Siirry uusimpaan kommenttiin

Uusi DNA TV Hubin sovelluspäivitys, huhtikuu 2020

Tämä keskustelu koskee ”Uutta DNA TV:ä” joka on tullut myyntiin 13.2.  

Vanha DNA TV säilyy käytössä toistaiseksi. Siten pidän auki myös vanhan DNA TV Hubi päivityskeskustelun:

https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-hubi-lokakuu-2019-paivitys-ominaisuude-7cum/

Toivoisin että tämä keskustelu keskittyy vain uuteen DNA TV:n.

Ketjua lukee aktiivisesti DNA:n puolelta asiakaspalvelu ja moni DNA TV Hubin kanssa työskentelevä. Ketjuun vastailee pääasiassa asiakaspalvelu mutta allekirjoittanut (Ville Partanen) lupailee kyllä käydä vastaamassa epäsäännöllisen säännöllisesti.

Uuden DNA TV ja Android TV versionumero (päivitetty 20.4)

  • DNA TV versio: 2.10
  • Androidversio: 7.1.1.90
  • Julkaisuajankohta: Sovellus jaossa 20.4 eteenpäin
Uudet toiminnallisuudet
  • Ohjelmaopasta uudistettu ja sitä jatkokehitetään edelleen
  • ’Ok’-napin takana löytyvästä kanavanauhasta ohjelmakuvat on korvattu kanavan ohjelmatiedoilla
  • Sovelluskauppa poistettu asetuksista toimimattomana
  • Virhetilanteissa näytetään virheviestit käyttäjälle
  • Sovelluslinkkejä DNA TV sisällä
  • Parempi haku
Useita korjauksia mm.
  • Teksti TV:ssä ylös/alas vaihtaa sivua
  • Haku katoaa päävalikosta
  • ’Poista kaikki’ valinta katoaa jos jos poistaa sarjalta jatkuvan tallennuksen
  • Kanavahallinnassa ei pitäisi näkyä kanavia joille ei saatavuutta
  • Ohjelmasivu latautuu itsestään uusiksi jossain tilanteissa
  • Kanavia joilla on verkkotallennus ei saa positettua kanavalistalta
  • ’Jatka katselua’ toimintoa korjattu

Minkä asioiden kanssa teemme parhaillaan töitä 
  • Uusi DNA TV ei tue kovalevyä julkaisuhetkellä. Kovalevyn tuki on tulossa
  • Monikanavaäänet vuokraamoon
  • Ennustava haku
  • Päivityksen yhteydessä kanavavalinnat resetoituvat
  • Jossain tilanteissa ohjelmasivu avautuu harmaana ilman tekstejä. Sovelluksen tappaminen ’tupla mökillä’ korjaa tilanteen eli painaa Android valikossa ”mökkinappia” kaukosäätimestä kaksi kertaa, kelaa DNA TV kohdalle, painaa alas ja ok
DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • @DNA Ville Partanen

    Puuttuukohan tuosta “teemme parhaillaan töitä” listalta kohta:

    -Hubin äänenvoimakkuuden säätö lineaariseksi

    Tämä on muistaakseni luvattu hoitaa kuntoon jo useamman kerran.
    Eikö asian korjaamiseksi ole mitään tehtävissä, on todella ärsyttävää pelata kahdella kaukosäätimellä.


    Pertti O
  • Kiitos päivityksestä! Nyt teksti-tv toimii loogisesti ja kanavien ohjelmatietoja on helppo selata. Muutaman rebootin Hubi näköjään tarvitsi päivityksen jälkeen, jotta DNA TV lakkasi kaatumasta puolen minuutin välein, mutta nyt toimii sulavasti.
    Ile_
  • Eilisen päivityksen jälkeen tallenteet eivät Hubilla toimi. Ilmoittaa, että "Sinulla ei ole vielä tallenteita."
    mdn
  • Oota se 48h
    Pertti O
  • @mdn
    Jos tallenteet näkyivät juuri ennen päivitystä, sitten suosittelen sammuttamaan Hubin (siis pitkä painallus, ei pikasammutus) ja sitten vielä virtakaapeli irti n. 30-60 s. Sen jälkeen bootti toki kestää ja sen kannattaa antaa mennä aivan loppuun asti, odottaa kunnes vihreä LED lakkaa vilkkumasta ja sitten katsomaan tallennelistaa, toivottavasti kaikki entiset näkyvät 😀

    Jos taas kyse on juuri tilatusta päivityksestä, sitten Pertin ohje odotella n. 48h varmaan auttaa.


    Antti
  • @Antti Kiitos - näyttäisi toimivan.

    Onko muilla ongelmaa, että jo kertaalleen katsotut tallenteet ovat Hubin/DNA TV:n mielestä edelleen uusia? Eli ikään kuin katselun edistyminen ei tallentuisi.
    mdn
  • @mdn
    Hienoa että onnistui 😀

    Itselläni ei ole koskaan ollut ongelmia tässä uudessa katselun jatkon kanssa mutta muistelen, että joku muukin mainitsi asiasta, tosin aika kauan sitten eli aiemmalla uuden DNA-TV:n versiolla.

    Antti
  • Näköjään sama ongelma toistuu tänään, edes tuo bootti uudestaan ei auta. Eli eilen illalla tallenteet näkyivät vielä saatavilla, tänään taas "Sinulla ei ole vielä tallenteita".

    Joidenkien boottien jälkeen tallenteet näkyy hetken, mutta kun niitä yrittää avata niin katoavat yksitellen näkyvistä. Vastaavaa ongelmaa ei ollut aiemmalla ohjelmistoversiolla.
    mdn
  • @mdn
    Kuulostaa oudolta, jokin on selvästi pielessä. Kannattaisi ehkä kirjoittaa suoraan Ville Partaselle, asiakaspalvelu ei välttämättä osaa tuohon paljon sanoa.

    Mullakin näkyy tuo ilmoitus joskus hetken aikaa heti bootin jälkeen mutta se on siis tosiaan hetken, n. 10-15 s. max.

    Antti
  • Miten nykyasiakas saa käyttöön uuden DNA TV:n? Soitin aspaan, eikä henkilö ollut oikein perillä asiasta. Sain neuvon mennä dnatv.dna.fi -sivulle. Siellä oleva nykyasiakkaan kirjautuminen lähettää meiliin vastauksen, että käyttäjätunnuksellani ei DNA TV tilausta ei löydy. Vaikka kyllä "vanha" toimii. Eikä DNA Tunnuskaan kelpaa, herjaa väärästä salasanasta tai käyttäjätunnuksesta, vaikka ne ovat oikein.
    Olli Pohjolainen
  • @Olli
    Kyllä se siirto pitää tehdä siellä asiakaspalvelussa.Jos siellä on noin avutonto porukkaa töissä, niin sitten soitto uudelleen ja toivottavasti erihenkilölle. Todella älytöntä touhua taas kerran DNA:lta...
    JJJ
  • Kiitos avusta! Harmi, kun palveluhenkilökään ei opi nyt mitään. Olisiko liikaa pyydetty, että DNA huolehtisi kouluttamisesta?
    Olli Pohjolainen
  • Miten tuon "jatka katselua" listan sais tyhjäksi?
    Nyt siinä on aina vaan uusia tallenteita ja ohjelmia j
    vanhojen, jo loppuun katseltujen lisäksi.
    Eli menettää siltä osin merkitystään löytää helposti keken jääneet ohjelmat.
    Timppa
  • @Timppa
    (oletan, että puhut Hubista, tämä tosin voi päteä sovellukseenkin)
    Tietääkseni vain niin, että 'katsot' (eli kelaat) tallenteet lähes loppuun.
    Toinen suuri ongelma (jonka vuoksi itse käytän sitä vain muistuttimena) tuossa listassa on, että sen kautta ei voi poistaa katsottuja joten ne pitää kuitenkin kaivaa päälistasta. Olen raportoinut nämä ongelmat, toivottavasti korjaus tulee pian 😀

    Antti
  • Onko täällä Telian verkkoa käyttäviä Hubilaisia?
    Telialla on joku laaja nettiongelma ja isälläni on ongelmia Hubin kanssa (eilen toimi moitteetta), käynnistäessä se jää tilaan 'kirjaudutaan' ja IP-kanavat eivät näy (testattiin infokanavalla). Outoa on kuitenkin se, että muuten netti toimii hänellä normaalisti ja myös Hubin verkkoasetuksissa näkyy, että se olisi yhdistetty.

    Onko siis jollain muulla Hubi Telian verkossa ja vastaavanlaisia ongelmia tai muuten jotain ideoita? 😀

    Antti
  • kyse on siis Telian kuituverkosta tässä tapauksessa
    Antti
  • @DNA Ville Partanen Nyt on tosiaan tilanne, että uusimman hubin päivityksen jälkeen Hubi ei enää löydä tallenteita. Olen kokeillut kaikkia mahdollisia buutteja sekä resetointia, joka kerta sama juttu: Bootin jälkeen tallenteet -valikossa vilahtaa nuo kaikki tallenteet, mutta muutaman sekunnin jälkeen katoavat ja sen jälkeen ilmoitus "Sinulla ei ole vielä tallenteita".
    mdn
  • Sovelluksista sekä selaimen kautta nuo "jatka katselua" ohjelmat saa poistettua etusivulta merkitsemällä katselluksi, hubiin tämä toiminto muistaakseni tulossa seuraavissa päivityksissä.
    JV
  • @JV, joo toivotaan että tuo tulee pian Hubiinkin

    Tiedoksi myös, jos se jotakuta kiinnostaa, että kyllä se 3h sitten mainitsemani ongelma ilmeisesti oli tosiaan Telian verkossa, nyt isän Hubi toimii taas täysin 😀

    Antti
  • Miksi tekstitv:n sivut näkyvät päällekäin edellisen sivun kanssa? Eikö sivujen alasivuja voida vieläkään selata?
    Jorma Kemppainen
  • Mikä se on nyt tämä homma kun DNA ilmoittelee maililla ja tekstareilla, että pitäisi ottaa uusi DNA TV käyttöön ja vanha toimii enää vain 9 päivää? Onko se nyt se aiemmin kerrottu automaattinen siirto?

    Eli tämä: "Jos ei halua uutta määräaikaista sopimusta niin voi jäädä odottamaan DNA:n tekemää automaattista siirtoa. Näitä lähdetään tekemään kevään aikana."

    Vai tuleeko siitä nyt se määräaikainen soppari? Joko se toimii tässä uudessa hubiversiossa se kovalevy? Senhän kai piti toimia sitten kun aletaan niitä automaattisia siirtoja tekemään.
    Masa
  • Tällä hetkellä ei toimi kovalevy, joten uusi päivitys lienee tulossa ennen tuota pakkosiirtoa? Muutenhan tuo on taas täyttä kusetusta.

    Eikä tollasesta pakko siirrosta voi tulla uutta määräaikaistasopimusta. Onkohan tuo 10e/kk uusi normaali hinta hubille ja palvelulle, sellainen on ainakin yli viikon ollut tuolla nettisivuilla hintana...
    JJJ
  • Miksi hubin kautta kun yritän katsoa netflixiä, tulee melko usein ilmoitus? ”
    Emme voi toistaa tätä nimikettä tällä hetkellä. Yritä myöhemmin uudelleen tai valitse toinen.”


    Kuitenkin millä tahansa muulla laitteella katsominen onnistuu.
    JH
  • Eikä muuten onnistu hubin chromecastin kauttakaan toisto tabletilta, vaan antaa saman virheilmoituksen. Tabletilla voi katsoa normaalisti, samoin tietokoneella.
    JH
  • @JH onko sulla DNA:n kaapelimodeemi? Sen viimeisin päivitys epäonnistui ja toistaiseksi aiheuttaa tuota.
    Ile_
  • Ei oo, kun neljägeellä mennään..
    JH
  • Uuden päivityksen jälkeen hyppää satunnaisesti youtubeen tai cmoreen kesken katselun tai tallenteiden katselun. Kanavalle ei voi loikata guiden kautta tai laittaa tallennuksia kun se palkki sieltä on pimeänä.
    Castaus ei toimi millään laitteella.
    Hukkaa wifi verkkoa vaikka muut laitteet ei sitä tee. Jäätyilee joten töpseliä vaan irti seinästä. Tallenteet alkavat myöhässä ja kestävät mitä sattuu aikoja 1min. ja 3h väliltä. "Jatka katselua" valikkoon ilmestyy ohjelmia jotka on jo katsottu ja poistettukin tallenteista. Maksukanavilta häviää tekstitys satunnaisesti kesken ohjelman. 
    Mutta esim. viimeyönä kun kukaan ei katsellut toimi moitteetta.... oli hiljaa. 




    Timppa
  • Tänä aamuna tuli minun hubille päivitys.

    Onko muilla samaa että kun valitsen TV:tä katsoessa HD-laadun, ääni ja kuva eivät tule synkassa? SD-laadulla ei ole samaa ongelmaa.
    Hoo
  • @Hoo
    Mä katson todella harvoin livenä mitään mutta kokeilin juuri, ei ongelmia täällä.

    @Timppa
    Mulla ei ole ollut mitään noista ongelmista uudella, vanhassa oli tuollaisia. Oletkin jo kokeillut virtajohdon tuuletusta mutta kokeile vielä niin, että pidät sitä vähän pitempään irti, ehkä 1+ min. Mulla ainakin kerran kun (vanhassa softassa mutta sama laite) jouduin tuulettamaan ja otin sen vian hetkeksi irti, se sekoili todella pahasti mutta sitten kun tein sen uudelleen (toki en tiedä, oliko kyse uudesta tuuletuksesta vai pitemmästä odotuksesta), kaikki lähti toimimaan.

    Suosittelen myös erittäin lämpimästi, jos vain mahdollista, käyttämään kaapelia, se tuo Hubiin eloa aivan uuteen tyyliin, kaikki toimii jouhevammin. Mäkin käytin Hubia (vanha softa) aluksi WiFillä mutta takkuili pahasti joten vaihdoin kaapeliin ja takkuilu ja verkkoon liittyvä sekoilu lakkasi 😀
    Antti
  • Meillä hävisi DNA Mix-kanavat tämän aamuisen päivityksen jälkeen.
    Miten voi etsiä kanavia?
    EHH
  • @Hoo
    Mitä kautta ne HD-kanavat tulee. Ja koskeeko kaikkia HD-kanavia. Osassa kun on DD-äänet (Yle esim), niin voi olla joku viivesäätö juttu riippuen mikä laite purkaa äänet ja mitä kautta ne menee.

    Itselläni antenniverkon HD-kanavat on toiminut synkassa, kiertää vielä TV:n kautta vahvistimelle: HDMI -> TV ja Toshlink TV:stä -> Vahvistimelle.
    JJJ
  • @Timppa – Listan saa tyhjäksi kahdella tavalla 1) käy poistamassa nämä webistä tai mobiilisovellukista 2) kelaa yli 80% tallenteesta

    @mdn – laita vaikka postia jos tätä ei vielä ole asiakaspalvelun kautta korjauksessa, etunimi.sukunimi@dna.fi

    @Masa – kyllä, tuo on juuri se automaattinen siirto ja silloin ei uutta määräaikaisuutta tule. Tätä viestiä ei pitäisi tulla jos kovalevy käytössä. Kovalevyä ollaan parhaillaan tekemässä.

    @JJJ – Kyllä, tuo on uusi hinta.

    @JH – Bugi Netflixin päässä, tästä olisi hienoa saada logit. Saatko laitettua postia, etunimi.sukunimi@dna.fi

    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • @Ville
    Testaan nyt ekan kerran tätä Android 7.xx versiota ja uutta DNA TV:tä, ollut 5 päivää käytössä.

    Mikä juttu tämä oli, että käynnistyy yleensä päivän ekalla kerralla aina Netflixiin?

    999 kanavaa ei enää ole, mutta mikä tuo 600 sivun signaalipalkki on olevinaan (Wlaniin ei ainakaan liity), se on aina käynnistyessä 1 palkki ja oliko teksti "huono"? Hetken odotettua näyttää täyttä.

    DD-äänet katosi kerran jo saatavilta, asetus on auto ja Androidbootti auttoi tähän. äänet kiertää TV:n kautta, kun vahvistimeen en voi tuota hubia liittää HDMI:llä (Ei ole HDCP 2.2:sta tukeva vahvistin).

    Miten tällä voi kaukosäätimellä tallentaa vain yhden jakson ohjelmasta, nyt se laittaa "rec" tallentumaan kaikki jaksot tulevaisuuteen?

    Cmore appi vaatii suorissa lähetyksissä ainakin 60Hz muuttamista, samoin Erikoista kyllä DNA TV:n castaus hubiin. Nämä mikronykii, jos ei laita 60Hz moodia, vakio automaattinen: 3840x2160p 50 Hz ei siis toimi ainakaan noilla, ilman että rupeaa päätä särkemään..

    Vuokraamossa ei ole DD ääniä (lukee kyllä viesteissä, että kehitellään, mutta itse tämän huomasin liian myöhään), Play kirjastossa on, joten selvä kumpaa käyttää jatkossa..

    Kovaleongelmia ei tietty ole, kun ei ole tukeakaan.

    Muutenhan tämä on huomattava parannus, mutta kovalevyyn edellisetkin ongelmat on pahimmillaan liittyneet.
    JJJ
  • @JH – Bugi Netflixin päässä, tästä olisi hienoa saada logit. Saatko laitettua postia, etunimi.sukunimi@dna.fi

    Eli siis mitä teen?
    JH
  • Onko aikataulu tiedossa mihin mennessä kaikki on migroitu uuden DNA TV:n käyttäjiksi? Itse siis olen edelleen vanhassa.
    Malttamaton
  • Hei,

    Muutama päivä takana uutta DNA TV:tä.

    1. Käyttöliittymä ehkä otti askeleen epäselvempään suuntaan
    2. Tallenteet löytyi lopulta pienen odottelun jälkeen (DNA:n oma aspa oli tän suhteen aivan pihalla ihan vaan sivuhuomiona), mutta tallenteiden toistossa ääni on sulava, mutta kuva on diashowta uusien tallennuksien osalta. Koskee niin uusia kuin vanhoja tallenteita.

    Apuja taikka vastaavia kokemuksia?
    Eero Pellikka
  • @JH Paina kaukosäätimestä peräjälkeen vigreä, keltainen, sininen painikkeita ja laita vaikka Villelle mailissa kellonaika jolloin lähetit login.
    soveltaja
  • Onko tätä uutta DNA TV:tä ja hubia testattu kunnolla 4G kaistalla. Nopeusmittaus paukuttaa 50 megaa, mutta kuva tallenteissa ja suorissa lähetyksissä pysähtelee säännöllisen epäsäännöllisesti? 

    Tulee tuo jonkun vuoden takainen Maxivisionin muutos mieleen. Siellä aiheutti samanlaista ongelmaa pitkä ja/tai vaihteleva viive tai joku muu siihen liittyvä ja säädöillä saivat sen kuntoon. Tänään yli 10 kertaa pysähtynyt kuva ja netinnopeudesta se ei ole kiinni.
    JJJ
  • @JJJ
    Ei liity 4G:hen, tänään oli jotain ongelmaa illalla n. klo 19-22 välillä, langallakin pysähteli satunnaisesti. Pausetus auttoi joksikin aikaa mutta tuntuu, että joku bufferi ei täyttynyt tarpeeksi nopeasti tai sitten DNA-TV:n verkossa tai palvelimessa oli jotain vialla.


    Antti
  • Saattaa olla hyvinkin totta. Nyt 45 min katsonut National Geographicia IPTV:n kautta eikä ole kertaakaan tökkinyt. MTV3 Kymmenen uutisista taas ei meinannut millään tulla valmista ennen, kuin luovutin ja käänsin kanavaa.
    JJJ
  • @JJJ
    Vielä selvennykseksi, mä en osaa sanoa suorista mitään tässä tapauksessa, katsoin vain tallenteita 😀

    Antti
  • Hubissa on käyttäjän kannalta hieman hämäävästi parikin erillistä Asetus-valikkoa, joista toinen liittyy käsittääkseni Hubin Android-puoleen ja toinen Dna TV:seen. Käyttäjän kannalta olisi kätevämpää, jos kaikki asetukset löytyisivät saman valikon takaa, ettei tarvitsi muistella, löytyikö jokin säätö nimenomaan "Asetuksista" vaiko "Asetuksista". Tämä on aiheuttanut sekaannusta myös asiakaspalvelutilanteissa.
    JIH
  • JIH, kyllä, mutta jokaisessa sovelluksessa on puhelimellakin "asetukset" ja sitten on Androidin "asetukset". Ei sille mitään voi oikein tehdä, ei sovellusten asetuksia saa Androidin valikkoon eikä toisinpäin. Noin se vaan toimii.

    Sinne DNA TV:n asetuksiin voisi kuitenkin ehkä laittaa linkin laitteen asetuksiin (kuvanulostulo, äänet ym), jos se olisi mahdollista?
    JJJ
  • Onko tietoa onko tulissa mahdollisuus full hd ulos tuloon 4 k sjasta että läpimeno kotiteatterivahvisyimesta full hd -telkkariin toimisi. Itsellä kyseessä Yamahan vahvistin. (Hemmetin kommettiruuru kun ei anna liikuttaa edes kursoria, en krjaa typoja)
    Arppa
  • Onko noille eri kategorioille oikeasti tarvetta ja käyttäjiä? Omasta mielestä ne tuntuu turhalta täytteeltä ja tehty visuaalisessa mielessä.

    Nyt niitä saa selata yli eli painaa kymmenenkertaa alasnappia, että pääsee asetuksiin tai suoratoistopalveluihin.

    Asetuksiin, kun ei pääse ylöspäin painamalla , kun se nauha ei osaa pyörähtää loppuun sitä kautta, vaan aina selattava yli noista turhista kategorioista. Molempiin suuntiin.

    Ehdotan että sinne vasempaan valikkoon laitetaan yksi "kategoria" teksti jonka alla on sitten noi kaikki turhanpäiväiset jutut jos niitä tarvitaan ja joku haluaa selata.

    Suoratoistopalvelut kohtaan voisi lisätä loputkin perus palvelut tai vaikka itse saada muokata sitä. Tollaisenaan silläkään ei ole mitään käyttöä. Ensin selaat sinne ja muistat ettei täälä Cmorea olekkaan. Sitten Androidin valikkoon, eli helpompi mennä suoraan Androidin aloituksen kautta suoratoistoihin kun saa muokattua mieleisemmäksi.

    Ja Partanen miksi tuo matolaatikko käynnistyy edelleen lähes joka päivän ekalla startilla Netflixiin?
    JJJ
  • Eilen illalla oli teknisiä haasteita järjestelmissä ja siten palvelussa satunnaista tökkimistä. Pahoittelut tilanteesta.

    @Arppa - Katsotaan jos Android P:ssä saisi tuon toimimaan

    @JJJ - Kiitos palautteesta, monta hyvää ehdotusta.

    Jos käynnistyy Netflixiin niin silloin tunerit eivät ehdi käynnistyksessä mukaan. Onko sinulla kaapeli koko ajan kiinni? Käynnistätkö standby tilasta vai onko laite täysin sammutettu?


    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Onhan sieltä mahdollisuus säätää FullHd ulostuloksi nytkin. Jos se Yamaha kuitenkin on 4K vahvistin (kuten itselläkin Sony) mutta ei tue HDCP 2.2:sta ei kuva mene läpi ja siihen ei kait muutosta voi tehdä. Tästä oli tarkempaakin tietoa jossain ketjussa, mutta periaatteessa jos yksikin laite on 4K niin kaikki pitää olla HDCP 2.2 kykeneviä sen takia.
    JJJ
  • Kiitos, Vilke.
    Voisko ne tallenteet jotka on jo poistanut saada pois listalta, johonkin omaan kansioon.
    Eli niille 7 päivää katseltavissa oleville deletoiduile.
    Nytne turhaan on tarjolla ensimmäisenä ja ne uudet pitää kelata esiin.
    Arppa
  • Antennikaapeli on kyllä kiinni aina laitteessa (Antenniverkko), Nyt se oli täysin sammutettu, mutta sama homma, aikaisemmi ollut pääasiassa standby tilassa, jossa muuten vie melkein 8W "virtaa" (Nykyää kun pyritään tai määrätään alle 1W kulutukseen, niin ei ole järkeä että boxi jää päälle, kun sen "sammuttaa").

    Nyt tuo päivitti DNA TV version 2.1.1 kun sen käynnistin (Netflixin kautta).
    JJJ
  • Miten kierosti tuo Catch up on oikein toteutettu, mistään ei taida löytää kanavakohtaisesti ohjelmia joita voisi selata? Muutenkin miten sitä on tarkoitus käyttää, noiden katekorioiden kauttako, siksikö ne on luotu...

    Ainoa mistä löytää noita catch up ohjelmia on kun on joku tallenne, (sellaiselta kanavalta jossa se on tuettuna), niin siellä tyrkytetään kaikki jaksot useaan kertaan, jos ne on myös Catc up ominaisuuden takia saatavilla.

    Animal Planet on kuukaudenkanava ja tietojen mukaan siinä on Catc Up ominaisuus, mitään ohjelmaa en kuitenkaan löydä kanavalta (mitään kautta), vai eikö se ole tuettuna, nyt kun tuo on kuukauden kanavana?

    Pakko edelleen mainita miten tuo Catcup on toteutettu esim. Maxivisionilla, sieltä voi EGP:stä klikata halutun ohjelman käyntiin ja selata 7 vrk taaksepäin ohjelmaopasta tai selata kanavakohtaista aakkosjärjestyksessä olevaa listaa ohjelmista, siihen tottuneena, tämä viritys DNA:lta on ihan järjettömän vaikea käyttää...
    JJJ
  • Noniin, se sitten lakkasi toimimasta vanha softa hubissakin, niin kuin DNA:n viesteissä oli kerrottukin. Yrittää vaan kirjautua DNA elämyksiin aina vaan uudestaan. Virtaresetin jälkeen jäi sitten jumiin kesken sen Android-pallura-animaation.

    Olisi ollut kiva jos siihen olisi tullut se päivitys saataville ennen tätä. Eiliseen asti sitä koitin käydä pollailemassa niin androidin kuin DNA TV:nkin valikoista, mutta ei, "sinulla on jo uusin versio". Vieläköhän tuo tuosta herää vain oliko se nyt siinä tämä hubin käyttö.

    Puhelimeen kävin uuden DNA TV:n hakemassa viime viikolla ja kirjauduin siirtyvänä käyttäjänä niin kuin viesteissä kehotettiin tekemään.
    Masa
  • Päivitys 2.1.1 ilmestyi päivä pari sitten hubiin, mitäköhän tuo sisälsi? Ei oikein löydä tietoa DNA sivustoiltakaan.
    Saigon
  • @Saigon
    Joo en tiedä, päivitys itse sanoi parannuksen tallennussääntölistaan mutta en huomaa mitään eroa, tosin en ole sitä Hubilla juuri katsonutkaan.

    Mitään näkyvää parannusta en löydä joten ei auta kuin odotella edelleen korjauksia varsinkin käyttöliitymään, siinä on paljon häiritseviä bugeja (joista olen raportoinut ;))
    Antti
  • Paritin bluetooth kuulokkeet, äänet kuuluu vain netflix, cmore sovelluksissa ja iptv kanavilla. Antenniverkon kautta tuleville kanaville ääni hyppää pois kuulokkeista ja kuuluu kotiteatterista..
    64
  • Pertti O
  • Kaukosäätimen OK tai Nuoli Alas -napin alta avautuu vaakasuora kanavavalikko. Olisi hyvä, jos sitäkin voisi rullata vapaasti vasemmalle kanavasta 1 kanavaan 600 ja vastaavasti oikealle 600 > 1. Nyt valikko stoppaa jompaan kumpaa päätepisteeseen (1 tai 600), eikä mene sen yli. Ylipäänsä valikoissa olisi hyvä olla suuntariippumaton vapaa rullaus. Osassa valikoista se jo toimii, mutta ei kaikissa.
    JIH
  • Tuo JIH kertoma rullaus ympäri olisi menu valikossakin hyvä, sillä pääsisin helposti "ylittämään" ne kategoriat joista en juuri välitä. Eli kerran ylöspäin TV tai haku kohdassa ja pääsisi asetuksiin loppuun.
    JJJ
  • Juu kannatetaan, ympäri rullaavat menut kaikkialle 😀

    Antti
  • YLE Areena ei toimi hubissa kuin satunnaisesti. Tulee ilmoitus Virhe. Sovellus vaatii verkkoyhteyden. Samoin Netflix ongelma kun katsoo 4K ohjelmia. Emme voi toistaa tätä nimikettä tällä hetkellä. Yritä myöhemmin uudelleen tai valitse toinen nimike. tvq-pb-101(5.2.5) Tämä Netflix ongelmat on jatkunut iät ja ajat. Areenan ongelma ollut 1-2 viikkoa.
    Ari
  • Hei

    Onko vielä olemassa sovellusta Android Tv:n play-kauppaan? En ainakaan vielä löytänyt?
    Tuomas
  • Tallenteet pätkii edelleen, missä vika?

    Todella ärsyttävää katsoa kun kuva nykii vain.
    Eero Pellikka
  • Häiriötiedotteissa oli tällainen, ehkä tästä olisi apua joillekin täällä 😀

    Osalla Sagemcom F-3686AC ja F-3686ACv2 -kaapelimodeemin käyttäjistä on saattanut ilmetä modeemin ohjelmistopäivityksen jälkeen ongelma WiFi-yhteydessä. Ongelma ilmenee siten että WiFiä käyttävän laitteen yksittäinen sovellus (kuten Yle areena tai Spotify) tai laite (Android-puhelin tai DNA Hubi) ilmoittaa, että WiFi verkko ei toimi.

    Ongelman korjaamiseksi suosittelemme seuraavaa:

    1. Siirry internetselaimella modeemin kirjautumissivulle: DNA.WLAN/ tai http://192.168.1.1 ja paina Enter. (Varmista, että selainta käyttävä laitteesi on yhdistetty modeemiin joko johdolla tai langattomalla yhteydellä.)
    2. Kirjaudu modeemin hallintasivulle antamalla laitteen käyttäjänimi ja salasana. Käyttäjänimi (username) on ”admin” ja salasana (password) on ”1234”, jos et ole muuttanut salasanaa. Jos olet muuttanut salasanan, syötä oma salasanasi. Paina ”OK”.
    3. Valitse vasemmalta ”eRouter IP modes”.
    4. Valitse oikealta ”Router mode” -kohdasta ”Router mode (IPv4)” ja paina ”Apply”.
    Antti
  • "kyllä, tuo on juuri se automaattinen siirto ja silloin ei uutta määräaikaisuutta tule. Tätä viestiä ei pitäisi tulla jos kovalevy käytössä."

    Kylläpä vaan tuli uusi määräaikainen soppari, kun ei kuulemma ollut enää mitään hubipalvelua olemassa. Jo aiemmin omaksi ostamani hubin sain käsittääkseni kuitenkin pitää kampanjahinnalla 0 euroa, ettei tarvinnut alkaa uudestaan sitä maksamaan. Ja kovalevykin kyllä on käytössä... No, näillä kai se on mentävä, tai no ei kai se pakko ole, mutta lähdin nyt kuitenkin menemään.

    No, toivottavasti se uusi dna päivitys nyt sitten lopulta tulee hubillekin.
    Masa
  • @Masa
    Uudessa sopparissa (24kk) laitteen hinta on 0 euroa ja DNA TV Hubi-"palvelu" 10e/kk. Tähän hintaan saa siis uuden laitteenkin mukaan. Tämä on nyt normaali hinta ja tätä enempää ei toivottavasti kukaan maksa "palvelusta".

    Automaattisesta siirrosta ei voi tulla uutta 24kk sopimusta, ellei vanhaa ole irtoisanottu ja tehty nyt uutta sopimusta...
    JJJ
  • Koitin pyytää toista laitetta, koska vanha on jo maksettu niin ei käynyt.
    Arppa
  • JA koska Wbox, joka on nyt kakkoslaite, ei kohta toimi tallennusten osalta. eli arvoton.
    Arppa
  • Kehitysidea: Suorissalähetyksissä kaukosäätimen toiminnoissa on järkyttävää epäloogisuutta ja jos painaa kaukosäätimestä info tai OK nappia tai ristikkoa alaspäin, että näkee mikä ohjelma menossa, niin tuo ohjelman tieto voisi kadota jonkun ajan kuluttua automaattisesti, nyt se jää kaikista ikuisiksi ajoiksi ruutuun, ellei paina nuolta taaksepäin.

    Info nappi on myös täysin turha, kun sieltä ei tule ohjelman tietoja ollenkaan näkyviin, vain kanava ja ohjelma nimi näkyy sen takaa. Siitä napista voisi tulla tuo miniohjelmaopas, mikä nyt tulee, kun painaa ristikkoa alaspäin tuplasti, koska on epäloogista painaa sitä kaksikertaa, että pääsee tuohon pieneen ohjelmaoppaaseen, joten kerran painallus voisi riittää, kun ensimmäinen toiminto siirrettäisiin toisaalle. Tai sitten päinvastoin toiminta, mutta ei niin että yksi nappi on ihan turhana ja toisesta tapahtuu kymmeniä eri asioita, riippuen montakertaa sitä naputellaan.

    Esim: nyt ristikkoa sivulle painaminen tekee eri asioita, riippuen onko siitä ensiksi painettu kerran vai kaksi alaspäin tai ylöspäin. vaikea selittää, mutta käytönnössä selataan joko miniohjelmaopasta tai sitten ollaan valikossa, josta valitaan ohjelman tekstitys, tallennus tai kuvan laatu ja ainakin itse selaan aina väärää kohtaa.

    Eli haluaisin yhdellä painalluksella miniohjelmaoppaaseen, esim painamalla alaspäin kerran. Koska itse EPG:n käyttäminen on hidasta ja sieltäkään ei pääse pois, kun painamalla kaksi kertaa taaksepäin nuolta. ja ohjelman valitseminenkin sieltä vaatii 2x ok napin painallusta. Ei ole oikein loogista touhua noi tuplaklikkaukset.
    JJJ
  • Joo, no kun minulla ei kuulemma ollut minkäänlaista sopimusta olemassakaan, niin piti tehdä uusi. Joo kympin kuussa ja vanha hubi "sopuhintaan".

    Tämä sekoilu on varmaan edelleen peräisin sieltä, kun aikoinaan ostin hubin verkkokauppa.comista enkä suoraan dna-kaupasta. Siinä oli jo silloinkin käyttöönotossa melkoinen hässäkkä. Mahtaneeko tuo nyt sitten jo loppua.

    Mutta joo, päivitys tuli, ja asennuskin onnistui lopulta kun vetäisin hubin kaapelilla kiinni nettiin. Toimii ainakin sen verran että telkkarikanavat näkyy. Tehkäähän se kovalevytuki sitten tuohon vielä, niin jospa se siitä...
    Masa
  • @Arppa
    Sen vanhan sopimuksen voi lopettaa ja tilata uuden tuolta 10e/kk: https://www.dna.fi/dnatv , ongelma on tuo, ettei sillä vanhalla laitteella näy tallenteet sitten enää, kun sillä ei toimi DNA TV, ilman tuota 10e/kk maksua 😀 Joten ei se oikein toimi Wboxin korvaajana.

    Jotenkin olisi järkevää ettei joka hubille tarvisi omaa sopimusta ja kanavapaketitkin voisi olla rinnakkaisia. Tämä onkin syy miksi kanavapaketit on itsellä kortilla niin kauan kun niihin saa rinnanakkaiskortit...
    JJJ
  • joo, kyllä ne kerto et pitäis maksaa toinen 10€/kk.
    No kattoo jos katsois kaikki tallenteet pois kahden vuoden aikana niin olis viimeinen soppari. Alottaa tallentaa sen Wboxin kovolle nyt kaikki 😀
    Arppa
  • Moro, tääl on edelleen dna tv sovellusversio v1.0.36. Olisiko tuon pitänyt päivittyä uudempaan? Tosin ilmoittaa ei päivityksiä saatavilla ja käynnistyy netflixiin. Wifi-verkossa kiinni. En haluaisi laittaa tehdasasetuksiin jollei aivan pakko.
    TT
  • Uusin versio on 2.1.1 eli tuo 1.0.36 on vanha Dna Tv -versio.
    JIH
  • Eli pitää siis laittaa/palauttaa tehdasasetukset jotta löytää päivitykset. Eikä ole muutenkaan vielä tullut siirtoa uuteen versioon. Vaikuttaako tuo sitten siihen?
    TT
  • Jos sinulla on käytössäsi vielä vanha DNA TV, löytyy päivityksen sisältö täältä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/vanha-dna-tv-hubi-paivitys-maaliskuu-2020/ 

    Tuolloin DNA TV versio on 1.0.36.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Ei lähde tallenteet edelleenkään pois "jatka katselua" valikosta vaikka tekis mitä.
    Csi:n tallenteet alkaa aina ohjelman alettua ja sama vika myös "jaksot" valikon kautta. Erittäin ärsyttävää.
    Timppa
  • @Timppa
    Toi CSI-ongelma on Foxin vika, ei DNA:n koska DNA-TV kyllä aloittaa tallennuksen ajallaan ja lopettaa 10 min yliajan jälkeen mutta Foxilla ei näköjään osata kelloa... 🙁

    Ongelma onneksi koskee lähinnä niitä yölähetyksiä, muut kyllä tulee ajallaan.

    Se on sitten kokonaan toinen juttu, miksi tallennus yhä v. 2020 perustuu aikaan eikä ohjelman todelliseen alkuun ja loppuun mutta sitähän on ihmetelty jo videonauhuriajoista lähtien joten siihen tuskin tulee muutosta lähiaikoina 😀


    Antti
  • @Timppa
    Niin ja ohjelmat lähtee Jatka katselua -listalta vain jos kelaat ne melkein loppuun, muuten ne nököttävät siellä kunnes poistat tallenteen.

    Antti
  • @Antti
    Tosiaan jo videonauhurit osasivat aloittaa ja lopettaa tallennuksen silloin kun tallennettava ohjelma oikeasti alkoi/loppui, vaikka ohjelma olisi ollut myöhässä tai urheilulähetys olisi mennyt pitkäksi. Esim ShowView koodi sisään ja kun nauhurissa oli lisäksi PDC tms tuki, niin kyllä pelitti hienosti. Käsittämätöntä, ettei nämä nykyiset lootat pysty edes tähän.
    VHS
  • @VHS
    (sorry off-topic)
    Joo ShowView oli mullakin muutamassa videonauhurissa mutta ei se kyllä täydellisesti toiminut, ehkä siksi juuri sen tarina päättyi aika nopeasti. Muutenkin analogisessa datassa tuollainen oli aika hankala toteuttaa luotettavaksi mutta nykyään digitaalisessa mediassa se ei olisi mikään ongelma.
    Antti
  • Onko hubin osalta mitään edistystä automaattisen resoluution ja virkistystaajuuden säädön suhteen? Halvoissa kiinaboxeissakin alkaa yleistyä tiettyjen sovellusten vaatima Mediacodec ja Modeset API tuki, ei kertakaikkiaan voi olla liikaa pyydetty operaattorin kaupitteleman laitteen osalta. Laitteen käyttö olisi niiiiin paljon mukavampaa, kun ei tarvitsisi käydä pitkän polun perästä sitä virkistystaajuutta manuaalisesti vaihtelemassa. Elokuvien ja urheilun katsominen ilman tätä rumbaa on aivan mahdotonta järkyttävän nykimisen takia.

    Siitä on jo aikaa kun tästä keskusteltiin ja voisi odottaa jotain edistystä asian suhteen. Itse olen tosin vasta 1,5v ollut tässä hubitouhussa mukana ja oppinut, ettei hirveästi yllätä, ettei kehitystä tapahdu. Sitä jaksan kerrasta toiseen hämmästellä, että laitetta mainostetaan isolla rahalla, mutta silti laite on edelleen täysi raakile eikä tosiaan firmistasolla saada mitään aikaiseksi. Kertakaikkiaan naurettavaa puuhastelua ja näpertelyä siellä DNA:lla.

    Entäs se PlayReady? Mahtipontiset oli ainakin jutut miten Suomesta DNA:n Ville oli muita Broadcomin asiakkaita haalinut samaan rintamaan laittamaan heidät ruotuun, mutta piippuun taisi jäädä tuokin laukaus? Vai toimiiko se jo?

    Kyllä tätä kehitystä kun miettii, ei voi kuin nauraa.

    Mikko
  • @Mikko

    Itselläni myös isoin puute tuo virkistystaajuuden runkkaaminen.
    Hubiukko
  • @JJJ – Kiitos hyvästä ja mietitystä palautteesta.

    Tällä hetkellä infotieto toimii seuraavasti: Jos vaihtaa kanavaa, se poistuu automaattisesti. Jos sen kutsuu esille ok/nuolinapeilla, se pitää poistaa. Tämä johtuu siitä että näkymässä on toiminnallisuutta aika tavalla ja moni selailee sitä kautta ohjelmia. Kun löytää haluamansa > siirtyy sinne tai sitten nopeasti poistuu (back). Tätä ei ole toistaiseksi tarkoitus muuttaa.

    Tulevaisuudesta: Hieman on mietitty että nuolinapit/ok aukaisisi fokuksen aina samaan kohtaa. Nyt fokuspaikka muistissa ja siten välillä aukeaa eri paikasta kun aiemmin. Toinen vaihtoehto olisi virittää vielä enemmän: Televisiossa/livessä ok/nuolinappi veisi aina EPG:n (oletus että haluaa selata kanavia) kun taas tallenteissa, vuokraamossa ja catchupissa veisi kelaukseen koska kelaus toiminta jota käyttää eniten. Miltä tällainen kuulostaisi?

    @Mikko – Katsotaan jos tuota virkistystaajuutta pystyisi tekemään Android P:ssä. PR casting on tässä samassa myös listalla.

    Tänään laitetaan uusi DNA TV hubiversio ulos (pieni korjaus), joten tämä topic kohta lukkoon
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
Keskustelu on suljettu kommenteista.