Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

TV-hubissa äänessä vikaa

Äänet säröilee kun on asettanut ulostulot HDMI:n kautta asentoon BYPASS Dolbyäänien saamiseksi kotiteatterivahvistimeen.  Särö/vika vaivaa  kaikkia PCM-ääniä tarjoavia kanavia. Säröily ei välttämättä ole jatkuvaa, vaan saattaa loppua ajan kanssa tai kanavaa vaihtaessa. Juurikin tätä kirjoittaessa katson Kymppiuutisia MTV3 HD-kanavalta ja äänet säröilevät. Kokeilumielessä vaihdoin kanavaa ja tulin takaisin MTV3 HD:lle ja nyt säröä ei ole ainakaan kuultavaksi saakka. Säröä ei ole kanavilla joissa on DOLBY-äänet.

Särö on ilmaantunut kuukauden vaihteessa jaetun Andoid-päivityksen myötä.

Päivitys sai Dolby-äänet toiminaan mutta PCM-äänet sekoilee. Siis säröilee ja luvan kanssa synkkaus ei toimi lainkaan.

Kommentit

  • ...siis kuvan kanssa synkkaus ei toimi lainkaan.
  • Olisi ehkä helpompi jos samassa ketjussa olisi näitä ääni ongelmia, tänäänkin on 4 ketjussa asiasta ollut keskustelua (myös tuosta säröilystä):

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-hubi-51-aanet/ 

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dolby-aanet-ja-hubi/ 

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/kuvaaani-synkka-ei-toimi-tv-hubissa/ 

    Tietenkin olisi kaikki tärkeintä että DNA vastaisi edes johonkin ketjuun (muutakin kuin että ei ole yleinen vika ota yhteyttä asikaspalveluun), mutta taitaa olla toiveajattelua 🙁
  • Äänet ei kuulu lainkaan TV-hubin verkkotallenteissa jos uloslähtö on HDMI ja asetuksena "Bypass"!!!
    PAKKO VERKKOTALLENTESIIN SÄÄTÄÄ PCM!!!!

    Jatkuvaa säätöä asetusten kanssa!!!!
  • Siis yleensäkki, koska tohon äänentaso ongelmiin on oikeen tulossa MITÄÄN korjausta???? Nytki pitää kattoo castauksia ja youtubea,  sekä muita sovelluksia pelkällä huonolastuisella pirun hiljaisella steroäänellä. Vahvarissa - 10db ny säädöissä, että puheen kunnolla kuulee! Voi PIRU!
  • SIIS NYT DNA OLIS AIKA KORKEE AIKA KERTOA KOSKA TULEE SEURAAVA PÄIVITYS JA KORJAANTUUKO HUBIN TOIMINTA KOSKAAN!! PRK. MENEE HERMOT TÄHÄN ROMUUN!!!!!
  • Miten se menikään...
    "Mitään yleistä vikaa ei ole raportoitu myöskään hubin äänessä."

    Hei minäkin osaan olla DNA:n asiakastuki-ihminen, jee....
  • En siis ilmeisesti ole ainoa jolla on ongelman Hubin äänitasot. Verkkotallenteita tai esim. Areenaa katsellessa pitää laittaa nupit kaakkoon että saa jotain selvää.

    Todella ärsyttävä piirre. Toivottavasti korjaantuu ja pian.
  • Siis isoin ongelmahan hubissa tällä hetkellä on nuo ääniongelmat muilla laitteilla, kuin pelkällä töllöllä katsottaessa tai kuunneltaessa. Ja samoin nuo sovellus ja castaus robleemat.
  • 99% varmuudella ei korjaannu ikinä. DNA on ilmoittanut ettei voi mitään kolmansienosapuolien sovelluksille, joten korkeintaan omaan verkkotallennukseen voi saada jotain tasansäätöä tulevaisuudessa.

    Ei ole mielestäni hyväksytävä vastaus tuollainen, kun mitä antavat, kun kuitenkaan muilla ei ole tuollaista ongelmaa laitteissaan, joten Hubissa on perustavaalaatua oleva vika lähtökohtaisesti.
  • Ilmeisesti myös pelkällä töllölläkin äänitasot on ongelmana osalla..
  • DNA:n vastaus vielä toisesta ketjusta:

    DNA TV Hubin tiedossa oleva ongelma on erilaiset äänentasot kanavien ohjelmakirjaston ja muiden sovellusten välillä. Ongelma on korjauksen alla.
    Pahoittelut häiriöstä aiheutuvasta haitasta!

    Huomaathan tosin, että muiden sovellusten äänentasoihin emme voi vaikuttaa.

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja

  • Joo siis itsehän en edes ole mikään hifisti; hubi menee hdmi:llä telkkariin, ja telkkarista puolestaan lähtee optinen liitäntä semmoiseen perus-soundbariin. Ja homma pelitti aiemmin kun oli ekaksi perinteinen digiboksi telkkarissa kiinni, sitten Wbox, ja Areenakin pelitti (telkkarin sovellus).

    Viime viikolla sitten tuli hubi... muu perhe antaa palautetta että en ole osannut asentaa laitetta oikein, että eihän voi olla että äänet vaihtelee noin kovasti. Soundbar on sen verran mopo että pitää laittaa ihan hulluna kierroksia koneeseen muuta kuin tv-lähetystä katsellessa.

    En tullut etukäteen lueskelleeksi tätä palstaa kun tartuin aika spontaanisti hubi-tarjoukseen, nyt alkaa vähän pelottaa...
  • Joo ja siinä vaiheessa riemu repee, kun äänet on miltei täpöillä ja sovellus tmv. päättää kaatua ja hubi hyppää takas tv:n puolelle. Huhuh. Saa välillä miettiä meniköhän kaiarit jo paskaks tai sotkeentuko housut, ku vahvari tuuttaa about 3x isommalla volumella äänen pihalle.
  • äänentasot ovat tosiaan todella erillaiset katsottaessa livenä; kovolta tai sitten pilvestä. siihen olen jo tottunut. mutta ei ne niin järkyttävän isoja ole että menisi kuppi nurin. korjausta silti haluan minäkin. itse kuuntelen siten että signaali menee Hubista telkkariin HDMI:n kautta ja ääni eteenpäin aktiivikaiuttimiin josta saan sitten ihan sellaisen äänenpaineen kun haluan. (kaiuttimet menee ns. puoleen väliin joka kerta kun pistän sen kiinni ja kun avaan esim. telkkarin+hubin niin nostan vaan äänenpainetta tarpeeksi. (sama on kaikilla muilla ääni lähteillä) olen ollut tyytyväinen tähän systeemiin. en osaa sanoa miten se toimii pelkillä tämän päivän litteillä (joissa ei ole oikeita kaiuttimia eikä kaikupohjaa) tai noilla soundbar jutuilla.
  • Ääniongelmia ei taideta edes haluta korjata ja saada kuntoon? DNA:n vehkeet on toimimattomia ja mitään ei päämies tee sen jälkeen kun on petoksella laitteet ja palvelut saanut kaupaksi!!!!!
  • Meillä on taloyhtiössä DNA:n kautta laajakaista ja digitaaliset TV-kanavat. Pari viikkoa sitten saimme kotiimme tarjouksen nopeuden päivittämisestä ja samaan hintaan DNA TV hubin. Kävin tekemässä sopimuksen ja asensin DNA TV hubin.

    Käytämme pääsääntöisesti Yle Areena sovellusta. Äänen laatu on kehno verrattuna televisiomme omaan Yle Areena sovellukseen. Samoin boksi pitää välillä pientä rahinaa, joka tulee äänen päälle. Päätimme heivata Hubin välistä pois ja käyttää jälleen suoraan televisiomme sovelluksia.

    Kiitoksia kaikille, jotka olette ahkerasti jakaneet kommentteja ja kokemuksia.

    Myyrmäen Sakke
  • Ihmettelin, että onko minulla jotain asetuksia pielessä, kun TV:n äänet pitää kääntää täysille, että voi katsoa Areenaa, Netflixiä & verkkotallennuksia Hubin kautta. Tämän ketjun perusteella himaan, että Hubi onkin susi.
    Hienoa...
    Myyjä vakuutti ja vaikutti luotettavalta.
  • Voi paska, itsekkin havahduin tässä 3vk jälkeen tähän hubin ja monen sovelluksen äänitasoeroihin. Ärsyttävää ja virlökin ärsyttävää tekee tuo ettei dna ole osannut tehdä asialle mitään vuodessa.
    Voisihan ton hubin äänentsson laskee muiden tasolle ettei tarvitsisi telvision kaukosäädintä käytellä volumen säätöön. Back to the future..
    Oleski
  • Olen testaillut eri digibokseja ja android bokseja pcm äänellä volume täysillä boksissa hdmi-liitännän kautta. Kaikissa muissa äänen taso suunnilleen sama, AINOASTAAN Dna hubin sovelluksien äänet ovat olleet todella hiljaisia muihin bokseihin verrattuna.
    JV
  • Voihan helvetti... Hubi vaikutti alkuun hyvältä, mutta en kyllä enää voi sen kautta katsoa esim. C Morea, koska ääniä ei vain saa tarpeeksi kovalle telkussa, että saisi kunnolla selvää. R.I.P. hubi.
    Kalle
  • Sama juttu. Hubin kautta katsoessa ja etenkin mm. hubin viihdekirjastosta elokuvaa katsoessa ääni on todella hiljainen. Saadaan vääntää hubin volyymit täysille ja telkkarissa mennään jo maksimin puolella. Jos aikaisemmin telkkarista kuuli jopa tasolla 4, nyt saa vääntää lähemmäs 80, että hubista kuuluisi jotain pihinää.
    Kaisa

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.