TV pätkii ja pikselöi
Telkkumme (DNA kaapeli) on tänä iltana pikselöinyt vähän väliä, puheessakin jää selvästi välillä tavu tai pari väliin. Voiko se YLEn antenni-tv-remppa vaikuttaa myös kaapelipuolelle? Katsoin jossain vaiheessa Foxia ja siinä vastaavaa ilmiötä ei ainakaan jäänyt mieleen.
Seuraa viestiä
1
seuraajaa
Turussa pätkii myös DNA-kaapeli ainakin YLE TV1 HD. Aiemmin ei ole ollut pikselöintiä lähes koskaan yle hd 1. Nyt aika tiuhaan tulee isoa mosaikkimerta. Onneksi sentään digiboxi ei jumita vaan kuva palautuu kohta ennalleen. Tekniikan pojat voisi kutsua töihin selvittämään mikä vialla.
Sama homma meillä täällä Helsingin kaapeliverkossa. YLE HD -nipun kanavat pikselöivät säännöllisen epäsäännöllisesti. Taajuudeksi muuttui viime vuonna mux101 eli 290MHz.
Ennen muutosta tuossa nipussa ei häiriöitä koskaan ollut.
Turussa tuo näyttää olevan sama taajuus ja nippu kaapelissa..
http://dvb.welho.fi/cable_rai1.php
Muissa nipuissa ei ole häiriöitä normaalia enemmän.
Vilkaisin Fox HD:tä ja National Geographic HD:tä jo pidemmän aikaa. Ei minkäänlaista pikselöintiä.
Antenniverkon muutokset eivät vaikuta mitään YLE HD kanaviin, kun niitä ei eetteristä vastaanoteta. Pääuutislähetyksen ääni pätki Helsingissä ja kuva pikslöi n. 5 sekunnin välein - mukavaa katsottavaa 🙁
Äskettäin pääuutisten lopussa hieman kyllä huvitti, koska vaikka ruutu ei pikselöinyt niin uutistenlukijan viimeinen lause kuulosti täysin käsittämättömältä pätkimisen takia... Onneksi oli tekstitys päällä.
Sama homma oulun takalyötyssä kaapelissa. Dna, korjatkaa vika kerrankin mussuttamatta asiakkaille että kytkentöjen vika. Onnistuuko??
00240 alueella kaapelitalossa alkanut alkaen 6.9 pätkimään Ylen HD kanavat, sekä Fox-kanava. Eilen (5.9) ei mitään häiriöitä. Kuva pätkäisee hetkeksi,pikselöityy ja palaa hetkeksi normaaliksi. Tehty kaikki mahdollinen mitä tehtävissä käyttäjällä on. Bootattu boxi,palautettu tehdasasetukse, haettu kanavat uudelleen, kokeiltu eri antennijohdolla yms. mahdolliset toimenpiteet. Enkä kyllä usko muutenkaan, että ykskaks alkaisi pätkimään kanavat ja vaatisi tehhdasasetuksen palautuksia (boxi sekoaisi ilman varoittelua) ja kanavien uudelleen hakemista vaan enemmänkin viittaa DNA:n ongelmiin kaapeleissa ja lähetystehojen poukkoiluun. Kenties yhteydessä / johtuen juuri meneillään oleviin antennipäivityksiin ja niihin liittyvien lähetystehojen nostoon/taajuuksiin.
Helsingissä Lauttasaaressa alkoivat Ylen HD- kanavat pikselöityä DNA: n kaapelissa tänään 6.9.
Yle HD 1 ja HD 2 pikselöityy pahasti. Helsinki Herttoniemi. Hyvin epätavallista, toimineet moitteetta vuosia, omaa laitekokoonpanoa ei muutettu.
Joskohan joku DNA:n taholta viimein reagoisi ja kertoisi tilanteen?
Sijaintitieto minunkin (ketjun aloittaja) puolestani: Lauttasaari. Vastaavia ongelmia samassa mittakaavassa en minäkään ole huomannut ennen tätä päivää huomannut. Ja nimenomaan YLE HD:ssä, "perus"-YLEä en ole tullut katsoneeksi.
Sama juttu espoon matinkylän suunnalla, ylen HD kanavat nykii ja pätkii niin, että illan ohjelmat oli syytä katsoa yle areenan/apple tv:n kautta. Alkaa tympäsee tää dna meininki... ensin nostetaan puhelin liittymän (onni) hintaa, nelonen pro 3-8 kanavat katkolla kaapelissa ja vielä tämä pätkiminen viikon sisään. Vajaat 100€/kk maksut varmaan joutuu kohta kantamaanmaan jonkun muun palveluntarjoajan taskuun. En tykkää..
Hei kaikki!
Onko ongelma edelleen ajankohtainen? Ilmeisesti kaikkien ongelma myös esiintyi DNA:n kaapelitaloudessa?
No en ole tänään aamulla tarkistanut, mutta eilen illalla Pohjois-Helsingissä Puistolassa DNA:n kaapeliverkossa Ylen TV1 HD kanava pätki pahasti. Juuri kuten tuossa edellä on kerrottu, eli kuvan pikselöitymistä ja äänen katkoksia.
SD-kanava näkyi ilman häiriötä.
Ongelma on edelleen ajankohtainen. Katselussa parhaillaan Yle TV1 HD ja pikselöintiä/pätkimistä näkyy vähän väliä. Käyttöpaikka DNA-kaapeli, Helsinki Kumpulantie
Pikaisella tarkistuksella tilanne näyttäisi olevan parempi. Kaapelitalous Herttoniemi.
Eilen illalla meni YLE TV1 HD:llä mm. odotettu Sota ja rauha -sarjan jakso täysin pilalle surkean laadun takia.
Merkillistä sekin, että vaikka palvelua käytetään pääasiassa iltaisin ja viikonloppuisin, asiakaspalvelua tarjotaan vain arkisin virka-aikana.
Tänä aamuna en juuri ole pätkimistä havainnut täällä Helsingin Lauttasaaressa tuolla YLE TV1 HD kanavalla eli tilanne vaikuttaa paremmalta. Tosin eilenkin pätkintä alkoi vasta iltapäivällä suht myöhään joten seurataan tilannetta,...
Kaapeliverkko Espoon Kivenlahti ja pikselöitymistä on koko ajan. En ole laittanut ylös kanavia, mutta aika yleistä tuntuu olevan.
Lauttasaaressa näyttäisi nyt 7.9 klo 10.15 olevan kunnossa 5 minuutin katselun aikana.
Helsingin Lassilassa äänen pätkimistä ja pikselihäiriöitä ei esiintynyt tänään aamuTV:n aikana. Katsotaan nyt miten toimii klo 20.30 alkavassa lähetyksessä.
@Tommi: "Merkillistä sekin, että vaikka palvelua käytetään pääasiassa iltaisin ja viikonloppuisin, asiakaspalvelua tarjotaan vain arkisin virka-aikana."
->
www.dna.fi/yhteystiedot
Löytyy vika ja katveilmoitukset numero 0800 300 500. Tuo on tietääkseni 24/7 auki.
Myös Kuopion kaapeliverkossa esiintyi eilen satunnaista pixelöintiä Ylen kanavilla mutta ei häiritsevästi. Kello 20.30 uutisia en katsonut kuin tänä aamuna Yle Areenasta eikä häiriöitä ollut.
Tuo vikapalvelunumero toimii ympäri vuorokauden ja on ilmainen kaikista liittymistä. Asiakaspalvelun auki ollessa puhelut ohjautuvat asiakaspalveluun ja kiinni ollessa päivystävälle henkilölle.
@Idän Tietäjä Vikailmoitusten vastaanotto ja asiakaspalvelu eivät ole sama asia.
Olen joskus tuonne vikikseen soittanut, ja sieltä tulee aina sama resepti, palauta tehdasasetukset, ja muutenkin annetaan ymmärtää, että vika on joko käyttäjässä tai käyttäjän laitteissa.
Ylipäänsä telkkari (=viihdepalvelu) ja liittymät (=tietoliikennepalvelut) eivät ole luonteeltaan ihan yhteismitallisia, eikä tukipalvelujenkaan siitä syystä tulisi olla samasta muotista. Telkkarin puolella olen saanut DNA:lta aina todella surkeaa asiakaspalvelua, surukseni joudun toteamaan.
Valitettavasti vikapalveluun soittaessa, siellä yritetään ensimmäiseksi syyllistää asiakkaan käyttötaito ja - laitteet 🙁
Pitää olla sitkeä, jotta palvelua saa (ja osoittaa kohtuullista asiantuntemusta).
Vikapalvelu toimii, kuten peku58 yllä kertoi. Asiakaspalvelu toimii aukioloaikoinaan myös vikapalveluna.
Kyllä minä olen saanut vikapalveluun soittaessani aina asiallista kohtelua. Jos ei olla yhdessä pystytty ongelmaa ratkaisemaan niin ovat tehneet "tiketin", siis vikailmoituksen tekniselle osastolle.
Ainakin minulla on tänään Ylen kanavat näkyneet moitteettomasti.
Tänään ei enää ainakaan Lauttasaaressa pikselöintiongelmia YLE:n HD-lähetysten kanssa. Toivottavasti on pysyvä tilanne...
Espoossa, kaapeliverkossa, pätkimistä ja pikseöitymistä on ollut usean päivän ajan
Meillä edelleen Oulussa pätkimistä, pätkii ja pikselöityy. Ostettu jopa uusi antennikaapeli mutta ei auttanut. Turhauttavaa!
Töölö 00250 (DNA kaapelitalous) kuva pikselöinyt ja pätkinyt koko tämä viikon. Koskee useita kanavia esim. Yle 1, Yle 2, MTV3, Sub, Fox, Nelonen, Liv.
Ainakin täällä Kuopion kaapeliverkossa ei ole mitään häiriöitä, töllö on ollut päällä lähes koko päivän eikä silmiin ole sattunut mitään häiriöitä.
Helsinki 00800 alulla pikselöityy edelleen. Apua?
Kanavien pikselöityminen on tavanomainen vika TV-kanavilla ja tämä voi johtua muutamastakin eri asiasta. Yleisimmät ongelman lähteet ovat onneksi helposti itse korjattavissa ja nämä olisikin tärkeää käydä läpi ennen yhteydenottoa asiakaspalveluun.
Antennijohtojen kytkennät heikkenevät itsestään ajan kanssa, joten ensi alkuun on tärkeää irroittaa kaapelit ja kytkeä ne uudelleen kunnolla. Antennijohdon tulee olla lyhyt (korkeintaan 4m) ja laadukas. Laite on testauksen ajaksi kytkettävä suoraan antennijohdolla antennirasiaan, välissä ei saa olla muita laitteita tai jakokappaleita.
Jos kanavat näkyvät hyvin ilman ylimääräisiä jakokappaleita tai jatkojohtoja, on vika todennäköisesti niissä.
Mikäli talossa on muita antennirasioita, tulisi kanavien toimivuus myös testata mahdollisuuksien mukaan toisesta antennirasiasta, toisella antennikaapelilla ja toisella vastaanottimella.
Jos ongelma edelleen toistuu näiden toimenpiteiden jälkeen, tulisi asiasta olla yhteydessä 24/7 maksuttomaan vikailmoitusnumeroomme p.0800 300 500.
Hei Iiro:
Luuletko että kaikkien yllä valittaneilla olisi tullut samanaikaisesti vika antennikaapeliin?
Vika voi kyllä olla esim. löystyneessä tai hapettuneessa kontaktipinnasta. Sellaiseen vikaan riittää yleensä kun muutaman kerran irrottaa kaapelin molemmista päistä ja laittaa takaisin jotta hapettumat hankautuvat pois.
Ymmärtääkseni vika oli nyt lähetys ja/tai välityspäässä (DNA)!
Ja näyttää olevan edelleen alueittain.
Haettu juuri dna kaupasta uusi haaroitin. Katsotaan miten auttaa
em: Ei DNA-Kaupassa ole UUSIA jaottimia, vaan pelkästään asiakkailta palautuneita kappaleita. Toimii tai sitten ei.
Niin kuin tuolla yllä kirjoitin, minulla (DNA-kaaplei / Lauttasaari) pikselöinti hävisi seuraavana päivänä ilman minkäänlaisia toimenpiteitä. Pikselöintiä esiintyy meillä normaalistikin, mutta hyvin vähän, yleensä tv:tä avattaessa ja joskus kanavaa vaihdettaessa. Siihen verrattuna tuo nyt esiintynyt pikselöinti oli voimakasta ja ennen kaikkea jatkuvaa. Lisäksi siihen liittyi puheäänen katkeilu vähän väliä, joskus jäi pois lähes kokonainen lause, välillä puhe meni käsittämättömäksi puuroksi tyyliin "Filipp...dentti... gurrksh on sannut että erjphys"... Tuon yhden illan ja iltapäivän jälkeen ongelmaa ei ole esiintynyt, enkä siis ole tehnyt TV:lle yhtään mitään.
Olen kyllä edelleen sitä mieltä, ettei ole sattumaa, että ainakin meillä ongelma esiintyi juuri samaan aikaan kun YLE aloitti antenniverkkonsa muokkausta, missä yhteydessä se lukemieni uutisten mukaan joutui jotenkin sumplimaan signaalien kaistoja; tiedä sitten mitä muita muutoksia lähetyspäässä tehtiin. Mutta en todellakaan ole mikään ekspertti, joten voin olla väärässä. Meillä ainakaan en usko syyn olleen liitoksissa tai kaapeleissa. Kaikki tässä ketjussa raportoidut ongelmat eivät välttämättä johdu samasta syystä, ovat vain sattuneet esiintymään samaan aikaan.
PW: juu niin ne sanoikin siellä kaupassa, mutta on se parempi toivottavasti kun vanha joka hajosi käsiin kun irrotin seinästä 😀
Ongelmaa Porissakin. Digiboksin signaalin taso on laskenut aiemmasta lähes 100:sta 55 paikkeille, mikä aiheuttaa pätkimisiä tallenteissa. Omassa signaalitiessä ei ole tapahtunut muutoksia, ja sama ongelma esiintyy ilman haaroitintakin kokeillessa
Komppaan Markkua ja Pekua. Ongelma meidän taloudessa (kaapeli, Helsinki 00810) alkoi ihan itsekseen ja myös loppui ihan itsekseen noin 48 tunnin kuluttua. Samaan aikaan televisiopalveluihin tehtiin suurinta konfiguraation muutosta vuosiin. Tokihan ne kaapelit juuri silloin löystyvät isolla joukolla asiakkaita, ei muuta selitystä kerta kaikkiaan voi olla...
Ei kaapelin vaihtaminen tai päätelaitteen tehdasasetusten palauttaminen auta lähetyksessä oleviin ongelmiin, mutta DNA:n tuki ei tunne edes ottavan huomioon sellaista mahdollisuutta, että vika olisi heidän palveluissaan, vaan se on aina oltava käyttäjässä tai hänen laitteissaan.
Tätäkään ketjua ei ole kukaan DNA:lta kommentoinut millään järkevällä tavalla, lukuun ottamatta copy-pastella asiakaspalvelijan ohjeesta haettuja geneerisiä liirumlaarum-lauseita.
Tätä tarkoitan huonolla asiakaspalvelulla. He olettavat, että asiakas on 1) tyhmä, 2) väärässä, eikä etenkään 3) ymmärrä mitään teknistä asiaa, joka on kuparikaapelia monimutkaisempi. Koska tämä ei pidä paikkaansa, asioista voisi tiedottaa myös todenmukaisesti.
Olen Tommin kanssa samaa mieltä. DNA:n vastaukset tässä esitettyihin kysymyksiin ovat käsittämättömän ylimielisiä.
Tilastollisesti tuskin mahdollista, että omat kaapelit falskaavat yhtäaikaa tällä joukolla kotitalouksia.
Hei
Espoo Haukilahti Yle HD ja mtv3hd katosivat lähes kokonaan 20.10. Iltapäivästä jatkunut jo iltaan.
Espoon Muurala: Olen jonkin aikaa vikonut pääuutislähetyksen pikselöitymistä Yle 1 HD kanavalla. Nyt TV 2 HD päällä, eikä mitään ongelmaa?! Harvalla otan lähetyksen taivaalta.
Onko kukaan huomannut, että pääuutisten kanssa olisi enemmän ongelmia kuin muiden ohjelmien?
Oulu, Metelinkangas: yle hd pätkii kaapeliverkossa!!
Nelonen Hd pikselöityy ajoittain Oulun Kynsilehdossa. Aina ja vain illalla parhaaseen katseluaikaan. Singaalin taso ja laatu sama tai jopa parempi kuin muilla kanavilla, joiden kuvassa ei ole ongelmia. Jatkunut jo jonkin aikaa.
Ja siis kaapelissa.
Jukka P, olethan palauttanut tehdasasetukset, vaihtanut kaikki kaapelit ja kysynyt kaikilta naapureilta onko samaa ongelmaa? Lisäksi suosittelen heittämään suolaa vasemman olkapään yli ja pyörähtään kolmesti ympäri vastapäivään. Jos tämäkään ei auta, on suotavaa ettei tätä palstaa täytetä tyhjänpäiväisillä valituksilla, koska asiakaspalvelijat saattavat häiriintyä. Parasta olisi, että antaa ajan kulua ja että ongelma katoaa itsekseen, aivan kuten DNA:kin toimii.
Nimimerkkiin korjaus,svedu petteri 😀
Hei,
Onko tällä palstalla halukkaita osallistumaan Kuluttajasuojalautakunnalle tehtävään esitykseen DNA: lähetysten pätkimisestä?
Alla malliksi Viestintäviraston ohjeet teleyrityksille:
Tekninen toimivuus teletoiminnassa
Julkaistu 21.09.2015
Televerkkojen teknisen toimivuuden varmistamisella ja hallinnalla taataan teleyritysten tarjoamien viestintäpalveluiden toimintavarmuus ja laatu eri tilanteissa. Teknisellä toimivuudella tarkoitetaan palvelunlaadun toteutumista, suoritusvarmuutta normaali- ja häiriötilanteissa, kapasiteetin hallintaa, verkkoneutraliteettia ja yhteentoimivuutta. Viestintävirasto ohjaa ja valvoo teknistä toimivuutta antamalla velvoittavia määräyksiä ja valvomalla niiden noudattamista. Lisäksi Viestintävirasto julkaisee mm. ohjeita ja suosituksia ohjauksen tueksi.
Viestintävirasto ohjaa ja valvoo teknistä toimivuutta antamalla velvoittavia määräyksiä ja valvomalla niiden noudattamista. Lisäksi Viestintävirasto julkaisee mm. ohjeita ja suosituksia ohjauksen tueksi. Viestintävirasto myös antaa neuvontaa tekniseen toimivuuteen liittyen sekä tarvittaessa erillisiä valvontapäätöksiä. Teknisen toimivuuden ohjauksen ja valvonnan piiriin kuuluvia sähköisiä viestintäverkkoja ja niissä tarjottavia yleisiä viestintäpalveluja ovat muun muassa kiinteät ja langattomat puhelin- ja dataverkot, maanpäälliset televisio- ja radioverkot, kaapelitelevisioverkot, IPTV, puhelinpalvelut, teksti- ja multimediaviestit, internetyhteyspalvelut eli laajakaistapalvelut eri tekniikoilla, internet-yhteyden päällä tarjottavat sähköposti-, VoIP- ja pikaviestintäpalvelut sekä televisio- ja radio-ohjelmistojen lähetys ja jakelu joukkoviestintäverkoissa.
Teknistä toimivuutta koskevat määräykset
Viestintävirasto voi antaa teknisen sääntelyn tueksi tarkempia määräyksiä, joilla ohjataan teknistä toimivuutta. Viestintäviraston antamat määräykset koskevat viestintäverkkojen palvelun laatua ja yleispalvelua, viestintäverkkojen ja -palveluiden yhteentoimivuutta, tilaajayhteysverkkoihin kytkettyjen laitteiden teknisiä ominaisuuksia. Määräyksissä asetettavat velvoitteet voivat koskea esimerkiksi puhelinliikenteen reititystä, viestintäverkon kapasiteetin hallintaa, soittajan numeron välittämistä teleyritysten välillä, hätäliikennettä, viestintäverkon varmistamista tai valvontaa, laajakaistaliittymän eli internet-yhteyspalvelun verkkoneutraliteettia.
Ylen kanavat, ja FOX pätkii.
Aivan turhaa edes yrittää katsoa..
Kokeiltu kolmella eri laitteella, ja kaikilla sama homma.
Olethan palauttanut tehdasasetukset ja hakenut kanavat uusiksi? Kannattaa myös vaihtaa kaikki kaapelit.
Omat pätkimisongelmat ratkesivat digiboksin vaihdolla. Liekö signaalissa tapahtunut jotain muutoksia, jonka perässä vanha Topfield ei enää pysynyt. Joihinkin boksimalleihinhan ainakin viime vuonna tuli vastaavissa tapauksissa päivityksiä.
DNA ei tällaisesta mahdollisesta ongelmalähteestä ole valitettavasti tietottanut, joten asian selvittely jäi täysin omalle kontolle.
Sam: Vanhoissa Topfieldeissä on yleinen ongelma virtalähteen elektrolyyttikondensaattoreiden kanssa, jotka vanhetessaan aiheuttavat mm. kuvan pätkimistä.
KAIKKI piuhat tsekattu ja vaihdettu, uusi antenni, DNA:n Oma UUSi digiboksi, UUSI signaalin vahvistin, Kaikki piuhat rikki klo 16-19, aamulla taas kunnossa n. 6-16, sitten taas illalla rikki? Putin, Trump ja DNA ei tunnusta valehteluaan.
Kertoisitko miten vika ilmenee? Kannattaa palauttaa tehdasasetukset. Huomaathan että DNA ei ole velvollinen korjaamaan asioita, jotka eivät johdu heistä.
Tehdasasetukset on palautettu monta kertaa ja kanavahaku tehty uudelleen. Luulisin tietäväni näistä kytkentä-asioista koska olen ammattikoulussa opettanut monta vuotta vastaavaa alaa.
Kanavia löytyy joka kerta hieman eri määrä riippuen siitä miten paljon häiriötä on juuri sillä hetkellä.
Olavi: Olisikohan kyse LTE-häiriöistä? Illalla datan käyttö on varmasti suurempaa kuin aamusta. Voi olla jopa teidän omassa taloudessa oleva mobiililaite syynä.
Lue taajuustalkoot.fi
Antennijohdossa on myös LTE-suodatin.
Olavi: Sitten vain antennifirma mittaamaan missä on vika. Et sinä täältä apua saa.
Jep,
Antennifirma varmaan tilataan laittamaan satelliittiantenni ja vaihdetaan toiseen firmaan myös maksu tv. Saman teki tuo naapuri aikansa taisteltuaan, nyt näkyy hänellä kakki, eikä pikselöi.
DNA.
Voimistakaa jotain taajuaksianne, kiitos.
Vai onko tämä teidän tapanne kertoa että "Meidän asiakaspalvelumme on nopein ja paras"?....
Voi voi.
Minä en ole saanut pikselöimätöntä kuvaa sitten 15.7.2016 jolloin hankin tuon uuden boxin. Välillä ilmoittaa ettei ole singnaalia ja välillä vain pysäyttää kuvan. Laitatin uuden anteenin ja nyt antennimies on juossut vähintäin kymmenen kertaa ja väittää ettei vika ole antennissa vaan boxissa joka on jo kolmas koska huoltokaan ei löydä niistä vikaa. Jos liitän antennin suoraan Tv.hen niin kuva on ok mutta boxin kautta on ongelmia! Eikö tämä kerro että boxi on ongelmien takana?
Täytynee hakea neljäs boxi jos vaikka alkais toimimaan, jota en kyllä enään usko!
On ongelmallista kun tallennuksetkaan ei onnistu koska singnaali pätkii.
Mittani on täysi ja yksi aamu löydätte vantaan joesta koko paketin!
Rane: Mikä boxi? Onko koko ajan kyseessä samasta boximerkistä?
Jos Wbox HD3, niin oletko päivittänyt sen uurimpaan 5.2.4 ohjelmistoversioon? Laita se tehdasasetuksille ja kun sen asennusvalikko tulee näkyviin, valitse maavalinnassa Espanja.
Kiitti neuvista PW.
Kyse on todella saman tyyppisestä boksista mutta kolmeen kertaan vaihdetusta. Myös kaikki johdot sekä antennin kaapelit on vaihdettu.
Päivitys on automaatilla ja ajantasalla. Tosin kielivalinnoissa ei ole Espanjaa! Ainoastaan Puola Englati Ruotsi ja Suomi.
T: Rane
Rane: Muistin näköjään toista tapausta 🙁 Kielivalintaa en tarkoittanut, vaan maavalintaa, mutta ilmeisesti maavalinnassakaan ei Espanjaa ole.
Wbox:ssa on ollut ongelmia antenniverkossa.
Se, että päivitys on automaatilla, ei vielä ratkaise mitään. Mikä ohjelmistoversio laitteessa on?
Antenniverkossa laite pitää liittää ethernet-kaapelilla nettiin ja sitten yrittää päivitystä.
Jos versio on 5.2.4 , niin se on viimeisin, joten päivitystä ei silloin tarvitse tehdä.
Minulla oli vuosia sitten Welholta ostettu kaapeliverkon WBox, ja sen kanssa oli jatkuvasti ongelmia: kuva pikselöi ja pätki, toisto jumittui jatkuvasti vaatien täyden rebootin eli töpselin irti seinästä (jolloin tietenkin käynnissä mahdollisesti oleva tallennus jäi kesken). Boksi myös jätti satunnaisesti tallentamatta tekstityksen. Välillä ajastetut tallennukset jäivät käynnistymättä, välillä ne katkesivat kesken kaiken. Huoltoa varten kirjoittamani vikatilannelista oli 3-4 sivua pitkä. Kerran boksi Welhon huollossa vaihdettiin, toisen kerran resetoitiin ja kerrottiin, että nyt toimii. Ei toiminut. Lisäksi vaihdeltiin kaapeleita ja kauko-ohjainkin. Mikään ei auttanut.
Kolmas huoltoon vienti venähti kuukauden verran yli kahden vuoden takuuajan, jolloin ilmoitettiin, että voidaan korjata, mutta se maksaa, mutta kun mikään ei ollut aiemminkaan auttanut, jätin homman siihen ja vein boksin ongelmajätekeräykseen. Vannoin, etten ikinä enää edes katsokaan WBoxiin päin ja ostin muualta Topfieldin, joka on ollut paljon parempi. Omat erikoisuutensan siinäkin on, mm. joskus tallentaa vain osan ohjelmasta, vaikka ohjelman pituusnäytön mukaan näyttäisikin olevan koko tallennus (katseltaessa aikanäyttö hyppii nopeasti eteenpäin, vaikka kuva etenee normaalivauhtia), mutta jumittumisia ei ole kuin hyvin harvoin. Kesä/talviajan muutoksista kylllä sekään ei selviä, mutta muuten epäluotettavuus on samaa tasoa kuin missä tahansa nykyisessä digitaalilaitteessa.
Topfield:n ongelma saattaa korjaantua ohjelmistopäivityksellä, joka täytyy tehdä manuaalisesti lataamalla päivitystiedosto heidän sivuiltaan USB-tikulle ja asentamalla päivitys sieltä. http://www.topfield.fi/epages/FinTop.sf/fi_FI/?...
Uusi päitys ei ehkä ole yhteensopiva vanhan version kanssa, joten se kannattaa tehdä vasta, kun tallenteet on katsottu.
Markku K: Wboxisi olisi tullut loistavaan kuntoon virtalähteen elkojen vaihdolla. Nuo kaikki luettelemasi ongelmat ovat tyypillisiä oireita noiden elkojen vanhentuessa.
Onkohan tämän vian korjaamiseksi mitään mahdollista tehdä? Pätkinyt kesästä saakka vaihtelevasti Helsingin Sörnäisissä.
Mikko: Jos laitteesi on Wbox HD2, niin vie se lähimpään TV-huoltoon ja pyydä vaihtamaan kaikki virtalähteen elkot uusiin laadukkaisiin (= japanilaisiin).
Jos ei tuolla tule vielä kuntoon, on myös kiintolevy mennyt rikki ja vaihdettava.
Hei. Huomasin tällä viikolla ilokseni, että kanavapaikalla 409 näkyy ilmainen MTV Music. Valitettavasti kanavan signaali on todella heikko ja epätasainen. Kuva pätkii ja pikselöi ja luonnollisesti ääni myös. Vastaavaa ongelmaa ei esiinny muilla kanavilla. Asun Helsingissä Kruununhaassa eli Dna Kaapeliverkon alueella. Olisiko tuon MTV Music kanavan laatu parannettavissa teidän toimesta vai onko vika jo vanhanaikaisessa digiboksissani?
Kanava lähetetään MPEG2 pakattuna, joten pitäisi näkyä. 394 MHz 6.9 Msym/s 256-QAM
Voi olla, että kiinteistön jakoverkko ei tuolle taajuudekke riitä.
MTV Music kanava näkyy kyllä Kuopion kaapeliverkossa moitteettomasti sekä myös äänikin kuuluu pätkimättä.
Voi olla PW:n kertoma syy tai ihan vaikka antennikaapeli on löystynyt tai liittimistään hapettunut (tai muuten viallinen).
Luin kaikki viestit ensin mutta en viisastunut ongelmastani, kolme kanavaa pixelöi, C More Stars HD, Viasat Jalkapallo ja Viasat Jääkiekko HD. Kaikki muut HD kanavat ok. Tehdasasetukset boxissa ja telkkarissa tehty, piuhat entiset, koska suuri osa kanavista ok. Boxi on Handan.
Seinäjoella DNA antenniverkossa kuva pikselöityy, kun on kortinlukija kiinni uudessa Philios 40pft4111 tvssä. On vaihdettu kaapelit, antennivahvustib, taloyhtiön, nostettu taajuuksia, palautettu tehdas asetukset.
Kortinlukija otettu pois tvstä, pikselöinti loppui, mutta ei näe kanavia, joista maksaa. Kuka korvaa ja paljonko ?
Kukaan ei korvaa mitään. Asiakas on aina väärässä. Kaikki ongelmat johtuvat asiakkaan omista töppäilyistä. Piuhat ja laitteet voivat olla rikki/viallisia/väärin kytketty tiettyyn aikaan päivästä ja tiettyyn aikaan toimia normaalisti. Lähetysteho on riittävä, ihmiset vain katselevat TV:tä huonosti ja kuuntelevat liian hiljaa. Villapaidan staattinen sähkö aiheuttaa häiriöitä. Varokaa myös lepakoita.
Philipsin tekniikka ilmoitti, että DNAn ci+ smardt kortinlukija ei ole yhteensopiva uusien philips mallien kanssa.
Aha.... Giganttin myymä kortinlukija taas on ns universaali malli. Toimii kaikissa...
Aha....
Nyt kyllä alkaa kärsivällisyys loppua!
Nyt on neljäs boksi menossa ja kuva pätkii edelleen samoin kun on pätkinyt heinäkuusta lähtien.
Antennimies on käynyt mittailemassa kymmeniä kertoja ja vastaus on aina sama. Boksissa vika koska kytkettäessä antenni suoraan tvhen ei pätkimistä esiinny mutta kytkettäessä antenni boksin kautta pätkiminen alkaa? Boksinhan voisi upottaa mereen mutta mites sitten tallentaisin? Tosin eihän siitä nytkään tule pätkimisen takia mitään!
Jos asiaan ei nyt tule ratkaisua alkaa korvaus neuvottelut!!
Philips pft40 vaihdettu DNAn kortinlukija ja kortti
Pikselöi edelleen
Kun poistaa lukijan, ei pikselöi
Tv toimii ihan ok.
Ei nää pikselöinnit voi enää johtua laitteista, vaan jostain muualta.
No jopas. Sama tv malli kun mulla ja samat ongelmat.
DNA lla nyt syytä tutkia, että onko tosiaan niin, että smardtv lukija ei pelaa yhteen Philipsin ja muiden merkkien kanssa ? Ite kokeilin tvtä kaikissa 5 ssä eri antennirasiassa ja pikselöi kaikissa huoneissa. Kortinlukija pois ja ei häiriöitä.
Ikävä maksaa kanavapaketista, kun sitä ei voi katsoa.
Minulla on DILOG 99060 Cl+ kortinlukija eikä ole ollut mitään ongelmaa useaan vuoteen DNA:n kaapeliverkossa.
Antenniverkossa ollaan
Joskus täällä on kerrottu, että joillain Philipsin malleilla on ollut ongelmia vastaanottaa salattuja kanavia. Kannattanee olla yhteydessä laitevalmistajan tukeen, jospa heillä olisi tarjolla päivitys tai jokin muu temppu, jolla kortinlukijan saisi toimimaan ao. telkkarissa.
DILOG 99060 Cl+ kortinlukija soveltuu yhtä hyvin myös antenniverkkoon.
Kannattaa tietysti kysyä jos saa ensin kokeiltavaksi ettei turhaan osta (maksaa noin 50-60 €).
Rakensin talon 2014 ja nakkasin katolle halvan lte-suodatetun comboantennin jonka suuntasin summassa Digitan mastoon. Asensin talon verkkoon myös vahvistimen.
Kaikki kanavat näkyivät absoluuttisella varmuudella 100% laadulla toista vuotta, myös hd-kanavat, vaikka DNA-masto oli yli 100 astetta vikasuunnassa. Vain150m. päästä menevä sähköjuna pikselöi hd-lähetyksen junan ollessa kohdalla.
Sitten viime kesänä tapahtui jotakin. HD-kanavia ei löytynyt enää edes kanavahaussa hetkeen. Hetken päästä löytyi, mutta laatu oli katsomiskelvoton.
Kävin hakemassa erillisen VHF-antennin, jonka suuntasin DNAn mastoon. Tilanne korjautui taas, kunnes nyt ennen joulua alkoi taas pätkiminen. Ruuvasin VHF-puolen vahvistuksen täysille ja tilanne korjautui, kunnes heti alkuvuodesta alkoi jälleen olla bittivirhe tapissa ja kuva pätkii jatkuvasti.
Voiko LTE-suunta-antenni samassa maastossa vaikuttaa tv-signaaliin? Minulla haravatyyppiset lte-antennit maastossa ylimpänä ja noin puolen metrin välein alaspäin UHF ja VHF alimpana.
DNA oli viime kesänä tuonut minua lähimpään, ennen pelkästään Elisan laitteet sisältäneeseen mastoon oman1800mhz LTE-tukiaseman. Suuntasin Lte-antennin tähän ja se signaali vahvistui kertaheitolla aivan huipputasolle. Tämä on ainoa muutos omissa laitteissa, joka osuu tv-häiriöiden kanssa aika hyvin ajallisesti kohdalleen, mutta voiko se olla syy? Antenneilla on se metri eroa korkeussuunnassa.
OSA kanavista näkyy hyvin ja OSA kanavista EI näy ollenkaan - eli samalla johdolla / liitännällä / tv:llä näkyy sekä hyvää kuvaa, että pelkkää pikseliä, kanavakohtaisesti. Olettaisin siis, osan kanavien singnaaleista olevan "vahvempia" ja osan "huonompia".
( Kutonen, Tv5, Jim, Liv, Sub, Nelonen, Mtv3 EIVÄT NÄY. Mutta tv1 ja tv2, Teema, Fem, Frii, Alfatv, Hero, Ava ja Fox NÄKYY HYVIN )
Tiedän, että antenni-liitännän JAKO sekä tv:lle, että nettiin vaikuttaa asiaan ( niin on ollut ennenkin ja nytkin kanavat näkyivät vielä ennen jakorasiaa eli netin kytkentää ) Mutta mitä voin tehdä, jos antennijakorasia on ainoa keino saada Welhon netti huoneistoon?
Antenni johto on myös pidempi (osa kanavista näkyy silti ok !), mutta mitä voin tehdä, jossei tv:tä ja antennirasiaa saa lähemmäs toisiaan ja lyhyempään johtoon kompastuu?
Päivitys ok
Hain neljännen boxin ja meno senkun jatkuu!
Ainoa tapa pysyä edes jotenkin järjissään on sulkea tv ja avata kossu!!
Rane
Asiakaspalvelijoille vielä tiedoksi, että kaikki piuhat, televisio ja Dna:n verkkoboksin mukana tullut kaapeliliitännän jakorasia on vaihdettu tämän ongelman korjaamiseksi. Ei mitään apua, eniten toki ketuttaa television vaihtaminen. Tilanne ei muutu miksikään vaikka otan verkkolaitteen irti ja laitan tv-kaapelin suoraan töllöön. Ilmeisesti sitten asiakaspalvelijan mainitsemaa heikkolaatuista materiaalia on vedetty muutamia vuosia sitten kaapeliasentajan toimesta tähän meidän vanhaan taloomme. Minun ei ole mahdollista testata tilannetta talomme muissa kaapelipistokkeissa, isännöitsijää asia ei kiinnosta ("vika on laitteessa, muut eivät valita"). Ehkä tämä on viesti että töllön katsominen kannattaa lopettaa; jahka määräaikainen verkkoliittymä loppuu, niin saatanpa irtautua kiinteästä verkostakin.
Tuota ihmettä kesti noin 3kk, ei pätkinyt mikään kanava...mutta nyt TAAS alkaa kanavat pikselöityä, VAIKKA MITÄÄN EI OLE MUUTETTU.
En ymmärrä miten AIVAN samalla piuhalla, aivan samasta jakorasiasta ja aivan samalla tv:llä - ensin pikselöityy, sitten näkyy 3kk hyvin ja nyt taas pikselöityy...
Pixelöintiä oli usealla kanavalla,mutta ei kaikilla.
Toosa DNA,n kaapelinpäässä Itävantaalla.
Muutama naapurikin kyseli asiasta,
että ei ole sitten yksittäistapaus.
Nyt on taas tilanne ennallaan.
Mitä tehdä kun kuva ei näy?
Jos kaapelitelevision kuva ei näy tai kuvassa on häiriöitä, saattaa vika olla joko päätelaitteessa (eli erillisessä digisovittimessa tai televisiossa, jossa on sisäänrakennettu viritin) tai yhteisantenniverkossa. Tilanteen saattaa aiheuttaa myös ulkoinen, jonkin sähkö- tai radiolaitteen aiheuttama radiohäiriö. Mikäli naapureilla ei vastaavia ongelmia ole, on todennäköisin syy omissa laitteissa.
Kaapelitelevision vastaanotto-ongelmien syyt voivat johtua
- digisovittimesta
- kytkennöistä
- yhteisantenniverkosta
- huollosta
- muutostyöstä
- häiriöstä verkkopalvelussa
- jonkin toisen sähkö- tai radiolaitteen aiheuttamasta radiohäiriöstä.
Hyvälaatuinen kaapeli-tv-vastaanotto edellyttää kunnollista yhteisantenniverkkoa ja -järjestelmää. Lisätietoja hyvästä vastaanottojärjestelmästä saat Viestintäviraston ohjeista taloyhtiöille.Mistä apua, jos televisiokuvassa tai äänessä on häiriötä?
Kaapeli-tv-lähetysten vastaanottoon liittyvissä kysymyksissä saat apua omalta kaapeli-tv-operaattoriltasi. Digisovittimien ja vastaanottolaitteiden ongelmatilanteissa ja asennuksiin liittyvissä kysymyksissä palvelevat laitteen myyjät, laitevalmistajat sekä maahantuojat.
Tarkistuslista vastaanotto-ongelmien selvittämiseksi
- Tarkista onko naapureillasi vastaavia ongelmia. Jos ei ole, on todennäköisin syy omissa laitteissa.
- Varmista, että käytössäsi on oikeanlainen digisovitin. Kaapeli-tv-verkon lähetysten vastaanottamiseen tarvitaan DVB-C-vastaanotin.
- Varmista, että digisovittimen kytkennät televisioon ja yhteisantenniverkkoon ovat oikein ja kaikki laitteet on kytketty sähkörasiaan.
- Varmista, että television ja digisovittimen liittimet ja liitosjohdot ovat ehjät eikä liitosjohtoja ole taivutettu liian pieneen tilaan.
- Tarkista kaapeli-tv-operaattoriltasi, onko tv-palvelussa meneillään jokin huolto, muutostyö tai häiriö, josta vastaanotto-ongelma voisi johtua. Tiedon siitä, minkä operaattorin verkosta lähetykset vastaanotetaan, saat kiinteistön isännöitsijältä.
- Jos tv-vastaanoton häiriöt eivät poistu omien laitteiden ja asennusten tarkastuksen jälkeen ja kyseessä ei ole tilapäinen huolto, muutostyö tai häiriö verkossa, ota yhteyttä kiinteistön isännöitsijään. Isännöitsijän taas kannattaa olla yhteydessä kiinteistön tv-palvelujen tarjoajaan, jonka kanssa tv-vastaanoton ongelmat voidaan ratkoa.
- Jos kaapeli-tv-operaattorin kanssa muodostuu epäilys, että vika on kiinteistön yhteisantenniverkossa tai -järjestelmässä, kannattaa isännöitsijän kääntyä ammattilaisen puoleen.
Antenniurakoitsijoiden yhteystietoja löytyy esimerkiksi Satelliitti- ja antenniliitto SANT ry:n verkkosivuilta ja urakoitsija.fi -verkkosivulta.Joskus vastaanotto-ongelmien syynä on radiohäiriöt
Ellei vastaanottojärjestelmästä löydy vikaa, saattaa kyseessä olla ulkoinen häiriö, niin sanottu radiohäiriö. Tällaisen häiriön aiheuttajaa kannattaa etsiä omasta kiinteistöstä kytkemällä sähkölaitteita vuorotellen pois päältä, kunnes syy joko löytyy tai varmistuu, ettei häiriö tule omasta kiinteistöstä.
Tavallisimpia vastaanoton ulkoisten häiriöiden syitä ovat joka omat tai lähinaapurien sähkölaitteet. Tilanteen arvioimiseksi kannattaa pientaloissa ottaa yhteyttä suoraan antenniurakoitsijaan ja kerrostaloissa isännöitsijään. Tarvittaessa Viestintävirasto auttaa ongelman selvittämisessä. Tätä varten Viestintävirasto tarvitsee
VOISIKO DNA VASTATA näihin kahteen ensin:
Onko varmaa, ettei signaalin lähtö/lähetystasot muutu siellä jossain minkä kautta lähetykset kaapeliin ja taloyhtiöihin lähtevät ?
Onko varmaa, ettei tehdä jotain huoltotöitä jossain, joka vaikuttaa pääkaupunkiseudun alueella?
--------------------------------------------------------------------------------------------------------
En käsitä sitä, kuinka AIVAN SAMAT laitteet, johdot, pistokkeet ja AIVAN SAMAT kytkennät voisivat pikselöittää kanavia, sitten näyttää hyvää kuvaa viikkoja ja sitten taas kanavat pikselöityä...siis JOS joku laite/johto/liitäntä/yhteisantenniverkko on rikki - ei kai se voi vaihtelevasti sekä toimia moitteettomasti että olla toimimatta?
Jo sen selvittäminen, onko monella muulla taloyhtiössämme ollut samaa...on osoittautunut pidemmäksi ja haastavaksi tehtäväksi. ( kysyessäni isännöinniltä ovatko muut asukkaat ilmoittaneet esiintyneen pikselöitymistä - ei saanut muuta vastausta kuin että kaikissa tv asioissa pitää olla suoraan dna:han yhteyksissä. Naapuri rappukäytävässä yksi huoneisto kertoi samaa olleen ja kaikki muut asukkaat ovat yhä tavoittamatta/vastaamatta tiedusteluun) Niin että tuskinpa pääsee myöskään mahdollisia ulkoisia radio-häiriöitä aiheuttavia naapureiden sähkölaitteita selvittämään.
Huoltokäyntikin tuntuu vähän vaikealta saada osumaan juuri silloin kuin ongelma on paha, kun se pikselöitymisen taso/voimakkuus/oleminen vaihtelee kaikkea hyvän kuvan ja pikselimössön väliltä.
Kokemusta siis häiriöstä, joka voi olla jokapäivä vähän eritasoinen, ehkä eri kanavillakin. Joka voi myös kadota kuukausiksi itsestään ja sitten tullakin taas takaisin.
Mikä on se "kohta" joka todennäköisemmin voi olla sekä ehjä että rikki, vuorotellen?
Eikä ole ainoa yhtiö.
Tässä on saman piuhanpäässä 4 yhtiötä.
Noin 180 huoneistoa,että ei ole ihan nippeliasiakas.
Kaikki yhtiöt on samaan aikaan liitetty DNA verkkoon.
Lähteekö kaikki yhtiöt myös pois DNA,lta samalla pierasulla.
On ollut puhetta,että isännöitsijä alkaa kyselemään
uutta palveluntarjoajaa DNA tilalle.
DNA,lla Grillailtiin kuukausitolkulla ihan urakalla.
Grilliherkut maustettiin pixelimössöllä.
Meinaako DNA,että kaikilla on paskat laitteet.
Paskat antennipiuhat.
Paskat kytkennät.
http://www.vantaansanomat.fi/artikkeli/523944-insinoori-hankki-koko-kerrostalolle-huippunopean-nettiyhteyden-isoilta#kommentit
Paskat kytkennät.<<
Kaikki laitteet, piuhat ja kytkennät ovat meillä IHMEELLISIÄ - sillä joinain päivinä ne toimivat hyvin, joinain päivinä pätkivät ja joinain päivinä pätkivät todella paljon. Tämä on juuri se mystisin seikka...
TV1 + TV2 ja MTV 3 kanavilla.
Meillä ainakin sörnäisissä on pätkinyt TV lähetykset, erityisesti HD kanavat Yle+Mtv+ kanvapakettien kanavat nyt reilu viikon verran. Pientä pikselöintiä ja puheenpätkintää. Any ideas? Resetoitu TV sähköistä, asennettu kanavat uudelleen, kokeiltu toisella antennijohdolla, kokeiltu ilman kanavakorttia. Mikään ei tunnu auttavan
Vois dna tehä jotain jo....
Ihme sekoilua dna:lla kun välillä näkyy oikein ja välillä ei.
Toivottavasti nyt näkyy aina oikein eikä enää meni höpöksi...
Välillä näkyy mutta kuva nykii ja pätkii. Onko joku työvuoronvaihto Espoon Järvikylän mastolla vai mitä ??
http://www.digita.fi/kuluttajille/kuluttajapalvelu_digita_info/ilmoitus_hairiosta_tai_vikatilanteesta
Voisiko DNA:n tekninen osasto tarkistaa ihan omat laitteensa jos osaamista vain löytyy?
Voi tietysti olla että tiedätte mistä vika johtuu mutta ette vain sitä kerro, vaan syy on aina asiakkaassa ja hänen laitteissa.
Oli vika mikä tahansa,niin koskaan se ei ole,
operaattoreiden / palveluntarjoajien laitteissa.
Ainahan vika on asiakkaan laitteissa.
Asiakas ei osaa käyttää laitteitaan.
Tarkastakaa onko kortti paikallaan,onko se oikeinpäin.
Onko laitteessa virrat päällä.
Onko modeemin verkkojohto kiinni.
Onko TV antennipiuha kiinni.
Onko virrat päällä laitteessa.
Tehkää laitteiden tehdasasetusten palautus.
Jos ei kaikesta huolimatta viat korjaannu,
niin ottakaa yhteyttä laitevalmistajan huoltoon.
Tai ostakaa uudet laitteet.
Terv..Operaattori / palveluntarjoaja.
Meillä katkaisi Helen sähköt kadulta (johtoremontti), niin säästyin itse kaapelimodeemin resetoinnilta. Topfieldin boksi oli vaan mennyt issekseen päälle, kun virrat tulivat päälle.
Olisi vaan ollu kiva kattoo kunnon näytöstä tv. (32 tuumainen) kun nyt laitteet mitkä toimii,. Oisi tv palvelutkin laittaa netissä toimimaan kuten luvattiin. Tai sitte sovellus windows 10 mikä toimii ongelmitta. Millä voi katsoo. Rupee pikkuhilja nyppii tää touhu, maksat palvelusta mitä et saa.
DNA: Teidän pitää ottaa ihan vakavasti jos jotkut tahot haluavat rahastaa teillä mutta kenelläkään ei pidä maksaa mitään.
Mihinkään laitteisiin ei ole koskettu eikä viime aikoina päivitettykään, ja vastaavia ongelmia ei ole aikoihin ollut, eikä siis tänäänkään ennen klo 23.
Ainakin maksavat asiakkaat haluavat katselukelpoista kuvaa ja ääntä.
Kyllä Teidän (DNA) pitää selvittää asia HYVIN pian jos haluatte säilyttää edes nykyiset asiakkaat!
Onko Nelonen ja Nelonen HD -kaapelikanavien pätkimisongelma edelleen ajankohtainen? Pätkivätkö muutkin kanavat vai ainoastaan nämä kaksi?
Helsingin keskustan kaapeli-tv (+netti) taloudessa on ollut SATUNNAISTA ja VAIHTELEVAA milloin ja mikä kanava on kyseessä. Välillä häiriötä on useammalla ja välillä vain muutamalla kanavalla. Välillä on rankkaa pikselöitymistä, välillä heikompaa ja välillä oikein hyvä kuva ilman häiriöitä. Vaikea löytää mitään säännöllisyyttä tai kaavaa mitkä kanavat ja milloin on kyseessä, niin vaihtelevaa.
Kuinka AIVAN SAMAT laitteet, johdot, pistokkeet ja AIVAN SAMAT kytkennät voivat pikselöittää kanavia, sitten näyttää hyvää kuvaa useita viikkoja ( jopa kuukausia) ja sitten taas alkaakin lähetykset pikselöityä ?!?
JOS joku asiakkaan laite/johto/liitäntä/yhteisantenniverkko/yms on rikki - ei kai se voi VAIHTELEVASTI sekä toimia moitteettomasti että olla toimimatta?
Tämä tässä mielestäni mystisintä.
On ollut hyvin vähäistä pikselöintiä TV1 ja MTV 3 kanavilla aamuisin mutta voi johtua myös ulkolähetyksistä. Muita kanavia en ole edes viitsinyt katsoa kun Netflix on toiminut ongelmitta.
Keskiviikkoinen häiriö Nelosella alkoi klo 23:01:35 tekstiteeveen kellon mukaan jos siitä olisi jotain hyötyä, lokitiedostoista voisi löytyä jotain samaan aikaan tapahtunutta.
Asiakaspalvelu tai tekninen tuki ei ymmärrä lähetystaajuuden vs koaksiaalikaapelin suorituskykyä.
Vika on heidän omissa laitteissaan ja kapasiteetissä. Korjausta ei tule ja taloyhtiöillä ei todellista halua vaihtaa pois kaapelijakelusta.
Mitään ei ole asetuksissa muutettu. Sama digibox ja telkkari olleet jo muutaman vuoden. Ekan kerran tällainen ongelma.... Juu, ja kaikki johdot on tarkistettu.
Kannattaa alkuun kokeilla irrottaa antennikaapeli molemmista päistä ja laittaa takaisin paikalleen. Mikäli käytössä on myös haaroitin antennikaapelin ja seinärasian välissä, niin kannattaa kokeilla ilman sitä.
DNA asiakaspalvelu on ihan turha ilman mitään teknistä tietotaitoa. Ongelma on minulla ainoastaan digiboxin kanssa, ei TV:n. mutta todennäköisesti TV:ssa on viritin vastaanotin parempi ja sietää heikompaa signaalia eli virittimen herkkyys on parempi. Mutta selvästi DNA teki jotain muutoksia lähetyksiin tiettynä päivänä jolloin ongelmat alkoivat. Varmaan tilanne paranisi ostamalla uusi digibox mutta eihän tämä näin voi mennä että DNA tekee muutoksia ja asiakas joutuu sen vuoksi ostamaan uuden laitteen. Samana päivänä häsisi digiboxn virittimen näkemänä lukuisia kanavia jotka on aiemmin näkynyt.
Puhelimella teknistä apua ei suostuta antamaan ja huoltomiehen voi saada paikalle mutta kuulemma maksaa 55e jos toisella laitteella toimii ja toisella ei.
Taidanpa harkita vaihtaa laajakaistan ja TV kaapelin DNA:sta muihin ratkaisuihin olemattoman asiakaspalvelun takia
"Toivottavasti näitä palautteita oikeasti lukee myös DNA johtajat jotta saavat käsityksen kuinka heikkoa asiakaspalvelun laatu DNA:lla on."
Älä unta näe. :-)
Ei ne päälliköt vaivaudu rahvaan jorinoita kuuntelemaan , kun niillä on vain omat bisnekset mielessä.
Ongelma minulla on ainoastaan MTV3, nelonen, sub ja liv. (osa näkyy huonosti ja osa ei ollenkaan)
Muut kanavat näkyy vallan mainiosti.
Ihan vitun urpoja ohjeita.
Tehkää tämä toimenpide 5 - 10 kertaa.
Jos ei auta,niin ostakaa uudet piuhat.
Jos ei vieläkään näy,
niin ostakaa vielä toiset uudet piuhat.
Jos ei näidenkään toimenpiteiden jälkeen näy,
niin ottakaa yhteyttä DNA asiakaspalveluun.
Siellä on asiantuntijat neuvomassa teitä.
Meidän taloyhtiössä näyttäisi olevan alkuperäiset antennijohdot ja rasiat 70-luvulta. Näissä voi myös olla kontaktihäiriöitä.
Kiitos DNA.n tekniseen puhelintukeen, sain erittäin ystävällistä palvelua :-)
Ongelmat käytännössä loppuivat kun haaroitin vaihdettiin antenniliikkeen asentajan mukaan "welho-ystävällisemmäksi". Alkuperäisen asennuksen oli tehnyt sähköasennusliike, ja sen asentajilla ei välttämättä ole hyvää antenniasiantuntemusta, ja he kuulemma ottavat laukustaan sen haaroittimen, joka siellä sattuu olemaan. En kyllä itse nähnyt mitään eroa noissa haaroittimissa, mutta ilmeisesti niissä oli, koska vaihto auttoi. Lisäksi meillä signaali menee antennipistorasiasta televisioon antennivanhvistimen läpi, mutta se oli käytössä jo ennen noita ongelmia.
Tuokaan ei tosin estänyt noita äskettäisiä nelosen pikselöintejä...
Tälläistä kuvaa.
Muut kanavat.OK
https://postimg.org/image/5p8kemdbx/
DNA kaapeliverkko Vantaa. 01280 alue.
Onkohan yksittäistapaus.
Pitäiskös tehdä tehdas-asetusten palautus ja kanavien uudelleen haku.
Tarkastaa,että antennijohto on uusittu.
Onko maksukanava kortti laitteessa ja oikein päin.
Näin laadukasta HD kuvaa taas vaihteeksi.
Yle.1 HD Yle 2 HD Mtv3 HD Yle Teema / Fem HD
https://postimg.org/image/6pxrcvl33/
Olisiko syynä ollut Suomi Areena lähetykset?
Kaapeliverkko, Kuopio.
Kaikki kaapelit tuli vaihdettua, mikä ei ratkaissut ongelmaa.
Onneksi huoneistossa oli myös toinen signaalin tuloon tarkoitettu pistorasia. Olohuoneesta tulo siirrettiin toiseen huoneeseen ja kaikki toimii.
Vihje tuli DNAn vikapalvelusta. Kiitos siitä!
Ko. pistorasiaa ei ole ikinä käytetty tv:n katseluun, joten ei ollut aiemmin edes tullut mieleen.
Tuntuu vähän ihmeelliseltä jos olohuoneessa olevaa pistorasiaa ei olisi tarkoitettu tv:n katseluun. En kylläkään tiedä miten eri asunnoissa on kytkennät tehty mutta kuulostaa aika ihmeelliseltä joten kannattaa ottaa yhteyttä isännöitsijään asian selvittämiseksi.
Ja vois muuten ne MTV:n HD-kanavat vapauttaa... Ne ovat ilmaisia HD:na, ainoastaan DNA tykkää pitää niitä salattuina.
Nämä ei ole asiakkaan laitteiden ongelmia!
Lähinnä nämä vaihda kaapelia tai käytä irti neuvot alkaa ärsyttämään..
Voisiko dna tehdä asialle jotain?
DNA:n pitäisi tulla ulos ja kertoa mitä ongelmia heillä on jotta voivat palvella KAIKKIA heidän asiakkaitaan eivätkä siirtäisi ongelmia aina jonkun toisen (asiakkaan) vastuulle.
ps. Toivoisin tähän vastausta esimiestaholta.
Missä se vika on, kun se vaihtelee?
Miten välillä sama kanava näkyy hyvin ja välillä taas huonosti?
Asiakkaista ja heidän ongelmistaan viis veisataan.
https://www.mtv.fi/uutiset/talous/artikkeli/dna-kasvatti-tulostaan-toisella-neljanneksella-kasvua-lahes-37-prosenttia/6507426
Halloota Hoo Hermannin hätäapua kaivataan...
Oulussa oli eilen yleinen vika kaapeliverkon kanavissa, häiriö on saatu korjattua eilisillan aikana.
Pahoittelut häiriöstä aiheutuneesta harmista!
Oulun viallisen kaapelin korjaus jatkuu, tästä syystä kaapeliverkon palveluissa voi olla katkoksia.
Pahoittelut häiriöstä aiheutuvasta haitasta!
Suurimassa osassa kaapeliverkossa olevista asunnoista on ketjutettu kaapelointi eikä tähtiverkkoa, kuten DNA kuvittelee. Monessa asunnossa on vielä vain yksi antenniliitäntä, tälläisiä asuntoja rakennettiin vielä 80-luvulla. Tähän yhteen antenniliitäntään pitää laittaa kaapelimodeemi (taloyhtiölaajakaista), digiboksi ja televisio. Jakoja (vaimennusta) on niin paljon, ettei signaalinvoimakkuus ole enää riittävä. Tilannetta helpottaisi jo se, että kaapelimodeemin sijasta käytettäisiin nykyään täysin käyttämättöminä olevia puhelinjohtoja laajakaistassa eikä talon antenniverkkoa. Taloyhtiölaajakaistoissa tulisi kuluttajalla olla oikeus ilman erillistä kustannusta mahdollisuus valita VDSL-laajakaista kaapelimodeemin sijaan.
Oulun alueen vian korjaaminen jatkuu.
Oulun alueen vika korjattu taas ja kuitenkin kohta vian korjaaminen jatkuu.
Kukahan noita vikoja oikein korjaa.
Onko korjaamiset ulkoistettu jollekkin halpahalliurakoitsijalle.
https://postimg.org/image/fp3jij1gp/
Ainoat kanavat ilman kuvan pikselöintiä ja äänen rätinää ovat olleet kaikki YLE:n kanavat, FOX, Ava ja Hero. Muita kanavia ei voi katsoa / kuunnella lainkaan.
Ja kun vanhempien talojen netti-asiakkaille ei ole tarjota kuin näitä antenniliitännän jakoja, tulisi DNA:n ehdottomasti huomioida niiden heikentävä vaikutus paremmin.
Mikäli kanavat eivät näy katselukortin kautta niin varmistathan ensin, että kyseinen laite on linkitetty katselukortin kanssa. Laitteelle kannattaa myös tehä tehdasasetusten palautus. Otathan huomioon, että linkityksen ja salauksen purkautuminen tapahtuu vuorokauden kuluessa.
Jos ohjelmakirjasto taas ei toimi Chrome-selaimella niin kannattaa varmistaa, että DNA TV Chrome plugin helper -lisäosa on varmasti käytössä ja testata toimivuus sovelluksen kautta.
Mikäli et kuitenkaan saa palveluita toimimaan niin olethan yhteydessä suoraan asiakspalveluumme, että voimme selvittää ongelmia tarkempien asiakastietojen kanssa, kiitos.
Asiakaspalvelu 044 144 044
ma-pe klo 8-18
la klo 9-16.30
Kierrätetäänkö näitä ongelmia vaan aina eri paikkakunnilla, vai miten tämä pitäisi tulkita?
Samsungin telkku näyttää signaalinvoimaakkudeksi ja -laaduiksi molemmat 100.
Saisiko tähän jotain korjausta asap?
Saimpa neljän vuoden pikselöinti taistelun jälkeen vaihdettua Elisa viihteeseen jolloin kaikki ongelmat poistuivat.
Ihmettelen niitä lukuisia DNA.n lapsellisia ohjeita. Että kehtaavatkin!
On todella ihanaa katsoa hyvää terävää kuvaa ilman jatkuvaa katkontaa!
Olettehan heti huomenna yhteydessä asiakaspalveluumme numeroon 044 144 044, niin tutkitaan tarkemmin näitä ongelmia ja tilataan tarvittaessa huoltokäynti.
Välillä menee 5 minuuttia ettei nyi mutta sitten nykiminen jatkuu...
Tätä jatkunut jo noin viikon verran.
Toivottavasti tämä saa nyt olla eikä sitä poisteta sillä varjolla että on väärässä ketjussa tai ei miellytä ylläpitoa.
Suomessa on laki joka suojaa kuluttajaa tuotevirheiltä ja sallii sananvapauden.
Kuluttajansuoja edellyttää että jos tuotetta ei saada kuntoon kohtuullisessa ajassa sen saa palauttaa tai vaatia hyvitystä hinnasta.
Tässä hubin kohdalla on vielä sekin mielenkiintoinen seikka jota ei usein tulee esiin. että myyjä myy tietoisesti keskeneräitä tuotetta joka ei alun alkaenkaan ole kunnossa.
Siihen olisikin mielenkiintoista saada kuluttajaviranomaisten kanta.
Myyjällä ei ole kuitenkaan oikeutta evätä palautusoikeutta vaikka olisi millainen24 kuukauden maksusopimus.
Se jo riittää palautuksen syyksi ettei tavara ole sitä mitä suurissa mainoskampajoissa on luvattu.
Toinen maininnan arvoinen kehityskohta on vikailmoituksen henkilöiden ammattitaito ja koulutus.
Tekniseen asiantuntemukseen kun e i puhelimella pääse vaan tuolla vastaa nuorehkoa henkilökuntaa jolla kyllä on lukutaito ja osaavat lukea kaavakkeita mutta siihen se sitten jääkin.
Välillä käy selväksi etteivät kaikki tajua mitä kaavakkeissa sitten tarkoitetaan vaan osaavat vain tulkita että jonkin login arvot mahtuvat toisessa ohjeessa olevaan haarukkaan.
Varmasti meitä on sellaisiakin jotka eivät osaa laittaa antennia oikein kiinni mutta on myös niitä jotka ymmärtävät jotain eikä kukaan tuonne ihan huvikseen puhelimessa jonottele.
Vuosia DNA kaapelin vikojen kanssa kokeneena on tuo tyyli tullut tutuksi että ensin vedetään tuo perusmantra antennien vioista ja sen jälkeen yritetään torpata turhat valitukset sanomalla että jos tulee asentaja niin se maksaa sitten teille.
Meillä on kahdessa eri osoitteessa käynyt asentajat kymmeniä kertoja vuosien varrella ja koskaan ei ole vika ollut omissa tai taloyhtiön laitteissa.
Surkuhupaisin ja paljon naurua ammattipiireissä aikaan saanut oli poikanen joka vikapuolella alkoi selittää kanavahäiriön syyksi että minulla on antennissa varmaan yksi johtosäie poikki joka voi aiheuttaa vain yhteen kanavaan häiriötä 😀
Vikapuolella on muutenkin outo suhtautuminen siihen että vika on aina asiakkaan laitteissa.
Koskaan ei ainakaan meiltä ole löytynyt ja kun usein viat ovat hetkittäin esiintyviä niin harvoin se asentaja osuu paikalle kun vika on päällä.
Siten aletaan selittämään kuukausiakin kestäneistä hetkittäisistä häiriöistä ettei me voida laittaa asentajaa kun viimeksikään ei vikaa löytynyt.
Ei kai se ole asiakkaan syy jos asentaja ei löydä vikaa?
Pari kuukautta sitten muutimme uuteen ositteeseen jossa edellisessä paikassa toiminut gigan liittymä ei tahtonut toimia lainkaan tai sitten 200 sadan megan nopeudella.
Laitteet ja johdot oli tismalleen samat kuin edellisessä paikassa
Taas sama rumba eli siinä sitten käytiin läpi meidän antennit ja rasiat. Seuraavalla kerralla koko käytävän linja ja edelleen netti toimi kuin se auton vilkku.
Sanoinkin neljännellä huoltokeikalla että jos ette osaa korjata niin sitten aletaan vaihtaa kamoja.
Pojat meni sitten mutisten vaihtamaan taloyhtiön antennivahvistimet ja lupasivat seuraavaksi tulla vaihtamaan jakamoon DNA:n purkit.
Ketään ei kuulunut ja muutaman päivän päästä asentaja soitti ja kysyi että toimiiko nyt.
Sanoin että no kävitkö vaihtamassa laitteita?
Ei käyty mutta tuli mieleen että pyysin etänä päivittämään tuon meidän valokuitupurkin.
Juuri tätä on suhtautuminen että moni soitto ja murhe ja käynti olisi vältetty jos olisi tajuttu alkaa hakea ensin vikaa omista laitteista eikä aina oleteta että asiakas on niin tyhmä ettei osaa kytkeä johtojaan oikein.
Vanhassakin paikassa viat oli aina operaattorin värkeissä ja kaapeleissa.
Kerran oli kuulemma vettä jossakin linjalla
Kun tuota koetettiin ensin tekohengittää ruuvaamalla vain tasoja suuremmalle ei se luonnollisesti auttanut.
Kun sitten varsinainen vika löytyi niin eipä asentajat tajunneet että pitää tulla säätämään laitteista tasot ja taas piti soittaa ja opastaa että mitäs jos tulisitte säätämään nyt taas linjan signaalit kohdilleen.
"Pienetkin naarmut koaksiaalikaapelin kuparieristeessä voivat aiheuttaa signaalissa
ongelmia. Virheilyt ilmenevät yleensä saman tien, mutta jossain tapauksissa oireet
tulevat ilmi myöhemmässä vaiheessa". Joten ihan on siis mahdollista...
Että sellainen asiantuntija 😀
Sanoo sen jo terveellä järkikin että jos joku on kaapelia jyrsinyt se vaihdetraan mutta ei se kuiovassa huoneessa seistessä juuri vaurioidu
Sitä paitsi tänne ei ollut tarkoitus saada teidän nerouksia laajentamaan asiaa koska alkuperäisessä viestissä puhuttiin "säikeistä"
oletko ollut jo ongelmasta yhteydessä asiakaspalveluumme? Oletko kokeillut onko antennijohdon vaihtamisesta apua?
Taloyhtiössämme on DNA kaapeli ja sunnuntaina 17.9. kesken tv:n katsomisen kaikki muut kanavat pikselöityivät paitsi yle:n kanavat, fox ja ava. Ylen HD kanavat eivät näy ollenkaan. Alue on 02210.
Kaapelit on irroitettu, kanavat haettu uudelleen ja tv palautettu tehdasasetuksille ei muutosta.TV Signaalitietojen mukaan signaalitaso huonoilla kanavilla hyvä kuten Ylelläkin mutta laatu on alle puolen, tämän takia mitkään muut kanavat eivät ole katsottavia eivät edes kuunneltavia. Hyvin näkyvillä yle kanavilla siis sama signaalitaso mutta laatu hyvä.
Koska asiakas saa jonkun oikean tekniikka tuntevan langalle eikä joitakin junioreja joilla ainoa tietotaito on lukea valmata mantraa jonka joku on niille kirjoittanut valmiiksi
Huomatkaa ettei kaikki ole ihan idiootteja jotka valittaa teidän vioista
monta vuotta itse kuuntelin samaa löpinää ja olen vuosia ollut atk huolto ja kokoonpano ja asennushommissa jotta arvatkaa ottaako pattiin moinen asiakkaiden pilkkana pitäminen?
Kymmeniä kertoja on huolto meilläkin käunyt ja ihan antenneista alkaem itattu ja joka ainoa kerta oli vika jossakin DNA kalusteessa tai johdossa tai sitten s iinä ettei ole edes omia laitteita päivitetty teillä kuten viimeks jolloin 4 kertaa piti ensin käydä täällä ja sitten välähti että päivitetään oma valoiutusysteemi jakamosta etänää
Näöin toimii ammattilaiset 😀
( todennäköisemmältä tuntuu, että se saapuva signaali on välillä parempi ja välillä huonompi - jostain muusta syystä )
Jos johto on huono noin vika säilyy sillä ei se kuparilanka ole elävä materiaali
Sen sijaan kerrankin meillä kävi niin että DNA:n omissa kaapeleissa j katupurkeissa vesi teki haittaa.
Tuo on niin tuttua tyyliä tällä operaattorilla ja sitten vielä yleensä sen jälkeen kun on haukuttu kysyjän taidot ja värkit torpataan valitukset sillä että se maksa sitten teille jos asentaja tulee ja toteaa että vika on teillä. Minulle kävi näissä jatkuvissa häiriöissä niinkin että sanottiin ettei me voida laittaa huoltomiestä kun viimeksikään ei ollut vikaa. No tuollaiset satunnaiset häiriöt harvoin osuvat kohdalle kun huolto saapuu ja ilmeisesti ne ei sitten osaa tutkia kuin sellaiset viat missä osat ja värkit on päästäneet "savut pihalle" kuten sanotaan jota sitten on helppo tunnistaa.
itse atk huoltohommissa ollena tiedän että ajoittain esiintyvät viat on hankalia kun ei noita kukaan viitsi pitkään tutkia vaan sanotaan sitten että ei ole vikaa.
Nythän nuo myy suurella kampanjalla sitä tv- hubi joka on kanssa aivan keskeneräinen ja vialloinen värkki ja omani jo palautin
Voin marssittaa heti muutaman persoonan kertomaan että joka sana on totta
En oikein ymmärrä sinun psyykettäsi kun ainoa elämänilo näyttää olevan toisten lajhkeessa nylkyttäminen vaikka yhtään todistetta ei ole ettei juttuni ole olleet paikkansa pitävia räkänokastakin mies tulee kuten vanha sanonta mutta tuo ei ole miehen käytöstä
Minulla on ollut 68 vuotta aikaa ollla erilasissa hommissa ja hankkia niistä kokemusta mutta teillä vain tuo suunspoiton taito vai oletkpo DNA hommissa kun pitää aina torpata niiden laatuun puuttuvat jutut 😀
Hanki elämä niin ei tarvitse vaan muita perusteetta haukkua
kuinka kallis ja viimeisenpäälle häiriösuojattu piuha.
Jos vikaa on talonkaapeloinnissa.Talojakamossa.Aluejakamossa.
Aluejakamon ja talojakamon välisessä kaapeloinnissa.
Varsinkin jos on iäkkäitä kiinteistöjä,joissa on jo iänkaikkiset
antennikaapeloinnit,niin häiriöiltä ei voi välttyä.
Meillä oli aikoinaan myös paljon häiriöitä TV kuvassa ja netinpuolella.
Asentajaa juoksi yhtenään mittailemassa milloin mitäkin paikkaa.
Loppujenlopuksi vika löytyi talojakamon ja aluejakamon välisestä kaapelista.
Joku oli tehnyt kaivuuhommia alueella ja hieman kolhaissut welhon kaapelia.
Ei siinä muuta tarvittu,kun häiriöt alkoivat.
Kukaan asentajista ei koskaan mitannut kyseistä kaapelia,
aina vaan talojakamoissa ja joissakin huoneistoissa olivat käyneet.
Sitten eräs asukas sanoi,että tarkastakaa myös nämä kaapeloinnit jotka tulevat,
aluejakamosta taloyhtiöiden kellariin.Tässä on 4 taloyhtiötä samassa piuhassa kiinni.Sieltähän se vika sitten löytyi.
Kaivuu porukka paikalle ja piuha esiin ja pois,sitten uusi kuitu tilalle.
Ongelmat loppuivat siihen kertapierasulla.
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/tv-patkii-ja-pikseloi/
Toi TV-Hubi on ihan perseestä vedetty.
Kallis ja toimimaton tekele.
Jep. SOB vois pistää lääkityksen kuntoon,
ja lopettaa näppiksen päällä runkkaamisen.
Tämä piuhanpätkä piti laittaa.
Elikkä tämäkään häiriösuojattu piuha ei takaa toimivuutta,
jos vikaa on jossakin muualla.
https://postimg.org/image/f3h4dv0ad/
Ainakin muuten pystyn ilman Viagraa edes näppiksen päälle runkkaamaan, jos tarve tulee. Tosin en edes ole ajatellut harrastaa teidän kahden yhteisiä romanttisia harrastuksia.
Samaa mieltä kaapeleista ja nylkyttäjistä
vissin korkki auki tai sitten se jonka itse mainitsi että pääkoppa reistaa:)
Juuri niin ettei kalliskaan kaapelointi auta jos ja kun vika on operaaattorin puolella mutta onpa ainakin todistaa a sentajille se et tei vika ole siinä halpahallin 4 euron antenninarussa
Eivät meinanneet perua kauppoja liittymistä ja kytkypuhelimista tuolloinkaan ilman lakimiestä
Kun sanoi ettei puhelin toimi turussa niin selittivät että kyllä se toimii kun menee sellaiseen kaupunkiin missä on verkko
Käsitykseni matkapuhelin termistä oli kyllä hiukan erilainen 😀
http://www.is.fi/digitoday/art-2000001467981.html?nomobile=4
Taloyhtiön kaapeli.
Uusittiinko kaapeli vai mitä tehtiin?
Meidän yhtiössa on sellainen diili että kaapelisopimuksessa lukee että DNA huolto korjaa myös talon laitteita mutta ei nyt tietysti ala uutta sisäverkkoa rakentamaan.
Ei vaan tahdo ukot aina uskoa kun se infon kulku on kovin huonoa niillä. Kerrakin piti oikein isännöitsijältä saada paperi että uskoivat 😀
Ei mitään hajua mitä tehtiin ja missä...
No, onneksi toimii taas
https://elisa.fi/kauppa/#!/nettiliittymat/kiinteat-laajakaistat
tai tuolta:
https://www.telia.fi/kauppa/kodin-netti/netti-kotiin#saatavuushaku
tai vaihdat mihin tahansa mokkulaan
Ensin oli huvitus, sitten sääli, sitten ärsytys ja sitten täysi sietämättömyys.
Olethan ongelmasta yhteydessä vikapalveluumme niin tekninen tukemme pääsee tarkastelemaan tilannetta tarkemmin ja tekemään viasta tarvittaessa vikatiketin.
Vikapalvelu 0800 300 500 (maksuton).
Sama juttu, Espoossa 02760 alueella kuva ja ääni pätkinyt nyt muutaman viikon ajan todella pahasti. Koskee melkein kaikkia HD-kanavia.
Laittakaa asia kuntoon.
Sami vika Kauklahdessa Welhon kaapelissa. Koko taloyhtiössä valittavat kun kuva pikselöityy/ääni katkeaa. Vikaa ollut nyt parisen viikkoa. Onko jotain muutostöitä tehty vai mistä pätkiminen johtuu. Olipa joku taloyhtiössä vaihtanut television kun luuli että siinä vika. Ennen kuin ongelmat alkoivat kuva ollut moitteetonta.
Dna-kaapeli talo kyseessä.
Olettehan tv-lähetyksien häiriöistä yhteydessä vikapalveluumme jotta pääsemme selvittämään vikaa.
Vikapalvelu 0800 300 500
(maksuton)
Kuopio Mäkirinne tv kuva pätkii kaikilla kanavilla, kuva pätkinyt n.4kk.
Taloyhtiössä kaapeli tv.
Dna käynyt mittaamassa ja kaikki pitäisi olla OK, mutta aina kun sataa vettä kuvan laatu huononee ( sattuiko mittaus ns, hyvään aikaan, voiko vika olla jossakin haarottimessa ). Viikon pakkasjaksoja kuvassa ei mitään ongelmia. Taloyhtiössämme on 5 taloa ja sama vika tulee joka taloon yhtäaikaa. Tv informaatiota seuraten signaali häviää välillä kokonaan.
Tätä ollut vain muutaman viikon nyt, aiemmin, vuosikaudet ei mitään ongelmaa.
Alakerran telkkarissa jossa meillä on lyhyin piuha ja suora yhteys asunnon ensimmäiselle antennijaottimelle kuva vielä toimii, siinäkin näkyy satunnaisia häiriöitä mutta kuvaa pystyy kuitenkin katsomaan. Ongelma on yläkerran telkkareilla, joiden antennipiuhassa on vahvistin (+30 dB) ja jaotin perässä. Olen tarkistanut kaikki piuhat, vahvistimen ja jaottimet. Talon sisäverkossa ei mitään vikaa. Jostain talon ulkopuolisesta verkosta (DNA:n jakeluverkosta?) tulee ilmeisesti voimakas häiriö, jota ei ole aiemmin ollut.
Kanavanippu #1 (274 MHz), jossa näkyy YLE1, YLE2, Teema, FOx, Ava, toimii kaikkialla kunnolla (satunnaisia häiriöitä harvemmin siinäkin).
Onko siis monella vikaa vai ainoastaanyhdessä asunnossa?
”Espoo 02760, vajaat viisi vuotta vanha taloyhtiö, dna kaapeli. Pari viikkoa ääni pätkinyt ja kuva pikselöitynyt erityisesti nelosella. Ajoittaista häiriötä oikeastaan kaikissa muissa kanavissa paitsi ylen HD:ssä. Signaalin laatu ja voimakkuus television diagnostiikan ja toisessa rasiassa olevan htpc:n mukaan 100%. Tuskin sentään molemmissa lahosivat antennipiuhat just ja tasan samaan aikaan. Ei lainkaan ärsyttävää... ”
Soitin vikapalveluun, josta vähemmän yllättäen tarjottiin äijää paikalle mittaamaan signaaleja ym. Ei auttanut vaikka kuinka sanoin, että ongelma ei tasan ole tässä päässä. Latelin vielä numeraalista tietoa signaalin laadusta ja voimakkuudesta. Aspan tyttö nosti sitten kädet pystyyn ja sanoi, että ei voi tehdä mitään, dna:n päässä ei kuulemma vikaa ole. Mystisesti viikkoa myöhemmin kaikki korjaantui itsestään kuin taikaiskusta.
Olisiko kenties syytä arvioida siellä operaattorin päässä proseduureja? Nyt ei vasen käsi tiedä mitä toinen tekee eikä tieto ongelmista kulje organisaation sisällä. Valtava määrä turhaa työtä, asiakkaiden, teknisen tuen ja asentajien ajan täydellistä hukkaamista. Ymmärrän, jos Marjatta 86 vee soittaa, on syytä laittaa paikalle asentaja katsomaan tilannetta. Toisaalta, jos aspaan soittaa ihminen, joka selvästi tietää mistä puhuu, on täysin turhaa lähteä hakemaan vikaa asiakkaan päästä.
Ai niin, tällä hetkellä aiemmin mainiosti näkynyt Fox on käytännössä katselukelvoton. Muista kanavista en tiedä, ei ole tullut seurattua. Eli nyt vaan kädet ristissä toivotaan, että joku huomaisi, että hitto vieköön, tuollahan on taas signaalit vinksinvonksin.
Ei näin DNA.
Samassa asunnossa, samoilla laitteilla, samoilla kytkennöillä on välillä runsaasti pikselöitymistä, joka vaihtelee määrältään, kellonajoiltaan ja kanaviltaankin. Ja sitten välillä ei ole mitään häiriöitä ja loistava kuva joka kanavalla. Sillälailla mystistä, että tuskinpa samat kytkennät ja laitteet voivat välillä toimia ja välillä ei.
Vajaan vuoden aikana on ollut pari pikselöitymis-kautta, jotka loppuivat itsestään mitään itse muuttamatta ja muuten on ollut hyvä ja häiriötön kuva.
Saa nähdä kauanko tälläkertaa... kun nämä häiriöt tulee ja menee satunnaisen epäsäännöllisesti.
Joskus on joillakin ollut vesiongelmia matkan varrella
Huoltomiehen käynti on maksuton, jos vika ei ole omissa laitteissa tai niiden kytkennöissä.
Viat voivat olla ajoittaisia ja esiintyä esim. sadekelillä tai jokin viallinen verkon kompponentti voi aiheuttaa häiriötä satunnaisesti.
Siten vain kädet ristiin ja toivomaan, että huoltomies suhtautuu asiaan vakavasti.
Töölössä Dna kaapelin kuva pikselöi vähän välia digipoksilla mutta ei telkulla. Johto ja jaotin kytkentöjä testasin, ei vaikutusta. Sitten irroitin toisessa rasiassa olevan Ciscon kaapelimodeemin ja Bingo. Pikselöinti hävisi. Modeemi kiinni ja netti auki, niin taas pikselöi.
Nyt pitäisi löytää tapa kytkeä modeemi takaisin ilman että pikselöinti palaisi. Onko vinkkejä ?
Ne laitteiden mukana tulevat splitterit on usen surkeita samoin kuin nuo yleisesti marketeissa ja halpahalleissa olevat jakajat
Onko teillä mitattu signaalitasot?
Vaikuttaa että joku nyt pudottaa niitä lisäksi esim antenni ja datajohdoissa on myös eroja j a varsinkin jos käyttää jotain4K - UHDTelkkua ei kannata mitään perus naruja käyttää jos vähänkään on vikaa kuvassa
Meille laitettiin tällainen niin säästyy a inakin yhdeltä surkeaöta välipalalta 😀
data ja TV tulee jo seinäst valmiiksi jaettuna.
tätä on koettu yli 10 vuotta
Tosin tilailin DNS-serverille korjausta tuossa 2000-alussa ja kuulemma vieläkin se on ihan mitä sattuu kuraa...
Oulu - pohjoisen osaamista... FFS
Tienoolla suoritettavat rakennustyöt voivat toki vaikuttaa yhteyksien toimivuuteen, mutta yleistä vikaa tai laajempaa häiriötä alueelta ei ole meillä tiedossa. Parhaiten ongelmaa päästään ratkomaan, kun olet PW:n ohjeen mukaisesti yhteydessä vikapalveluumme numeroon 0800 300 500.
:-|
Tämä pablo puhuu täysin omiaan. Kannattaa jättää huomiotta.
Miksi vain iltaisin? Jännä! Pikselöinti klusteroituu, välillä 10-20 min hyvää kuvaa, jonka jälkeen pikselöintiä pari minuuttia putkeen. Sen jälkeen taas normaalia. Ja tätä tapahtuu iltaisin. Päivisin kuva priimaa!
Myös radio mykkänä suhisee.
Jos kovalevytallennuksissa, niin se on eri juttu.
Dna aspan rakkain syntipukki on vuosia ollut se antennijohto.
Esim. kerrostaloissa on usein jopa satoja metrejä mahdollisesti hyvin iäkästäkin kaapelointia joten ei se aina ole varmaa että se asiakkaan pätkä on se vian syy.
Jos nyt ajatellaan asiaa ihan todellisuus pohjalta niin toki näin digiaikana kun samaa kaapelia pitkiin tulee suuremmalla taajuudella tavaraa kuin
entiseen harava aikaan tuollakin on oma merkityksensä
Kannattaa käyttää hyvän suojauksen ja pienen vaimennuksen omaavaa johtoa jonka mieluusti hankkii asiantuntevalta alan myyjältä
eikä halpahallin hyllystä.
Jos ei paikkakunnalla ole niin netistä löytyy kunnon antenni firmoja.
Toisaalta jos se hyväkin kaapeli seinässä alkaa tulla häiriöitä voi se vika olla vaikka vanhaan malliin siinä ”heikoimmassa lenkissä” eli mitä on antennin jälkeen
kuten esim. tämä hubi tai sitten että signaalit vain on yksinkertaisesti jo taloon tullessa kelvotonta laatua syystä tai toisesta.
Moniko huomaa häiriötilanteessa katsella esim. vastaanottimen tai boksin signaali ja laatu mittaripalkkeja?
Mitä tulee tuohon Tallennus – suoratoistoon niin niin eiköhän homma ole kuitenkin niin että jo tallennuksen lähetysaikana on vikaa myös se tallentuu kovalevylle?
>JJJN
Kyllä se pilvipalvelunkin signaali tule ihan samaa antennikaapelia kuin muukin data tai tv signaalit jos sitä hubista katsoo.
Meillä on käytössä taatusti kovan luokan kaapelit koska on minulle tuttu asia ja signaalit on mitattu DNA huoltomiehen toimesta muutamaan kertaan rasiaan asti mutta kyllä ongelmia välillä on pikselöinnin ja datanopeuksien suhteen ja se on ainakin meillä melko varmaa että vika on silloin DNA:n jakamassa signaalissa tai jossakin heidän verkkonsa laitteissa talon ulkopuolella
Jos kyse olisi taloverkon vioista ei ne omia aikojaan korjaamatta parane ja meille vaihdettiin joku kuukausi sitten mm talon vahvistin kun näitä häiriöitä tutkittiin ja silloin dataa tuli gigan liittymään todella surkeasti ja muutaman käynnin seurauksena se saatiin nousemaan tuonne 200- 400 kunnes huomasivat päivittää operaattori kuitupäätteen softat kellarissa.
Nyt pysyy juuri ja juuri siinä marginaalissa ettei voi purnata.
Kyllä se pilvipalvelunkin signaali tule ihan samaa antennikaapelia kuin muukin data tai tv signaalit jos sitä hubista katsoo.
Niin kauheasti on olettamuksia, kun ei ole kerrottu hubista mitään eli ei tiedä millä laitteella ja netillä katellaan, vai kenties kovolta, jolloin netillä ei ole väliä.
Vanhoihin viesteihin ja ihmisten puheisiin vedoten "DNA TV Tallennus" tarkkoittanee pilvitallennusta ja oletan että on kokeiltu uudelleen kelata tallennusta jos netintakia olisi jotenkin pätkinyt, joten silloin vika olisi tallenteessa JOS joka kerta tulee samassa kohdassa ongelma. DNA oli tulkinnut viestin omalla tavallaan ja itse tulkitsin se erilailla.
Mutta turha arvailla, ennenkuin on lisää tietoa asiasta.
Tuohon taitaa olla se yksinkertanen selitys että iltaisin on koko kuormitus huipussaan kun on pelajia ja muita surffaajia ja kuka katsoo mistäkin siten telkkarlillaan ohjelmia tai kirjastosta eloluvia.
Koska koskaan pätkiessä ja pikselöityessään ei vikapuoli löydä dna vikaa on aina simppeli selitys että ahneuksisssaan myydään liittymiä enemmän kuin linjan kapasiteetti ja rahkeet antaa periksi.
Onneksi on vaihtoehtoja.