Siirry uusimpaan kommenttiin

Taloyhtiölaajakaistan aktivoinnin ongelma

Taloyhtiölaajakaistan aktivoinnissa näyttäisi olevan ongelma. En voinut suorittaa liittymän aktivointia siitä liittymästä, jota yritin aktivoida.

Väliaikaisratkaisuna aktivoin liittymän kännykän mobiilidatalla.

Käyttäjä @dnajumittaa otti asian puheeksi jo elokuussa täällä:
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/taloyhtion-laajakaista-kayttoonotto/

Liittymä oli mennyt tilaan, jossa siitä ei voinut käyttää internettiä. Kaikki yritykset avata verkkosivuja, joko epäonnistuivat tai veivät aktivointipalveluun osoitteesssa: https://kauppa4.dna.fi/taloyhtiolaajakaista.

Aktivointiprosessin osoitekenttä täyttyy odotetusti ja sen kentät muuttuvat vihreiksi osoitetta syötettäessä, mutta osoitteen syöttämisen jälkeen liittymätarjoukset eivät koskaan lataudu. "Tarkista saatavuus" -painike ei toimi. Tämä estää prosessissa etenemisen.

Tämä johtuu varmaan siitä, että aktivoimattomasta liittymästä ei voi muodostaa tarvittavia yhteyksiä. Samalla kaupan verkkosivu toimii erittäin hitaasti, koska se yrittää saavuttaa palvelinta 'ajax.googleapis.com' sekä 'www.google.com', jotka ovat estetty pudottamalla kaikki paketit. Tässä tapauksessa käyttökokemusta voisi parantaa hylkäämällä paketit niiden pudottamisen sijaan.
AP Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Mainitaan vielä että kohteen taloyhtiölaajakaista on ethernet-toteutettu. En ole ilmoittanut reitittimeni, tai aktivointia suorittavan tietokoneen MAC-osoitetta mihinkään.
    AP

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.