Siirry uusimpaan kommenttiin
Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

SquareTrade-laiteturva. Ei toimi Suomessa.

Miksi DNA kauppaa laiteturvaa sivuillaan lupaamalla siihen jopa 24h toimitusajan? Eikö koko idea suht kalliissa palvelussa ole, että toimitus todellakin on 1-2pv sisään?

Olen maksanut nyt yhteensä n. 210e laiteturvasta, jossa olen tehnyt vahinkoilmoituksen tämän viikon maanantaina rikkoontuneen luurin takia. Laitteen toimitus on kuitenkin vasta joskus ensi viikolla, eli yli 7 päivää! Jos sittenkään.

Miksi asia on tehty näin vaikeaksi, ja miksi asiasta annetaan virheellistä tietoa sivuillanne? Miksi kumppaninne on edes Square Trade, jonka käyttämä UPS on käytännössä rampa ja käyttökelvoton kaikkialla muualla kuin Helsingin keskustassa? Miksi siis markkinoitte ja myytte palvelua, jossa asiakaslupaus rikotaan näin räikeästi?

Olen ollut tyytyväinen DNAhan pääpiirteittäin, mutta muutamat jutut ovat valitettavasti tökkineet viime aikoina.


Kommentit

  • Hei Matti!

    Sivulla https://www.dna.fi/laiteturva kerrotaan siis seuraavasti: "SquareTrade tarjoaa nopeita ja vaivattomia korjauspalveluita, joiden avulla saat puhelimesi pian taas toimintaan. Voit myös valita korvaavan laitteen, jonka lähetti toimittaa rikkoutuneen tilalle jopa seuraavaksi arkipäiväksi. Vaikeasti tavoitettavilla alueilla toimitusaika voi olla 2-3 päivää pidempi. Jos korvaushakemuksesi vastaanotetaan perjantaina klo 18:30 jälkeen tai viikonloppuna, SquareTrade toimittaa korvaavan laitteen seuraavana tiistaina.". SquareTraden sivuilla, joissa vahinkoilmoituskin siis tehdään, kerrotaan kuitenkin että poikkeustilanne on aiheuttanut heillekin ruuhkaa. Tarkkaa syytä normaalia pidempään toimitusaikaan kannattaa kuitenkin tiedustella suoraan SquareTraden omasta asiakaspalvelusta, sillä ainakaan DNA:lla ei ole tiedossa että näiden kanssa olisi yleisesti viivästyksiä tai toimitusajat uudelle laitteelle olisivat kohtuuttomasti venyneet. Pahoittelut osaltamme että toimituslupaus ei ole tässä tilanteessa pitänyt ja mikäli tästä aiheutuu sinulle ylimääräistä haittaa tai harmia!
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Puhelimeni rikkoontui tänään (23.6). Oletin dna:n huolehtivan korvausprosessista mutta korvaus pitääkin hoitaa vakuutusyhtiön kanssa. Sain Emei- koodin Lohjan dna- kaupasta koska puhelin on rikki enkä sitä siitä saa.
    Tein vahinkohakemusta Squarelle mutta heidän dna:lta saamansa sähköpostiosoitteeni ei kelvannut. Tarkistin sähköpostiosoitteeni dna:lta. Siinä on jostain syystä isot kirjaimet mutta sekään ei kelpaa.
    Voin tehdä vahinkoilmoituksen mutta dna vastaa että tietoni on annettu Squarelle oikein. Emei-koodi kelpaa mutta sähköposti ei.
    Squaren käyttöliittymässä voi olla jotain hämminkiä. Sieltä tuli yksi virheilmoitus ja se pyysi toisella kerralla uudelleen jo antamani tiedot.

    Terveisin Kale

  • Hei Kalevi!

    Pahoittelut ongelmista laitevaihdon ja SquareTraden kanssa asioinnin suhteen. Tässä tapauksessa asiaa pitäisi selvittää tarkemmin laitevaihdoista ja -huolloista vastaavan SquareTraden asiakaspalvelun kanssa. Tarvittaessa saamme DNA:n asiakaspalvelusta päivitettyä ajantasaiset tiedot SquareTradelle.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Terve-

    Asia on nyt kunnossa.

    Korvaava puhelin on tulossa antamaani osoitteeseen.

    Hankaluuksia oli Squaren käyttöliittymän kanssa jonka ongelman he myönsivät.

    Asiakas (siis minä) joutui kommunikoimaan kohtuuttoman paljon molempien asiakaspalveluiden kanssa. Sekin myönnettiin ja sain tästä pienen kompensaation.

    Loppu hyvin ja kaikki hyvin. Kiitos asiaan vaikuttaneille. Prosessia voisi hieman kehittää.

    Terveisin Kale
  • Ostin keväällä Samsung s20 Ultra 5g-puhelimen ja siihen laiteturvan. Nyt huomasin että kameran lasi on halki. Yritin tehdä laiterikko-ilmoitusta mutta imei-koodia ei löydy. Tarkastin laskusta imein ja on oikein sekä palvelu maksettu.
  • Hei Karel!

    Olethan tässä tapauksessa yhteydessä SquareTraden asiakapalveluun, jotta laiteturvan tiedot päästään tarkistamaan kuntoon. Kiitos!
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Hei

    Ymmärättehän että tässä teidän myymässä laiteturvassa on pahasti petoksen piirteitä. Vahinkoilmoituksen tekeminen ei toimi squaretraden nettisivujen kautta, eikä ole toiminut aikaisemminkaan mitä olen kuullut tuttavilta, sekä lukenut käyttäjäkokemuksia. Myös oma vahinkoilmoitus on viivästynyt sillä ensimmäisellä kertaa luulin että vahinkoilmoitus meni perille mutta näyttöön tuli joku virheilmoitus ja selvisi että ei vahinkoilmoitus ollutkaan mennyt perille. Yritin nyt vielä uudelleen ja ei toiminut kummallakaan selaimella (Edge ja Chrome) Tässä on selvästi tahallaan hankaloitettu vahinkoilmoituksen tekemistä, jotta useampi ihminen maksaisi kallista kuukausimaksua vakuutuksesta kauemmin. Tämä ei ole hyvän tavan mukaista toimintaa. (Ilmeisesti Puhelimen välityksellä ihmiset ovat saaneet vahinkoilmoituksen onnistumaan.)

  • Nipa: täysin samaa mieltä. 699 euron laitteen vaihtaakseni minua on tähän mennessä uhkailtu yhteensä 1549 euron "SAKOILLA". Heidän saitillaan oli bugeja viime kesänä vaihtaessani laitetta ja eilen maksettuani "omavastuun" tuli täysin valkoinen ruutu silmille. Asiakaskokemus täsmää täysin scammerin uhriksi joutumista.
  • Jäi todella mielikuva että palvelu toimii tarkoituksella pieleen jotta vaihtaminen on hankalampaa.
  • 2 v maksanut samsung galaxy s10 vakuutusta eli päälle 400 e... nyt kun vakuutusta tarvitsen ensimmäistä kertaa, pitäisi maksaa 69,90 e omavastuu ja ajaa puhelimen kanssa liikkeeseen 135 kilometriä edestakaisin vielä lisäksi. Tänäpäivänä saa Galaxy s10 samalla rahalla tuosta 10 km päästä...
    Melkoista kusetusta!


  • Square Traden toiminta on todella ala-arvoista. Eivät toimita korvaavaa laitetta lupauksista huolimatta. Lopulta sovittiin, että he maksavat laitteen ostohinnan takaisin, mutta tätäkään ei tapahtunut. Todella häikäilemätön yritys, jonka liiketoiminta näyttää perustuvan katteettomiin lupauksiin ja siihen, että asiakkaat soittelevat heidän maksulliseen palvelunumeroon. Seuraavaksi, kun puhelinmyyjä kehottaa ottamaan SquareTrade-laiteturvan, voi myyjää kehottaa työntämään moisen "turvan" perseeseensä.
    Jukka
  • Squaretrade omilla sivuilla antama puh numero ei ole käytössä. Ei voi pyytää soittamaan takaisin, valkoinen ruutu vain ilmestyy näytölle. Ei ole sähköposti osoitetta johon ottaa yhteyttä sivuilla. Ei tapaa ottaa yhteyttä yritykseen
    Veera

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.