Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

super prepaid data ei toimi

Mulla on joulukuussa tilapäistarpeeseen hankittu super prepaid. Silloin oli jotain käyttöönotto-ongelmaa ja jätin asian sikseen. Nyt taas kokeilen.. Puhelimena Samsung Galaxy S7 Duo. Soittamaan pystyy, sms ja mms lähetys toimii. Nettiin pääsen ko. liittymällä m.prepaid.dna.fi sivulle missä näkyy voimassaoloaika 18.12.2019, saldo 15.52 eur ja lisämaksullisiin numeroihin käytettävissä oleva saldo 12.14 eur. Muualle ei pääse. Ping Tools Pro näyttää 10.- alkuisen ip-osoitteen, minkä tahansa tutun (omia servereitä tms) osoitteen pingaus kaatuu timeoutiin. Ihan kuin koko dataliikenne olisi blokattu liittymästä? Ensisijaisesti kokeiltu Firefoxilla mutta Chromella ei toimi myöskään. Asetukset yleensä riittää simmiltä löytyvinä oletuksina, kokeiltu sekä niillä että tilata asetukset 14000 numerosta. Apn=internet tyrkyttää molemmat edelliset 2 tapaa, onko oikea? Jostain netistä löysin prepaid.dna.fi apn-arvon mutta ei toiminut sekään..

Nyt kaipaisin asiantuntevaa apua, ei pelkkiä linkkejä perus liittymän käyttöönotto-ohjeisiin.

Kommentit

  • Olisiko kyse niinkin yksinkertaisesta asiasta ettet ole kytkenyt liittymälle mitään datapakettia, tai nettiaikaa? Siksi nettikään ei lähde toimimaan. Jos olet ladannut puhelimeesi dna prepaid sovelluksen, niin voit ostaa sieltä nettiaikaa haluamasi ajaksi, saldosi puitteissa, jolloin netti lähtee toimimaan.

    kekra
  • @kekra
    "Olisiko kyse niinkin yksinkertaisesta asiasta ettet ole kytkenyt liittymälle mitään datapakettia, tai nettiaikaa? "

    Mitä nettiaikaa? Minulla on reitittimessä tuo Super Prepaid ja kyllä se toimii ihan tavallisella saldolla eli samalla kuin puhelut ja viestit.

    PS. Oikea APN on prepaid.dna.fi
    Veikko
  • Lisätäänpä vielä varmuuden vuoksi , että jos liittymälle ei ole ladattu mitään nettipakettia , niin se toimii päiväveloituksella 0,99€/vrk. Siis tavallisella saldolla.

    Jos aloittajalla liittymä muuten toimii , mutta netti ei , niin luultavasti vika on puhelimen asetuksissa.
    Veikko
  • Niin siis jos et ole aktivoinut mitään datapakettia, niin eipä se netti silloin toimi. Itsellänikin on tällä hetkellä 7e saldoa omassa liittymässäni, mutta ei siinäkään netti toimi, kun en ole ostanut lisää nettiaikaa. Latasin kympin saldoa muutama päivä sitten, ja olen sen jälkeen käyttänyt nettiä päiväveloituksella, joka on pitänyt joka päivä erikseen ostaa. Nyt kun en ole ostanut, niin eipä se nettikään enää toimi. Heti kun ostan lisää aikaa, alkaa nettikin taas toimia.
    kekra
  • Oho.

    Eipä toimi minulla noin. Tälläkin hetkellä saldo on reilusti alle 10€ ja en ole ladannut lisää moneen kuukauteen. Silti toimii normaalisti.

    Noiden DNA:n prepaidien saldon kanssa on ollut koko ajan ongelmia , varsinkin data prepaidin , mutta ainakin minulla super prepaid on toiminut ok.

    Kyllä nuo aloittajan ja sinun ongelmat viittaavat johonkin DNA:n systeemivikaan. Ei sitä prepaidia pitäisi tarvita latailla kuin vasta saldon ollessa kokonaan loppu.
    Veikko
  • Tuossa vielä kuvakaappaus omasta sovelluksestani. Saldoa on, mutta netti ei toimi. Poikkiviiva keskellä tarkoittaa että nettiaika on loppunut. Lisää saa ostamalla. Automaattisesti ei netti aukea.

    http://u.kahvipaketti.com/u/47736884607.jpg
    kekra
  • En nyt pääse ottamaan kuvakaappausta reitittimestäni , kun se on parin sadan kilometrin päässä mokillä.

    Minulla ei ole ollut ikinä reitittimessäni mitään pakettia , vaan se on toiminut päiväveloituksella koko ajan ja ei ole tarvinnut saldoa latailla ennen kuin se alkaa olla loppu kokonaan. Minulla käyttö on sen verran satunnaista , että aikasidonnaisesta paketista ei ole mitään hyötyä.

    Sitä en tiedä mitä tapahtuu , jos jonkun paketin laitteeseen lataa , niin osaako se vaihtaa päiväveloitukselle paketin loppuessa automaattisesti.

    Olisikohan tässä veloitustyypin muutoksessa se jutun juju??
    Veikko
  • Tuntuu nyt vähän ristiriitaisilta toistenkin näkemykset ja kokemukset noitten pakettien tarpeellisuudesta. DNA sivulta lainattua:

    ----
    Tiedonsiirrosta veloitetaan kotimaassa 0,99 €/vrk niiltä kalenterivuorokausilta kun mobiilidataa käyttää.
    Aktiiviseen käyttöön suosittelemme rajatonta pakettia tai nettipakettia, joita voi hankkia liittymään tarpeen mukaan:
    ----

    Minä ymmärrän tuon siten, että mitään pakettia ei pitäisi tarvita, jos hyväksyy sen että vähäkin käyttö maksaa 99 snt/vrk. Ja juuri tässä omassa satunnaisessa käytössäni(* se on ok ja nimenomaan haluamani hinnoittelumalli: käytän tänään, sitten ehkä pari pv viikon päästä jne. Muulloin datakäyttö pois päältä tai koko simmi poissa kapulasta, ja niiltä päiviltä en maksaisi.

    Toisaalta, tuntuu pöljältä miksi myytäisiin viikon pakettia 6,50 jos ilman pakettiakin toimisi suunnilleen samoin. Onkohan nyt käynyt niin, että dna on muutellut liittymien ominaisuuksia ja eri aikoina käyttöönotetuilla liittymillä olisi samasta tuotenimestä huolimatta eri säännöt tms. Olen ymmärtänyt että sellaista olisi jollain operaattorilla käynyt ennenkin. Pitääpi odotella jos huomenna arjen koitettua joku sisäpiiritietoa omaava dna:n henkilö osaisi täsmentää asiaa.

    Tässä arkea odotellessa voisi tietty kokeilla vielä investoida 10 snt tuollaiseen 5 min pikapakettiin.

    *) jos joku kummastelee, niin tämä satunnaiskäyttö olisi nyt nimenomaan kokeilua vastaisen varalle miten dna verkko toimii tietyissä käyttöpaikoissa. Mahdolliseen pysyvämpään käyttöön tietysti pitäisi olla järkevämpi hinnoittelu.
    Timppa
  • Tuota nettiaikaa voi ostaa aina 5minuutista puoleen vuoteen, tarpeen vaatiessa. Ostin näytiksi kymmenellä sentillä 5min, jonka jälkeen netti loppui kuin seinään. Toimii kuin junan vessa 😃

    http://u.kahvipaketti.com/u/15032100258.jpg

    kekra
  • Kuten jo aiemmin mainitsin , niin DNA:lla on ollut koko ajan ongelmia noiden saldojen kanssa. Joskus toimii ja joskus ei ja riippuu myös prepaidista.

    Se , että minulla toimii , ei tarkoita , että kaikilla muillakin toimii. Minun ei ole tarvinnut latailla saldoa kuin vasta sen ollessa ihan loppu ja päiväveloituksella mennään.
    Veikko
  • Kyllä minullakin toimi aiemmin päiväsaldo ihan automaattisesti, mutta jossain vaiheessa se piti alkaa lataamaan manuaalisesti päivittäin. Olisikohan niin, että jos on kerrankin ladannut nettiaikaa tuon sovelluksen kautta, niin netti ei enää aukea automaattisesti nettiajan päättymisen jälkeen? Noh, dna:n edustaja varmaankin kertoilee miten tämä oikein toimii käytännössä.
    kekra
  • Ostin kokeeksi 5 min / 10 snt paketin. Nettiselailu, Speedtest, postien luku, Yle areena kaikki toimivat hienosti, kunnes Ylen ohjelman katselu tyssäsi kuin seinään sen 5 min täytyttyä. Simmin mukana tuleva oletus APN "internet" toimii, ei tartte asetusten virittelyä.

    Myyntipaketti on tallessa, sen teksti on nähdäkseni ratkaiseva. Siinä lukee etukannessa "Rajaton 4G-netti 0,99 €/vrk tai vieläkin edullisemmin datapaketeilla"
    Myyntipaketissa oli ostokuittikin tallessa, ostettu 16.11.2018 vaikka käyttöönotto(yritys) ilmeisesti vasta n. 4 vko myöhemmin. Nyt saisi dna kertoa miksi ei toimi luvatusti ilman nettipakettia / miten saadaan toimimaan, tämän keskustelun perusteella vaikuttaisi etten ole ainoa tapaus. Harmittaa että optimistina olen ehtinyt ladata tuonne jo rahaakin alkusaldon lisäksi.
    Timppa
  • @kekra
    "Kyllä minullakin toimi aiemmin päiväsaldo ihan automaattisesti, mutta jossain vaiheessa se piti alkaa lataamaan manuaalisesti päivittäin. Olisikohan niin, että jos on kerrankin ladannut nettiaikaa tuon sovelluksen kautta, niin netti ei enää aukea automaattisesti nettiajan päättymisen jälkeen? Noh, dna:n edustaja varmaankin kertoilee miten tämä oikein toimii käytännössä. "

    Tällainen ajatus minullekin tuli mieleen. En ole käynyt mökillä pariin kuukauteen ja modeemi on siellä enkä pääse kokeilemaan.

    Jos DNA on mennyt muuttamaan systeemejään , niin sitten se DNA:n simmi lentää lepikkoon. Minulla on näitä testi SIM:ejä aika läjä eri operaattoreilta.

    No pitää testata kunhan pääsen taas mökille. Kiitti vaan kekra tiedosta , niin tiedän tutkia asian.
    Veikko
  • Selvitinpä asiaa hieman lisää. Google Playssä sanotaan näin:

    "DNA Prepaid -sovelluksella voit hallinnoida DNA:n prepaid-liittymiäsi, sekä ostaa kätevästi aikapohjaisia nettiyhteyksiä 5 minuutista jopa 180 päivään. Sovellus ilmoittaa sinulle, kun yhteys on loppumassa, ja tarjoaa jatkoa.

    Kun sovellus on asennettu, mobiilidatayhteys toimii ainoastaan datapaketeilla, joten saldosi ei lähde yllättäen kulumaan datapaketin loppuessa. Datapaketteja voi edelleen ostaa mistä tahansa ostokanavasta. Internet-yhteyksiin liittyvä toiminnallisuus ei ole käytössä Rajaton Prepaid ja Dataprepaid -liittymissä."

    https://play.google.com/store/apps/details?id=fi.dna.dnaprepaid&hl=fi

    Kyllä tuo kekran epäilys , että jos asentaa DNA Prepaid-appin , niin sen jälkeen yhteys toimii vain datapaketeilla , ei päiväveloituksella.

    Kuvittelisin kuitenkin , että jos liittymä on esim. reitittimessä ja saldoa ladataan tietokoneella netissä , niin päiväveloitus toimii edelleen.

    Tähän olisi syytä saada DNA:lta vahvistus.

    Veikko
  • On sitten tainnut olla multa paha moka tuon prepaid-sovelluksen lataus. Tosin tarkoituksella tehty sekin, halusin kokeilla voiko sovelluksella sujuvasti hallita sellaistakin liittymää joka ei ole ko. puhelimessa (Telialla tämä onnistuu sujuvasti). En tiedä mokasinko lisää, kun tässä kesken asian ihmettelyn ennätin myös mennä rekisteröimään ko. prepaidin nimelleni - ajattelin, jos sitä kautta hallinnassa näkyisi mahdollisesti jokin liittymälle tullut outo esto. Sovelluksen poisto ei tilannetta pelastanut, ei toimi siltikään ilman datapakettia puhelimessa eikä toimi Telewellin reitittimessäkään. En siis tiedä pilaako nyt asiaa se tekemäni rekisteröinti (jota ilmeisesti ei voi kumota) vai yksistään se että kortti on käynyt puhelimessa jossa sillä kertaa sattui olemaan dna prepaid sovellus.

    Tämä nyt on vain mun mielipiteeni, mutta jos liittymän ominaisuudet peruuttamattomasti muuttuvat sillä että sim-kortti käy puhelimessa jonne on asennettuna ko. sovellus, niin pidän järjestelyä kohtalaisen typeränä: On ihan arkista, että reitittimiin ja monenmoisiin älylaitteisiin laitettava kortti on ensin käytettävä puhelimessa esim. pin-kyselyn poistamiseksi, eikä tuollaisen toimenpiteen aikana puhelimessa muusta syystä oleva sovellus saisi pysyvästi invalidisoida liittymää. Periaatteessa perustelu järjestelylle kuulostaa fiksulta, mutta toteutus pitäisi minusta olla jokin sovelluksen asetuksissa ruksattava täppä, ei pysyvästi muuttuva liittymän ominaisuus.

    Mua häiritsee tuossa datapakettipakossa sekin, että paketti on hyödytön ulkomailla (en nyt tarkoita EU-aluetta) missä data on joka tapauksessa hinnoiteltu erikseen, eli siitä datasta menee sitten maksu kahteen kertaan, olkoonkin että se suomalainen datapaketti ei välttämättä ole esim. 15 snt/MB roaming-hinnassa kovin hallitseva.

    Pitänee tästä lähteä kioskille hakemaan toista korttia edessä olevan reissun varaliittymäksi, valinta tuskin on tällä kertaa dna vaikka olisinkin halunut samalla testata sen toimivuutta. Mutta olisi joka tapauksessa kiva jos löytyisi keino purkaa tuon sovelluksen aiheuttama lukitus.
    Timppa
  • Tutkinpa minäkin tarkemmin tätä tapausta ja löysin ratkaisun. Sinun pitää Timppa kirjautua ulos sovelluksesta (löytyy asetuksista), ja kun olet kirjautunut ulos, se poistaa rekisteröinnin. jonka jälkeen päiväveloitus toimii taas normaalisti. Itse sovellusta ei tarvitse välttämättä poistaa, mutta jos erehdyt kirjautumaan sisään, se rekisteröi jälleen liittymäsi, eikä päiväveloitus taaskaan toimi. Joten kannattaahan se poistaa, jos ei kerran sitä halua käyttää.

    Itse kyllä mielelläni käytän sovellusta, koska siellä on monasti tarjouksia, joita ei muualta saa. Esim. kuukauden datayhteys 350Mbps nopeudella vain 16,90. Joku aika sitten oli viikon datayhteys ilmaiseksi, jne. tosi hyviä tarjouksia.
    kekra
  • Kiitos kekra. :-)

    Jos nyt vähänkään asiaa ymmärsin , jos liittymä on reitittimessä ja saldoa ladataan vain tietokoneella (ei paketteja) , niin päiväveloitus toimii kuten ennenkin.

    Tuota appia en asenna edes puhelimeen eikä sitä reitittimeen voikaan.
    Veikko
  • Ja DNA:lla ei ilmeisesti ole asiaan mitään sanottavaa????
    Veikko
  • Hohhoijaa.

    Olisiko mitenkään mahdollista saada tähän asiaan DNA:lta varmistus??
    Veikko
  • Jos prepaid liittymällä on otettu käyttöön DNA Prepaid sovellus niin tiedonsiirron 0,99 euron päiväveloitus poistuu käytöstä, tämä on ihan normaali ja myös käyttäjiltä toivottu ominaisuus.

    Mikäli liittymällä haluaa palata takaisin päiväveloituksen malliin, tarvitsee numeron linkitys vain poistaa DNA Prepaid sovelluksen asetuksista. Sovelluksen rekisteröinnin voi poistaa asetuksista löytyvän Kirjaudu ulos -toiminnon kautta. Kirjaudu ulos –toiminto löytyy sovelluksesta asetukset/settings > kirjaudu ulos/log out.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Kiitos tiedosta.

    Siis jos sitä appia ei edes ole ja liittymä on reitittimessä , niin päiväveloitus toimii kuten ennenkin.
    Veikko
  • Aikaa mennyt keskustelun aloituksesta, silloin akuutti tarve piti ratkaista muutoin. Nyt taas olisi (pian ohimenevä) ajankohtainen tarve prepaidille ja kaivoin ko. liittymän esiin, ajatellen vielä kerran kokeilla tätä.

    Lainaus DNA Iiron viestistä:
     "tarvitsee numeron linkitys vain poistaa DNA Prepaid sovelluksen asetuksista. Sovelluksen rekisteröinnin voi poistaa asetuksista löytyvän Kirjaudu ulos -toiminnon kautta. Kirjaudu ulos –toiminto löytyy sovelluksesta asetukset/settings > kirjaudu ulos/log out."

    Minä nyt en vaan oivalla, mistä sovelluksen asetuksista löydän em. "kirjaudu ulos" toiminnon. Eka kuvan on sovelluksen pääsivu, toinen aukeaa oikean yläkulman valikkonapilla (josta "liittymän tiedot" tuo takaisin ekan kuvan tilanteeseen.

    Liittymällä ei nyt ole mitään datapakettia, joten sovellus vaatii muun nettiyhteyden (wan) ao. tuotoksia varten. Sovellus ei nyt tarjonnut mahdollisuutta tilata mitään halpaa (vrt. aikaisempi 5 min) alle viikon datapakettia, joten en viitsinyt kokeilla auttaisiko datapaketin olemassaolo tuohon uloskirjautumisen löytymiseen.





    Timppa

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.