TV-hubi tilttasi.

Olen hankkinut DNA TV-hubin. Pikaoppaan kohdat 1-5 menivät ongelmitta. Sen jälkeen laite ehdotti ohjelmiston päivitystä. Päivitys ei koskaan valmistunut. Noin 3 tunnin odotuksen jälkeen irroitin virtakaapelin, odotin noin minuutin ja kytkin takaisin - mitään ei tapahtunut, seuraavaksi painoin reset nappulaa - mitään ei tapahtunut. Ruudussa lukee vain punaisella DNAtv eikä laite reagoi mitenkään kauko-ohjaimeen. MItä tehdä?
Ilkka Hakamäki Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Paina sitä resettiä virrat päällä 60 sekunttia, nyt alkuun. Lisää/tarkempia ohjeitakin löytyy foorumilta.
    JJJ
  • Hei!

    Tuossa ketjussa on juttua mm. hubin päivitysongelmista:

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-hubi-lokakuu-2019-paivitys-ominaisuude-7cum/

    Kari
  • Nyt on kokeiltu resetointia WLANin ja WiFin kautta. Ensin 60 sek resetointi virtapiuhan ollessa päällä ja sitten niin, että resetointinappula painettuna ja sen jälkeen virtapiuha kiinni. Parhaimmillaan pääsin tilaan missä laite ilmoitti tekevänsä päivitystä, mutta sitten laite palasi vilkuttamaan vihreätä lediä n kerran sekunnissa. Resetoinnin yhteydessä vihrä vilkkui nopeammin. Älkää vähitellen käämi ämpenemään katsellessa tuota DNAtv tekstiä ruudussa. Paskan myivät???
    Ilkka Hakamäki
  • Soita ilmaiseen vikanumeroon 0800 300 500

    DNA-hubihan on ihan vikaostos, otan osaa
    A-P
  • Hei, oheisesta ketjusta löytyy vinkkejä riippuen onko ruudulla pelkkä DNA TV logo vai myös latauspalkki: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-hubi-lokakuu-2019-paivitys-ominaisuude-7cum/#c3386505
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Pelkkä DNA logo näkyy ja syväresetointi ei muuttanut tilannetta (reset nappula pohjaan ja sitten virta päälle 60 sek ajaksi). Tehty muutamaan kertaan samalla tuloksella. Kapula tai TV remote app eivät toimi myöskään.

    Soitin asiakasneuvontaanne ja minua kehoitettiin viemään laite DNA myyntipisteeseen. Mitään muuta ratkaisua teidän mukaanne ei ole.

    Ongelmana on että lähin myyntipiste on Lahdessa ja se on n 60. km päässä.

    Laite toimitettiin 6.2 ja osoittautui tomimattomaksi ja nyt minun pitää maksaa risasta laitteesta kuukausimaksu, kuljettaa omalla kustannuksella rakkine huoltoon ja odottaa ilmoitusta milloin voin korvaavan laitteen noutaa. Nähtävästi korvaavaa laitettakaan ei ole testattu eikä päivitetty uusimpaan versioon. Joten on hyvin mahdollista että joudun varautumaan useisiin 120 km noutokeikkoihin, kun ette varmista tuotteidenne toimivuutta. Olen tyytyväinen langattoman laajakaistanne, mutta jos tätä ongelmaa ei saada hoidettua tulen perumaan kaikki sopimukseni kanssanne.
    Ilkka Hakamäki
  • Sivulta https://www.kkv.fi/kuluttajaneuvonta/ löytyy ohjeita tällaisen turhauttavan tilanteen hoitamiseksi. Pari-kolme vuotta sitten tein ohjeen mukaisen virallisen reklamaation (toiselle yritykselle) pitkään jatkuneen huoltorumban ratkaisemiseksi. Johan rupesi tapahtumaan! Pääsimme yrityksen kanssa molempia tyydyttävään ratkaisuun ilman kuluttajaviranomaisen puuttumista ;-)

    Kalevi Rantala
  • Ei nyt kannata häiritä mitään kuluttajaneuvontaa, riittää kun ilmoittaa DNA:lle haluavansa katkaista sopimuksen (jos siis haluaa).

    Muuten ei auta kun kestää ja toivo toivoa, jos haluaa jatkaa sopimuksen kanssa...
    JJJ
  • Kuten mainitsin, en häirinnyt kuluttajaneuvontaa, vaan tein myyjälle reklamaation käyttäen allekirjoitettua kkv:n kaavaketta. Sama menettely auttoi joskus yli 10 vuotta sitten perusteellisen sökön läppärin vaihtamisessa toimivaan.
    Tavoitteenani oli molemmissa tapauksissa välttää juuri se, mitä JJJ viimeisessä virkkeessäsi kirjoitat ja saada käyttööni toimiva laite!

    Kalevi Rantala
  • Hubista kun sellaista toimivaa laitetta ei ole olemassakaan, ohjelmisto-ongelmilta vaikuttaa, joten laitteen vaihtaminen vaikka 100 kertaa ei auta.

    Toisille tuo kelpaa tuollaisena ja toisia ei "pienet" ongelmat haittaa, riippuu käytöstä. Luvatunmukaista laitetta ei kuitenkaan ole olemassakaan.
    JJJ
  • "Käytöstä riippuen...", aivan! Olen ilmeisesti välttänyt noin 99,9% kaikista ongelmista, kun kovalevy puuttuu. Kovalevyn toimimattomuus on sinänsä hämmästyttävä asia. Minulla on vuosia vanha HDThunder-merkkinen tallentava digiboxi. Siihen voi liittää ulkoisen kovalevyn samoin kuin Hubiin. Minulla on vanhasta pöytä-pc:stä yli jäänyt peruslevy, joka on liitetty Verkkokaupasta ostetulla poweri-liitin-johto-USB-hässäkällä. Toimii mainiosti! Periaate lienee sama kuin Hubissa: boxi parittaa ja kryptaa levyn niin, että muut laitteet eivät siitä mitään ymmärrä.
    Kalevi Rantala
  • Älkää hyvät ihmiset sekaantuko tähän uuteen hubi soppaan ainoo mitä siinä on UUTTA  niin määräaikainen sopimus 24kk

    Mä sain kuluttajaviraston kautta purettua määräaikaisen sopimuksen poikki Dna hubilta
    SYY Dna Hubi ei ole palvelukuvauksen mukainen laite Dna huijaa, jatkuvia ongelmia boksin kanssa, kovalevytallenus ei toimi, Dna asiakaspalvelu lupaa hyvityksiä mutta ei laskulla näy hyvitystä eli valehtelevat, jatkuvia laskutus sekoilua.
    Otin tämän
    https://elisa.fi/viihdepremium/
    Sami.

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.