Smart tv ja CI kortinlukija

Uusi Smart TV (LG) ei löydä CI+ kortinlukijaa tai korttia ja kun CI+ kortinlukija on telkkarissa se sekottaa koko teeveen. Kanavat ei näy tai ne pätkii kokoajan. Ja maksukanavat eivät näy. Ei löydy. Vanhemmassa TV:ssä kortti toimii ja näkyy.
Pitääkö telkkarikin linkittää, mutta millä koodilla? Vai onko CI+ kortinlukija liian vanha älytelkuun? vasta pari vuotta sitten ostettu.

Kommentit

  • Linkitys tarvitaan vain kortin ja kortinlukijan kanssa, tuo lukija sujahtaa telkkariin kuin telkkariin eikä sen suhteen pitäisi olla rajoituksia. Mistä TV:n mallista on kyse ja onko laitevalmistajalla kenties tarkemmin listattuna tuettuja kortinlukijoita?
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • lg-43nano756pr. Laite valmistajan sivuilta löytyi CI+ 1.4. Mun kortissa on kyllä tuo CI+, mutta onko tuo 1.4 sitten joku päivitys tai päivitetty malli.
  • Vanha versio on CI+ 1.3 ja uusi versio on CI+ 1.4
    Minkä valmistajan maksukortin lukija on kyseessä.
    Onko linkitys mennyt oikein.
    Paritus CAM-ID xxxxxxxxxxx ( 11 numeroa )
    Ota lukija pois television aukosta ja laita uudelleen,
    Sitten laita kortti lukijaan.





  • Ei sillä ole mitään merkitystä onko versio 1.3 vai 1.4
    Kaikki on alaspäin yhteensopivia.
    Näiden lukijoiden alkuaikoina oli noita yhteensopivuusongelmia
    joidenkin televisiomerkkien ja lukijoiden välillä.
    Ei pitäisi tänäpäivänä olla mitään.
    Itselläni Dilog 99060 lukija jostain 2015 ajoilta.
    Televisio tällä hetkellä Sony Bravia vajaa 3 vuotta vanha.
    Hyvin toimii.

    @Joku häikkä on oltava,jos vanhemmassa televisiossa toimii,mutta uudessa ei toimi.Ota vaikka yhteyttä tv,n myyjäliikkeeseen,
    jos ei ala toimimaan.


  • Jos vaatimus on 1.4 versio TV:ssä se ei toimi välttämättä 1.3 version lukijalla. Näitä ongelmia on ollut paljon. Samsungeissa ja LG:ssä.

    Uudella lukijalla toimii luultavasti ihan hyvin.


  • Vieläkö noi kivikautiset yhteensopivuusongelmat on tämänpäivän laitteissa.Luulisi,että ne on saatu jo korjattua.No mikään ei ole niin varmaa,kun epävarma.
  • Kannattanee päivittää TV:n ohjelmisto. Jos ei toimi, osta uusi CI+ 1,4 kortinlukija ja linkitä kortti siihen.
    Kannattaa myös varmistaa, että kortti on kortinlukijassa oikein päin ja kortinlukija TV:ssä oikein päin. TV:n ohjeissa on varmaan kerrottu kuinko päin kortinlukija laitetaan CAM-paikkaan.
  • Itsekin huomasin, että kaksi olemassa olevaa CI+ lukijaani ovat 1.3 versioita ja eivät toimineetkaan LG:n 2020 OLED-mallin telkussa. 1.4 lukijaa en toistaiseksi omista, mutta se varmaan toimisi. TV:n firmisversio ei vaikuta asiaan, vaan luultavasti vaaditaan 1.4 tason lukijarautaa.
  • Mielenkiintoisia nämä yhteensopivuusongelmat! Minulla on käytössä ikivanha LA-Digital-niminen CI+ -lukija, jonka softaversioksi puolitoista vuotta vanha Panasonic-tv ilmoittaa 1.0. Siinä on DNA-niminen antenni-tv-maskukortti. Hyvin toimivat kaikki tilatut CMoren maksukanavat, niin SD-, HD- kuin HybridiBeta-varsiotkin!
  • huoltovalikko-foorumilla on törmätty ongelmiin juurikin CI+ lukijoiden kanssa jotka eivät toimi esim. Elisan tai Telian ktv-verkossa, esimerkiksi LA Digitalin lukijat voivat olla ongelmallisia, itselläni on Finnsat Neotion-lukija ja se taas toimii ainakin Dnan verkossa hyvin, muita en ole edes kokeillut.
  • Noita kortinlukijamoduuleitakin on useita eri merkkejä.
    Mikä sitten toimii missäkin laitteessa,jää varmaankin arvailujen varaan.
    DNA myy itsekkin jotakin moduulia,mutta toimiiko se sitten kaikissa televisioissa.??

  • Okei ostin uuden kortinlukijan 1.4 version ja sen kanssa kanavat toimii nyt ilman ongelmia.
  • Samsung televisiossa aiemmin toiminut DNA tv-kortti lakkasi toimimasta. Tv tunnistaa kortinlukijan ja kortin. Kortti on oikeinpäin. Olen pyyhkinyt kortin lukijaa pehmeällä kankaalla. Olen palauttanut TVn tehdasasetukset ja asentanut TVn tämän jälkeen uudestaan - tuloksetta.

    Meillä on kaksi kortinlukijaa. Toinen toimii moitteetta ja toinen lopetti toiminnan (toimi aiemmin ok). Toimimaton kortti on ns. sivukortti. Kyseisen toimimattoman kortin/kortinlukijan kanssa on ollut aiemminkin ongelmia, jotka ratkaistiin DNAn teknisen tuen toimesta


    Matti Pehkonen
  • Hei Matti,

    Olethan asiasta yhteydessä maksuttomaan vikanumeroomme 0800 300 500 niin katsotaan kortinlukijan ongelmaa tarkemmin, kiitos!
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.