SquareTrade-laiteturva. Ei toimi Suomessa.
Miksi DNA kauppaa laiteturvaa sivuillaan lupaamalla siihen jopa 24h toimitusajan? Eikö koko idea suht kalliissa palvelussa ole, että toimitus todellakin on 1-2pv sisään?
Olen maksanut nyt yhteensä n. 210e laiteturvasta, jossa olen tehnyt vahinkoilmoituksen tämän viikon maanantaina rikkoontuneen luurin takia. Laitteen toimitus on kuitenkin vasta joskus ensi viikolla, eli yli 7 päivää! Jos sittenkään.
Miksi asia on tehty näin vaikeaksi, ja miksi asiasta annetaan virheellistä tietoa sivuillanne? Miksi kumppaninne on edes Square Trade, jonka käyttämä UPS on käytännössä rampa ja käyttökelvoton kaikkialla muualla kuin Helsingin keskustassa? Miksi siis markkinoitte ja myytte palvelua, jossa asiakaslupaus rikotaan näin räikeästi?
Olen ollut tyytyväinen DNAhan pääpiirteittäin, mutta muutamat jutut ovat valitettavasti tökkineet viime aikoina.
Olen maksanut nyt yhteensä n. 210e laiteturvasta, jossa olen tehnyt vahinkoilmoituksen tämän viikon maanantaina rikkoontuneen luurin takia. Laitteen toimitus on kuitenkin vasta joskus ensi viikolla, eli yli 7 päivää! Jos sittenkään.
Miksi asia on tehty näin vaikeaksi, ja miksi asiasta annetaan virheellistä tietoa sivuillanne? Miksi kumppaninne on edes Square Trade, jonka käyttämä UPS on käytännössä rampa ja käyttökelvoton kaikkialla muualla kuin Helsingin keskustassa? Miksi siis markkinoitte ja myytte palvelua, jossa asiakaslupaus rikotaan näin räikeästi?
Olen ollut tyytyväinen DNAhan pääpiirteittäin, mutta muutamat jutut ovat valitettavasti tökkineet viime aikoina.
Seuraa viestiä
2
seuraajaa
Sivulla https://www.dna.fi/laiteturva kerrotaan siis seuraavasti: "SquareTrade tarjoaa nopeita ja vaivattomia korjauspalveluita, joiden avulla saat puhelimesi pian taas toimintaan. Voit myös valita korvaavan laitteen, jonka lähetti toimittaa rikkoutuneen tilalle jopa seuraavaksi arkipäiväksi. Vaikeasti tavoitettavilla alueilla toimitusaika voi olla 2-3 päivää pidempi. Jos korvaushakemuksesi vastaanotetaan perjantaina klo 18:30 jälkeen tai viikonloppuna, SquareTrade toimittaa korvaavan laitteen seuraavana tiistaina.". SquareTraden sivuilla, joissa vahinkoilmoituskin siis tehdään, kerrotaan kuitenkin että poikkeustilanne on aiheuttanut heillekin ruuhkaa. Tarkkaa syytä normaalia pidempään toimitusaikaan kannattaa kuitenkin tiedustella suoraan SquareTraden omasta asiakaspalvelusta, sillä ainakaan DNA:lla ei ole tiedossa että näiden kanssa olisi yleisesti viivästyksiä tai toimitusajat uudelle laitteelle olisivat kohtuuttomasti venyneet. Pahoittelut osaltamme että toimituslupaus ei ole tässä tilanteessa pitänyt ja mikäli tästä aiheutuu sinulle ylimääräistä haittaa tai harmia!
Tein vahinkohakemusta Squarelle mutta heidän dna:lta saamansa sähköpostiosoitteeni ei kelvannut. Tarkistin sähköpostiosoitteeni dna:lta. Siinä on jostain syystä isot kirjaimet mutta sekään ei kelpaa.
Voin tehdä vahinkoilmoituksen mutta dna vastaa että tietoni on annettu Squarelle oikein. Emei-koodi kelpaa mutta sähköposti ei.
Squaren käyttöliittymässä voi olla jotain hämminkiä. Sieltä tuli yksi virheilmoitus ja se pyysi toisella kerralla uudelleen jo antamani tiedot.
Terveisin Kale
Pahoittelut ongelmista laitevaihdon ja SquareTraden kanssa asioinnin suhteen. Tässä tapauksessa asiaa pitäisi selvittää tarkemmin laitevaihdoista ja -huolloista vastaavan SquareTraden asiakaspalvelun kanssa. Tarvittaessa saamme DNA:n asiakaspalvelusta päivitettyä ajantasaiset tiedot SquareTradelle.
Asia on nyt kunnossa.
Korvaava puhelin on tulossa antamaani osoitteeseen.
Hankaluuksia oli Squaren käyttöliittymän kanssa jonka ongelman he myönsivät.
Asiakas (siis minä) joutui kommunikoimaan kohtuuttoman paljon molempien asiakaspalveluiden kanssa. Sekin myönnettiin ja sain tästä pienen kompensaation.
Loppu hyvin ja kaikki hyvin. Kiitos asiaan vaikuttaneille. Prosessia voisi hieman kehittää.
Terveisin Kale
Olethan tässä tapauksessa yhteydessä SquareTraden asiakapalveluun, jotta laiteturvan tiedot päästään tarkistamaan kuntoon. Kiitos!
Ymmärättehän että tässä teidän myymässä laiteturvassa on pahasti petoksen piirteitä. Vahinkoilmoituksen tekeminen ei toimi squaretraden nettisivujen kautta, eikä ole toiminut aikaisemminkaan mitä olen kuullut tuttavilta, sekä lukenut käyttäjäkokemuksia. Myös oma vahinkoilmoitus on viivästynyt sillä ensimmäisellä kertaa luulin että vahinkoilmoitus meni perille mutta näyttöön tuli joku virheilmoitus ja selvisi että ei vahinkoilmoitus ollutkaan mennyt perille. Yritin nyt vielä uudelleen ja ei toiminut kummallakaan selaimella (Edge ja Chrome) Tässä on selvästi tahallaan hankaloitettu vahinkoilmoituksen tekemistä, jotta useampi ihminen maksaisi kallista kuukausimaksua vakuutuksesta kauemmin. Tämä ei ole hyvän tavan mukaista toimintaa. (Ilmeisesti Puhelimen välityksellä ihmiset ovat saaneet vahinkoilmoituksen onnistumaan.)
Melkoista kusetusta!