DNA Hubi päivitys

TV hub jäi jumiin kun asensin päivitystä.Ruudulla lukee DNA TV ja hubissa vilkkuu vihreä valo.
Jari Harju Ilmoita asiaton sisältö
Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei Jari!

    Asennus voi joskus kestää hieman pidempään, joten kannattaa tovi odotella. Kuinka kauan hubi on nyt siis ollut em. tilassa?
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Sama vika täällä. Ei käynnisty.
    Mikko Kiiskinen
  • 20 min on yrittänyt käynnistyä
    Mikko Kiiskinen
  • 50min yrittänyt käynnistyä
    Mikko Kiiskinen
  • 1,5 tuntia yrittänyt käynnistyä.
    Jari Harju
  • Ohessa ohjeet jos hubi jumiutuu päivityksen yhteydessä (esimerkiksi DNA TV -logoon tai tiettyyn prosenttimäärään):  
    • Lataus voi edetä hitaasti ja erityisesti kohdassa 50% laite saattaa viipyä pitkään.
    • Jos ruudulla näkyy Android pallot tai Android teksti niin laite tekee hyvin todennäköisesti päivitystä taustalla.
    • Jos missä tahansa jumiutumistilanteeessa ei tapahdu mitään 15 minuuttiin sisään, irroita laitteesta virrat ja kytke ne takaisin.
    • Jos laite jää uudelleen jumiin tai tulee jokin muu virhetilanne, odota ensin 15 minuuttia (laitteen tulee antaa olla päällä).
    • Jos laite jää yhä jumiin, se tulee resetoida alla olevan ohjeen mukaan.
    Laitteen resetointi:
    1. Virtajohto irti
    2. Reset pohjaan (esim. kuulakärkikynällä)
    3. Virtajohto kiinni
    4. Laske hitaasti 60s ja päästä reset irti vasta kun ruudulla näkyy DNA TV teksti ja latauspalkki sekä 0%. Jos ruudulla alkaa pyöriä Android pallot, reset ei onnistunut eli kannattaa aloittaa alusta
    5. Odottele pari minuuttia, laite yrittää ladata ethernet-johdon yli uutta versiota mutta koska kaapelia ei ole kiinni, tätä ei tapahdu
    6. Ruudulla näkyy virheilmoitus n. 10s ajan ja laite käynnistyy uudelleen
    7. Nyt laite on resetoitu M versioon ja voit edetä Android käyttöönotossa. N päivitys pitää vielä tehdä uudelleen.
    HUOM! Päivitys kannattaa ehdottomasti tehdä ethernet-johdon kautta jos sellainen on saatavissa. Päivitys epäonnistuu helpommin jos nettiyhteys on huono tai pätkii.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • kohta loppuu huumori
    Mikko Kiiskinen
  • Pitääkö se resetoinnin aika olla ethernet piuha irti
    Mikko Kiiskinen
  • ei auta resetointi, sama dna palkki vaan ruudussa
    Mikko Kiiskinen
  • Ei ethernettiä irti. Toimi kohta kohdalta kuten yllä ohjeistettu.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • No nyt on tehty ohjeen mukaan. Mutta resetoinnin jälkeen on vaan se dnd palkki. kestänyt jo 10min. Kauanko pitää odotella.
    Mikko Kiiskinen
  • @DNA Hanna ja Ida T

    Odottele pari minuuttia, laite yrittää ladata ethernet-johdon yli uutta versiota mutta koska kaapelia ei ole kiinni, tätä ei tapahdu

    Mikä kaapeli ei ole kiini?


    Kaapeli
  • Niin mikä kaapeli
    Mikko Kiiskinen
  • Resetoitu monta kertaa.Latauspalkki liikkuu 50% ja aloittaa sitten uudelleen alusta ja 50 % kohdalla antaa virheilmoituksen.Sen jälkeen ei tapahdu mitään.
    Jari Harju
  • samat prosentit mulla ja virheilmoitus tulee
    Mikko Kiiskinen
  • Ilmoittaa virheestä: error 0x0502
    Mikko Kiiskinen
  • Tainneet jo lähtee asiakaspalvelusta kotiin
    Mikko Kiiskinen
  • Asiakaspalvelumme 044 144 044 on avoinna klo 18 saakka, mikäli resetointi ja päivitys ei edellämainituilla ohjeilla onnistu. Olisitteko tarvittaessa sinne yhteydessä, kiitos!
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Eli jos asennus onnistuu, asiakaspalvelu on auki yli klo 18. Oottete melkoisia neuvojia. Jos se ohje ei toimi, niin ohje on tehdä edelleen ohjeen muksisesti. Geesus sentään.
    pablo
  • Soitin asiakaspalveluun. Laite menee vaihtoon. Ja en ollut ainut soittaja.
    Mikko Kiiskinen
  • Toista tuntia vilkuttanut valoa, resetoitu, piuha on kiinni... Mikään ei auta, valo vilkkuu ja logo ruudussa
    Kimmo Kärkkäinen
  • Minä luovutin jo.Onneksi saan kännykästä striimattua kanavia telkkariin.
    Jari Harju
  • Samat ongelmat täälläkin, useamman kerran boksi resetoitu. Lataa resetin jälkeen 50% asti ja kaatuu erroriin.

    lienee paikallaan soitella huomenna Dna asiakaspalveluun.
    Janne s
  • Hei. Meiltä katosi yle areena päivityksen myötä....mitenkähän sen saisi takaisin?

    Birgitta
  • Itselläni on samoja ongelmia.Hub tarjosi uutta päivitystä, jonka minä hyväksyin.Sen jälkeen kuva hävisi.Olen resetoinut laitteen kaksi kertaa, vaan ei tule signaalia.En pääse edes asetamaan sitä uudelleen. Laite on jo kerran vaihdettu.Samoin kävi viime kerralla kun hyväksyin uuden version.
    Lasse Suonpää
  • Vein Hubin DNA kauppaan.Eivät saaneet sielläkään resetoitua,lähettivät huoltoon.
    Jari Harju
  • Kuinka kauan huolto kestää, saitko arvion?
    t. ehkä laitteen tilalle huollon ajaksi jos pitkittyy 

    Kaapeli
  • Ei mennyt tämäkään päivitys putkeen, kun vie
    purkin myymälään, kannattaa pyytää että huolto päivittää sen uuteen
    versioon.

    jaazaa
  • Huoltoon lähti hubini, veikkasivat palautuvan ensi viikon alkupuolella,,,
    Kimmo Kärkkäinen
  • Huolto normaaliolosuhteissa kestää viikon, nyt voi postin lakko
    aiheuttaa viivästymisiä, jos eivät käytä jotain muuta kuljetusliikettä.
    jaazaa
  • Ensi viikon alkupuolella lupasivat hubin takaisin huollosta.
    Jari Harju
  • Eli tonne asiakastukeen on turha soittaa jos yrittänyt kaikki resetointivaihtoehdot ? Huomenna DNA liikkeeseen hubi kainalossa, siellä taitaa olla tän uusimman päivityksen jälkeen kunnon ruuhka.. 😉
    Pete
  • On joo. Resetointi harvoin auttaa vaikka asiakaspalvelussa on tämän aamuisten kommenttejen mukaan päinvastainen käsitys. Ovat nähneet tämän päivän datasta resetoinnin jälkeiset virheilmoitukset. Purkki myymälään ja pyydä huollon tekemään päivitys.
    jaazaa
  • Netflixiin ei enää pääse hubilla. Viaplay Cmore kyllä. Tv:n kautta Netflix toimii...
    Teppo
  • Ui-800-3
    Teppo
  • Sama vika täällä. Hubi kysyi käynnistettäessä että päivitetäänkö ja hölmönä vastasin että kyllä. Alussa näkyi teksi että päivitystä ladataan, mutta sen jälkeen käänsin TV:n puolelle. Puolen tunnin jälkeenkin hubi vain vilkutti valoa ja oli jumissa DNA TV tekstissä. Resetointi, virtajohdon "tuuletus", netin kytkeminen suoraan ilman reititintä ja käynnistys ilman kovalevyä ei auta. Harvinaisen hyvä päivitys tämä uusin päivitys. Saa kerralla ihan uuden hubin.

    Janne
  • Nyt kun joku kertoisi, ehkä olisi DNA:n tehtävä, mitkä päivitysversiot hubissa pitäisi olla tai tulla olemaan.
    Täällä palstoilla puhutaan DNA TV: n sovellusversiosta, laiteohjelmistoversiosta, koontiversiosta jne....
    Kuulostaa porukoilla olevan kovin erilaisia ”päivityksiä” bokseissaan.
    Lienee kuitenkin kyse yhdestä ja samasta laitteesta.

    Jos saisi selkeyttä peliin.

    Pertti
  • Kari
  • Siinä ketjussa ei ole sitä tietoa, mitä perään kuulutan, on vaan esitetty erilaisia ongelmia ja ratkaisuja niihin.

    Toivon DNA:lta selkeää vastausta yksinkertaiseen kysymykseen.
    Pertti
  • Tietoa Hubin Android TV- käyttöjärjestelmäpäivityksistä sekä DNA TV -sovelluspäivityksistä ja siitä miten tarkistat oman laitteesi päivitykset, löydät osoitteesta https://www.dna.fi/tuki-tv-hubi-paivitykset

    Uusimmat päivitykset ovat siis

    Android TV:n käyttöjärjestelmäpäivitys: Android N, versio 7.1.1.80.
    DNA TV:n sovellusversion päivitys 1.0.35

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Eli paiskasitte ihan samalla versiokoodilla "muka-päivityksen" keskeytetystä N-jakelusta. Jolu mättää ja pahasti - sen olen jo itse tiennyt yli kaksi vuotta.......
    pablo
  • @ DNA Ida T palveluneuvoja 

    Kiitos selventävästä vastauksesta, mutta kysyn vielä :
    Mitä eroa on koontiversioilla?
    - MUE91.RC7.1.1.80
    - NYJ80.RC7.1.1.80

    Kumpiko on uudempi, minulle päivittyi lokakuussa NYJ80 versio.
    Laite toimii melkolailla hyvin, lukuun ottamatta satunnaista takeltelua kovalevyn kanssa.
    Edelleen äänenvoimakkus ja -tasot ongelmana.

    Pertti
  • Olin hölmö ja päivitin, nyt boxi on sitä mieltä, että jos haluan avata verkkotallennuskansiota haluan sen poistaa, eli ottaa kaikki painallukset pitkänä.
    Kai se on pakko vedellä tehdaksille taas ja käyttää 30min aikaa kanavalistojen läpikäymiseen ja suosikkilistan muokkaamiseen. Muilla samaa ongelmaa?
    Jarkko Nieminen
  • Jarkko, juuri tätä ongelmaa ei ole, erikoinen asia kuitenkin tämäkin.
    jaazaa
  • ETTEKÖ TE NUTIPÄÄT TESTAA NÄITÄ PÄIVITYKSIÄ ENNEN KUN JAATTE NE!?!

    "SAATANAN TUNARIT!"
    Timppa
  • Ja tuosta päivityksestä.... Se kyllä ensin hakee sen päivitykse laitteelle pakettina ja vasta sitten asentaa sen eikä asenna sitä minään verkkoasennuksena. Tai jos näin tekisi, olisi se idiotismin ilmentymä.
    Timppa
  • Olen lähettänyt tukeen viestin ongelmasta, joka on sama kuin muillakin käyttäjillä; päivitys, jonka piti poistaa bugeja ja parantaa toimivuutta, jumitti koko boxin asentoon, jossa TV-ruudulla on logo+DNA-TV, hubin ledi vilkkuu. Virtajohdon irrottaminen ei auta. Hubin resetointi x 10 ei auta, vaikka annoin runsaasti (yli tunnin) aikaa latautumiseen. Eli, toosa on todennäköisesti rikki. Loistavaa toimintaa, DNA! Nyt kun menen huomenna liikkeeseen jonottamaan boxi kainalossa, odotan saavani uuden ja päivitetyn laitteen. Olisi kohtuullista saada mielipahasta ja runsaasta ajan käytöstä sekä matkakuluista jotakin kompensaatiota. Ihan turha yrittää syöttää "käyttäjävirhe" tarinaa tai ATK jargonia, näiden laitteiden ja niiden päivitysten olisi oltava helppokäyttöisiä ja toimintavarmoja. Yritän vielä uskoa, että saan toimivan laitteen. Tai jos en saa, rahat takaisin...
    Tuomo Honkanen
  • Saat jonotukden jälkeen valittelua ja laittees lähtee jonnekin huoltoon, missä samoja paskoja on koko keko ja saat sieltä toden näköisesti vielä eri lautteen jota ei ole linkitetty tilaukseesi ja se ei sitten toimi ennen paria soittoa aspaan.
    Tämä jumppa siis aikaisintaan joulikuun alussa jos luoja suo, sillä nyt on myyntisesonki päällä ja sun paskana oleva hubi kiinnosta paskaakaan kun maksut juoksee etkä kuitenkaan kehtaa alkaa kuluttaja-asiamiehen kans tätä puljaamaan. Näin se vaan menee tämäkin ralli.


    Timppa
  • Noin se hyvin todennäköisesti menee, luotto on tähän "palveluun" mennyt.
    jaazaa
  • Kauankohan hubi nyt huollossa viipyy, jos kuljetuksen huoltoon hoitaa Posti?
    PW
  • Ilmeisesti käyttävät Schenkeriä.
    jaazaa
  • **Olin hölmö ja päivitin, nyt boxi on sitä mieltä, että jos haluan avata verkkotallennuskansiota haluaa sen poistaa, eli ottaa kaikki painallukset pitkänä. **

    Täytyy vetää mussutus takaisin, ilmeisesti tähän päivitykseen oli tehty muutoksia siihen, miten tallenteita poistetaan ja ennen kaikkea miten signaali otetaan vastaan, sillä boxin omalla kakella homma pelitti ihan normisti. Ratkaisuna siis Logitechin älykakesta piti vähentää toistojen määrää, mitä kake lähettää, sillä korjaantui.

    Muuten meni päivitys sisään normaalisti ja ainakin toistaiseksi on toiminut. Ymmärrän muiden tuskan sillä olen kertaalleen joutunut boxin jo myymälässä vaihtamaa, silloin tosin piti repiä virtajohtoa 5 kertaa päivässä.

    Todella outoa, että jotkut boxit toimivat ja jotkut eivät, eikä suhde tunnu olevan 1 viallinen 100 kohden, vaan huomattavasti suurempi.
    Jarkko Nieminen
  • Juu, hyvä asia että joillakin toimii. Toimiessaan systeemi on ihan jees.
    jaazaa
  • Chromecast ei enää pelitä luurista hubiin uusimman päivityksen jälkeen. Toimi vielä aikaisemmin aamulla, mutta tyhmänä menin päivittämään saman tien kun matolaatikko sitä ehdotti. Boksista virtapiuha kertaalleen vedetty irti, luuri käynnistetty ja parittu boksin kanssa uusiksi, ovat samassa wifissä. Jotain jeesiä tähän???
    Masa
  • Sama juttu, Chromecast lakkasi toimimasta päivityksen myötä
    Juha
  • Ei mitään ongelmia. Kaikki toimii päivityksen jälkeen. Niin kuin aikasempienkin päivitysten.Käytämme kovalevytallennusta, verkkotallennusta, dna-teeveen lisäksi useita sovelluksia (areena, netflix, c-more jne) On testattu äsken, toimivat vieläkin...
    Arto
  • koko google cast jäänyt päivityksessä pois laitteesta.
    Timppa
  • Voi että, onpa ristiriitaista tietoa, mitenkähän tekisi? Oliko tuosta päivityksestä joku saanut jotain hyötyä, vai onko vaihtoehdot lähinnä ne, että hubi jää jumiin tai parhaassa tapauksessa toimii suunnilleen kuten ennenkin, kaikkine vanhoine ongelmineen?

    Jos nyt päädyn yrittämään päivitystä ja käy köpelösti niin taitaa hubi lentää roskiin. Tilalle vaikka apple-tv, ja telkkarilla näkynee vielä ilmaiskanavat ilman mitään boksejakin. Maksukanavat saanee korvattua suoratoistopalveluilla.
    Matti
  • Meillä myös Google Cast lakkas toimimasta päivittämisen jälkeen. Mitä tälle voi tehdä?
    Riina
  • Pertti
  • Chromecast lakkasi toimimasta minullakin, yhtä ihmeellistä poikkeusta lukuunottamatta. VLC media player nimittäin toimii hienosti Win10 -läppärillä ja VLC-sovellus Android-tableteilla (6 ja 7) ja kännykällä (9). Omia videoita voi siis katsella! Mitähän nerokasta VLC on keksinyt? Kertookohan tämä tieto jotakin tuotekehittelijöille?
    Kalevi Rantala
  • Kävin hakemassa/vaatimassa uuden laitteen jumiin menneen tilalle. No rekisteröinnin ja jne jälkeen laite rupeaa automaattisesti päivittämään uusimpaan versioon (jota ei pystynyt estämään) ja lopputuloksena sama homma!
    Ottakaa nyt edes se paska versio pois jakelusta!!
    Sami
  • Kuulemma valtakunnallinen vika

    Japi
  • Meillä sama juttu kun keskiviikkona tuli päivitys,
    Nyt Netflix ja Viaplay jäätyy kuva ja taustalla ääni kuuluu.
    PS3 kaikki suoratoistot pelittää loistavasti mutta nyt hubi on päivitetty viallisella versiolla käyttökelvottomaksi.
    Voisitte propellipäät testata nuo kyhäelmät ennen verkkoon laittamista.
    Jarde
  • @ Japi

    Kuulemma valtakunnallinen vika

    Mistä tieto? 

    Pertti
  • @Pertti
    soitin numeroon: 0800 300 500
    sieltä tuli tieto
    Japi
  • Mikä tässä nyt on valtakunnallinen vika? Jos laitteen ohjelmassa (päivityksessä) on paskaa koodia, niin voihan sen noinkin kait kertoa 😀
    JJJ
  • Itse sain castauksen toimimaan kun menin android asetuksiin ja sieltä sovellukset ja hain kohdan missä oli cast sovellus.

    Nollasin asetukset ja poistin päivityksen. Sitten uudelleenkäynnistys ja toimi.
    Sami S
  • Sain laitteen huollosta. Vaihdettu toiseen, huollettuun hubiin. Kaiken säätämisen jälkeen tarjosi uutta päivitystä (!). En todellakaan päivittänyt. Hubi toimii nyt normaalisti kunhan ei pakkopäivitä itseään.
    Kimmo Kärkkäinen
  • Mä pyysin huollon päivittämään Hubin, mutta se nyt sopisi hyvin kuvaan, että sitä eivät tee. Ehkä tämä selviää ensi viikolla.
    jaazaa
  • Samat oireet täälläkin, jumissa on koko paska. Ohjeen mukainen resetointi ei auta, android pallot pomppii iloisesti vaikka maailman tappiin saakka. Huomenna liikkeeseen. Äh. Tämä ei ole ekakerta, kun menen boxi kainalossa ja naama maksalla liikkeeseen.
    Mikko
  • Castin kanssa meillä myös auttoi tuo Samin kikka, eli sovelluksen päivitysten nollaus.
    Riina
  • Mihin se cast liitetään telkkariin vai hubiin.?

    Japi
  • Minulla on Chromecast suoraan kiinni tv:n yhdessä HDMI:ssä eikä hubi vaikuta siihen mitenkään - thank god!
    Kimmo Kärkkäinen
  • Eikö tästä olisi voinut tiedottaa, ettei kannata asentaa päivitystä??????
    vittuuntunut
  • Päivityksen jälkeen katos ääni ja kuvakin pätkii. Hubi kainaloon ja Dna kauppaan huoltoon.
    Tapani L
  • Päivityksen jälkeen kaikki toistot lakkasivat toimimasta: youtube, viaplay, cmore, eurosportplayer, ruutu+ (netflixiä en ole kokeillut, mutta eipä kai toimi sekään): Siihen saakka kaikki toimii, kunnes käynnistää toiston, jolloin 0-1/2 sekuntia näkyy ja sitten pysähtyy.  Kuvaa voi kelata eteen tai taakse ja taas näkyy tuo kohta, johon kelataan, mutta ei lähde toistamaan.

    Vain antennikanavat toimivat moitteetta: Ostetut tai muut nettikanavat näkyvät, mutta ilman ääntä!

    Olen lisäksi kytkenyt usb-porttiin hiiren, joka tähän saakka toimi loistavasti: Nyt ei enää näy kursoria, joten hiirtäkään ei voi käyttää!

    Eli laite, joka oli siihen saakka toiminut lähes moitteetta, muuttui täysin käyttökelvottomaksi!

    Voinko enää yrittää muuta kuin koko boksin resetointia? Jos edes sitten rupeaisi toimimaan, minulla menee joka tapauksessa monta päivää säätää kaikki kohdalleen!
    Juha Melartin
  • Kokeile virtajohdon irroitusta ekaksi. Virtaresetti auttaa monessa asiassa.
    Sami S
  • Hei,

    Tässä ketjussa on harmillisesti monta asiaa sekaisin ja monen voi siten olla hankalaa hahmottaa missä vika ja mikä siihen voi auttaa. Toivottavasti alla oleva teksti auttaa ymmärtämään eri tilanteita:

    PELKKÄ DNA TV LOGO

    1) Jos Hubi on päivityksen jälkeen tilanteessa jossa ruudulla näkyy vain DNA TV logo laite on jumissa ja se pitää viedä huoltoon lähimpään DNA kauppaan. Jos ruudulla näkyy ihan mitä tahansa muuta TAI jotain DNA TV logon lisäksi, lue alta lisää

    DNA TV LOGO JA LATAUSPALKKI

    2) Jos laitteessa näkyy DNA TV logo ja latauspalkki etenee esim kohtaan 50% ja pysähtyy siihen => odota rauhassa. Tässä vaiheessa laite varmistaa että lataus on sujunut hyvin ja tämän varmistamisen tekeminen voi kestää jopa 15 minuuttia. Jos odottelu ei auta, ota laite virroista. Jos laite palaa aina tähän samaan tilaan niin voit lopuksi kokeilla resettiä (kts alta)

    ANDROID TEKSTI TAI PALLOT PYÖRIVÄT

    3) Jos laitteessa näkyy pyörivät Android pallot ja/tai Android logo => odota rauhassa. Päivityksen jälkeen laite tekee aika tavalla taustaprosesseja. Tämä kohta voi kestää jopa 15 minuuttia. Jos odottelu ei auta, ota laite virroista. Jos laite palaa aina tähän samaan tilaan niin voit lopuksi kokeilla resettiä (kts alta)

    GOOGLE PLAY KAUPPA TAI CAST EI TOIMI

    5) Google päivitti Googlen omia palveluita kuten Castia, Play kauppaa, Google Moviesia muutama viikko sitten. Päivityksen aikana monet Google palvelut eivät toimi. Tämä tarkoittaa sitä että Play kauppaan ei pääse tai Play kaupasta ei voi ladata sovelluksia. Voi myös olla että Cast ei toimi. Tämä tilanne on ohimenevä ja kestää nettiyhteydestä riippuen kaikkea välillä 5min - 60min.

    Android N päivityksen jälkeen yllä olevat Googlen palvelut on pakko päivittää. Jos siten olet ladannut N päiivityksen ja sen jälkeen sinulla on ihan mitä tahansa ongelmia Googlen palveluiden kanssa => odottele rauhassa, ongelma menee kyllä ohi.

    HUBIN KÄYTTÖ TÖKKII PÄIVITYKSEN JÄLKEEN

    6) N päivityksen jälkeen laite optimoi taustalla sovelluksia. Tämän lisäksi laite todennäköisesti päivittää Googlen palvelut (kts kohta 5). Nettiyhteydestä riippuen tässä voi mennä kaikkea väliltä 5 - 60min. Jos / kun samaan aikaan yrittää katsoa vaikka IPTV lähetyksiä niin on lähes varmaa että IPTV saattaa tökkiä. Jos laite vastaa päivityksen jälkeen hitaasti kaukosäätimen komentoihin niin kannattaa rauhassa odotella - laite kyllä alkaa toimia kunhan taustaprosessit on kaikki tehty.



    Yleisesti: Hubi saattaa jumiutua päivityksessä mutta olemme seuranneet määriä asiakaspalvelun ja palvelimen puolelta varsin aktiivisesti. Jumiutuneiden laitteiden määrä on onneksi prosentuaalisesti todella pieni. Mutta koska laitteita on myyty määrällisesti aika tavalla, jumiutuneiden laitteiden määrä kappalemääräisesti on sen verran että varmasti tänne palstalle tulee viestejä.

    Yleisesti Hubi kannattaa ehdottomasti päivittää N versioon. N versio on todella paljon luotettavampi ja paremmin toimiva kuin M.

    Lopuksi vielä syvät pahoittelut teille joilla laite mennyt jumiin. Ymmärrän hyvin tuskan kun pitäisi televisiota katsoa ja laite menee jumiin eikä toimi.... tämä aivan varmasti ketuttaa.


    Tässä vielä reset ohje (HUOM: Ainoa tila jota tämä ei ratkaise on se jossa ruudulla VAIN DNA TV logo. Kaikissa muissa tilanteissa resetillä saa pelastettua tilanteen)

    1. Virtajohto irti
    2. Reset pohjaan (esim. kuulakärkikynällä niin että kärki on sisällä)
    3. Virtajohto kiinni
    4. Laske hitaasti 60s ja päästä reset irti vasta kun ruudulla näkyy DNA TV teksti ja latauspalkki sekä 0%. Jos ruudulla alkaa pyöriä Android pallot, reset ei onnistunut eli kannattaa aloittaa alusta
    5. Odottele pari minuuttia, laite yrittää ladata ethernet-johdon yli uutta versiota mutta koska kaapelia ei ole kiinni, tätä ei tapahdu
    6. Ruudulla näkyy virheilmoitus n. 10s ajan ja laite käynnistyy uudelleen
    7. Nyt laite on resetoitu M versioon ja voit edetä Android käyttöönotossa. N päivitys pitää vielä tehdä uudelleen.

    Ja vielä: pahoittelut että osalla teistä laite on rikkoutunut päivityksen yhteydessä.



    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Nyt tuli Hubi huollosta, siitä pitää antaa positiivista palautetta että laitteen saa jo muutaman päivän sisällä. Käynnistyksen jälkeen alkoi päivittämään ja kauhunsekasisin tuntein sitä prosessia seurasin. Nyt meni päivitys aivan putkeen, ja ensivaikutelma on tällä hetkellä positiivinen, toivottavasti pysyy myös jatkossa vakaana.
    jaazaa
  • Resetointi tehty 2 kertaa => Toisen jälkeen hubi rupesi taas toimimaan.  Asensin ohjelmia uudestaan ja kaikki näytti hyvältä, kunnes taas illalla n. 22:50 meni taas kaikki rikki, eli mitkään streamit eivät lähde pyörimään ja ip-kanavat näkyvät ilman ääntä.  Tänä aamuna taas kaikki toimi ok!

    Johtuneeko tuo toimimattomuus purkin lämpenemisestä vai mistä...  Ja tuota hard-resettiä en ole saanut onnistumaan, eli resetoinnit tehty vain hubin valikosta nollaus.
    Juha Melartin
  • Onko tosiaan niin, ettei voi sanoa sopimusta irti määräaikaisuuden takia, vaikka tuote on todetusti aivan susi?!
    Antti Pernaja
  • testi
    Sami
  • Mikähän mulla on vikana boksissa,kun on päivitys ollu saatavilla pidemmän aikaa ja oon joka päivä sen asentanut,mutta silti ei ilmeisesti asenna sitä?
    Juusto
  • Melko susi systeemi. Ensimmäinen boksi takuupalautukseen ja huoltoon, uusi tilalle. No eihän uuteen ollut asennettu uutta päivitystä, vaikka niin piti olla. Kotona sitten hubi ethernet kaapeliin yms kiinni ja päälle, päivitetään... ja tuhannen jumiin, ei auta mikään resetti tässäkään laitteessa, vaikka moneen kertaan on resetoitu ohjeiden mukaan. Asiakaspalvelu puhelimessa neuvoi viemään laitteen paikalliseen DNA kauppaan päivitettäväksi.

    Tämäkö on sitä asiakaspalvelua? Asiakas saa ravata tie kuralla kodin ja DNA-kaupan väliä?

    Matti
  • Mä sain huollosta toisen on vielä pelittänyt.

    Japi
  • Minun hubini tuli huollosta ja päivittyi OK ja toimii hyvin. Kiitos!
    Tuomo Honkanen
  • Saako uuden boxin suoraan liikkeeltä messiin?
    Meinaan että en ala olemaan ilman telkkaria viikko sotalla..... tosin olen kyllä nytkin jo se ois pelkästään hubista kiinni 😂
    Timppa
  • @Partanen
    Päivitys ok, mutta
    Castaus ei toimi... laitetta ei löydy.
    Kuva pysähtyy verkkotallenteissa ja laite hyppää youtubeen tai c moreen tai ilmoittaa "kirjaudutaan dna elämyksiin".
    Kaukosäädin lopettaa toimintansa jokan kerta muutaman nopean painalluksen jälkeen ja boxi jäätyy. (tenava saa kapulan käsiinsä)
    Eteenpäin tai taaksepäin kelatessa laite jumahtaa ja hyppää "koti valikkoon"
    Illalla/yöllä laite sammutettava johto irroittamalla useaan otteeseen.
    Laitteen äänensäätö on toimiva kolmen tai neljän ensimmäisen painalluksen ajan.... lopuilla ei vaikutusta (mitatti desibelit).
    Äänen taso tallenteiden ja live kanavien sekä myös live kanavien välillä aivan jäätävä. Jos tv:stä kuulee jotain niin tallenteet ovat mykkänä. Tämä ominaisuus on loistava kun katsoo tallennetta lapsen ollessa nukkumassa ja kin tallenne jumahtaa ja boxi hyppää live lähetykseen niin alkaa infernaalinen mekkala.
    Tekstitys laahaa perässä jollei ole ns. poltettu kuvaan.
    Sitten tuo EPG
    Jos sieltä meinaa jotain tallentaa niin eipä ole lottoa helpompaa. Ohjelmien kuvaukset sekä jopa nimet ovat päin seiniä.
    Lisäksi puuttuu kausi ja jakso tiedot. Tämä pitäisi korjata HETI!
    Dublikaattien poisto ominaisuus heti myös hubiin... ominaisuus joka löytyy kaikkialta muualta.
    Ja mikä hauskinta... poistamalla tallennuksen tulevasta tallenteesta ei poista sitä, vaan laite tallentaa sen silti.

    Että oiskos sitä tälle viikolle?
    Ja varma vinkki.. ottakaa jo nyt tuo toimiva mobiili alusta ja alkakaa rakentaa tämä sen päälle. Tuossa dnatv hubi sovelluksessa on pahoja vikoja jo ihan perus softassa joiden korjaaminen ja etsintä viennee enemmän aikaa kuin aloittaa koko homma alusta.



    Timppa
  • Ei saanu uutta hubia, lähettivät huoltoon tms. Uus tuli n. viikon kuluessa. Nyt lähtee oma hubi toiselle huolto/vaihtokeikalle. On tämä mukavaa, että saa kuskata romuja kahtaalleen tie kuralla...
    Matti
  • En löydä enää sitä ketjua, jossa oli ohjeet kun kovalevy ei toimi hubin vaihdon jälkeen. Eli mulla päivitys meni jumiin, hub vaihdettiin liikkeessä uuteen, vanha kovalevy jäi kotiin. Löin uuden laitteen kiinni, löysi kovalevyn mutta mitään tallennettuja ei pystynyt katsomaan. Resetoin koko paskan ja nyt olen kaksi kertaa yrittänyt tallentaa jotain. Molemmilla kerroilla tallennus onnistuu, mutta kun klikkaa ohjelman auki niin vaihtoehtona vain "poista tallenne" ja "tallenna jatkuvasti tms.". Ei siis pääse katsomaan tallennetta ja kun pari kertaa on nykinyt edestakaisin niin koko ohjelma häviää näkyvistä. Tähän oli vissiin joku ohjekin, mutta en löydä sitä toista viestiketjua.
    Ai niin, ilmeisesti tätä uutta hubia ei oltu päivitetty uuteen versioon, koska ehdottaa joka kerta päivitystä - ja ei, en todellakaan ole sitä hyväksymässä!
    Olli
  • Et voi katsoa uudella hubilla, vanhalla tehtyjä tallennuksia. Tallennukset koodataan siihen hubiin millä ne on tehty.
    Sami S
  • Kerrotko vielä miten saan uudella hubilla tehdyt uudet tallennukset näkyviin?
    Olli
  • Sinun pitää alustaa kovalevy uudelleen android asetusten kautta. Mutta mitä olen lukenut, niin ei sekään ole porukalla auttanut.
    Sami S
  • Hei Olli! Tämä Android N päivityksen jälkeen ilmennyt vika kovalevytallenteissa, jossa katso -vaihtoehto puuttuu on tiedossa oleva yleinen vika, joka tullaan korjaamaan kaikille yhtä aikaa. Vika voi vaikuttaa joko osaan tai kaikkiin ongelmallisen hubin tallenteisiin. Korjausaikataulu on vielä avoinna vian osalta.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Onko muka tullut mahdolliseksi, että hubin vaihdon yhteydessä voi vielä katsoa vanhoja tallenteita, joita on tehty aiemmalla hubilla. Aiemmin tämä ei ollut mahdollista.
    Sami S
  • Kari
  • DNA Iiro:

    En tiedä mikä päivitys on menossa ja onko mulla nyt Android N vai mikä. Edelleen laite kyllä ehdottaa "uudempaa versiota", onko se sitten tuo päivitys mihin se edellinen purkkikin jumiin jäi, en tiedä enkä uskalla kokeilla kun haluan katsoa telkkaria.

    Anyway, jos tallennus ei kerran toimi niin saako DNA:lta kortin, jolla näkee maksukanavat ja käyttää korttia sitten vanhassa digiboksissa, siinä kun tallennus edelleen pelaa?

    Ja oliko jollain jo kättä pidempää vahingonkorvausten tai hyvitysten suhteen? Itse en ainakaan aio maksaa euroakaan niiltä päiviltä kun hub oli poissa käytöstä ja tietenkään kovalevystä en maksa mitään niin kauan kuin sitä ei voi käyttää.
    Olli
  • Täällä nyt tänään jo kolmas viallinen hubiboksi menossa ja yhä vaan vilkuttaa vihreetä ja tuttu ja turvallinen DNA TV -logo ruudussa kunnes signaali katoaa. Aspan kommentit turhaan maksamistani ip-maksukanavistani on ollut tasoa ”se on kyllä harmi.”. Kiitos DNA, menen varmaan kolmen viikon sisään kolmannen kerran viemään hubini teidän limasille myyjille jotka taas muutaman päivän päästä se sama hubi kainalossa vakuuttelevat, että ”no nyt toimii! Kjehkjeh!”. Kenen anukseen tää laite pitää tulla työntämään jotta ketään kiinnostaisi korvata menetettyä haittaa tai saada määräaikaisuus kokonaan purettua?
    LL
  • Tänään hain boxin postista ja asennus meni ok se verkonliittäminen. No sitten koitti legendaarinen päivitys ja koko boxi ihan jumissa. En kyllä ymmärrä  miksi lähetätte vanhalla versiolla olevia laitteita asiakkaille. Mikään resetointi ei auta purkki vaan vilkuttaa vihreää ja dna tv logo paistaa. Laite boottasi 50 % kohdalla ja tässä tulos,  ei tällä kyllä tyytyväisiä  asiakkaita saa. Toki täytyy sanoa , että telia on teitä huonompi.
    Janne
  • Vein oman hubin ohjeiden mukaan DNA kauppaan ja taas lähti jonnekin huoltoon/vaihtoon saatesanojen kera, että asiakas pyytää/vaatii valmiiksi päivitetyn laitteen.

    Eikö kukaan DNA:n isompi pamppu vois ottaa asiaan kantaa? Meilläkin vaihdettaisiin kaikki pois DNA:lta, mutta kun ollaan DNA:n kaapeliverkon tms alueella, niin ei voi kilpailija tarjota niitä palveluita, joita tarvitaan... Umpikuja...
    Matti
  • Nyt kyllä ahistaa.... meillä tuo värkki ei ole ikipäivänä toiminu, tee niin tee näin, onko sun telkkari minkä ikäinen, no mitä se sit tekee? No siinä näkyy DNA tv logo. Joo no tee ja ota ja ja ja
    Kappas, tässä ketjussa ilmoitetaan, Jos vain logo näkyy, vie laite huoltoon..

    Saanko jo hyvitystä?
  • Mulla jäätyy myös suoratoistojen (netflix ym.) tämän versio päivityksen jälkeen. Edellinen versio toimi ilman ongelmia. Kyselin tähän ratkaisua jo toisessa ketjussa, saamatta vastausta. Uskaltaako sen resetoinnin tehdä? Palautuuko se siihen edelliseen versioon, vai mennaankö ojasta  allikkoon? Vastausta edelleen odottelen. Joululomat tulossa ja voin kuvitella sitä valituksen määrää mikä lapsilta tulee jos ei netflix ja viaplay toimi. Nyt olis sitten viikko aikaa keksiä ratkaisu. Tytär jo uhkaili aloittavansa kavereiden kanssa somepaskis kamppiksen mitä se sit ikinä tarkoittaakaan . Mut voin kuvitella et ei oo hyvä mainosta kun teinit alkaa somessa asiaa paukuttamaaan.
    Mikko
  • Minulla oli tuo jäätymisongelma n. 2 viikkoa päivityksen jälkeen. Neljännen resetoinnin jälkeen tajusin, että referointi on turha, koska se ei välttämättä auta mitään ja laitteen sai taas toimivaksi ihan vaan boottaamalla, useimmiten...

    Nyt kuitenkin on jo viikko mennyt ilman jäätymistä ja laite on toiminut, melkein, yhtä hyvin kuin ennen päivitystä.
    Juha Melartin
  • Välillä pystyy katsomaan koko ohjelman ilman jäätymistä. Välillä jäätyy kokoajan riippumatta siitä montako kertaa boxin käynnistää uudelleen. Vanhalla versiolla tuota ongelmaa ei ollut ollenkaan. Olisi kyllä mukava saada joku selitys tälle, miten on saatu näin ryssittyä kenties oleellisin osa tämän boxin toiminnasta.
    Mikko
  • Minulta häviää ääni hubista silloin tällöin, paska mikä paska.
    Japi
  • Kannattaa mennä someen kertomaan laitteesta, jossa kaikki on yhdeessä laitteessa (mainoksen mukaan). Sieltähän se Kepun puheenjohtajakin neuvoa kysyy :-)
    PW
  • Ensimmäinen boxin asennus tosiaan jäi 50% ja sen jälkeen edes resetointi ei onnistunut. Kävin tänään uuden boxin, sama juttu päivitys jäi 50 % ja jumiin taas, mutta nyt resetointi toimii. Tein 3 kertaa ja ei alkanut edes latamaan päivitystä, sen jälkeen LAN kaapeli kiinni ja lataus käyntiin.  JA sama ongelma päivitys pysähtyy 50% kohdalla ja taas DNA TV logo syttyy. Kyllä tässä on suuri ongelma päivityspaketissa, kohta yli viikon ollut ja kertaakaan ei ole toiminut.
    Janne Kokkaret
  • Tuleeko hubiin ikinä Dolby Atmos ominaisuutta??? Itse kyllä olen toivoni jo heittänyt mutta jos joku minua viisaampi osaisi valaista mitä siihen tarvitsisi, onko rauta riittävää vai onko se vain koodauksesta kiinni ettei ominaisuutta saada ko. laitteeseen?
    pitkään odottanut
  • Viaplay toisto jumii. Ongelma tuli viimeisen päivityksen jälkeen noin 1kk sitten. Milloin korjataan?
    Spede
  • Tilanne edellisen viestin 4.12. jälkeen:

    Uuden hubin päivitys on onnistunut, tai siis ainakin niin ettei se jää jumiin vaan rasiaa pystyy käyttämään. :-)

    Kovalevy ei toimi vieläkään kunnolla. Alustin eilen kovalevyn ja vedin vielä koko homman uusiksi tehdasasetuksien jne. kautta. Kokeilin tallentaa YLEn 1 ohjelmaa joka tuli parhaillaan -> katsominen onnistui tallenteelta. MUTTA: laitoin yön NHL-matsin tallennukseen ja aamulla intoa puhkuen katsomaan -> eipä toimi ei, tallenne näkyy, kun klikkaa auki niin tarjoaa vain poistomahdollisuutta, ja kun palaa takaisin niin koko ohjelma on hävinnyt.

    Kysymys: milloin tämä paska korjataan? Kävin viime viikolla DNA-palvelupisteestä hakemassa kanavakortin, jotta voin katsoa+tallentaa maksukanavia vanhan digiboksin kautta. Arvatkaa näkyivätkö maksukanavat, vaikka kanavahaku on tehty kolme-neljä kertaa...

    Hermot alkaa pikkuhiljaa mennä täälläkin ja huomenna lähtee puhelu asiakaspalveluun, jossa keskustellaan rahallisista korvauksista.
    Olli
  • Kiintolevyongelma on tuttu.
    Kiintolevyongelmaan kokeile tätä, jos et ole jo kokeillut;
    Paina kaukosäätimestä mökki-kuvaketta
    Valitse Asetukset
    Valitse Sovellukset
    Valitse Järjestelmäsovellukset-kohdasta DNA TV
    Valitse Tyhjennä tiedot
    Valitse Ok
    Katso onko Viasatin tallennetuissa ohjelmissa nyt "avaa"-toiminto.

    Teen tuon useita kertoja viikossa. Kypsyttävää näissä ongelmissa on se että itse pitää opetella oppimaan Hubin tai kiintolevyn "sielunelämän"; Itse testaamalla eri asioita, saattaa löytyä johonkin jotain ratkaisuja. Viasatin jääkiekkolähetyksien tallennuksissa olevia häiriöitä, huonoa kuvalaatua ja pätkimisiä, olen yrittänyt etsiä jotain ratkaisuja, vielä onnistumatta.
    jaazaa
  • Tuo tietojen tyhjennyt tuo ilon muutaman tunnin ajaksi. Lisäksi suosikkikanava häviää joka kerta. Ei jatkoon.
    Rami
  • Täysi susi tämä päivitys. Ei vissiin ole testattu tarpeeksi ennen julkaisua. Suoratoisto jäätyy ennemmin tai myöhemmin, joka kerta. Joskus pystyy katsomaan tunnin, ehkä kaksi. Yleensä ei edes puoltatuntia. Olen koittanut näitä viestiketjuja selata, jos vaikka olis joku syy kerrottu tälle vialle. Enpä ole löytänyt. Myöskään en ole vastausta saanut vaikka olen asiasta kysynyt parissakin viestiketjussa. Ilmeisesti kurat on housussa, eikä tuon taivaallista hajua mistä kiikastaa. Eikö olisi aika jo nostaa käsi ylös virheen merkiksi ja Palata takaisin siihen edelliseen versioon, mikä ainakin minulla toimi moitteetta. Vai eikö se ole mahdollista? Kysyn vaan.
    Mikko
  • Alkaisikohan kohta YLE:n MOT tai jokin muu asiohjelma kiinnistumaan tästä DNA:n tapa- ja asiakskulttuurista sekä asiakkaiden kyykytyksestä.
    Ei tässä ole enää mitään järkeä että kuva tökkii ja äänet seilaa ja tallenteita katsoessa on ihan arpapeliä toimiiko ollenkaan tai mitä sieltä tulee. Ainoa asia mikä tuossa toimii on youtube ja sen saa halvemmallakin kuin sitoutumalla kaikilta muilta osin toimimattomaan hubi sopimukseen.
    No... Nyt on pyhät tulossa, mutta kattellaanpas ens arkena.
    Toivottavasti pukki tuo kuivia kalsateita, sillä niitä tulette tarvitsemaan.
    Timppa
  • jaazaa: Ei auttanut nuo sinun ohjeet. Tein kuten neuvoit, illalla tallensi ihan OK jotain kolmosen ohjelmaa kun laitoin vaan tallentamaan, ei siis ajastusta. Sitten taas yöksi Coloradon peli tallennukseen -> tallennus näkyy kuvakkeena, kun klikkaa auki niin ei ole "katso" vaihtoehtoa, kun pistää backiin niin ohjelman kuvake häviää.

    Juu, ja toiseen digiboksiin saatu kortti maksukanavia varten ei hae niitä kanavia neljännelläkään yrittämällä. Varmaan "asiakaspalvelussa" tms. unohtunut aktivoida kanavat käyttöön tai jotain, tämä on ainakin aina aiemmin ollut syynä kun on kortin kanssa tullut kotiin ja ihmetellyt kun kanavat ei näy... Miks niitä v**un kanavia edes pitää erikseen aktivoida, tai jos pitää niin miksei niitä tehdä heti kun asiakas on tiskillä? Tässäkin mulle vaan sanottiin, että "laita vaan kortti sisään, ja VOI OLLA että joudut hakemaan kanavat uusiksi"...
    Olli
  • Harmi ettei ohjeesta ollut mitään apua. Mulla tuo tallennusongelma koskee pelkästään Viasatin ohjelmia. Tyhjennys-toiminto toimii mulla nyt pitempiä jaksoja mutta ei saisi olla näin alkeellinen. Oliko tuossa digiboksin kortissa joku linkitys-toiminto? Näin oli ainakin joskus.
    jaazaa
  • Pitää se kortti linkittää, että toimii. Kanavien hakuun/löytämiseen se ei tosin vaikuta mitään, ainoastaan näkymiseen.

    Voisiko nuo yölliset tallennukset kaatua, siihen että hubi boottaa yöllä (Ei pitäisi, kun on tallennuspäällä, mutta ei sen pitäisi tehdä paljon muutakaan mitä se purkki kuitenkin tekee.) Vai eikä tallenteet toimi enää päivälläkään tuon epäonnistumisen jälkeen ennen toimia (resetointia, DNA TV: tyhjennystä tai kovon repimistä fyysisesti irti hubista.)?
    JJJ
  • Milloinkohan uskaltaisi päivittää tuon hubin? Jäi viimeksi noin kuukausi sitten päivityksessä jumiin mutta onneksi resetoitui.

    Jani
  • Ei kannata päivittää. Täysi susi päivitys. Edellinen versio sentään toimi.
    Mikko
  • Juu ei kannata päivittää,tänäänkin monta kertaa löi mustaa ruutua ja joutuu johtoa irrottelee että palautuu kuvat.Asiakaspalvelun mukaa tämäkin on kuulema korjattu tässä päivityksessä....
    Toni
  • Ennen päivystystä toimi hyvin nyt pätkii kanavia ja ääni häviää, resetoitu on ja piuhoja vedetty irti hdmi portit käyty läpi ja meille vakuuteltiin toimii vanhemmassa tv:ssä tämä laite..

    Mindel
  • Tänään viimenään asensi päivityksen, enhän ookkaa ku joka päivä 2kk ajan asentanu ton päivityksen ja nyt viimenää onnisti
    Juusto
  • Tämän viimeisimmän päivityksen jälkeen oli jotain ongelmia, liittyen lähinnä kovalevyyn, nyt on kaikki toiminut pitkän aikaa hyvin, ei pätkimisiä, Viaplay ja Netflix toimii häiriöittä, samoin ladatut sovellukset. Hyvä näin!
    jaazaa
  • Päivityksen jälkeen on katseltaessa Netflixiä tai verkkotallennettuja ohjelmia jumitus yleistynyt. Lyhyen katselun jälkeen virtavalo vilkkuu ja toisto katkeaa. Häiritsevää jäädä odottamaan kunnes käynnistyy uudelleen. Kerran jo käyty asiaa lävitse asiakaspalvelun kanssa, mutta syytä ei löydetty.
    VT
  • Nyt n. viikon ajan sekä Netflix että Viaplay nykivät ja jumittavat jokaisella katselukerralla. Onko tähän mitään apuja?
    Jussi
  • Äänet lähti taas tänään muutaman kerran,virtapiuhaa vaan irti niin johan toimii.On se kätevää.
    Toni
  • Netflix jumittaa aika ajoin ja äänet häipyy, äänet palautuu kun vaihtaa ääniraitaa.
    Ebinwrz
  • Joo,tallenukset pätkii uusimman päivityksen jälkeen.
    Jaajo
  • Itse nakkasin paska-aholle tuon DNA HUBi lootan. Sanoin myös samalla tuon DNA Cmore Totalin irti ja otin normaalin paketin niin voi käyttää sitä appia kaikilla televisioilla. Käytetään toimivaa smart tv:tä.

    Ei jaksa tuota bugitusta. Eivät osaa korjata vanhoja ongelmia tai sitten generoivat uusia päivityksillä. Kelvoton tai huonosti toteutettu konsepti.

    Ikävä tuosta vielä vuosi noita kuukausimaksuja maksaa 🙁 Tätä kai ei voi kesken irtisanoa.


    Spede
  • mistä ihmeen päivityksistä täällä puhutaan,ei ole sellaista näkynyt vuosiin,ostin laitteen kun tuli markkinoille ja silloin muistaakseni päivitti,sen jälkeen taisi päivittää (pari vuotta sitten) kerran,no,ongelma pesäkehän tämä laite on ollutkin,mutta kyllä tota on pystynyt käyttämään kiroilujen kera,no pitäisihän toi vaihtoon / huoltoon viedä kun nyt on alkanut tulla enemmän ja enemmän ongelmia ton kanssa,ei muunmuassa lataa sovelluksia ja on alkanut tekemään asioita mitä ton ei pitäisi kuulema (dna asiakaspalvelun mukaan) pystyä tekemäänkään,esim, keltainen valo vilkkuu?hubissa ei kuulema ole edes mitään keltaista valoa,punainen valo kun laite on päällä ja "toimii",vihreä valo kun on sammuksissa,kakea käyttäessä tekee muuta kuin pitäisitässä vain muutama juttu mainitakseni
    Helkutti Häppönen
  • Keltainen valo vilkkuu yleensä silloin kun nettiyhteys puuttuu.
    Sami S
  • Voisiko joku DNA:n edustaja kertoa vaikka tänne keskustelupalstalle, että milloin tämä kovalevylle/kiintolevylle tallennusongelma aiotaan korjata? Ei tarvitsisi turhaan kiroilla ja odotella, ja yrittää aina uudelleen - turhaan.

    Yritin muuten tallentaa eilen verkkoonkin... Aika kauan masiina ihmetteli eikä löytänyt mitään. Sitten löytyi ohjelma ja tökki niin perhanasti, että meni taas hermot. Jätin boksin päälle ja kokeilin onneani tunnin päästä uusiksi - sitten toimi hyvin ainakin ekat viisi minuuttia.
    Olli
  • keltainen valo el vilku vaan palaa ja netti yhteys toimii
    Helkutti Häppönen
  • Minun DNA-Hubini aukesi yhtäkkiä toissa yönä itsestään klo 03.00 ja alkio lähettää ohjelmaa kovalla äänellä,ihmeellisesti se sai myös TV:n auki.  Nimim.Paska mikä paska.
    T:Japi
    Jarmo Heimo Juhani Laitila
  • Minulla alakaa huumori loppumaan, ei  oi muuta sanoa hubista ”PASKA LAITE”  meillä jo 3 laite, sammuilee omia aikojaan milloin sattuu.
    Nyt tehdään niin te lähetätte testatun ja toimivan hubin Vaasan kivihaan liikkeeseen nimelläni varustettuna, josta voin vaihtaa sen tähän epäkuntoiseen ja jos se ei käy laatuun, aion katkaista asiakas-suhteeni dna,han, ei todellakaan huvita maksaa toimimattomasta laitteesta, olen saanut tarpeekseni tästä pelleilystä.

    Erkki Rantatupa
  • Mulla oli sama vaatimus, valmiiksi päivitetty laite kiitos! Eipä tullut, vaan kaikki ovat aloittaneet vierailunsa päivittämällä itsensä.

    Testasin laitetta eri töllössäkin, alkoi päivittämään ja päivitti loppuun asti. Ainoa muuttunut tekijä liitännöissä oli HDMI johto, paketissa mukana tulleella alkoi näkyä. Sitä en tosin ymmärrä miksei toiminu aiemmin käytetyllä johdotuksella.

    Kaikkein eniten olen ihmetellyt sitä, ettei DNA:n oma väki kommentoi/opasta täällä???

    Matti
  • @Matti
    "Kaikkein eniten olen ihmetellyt sitä, ettei DNA:n oma väki kommentoi/opasta täällä???"

    Niinpä.
    DNA:lla tämä muutenkin torso keskustelupalsta on heidän mielestään vain vertaisapua varten , toisin kuin kilpailijoilla , missä vastaava on osa asiakaspalvelua.
    Kun tänne ei vaadita mitään rekisteröitymistä , niin kirjoittajien henkilötietoja ei ole tiedossa. Jos täällä pyytää apua DNA:lta , niin vastaus yleensä on , että ota yhteyttä aspaan. Toki yleisluonteisia ohjeita täälläkin harvakseltaan tulee , mutta parantamisen varaa olisi paljonkin.
    Veikko
  • Minun DNA-Hubini aukesi yhtäkkiä toissa yönä itsestään klo 03.00 ja alkio lähettää ohjelmaa kovalla äänellä,ihmeellisesti se sai myös TV:n auki.  Nimim.Paska mikä paska.
    T:Japi
    Sama homma täällä tänä yönä klo 3:50. Säikäytti vähän hemmetisti kun telkkari alkoi huutaa olkkarissa keskellä yötä. 

    Keke
  • Kannattaa poistaa CEC käytöstä Asetukset>Outputs>HDMI>

    Viimeisimpien päivityksien jälkeen hubin ei muistaakseni pitäisi edes käynnistyä enää öisin, siten että käynnistää tv:n samalla.
    JV
  • Tietoa milloin uusi korjauspäivitys tulossa?? Boksi hidastelee ja heittää välillä etusivulle.
    Jupe
  • Sain vaihtohubin, nyt on pysynyt hiljaa öisin.😄
    Jarmo Heimo Juhani Laitila
  • Onko kenelläkään tietoa milloin Hubin maksukanavien tallennus alkaa onnistua - siis ilman seitsemännen asteen astrofysiikan tutkinnon suorittamista vaativia toimenpiteitä täällä asiakkaan päässä?
    Olli
  • Toisilla toimii, toisilla ei. Minulla mm. viimeisimmän päivityksen jälkeen ei, kesti 1-2 viikkoa, sen jälkeen ei ole ollut mitään ongelmia, ei edes kovalevyn kanssa.
    jaazaa
  • Pystytkö katsomaan kovalevytallennetta kesken tallennuksen?
    Minulla toimi aiemmin, nyt ei.
    Pertti O
  • Kyllä, minulla toimii myös se toiminto.
    jaazaa
  • DNA-TV hävitti kaikki televisiokanavat lauantaina 22.2.2020 klo 21 aikaan.
    Ei ole sen jälkeen löytänyt kanavia uudestaan vaikka oon resetoinut laitteen ja yrittänyt hakea uudelleen.
    Uusin ohjelmistoversio käytössä.
    Eli nyt ollaan oltu yli vuorokausi ilman televisiokanavia.

    Mitä tehdä seuraavaksi?
    Jaakko
  • Sano sopimus irti, onnistuu kyllä vaikka ne muuta väittävät.
    Antti Pernaja
  • Hei Jaakko!

    Jos resetointi tai kanavien uudelleen haku ei auta kannattaa vielä testata toimivuutta toisella antennijohdolla. Mikäli tästä ei ole apua niin olethan yhteydessä maksuttomaan vikapäivystyksen numeroomme 0800 300 500, kiitos!
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Mulla ongelmat jatkuu, vaikka useampaan kertaan on käyty DNA-liikkeessä ja soitettu puhelinpalveluun. Nyt on painittu asian kanssa aika tarkkaan kolme kuukautta.

    Vika on sama kuin aiemminkin, eli kun tallentaa ajastuksella maksukanavaa kovalevylle (esim. Viasatin yön NHL-matsin), niin sitä ei pysty katsomaan. Viimeisen soiton ja kikkailun jälkeen saatiin homma siihen pisteeseen, että yöllinen tallenne näkyy tallennevalikossa. Mutta sitten kun sen klikkaa auki, niin ei ole "katso"-vaihtoehtoa. Vain "poista tallenne" ja "tallenna jatkuvasti tms.". Ja kun ihmettelee 2-3 sekuntia niin koko tallenne häviää näkyvistä.

    Voisiko joku DNA:lta tai muista käyttäjistä kertoa A) mitä tälle voisi vielä itse tehdä tai B) milloin tämä asia korjataan DNA:n toimesta?

    Näköjään DNA:n henkilökunta edelleen lukee tätä palstaa, joten voisiko sieltä joku vastata. Kiitos!

    Muuten hubi toimii hyvin, ainakin niiden ominaisuuksien suhteen, joita itse käytän.




    Olli
  • Olli: painat ok nappia ehkä hivenen pitkään, yritä napauttaa nopsaan, niin varmaan tulee katso näpikkä näkyviin. Pitkä panallus toimii juurikin noin, eli tulee poista tallenne kohta näkyviin.
    Tuosta tallenteen näkyviin saamisesta en osaa sanoa. Kiintolevy ongelmia on kyllä kaiken aikaa minullakin, häviää näkyvistä koko levy.
    Rami
  • Mulla kolmas laite (Hubi) oli toimiva. Tein siihen päivitykset ja kaikki on toiminut sen jälkeen ok. Hiukan jouduin säätämään asetuksista, kovalevykin toimii vaikka siinäkin oli kaikenlaista hässäkkää. Täytyy myöntää että kun tilanne oli päällä, olin tosi hermona asiakaspalvelulle. Vaatikaa uusi laite jos homma ei edelleenkään toimi. Suurin ongelma oli mulla nuo Viasatin tallennukset.
    jaazaa
  • MIkään mikä liittyy kovalevyyn ei tosiankaan toimi kuin satunnaisesti. Edellä esitetyn lisäksi mm.
    - Tallennukset jopa kymmenien tuntien pituisia ja täyttävät kovalevyn
    - Tallennuksia ei voi katsoa kun puuttuu play-nappi tai tallennus on tyhjä
    - Tallennuksesta puuttuu kokonaan sarjatallennus! Jatkuva tallennus ei sitä ole!
    - Ohjelmien tallennus tehty todella hankalaksi kun ohjelmatiedoista puuttuvat
    mm. ohjelmasarjan kausi ja jaksotieto, elokuvista mm. valmistusvuosi ja ohjaaja
    - Ohjelmien tallennuksesta tehty hankalaa koskapa ohjelmatiedoissa ei ole ohjelmahakua
    - Ohjelmien tallennuksesta tehty hankalaa koska ohjelatiedoissa on reikiä mm. maksullisilla kanavilla.
    - Ohjelmien tallennuksesta on tehty hankalaa koska ohjelmatietoja vain 6 päivää eteenpäin
    - Tallenteiden poistaminen ei toimi: "Tallenteen poistaminen ei onnistunut" tulee ilmoituksena. Ei auta kuin repiä kaapelit irti ja yrittää sitten uudelleen.
    - Ajansiirto ei toimi sen kummemmin kuin on oikeastaan koko akjan "toiminut"
    * Toisinaan ei onnistu kelaus taaksepäin ennenkuin on ensin laittanut pauselle.
    * Kun yrittää kelata eteenpäin, kelauksen jälkeen katoaa ääni ja kuvakin tökkii.
    * Usein vain lopetettava ajansiirto vaihtamalla hetkeksi toiselle kanavalle,
    puuttuuu myös se oikea siirto livekuvaan.


    - Edelleenkin tulee mustaa kuvaa käynnistyksen jälkeen.
    - Edelleenkin hubi jää kokonaan käynnistymättä jos on oikeasti sen sammuttanut kaukosäätimellä (ei siis lepotilassa).


    Kaksi ja puoli vuotta on jo odotettu sitä että TV-hubisi toimisi auttavasti. Ei edelleenkään eikä tule sitä koskaan tekemäänkään. Valitettavasti kovalevytallennusten osalta kulunut kaksi ja puoli vuotta on mennyt tyyten hukkaan. Millekään kovalevylle ei ole tehty yhtään mitään!
    A-P
  • Rami: Kiitos vinkistä, mutta ei ole siitä kiinni. Tiedän kyllä että siinä on se toiminto, jos painaa nappia vähän pidempään. Minun tapauksessa se ohjelman oma sivu aukeaa, mutta sitten ei löydy "katso" tai mitä siinä nyt pitäisi lukeakaan. Ja tosiaan koko ohjelma häviää tallennusvalikosta tämän jälkeen muutaman sekunnin sisällä.
    Olli
  • @Olli

    Mainitsemasi ongelma johtuu kovalevyn”katoamisesta”.
    Eli kovalevy menee lukutilaan tallennuksen alkaessa tai sen aikana. Tällöin tallennus näkyy olevan levyllä, mutta katso painike puuttuu ja tiedosto katoaa itsekseen hetken kuluttua tai laitteen uudelleen käynnistyksessä.

    DNA on tekemässä tähän ongelmaan korjausta tästä olikin mainosta tuolla hubin lokakuun 2019 keskustelussa.

    Tomppa
  • Joo, muistelinkin että tästä oli jossain joskus jotain mainittu näissä keskusteluissa. Samoin DNA-liikkeessä joulukuun puolella asiasta kyselin, ja kuulemma tammikuun aikana piti tulla korjaus, vuodesta ei tosin ollut mainintaa.
    Joka tapauksessa tälläkin palstalla joku ehdotti jotain kikka kakkosta asian itse korjaamiseksi, mutta alkaa olla niin paljon jo viestejä ja ketjuja, että ei jaksa kaivella enää.
    Mutta okei, mitään ei siis ole tehtävissä, vaan odotellaan DNA:n toimintaa.
    Olli
  • Uusi Hubi homattu ja pitänyt DNA TV logoa ja 8 tuntia päällä, vihreä valo vilkkuu tasaisesti. Tämän jälkeen resetattu. 0 -> 50% normaalisti kunnes jatkuvasti virhekoodia 0x502.
    Jaahas
  • @Jaahas
    Onko hubi Wlanissa vai kaapelilla kytketty?
    Taistelin yhden purkin kanssa tuossa kuukausi sitten, ja se meni vaihtoon vastaavan virheen takia. Uusi laite asentuikin sitten ongelmitta.
    Tomppa
  • Hubi android menu nappi ei toimii.
    Leo
  • Softa päivitetty, mutta boksi heräsi taas keskellä yötä itsestään päälle. Volat tietty täysillä niin että huutoon heräsi koko talo. Kello 2 yöllä :/
    Keke
  • Ota tv:n HDMI-CEC- ominaisuus pois päältä. Sen pitäisi ainakin estää telkun automaattinen käynnistyminen, jos boksi käynnistyy itsekseen.
    Hande
  • Kauan sitten mulla oli Elisa TV joka oli aivan luokattoman huono. Silloin vannoin että enää mä en noihin lähde mukaan mutta dna myyjä sai uskoteltua että laite on niin paljon parempi kun Elisa ja minä tyhmä menin ja uskoin.
    En ymmärrä mistä ihmeestä teidän koodareille maksetaan koska se on sama paska edelleen mikä oli kun sen pari vuotta sitten hankin. Odotan sitä päivää kun pääsen tuosta paskasta eroon ja lupaan etten enää virhettä tee näiden suhteen.
     Toivottavasti ihmiset jotka on sitä hankkimassa lukevat tämän ennen maksuvankeuteen siirtymistä. Älkää ikinä ostako tätä tuotetta! DNA tarjoaa markkinoille keskeneräistä tuotetta asiakkaiden testattavaksi joilta sitten kerää vielä rahat pois. Järjetöntä meininkiä.
    KKSV
  • Minullakin on ollut mieliharmia DNA-tv boxin suhteen, kerran vaihdettu ja sitä ennen paljon pätkimistä, jumiutumista jne., usein piti resetoida. Lopulta päivityksen yhteydessä meni kokonaan jumiin ja laite vaihtoon. Sen jälkeen on kyllä toiminut suuremmitta ongelmitta, tosin Netflix ei aina näy, mutta onneksi sen saa näkyviin PlayStationilla. Reklamaatio DNA:lle ei tuottanut mitään tulosta (paitsi laitteen vaihto), ei mitään hyvityksiä eikä alennuksia. Luotto DNA:n palveluun on kyllä aika lailla romuttunut. Kaapelilaajalaistakin pätkii... Tämä sanottuna sillä varauksella, että en tiedä miten Elisan tai Telian vastaavat palvelut toimivat, ehkä niissäkin on bugeja?
    TuoHo
  • DNA on palveluineen se peränpitäjä, ihanselvästi ja kiistatta. Kokemusta kaikista kilpailijoista. Yksikään ei selviydy ongelmitta. Paras kokemus on kaikesta huolimatta ollut CanalDigitalista.
    A-P

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.