelimeen sopivan sim-kortin (nano-sim) ja myyjä kertoi vaihdon maksavan 10€?? Siis maksaako vaihto vai ei?
SIM-kortin vaihdosta DNA Kaupassa ja asiakaspalvelussa veloitetaan hinnaston mukainen hinta 10 €. Minun palveluni kautta veloitus on hinnaston mukaisesti 10 €.
Jos tarvitset uuden erikokoisen SIM-kortin puhelimen vaihtumisen vuoksi, ei vaihtomaksua veloiteta. Tästä tulee mainita DNA Kaupassa tai sim-korttia asiakaspalvelustamme tilatessa, jotta vaihto voidaan tehdä maksutta.
Hei, kerroin sim-kortin vaihdon syyksi uuden puhelimen hankkimisen mutta tästä huolimatta myyjä kertoi vaihdon maksavan.
Siinä tapauksessa myyjällä on ollut tämän suhteen virheellistä tietoa, pahoittelut! Vaihtomaksun hyvitys onnistuu kun olet asiakaspalveluumme yhteydessä ja kerrot tilanteesta.
Miten vaihtaa prepaid sim-kortti (normal ---> nano)? minun palveluissa ei saa tehdä.
Moro mites saa normaalin kokoisen sim kortin tilattua?
Hei Noora, Minun palveluni kautta saat siis tilattua Trio SIM mobiilivarmenteella -kortin jossa on irrotettavissa kaikki kolme eri korttikokoa: mini, mikro ja nano.
Ninalle vielä ylläolevaan korjauksena, että prepaid -liittymään uuden sim-kortin saa tilattua ainoastaan asiakaspalvelun kautta.
Hei! tilasin trio sim kortin ,Sunnuntana minun palvelustani .Kauanko se kestää kun tulee postissa? Kun en näe mistään sen tilaa missä vaiheessa koetin kulku on?
Normaalisti sim-kortti saapuu postitse suoraan kotiisi 1-3 arkipäivässä.
Hei
Minulla on uusi SIM-kortti, jonka olen hakenut DNA-myymälästä.
En saa aktivoitua sitä. Kun menen Minun palveluissa SIM-kortti -kohtaan ja valitsen MUOKKAA, tulee linkki Tallenna, siis ei AKTIVOI kuten ohjeessa.
Mikä neuvoksi?
Hei Heikki!
Jos aktivointi ei jostain syystä onnistu yllä olevien ohjeiden mukaan niin olethan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme, että saamme uuden kortin aktivoinnin tehtyä sitä kautta, kiitos.
Hei!
Hankin uuden puhelimen ja siihen uuden sim-kortin. Dna:lta sain viestin, jossa kerrottiin kohta tulevista asetuksista. Viestejä ei kuitenkaan koskaan tullut. Mikä avuksi?
Hei Maija!
Jos asetukset ovat päivittyneet automaattisesti, ei näitä tarvitse enää uudelleen tallentaa. Asetusviestit saat tarvittaessa tilattua uudelleen lähettämällä viestin ASETUKSET numeroon 14000. Asetukset voi tallentaa myös manuaalisesti, ja oikeat tiedot löydät osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-puheliittymat.
Miten saan sim-kortista nano-version uuteen ipad pro 9,7 -laitteeseen?
Hei Marjut!
Saat uuden tilattua näillä tämän ketjun ohjeilla. Jos kyseisen liittymän tietoja ei löydy Minun palvelustani ohjeen mukaisesti, eikä kortin tilaaminen onnistu, saat uuden kortin DNA Kaupasta tai tilattua asiakaspalvelumme kautta soittamalla numeroon 044 144 044.
Miten toi sim kortin vaihto nyt oikein menee.Tuolla on että maksaa 10€ ja toisissa on taas että olisi ilmainen.Saakos sen sim kortin vaihdettu ilmaiseksi nano-sim korttiin suoraan dna kaupassa jos vaihtaa samalla puhelimen?.Poistakaa ne vanhat viestit joissa on väärää tietoa.
Jos SIM-kortin vaihto tapahtuu puhelimen vaihdon yhteydessä niin uusi kortti on maksuton, muuussa tapauksesa (esimerkiksi jos kortti on kadonnut) veloitetaan hinnaston mukainen maksu 10 e. Uuden kortin saa helpoiten DNA Kaupasta tai tilaamalla Minun palvelustani.
Jos hankin lahjaksi uuden puhelimen, onnistuuko minun myös vaihtaa hänen sim-korttinsa uuteen pienempää vai tarvitseeko liittymän omistajan aina tehdä tämä?
Hei Juha!
Vain liittymän omistaja voi vaihtaa sim-kortin liittymälle, mutta voit toki hakea DNA Kaupasta tyhjän sim-kortin jonka hän voi aktivoida käyttöön kun ottaa yhteyttä asiakaspalveluumme.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe 8-18
la 9-16.30
Hei! Olin juuri Vaasan myymälässä vaihtamassa sim-korttia pienempään puhelimen vaihdon takia. Siellä sain kuulla, että kortin vaihto maksaa sen 10 e. Kerroin, että olen täältä lukenut, että puhelimen vaihdon takia sen pitäisi olla ilmainen ja siihen myyjä totesi, että vain jos puhelimen on ostanut DNA:lta. Mitenkähän asia nyt sitten on? Ainakaan täällä ketjussa ei mitenkään sanottu, että uusi puhelin pitäisi olla DNA:lta hankittu.
Hei Katja!
SIM-kortin vaihto on aina maksuton puhelimen vaihdon yhteydessä riippumatta riitä, mistä uusi puhelin on hankittu. Pahoittelut, mikäli liikkeessä on annettu virheellistä tietoa tämän osalta, välitän palautteen tästä myös tuonne Vaasan DNA Kauppaan.
Jos sinulta on virheellisesti veloitettu vaihtomaksu, olethan asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme joko soittamalla numeroon 044 144 044, niin hyvitetään tämä.
Hei,
sain pari viikkoa sitten uuden sim-kortin mokkulaan, kävin aktivoimassa sen, mutta kun laitan kortin mokkulaan, mokkula ilmoittaa, että mene http:/dna.mokkula sivulle ja anna pin koodi. Kyseistä sivua ei kuitenkaan löydy, enkä löydä sitä oma-palvelusta...
Hei! Pin-koodi on oletuksena 1234. Mokkulan hallintasivun osoite on http://dna.mokkula
Moi
Hain Dna kaupasta uuden nano sim kortin ja halusin aktivoida sen vasta myöhemmin.
Nyt kun yritin aktivoida sitä niin huomasin että en ole saanut tilausnumeroa.
Mistä voisin saada sen tilausnumeron ?
Hei
Minulla on uusi SIM-kortti, jonka olen saanut Gigantista uuden puhelimen oston yhteydessä.
En saa aktivoitua sitä. Kun menen Minun palveluissa SIM-kortti -kohtaan ja valitsen MUOKKAA, tulee linkki Tallenna, siis ei AKTIVOI kuten ohjeessa.
Mikä neuvoksi?
Yritin aktivoida uutta Sim-korttia jonka hain DNA-kaupasta, mutta omissa palveluissa ei ole näkyvissä kohtaa SIM-kortti??
Alla ainoastaan kohdat Nimenmuutos, sulku ja mobiilivarmenne..
Liikkeessä sanottiin että onnistuu itse käyttöönotto?
Hei Toni, kuvalliset ohjeet sim-kortin aktivointiin löydät tästä ketjusta, et tarvitse tilausnumeroa.
Hei Pasi ja Jenni, Jos uuden SIM-kortin sarjanumeroa ei liikkeessä ole lisätty liittymän tietoihin, ei kortin aktivointi onnistu Minun palveluni kautta. Tässä tapauksessa homma hoituu asiakaspalvelun kautta.
En saa uutta simkorttia auki hokee vaan koko ajan että annettu väärä pin-koodi (1234) Kortti on jo aktivoitu.
Hei Sirkka!
Kun näppäilet pin-koodin kolme kertaa väärin niin pääset syöttämään puk-koodin. Sen saat Minun palvelustani tai asiakaspalvelustamme puhelimitse.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe 8-18
la 9-16.30
Hei, nytkö se kortinvaihtomaksu on 10 euroa Minun palvelussanikin?
Luin täältä - ja unohdin - maininnan siitä, että Minun palvelussani tehtynä korttitilaus olisi aina 5 euroa.
Otin tilaamisen jälkeen webbilomakkeella aspaan yhteyttä, että kortti tulee uuteen puhelimeen, ja sieltä tuli vastaus, että hinta on nyt 10 euroa, hinnaston mukaan. Ja siltähän se näyttää, kun hinnastoa tutkii.
Oma moka tuo tilaaminen, mutta hinta vähän yllätti. Kyllä ~10 euron säästön edestä olisi jo lähtenyt DNA Kaupassa käymään.
Hei Johanna!
SIM-kortin vaihto on tosiaan 10 euroa tällä hetkellä. Jos kortin joutuu vaihtamaan uuden puhelimen takia niin siinä tapauksessa veloitus on maksuton. Jos vaihdosta on kuitenkin veloitettu, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa tuo maksu voidaan hyvittää.
Miksi dna.mokkula sivu ei toimi?
Kaikissa uusissa DNA:n SIM-korteissa oletus PIN-koodi on 1234. Tuo aloitusäänen suhteen kannattaa perehtyä kyseisen laitteen käyttöoppaaseen tai tutustua valmistajan tukisivuihin, Huawein laitteiden käyttöohjeet ja tukisivut löytyvät täältä.
Uusi liittymä tulee aktivoida 30 vuorokauden kuluessa tai liittymäsopimus peruuntuu automaattisesti. Suosittelen siis olemaan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin voimme tarkistaa sopimuksesi tilanteen ja tarvittaessa tilata sinulle uuden liittymän. Vaihtoehtoisesti voit myös asioida DNA Kaupassa.
Kokeilethan aluksi käynnistää puhelimen kokonaan uudelleen. Jos tästä ei ole apua niin olethan suoraan yhteydessä asiakaspalveluumme, että voimme selvittää tilannetta tarkemmin asiakastietojen kanssa, kiitos.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe klo 8-18
la klo 9-16.30
Sähköisen yhteydenottolomakkeen löydät sivulta https://www.dna.fi/yhteystiedot.
Miten toimin jotta asia hoituu mahdollisimman nopeasti ja jouhevasti? Nykymaailmassa on aika hankalaa ilman toimivaa puhelinta...
kävin hakemassa Espoon Ison Omenan DNA kaupasta pienemmän SIM-kortin uuteen puhelimeeni. Ymmärsin tämän ketjun aiemmista viesteistä, että vaihto olisi ilmainen, mutta liikkeessä myyjä tiesi kertoa, että vaihto maksaa tuon 10€ (joka näytti nyt tulleen myös laskulleni), koska puhelinta ei ole ostettu teiltä. Yritin sopertaa, että täällä tuki-sivuilla kyllä lupailtiin ilmaista kortin vaihtoa myös muualta ostettuihin puhelimiiin, mutta myyjän mukaan tämä on "varmaan jotain vanhentunutta tietoa".
Onko käytäntö siis muuttunut, koskeeko ilmainen SIM-kortin vaihto nykyään ainoastaan teiltä ostettuja uusia puhelimia?
Tämä tieto että puhelimen pitäisi olla meidän kautta hankittu on juuri vanhaa tietoa, näin kyllä oli ennen nykyistä käytäntöä. Nykyisin riittää että kyseessä on uusi puhelin, jonka vuoksi SIM korttia tarvitsee vaihtaa toisen kokoiseen. Puhelimen ostopaikalla ei ole väliä.
Kaikissa uusissa avatuissa liittymissä on jo mukana Trio SIM-kortti jossa nämä kaikki korttikoot ovat sisäkkäin.
Riittää kun kerrot, että kortti täytyy vaihtaa puhelimen vaihtumisen vuoksi. Uuden SIM-kortin saa mukaan liikkeestä saman tien.
Pahoittelut, mutta olet saanut nyt asiakaspalvelustamme väärää tietoa. SIM-kortin vaihtaminen on aina maksutonta kun kyse on uuteen puhelimeen vaihtamisesta, oli puhelin ostettu mistä tahansa.
Ikävä kyllä emme näin julkisen tukisivuston kautta pääse tuota korjaamaan, joten pyytäisin, että otat uudelleen yhteyttä asiakaspalveluumme, josta voidaan korjata tuo veloitus ja ohjata palaute oikealle henkilölle.
kävin tänään DNA-liikkeessä hakemassa uuden sim-kortin puhelimenvaihdon vuoksi, kun siihen ei tuo nykyinen micro-sim mahdu. Uutta sarjanumeroa ei lisätty liittymäni tietoihin sillä en ole liittymän haltija. Nyt en siis voi tuota aktivointia tehdä netin Omapalvelussa, eli liittymän haltijan pitää olla teihin yhteyksissä, eikö? Kerroin hänelle että pitää varmaan soittaa dna asiakaspalveluun mutta mitäköhän tietoja tuon uuden simin aktivointiin tarvitaan?
Liittymän omistaja saa aktivoitua SIM-kortin asiakaspalvelumme kautta, ja tätä varten tarvitaan liittymän tietojen lisäksi uuden SIM-kortin takaa löytyvä sarjanumero.
hankin uuden puhelimen ja tarvitsen siihen nano-SIM-kortin. Ehdin jo tilata kortin ohjeiden mukaan Minun palvelussani. Tuleeko tuo 5 euroa kuitenkin maksettavaksi, koska käytin Minun palveluani, vaikka tarvitsen SIM-kortin uuteen puhelimeen (vanha ei siis ole kadonnut tms.)?
Jos näin on, voisitteko ohjelmoida Minun palveluni -osioon yhden välivaiheen lisää, jossa huomautettaisiin tuosta 5 euron maksusta? Samassa voisi olla ohje, että SIM-kortti on mahdollista saada maksuttakin soittamalla asiakaspalveluun tai käymällä DNA-kaupassa, mikäli SIM tilataan uuden puhelimen vuoksi. Huomasin asian vasta liian myöhään, enkä siis voinut enää perua uuden SIM:n tilausta Minun palvelussani.
Olethan tästä yhteydessä asiakaspalveluumme, niin katsotaan mahdollista hyvitysasiaa tarkemmin.
Kuinka tilaan uuden SIM-kortin, kun minulla ei näy Minun palveluni -sivulla yllä olevan kuvan mukaista SIM-kortin vaihto -otsikkoa? Tässä näkymäni:

Ilmeisesti liittymälläsi on jokin muutos kesken, mikäli uuden SIM-kortin tilaaminen ei onnistu. Jos et saa tilattua uutta korttia Minun palveluni kautta, olethan tämän osalta yhteydessä asiakaspalveluumme tai käythän paikan päällä lähimmässä DNA Kaupassa.
Tilasin noin viikko sitten uuden trio-kortin omien sivujen kautta, mutta sitä ei ole vieläkään kuulunut postista. Voinko saada kortin suoraan jostain dna-kaupasta, vaikka olen jo tilannut kortin omien sivujen kautta? Luulen, että kortti on voinut kadota postissa.
SIM-korttien toimituksissa on viime aikoina ollut ikävää viivettä sekä meidän että posti päässä ja korttien saapumisessa on saattanut mennä jopa viikon verran. Saat toki uuden kortin myös suoraan DNA Kaupasta ja tuo tilattu kortti voidaan perua liittymältäsi, eli käy vain hakemassa uusi kortti lähimmästä myymälästämme, jos korttia ei ala tänäänkään kuulumaan.
Kokeilethan käynnistää puhelimen vielä uudelleen. Mikäli tästä ei ole apua, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme josta voidaan tarkastaa liittymäsi tilanne.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe 8-18
la 9-16.30
Edellinen voimassa elokuun loppuun.
Tilaus voidaan asettaa alkamaan 1.9. jolloin myös laskutus alkaa silloin. Liikkuvia laajakastaliittymiä ei tarvitse enää erikseen aktivoida jolloin laskutus alkaa heti.
Tässä tilanteessa joudut siis tekemään tilauksen joko myyntipalvelumme tai asiakaspalvelumme kautta jotta aloituspäivämäärä saadaan oikein.
Myyntipalvelu 0800 550044 (maksuton)
ma-pe 9-20
la 10-16
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe 8-18
la 9-16.30
Haluaisin myös tietää pystyykö uuden puhelimen DNA:lta tilaamaan ulkomaille.
Kiitos jo etukäteen!
Ikävä kyllä tilauksia ei ole mahdollista lähettää ulkomailla olevaan osoitteeseen.
Haluaisin vaihtaa sim-kortin. Minulla on Dna prepaid. Onko se mahdollista?
Kiitos avusta!
t. Julia
En voi luoda tunnusta, koska mulla ei ole tiliä Suomessa.
t. Julia
Ärsytys.
Pahoittelut virheellisestä laskutuksesta, olethan korjausta varten yhteydessä asiakaspalveluumme.
Sanomatalon DNA:n kassahenkilökunnalle muistutus sim-kortin vaihtamisen maksuttomuudesta kun vaihto tarvitaan uuden puhelimen vuoksi, pyydän.
EN tilannut mitään, vaan halusin tarkastella tarjousta. Nyt postilaatikkooni ilmestyi kolmen uuden liittymän SIM-kortit ??? En halua aktivoida näitä, enkä muuttaa nykyistä liittymää. EIHÄN DNA tee mitään liittymien sulkemisia ?
Voinko palauttaa Vaasan DNA kauppaan nämä SIM-kortit?
Puhelinnumero valitaan liittymän tilauksen yhteydessä, eli joko siirrät vanhan voimassaolevan numerosi toiselta operaattorilta tai otat meiltä uuden puhelinnumeron. Uusi puhelinnumero arvotaan järjestelmän toimesta automaattisesti. Liittymän mukana tulee SIM-kortti jossa on kaikki koot mukana, eli tuotakaan ei tarvitse miettiä
SIM-kortin aktivoinnista.
Onko näin että tuo SIM-kortin aktivointi tulee esiin Minun palvelussa vain jos palveluun kirjautuu muulla kuin mobiililaitteella ?
Tabletin selaimella, vaikkakin ilman 4G ominaisuutta, aktivointi ei näkynyt mutta tietokoneella ilmestyi näkyviin.
Minun palveluni toimii kyllä kaikilla laitteilla samalla tavalla, joten esim. uuden SIM-kortin aktivointi onnistuu kyllä riippumalla siitä millä laitteella itsepalvelua käytät.
Prepaid liittymän rekisteröinti onnistuu täällä.
Voit toki ottaa uuden SIM-korti käyttöön haluamanasi ajankohtana mutta otathan huomioon että vanha SIM-kortti lakkaa toimimasta kyseisenä kellon aikana.
Uuden kortin tilaamisesta Minun palveluni kautta veloitetaan hinnaston mukaisesti 5 euroa, kuten aloitusviestissämme on kerrottu.
Mikäli kortti täytyy vaihtaa puhelimen vaihtumisen vuoksi eri kokoiseen, saat uuden kortin maksutta lähimmästä DNA Kaupasta tai tilaamassa sen asiakaspalvelustamme.
Jos uudelleen käynnistyksestä ei ole apua, käythän joko DNA Kaupassa tai soitathan asiakaspalveluumme niin pääsemme selvittämään ongelmaa.
Liittymällä voi olla kerrallaan vain yksi sim-kortti käytössä, joten ikävä kyllä liittymää ei ole mahdollista käyttää kahdessa eri puhelimessa samaan aikaan.
Normaalisti uusi SIM-kortti maksaa siis 10 e, mutta jos kyseessä on kortin vaihto esim. uuden puhelimen hankinnan vuoksi niin silloin uusi kortti on maksuton. Kortin vaihdosta ei kuitenkaan liikkeessä paikan päällä veloiteta koskaan mitään vaikka uusi kortti olisikin maksullinen, veloitus tulee aina laskulle. Pahoittelut mikäli asian kanssa on tapahtunut jokin väärinkäsitys tai virhe. Jos virheellinen veloitus vaihdosta on tehty DNA Kaupassa niin siinä tapauksessa asia tulisi selvittää samaisessa liikkeessä kuntoon. Jos tämä ei ole jostain syystä mahdollista niin tilannetta kannattaa käydä asiakaspalvelumme kanssa läpi uudemman kerran niin mahdolliset ylimääräiset kulut kortin vaihdosta saadaan korjattua, kiitos.
Aloitusviestin mukaisesti:
Rekisteröidyn Prepaid-liittymän kortinvaihto hoituu ainoastaan asiakaspalvelun kautta ja kortin vaihdosta veloitetaan hinnaston mukaisesti 10 €.
Olen DNA asiakas. Vaihdoin vanhan kännykkäni uuteen Asus merkkiseen jokin aika sitten ja siinä yhteydessä SIM kortti vaihdettiin. Nyt saIin puhelimen lukittua niin että kysyy SIM kortin numeroa. Mistä löydän sen ??
minulla on PUK koodi kirjoitettuna mutta sen syötettyäni kysytään PIN koodia. Annoin voimassaolevan PIN koodin mutta nyt vastaus on ettei PIN koodi täsmää!. Se on varmasti OIKEIN. Onko syy se, että nyt pitää vaihtaa PIN koodi??
Mitä PIN koodia tarkalleen ottaen tarkoitetaan ??
Kuinka kauan sim-korttia voi säilyttää ilman, että sitä aktivoi?
Tarkoituksena olisi ottaa ylimääräinen sim-kortti varalle jos vaikka puhelin katoaa tai varastetaan ulkomailla.
Valitettavasti ns. varalle toisen SIM-kortin hankkiminen ei ole mahdollista. Jos puhelin tai pelkästään SIM-kortti sattuu katoamaan niin liittymän sulkemisesta tulee aina olla yhteydessä heti asiakaspalveluumme. Liittymä voidaan avata tilapäisestä sulusta vasta kun uusi SIM-kortti on liittymälle vaihdettu ja aktivoitu. Kortin saa nopeiten hakemalla sen suoraan DNA Kaupasta.
Voiko laajakaistaliittymän (esim. DNA Welhokaista 4G) SIM-korttia vaihtaa? Harkitsen uuden laitteen ostoa, joten saatan tarvita nykyistä pienemmän kortin. Jos vaihto on mahdollinen, miten se tehdään? Minun palvelustani ei löytynyt vaihtomahdollisuutta.
Jos ymmärsin nää ohjeet oikein, nyt kun olen rekisteröiny prepaid liittymän, pitää tilata uuden triosimmin että sopii uuteen luuriin, ja se maksaa 10 euroa. Sisältääkö tuohon hintaan puheaikaa, vai onko se pelkästään palvelumaksu? Ja kysymys soitto luettelosta jne, siirtyykö ne kaikki mukana vai pitääkö syöttää uudelleen tiedot?
Ennen sim-kortin vaihtoa kannattaa varmuuskopioida esim. yhteystiedot puhelimen omaan muistiin tai muualle.
minulla oli ennen kahden identtisen liittymän paketti, mutta molemmat on sittemmin päivitetty niin, etteivät ne enää ole keskenään samanlaiset. Sim-kortteja ei vaihdettu. Mistä tiedän, kumpi liittymä on kumpi?
Saat tarkastettua mikä sim-kortti kuuluu millekin liittymälle sim-kortin numeron perusteella Minun palveluni kautta.
Miten saan tarkastettua kumpi sim-kortti kuuluu kummalle jos molemmat ovat laajakaistaliittymiä?
- Selvitä liittymien numerot esimerkiksi laskusta tai liittymäsopimuksesta.
- Varmista, että kumpikin sim-kortti ovat laitteissa, jotka tukevat tekstiviestejä. Jos nettitikkusi tai mokkulasi ei tue tekstiviestejä, siirrä sim-kortti testin ajaksi laitteeseen, joka niitä tukee, vaikka puhelimeen.
- Lähetä kumpaankin numeroon tekstiviesti "Numerosi on 04xxxxxxxxx", johon siis kirjoitat saman numeron, mihin lähetät viestin.
Kun viestit saapuvat, näet viesteistä minkä numeron kortista on kyse.Pystynkö minä itse muuttamaan tästä trio-kortista tarvittaessa pienemmän koon, vai täytyykö se tehdä jossain DNA-myymälässä?
Trio kortissa on mukana kaikki kolme SIM-kortin kokoa sisäkkäin, eli tästä irroittamalla on mahdollista pienentää korttikokoa Mini > Micro > Nano
SIM-kortin vaihto onnistuu sopija-asiakkaan, eli liittymän omistajan pyynnöstä. Jos et itse omista liittymää, vaan olet siinä käyttäjän roolissa, ei vaihtoa voida pyynnöstäsi tehdä ilman valtakirjaa. Voit toki itse hakea uuden SIM-kortin DNA Kaupasta, mutta se voidaan aktivoida käyttöön liittymän omistajan pyynnöstä.
Tilasin teiltä uuden SIM-kortin tuossa tiistaina. Vieläkään ei ole saapunut, kai se edes ensi viikolla on tulossa?
Kannattaa vielä kokeilla laittaa DNA:n SIM-kortit takaisin ja käynnistää puhelimet uudelleen. Mikäli tästä ei ole apua, niin otathan yhteyttä asiakaspalveluumme jossa voidaan tarkastaa numeronsiirtojen tilanne.
Tilausten aktivoinnissa ja tunnistautumisessa oli eilisen aikana yleistä vikaa. Tämä saatiin kuntoon illan aikana ja nyt aktivoinnin pitäisi taas onnistua normaalisti.
Please contact directly our customer service so we can fix the situation, thank you!
https://corporate.dna.fi/contact-us
Nokian ohjeet löydät täältä: https://www.nokia.com/phones/en_int/support/nokia-3310-3g-user-guide/contacts?locale=fi-FI&country=FI
Huomioithan, että DNA:n tukisivusto on julkinen keskustelupalsta ja kuka tahansa voi lukea viestisi. Älä siis julkaise asiakastietojasi sillä näitä voidaan käyttää väärin.
Nopeimmin ja helpoimmin saat uuden SIM-kortin käyttöön DNA Kaupasta josta saat sen heti mukaasi. Mikäli lähellä ei ole kuitenkaan liikettä, niin SIM-kortin tilaus onnistuu myös asiakaspalvelumme kautta postitse.
Sähköpostiviestin lopussa on linkki jota klikkaamalla saat lopetettua ketjun seuraamisen.
Yrititkö siis aktivointia osoitteessa aktivoi.dna.fi? Tätä varten tarvitset pankkitunnusten lisäksi tilausnumeron. Jos tilaukset on jo aktivoitu esimerkiksi myymälässä, ei näitä tarvitse enää uudelleen aktivoida.
Tarvittaessa voimme auttaa näiden kanssa tarkemmin, kun olet yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 044 144 044.
Ostin DNA:sta uuden puhelimen viime perjantaina. Minulla on prepaid micro sim kortti, mutta uuteen puhelimeen tarvitsisin nano kortin. Kun kävin noutamaan uuden puhelimen, kysyin myyjältä jos sim kortin vaihto onnistu ja hän heti sanoi että ei ole mahdollista vaihtaa prepaid kortin. Mut tässä viestiketjussa lukee, että se on mahdollista (olen rekisteröinyt prepaid kortin Minun palvelussa). Siis mikä on se totuus sitten?
Jos ko. prepaid-liittymä on rekisteröity niin silloin uuden SIM-kortin tilaaminen on mahdollista asiakaspalvelun kautta, kaupasta uutta korttia ei siis valitettavasti saa.
Asiakaspalvelun yhteistiedot löytyvät https://www.dna.fi/yhteystiedot
Kari
edit. Numero piilotettu / DNA Ida T
Sim-kortin PIN-koodikyselyn saa otettua pois asettamalla liittymän sim-kortin hetkeksi johonkin puhelimeen, ja ottamalla kyselyn puhelimen asetusten kautta pois.
Maksaako uusi sim kortti joka on samalle puhelinnumerolle kuin kadonnut kortti ?
Ostin uuden puhelimen ja siihen piti asentaa pienempi SIM, kuin aiemmassa oli ollut. Miten yhteystietojen siirto nyt onnistuu, kun vanhan puhelimeni SIM ei mahdu uuteen puhelimeeni lainkaan?
Mikäli kyseessä on täysin eri käyttöjärjestelmä, löytyvät ohjeet täältä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/yhteystietojen-ja-muiden-tietojen-siirto-uuteen-pu/
tilasin uuden SIM-kortin joka saapuikin muutama päivä sitten. Yritin vaihtaa kortin Minun palveluni kautta, kuten mukana tulleessa ohjeessa opastettiin.
Liittymän muokkaussivulta ei kuitenkaan löydy kohtaa "SIM-kortin vaihto". Mikä mättää?
www.dna.fi/yhteystiedot
Tilasin minun palvelustani uuden sim-kortin 13.12.2020, mutta sitä ei ole postissa tullut tähän päivään mennessä. Onko korttien postituksessa ollut viivettä juhlapyhien takia vai mikä kestää, kannattaako vielä jatkaa odottelua?
Olethan asiasta yhteydessä asiakaspalveluumme niin katsotaan onko kortti lähetetty, kiitos.
Olen puhelinta vaihtamassa,nykyisessä puhelimessani on
micro-sim-kortti ja uudessa tulevassa puhelimessani no nano-sim-kortti.Katsoin tota korttia,niin siinä ei kyllä näy mitään katkoaluetta,koitin myös varovasti sitä taivutella,
niin ei siitä irtoa mitään nano-sim-korttia.
Ilmeisesti on hommattava kokonaan uusi kortti.
Vanhaa vuosikertaa oli kortti ja puhelin.
Nyt on uusi luuri & kortti ja kaikki toimii toistaiseksi.
Pientä hienosäätöä kyllä vielä tarvii tehdä.
Valtakirjapohja löytyy täältä.
Mikäli kyse on numeronsiirrosta, saat tekstiviestitse siirtoajan.
Jos taas haluat vaihtaa vain fyysisen sim-kortin uuteen, voit noutaa kortin DNA Kaupasta ja aktivoida sen soittamalla asiakaspalveluumme haluamanasi ajankohtana.
https://www.dna.fi/yhteystiedot
Siirtyykö saldo vanhalta kortilta uudelle aktivoinnin jälkeen?
Jos Prepaid- liittymää ei ole rekisteröity kenenkään nimiin, voit käydä tekemässä tuon kortin vaihdon lähimmässä DNA Kaupassa kaverisi puolesta.
Miksi ei saa ulkomaan henkilö vaihta prepaid kortti.En ole henkilökohtainen kortti.
Viron id kortti en kelpa?