Siirry uusimpaan kommenttiin

TV- Hubi kaatuu kesken ensiasennuksen...

Ostinme uuden dna hubin tänään, aloimme sitä asentaa ja kesken asennusten tuli ohjelmistopäivitys kehoitus. Boksi alkoi päivittämään ja sen jälkeen ei tapahtunutkaan enää muuta kuin vilkuttaa vihreää valoa, sammuu ja käynnistyy uudelleen... Tätä toistaa jatkuvasti.
On koitettu buutata, ei tapahdu mitään, kaukosäädin ei toimi, ei auta vaikka seinästä irottaa, jatkaa samaa kun laittaa takaisin. Laitettu netti kiinni piuhalla, koitettu wifillä...

Kommentit

  • Olisitko ongelman tiimoilta asiakaspalveluumme 044 144 044 yhteydessä, kiitos!
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Toisessa ketjussa DNA:n vastaus:
    Ensimmäisellä käynnistyskerralla Hubi päivittää firmwaren. Firmware tarkoittaa Android versioita. Siten Hubi vaatii nettiyhteyden käynnistyksen yhteydessä. Hubi alkaa lataamaan päivitystä ja samalla ruudulla näkyy latausprosentit. 50% on ns. kriittinen piste. Tämä tarkoittaa, että Hubi on ladannut firmiksen ja alkaa varmistaa latauspaketin oikeellisuutta. Jos paketti on ladattu oikein, Hubi alkaa edetä kohti 100% maalia.

    Hubi voi missä tahansa vaiheessa pysähtyä tiettyyn prosenttiin. Varsinkin luvussa 50 laite voi olla aika pitkään. Tämä on normaalia erityisesti, jos käytössä on hidas nettiyhteys.

    Jos Hubi jumahtaa todella pitkäksi aikaa johonkin lukemaan niin laite on voinut jumiutua. Tällöin voi kokeilla ottaa virrat pois. Tässä tilanteessa Hubin pitäisi jatkaa latausta. Tätä ennen kannattaa kuitenkin odotella pitkään, vähintään 15 minuuttia.

    Jos virtajohdon irroitus ja kiinnitys ei auta niin Hubi on jumissa. Tällöin voi kokeilla resettiä. Tällöin Hubi yrittää ladata netistä ns. pelastusfirmwarea. Tämä tapahtuu seuraavasti

    1) Virtajohto irti
    2) Ethernet-johto kiinni
    3) Reset pohjaan (kuulakärkikynän kärki niin että kärki kynässä sisällä aika hyvän tähän)
    4) Virtajohto kiinni
    5) Laske hitaasti 60s ja päästä reset irti

    Nyt Hubi lataa pelastusfirmwaren netistä eli palautuu nolla-asetuksille.

    Jos tämäkään ei auta niin Hubi on valitettavasti rikki.
  • Joo selvisi että laite on viallinen ja pitkän pompottelun jälkeen saimme uuden laitteen, joka on vihdoin onnsituneesti asennettu... toivottavasti toimii..

    Mutta kiitos vastauksesta! 😀
  • @Kukkuluuruu 
    Ei se toimi. Oikeasti kamalin digiboxi ikinä. Ei DNA:ta kiinnosta kuin rahastaa asiakkaitaan. Minäkin aika tarkalleen vuoden verran odotellut että TV-hubista saadaan toimiva - turha toivo..

  • Sattuikohan nyt itsellekkin maanantaikappale. Käyttöönoton yhteydessä ehdotti päivitystä ja latasi 50% saakka jonka jälkeen jumiutui. Ruudussa näkyy pelkkä DNATV-teksti. Annoin olla puoli tuntia. Kokeilin käyttää virrat pois. Kokeilin myös tuota resetointia, laite kyllä sammui hetkeksi. Sama homma jatkuu.
  • Sama homma täällä. Nyt kun lukenut kokemuksia tästä laitteesta, taidan pistää palautuksena takaisin. Laitteen laatikko oli kaikenlisäksi jo kertaalleen aukaistu ja uudelleen "sinetöity". Ottaa pattiin kun aina pitää työntää nettiliittymän mukana jotain kylkiäisiä muka. Sama hinta otitko tämän murheenkryynin vai et.

    Sami S
  • Mullekin sattu maanantaikappale hubista. Myymälään vein ja kerroin miten tää syö. Kallis laite/palvelu ja laitteet viallisia.
    Viikon verran joutuu venaa, ennenkuin uus tulee myymälään. Ja taas asiointi k.o liikkeessä...
    -n0 hubtv
    N0-oou
  • Riippuu viasta että saatko yhtään toimivampaa edes tilalle N0-oou.
    JJJN
  • Reset pohjaan (kokoajan) ja virta päälle, noin minuutin kuluttua alkoi ladata uutta firmwarea. Kiitos Ida T 😀
    oliver
  • Eipä lähde hubi tulille, 24 t ladannut mutta mitään ei tapahdu. Osinko paskaa
    Esa Rantalainen
  • Hupi on täys susipäivitys poisti ylen .On irroitettu johtoja, sammutettu jne. Puuttaus mitä  se on? Reset, onko se hupilaitteessa jossain, ei ainakaan modeemin reset auttanut. kauhea hinta kuukaudessa, ei apua saanut dna puhelin palveluista, puhelimaksut kyllä otetaan. Ei minulla ole it koulutusta.
    R.Anttila
  • Päivitysvaiheen jälkeen ei enää toiminut. Yritin resetoida ohjeen mukaan 60 sekkaa. Ei onnistunut. Taitaa olla rikki. Vaihdatteko laitteen?
    Hannu Vaahtio
  • Hei, asiakaspalvelussamme osataan kyllä neuvoa Hubin käytössä. Harmi kuulla, jos jostain syystä sinua ei ole osattu neuvoa.

    Kokeile irrottaa Hubin takaa tai seinäpistorasiasta Hubin virtapiuha, anna olla irti hetken aikaa ja laita uudelleen kiinni. Lähteekö toimimaan normaalisti tämän jälkeen?

    Asiakaspalvelumme 044 144 044 on avoinna arkisin klo 8-18, suosittelen pirauttamaan huomenna uudelleen jos ongelma ei selviä.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Ei onnistu. Tuon laitteen vaihtoon huomenna. Ellette vaihda uuteen siirryn muille palveluille.
    Hannu Vaahtio
  • hupi on irrotettu sähköpistokkeesta ja modeemista käyttö ei onnistu.

    olen soittanut kolmeen eri dn numeroon eivät osaa neuvoa.
    R.Anttila
  • Sama vika täällä.Laite totaalisen jumissa eikä lataa enää mitään. DNA kaupassa oli
    20 asiakkaan jono eikä ole aikaa tuota odotella.Täytyy ilmeisesti perua koko
    diili kun kk.maksut pyörii koko ajan.
    Risto Rautanen
  • Sain päivityksen jälkeen takuuvaihtona uuden huoilaitteen. Ei toimi sekään. Valittaa että väärä pinkoodi. Ei kyllä edes löydy paikkaa mihin osto pin koodin voisi syöttää. Eikun taas vaihtoon?

    Kuukausimaksujen veloitus kyllä toimii hyvin. Mutta laite on paska.
    Hannu Vaahtio
  • Hannu:
    Tuota "uutta" hubia ei ole nyt liitetty sun tiliin, kun jos on ei kysele PIN-koodia (jota ei voi syöttää tosiaan mihinkään.) Jos asiakaspalvelu on vielä auki soita sinne tai voit kokeilla vikapalvelua, ilmeisesti sieltä vaihtelevalla menestyksellä on pystytty (tai sitten ei) auttamaan.
    JJJ

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.