Siirry uusimpaan kommenttiin
Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Sovellukset ei toimi - "tarkista laitteesi verkkoyhteydet"

Sovellukset kuten Ruutu ja Areena ei toimi - laite sanoo että tarkista verkkoyhteydet, piuhat käyty läpi, modeemi bootattu - enempää en osaa tehdä.

Muut verkkolaitteet toimii samassa verkossa moiteeetta

Kuka osaisi auttaa ? Mahd nopeastivielä......

Kommentit

  • Hei Suvi!

    Ensiapuna kannattaa aina käynnistää laitteet sekä sovellukset uudelleen.

    Mikäli muut samaa verkkoa käyttävät laitteet ja sovellukset toimivat normaalisti, vian ei pitäisi olla verkon puolella. Jos yhteydessä kuitenkin on jotakin häiriötä, vikapalvelumme numerossa 0800 300 500 auttaa tarvittaessa kellon ympäri.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Verkkoon tallennus ei onnistu, eikä pysty katsomaan sovelluksia (Ruutu, Areena).
    Verkkoyhteys toimii normaalisti muilla laitteilla. Se modeemi että DNA hubi on käynnistetty uudelleen, mutta ei auta.
    Ehdotuksia / neuvoja?
    Kiitos !

  • Pirautathan vikapalveluumme numeroon 0800 300 500, niin tutkitaan yhdessä mikä oikein on vialla. Kiitos!
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Olethan kytkenyt hubin reitittimen LAN-porttiin?
  • Hubille pitäisi laittaa kiinteä IP osoite.
  • Minulla on DNA hub -kiinni kaapelilla modeemissa, ohjeiden mukaan.

    Sami S, mitä tarkoitat että pitäisi laittaa kiinteä IP ?

    Kiitos kaikille vastauksista.
  • Hubin verkkoasetuksiin syöttää static ip. DHCP mikä on oletuksena, voi joskus hubissa itsepintaisesti pitää kiinni osoitteesta, mikä onkin käytössä toisessa koneessa.
  • Uusi info, kiitos Sami S - koitanpa kaivaan ohjekirjan esiin ja alkaa tutkimaan tätä.

  • Hubista luettavaa koskien Hubia. Ongelmia ongelman perään koko laitteesta. Näissäkin kommenteissa oli vasta osa ongelmista mitä itse jouduin kohtaamaan. Kovalevy rikki jne. Todella Hubaisa laite ja palautus.
  • Onko kiinteä IP-osoite asetettu oletukseksi hubiin ?
  • Jos LAN-piuhat (rj45-liitin) on suoraan modeemista kiinni hubossa - mitään kiinteetä ip-osoitteita ei pitäisi tarvita. Laitteen pitäisi toimia kuin junanvessa. Itselläni tämä sama ongelma ja kohta lentää laite sinne junan vessaan.
  • Sony Android Tv : ssä Areena herjasi verkkoyhteyttä ja " Hayu " appi kesti n. 3 min aueta ja oli todella kankea käyttää . Kokeilin ohjetta jonka sain säheltäessäni yhden tutun Dna Hubin kanssa eli Netti modeemista ep router ip modes vain " Router mode ipv4 " päälle +ipv6 kokonaan pois . Sen jlk lähti areena pelittämään ja Hayu appi aukesi muutamassa sekunnissa .
  • Meilläkin yhtäkkiä lakkasi DNA:n KaapeliTV:n kanssa Disney+, Ruutu ja Yle Areenat toimimasta. Sen sijaan Netflix, Prime Video, Rakuten ym. toimivat normaalisti.

    Ratkaisu oli tosiaan disabloida IPv6 hallintakäyttöliittymästä. Kuin taikaiskusta lähtivät taas pelaamaan.
    Mike

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.