Siirry uusimpaan kommenttiin

Taloyhtiölaajakaista, modeemi lakkasi toimimasta, tehdasasetuksetkaan eivät auta

Käytössäni on DNA Taloyhtiölaajakaista ja "Lisänopeus 100 (pn 10M ja 50M)". Kaapelimodeemina on Ubee UBC1303, joka on toiminut tähän asti hyvin. Uudenvuodenyönä arviolta klo 01-02 aikoihin sekä langallinen että langattomat yhteydet lakkasivat toimimasta. Modeemin online-valo vilkkuu ja hallintapaneeli sanoo:
Asiakastuki kehotti palauttamaan modeemin tehdasasetuksiin. Ongelma ei kuitenkaan ratkennut vaan oireet jatkuvat samanlaisina.
Kokeilin liittymää myös vanhemmalla Cisco EPC3825-kaapelimodeemilla, ja sillä sain yhteyden toimimaan. Pitääkö tästä nyt päätellä, että modeemi on hajonnut omia aikojaan? Tukeeko kuvakaappaus tätä teoriaa vai puhuuko sitä vastaan? Jätin viestin myös asiakastukeen (ilman kuvaa), mutta ehkäpä täältä löytyy vastaus tai vaikkapa spekulointia jo sitä ennen 😉

Kommentit

  • DNA:n asiakaspalvelu olikin nopea, soitteli takaisin päin ja ratkaisi ongelmani. Modeemin "tunnistetta" (tarkempi termi karkasi jo mielestä) ei ollut kytketty liittymääni, nyt on ja taas toimii.
    Jarkko

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.