Siirry uusimpaan kommenttiin

Uusi DNA TV Hubin sovelluspäivitys, syyskuu 2020

Tämä keskustelu koskee ”Uutta DNA TV:ä” joka on tullut myyntiin 13.2.

Vanha DNA TV säilyy käytössä toistaiseksi. Siten pidän auki myös vanhan DNA TV Hubi päivityskeskustelun:

https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-hubi-lokakuu-2019-paivitys-ominaisuude-7cum/

Toivoisin, että tämä keskustelu keskittyy vain uuteen DNA TV:n.

Ketjua lukee aktiivisesti DNA:n puolelta asiakaspalvelu ja moni DNA TV Hubin kanssa työskentelevä. Ketjuun vastailee pääasiassa asiakaspalvelu mutta allekirjoittanut (Ville Partanen) lupailee kyllä käydä vastaamassa epäsäännöllisen säännöllisesti.

Uuden DNA TV ja Android TV versionumero (päivitetty 21.9)

DNA TV versio: 2.2.2
Androidversio: 7.1.1.90
Julkaisuajankohta: Sovellus jaossa 21.9 eteenpäin n. klo 10

Uudet toiminnallisuudet
  • Mahdollistaa viimeistenkin vanhojen DNA TV asiakkaiden siirrot uuteen DNA TV:een
  • Korjaa kuukauden kanavan puuttuvan ohjelmaoppaan
  • Pieniä bugikorjauksia

Minkä asioiden kanssa teemme parhaillaan töitä 

  • Uusi DNA TV ei tue kovalevyä julkaisuhetkellä. Kovalevyn tuki on tulossa
  • Monikanavaäänet vuokraamoon
  • Ja paljon kaikkea muuta

Tähän keskusteluun toivotaan palautetta ja kehitysideoita liittyen Hubiin ja DNA TV sovellukseen Hubilla. Kaikki palaute luetaan ja laitetaan eteenpäin.

Uudelle DNA TV:lle on myös saatavissa mobiilisovellukset ja webi. Kannattaa ehdottomasti kokeilla myös näitä. Näihin liittyen kannattaa kannattaa antaa lisää palautetta ja toiveita
täällä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/keskustelua-ios-android-ja-web-dna-tv-versiosta/
DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Saattaa herättää keskustelua, tuo:
    Uudet toiminnallisuudet
    • Mahdollistaa viimeistenkin vanhojen DNA TV asiakkaiden siirrot uuteen DNA TV:een
    Myöhemmin lukee kuitenkin sama viesti edelleen, että "kovalevytuki on tulossa", joten miten on sen kanssa, ilmeisesti ei toimi edelleenkään? Ja jos niin on, niin mitähän tuolla yleensä tarkoitetaan, että kaikki on nyt "mahdollista" siirtää.

    JJJ
  • Kovalevytuki on uudessa sovelluksessa mukana, mutta se ei ole vielä päällä. Saadaan etänä käännettyä se päälle kunhan uusi firmis tulee jakoon
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • @DNA Ville Partanen
    Olisiko mahdollista siirtää ”vapaaehtoiset” vanhat DNA TV asiakkaat uuteen DNA TV palveluun ilman mitään uusia sopimuksia tms. saman tien? Nythän kovalevyllinen Hubin käyttäjä on kaikissa laitteissa jumissa wanhassa versiossa …koska kovalevy. Tuon uuden version, ”jossa jo kovalevytuki jota ei ole kytketty päälle”, voisi ainakin minun Hubiini pudottaa. Nykyinen kovalevytuki on sen verran epäluotettava ja kankea etten sitä muutenkaan oikeastaan käytä ja jos uusi versio on kokonaisuutena parempi, niin se kaiketi olisi kaiken kaikkiaan positiivista. Aktivoitte sitten sen kovon, kun kerkiätte.

    ESE
  • Jaa, ..nyt on boxi ihan jumissa ja cast ei toimi yhtään. Eilen vielä toimi. Lopettakaa se SÄHLÄYS jo
    Jarmo
  • @Ville
    Nyt olis joku arvio paikallaan, milloin uusi firmware tulee, ettei levyn kanssa roikuta samassa löysässä hirressä aina vaan...
    Max
  • Olisi asiallista ilmoittaa Vanhan DNA TV Kovalevytallentajille josta tuli sähköposti viime Helmikuussa että heidät siirretään automaattisesti UUTEEN DNA TV:N  sovellukseen kun on mahdollista(Jo viime keväänä) vaikka DNA:n sivuilla.
    Tosiasissa siis kyseinen firmis ei ole valmis vai kuinka tämä nyt luetaan suomeksi,päivitys on mutta firmis ei.
    Kaipaisi kyseiseltä projektin vetäjältä hieman lisää asiasta selventävää kommenttia ollaan sitten missä palstalla tahansa kun olemme ensisijaisesti DNA asiakkaita ja maksamme tuotteesta.
    TT
  • Mites käy kovalevyllä nyt oleville tallenteille, onko ne katsottavissa vielä uuteen siirron jälkeen tulevaisuudessa?
    Pertti O
  • DNA Ville Partanen,

    Kyllä koetellaan kovalevyn kanssa eläjiä. Siitä päivästä kun "uusi DNA-tv" julkaistiin, ovat palvelut TV-hubissa menneet alamäkeä, siis kovalvyn osalta. Jatkuvasti uusia ja lisää ongelmia. Sinä Ville ryssit totaalisesti tässäkin projektissa! Miten ihmeessä pidät työpaikkasi? En ymmärrä!

    @Pertti O,
    Ei kannata huolehtia niista vanhoista tallenteista kovalevylle - ihan varmasti ne joutuvat hukkaan - itse olen, jos oikein muistan, jo seitsemän kertaa kolmen vuoden aikana kaikki tallenteet menettänyt. Niin monta kertaa on joko TV-hubin tai sen kovalevyn joutunut vaihtamaan. Näin DNA:n "takuu" toimii..



    A-P
  • @Jarmo Minulle kävi samoin tänään ja on käynyt usein aiemminkin päivtysten yhteydessä. Kuitenkin helpolla toimenpiteellä Hubin käytön saa taas sulavaksi.

    1. Kotinäytöltä valitse "Asetukset"
    2. Sitten valitse asetuksista kohta "Tallennustila ja nollaus"
    3. Valitse vaihtoehdoista "Välimuisti" (ei tarvitse odottaa, että Android laskisi välimuistin koon ennen sitä)
    4. Tyhjennä välimuisti ja odota hetki
    5. Mene asetusten kohtaan "Tietoja"
    6. Valitse "Käynnistä uudelleen"
    7. Odota hetki boksin uudelleenkäynnistymisen jälkeen (viitisen minuuttia) ja käytä taas normaalisti
    Ile_
  • Päivitin tänään hubin; aivan kuin haravan kanssa katselisi. Kuva pikselöityy, korjaantuu ja taas. Ja taas. Tallenteet näkyvät ihan puhtaasti eli HDMI kaapelissa ei liene vikaa. Onko tähän ratkaisua?
    Minun tilanne on ikävä sikäli että on kaapeliliittymä johon ei pääse DNA.n kilpailijat. En haluaisi mobiiliin koska kotiverkko, netti on toiminut oikein hyvin. Honta on kyllä sitten sen mu suolainen😟
    Jukka-Poika
  • Minkä takia kovalevytuki pitäisi etänä kääntää päälle? Ei kai se tarkoita sitä että pitää hankkia joku "palvelupaketti" niin sitten käännetään? Paljonko maksaa kuussa?
    Masa
  • Masa, Ei sentään. Se käännetään DNA TV sovelluksessa päälle sitten kun DNA Hubi saa uuden Android version, mikä vaaditaan sitä kovalevyä varten.
    Kypeli
  • Onko tuella ajatuksia, ehdotuksia ongelmaani koskien? Kuva siis pikselöityy ja eheytyy. Kanavan vaihto ei vaikuta. Otanko purkin ja kävelen liikkeeseen eli hubin vaihto uuteen? Kyllä, olen koittanut ottaa virrat pois eli piuhan irti.
    Jos koitan tehdasasetusten palautusta, menetänkö tallenteet?
    ( En viitsisi kauheasti turhaa työtä tämän kanssa tehdä👀)
    Jukka-Poika
  • @Jukka-Poika Itse ratkaisin tuon ongelman siten, että muutin Hubin asetuksista resoluutioasetuksen automaattiasetuksen sijaan kiinteäksi. Tässä summittainen ohje (kohta 1) mutta joku voinee tarvittaessa kertoa tarkat vaiheet. Mäkin voin myöhemmin kun olen tullut kotiin.

    https://www.makeuseof.com/tag/android-tv-settings-guide/
    Ile_
  • Kiitti, Ile
    Katsoo jos jaksaa illalla töiden jälkeen. Lähtökohta kuitenkin on että minä maksan (sairaasti liikaa) ja päivitysten pitäisi parantaa, helpottaa elämää. Harkitsen edelleen käyntiä liikkeessä boksin kanssa, ehkä elämäni ilman hubia on sittenkin laadukkaampaa.
    Jukka-Poika
  • No mitä kautta ne kanavat tulee jotka pixelöityy @Jukka-Poika, jos Tallenteet toimii oikein, niin tuskin IPTV:n kautta katsot kanavia? Tai jos katsot, niin sitten ei oikein mitään ole tehtävissä (Olettaen että netti toimii kokoajan hyvin), purkissa silloin jotain sekoilua. vaihtoon laite tai alkuun resetti (Ei poista tallenteita pilvestä.)

    Jos katsot kaapelin kautta, eli virittimellä, niin sieltä sitten tutkintaan normaalit ongelmat, jako rasiassa (jos on) tai itse antennikaapeli. Siitä eteenpäin on DNA:n heiniä tutkia, jos sieltä tulee ongelma...
    JJJ
  • Viime vuoden lokakuun päivityksen jälkeen ei ole kovalevyllä tehnyt mitään, on jokseenkin epävarmaa tallentuuko mitään, vai onko koko levyä olemassa silloin kun tarvii. Silloinkin luvattiin korjauksen tulevan, ei tullut.

    No talvella tuli uusi versio, taas luvattiin, että kevään mittaan on kaikki uudessa loistavassa versiossa ja kovalevykin toimii. Ei tullut uutta versiota, eikä levyään toiminut.

    No mutta nyt eilen ilmestyi jälleen uusi versio ja taas luvattiin kovalevy tuen olevan tulossa.

    Edelleen ollaan osa tuossa vanhassa jo vuosi sitten ryssityssä versiossa ja levyn maksut juoksee koko ajan. Epäilen hyvin vahvasti, että levy tuki jää pois, mutta koskahan dna sen myöntää julkisesti,varmaan sitten kun viimeinenkin kk maksu levystä on saatu. Minä olen jo hylännyt koko levyn ja jatkan ilman sitä sopparin loppuun, sen jälkeen ei hubia ole tässä kämpässä. Kaikissa muissa maailman laitteissahan kovalevy toimii moitteetta, mutta ei tässä ryssityssä hubissa.
    No saa näin ainakin asiakkaat kaikkoamaan ja siirtymään parempiin laitteisiin. Jopa telkassa toimii kaikki paremmin, jopa tallennus kovalevylle.
    Rami
  • Kieltämättä ihme että vielä on olemassa laite jossa usb-levy ei toimi. Vielä ihmeellisempää on toki että kyseiseen laitteeseen myydään näitä levyjä.
    MP
  • Alkaa olla Hubin taru lopussa tässä taloudessa. Hubissa pyörii vielä vanha DNA TV versio (kovalevy ei toimi) jossa maksukanavat näkyvät. Käytössä on lisäksi 3 tv korttia joilla maksukanavat näkyvät. 2 DNA TV tunnusta on siirretty uuteen DNA TV:n ja samalla katosi maksukanavat noilta tunnuksilta. Aspan selitys oli odota kyllä ne alkaa näkymään (1 kuukausi mennyt ei näy) Uusi soitto Aspaan ja uusi selitys ei näy kun Hubin tunnuksella ainoastaan.  Lainaus DNA:n sivuilta "DNA TV toimii tietokoneen lisäksi myös puhelimella ja tabletilla.
    Katso tilaamiesi maksukanavien sekä vapaiden kanavien suoria lähetyksiä."

    Tämä ei kuulemma koske Antenni verkon käyttäjiä vaikka sitä ei missään mainitakkaan. Kun Hubin tunnus siirretään uuteen DNA TV:n loppuu siinäkin maksukanavien näkyminen vaikka Aspa muuta väittikin.

    Jotta kanavat saadaan näkyviin pitää ostaa IPTV paketti rinnalle. IPTV paketti on mökillä tarpeeton koska nettin nopeus 1Mb/s eli tarvitaan antenni kortit. Tulee Cmorelle jo mukavasti hintaa 70€ kuussa jos haluaa katsoa, reilua vai mitä?

    Tästähän sai hyvän perusteen hubin sopimuksen purulle vai mitä DNA? Ostatte varmaan (teidän Hubissa) toimimattoman kovalevyn takaisin, sillähän ei ole vuoteen enää tehnyt mitään.

    Kortti telkkariin ja kovalevy kylkeen kiinni korvaa hubin menne tullen.

    Tomppa
  • Ja hämmennetään lisää "Antenniverkon maksukanavien katselu edellyttää Antenna Ready HD -hyväksyttyä vastaanotinta tai DNA TV Hubia." Juuri äsken Aspa sanoi ettei hubilla näe antenniverkon kanavia. Voisiko joku DNA:ta nyt kertoa mitä näkyy ja mitä ei, vastaus on jokaisella Aspan henkilöllä eri. Jopa tekniseltä tuelta on varmistettu, ettei Hubilla antenniverkon maksukanavat toimi kun siirrytään UUTEEN DNA TV:n.
    Tomppa
  • Nyt DNA kertomaan ja pian mikä on todellinen tilanne tässä uuteen siirtymisessä.
    - näkyykö DNA:lta aikoinaan tilatut maksukanavat Uudessa DNA TV:ssä, hubin kautta vai ei?
    - ja ovatko ne tallennettavissa vai ei? (kunhan / jos kovalevy saadaan toimivaksi)
    Kysymys on Antenni taloudesta (minulla maksukanavina CmoreTotal ja Mix4)

    Ja tähän haluan (varmaan moni muukin) selkeän vastauksen.
     
     
    Ehkäpä Ville Partanen voisi konsultoida aspaa
    Pertti O
  • Antennikortilta olisi pitänyt poistua kanavat jo 1.1.2020 alkaen, jos ne on hubille tilattu (Vai oliko tässä joku siirtymä kausi 1.3 asti?). Itsellä jätin antenniasiakkaana kanavat kortille (Siirryin digitalle asiakkaaksi) ja DNA TV:llä tai hubilla ne ei ole näkynyt sitten enää pitkään aikaan. Eli tuo muutos on tapahtunut jo aikoja sitten ja olet ilmaiseksi katsonut niitä toista kautta, (jos siis ymmärsin, että ovat rinnakkaiskortteja, eikä erikseen tilauksia...)

    Cmoren kanavat on tilattu antennikortille ja hubilla niitä voi katsoa samaan rahaan sovelluksen kautta.

    Antenninmaksunavia (virittimen kautta) ei voi tilata hubille, ei ole onnistunut ainakaan 6kk:teen, vaan ne tule siten IPTV-lähetyksinä antenniasiakkaille, jos hubilla haluaa katsoa niitä.

    Tämäkään ei oikein liity uuteen DNA TV:seen, vaan tässä on käynyt kämmi jo aikoja sitten Tompan kohdalla.
    JJJ
  • Pertin kysymykseen en vastannut, kun en osaa. Tuossa tapauksessa, jossa ne on aikoinaan tilattu Antenninkautta hubille, en ole nähnyt mitään vastausta, muuttuuko jotenkin asia.

    Näkyykö ne maksukanavat enään DNA TV:llä sulla Pertti? Käsitykseni mukaan ei pitäisi näkyä, (kuten ei mahdollisella rinnakkaiskortillakaan), mutta voi olla että on mennyt eriasiakkailla erilailla homma tuossa muutoksessa?
    JJJ
  • Nuo kanavat minulla oli jo ennen hubia, lisätiin t. siirrettiin näkymään myös hubin kautta ja toimivat edelleen, myös maksukanavien tallennus kovalevylle toimii. Käytössä siis Vanha DNA TV
    Ko. kanavat oli aikoinaan kortin kautta.
    Pertti O
  • Mutta näkyykö ne maksukanavat edelleen mobiili/selain-pohjaisella DNA TV:llä?
    JJJ
  • Maksukanavat ei näy Webissä t. mobiilissa.
    Ei tainnu tulla esille tuossa edellä
    Pertti O
  • JJJ ei ole mitään kämmiä tapahtunut.

    Minulla on 3 DNA TV tunnusta kuten on maksukorttejakin. Maksukortit toimii kuten pitäkin mix 8 ja cmore total paketit näkyy kaikilla korteilla.

    1 DNA TV tunnus on vielä siirtämättä ja se on käytössä hubissa. Hubilla näkyy kaikki maksukanavat esim. kanavat 40 ja 44 (EI IPTV kanavia).

    2 DNATV tunnusta on siirretty Uuteen DNATV:n ja näsissä loppui maksukanavien näkyminen koska olen antenniverkon asiakas.

    DNA sivujen mukaan maksukanavat näkyy uudella DNA TV:lä (ei mainintaa IPTV kanavista). Sivuilla on myös tieto että antenniverkon maksukanavat näkyvät hubilla (ei eritelty vanhaa tai uutta versiota).

    Aspan mukaan maksukanavat loppuu näkymästä hubilla, mikäli en ota IPTV pakettia ja maksa siis maksukorteista ja IPTV paketista. Maksu korteista en luovu koska niitä tarvitaan mökkeillessä.

    Kovalevyähän ollaan kovasti tekemässä uuteen DNA TV:n kysymys kuuluu miksi, jos kerrran maksukanvia ei voi hubilla katsoa (IPTV kanavia ei voi tallentaa) Kaikki peruskanavat voi tallettaa verkkoon.

    Ville voisitko selventää kun Aspa ja tekninen tuki ei osaa?

    https://www.dna.fi/tuki-dnatv#kanavalistat
    Kanavalistat
    Antenni-TV-kanavat
    Antenniverkossa jaettavat kanavat ja niiden kanavanumerot löytyvät Digitan sivuilta.
    Antenniverkon maksukanavien katselu edellyttää Antenna Ready HD -hyväksyttyä vastaanotinta tai DNA TV Hubia.

    Tomppa
  • @Tomppa
    Toimiiko nuo kortit televisiossa (näkyykö maksukanavat, voitko talentaa telkun kovalevylle, jos  sulla on sellainen käytössä)
    Pertti O
  • @Tomppa "Minulla on 3 DNA TV tunnusta kuten on maksukorttejakin." 
    - Jos noi on antennimaksukortteja, niin niillä ei pitäisi näkyä kanavat kaapelissa tai DNA TV-sovelluksella/webissä. Silloin niissä ei myöskään ole DNA TV-tunnusta liitetty.

    - Jos ne on kaapelimaksukortteja, niin silloin menee oikein, mutta ei näy antennissa enää.

    Noin ne muuttui 1.1 tai 1.3, kun Antennimaksukanavat osti Digita ja tästä kyllä on ollut paljon keskustelua, jotenjoku kämmi on käynyt, jos poikkeavasti toimii...
    JJJ
  • Pertti O kaikki 3 antenniverkon maksukanavakorttia toimii. Maksukanavat näkyy ja niitä voi tallentaa kaikilla laitteilla jotka on linkitetty. Telkkarissa ja boxissa on vakio tallennus säännöt koska Hubin kovalevyyn ei voi luottaa. Tallenteita katsotaan viikottain .

    JJJ Antenniverkossa eli Antenniverkon kortteja. Koko ajan on toiminut ja se on ollutkin alusta asti tarkoitus. Aluksi kun Hubia myytiin sanottiin että pitää luopua 1 kortista, mutta kun ilmoitin etten hubia ota, sain pitää kaikki kortit ja hubi saatiin silti toimimaan.

    Tuota viimeistä tunnusta ei ole siirretty koska DNA ei siirrä ennen kuin kovalevyt tuki on valmis (näin on kerrottu). Mutta mihin kovalevyä enää tarvii (yli 2 vuoden tallennukseen) jos maksukanavat katoaa.
    Tomppa
  • Kovalevylle voi hubilla tallentaa antenniverkosta vapaat kanavat ja kaapeliverkosta kaikki, siksi se on kehitteillä. Nämä vanhat Antennikanavasopimukset, jossa näkyy hubinvirittimellä maksukanavat on poikkeus, joita ei ole enää saatavilla. Ja niiden kohtaloon ei kukaan ota kantaa näköjään.

    Antennikortilla ei vaa näy enää maksukanavat kuin antenniverkosta. Jos jotenkin muuten on joku kussut ja siksi varmaan eivät osaa sanoa asiakaspalvelussakaan mitään, kun väärin on ollut jo pitkään. Itsellä ja monella muulla antennikortti maksukanava asiakkaalla lähti ne kanavat DNA TV:stä näkyvistä, kuten oli ilmoitettu, jo alkuvuodesta...
    JJJ
  • "Mahdollistaa viimeistenkin vanhojen DNA TV asiakkaiden siirrot uuteen DNA TV:een". Miten tämä siirto tapahtuu? Pitääkö olla yhteydessä johonkin, vai tehdä jotain sopimuksia?
    Hidas Hämeestä
  • Nyt siis on työn alla Android 9 TV, eikö niin? Hypätäänkö sen jälkeen Android 10 TV välistä ja suoraan versioon 11, joka julkistettiin? https://android-developers.googleblog.com/2020/09/introducing-android-11-on-android-tv.html?m=1


    Ari
  • Ei näköjään ole siiretty vanhasta DNA TV:stä edes uuteen DNA TV:hen.Itse en kylläkään tiedä missä palvelussa roikun.
    Ihan vain mielenkiinosta olisi kiva tietää tämän DNA Hubin piirilevy ja sen mahdollisuudet edes päivittää johonkin toiseen Android versioon.
    Kun piirilevy on tukenut päivityksissä ainoastaan Android 6 -7 versiota niin en oikein uskoisi että kyseinen päivittäminen uudempaan onnistuu ihan noin vaan koska piirilevy on jo vanha nykyään.
    Mitään USB 2. väyliä ei päivittämällä saa USB 3.1:ksi tai muuksi ilman koko laitteen piirilevyn vaihtamista,tai kasaamalla uutta DNA TV Hubia.Samalla ne siirto nopeudet eri väylänopeuksilla kasva ilman uutta komponenttia.
    Ei taida olla enää myynissä edes TV:tä joka perustuisi Android 7:kkaan sillä ainakaan TV puolella esim. niinsanotuissa äly TV:ssä monetkaan eivät enää tue äppejä tai päivityksiä Android 7:skaan niihin taisi loppua vuonna 2017.
    Lienee aika turhake tämä DNA Hubi sillä aika ajoi sen ohi,äly TV:eet on jo Android 9 tai 10:pejä samoin niihin kuuluu nykyään aika usein Firmware versio kyseisen valmistajan sivulta jolla sen voi päivittää uudempaan versioon.
    Mitähän tällä turhakkella oikein tekisi,DNA:lle tämän myynti ainakin ei asiakaisiin luo luottamusta DNA:n palveluista.
    Pakko sanoa että kyseinen Kehitys suunittelija ei myöskään luo luottamusta DNA:n tuotteisiin.
    TT
  • Alkaa oleen joukkokanteen paikka.
    Jarmo
  • Uuden DNA TV:n verkkotallennus on kyllä ollut minusta melko hyvä, toki se vaatii sitten riittävän hyvän nettiyhteyden myös, että olisi käyttökelpoinen. Kovalevykin tuolla kyllä joutilaana köllii. Siihen kun saisi edes sen verran eloa, että pystyisi "pausettamaan" livelähetystä, niin se riittäisi. Periaatteessahan sen pystyy kikkailemaan verkkotallennuksen avullakin, mutta olis se kuitenkin näppärämpi painaa vain pause-nappia kuin alkaa laittelemaan tallennusta ja selailemaan sitten vielä siihen kohtaan, missä oli menossa.

    Niin, no joo, maksukanavista tulee sitten omat tarpeensa, mutta minä en ole niitä enää viitsinyt pitää. Muutama suoratoistopalvelu on minulla korvannut ne. Niissä ei ole noita tallennus- eikä pausetushuoliakaan.
    Masa
  • Hyvin on täälläkin verkkotallennus toiminut, kaikki on tallentunut, mitä on pitänytkin ja katselu ei ole pätkinyt, vaikka 4G-yhteydessä käytän hubia...

    Ei varmaan olisi kauhean monimutkaista tuota pausetusta laittaa kanaville, joilla on tuo Catch-up ominaisuus, mutta ei se niilläkään toimi. Sovelluksella voi pausettaa, mutta ei se toimi mitenkään järkevästi, kun palaa kohta suoraan lähetykseen.

    Toisessa ketjussa tuon sovelluksen pausetusta kyselin, mutta ihan turhaan, niinkuin kaikkea tähän hubiin liittyvää, kukaan vastaa mitään...

    Kovalevykuvio on täysi farssi ja sotkee turhaan muuten melkohyvää Uutta DNA TV:tä, toimivuusihan ok, mutta sekavuus on järjetöntä.
    JJJ
  • Kovalevy tuki...
    Aika ihmeellistä jos DNA tukikaan ei tiedä koko kovalevy tuesta mitään,ehkä tänä vuonna tai ei.Pakko sanoa että sääliksi käy olla kyseisessä tehtävässä DNA:lla.
    Edellisellä kerralla kun kysyin asiaa niin sanottiin että DNA:lta ei enää saa tai ole edes enää tilauksessa kyseisiä DNA Hubiin sopivia kiintolevyjä tallennukseen.
    Olisi vain kiva tietää kuka tätäkin DNA nimistä yhtiötä johtaa...Joskus oli jopa luottamusta yhtiöön kun oli vielä Welho nimellä.
    Niin tänään oli sitten vastaus emme tiedä eikä ole tiedoitettu mitään,ehkä ensi vuonna tai sitten ei.
    Kukahan jaksaa odottaa Android 9:siä joka on vanhentunut jo tullessaan.
    TT
  • Tavallaan pausetuksen voi korvata verkkotallennusta käyttämällä. Laittaa vaan ohjelman menemään tallennukseen, ja sen jälkeen katsoo sitä tallennetta. Sitähän saa sitten pausetella miten haluaa. Vähän kömpelöä mutta joten kuten siedettävää paremman puutteessa. Toimineeko sama catch-upillakin. Uudessa hubisoftassa on tuon suhteen tärkeä parannus se, että tallennetta voi alkaa katsomaan vaikka ohjelma on vielä meneillään.

    Toinen asia johon olen oikein tyytyväinen on se, että ohjelma tallentuu alusta asti vaikka laittaa tallennuksen päälle myöhemmin ohjelman aikana. Minulla on sille ainakin käyttöä. Jos huomaa jonkun kiinnostavan ohjelman joka on jo melkein lopussa, voi sen pistää tallennukseen ja katsoa saman tien alusta asti.
    Masa
  • Jatkanpa vielä tuota tallennus/pausetus pohdiskelua... Tuo alusta asti tallennushan vähän hankaloittaa tallennuksen käyttöä pausetuksena, kun tallennetta joutuu sitten kelailemaan, että löytää sen kohdan jossa oli menossa, vaikka onkin muuten hyvä ominaisuus. Siihen liittyen parannusehdotus: Jos ohjelman laittaa tallennukseen, kun ohjelma on jo menossa, tallenteeseen voisi laittaa tiedon, että ohjelmaa on jo katsottu siihen asti, jossa tallennus laitettiin. Pausettaja voisi sitten kätevästi "jatkaa katselua" siitä kohdasta.
    Masa
  • Tallennus/alusta katsominen toimii peruskanavilla, maksukavilla pakko käyttää Catch-up ominaisuutta. Meneillään olevan ohjelman voi näköjään laittaa EPG:n kautta alusta tuota kautta, vanhemmat ohjelmat pitää jostain vaikeasti haulla etsiä,
    kun ei voi EPG:tä kelata taaksepäin, kuten esim Maxivisionilla.

    Esim. Cmoresta voisi kopioida toiminnon, jossa kysytään nykyään meneillään olevasta ohjelmasta halutaanko se aloittaa alusta vai nykyhetkestä. Tuo on kätevä.
    Ei ole kauheaa kelaus säätöä...
    JJJ
  • Nosto tuolta viimeviikolta, ettei pääse unohtumaan.

    Eikö tähän osaa todella kukaan DNA:lta vastata

    "Nyt DNA kertomaan ja pian mikä on todellinen tilanne tässä uuteen siirtymisessä.
    - näkyykö DNA:lta aikoinaan tilatut maksukanavat Uudessa DNA TV:ssä, hubin kautta vai ei?
    - ja ovatko ne tallennettavissa vai ei? (kunhan / jos kovalevy saadaan toimivaksi)
    Kysymys on Antenni taloudesta (minulla maksukanavina CmoreTotal ja Mix4)

    Ja tähän haluan (varmaan moni muukin) selkeän vastauksen.
     
     
    Ehkäpä Ville Partanen voisi konsultoida aspaa"
    Pertti O
    23 Syy Ilmoita asiaton sisältö

    Pertti O
  • Moikka,

    Pertti O – Erittäin hyviä kysymyksiä ja vastaukset eivät niitä kaikkein helpoimpia ole. Mutta yritetään. Antenni TV alueella Hubia voi käyttää kahdella tavalla

    1) Digitan asiakkaana jolloin asiakas ostaa maksu TV paketit Digitalta. DNA kyllä myy paketit mutta Digita on se joka tekee sopimukset kanavayhtiöiden kanssa ja siten määrää pakettien sisällöt ja hinnoittelut. Tällöin sekä maksu TV kanavat, että ilmaiskanavat tulevat Digitan antenniverkon kautta. Tällöin TV ei ole riippuvainen netin nopeudesta / toimivuudesta. Kovalevylle voi tallentaa kaikkia ohjelmia: sekä ilmaiskanavia että maksukanavia.

    2) DNA asiakkaana jolloin asiakas ostaa maksu TV paketit DNA:a. Tässäkin mallissa DNA myy paketit mutta sisältösopimukset ja hinnat ovat DNA määräämiä. Tässä mallissa ilmaiskanavat tulevat antenniverkon kautta mutta maksukanavat tulevat internetin kautta eli asiakas tarvitsee suht nopean nettiyhteyden (suositus yli 10Mbit/s). Maksukanavia ei voi tallentaa kovalevylle koska maksukanavat ovat IPTV lähetyksiä.

    Molempien ryhmien osalta on tulossa käyttöön uusi DNA TV. Ryhmä kaksi on valtaosin jo uuteen DNA TV:een siirtynyt mutta siirtämättä on enää kovalevykäyttäjät. Uuteen DNA TV:een siirtyminen ei vaikuta millään tavalla siihen miten maksu TV tulee näkymään tai miten kovalevyä voi käyttää. Eli jos olet katsonut maksu TV:ä Digitan antenniverkossa ennen uuteen DNA TV:een siirtymistä niin katsot maksu TV:ä Digitan antenniverkosta myös siirtymisen jälkeen. Ja toki vanhat kovalevytallenteet toimivat.

    Ajallisesti nämä ryhmät tullaan siirtämään uuteen DNA TV:een lähiaikoina ja käytännössä samaan aikaan.



    Yleisesti kovalevytuesta: Kunhan se tulee ulos niin mukana ei ole ns. timeshiftiä eli liven pausetusta tai jatkuvaa tallennusta. Näiden toteutusta mietitään myöhemmässä vaiheessa.

    @Masa – kiitos parannusehdotuksista!




    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • 1 vaihtoehto ei ole mahdollinen enää uusille antenniverkon ja hubin asiakkaille kuitenkaan ollut enään pitkään aikaan... Vai?
    JJJ
  • @DNA Ville Partanen

    Mitähän sillä kovalevyllä oikein tekee kun kaksi tärkeintä piirrettä on jätetty kokonaan pois??? No kumpikaan ominaisuus ei ole toiminut vanhassakaan DNA TV:ssä kuin surkeasti.. Ajansiirto kun tarjoaa yleensä mykkäkuvaa, ja vain jos sattuu kovalevy olemaan käytettävissä. jatkuva tallennus vain työllistää etenkin maksukanavilla kun kaikki jaksot uusintoineeen tallennetaan EPG-virheineen

    "Jatkuva tallennus" termistä haluaisin kokonaan luovuttavan tai oikeastaan haluaisin että aletaan puhua myös sarjatallennuksesta. Haluan saada ohjelmasarjan X talteen kovalevylle uusimman kauden keskiviikkoisin klo 23:00 tulevat jaksot. Sarjasta Y haluan saada talteen kovalevylle arkipäivinä tulevat uusinnat jotka tulevat klo 11:00 jne. Tallennussääntö pitää olla älykäs ja räätälöitävä, ei sinun arvauksesi, Ville!

    Jatkuva tallennus voisi olla rinnalla mutta se tallennussänntö pitäisi olla muokattavavissa jo eiinä vaiheessa kun tallennus perustetaan - se ensimmäinen sana ei riitä.

    Ei voi käsittäää että alkaa olla vuosi täynnä kovalevytestausta ja edelleen tuloksena on vaillinainen, riittämätön tuote. DNA:n pitää hyvittää asiakkaitaan siitä että tarjottu tuote ei annakaan sitä mitä on alunperin tarkoitettu ja luvattu.Kovalevyasiakkaiden tulisi saada myös kertakorvaus jo yli seitsemän kuukautta jatkuneesta hyllytyksestä. Uuden DNA TV:n julkaisun jälkeen viime helmikuussa alkoi outojen etenkin kovalevytallennuksiin liittyvien uusien vikojen vyöry. DNA ei koskaan ole mitään ongelmasta myöntänyt, kuitenkin osa ongelmista on kuin "itsestään" korjautunut..

    Ei oikein innosta pitkäaikaista asiakasta. DNA vähät välittää asiakkaidensa palautteesta ja hyvityspyynnöistä. HYvällä tuurilla asiakkaalletarjotaan 7 euron hyvitystä harmistuksesta tai jopa elokuvaa vuokraamosta. Suosittelen kaikille että laittavat kuluttaja-asiamiehen liikeelle kun eivät ole tyytväisiä tuotteeseen ja palveluun. Reklamaatio myös DNA:lle kannattaa tehdä, ei kannata tyytyä ylimieliseen DNA-asenteeseen kaikissa ongelmatilanteissa.
    A-P
  • Vai pausetusta mietitään. Jos tällainen perustoiminto tosiaan puuttuu eikä sen implementoinnista ole edes päätetty kiinnostaisi tietää mitä DNAn ns. kovalevytuki pitää sisällään.
    MP
  • DNA partanen:

    'Kovalevylle voi tallentaa kaikkia ohjelmia: sekä ilmaiskanavia että maksukanavia.'

    Vastaus: Ei voi!!!

    Partanen:
    'Ajallisesti nämä ryhmät tullaan siirtämään uuteen DNA TV:een lähiaikoina ja käytännössä samaan aikaan.'

    Tämä sama fraasi kuultiin jo viime talvena... 'KEVÄÄN KULUESSA'

    Aika loppuu kohta...
    Rami
  • @DNA Ville Partanen

    Ovathan nämä asiat jo täällä sataan kertaan käyty läpi enkä ole varma mikä foorumi olisi ”oikea paikka” tällekin viestille mutta pakko sanoa, että olen aika lailla pettynyt tähän DNA Hubi -tuotteeseen. Melko tasan vuosi sitten ajattelin vähän ajantasaistaa ja konsolidoida televisioni lisävarusteita ja vaihdoin 2009 hankkimani hyvin palvelleen wbox HD DVR/PVR (Humax HDPVR-1000C) laitteen DNA Hubiin. Lähinnä 4K tuen puute oli isoin syy.

    Rehellisesti on vaikea keksiä mitään missä Hubi tarjoaisi minulle enemmän, tai toimisi yli kymmenen vuotta vanhaa Humaxin digiboksia paremmin. Tallentavan digiboksin ideahan on tallentaa lähetyksiä joko eri kanavilta katsottaessa toista kanavaa, tai tallentaa lähetys myöhemmin katsottavaksi hankalasta lähetysajasta johtuen. Vähän niin kuin aikoinaan Betamax/VHS nauhureilla tehtiin jo 80-luvulla. (Digi)Boksien isoin ero ja edistysaskel nauhateknologiaan perustuviin laitteisiin oli kovalevymedia, joka mahdollisti isomman tallennuskapasiteetin minuuteissa mitattuna, usean samanaikaisen kirjoitus- ja lukuoperaation, nopeat hakuajat ja esimerkiksi reaaliaikaisen lähetyksen laittamisen paussille. Huh! Edellä mainituista syistä niitä kutsuttiinkin monesti Digital Video Recorder nimellä erottamaan perinteisistä Tape Video Recorder laitteista. Digitaaliset ohjelmaoppaat tietysti olivat myös kiva uudistus videonauhureihin verrattuna kanavamäärien lisääntyessä Helsinki Television kaapelitelevisiotoiminnan myötä. DNA Hubin (kovalevyn/pilven) kyky tallentaa lähetyksiä eri tavoin eri kanavilta on vähintäänkin kyseenalainen ja nyt ”uuden” DNA TV tuotteen myötä vieläkin heikompi. Melkein tekisi mieli sanoa, että viimeinen omistamani VHS nauhuri, muistaakseni Panasonic NV-HS850 S-VHS, oli monin tavoin parempi laite minun tarpeisiini. Siis ajansiirtoon…

    Erilaiset ”Android TV” jutut (Spotify, Netflix, HBO Nordic, Disney+, Amazon Prime, YouTube, Maikkari, YLE Areena yms.) hoituvat luotettavammin ja huomattavasti helpommin Googlen Chromecast 4K Ultra HD palikalla ja edellä mainittujen toimijoiden omilla sovelluksilla. Varsinkin jos kyseessä on maksullinen tilaus ja useampia käyttäjiä samassa taloudessa omilla tileillä. Lisäksi kun minulla on tuon Chromecast tuoteperheen eri versioita kotona neljä kappaletta ja vapaa-ajanasunnolla lisäksi kaksi, on kokonaisuus koko perheelle helppo hallittava saman toimintalogiikan ansiosta. Elokuvien vuokraaminen on niin satunnaista, etten sille anna juuri mitään painoarvoa.

    Mainostatte sivulla [https://dnatv.dna.fi/] ja [https://www.dna.fi/dnatv/tutustu], että DNA TV - kuin TV, mutta entistä parempana. DNA TV on juuri sellainen TV kuin haluat. DNA TV on suunniteltu mutkattomaan viihtymiseen, jossa sinä päätät mitä milloinkin katsotaan. Se on tuttu televisio, mutta entistä parempana. Yms... Olen vahvasti eri mieltä siitä miten paljon parempi tuo on, "kuin TV" 15-20 vuotta siiten jollakin Humaxin tms. tallentavalla useamman virittimen boksilla varustettuna. Mikäli siis emme mene yli 20-vuotta ajassa taaksepäin ja vertaa DNA TV Hubia videonauhureihin. Tosin nekin toimivat muistini mukaan luotettavammin... Lukuun ottamatta mahdollisuutta videovuokraamoon kotona on Hubin lisäarvo todella vähäinen.

    Yrittäkää nyt hyvät ihmiset saada se Hubi toimimaan perusominaisuuksilta samalla tasolla ja samoilla ominaisuuksilla, kuin viimeinen ”oikea” markkinoimanne digiboksi! Olisiko ollut Wbox HD2? Oma kokemukseni oli edeltäneestä mallista. Tämä ei ole mielestäni ihan hirveän paljon pyydetty.

    Pahoittelut pitkästä kirjoituksesta, mutta oli vähän pakko avautua :|

    ESE
  • Hubi +kovalevy oli aikonaan peruste miksi valitsin DNA:n tuotteen, muilla operaattoreilla ei ollut ja ei ole vieläkään kyseistä tuotetta. Nyt kaikkien tuotteet ovat miltei identtiset. Mutta tämä 7kk tyhjäkäynti jonka aikana mitään ei kuulu tai tapahdu on kyllä vastuutonta asiakkaita kohtaan jotka ovat kyseisen tuotteen hankkineet Hubin kylkeen. Todella pettynyt ja kettuuntunut.
    Saigon
  • Minä hankin TV-hubin ja kovalevyn kolme vuotta sitten tarjouskampanjan takia. Kampanjassa tarjottiin Liigan koko kausi ilmaiseksi. Tarjous oli hyvä mutta tarkoitti kahden vuoden määräaikaista sopimusta ja paljon, paljon ongelmia ja murhetta palvelun ja laitteen osalta.

    Enää viime kaudella ei Liigaa edes voinut lainkaan katsoa DNA:n ja TV-hubin kautta. Nyt Liigakausi alkamassa 1.10. elikkäs tulevana torstaina, ylihuomenna. Taas TV-hubin kovalevyllä hankkinut asiakas unohdettu kokonaan. Taas Liigakaudesta pitää maksaa kilpailijalle, eli Telialle

    Kiitos DNA, ihan tyhjästä.
    A-P
  • Hei,

    mua pännii eniten tellenteiden valikon suunnittelu. Siinä ei ole mitään logiiikkaa. Ihmiset ovat tietokoneiden käyttöjärjestelmien ja kansiorakenteiden mukaan tottuneet tiettyihin toiminta tapoihin.

    Nyt valitsen kaukosäätimestä MENU -> TALLENTET -> KAIKKI TALLENTEET.

    Ensimmäinen asia on se että kun vasemmalta ylhäältä valitsen kohdasta järjestys (perusoptiona on "uusimmat ensin). Vaihdan näkymän "A-Ö" mukaiseksi, eli aakkosjärjestykseen. Jos poistun nyt tallenteet tilasta ja palaan sinne uudestaa, niin mitä ihmettä, esitys järjestys on palannut takaisin "uusimmat ensin" muotoon. Eihän siinä ole mitään järkeä että pitää mennä joka kerta valitsemaan haluamansa järjestys uudestaan jos haluan että järjestys on aina sama. Ei tietokoneen kansirakenteessakaan kansion suljettuasi ja sen uudelleen avattuasi palata tiedostojen järjestyksessä "päiväyksen mukaan" järjestykseen jos olen valinnut että haluan kasioiden olevan aakkosjärjestyksessä.

    Toiseksi, kun olen kaikki tallenteet ottanut näkyviin, valitsen vaikka Top Gear "kansion". Siellä minulla on useita tallennettuja jaksoja. Avaan ja ensimmäisenä on jälleen uusin jakso? Omasta milestäni tässä pitäisi olla suoraan esillä kaikki tallentamani jaksot. Siitä pääsisin valitsemaan haluamani jakson suoraan. Eivät kaikki halua katsoa aina sitä viimeisintä jaksoa jos ovat tallentaneet vaikka 5 jaksoa emmerdalea, he halavat katsoa ensin sen vanhimmat, eivät uusinta jaksoa.

    Kolmanneksi, minua ei ainakaan yhtään kiinnosta milloin seuraava jakso on tulossa, minua kiinostaa ne, jotka olen jo nauhoittanut. Näkymä sekoittaa ja vie huomion pois siitä mitä olen juuri sillä hetkellä hakemassa.

    Neljänneksi, katsoin sitten sen Top Gearin jakson ja poistan jakson. Minulla on siis tallennussääntö päällä ja haluan poistaa vain juuri katsomani jakson -> poista tämä tallenne. Noh, tämän tehtyäni, minun logiikkani mukaan pitäisi palata takasin edelliseen valikkoon, jossa ovat sarjan muutkin jaksot, mutta ei. Miksi palaan takakasin tilaan jossa kaikki ovat tallentamani sarjat??? Eihän tässä ole mitään järkeä. Tässä on myös toinen ongelma kun tähän tilaan palatan. Nyt koska jos järjestyksenä on "uusin" ja olit katsonut jonkun vanhan jakson ja samalla olet nauhoittanut jo jonkun uuden ohjeman, niin juuri katsomasi ohjemakasion paikka on muuttunt?? Samalla tapahtuu tuskattuttavan usein niin, että kun olet juuri katsomasi ohjelman poistanut, niin se ohjelma kansio, jossa oli vielä paljon tallennettuja sarjan jaksoja, katoaa "kaikki tallenteet" näytöltä kokonaan!!!! Aina pitää mennä seikkailemaan joko livekuvaan tai katsoa jotain muuta tallenna ja palata "kaikki tallenteet" uudellen, niin sinne se Top Gearin ohjelma kansio on taas ilmestynyt.

    Eli nyt ohjelmakansioiden paikat vaihtaa koko ajan paikkaa sikin sokin, sen mukaan mikä ohjelma milloinkin on ollut nauhoituksessa. Aina pitää etsiä uudestaan se sen hetkinen lemppari, kun se ei pysy hetkeäkään paikallaan. Tähän auttasi se että kun valitsen ohjelmakansioiden järjestykseksi A-Ö, niin se pysyy siinä vaikka sammuttaisin koko hubin välillä.

    -wesku
    Wesku
  • Bravo Wesku!!
    Olin itsekin aikeissa kirjoittaa samasta aiheesta. Todellakin ärsyttää tuo tallenteen poiston jälkeinen paluu tallenteisiin, miksi ei samaan "kansioon"? Tämä on varsin ärsyttävää jos kyseessä on sarja josta on monta kautta ja tallennetta.

    @DNA Ville Partanen
    Onko joku (sinä kenties) jolle voisi lähettää suoraan kehitysehdotuksia hubin parantamisesta? Tarkoitan nimenomaan rakentavia enkä mitään "V...u tää paska ei toimi" tyylisiä ;-)
    Jaes
  • Eikö ole vaan helpompi jättää ne tallenteet sinne sarjoista, en ainakaan näe tarvetta niitä jaksoja ruveta poistamaan. Siitä sitten näkee myös minkä jakson on viimeksi katsonut. Jos ne poistaa, niin ei taida nähdä. (jos on vaikka tallentanut uusintoja sekaan, niin vaikea pysyä perässä, jos poistelee välillä).

    poistuu ne sieltä sitten aikoinaan, joten mitään älytöntä kirjastoa ei pysty rakentamaan itselleen.
    JJJ
  • @JJJ
    Just näin. 👍
    Pertti O
  • Hyvä Wesku, juuri näin. Kuka tätä oikein suunnitelee? Ei ainakaan kukaan joka käyttää käytännön tarkoituksessa hubia KERTAAKAAN.
    Arppa
  • Tämmöstä ohjelmaopasta kahtellu jo useamman päivän. Milläs kikalla tämän saa toimimaan? Välimuistin tyhjennyksellä? Käynnistä uudelleen?  Odota 5min ja sammuta radio. Hä
    Jarmo
  • Tämä nyt koskee tavallaan uutta sovellusta ja hubia. Tilaus päättyy joulukuussa ja kyselin jatkoa. Hubin hinta nousisi siinä kohtaa ollen 10€/kk. Ei. Vittu. Ikinä. Sori, asiaton kommentti, mutta aikamoista perseilyä nyhtää tällaisesta 10€/kk.
    Mikko
  • Olisi kiva tietää millä perusteella kun ei ole maksuohjelmille edes tallennusta kiintolevylle tai muuhunkaan...
    TT
  • Kannattaa ottaa Elisa Viihde, se ei ole kuin 25e/kk 😀
    JJJ
  • Niimpä,soittivat jo...
    TT
  • Mtv 3 HD ei näy Hubilla, miksi?
    Onko hubissa vika kun pitää käynnistellä uudelleen, haluatko sammuttaa, kyllä.
    Jos on pitempään kiinni pitää tehdä tuo toiminto ennenkuin toimii kunnolla, tai irroittaa virrasta.
    Hubi vaihdettiin liikkeessä kun äänet katosi, antoivat vissiin viallisen laitteen tilalle. Mitään päivityksiä ei ole tullut sitten alku kesän. 
    Maksukanavien tiedoissa omilla sivuilla on kanavista vääriä tietoja. Tämmösiä huomioita tällä kertaa. 


    Timppa
  • Nyt taitaa olla jaossa se viimeinen Android 7 päivitys?
    JJJ
  • Latasi tälläisen 7.1.1.104, Olikohan tässä muuta kuin tietoturvakorjaus Elokuulle 2020...
    JJJ
  • Itse olen ollut tänään yhteydessä kuluttaja-asiamieheen DNA:n pakkomyynnistä.
    He myyvät tuotetta, joka pakottaa olemaan heidän asiakkaansa.
    Tämä Hub kun on epäonnistunut jo syntyessään. Toimii milloin haluaa ja lisäksi ei anna television enää ohjailla sovelluksia. Mutta operaattoria ei voi vaihtaa halutessaan, sillä sinulle jää pakkomyyty laite.Tai sitten vaihdat ja kuormitat luontoa.
    Kenelläkään muulla palveluntarjoajalla ei tallaista ole.

    Suosittelen muitakin ottamaan yhteytttä kulutta-asiamieheen asian tiimoilta.
    Petetty asiakas
  • Miten DNA pakottaa asiakkaakseen? Omalla kohdallanikin oli aikanaan hyvin epäselvää tuo hubista maksaminen, mutta en sitä lopulta jaksanut viedä pidemmälle, vaikka virhe DNAltakin myönnettiin.

    Miten hubi estää televisiota ohjailemasta sovelluksia? Eikö televisiossa ole ihan omat sovelluksensa ja hubilla taas DNA TV sekä Play kaupasta asentamasi sovellukset?

    Kaikki operaattorit taitavat myydä laitteitaan määräaikaisilla sopimuksilla. DNA:n hubinkin sai joskus ostaa erikseen, en tiedä miten nykyään. Ei sillä, että olisin tuosta laitteesta mitään maksanutkaan

    Mikko
  • Tarkoitatko että DNA TV Hub vaatii että on DNA:n asiakas jotta se toimii? Minusta varsin kohtuullinen vaatimus.

    DNA TV Hubin ei pitäisi vaikuttaa miten TV toimii.
    Kypeli
  • Tuo JJJ:n mainitsema Android TV -päivitys taitaa vaatia Uuden DNA TV:n. Ainakaan vanhan käyttäjälle päivitystä ei ole tarjolla. On siis maksullinen päivitys sekin!
    Papparainen
  • En kanssa ymmärrä näitä. Jos ei laite kiinnosta lyö sopimuksen poikki ja sillä hyvä. Kukaan sitä pakota ottamaan.

    Kuluttajaneuvontaan pitää lisäksi olla ekana yhteydessä ja katsovat meneekö homma edes kuluttaja-asiamiehelle. Toivottavasti ei mene, seuraavin perusteluin:

    Itse odotin yli vuoden 1000e auton osasta kuluttajariitalautakunnan ratkaisua (jonka voitin, mutta firma ei silti maksanut rahoja takaisin tai antanut uutta osaa.) Joten onhan se kiva ruuhkautta tälläisellä turhanpäiväisellä valittamisella...
    JJJ
  • Mikko & Kypeli! Hubi-sopimuksia saattaa olla erilaisia, tunnen vain omani. Siinä sanotaan, että Hubin toiminta vaatii voimassa olevan DNA TV -tilauksen ja laajakaistayhteyden. Yhteysoperaattorista ei ole mainintaa. Hubi on ostettu "erämaksusopimuksella", jonka kesto on 24 kk ja hinta yhteensä 156 €. "Minun palveluni" -sivulle on jossakin vaiheessa ilmaantunut teksti "sopimus jatkuu toistaiseksi voimassa olevana" sen 244 kk:n jälkeen. Tätä ei ole alkuperäisessä tilaussopimuksessa, enkä tiedä mitä se tarkoittaa.
    Papparainen
  • Niin ja ymmärrän jos laitteen vioista valittaa, mutta näitä en ymmärrä ,että pitää vaatia jotain kuluttaja-asiahiehen kautta korkeintaa voi voittaa, että saa sopimuksen katkaistua ja sen saa vikoihin vedoten muutenkin tehtyä... Ei ole ensimmäinen viesti asiasta foorumilla, mutta jaksan silti ihmetellä näitä.

    Mulla on nyt 3:tta kertaa hubi ja tällä uudella DNA TV:llä se sai jäädä talouteen ekan kerran pidemmäksi aikaa. Muut olen palauttanut aikoinaan.
    JJJ
  • Tuo tarkoittaa että 24kk päästä voit halutessasi irtisanoa sopimuksen. DNA TV ei vaadi DNAn laajakaistasopimusta toimiakseen.
    Kypeli
  • Niin voin Kypeli, mutta mitä sitten tapahtuu? Kyseessä on siis Hubin hankintasopimus. DNA TV- ja laajakaistasopimus on erikseen.
    Papparainen
  • No jos sillä hubilla aikoo käyttää DNA TV:tä se maksaa jatkossa sen mikä on johonkin kirjoitettu ja jos ei ole, niin sitten on vähän epäselvää 😀 Itse maksan 10e/kk ja samaan hintaan jatkuu 24kk jälkeenkin.

    Näyttää olevan nyt taloyhtiöasiakkaille (ainakin jollekkin) "DNA TV Hubi vain 5 €/kk 24kk, jonka jälkeen normaalihinta", Eli jatkossa (ilman uutta määräaikaistasopimusta) 10e/kk.
    JJJ
  • @papparainen

    Sopimuksessasi todennäköisesti lukee hinnoittelun osalta seuraavaa:

    DNA-TV 6.5€/kk
    Hubi 0€/kk

    ja tuohon olet sitoutunut 24kk jaksolle. Itse laitteen olet siis saanut ilmaiseksi ja maksat vain palvelusta, jonka nimi on DNA-TV.
    Mika
  • Eipä lue, Mika, ihan noin, vaan:

    DNA TV -hubi 24kk (yht. 156e) erämaksu

    DNA TV Netillä (4G 300M), johon sisältyy
    - DNA Netti 4G (300M)
    - DNA TV tallennuksella
    Hinta (valituilla tuotteilla): 38,90 e/kk
    Kampanjahinta (valituilla tuotteilla): 23,40 e/kk

    Veikkaan, että koira on haudattu tuohon "Kamppanjahinta ...". Hinta voi siis periaatteessa nousta jopa 16,50 €/kk. Vaan eipä nouse ;-)
    Papparainen
  • @Papparainen

    Olet siis tilannut DNA:lta nettiliittymän + DNA TV -paketin, jolloin saat DNA TV:n alennuksella.

    Tuon 24kk määräaikaisuuden jälkeen tuo hinta voi nousta. Riippuu sen aikaisesta hinnastosta. Mutta sen jälkeen voit halutessasi purkaa sopimuksen.

    Mutta eikö kaikki nyt sitten ole ihan hyvin?
    Kypeli
  • Epäselvää on Hubin erämaksusopimuksen jatkuminen "toistaiseksi voimassa olevana", josta ei ole mainintaa alkuperäisessä sopimuksessa. Pitäisikö Hubista maksaa lisää maailman tappiin saakka?
    Papparainen
  • Ei, tuolla yllä lukee että Hub maksetaan erämaksusopimuksella niin että 24kk aikana olet maksanut siitä yhteensä 156e. Sen jälkeen et maksa hubista mitään.

    Palvelusta kyllä, jos päätät jatkaa sen käyttöä-
    Kypeli
  • Mistä palvelusta?
    Papparainen
  • Kuten kirjoitin, jos aiot käyttää DNA TV:tä, siitä pitää maksaa. Muuten voi käyttää hubia Android soittimena ilman maksua (johon se ei paras laite ole).
    JJJ
  • Eli Hubilla viittaan siihen fyysiseen laitteeseen, joka maksaa yhteensä 156e. Sen päälle tulee vielä käyttömaksua palvelusta joka on siis se tallennuspalvelu (yms) jota käytät DNA TV Hubilla. Eli jotta voit tallentaa ja katsoa tallennuksia, siitä pitää maksaa kk-maksua.

    Kypeli
  • Rautalankaa: maksan "DNA TV:stä tallennuksella" laajakaistasopimuksessa, kuten aikaisemmin mainitsin. Minkä palvelun saan, kun jatkan Hubin erämaksusopimusta "toistaiseksi voimassa olevana"?
    Papparainen
  • @Papparainen: Tuo Hubin erämaksu ei (pitäisi) jatkua toistaiseksi voimassa olevana ollenkaan, vaan päättyä 24kk jälkeen (eli kun olet maksanut 156e). Tämän jälkeen omistat sen boksin.

    Tämän jälkeen maksat vain tuosta palvelusta joka on "DNA TV:stä tallennuksella".
    Kypeli
  • Et maksa jatkossa kuin  "DNA TV:stä tallennuksella". Erämaksut on maksettu (eivät enää tee sopimuksia noin vaikeasti.) Hinta vaan voi olla sama tai kalliimpi, kun alennukset loppuu 😉 . Yrittävät toki tehdä kanssasi uuden määräaikaisen sopparin, jollain hinnalla.
    JJJ
  • Samaa mieltä! DNA vain taitaa olla eri mieltä, kun sellaista jatkoa tyrkyttää "Minun palveluni"-nettisivulla!
    Papparainen
  • Tänään aloitettiin uuden Android version jakelu, lisätietoja täällä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uusi-android-versio-dna-tv-hubille/

    Siten suljetaan tämä ketju
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
Keskustelu on suljettu kommenteista.