Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

TV pätkii ja pikselöi

Telkkumme (DNA kaapeli) on tänä iltana pikselöinyt vähän väliä, puheessakin jää selvästi välillä tavu tai pari väliin. Voiko se YLEn antenni-tv-remppa vaikuttaa myös kaapelipuolelle? Katsoin jossain vaiheessa Foxia ja siinä vastaavaa ilmiötä ei ainakaan jäänyt mieleen.

Markku Kangas Ilmoita asiaton sisältö
Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Turussa pätkii myös DNA-kaapeli ainakin YLE TV1 HD. Aiemmin ei ole ollut pikselöintiä lähes koskaan yle hd 1. Nyt aika tiuhaan tulee isoa mosaikkimerta. Onneksi sentään digiboxi ei jumita vaan kuva palautuu kohta ennalleen. Tekniikan pojat voisi kutsua töihin selvittämään mikä vialla.

    Harri Juhani
  • Sama homma meillä täällä Helsingin kaapeliverkossa. YLE HD -nipun kanavat pikselöivät säännöllisen epäsäännöllisesti. Taajuudeksi muuttui viime vuonna mux101 eli 290MHz.
    Ennen muutosta tuossa nipussa ei häiriöitä koskaan ollut.
    Turussa tuo näyttää olevan sama taajuus ja nippu kaapelissa..
    http://dvb.welho.fi/cable_rai1.php

    Muissa nipuissa ei ole häiriöitä normaalia enemmän.

    jpuh
  • Vilkaisin Fox HD:tä ja National Geographic HD:tä jo pidemmän aikaa. Ei minkäänlaista pikselöintiä.

    Markku Kangas
  • Antenniverkon muutokset eivät vaikuta mitään YLE HD kanaviin, kun niitä ei eetteristä vastaanoteta. Pääuutislähetyksen ääni pätki Helsingissä ja kuva pikslöi n. 5 sekunnin välein - mukavaa katsottavaa sad

    PW
  • Äskettäin pääuutisten lopussa hieman kyllä huvitti, koska vaikka ruutu ei pikselöinyt niin uutistenlukijan viimeinen lause kuulosti täysin käsittämättömältä pätkimisen takia... Onneksi oli tekstitys päällä.

    Markku Kangas
  • Sama homma oulun takalyötyssä kaapelissa. Dna, korjatkaa vika kerrankin mussuttamatta asiakkaille että kytkentöjen vika. Onnistuuko??

    Maksava asiakas nro uuno
  • 00240 alueella kaapelitalossa alkanut alkaen 6.9 pätkimään Ylen HD kanavat, sekä Fox-kanava. Eilen (5.9) ei mitään häiriöitä. Kuva pätkäisee hetkeksi,pikselöityy ja palaa hetkeksi normaaliksi. Tehty kaikki mahdollinen mitä tehtävissä käyttäjällä on. Bootattu boxi,palautettu tehdasasetukse, haettu kanavat uudelleen, kokeiltu eri antennijohdolla yms. mahdolliset toimenpiteet. Enkä kyllä usko muutenkaan, että ykskaks alkaisi pätkimään kanavat ja vaatisi tehhdasasetuksen palautuksia (boxi sekoaisi ilman varoittelua) ja kanavien uudelleen hakemista vaan enemmänkin viittaa DNA:n ongelmiin kaapeleissa ja lähetystehojen poukkoiluun. Kenties yhteydessä / johtuen juuri meneillään oleviin antennipäivityksiin ja niihin liittyvien lähetystehojen nostoon/taajuuksiin.

    Mar69s
  • Helsingissä Lauttasaaressa alkoivat Ylen HD- kanavat pikselöityä DNA: n kaapelissa tänään 6.9.

    EM
  • Yle HD 1 ja HD 2 pikselöityy pahasti. Helsinki Herttoniemi. Hyvin epätavallista, toimineet moitteetta vuosia, omaa laitekokoonpanoa ei muutettu.

    Joskohan joku DNA:n taholta viimein reagoisi ja kertoisi tilanteen?

    Tommi
  • Sijaintitieto minunkin (ketjun aloittaja) puolestani: Lauttasaari. Vastaavia ongelmia samassa mittakaavassa en minäkään ole huomannut ennen tätä päivää huomannut. Ja nimenomaan YLE HD:ssä, "perus"-YLEä en ole tullut katsoneeksi.

    Markku Kangas
  • Sama juttu espoon matinkylän suunnalla, ylen HD kanavat nykii ja pätkii niin, että illan ohjelmat oli syytä katsoa yle areenan/apple tv:n kautta. Alkaa tympäsee tää dna meininki... ensin nostetaan puhelin liittymän (onni) hintaa, nelonen pro 3-8 kanavat katkolla kaapelissa ja vielä tämä pätkiminen viikon sisään. Vajaat 100€/kk maksut varmaan joutuu kohta kantamaanmaan jonkun muun palveluntarjoajan taskuun. En tykkää..

    Mäkkäri
  • Hei kaikki!

    Onko ongelma edelleen ajankohtainen? Ilmeisesti kaikkien ongelma myös esiintyi DNA:n kaapelitaloudessa?

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • No en ole tänään aamulla tarkistanut, mutta eilen illalla Pohjois-Helsingissä Puistolassa DNA:n kaapeliverkossa Ylen TV1 HD kanava pätki pahasti. Juuri kuten tuossa edellä on kerrottu, eli kuvan pikselöitymistä ja äänen katkoksia.
    SD-kanava näkyi ilman häiriötä.

    Pekka
  • Ongelma on edelleen ajankohtainen. Katselussa parhaillaan Yle TV1 HD ja pikselöintiä/pätkimistä näkyy vähän väliä. Käyttöpaikka DNA-kaapeli, Helsinki Kumpulantie

    STim
  • Pikaisella tarkistuksella tilanne näyttäisi olevan parempi. Kaapelitalous Herttoniemi.

    Eilen illalla meni YLE TV1 HD:llä mm. odotettu Sota ja rauha -sarjan jakso täysin pilalle surkean laadun takia.

    Merkillistä sekin, että vaikka palvelua käytetään pääasiassa iltaisin ja viikonloppuisin, asiakaspalvelua tarjotaan vain arkisin virka-aikana.

    Tommi
  • Tänä aamuna en juuri ole pätkimistä havainnut täällä Helsingin Lauttasaaressa tuolla YLE TV1 HD kanavalla eli tilanne vaikuttaa paremmalta. Tosin eilenkin pätkintä alkoi vasta iltapäivällä suht myöhään joten seurataan tilannetta,...

    jpuh
  • Kaapeliverkko Espoon Kivenlahti ja pikselöitymistä on koko ajan. En ole laittanut ylös kanavia, mutta aika yleistä tuntuu olevan.

    em
  • Lauttasaaressa näyttäisi nyt 7.9 klo 10.15 olevan kunnossa 5 minuutin katselun aikana.

    EM
  • Helsingin Lassilassa äänen pätkimistä ja pikselihäiriöitä ei esiintynyt tänään aamuTV:n aikana. Katsotaan nyt miten toimii klo 20.30 alkavassa lähetyksessä.

    PW
  • @Tommi: "Merkillistä sekin, että vaikka palvelua käytetään pääasiassa iltaisin ja viikonloppuisin, asiakaspalvelua tarjotaan vain arkisin virka-aikana."
    ->
    www.dna.fi/yhteystiedot
    Löytyy vika ja katveilmoitukset numero 0800 300 500. Tuo on tietääkseni 24/7 auki.

    Idän Tietäjä
  • Myös Kuopion kaapeliverkossa esiintyi eilen satunnaista pixelöintiä Ylen kanavilla mutta ei häiritsevästi. Kello 20.30 uutisia en katsonut kuin tänä aamuna Yle Areenasta eikä häiriöitä ollut.

    Tuo vikapalvelunumero toimii ympäri vuorokauden ja on ilmainen kaikista liittymistä. Asiakaspalvelun auki ollessa puhelut ohjautuvat asiakaspalveluun ja kiinni ollessa päivystävälle henkilölle.

    peku58
  • @Idän Tietäjä Vikailmoitusten vastaanotto ja asiakaspalvelu eivät ole sama asia.

    Olen joskus tuonne vikikseen soittanut, ja sieltä tulee aina sama resepti, palauta tehdasasetukset, ja muutenkin annetaan ymmärtää, että vika on joko käyttäjässä tai käyttäjän laitteissa.

    Ylipäänsä telkkari (=viihdepalvelu) ja liittymät (=tietoliikennepalvelut) eivät ole luonteeltaan ihan yhteismitallisia, eikä tukipalvelujenkaan siitä syystä tulisi olla samasta muotista. Telkkarin puolella olen saanut DNA:lta aina todella surkeaa asiakaspalvelua, surukseni joudun toteamaan.

    Tommi
  • Valitettavasti vikapalveluun soittaessa, siellä yritetään ensimmäiseksi syyllistää asiakkaan käyttötaito ja - laitteet sad
    Pitää olla sitkeä, jotta palvelua saa (ja osoittaa kohtuullista asiantuntemusta).
    Vikapalvelu toimii, kuten peku58 yllä kertoi. Asiakaspalvelu toimii aukioloaikoinaan myös vikapalveluna.

    PW
  • Kyllä minä olen saanut vikapalveluun soittaessani aina asiallista kohtelua. Jos ei olla yhdessä pystytty ongelmaa ratkaisemaan niin ovat tehneet "tiketin", siis vikailmoituksen tekniselle osastolle.

    Ainakin minulla on tänään Ylen kanavat näkyneet moitteettomasti.

    peku58
  • Tänään ei enää ainakaan Lauttasaaressa pikselöintiongelmia YLE:n HD-lähetysten kanssa. Toivottavasti on pysyvä tilanne...

    Markku Kangas
  • Espoossa, kaapeliverkossa, pätkimistä ja pikseöitymistä on ollut usean päivän ajan

    Kimmo
  • Meillä edelleen Oulussa pätkimistä, pätkii ja pikselöityy. Ostettu jopa uusi antennikaapeli mutta ei auttanut. Turhauttavaa!

    Mira
  • Töölö 00250 (DNA kaapelitalous) kuva pikselöinyt ja pätkinyt koko tämä viikon. Koskee useita kanavia esim. Yle 1, Yle 2, MTV3, Sub, Fox, Nelonen, Liv.

    Sari
  • Ainakin täällä Kuopion kaapeliverkossa ei ole mitään häiriöitä, töllö on ollut päällä lähes koko päivän eikä silmiin ole sattunut mitään häiriöitä.

    peku58
  • Helsinki 00800 alulla pikselöityy edelleen. Apua?

    KE
  • Kanavien pikselöityminen on tavanomainen vika TV-kanavilla ja tämä voi johtua muutamastakin eri asiasta. Yleisimmät ongelman lähteet ovat onneksi helposti itse korjattavissa ja nämä olisikin tärkeää käydä läpi ennen yhteydenottoa asiakaspalveluun.

    Antennijohtojen kytkennät heikkenevät itsestään ajan kanssa, joten ensi alkuun on tärkeää irroittaa kaapelit ja kytkeä ne uudelleen kunnolla. Antennijohdon tulee olla lyhyt (korkeintaan 4m) ja laadukas. Laite on testauksen ajaksi kytkettävä suoraan antennijohdolla antennirasiaan, välissä ei saa olla muita laitteita tai jakokappaleita.

    Jos kanavat näkyvät hyvin ilman ylimääräisiä jakokappaleita tai jatkojohtoja, on vika todennäköisesti niissä.

    Mikäli talossa on muita antennirasioita, tulisi kanavien toimivuus myös testata mahdollisuuksien mukaan toisesta antennirasiasta, toisella antennikaapelilla ja toisella vastaanottimella.

    Jos ongelma edelleen toistuu näiden toimenpiteiden jälkeen, tulisi asiasta olla yhteydessä 24/7 maksuttomaan vikailmoitusnumeroomme p.0800 300 500.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Hei Iiro:

    Luuletko että kaikkien yllä valittaneilla olisi tullut samanaikaisesti vika antennikaapeliin?
    Vika voi kyllä olla esim. löystyneessä tai hapettuneessa kontaktipinnasta. Sellaiseen vikaan riittää yleensä kun muutaman kerran irrottaa kaapelin molemmista päistä ja laittaa takaisin jotta hapettumat hankautuvat pois.

    Ymmärtääkseni vika oli nyt lähetys ja/tai välityspäässä (DNA)!
    Ja näyttää olevan edelleen alueittain.

    peku58
  • Haettu juuri dna kaupasta uusi haaroitin. Katsotaan miten auttaa

    em
  • em: Ei DNA-Kaupassa ole UUSIA jaottimia, vaan pelkästään asiakkailta palautuneita kappaleita. Toimii tai sitten ei.

    PW
  • Niin kuin tuolla yllä kirjoitin, minulla (DNA-kaaplei / Lauttasaari) pikselöinti hävisi seuraavana päivänä ilman minkäänlaisia toimenpiteitä. Pikselöintiä esiintyy meillä normaalistikin, mutta hyvin vähän, yleensä tv:tä avattaessa ja joskus kanavaa vaihdettaessa. Siihen verrattuna tuo nyt esiintynyt pikselöinti oli voimakasta ja ennen kaikkea jatkuvaa. Lisäksi siihen liittyi puheäänen katkeilu vähän väliä, joskus jäi pois lähes kokonainen lause, välillä puhe meni käsittämättömäksi puuroksi tyyliin "Filipp...dentti... gurrksh on sannut että erjphys"... Tuon yhden illan ja iltapäivän jälkeen ongelmaa ei ole esiintynyt, enkä siis ole tehnyt TV:lle yhtään mitään.

    Olen kyllä edelleen sitä mieltä, ettei ole sattumaa, että ainakin meillä ongelma esiintyi juuri samaan aikaan kun YLE aloitti antenniverkkonsa muokkausta, missä yhteydessä se lukemieni uutisten mukaan joutui jotenkin sumplimaan signaalien kaistoja; tiedä sitten mitä muita muutoksia lähetyspäässä tehtiin. Mutta en todellakaan ole mikään ekspertti, joten voin olla väärässä. Meillä ainakaan en usko syyn olleen liitoksissa tai kaapeleissa. Kaikki tässä ketjussa raportoidut ongelmat eivät välttämättä johdu samasta syystä, ovat vain sattuneet esiintymään samaan aikaan.

    Markku Kangas
  • PW: juu niin ne sanoikin siellä kaupassa, mutta on se parempi toivottavasti kun vanha joka hajosi käsiin kun irrotin seinästä smile

    em
  • Ongelmaa Porissakin. Digiboksin signaalin taso on laskenut aiemmasta lähes 100:sta 55 paikkeille, mikä aiheuttaa pätkimisiä tallenteissa. Omassa signaalitiessä ei ole tapahtunut muutoksia, ja sama ongelma esiintyy ilman haaroitintakin kokeillessa

    Sam
  • Komppaan Markkua ja Pekua. Ongelma meidän taloudessa (kaapeli, Helsinki 00810) alkoi ihan itsekseen ja myös loppui ihan itsekseen noin 48 tunnin kuluttua. Samaan aikaan televisiopalveluihin tehtiin suurinta konfiguraation muutosta vuosiin. Tokihan ne kaapelit juuri silloin löystyvät isolla joukolla asiakkaita, ei muuta selitystä kerta kaikkiaan voi olla...

    Ei kaapelin vaihtaminen tai päätelaitteen tehdasasetusten palauttaminen auta lähetyksessä oleviin ongelmiin, mutta DNA:n tuki ei tunne edes ottavan huomioon sellaista mahdollisuutta, että vika olisi heidän palveluissaan, vaan se on aina oltava käyttäjässä tai hänen laitteissaan.

    Tätäkään ketjua ei ole kukaan DNA:lta kommentoinut millään järkevällä tavalla, lukuun ottamatta copy-pastella asiakaspalvelijan ohjeesta haettuja geneerisiä liirumlaarum-lauseita.

    Tätä tarkoitan huonolla asiakaspalvelulla. He olettavat, että asiakas on 1) tyhmä, 2) väärässä, eikä etenkään 3) ymmärrä mitään teknistä asiaa, joka on kuparikaapelia monimutkaisempi. Koska tämä ei pidä paikkaansa, asioista voisi tiedottaa myös todenmukaisesti.

    Tommi
  • Olen Tommin kanssa samaa mieltä. DNA:n vastaukset tässä esitettyihin kysymyksiin ovat käsittämättömän ylimielisiä.

    Tilastollisesti tuskin mahdollista, että omat kaapelit falskaavat yhtäaikaa tällä joukolla kotitalouksia.

    KE
  • Hei

    Espoo Haukilahti Yle HD ja mtv3hd katosivat lähes kokonaan 20.10. Iltapäivästä jatkunut jo iltaan.

    Lasse M
  • Espoon Muurala: Olen jonkin aikaa vikonut pääuutislähetyksen pikselöitymistä Yle 1 HD kanavalla. Nyt TV 2 HD päällä, eikä mitään ongelmaa?! Harvalla otan lähetyksen taivaalta.

    Onko kukaan huomannut, että pääuutisten kanssa olisi enemmän ongelmia kuin muiden ohjelmien?

    Antti S
  • Oulu, Metelinkangas: yle hd pätkii kaapeliverkossa!!

    Aaro
  • Nelonen Hd pikselöityy ajoittain Oulun Kynsilehdossa. Aina ja vain illalla parhaaseen katseluaikaan. Singaalin taso ja laatu sama tai jopa parempi kuin muilla kanavilla, joiden kuvassa ei ole ongelmia. Jatkunut jo jonkin aikaa.

    Jukka P
  • Ja siis kaapelissa.

    Jukka P
  • Jukka P, olethan palauttanut tehdasasetukset, vaihtanut kaikki kaapelit ja kysynyt kaikilta naapureilta onko samaa ongelmaa? Lisäksi suosittelen heittämään suolaa vasemman olkapään yli ja pyörähtään kolmesti ympäri vastapäivään. Jos tämäkään ei auta, on suotavaa ettei tätä palstaa täytetä tyhjänpäiväisillä valituksilla, koska asiakaspalvelijat saattavat häiriintyä. Parasta olisi, että antaa ajan kulua ja että ongelma katoaa itsekseen, aivan kuten DNA:kin toimii.

    Sveu petteri
  • Nimimerkkiin korjaus,svedu petteri smile

    Svedu petteri
  • Hei,
    Onko tällä palstalla halukkaita osallistumaan Kuluttajasuojalautakunnalle tehtävään esitykseen DNA: lähetysten pätkimisestä?

    Alla malliksi Viestintäviraston ohjeet teleyrityksille:

    Tekninen toimivuus teletoiminnassa
    Julkaistu 21.09.2015
    Televerkkojen teknisen toimivuuden varmistamisella ja hallinnalla taataan teleyritysten tarjoamien viestintäpalveluiden toimintavarmuus ja laatu eri tilanteissa. Teknisellä toimivuudella tarkoitetaan palvelunlaadun toteutumista, suoritusvarmuutta normaali- ja häiriötilanteissa, kapasiteetin hallintaa, verkkoneutraliteettia ja yhteentoimivuutta. Viestintävirasto ohjaa ja valvoo teknistä toimivuutta antamalla velvoittavia määräyksiä ja valvomalla niiden noudattamista. Lisäksi Viestintävirasto julkaisee mm. ohjeita ja suosituksia ohjauksen tueksi.

    Viestintävirasto ohjaa ja valvoo teknistä toimivuutta antamalla velvoittavia määräyksiä ja valvomalla niiden noudattamista. Lisäksi Viestintävirasto julkaisee mm. ohjeita ja suosituksia ohjauksen tueksi. Viestintävirasto myös antaa neuvontaa tekniseen toimivuuteen liittyen sekä tarvittaessa erillisiä valvontapäätöksiä. Teknisen toimivuuden ohjauksen ja valvonnan piiriin kuuluvia sähköisiä viestintäverkkoja ja niissä tarjottavia yleisiä viestintäpalveluja ovat muun muassa kiinteät ja langattomat puhelin- ja dataverkot, maanpäälliset televisio- ja radioverkot, kaapelitelevisioverkot, IPTV, puhelinpalvelut, teksti- ja multimediaviestit, internetyhteyspalvelut eli laajakaistapalvelut eri tekniikoilla, internet-yhteyden päällä tarjottavat sähköposti-, VoIP- ja pikaviestintäpalvelut sekä televisio- ja radio-ohjelmistojen lähetys ja jakelu joukkoviestintäverkoissa.

    Teknistä toimivuutta koskevat määräykset

    Viestintävirasto voi antaa teknisen sääntelyn tueksi tarkempia määräyksiä, joilla ohjataan teknistä toimivuutta. Viestintäviraston antamat määräykset koskevat viestintäverkkojen palvelun laatua ja yleispalvelua, viestintäverkkojen ja -palveluiden yhteentoimivuutta, tilaajayhteysverkkoihin kytkettyjen laitteiden teknisiä ominaisuuksia. Määräyksissä asetettavat velvoitteet voivat koskea esimerkiksi puhelinliikenteen reititystä, viestintäverkon kapasiteetin hallintaa, soittajan numeron välittämistä teleyritysten välillä, hätäliikennettä, viestintäverkon varmistamista tai valvontaa, laajakaistaliittymän eli internet-yhteyspalvelun verkkoneutraliteettia.

    Olavi Pekkola
  • Ylen kanavat, ja FOX pätkii.
    Aivan turhaa edes yrittää katsoa..

    Kokeiltu kolmella eri laitteella, ja kaikilla sama homma.

    olli
  • Olethan palauttanut tehdasasetukset ja hakenut kanavat uusiksi? Kannattaa myös vaihtaa kaikki kaapelit.

    Tietäjä Iänikuinen
  • Omat pätkimisongelmat ratkesivat digiboksin vaihdolla. Liekö signaalissa tapahtunut jotain muutoksia, jonka perässä vanha Topfield ei enää pysynyt. Joihinkin boksimalleihinhan ainakin viime vuonna tuli vastaavissa tapauksissa päivityksiä.

    DNA ei tällaisesta mahdollisesta ongelmalähteestä ole valitettavasti tietottanut, joten asian selvittely jäi täysin omalle kontolle.

    Sam
  • Sam: Vanhoissa Topfieldeissä on yleinen ongelma virtalähteen elektrolyyttikondensaattoreiden kanssa, jotka vanhetessaan aiheuttavat mm. kuvan pätkimistä.

    Wbox2 user
  • KAIKKI piuhat tsekattu ja vaihdettu, uusi antenni, DNA:n Oma UUSi digiboksi, UUSI signaalin vahvistin, Kaikki piuhat rikki klo 16-19, aamulla taas kunnossa n. 6-16, sitten taas illalla rikki? Putin, Trump ja DNA ei tunnusta valehteluaan.

    Olavi Pekkola
  • Kertoisitko miten vika ilmenee? Kannattaa palauttaa tehdasasetukset. Huomaathan että DNA ei ole velvollinen korjaamaan asioita, jotka eivät johdu heistä.

    Tietäjä Iänikuinen
  • Tehdasasetukset on palautettu monta kertaa ja kanavahaku tehty uudelleen. Luulisin tietäväni näistä kytkentä-asioista koska olen ammattikoulussa opettanut monta vuotta vastaavaa alaa.
    Kanavia löytyy joka kerta hieman eri määrä riippuen siitä miten paljon häiriötä on juuri sillä hetkellä.

    Olavi Pekkola
  • Olavi: Olisikohan kyse LTE-häiriöistä? Illalla datan käyttö on varmasti suurempaa kuin aamusta. Voi olla jopa teidän omassa taloudessa oleva mobiililaite syynä.

    Lue taajuustalkoot.fi

    Wbox2 user
  • Antennijohdossa on myös LTE-suodatin.

    Olavi Pekkola
  • Olavi: Sitten vain antennifirma mittaamaan missä on vika. Et sinä täältä apua saa.

    Wbox2 user
  • Jep,
    Antennifirma varmaan tilataan laittamaan satelliittiantenni ja vaihdetaan toiseen firmaan myös maksu tv. Saman teki tuo naapuri aikansa taisteltuaan, nyt näkyy hänellä kakki, eikä pikselöi.

    Olavi Pekkola
  • DNA.
    Voimistakaa jotain taajuaksianne, kiitos.

    Vai onko tämä teidän tapanne kertoa että "Meidän asiakaspalvelumme on nopein ja paras"?....

    olli
  • Voi voi.
    Minä en ole saanut pikselöimätöntä kuvaa sitten 15.7.2016 jolloin hankin tuon uuden boxin. Välillä ilmoittaa ettei ole singnaalia ja välillä vain pysäyttää kuvan. Laitatin uuden anteenin ja nyt antennimies on juossut vähintäin kymmenen kertaa ja väittää ettei vika ole antennissa vaan boxissa joka on jo kolmas koska huoltokaan ei löydä niistä vikaa. Jos liitän antennin suoraan Tv.hen niin kuva on ok mutta boxin kautta on ongelmia! Eikö tämä kerro että boxi on ongelmien takana?
    Täytynee hakea neljäs boxi jos vaikka alkais toimimaan, jota en kyllä enään usko!
    On ongelmallista kun tallennuksetkaan ei onnistu koska singnaali pätkii.
    Mittani on täysi ja yksi aamu löydätte vantaan joesta koko paketin!

    Rane
  • Rane: Mikä boxi? Onko koko ajan kyseessä samasta boximerkistä?
    Jos Wbox HD3, niin oletko päivittänyt sen uurimpaan 5.2.4 ohjelmistoversioon? Laita se tehdasasetuksille ja kun sen asennusvalikko tulee näkyviin, valitse maavalinnassa Espanja.

    PW
  • Kiitti neuvista PW.
    Kyse on todella saman tyyppisestä boksista mutta kolmeen kertaan vaihdetusta. Myös kaikki johdot sekä antennin kaapelit on vaihdettu.
    Päivitys on automaatilla ja ajantasalla. Tosin kielivalinnoissa ei ole Espanjaa! Ainoastaan Puola Englati Ruotsi ja Suomi.
    T: Rane

    Rane
  • Rane: Muistin näköjään toista tapausta sad Kielivalintaa en tarkoittanut, vaan maavalintaa, mutta ilmeisesti maavalinnassakaan ei Espanjaa ole.
    Wbox:ssa on ollut ongelmia antenniverkossa.
    Se, että päivitys on automaatilla, ei vielä ratkaise mitään. Mikä ohjelmistoversio laitteessa on?
    Antenniverkossa laite pitää liittää ethernet-kaapelilla nettiin ja sitten yrittää päivitystä.
    Jos versio on 5.2.4 , niin se on viimeisin, joten päivitystä ei silloin tarvitse tehdä.

    PW
  • Minulla oli vuosia sitten Welholta ostettu kaapeliverkon WBox, ja sen kanssa oli jatkuvasti ongelmia: kuva pikselöi ja pätki, toisto jumittui jatkuvasti vaatien täyden rebootin eli töpselin irti seinästä (jolloin tietenkin käynnissä mahdollisesti oleva tallennus jäi kesken). Boksi myös jätti satunnaisesti tallentamatta tekstityksen. Välillä ajastetut tallennukset jäivät käynnistymättä, välillä ne katkesivat kesken kaiken. Huoltoa varten kirjoittamani vikatilannelista oli 3-4 sivua pitkä. Kerran boksi Welhon huollossa vaihdettiin, toisen kerran resetoitiin ja kerrottiin, että nyt toimii. Ei toiminut. Lisäksi vaihdeltiin kaapeleita ja kauko-ohjainkin. Mikään ei auttanut.

    Kolmas huoltoon vienti venähti kuukauden verran yli kahden vuoden takuuajan, jolloin ilmoitettiin, että voidaan korjata, mutta se maksaa, mutta kun mikään ei ollut aiemminkaan auttanut, jätin homman siihen ja vein boksin ongelmajätekeräykseen. Vannoin, etten ikinä enää edes katsokaan WBoxiin päin ja ostin muualta Topfieldin, joka on ollut paljon parempi. Omat erikoisuutensan siinäkin on, mm. joskus tallentaa vain osan ohjelmasta, vaikka ohjelman pituusnäytön mukaan näyttäisikin olevan koko tallennus (katseltaessa aikanäyttö hyppii nopeasti eteenpäin, vaikka kuva etenee normaalivauhtia), mutta jumittumisia ei ole kuin hyvin harvoin. Kesä/talviajan muutoksista kylllä sekään ei selviä, mutta muuten epäluotettavuus on samaa tasoa kuin missä tahansa nykyisessä digitaalilaitteessa.

    Markku K
  • Topfield:n ongelma saattaa korjaantua ohjelmistopäivityksellä, joka täytyy tehdä manuaalisesti lataamalla päivitystiedosto heidän sivuiltaan USB-tikulle ja asentamalla päivitys sieltä. http://www.topfield.fi/epages/FinTop.sf/fi_FI/?...
    Uusi päitys ei ehkä ole yhteensopiva vanhan version kanssa, joten se kannattaa tehdä vasta, kun tallenteet on katsottu.

    PW
  • Markku K: Wboxisi olisi tullut loistavaan kuntoon virtalähteen elkojen vaihdolla. Nuo kaikki luettelemasi ongelmat ovat tyypillisiä oireita noiden elkojen vanhentuessa.

    Wbox2 user
  • Onkohan tämän vian korjaamiseksi mitään mahdollista tehdä? Pätkinyt kesästä saakka vaihtelevasti Helsingin Sörnäisissä.

    Mikko
  • Mikko: Jos laitteesi on Wbox HD2, niin vie se lähimpään TV-huoltoon ja pyydä vaihtamaan kaikki virtalähteen elkot uusiin laadukkaisiin (= japanilaisiin).

    Jos ei tuolla tule vielä kuntoon, on myös kiintolevy mennyt rikki ja vaihdettava.

    Wbox2 user
  • Hei. Huomasin tällä viikolla ilokseni, että kanavapaikalla 409 näkyy ilmainen MTV Music. Valitettavasti kanavan signaali on todella heikko ja epätasainen. Kuva pätkii ja pikselöi ja luonnollisesti ääni myös. Vastaavaa ongelmaa ei esiinny muilla kanavilla. Asun Helsingissä Kruununhaassa eli Dna Kaapeliverkon alueella. Olisiko tuon MTV Music kanavan laatu parannettavissa teidän toimesta vai onko vika jo vanhanaikaisessa digiboksissani?

    Jani
  • Kanava lähetetään MPEG2 pakattuna, joten pitäisi näkyä. 394 MHz 6.9 Msym/s 256-QAM
    Voi olla, että kiinteistön jakoverkko ei tuolle taajuudekke riitä.

    PW
  • MTV Music kanava näkyy kyllä Kuopion kaapeliverkossa moitteettomasti sekä myös äänikin kuuluu pätkimättä.

    Voi olla PW:n kertoma syy tai ihan vaikka antennikaapeli on löystynyt tai liittimistään hapettunut (tai muuten viallinen).

    peku58
  • Luin kaikki viestit ensin mutta en viisastunut ongelmastani, kolme kanavaa pixelöi, C More Stars HD, Viasat Jalkapallo ja Viasat Jääkiekko HD. Kaikki muut HD kanavat ok. Tehdasasetukset boxissa ja telkkarissa tehty, piuhat entiset, koska suuri osa kanavista ok. Boxi on Handan.

    Mara
  • Seinäjoella DNA antenniverkossa kuva pikselöityy, kun on kortinlukija kiinni uudessa Philios 40pft4111 tvssä. On vaihdettu kaapelit, antennivahvustib, taloyhtiön, nostettu taajuuksia, palautettu tehdas asetukset.

    Kortinlukija otettu pois tvstä, pikselöinti loppui, mutta ei näe kanavia, joista maksaa. Kuka korvaa ja paljonko ?

    Jari j Salo
  • Kukaan ei korvaa mitään. Asiakas on aina väärässä. Kaikki ongelmat johtuvat asiakkaan omista töppäilyistä. Piuhat ja laitteet voivat olla rikki/viallisia/väärin kytketty tiettyyn aikaan päivästä ja tiettyyn aikaan toimia normaalisti. Lähetysteho on riittävä, ihmiset vain katselevat TV:tä huonosti ja kuuntelevat liian hiljaa. Villapaidan staattinen sähkö aiheuttaa häiriöitä. Varokaa myös lepakoita.

    Olski
  • Philipsin tekniikka ilmoitti, että DNAn ci+ smardt kortinlukija ei ole yhteensopiva uusien philips mallien kanssa.

    Aha.... Giganttin myymä kortinlukija taas on ns universaali malli. Toimii kaikissa...

    Aha....

    Joker
  • Nyt kyllä alkaa kärsivällisyys loppua!
    Nyt on neljäs boksi menossa ja kuva pätkii edelleen samoin kun on pätkinyt heinäkuusta lähtien.
    Antennimies on käynyt mittailemassa kymmeniä kertoja ja vastaus on aina sama. Boksissa vika koska kytkettäessä antenni suoraan tvhen ei pätkimistä esiinny mutta kytkettäessä antenni boksin kautta pätkiminen alkaa? Boksinhan voisi upottaa mereen mutta mites sitten tallentaisin? Tosin eihän siitä nytkään tule pätkimisen takia mitään!
    Jos asiaan ei nyt tule ratkaisua alkaa korvaus neuvottelut!!

    Rane
  • Philips pft40 vaihdettu DNAn kortinlukija ja kortti

    Pikselöi edelleen

    Kun poistaa lukijan, ei pikselöi

    Tv toimii ihan ok.

    Ei nää pikselöinnit voi enää johtua laitteista, vaan jostain muualta.

    Jaakko gaurilov
  • No jopas. Sama tv malli kun mulla ja samat ongelmat.
    DNA lla nyt syytä tutkia, että onko tosiaan niin, että smardtv lukija ei pelaa yhteen Philipsin ja muiden merkkien kanssa ? Ite kokeilin tvtä kaikissa 5 ssä eri antennirasiassa ja pikselöi kaikissa huoneissa. Kortinlukija pois ja ei häiriöitä.

    Ikävä maksaa kanavapaketista, kun sitä ei voi katsoa.

    Jari J Salo
  • Minulla on DILOG 99060 Cl+ kortinlukija eikä ole ollut mitään ongelmaa useaan vuoteen DNA:n kaapeliverkossa.

    peku58
  • Antenniverkossa ollaan

    Jari J Salo
  • Joskus täällä on kerrottu, että joillain Philipsin malleilla on ollut ongelmia vastaanottaa salattuja kanavia. Kannattanee olla yhteydessä laitevalmistajan tukeen, jospa heillä olisi tarjolla päivitys tai jokin muu temppu, jolla kortinlukijan saisi toimimaan ao. telkkarissa.

    PW
  • DILOG 99060 Cl+ kortinlukija soveltuu yhtä hyvin myös antenniverkkoon.

    Kannattaa tietysti kysyä jos saa ensin kokeiltavaksi ettei turhaan osta (maksaa noin 50-60 €).

    peku58
  • Mikähän tuossa antennipuolen hd:ssä on muuttunut Kajaanissa?
    Rakensin talon 2014 ja nakkasin katolle halvan lte-suodatetun comboantennin jonka suuntasin summassa Digitan mastoon. Asensin talon verkkoon myös vahvistimen.
    Kaikki kanavat näkyivät absoluuttisella varmuudella 100% laadulla toista vuotta, myös hd-kanavat, vaikka DNA-masto oli yli 100 astetta vikasuunnassa. Vain150m. päästä menevä sähköjuna pikselöi hd-lähetyksen junan ollessa kohdalla.
    Sitten viime kesänä tapahtui jotakin. HD-kanavia ei löytynyt enää edes kanavahaussa hetkeen. Hetken päästä löytyi, mutta laatu oli katsomiskelvoton.
    Kävin hakemassa erillisen VHF-antennin, jonka suuntasin DNAn mastoon. Tilanne korjautui taas, kunnes nyt ennen joulua alkoi taas pätkiminen. Ruuvasin VHF-puolen vahvistuksen täysille ja tilanne korjautui, kunnes heti alkuvuodesta alkoi jälleen olla bittivirhe tapissa ja kuva pätkii jatkuvasti.

    Voiko LTE-suunta-antenni samassa maastossa vaikuttaa tv-signaaliin? Minulla haravatyyppiset lte-antennit maastossa ylimpänä ja noin puolen metrin välein alaspäin UHF ja VHF alimpana.

    DNA oli viime kesänä tuonut minua lähimpään, ennen pelkästään Elisan laitteet sisältäneeseen mastoon oman1800mhz LTE-tukiaseman. Suuntasin Lte-antennin tähän ja se signaali vahvistui kertaheitolla aivan huipputasolle. Tämä on ainoa muutos omissa laitteissa, joka osuu tv-häiriöiden kanssa aika hyvin ajallisesti kohdalleen, mutta voiko se olla syy? Antenneilla on se metri eroa korkeussuunnassa.

    Molo-otsassa
  • Liityn ärsyttävän pikselimeren katsojiin. Welho/dna KAAPELI talous Helsingissä ja jakorasialla tv sekä (valokuitu+)netti samasta antenni-liitännästä. Seinän antenni rasia, jako-osa ja antenni johto uusia. Johto on suoraan kiinni tv:ssä, ei muita laitteita välissä ja kanavatkin on viritetty useaan kertaan uudelleen.

    OSA kanavista näkyy hyvin ja OSA kanavista EI näy ollenkaan - eli samalla johdolla / liitännällä / tv:llä näkyy sekä hyvää kuvaa, että pelkkää pikseliä, kanavakohtaisesti. Olettaisin siis, osan kanavien singnaaleista olevan "vahvempia" ja osan "huonompia".
    ( Kutonen, Tv5, Jim, Liv, Sub, Nelonen, Mtv3 EIVÄT NÄY. Mutta tv1 ja tv2, Teema, Fem, Frii, Alfatv, Hero, Ava ja Fox NÄKYY HYVIN )

    Tiedän, että antenni-liitännän JAKO sekä tv:lle, että nettiin vaikuttaa asiaan ( niin on ollut ennenkin ja nytkin kanavat näkyivät vielä ennen jakorasiaa eli netin kytkentää ) Mutta mitä voin tehdä, jos antennijakorasia on ainoa keino saada Welhon netti huoneistoon?  
    Antenni johto on myös pidempi (osa kanavista näkyy silti ok !), mutta mitä voin tehdä, jossei tv:tä ja antennirasiaa saa lähemmäs toisiaan ja lyhyempään johtoon kompastuu?

    Minni
  • Helsinki Alppila, Humax wbox 3, maksukanavat pätkii, ilmaiset näkyvät normaalisti. Nyt uusi boksi ollut reilu kuukauden missähän vika? Päässä varmaan
    Ville
  • Rane PW.lle
    Päivitys ok
    Hain neljännen boxin ja meno senkun jatkuu!
    Ainoa tapa pysyä edes jotenkin järjissään on sulkea tv ja avata kossu!!

    Rane
    Rane
  • Malmilla myös viime syksystä asti pikselöintiongelmaa yle tv1:llä(jatkuu), muut kanavat kuten fox pikselöi vielä kuukausi sitten, nyt tilanne hieman rauhoittunut.
    Joka tapauksessa ykkösen ohjelmia ei voi katsoa eikä tallentaa koska hermo menee:(
    Saa tulla Malmille toteamaan asian:)
    Keitän Dna pojalle kahvitkin.
    Ps. Mulla on uudet johdot, uusi töllö eikä ollenkaan digiboksia.
    Seurannut tätä tilannetta viime kesäkuusta asti joten pitkät on mulla omat piuhat?
    N. N.
  • Hei N.N.!

    Pikselöinti on hyvin tavanomainen ongelma, joka useimmiten aiheutuu vioittuneesta tai alkujaan huonolaatuisesa antennipiuhasta tai puutteellisista kytkennöistä. Mikäli tämän ketjun aiemmista vinkeistä ja neuvoista ei ole ollut apua tilanteeseen, olethan häiriön syyn selvittämiseksi yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme soittamalla numeroon 044 144 044.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Säkö Ida meinaat että kun yksi ylen kanava tällä hetkellä pätkii ja laahaa äänet ja tallennus, johtuu johdosta Sori mutta nyt kannattaa hommata joku muu duuni tänhetkisen tilalle Lueppa koko viestiketju mistä tämä vika johtuu ja anna fiksumpien siellä kommentoida...
    N. N.
  • Sama tilanne tässä Helsingin Lauttasaaren kodissani kuin Minnillä: Ylen kanavia lukuunottamatta kaikkien muiden kanavien katsominen on mahdotonta jatkuvan pikselöitymisen, äänen ja kuvan pätkimisen takia. 
    Asiakaspalvelijoille vielä tiedoksi, että kaikki piuhat, televisio ja Dna:n verkkoboksin mukana tullut kaapeliliitännän jakorasia on vaihdettu tämän ongelman korjaamiseksi. Ei mitään apua, eniten toki ketuttaa television vaihtaminen. Tilanne ei muutu miksikään vaikka otan verkkolaitteen irti ja laitan tv-kaapelin suoraan töllöön. Ilmeisesti sitten asiakaspalvelijan mainitsemaa heikkolaatuista materiaalia on vedetty muutamia vuosia sitten kaapeliasentajan toimesta tähän meidän vanhaan taloomme. Minun ei ole mahdollista testata tilannetta talomme muissa kaapelipistokkeissa, isännöitsijää asia ei kiinnosta ("vika on laitteessa, muut eivät valita"). Ehkä tämä on viesti että töllön katsominen kannattaa lopettaa; jahka määräaikainen verkkoliittymä loppuu, niin saatanpa irtautua kiinteästä verkostakin.
    Lepannderi
  • Orimattilasta DNA-kaapelissä Ylen HD kanavat pikselöityy koko ajan. Todella surkeaa. Toisessa televisiossa ei pikselöidy, vaan kuva pysähtelee koko ajan aivan samaa tahtiin kuin toisessa pikselöityy. Tästä me maksetaan noin 10 euroa/kk!!
    Sami
  • Sami: soita vikapalveluun ja tilaa huoltokäynti.
    Idän Tietäjä
  • Aivan sama homma kuin Minnillä ja Lepannderilla, meillä on kaapelitalous Helsingin Laajasalossa. Noin viimeisen kuukauden aikana esim. mtv3 ja erityisesti nelosen kanavia välillä ihan mahdoton katsoa. Ylen kanavat toimivat moitteetta. Kuitenkin nämä toimivat samassa kanavanipussa, niin luulisi että nämä kaikki sitten pätkisivät.
    Lermo
  • Mielenkiintoisesti Dna;n kaapelissa Turussa Viasatilla suomenkieliset selostukset omaavat HD-kanavat (Jääkiekko ja Jalkapallo) kuva on täyttä sontaa ja muut urheilua sisältävät HD-kanavat toimivat täysin moitteetta. Missäköhän lienee vika?
    Ihmettelijä
  • Samoin Vantaalla Dna:n kaapelissa Viasatin jääkiekko ja jalkapallo (suomeksi selostetut) kuvan laatu aivan hanurista. Muut kyllä toimivat. Mikähän neuvoksi. On vaihdettu korttia ja tehty uudet haut ja aseutukset ???? Ja sunnuntaina tulee El Clasico.
    Pekka Vertti Pajuriutta
  • Reilut 3kk sitten kyselin miksi osa tv-kanavista pätkii ja osa ei, Welho/dna KAAPELI taloudessa Helsingin keskustassa. ( viesti ja tarkemmat tekniset tiedot ylempänä siis ) Noin parissa viikossa tapahtui silloin IHME ja mitään kotona muuttamatta kaikki kanavat vaan alkoivat itsestään näkyä normaalisti.

    Tuota ihmettä kesti noin 3kk, ei pätkinyt mikään kanava...mutta nyt TAAS alkaa kanavat pikselöityä, VAIKKA MITÄÄN EI OLE MUUTETTU.
    En ymmärrä miten AIVAN samalla piuhalla, aivan samasta jakorasiasta ja aivan samalla tv:llä - ensin pikselöityy, sitten näkyy 3kk hyvin ja nyt taas pikselöityy...


    Minni
  • Nummelassa alkoi eilen pätkiminen. Postilaatikossa oli ilmoitus kaapeliverkon päivitystyön valmistumisesta. Ei tainnut mennä ihan putkeen?
    Kimmo Huoviala

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Viestisi ja nimesi näkyy julkisesti.
Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti. Lue ehtomme