Uuden puhelimen akku kelvoton
Ostin huawei p30 pro -puhelimen verkkokaupasta. Sain sen 30.12. Heti huomasin että akussa ei ole virtaa tarpeeksi, vaan se tyhjeni todella nopeasti. Aloin tutkia asiaa, vertailemalla sitä aiempiin Huawei p20 pro -versioihin. Ja akun kestävyys oli lähes kaksi vuotta yhtäjakoisesti käyttämäni Huawei p20 pron tasolla. Hieman parempi akun kestävyys kuin 2019 vuonna ostamani Huawei p20 pro. Tein myös testivideot, jossa vertasin näiden akkujen suoritusta. Uuden Huawein akku on siten todellakin kulunut tai sitten on jotain muuta vuoto-ongelmaa siinä.
Joten näin uusi puheline ei varmaan voi mennä normaaliin takuunkorjaukseen, koska minulla on 14 vuorokautta aikaa päättää kaupasta. ja voin sen silloin jopa vaihtaa samanmerkkiseen puhlimeen, jossa akku toimii niinkuin pitää. Karkkilassa ei ole dna-kauppaa, joten palautan sen teille, vai mitä? Vai sinne https://consumer.huawei.com/fi/support/ -paikkaan... ottaen huomioon, että takuuaika alkaa vasta kun on 14 päivää kulunut. Nyt on vielä ostosuoja-aika.
Tällä videolla puhelinten akkujen vertailut.
https://youtu.be/T1Gx4dHtFwA
Ikävä kuulla, että uuden puhelimen kanssa on tullut heti alkuun ongelmia! Kaikki huolto- ja takuuasiat hoidetaan DNA Kaupan kautta, joten otathan yhteyttä DNA Kaupan asiakaspalveluun numerossa 0440338000 niin saadaan asiaa eteenpäin. Kiitos!