Siirry uusimpaan kommenttiin

Uusi DNA TV Hubin sovelluspäivitys, toukokuu 2020

Uusi DNA TV Hubin sovelluspäivitys, toukokuu 2020

Tämä keskustelu koskee ”Uutta DNA TV:ä” joka on tullut myyntiin 13.2.

Vanha DNA TV säilyy käytössä toistaiseksi. Siten pidän auki myös vanhan DNA TV Hubi päivityskeskustelun:

https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/dna-tv-hubi-lokakuu-2019-paivitys-ominaisuude-7cum/

Toivoisin että tämä keskustelu keskittyy vain uuteen DNA TV:n.

Ketjua lukee aktiivisesti DNA:n puolelta asiakaspalvelu ja moni DNA TV Hubin kanssa työskentelevä. Ketjuun vastailee pääasiassa asiakaspalvelu mutta allekirjoittanut (Ville Partanen) lupailee kyllä käydä vastaamassa epäsäännöllisen säännöllisesti.

Uuden DNA TV ja Android TV versionumero (päivitetty 19.5)
  • DNA TV versio: 2.1.2
  • Androidversio: 7.1.1.90
  • Julkaisuajankohta: Sovellus jaossa 19.5 eteenpäin n. klo 12
Uudet toiminnallisuudet
  • Korjattu edellisviikon 2.1.1 julkaisussa: Hubista pystyy tuhoamaan tallennussäännön ja säännöt eivät näy tuplana
  • Korjattu tässä 2.1.2 versiossa: Parannettu EPG latausta yön aikana

Minkä asioiden kanssa teemme parhaillaan töitä 
  • Uusi DNA TV ei tue kovalevyä julkaisuhetkellä. Kovalevyn tuki on tulossa 
  • EPG päiväkelaus
  • Monikanavaäänet vuokraamoon
  • Ennustava haku
  • Päivityksen yhteydessä kanavavalinnat resetoituvat
  • Jossain tilanteissa ohjelmasivu avautuu harmaana ilman tekstejä. Sovelluksen tappaminen ’tupla mökillä’ korjaa tilanteen eli painaa Android valikossa ”mökkinappia” kaukosäätimestä kaksi kertaa, kelaa DNA TV kohdalle, painaa alas ja ok
Uudelleen DNA TV:lle on myös saatavissa mobiilisovellukset ja webi. Kannattaa ehdottomasti kokeilla myös näitä. Niistä lisätietoa täällä:  https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/keskustelua-ios-android-ja-web-dna-tv-versiosta/
DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Oisko heittää edes villiä arvausta siitä milloin kovalevyn käyttö onnistuu??
    @VillePartanen
    Juperix
  • Olisiko DNA TV:n puolelle saatavissa myös äänivaihtoehdot suoratoisto-kanaville ja tallenteisiin. YLE on omassa Areenassan sen osannut tehdä, joten ehkä DNA:kin osaisi.
    PW
  • Kannattaako ostaa käytetty kovalevy ja odottaa että se rupeaa joskus toimimaan, vai onko suunnitteilla joku "uusi" levy mikä vaatii jonkun sopimuksen.
    64
  • En uskalla vielä julkisesti arvailla, liian monta kertaa näpit palanut aikataulun veikkauksessa. Mutta koko ajan tehdään.

    Levy on sama mikä aiemmin, ei muutoksia tulossa fyysiseen levyyn
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja
  • Nyt tämä tuli omaan hubiin, eilen ei näkynyt päivitystä.

    voiko noi säännöt saada vaikka aakkosjärjestykseen, nyt ne on jossain sekavassa järjestyksessä ja esim. näiden tuplien kanssa menee hetkia iakaa että onko ne siellä jossain tuplana vai ei...

    Osa tuolla on tuplana, mutta toiset onkin "sarja" merkittyjä ja osa ilmeisesti yksittäisiä jaksoja samasta sarjasta, no miksi yksittäisenjakson tallennus pitää edes jäädä tuonne listalle, jos se on jo ollut ja mennyt? ei järkeä, että sen joutuu poistamaan sieltä erikseen sotkemasta...

    Ja miksi siellä sitten on yksittäisiä jaksoja laitettu sarjatallennussarjasta tallentumaan, johtuu siitä, että joskus tuo laatikko ei tarpeeksi nopeasti reagoi tallennuksen laittamiseen ja kerkee naputtamaan nopeasti sen useampaan kertaan tallennukseen. Sitten kun odottaa vähän aikaa rupeaa alareunassa lukemaan peräkkäin "tallennussääntä luotu" -> poistettu -> luotu-> poistettu. No tämä on käyttäjän moka, mutta kun ei jaksa odottaa ja nyt tietää että ne käskyt menee perille, joskin vähän viiveellä...

    Äsken joku bugitti ja tallennussäännöt aukaistuani ne oli limittäin toistensa päällä eikä vierekkäin, eli vain puolet näkyi tyyliin teksteistä, joka häikkää taas koodissa...
    JJJ
  • DNA TV:n päivitysvalikossa on näkymä, joka alkaa kysymyksellä "Haluatko asentaa päivityksen tähän laitteen mukana tulleeseen sovellukseen?" Kuvaruudun alalaidassa olevien PERUUTA- ja ASENNA-sanojen kohdalla kursori erottuu taustastaan huonosti. Kursorin väri voisi olla joku muu - vaikka Dnan pinkki. Pääasia, että erottuisi paremmin.

    JIH
  • @JIH
    TÄYSIN samaa mieltä!



    Antti
  • Päivityksen jälkeen boxi hukkaa jatkuvasti nettiyhteyden. Ja kyllä, se on hukassa vain hubilta, kaikki muut toimivat eli nettiyhteys toimii kyllä.
    SS
  • SS, jos käytössä DNA:n kaapelinetti, siinä on ongelmia. Jos muu, niin onko verkkokaapelilla vai Wlanissa kiinni hubi?
    JJJ
  • Minä ihmettelen edelleen tuota DNA:n koodaajia, ketähän ne on ja onko ne ikinä ennen olleet ko hommissa.

    Kovalevyn kanssa on nyt painittu kuukausi tolkulla ja valmista ei tule, pitäisiköhän DNA:n ottaa nyt oikeesti homma tosissaan ja ostaa ulkopuoliselta koodaajalta tuo kovelevyn kytkentä hubiin. Toimiihan usb levyt kaikissa tuntemissani laitteissa, itsellänikin on ollut useita tallentimia jo vuosia ja aina on pelittänyt.

    Ette kai maksa ainakaan noille epäpäteville koodaajille mitään?

    Reilu vuosi olisi vielä maksettava tuota kovalevyä, miksihän te olette yleensäkin myyneet sellaisen, no toimihan se viime syksynä kuukauden ja päivityksen jälkeen se olikin sitten siinä.
    Anteeksi tämä avautuminen, mutta ottaa vaan päähän maksaa mokomaa.
    Rami
  • Ja olisko nin vaikea koosata ne talkenteet siihen Wboxiin myös? Nyt on arvoton boxi sekin.
    Arppa
  • Tai sitten ilman lisämaksua toinen hubi samaan talouteen.
    Arppa
  • Eiköhän asia ole niin, että DNA on valinnut laitetoimittajan ja laitetoimittaja tekee laitteeseen päivityksen - ei DNA!
    DNA:n ammattitaidottomuutta on ollut valita laitetoimittja, joka ei hallitse hommaa!
    PW
  • googlettakaas Booxmedia. sehän se siellä rykii. 😉


    Ensio Käämi
  • A-P
  • @DNA Ville Partanen

    Minkälainen homma HDMI CEC -tuen lisäämisessä hubiin mahtaisi olla vai onnistuuko nykyraudalla alkuunkaan?

    Yksi päivittäistä käyttöä haittaava puute Hubissa on, ettei sen kaukosäädin osaa komentaa telkkaria (on/off ja input) ja AV-vahvistinta (on/off, input, volume). Hubin kaukosäätimen volume-säädin toimisi toki jotenkin jos ei käyttäisi mitään muita laitteita, mutta ärsyttää voimakkaasti kun käytössä on muitakin ohjelmalähteitä.

    =)juha
    JuhaN
  • Nopea korjaus ja tarkennus kysymykseeni.

    Laitteessa siis on jonkinlainen HDMI-CEC-tuki. Olin varmaankin laittanut sen jossain vaiheessa pois päältä. HDMI CEC-speksi kun tuntuu olevan täynnä erilaisia epäjohdonmukaisuuksia ja kummallisuuksia, joita on vaikea saada selvitettyä tai toistettua.

    Nyt asiaan. Eli kun HDMI CEC on päällä Hubi ja TV menevät nätisti päälle (Hubin kaukosäätimestä), mutta Denonin AV-vahvistin ei. Sammutettaessa kaikki laitteet sammuvat oikein. Lisäksi on/off-komentoa näyttää tottelevan myös samaan vahvistimeen kytketty AppleTV4K. Pitää kokeilla lisää aiheuttaako ongelmia.

    Suurin haaste on siis edelleen, ettei Hubin HDMI CEC ohjaa vahvistimen volume-säätöä vaan ainoastaan Hubin sisäistä. Lisäksi tuo vahvarin on-komentoon reagoimattomuus olisi kiva saada ratkaistua.

    =)juha
    JuhaN
  • Onko muilla ollut ongelmia viimeisimmän päivityksen jälkeen Netflixin kanssa?

    Itselle on nyt alkanut tulemaan taas enemmän "Emme voi toistaa tätä nimikettä tällä hetkellä. Yritä myöhemmin uudelleen tai valitse toinen nimike". "Netflixin virhe tvq-pb-101 (5.2.5)"
    Muutaman kerran on toiminut, että sammuttaa boxin ja sitten pitää virtoja hetken pois ja laittaa uudelleen päälle. Tänään ei ole auttanut mikään, kunnes testasin tällä tavalla:

    1.Tyhjennä Netflixin välimuistit ja datat veks.
    1.1 Vaihdoin vielä aimmin HDMI- piuhankin toiseen ja kuvan laatu parani huomattavasti.
    2. Sammuta hubi ja virrat veks.
    3. Sammuta nettikytkin ja virrat veks.
    4. Laita netti päälle ja odota hetki, että se saa yhteyden verkkoon.
    5. Laita hubi päälle.
    6. Vaihdoin Asetuksista -> Verkko -> Etsiminen aina käytössä "Päälle"
    7. Avaa Netflix ja sehän toimii.

    Mutta.... Laitoin bluetooth- kuuloke adapterin kiinni hubiin ja kappas, sehän heitti saman virheilmoituksen ja ei voinut enää toistaakaan.

    Hubi on kiinni kiinteällä piuhalla kiinni kytkimessä kodin sisäverkon kautta. Nettinopeus Netflixin mittauksella oli 92,11 Mbit/s.

    Tämä ongelma ilmeni taas uutta kautta itselle. Ärsyttää vaan tuo jatkuva tappeleminen tuon boxin kanssa. Aina, kun tulee uusi päivitys niin tuntuu, että tulee 10 uutta ongelmaa vaan tilalle. Uudet päivitykset blokkaa jotakin vanhoja toimivia toimintoja pois ja aiheuttaa vaan häiröitä.

    -Niko
    NikoK
  • IPTV-kanavat käytössä ja usein tekee sitä että kun vaihtaa kanavaa, vanha kanava pysyy ja ohjelmaoppaassa vaihtuu kyllä kanava. Tuli myös virhettä hetkinen 503. Dna Sovelluksen sulkeminen ei auta vaan pitää käynnistää laite uudelleen.
    64
  • DNATV:n Netflix putosi pois käytöstä kun varmemmin toimii älytv:n oma ja saan sieltä Dolby Visionit ja Atmokset käyttööni ja 4K:n. 

    Mutta sitten tallenteisiin, ensi alkuun ne toistuvat videon osalta pätkien/nykien. Audio oli ok.

    Nyt eilen ja tänään tallenteiden katsominen ei ole onnistunut lainkaan, vaan aiheuttaa vaan kolmivärisen ruudun, yläreuna tumma/musta, keskiosa tumma harmaa/tummansininen ja alareuna harmaa. Toistamaan ei lähde.

    Ihan sama onko kyseessä uusi tai vanha tallenne. 

    Kysymys herääkin, että pitääkö tästä paskasta oikeasti vielä maksaa?
    Eero Pellikka
  • Tapella saa koko ajan. Viaplay pätkii vaikka kaistaa riittää vaikka koko kylälle, Netflix hyytyy tämän tästä. MTV katsomo lataa ikuisuuksia. Sisäinen chromecast on vitsi. Verkkoyhteys katoaa yön aikana eikä auta kuin virtapiuhan irroitus. Käyttö on kuin 80-luvun kotimikrolla kun sai odotella aina tovin kun jokin latautui kasetilta. Onneksi tämä romu tuli nettiliittymän kylkiäisenä. Saattaisi muuten harmittaa jos olisin tuosta jotain ylimääräistä maksanut.
    Välttäkää!
    Uupunut Loppi
  • @NikoK Itselläni sama ongelma Netflixin kanssa. Soitin Netflixin aspaan jopa tuosta virhekoodista ja sieltä kerrottiin että ongelma liittyy HDMI-yhteyteen ja HDCP-tekijänoikeussuojaan. Toisin sanoen voisi arvata, että DNA Hubilla on ongelmia jutella vahvistimen yms kanssa HDMI-piuhan yli jotta HDCP-varmistus toimii.

    Lisäarvaus että onko sinulla Netflix Ultra ja 4K -toisto? Minulla nuo ongelmat on vain 4K-toistossa kun taas Full HD näyttävät toimivan.

    En tiedä liittyykö jotenkin siihen että Netflixin 5.1 äänet eivät ole minulla juurikaan toimineet HDMIn yli. Eli olisko jotain HDMI-yhteysongelmia DNA Hubissa yleisemminkin?

    Pakko tosin sanoa, että Uuden DNA TV:n kanssa tätä ongelmaa ei ole enää tullut, mutta koska en käytä DNA TV:tä Netflixin kanssa koska 5.1 äänet eivät vieläkään toimi, niin en osaa sanoa tulisiko tuo joskus kuitenkin edelleen?
    Kypeli
  • Tosta EGP:stä: muuten selkeä, mutta kyllä ne viereisetkin kanavat pitäisi siirtyä kellonajan mukaan, kun sitä yhtä kanavaa selaa. Ja kun tulee vuorokaudenloppuun kait se seuraavakin vuorokausi voisi tulla automaattisesti.
    Tommi
  • Kyllä!  Näin toimii esim. Elisa viihteen EGP.
    JP
  • Miksi joka kerta kun lisään tallennussäännön tai poistan tallenteen Hubilla, saan ilmoituksen puhelimeen? Kaiken lisäksi ilmoitukset ovat tyhjiä :o
    Tiedän toki, että voin estää ilmoitukset DNA-TV-sovelluksesta mutta eihän tuollaisessa ole mitään mieltä, että tulee tyhjiä ilmoituksia...ja jokaisesta yksittäisestä. Samoin tapahtuu jos käytän web-versiota, silloinkin tulee nuo limoitukset puhelimeen.
    Vai onko niin, että DNA-TV-sovellus ei koskaan lähetä mitään oikeasti tärkeää eli on parempi kytkeä ilmoitukset pois päältä? 😃

    Tämä ilmiö alkoi melko hiljattain, saattaisi olla viimeisimmän päivityksen myötä mutta en osaa sanoa.

    Antti
  • DNA-TV-sovelluksen asetuksissa:
    "Vastaanota ilmoituksia
    Kerromme palvelun käyttöön liittyvistä muutoksista ja uutuuksista sekä vinkkaamme muista ajankohtaisista asioista"

    Eli periaatteessa sieltä voisi tulla jotain hyödyllistäkin mutta nyt kyllä toistaiseksi laitan sen pois päältä kunnes tämä on korjattu.
    Antti
  • no joo sai sen sentään hiljaiseksi, olkoon nyt vielä päällä...mutta korjaus tähän ASAP kiitos 😀

    Antti
  • Eilen tuli 5 ilmoitusta puhelimeen, jossa oli DNA TV ja joku aika, esim: 48 min, 50 min, 55 min.... Yhtään en tiedä mitä tuolloin tapahtui, mitään muuta ei lukenut ja ennen ei ole tullut mitään ilmoituksia...
    JJJ
  • Nii tosiaan se aika oli se kuinka kauan sitten oli tullut tuo turhanpäiväinen ilmoitus 😀
    JJJ
  • Tuttavani, vanhempi henkilö, jota hiljakkoin avustin Uuden DNA TV:n käyttöön otossa totesi, että jos nämä turhat ja häiritsevät (oli vielä hälyäänet päällä) ilmoitukset eivät lopu, hän hän tulee irtisanomaan tilauksen.
    Itse myös ihmettelen miksi nämä ilmot nyt kytkeytyi päälle, taisi olla tämä edellinen päivitys anroidiin, joka ne toi mukanaan. Ne tulee välittömästi kytkeä pois.
    ​Aspalta odotan myös parempaa tiedotusta kun joku toiminto muuttuu, huononee tai peräti paranee.



    Pertti O
  • mulla ne näyttää olevan ihan kellonaikoja, jolloin nuo 'tärkeät' toimenpiteet ovat tapahtuneet.
    Antti
  • Tuleekohan näitä ilmoituksia muihin kuin anroid puhelimiin?
    Minullakin ilmon sisältönä on pelkkä kellonaika.
    Pertti O
  • Hei! Uudelle DNA TV:lle julkaistaan Android -päivitys (versio 1.1.7) tänään 1.6.2020

    Päivitys korjaa tilanteen, jossa sovellus näytti tyhjiä push-viestejä tallennusten valmistuessa.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Ok, kiitos, joo nyt ei tule enää haamuja 😃
    Antti
  • Hyvä juttu DNA:n Ida T
    Ja tiedotuskin pelaa, kun sitä hieman ”potkii”.
    Pertti O
  • Offtopic dna tv tietokoneen selain asiasta

    Minulla on vanha dna tv tietokoneella selaimessa.
    Soitin asikaspalveluun kun en pystynyt itse päivittämään uutteen dna tv selain versioon
    Asikaspalvelija ei tiennyt vikaa ja otti väliin välipuhelun viisaimilleen.
    Selvisi että minun olisi pitänyt tehdä uusi dna selain sopimus, koska aiempi versioni oli " vanha " Tähän saakka vanha dna on toiminut ilmaiseksi, mutta nyt olisi pitänyt alkaa maksaa uudesta versiosta 5e/kk

    En maksanut enkä päivittänyt. Onneksi kohta loppuu määräaikasiset sopimukset dna palveluista ja palveluntarjoaja vaihtuu kyllä !
    Jussi
  • @Jussi
    DNA-TV ei ole koskaan ollut ilmainen, ilman tallennusta se maksaa myös.
    Uusi DNA-TV on eri osoitteessa: https://dnatv.dna.fi/
    Sitä ei siis päivitetä mitenkään, se on siellä mutta tarvitsee uudet kirjautumistunnukset 😀
    Ei ole myöskään olemassa DNA-selainsopimusta vaan sopimus on palvelusta ja kun sinulla on jokin palvelusopimus, voit käyttää sitä palvelua webillä, mobiililla tai Hubilla (jos olet hankkinut Hubin).
    Voidaksesi käyttää uutta versiota (web-version tapauksessa voidaksesi kirjautua sinne), pitää odottaa, että asiakkuutesi vaihtuu uuteen tai sitten pyytää päivitys asiakaspalvelusta. En tarkkaan tiedä, mikä on tämän hetken politiikka mutta ainakin aiemmin itse tehty ilmoitus aloittaa määräaikaisuuden alusta, automaattinen siirtyminen ei.

    Toivottavasti tämä toi vähän valoa asiaan 😀

    Antti
  • Minulla on kirjaantumistunnukset tietysti. Mutta kun niillä tunnuksilla yritin kirjautua uuteen selain dna tv:hen niin ei onnistunut. Soitin asikaspalveluun  ja sanoivat että olisi pitänyt tehdä uusi palvelusopimus. Vanhassa sopimuksessa on ollut ilmainen tv.
    En ala maksamaan enää senttiäkään dnalle lisää. Tämä siis tietokoneella.
    En myöskään ala tekemään uutta sopimusta hubiin dna tv:hen Paska mikä paska.
    Onneksi kohta sopimukset loppuu !
    Jussi
  • @jussi

    Ei se silti virallisesti ole ilmainen mullakin oli samalla tavalla että se oli sisälletytetty netin hintaan eli oli saman hintainen ilman tuota kuin tuon kanssa eli laskussa oli eritelty tv omaksi mutta saman verran alennusta kuin se tv palvelu maksoi. Joten jos nyt tekee uuden sopimuksen niin ei varmaan saa enää siihen hintaan. Kun sinut siirretään kysymättä saat samaan hintaan mutta sopimuksen loppuessa todennäköisesti sinun laskun hinta nousee tuon tv palvelun verran.
    Tommi
  • Ei mulla dna  hinta nouse kun vaihdan dna palvelut toiseen palvelun tarjoajaan !
    Jussi
  • @jussi
    Varma ei voi olla 😉 Jos vaikka toiset on vielä kalliimpia. Tosin voi olla että toimivampia.
    Tommi
  • @Jussi
    Mihin olet noin yleensä tarvinnut DNA TV:tä?
    Pertti O
  • Miten uudessa järjestellään kanavia?

    Eli jos haluan ne määrättyyn järjestykseen.
    Vanhassa oli uudelleennumerointi mahdollisuus.
    Simo
  • Mikähän selittää tämän, että tallenteiden jaksokuvaukset ovat Sanoman kanavilla ohjelmissa hollanniksi?

    Ile_
  • Itsellä edelleen hubissa (uudella päivityksellä) netflix herjaa välillä, että sisältöä ei voida toistaa. Tosin nykyään ei auta hubin uudelleenkäynnistys, eikä piuhan pois pito. Ei auta myöskään uudelleenasennus. Mikähän vielä kokeilematta? Tosiaan hubi kiinni kaapelireitittimessä.
    Jii
  • Tosiaan päivitin uuteen dna versioon viikolla 22 ja aiemmin sentään netflix-sisällön sai toimimaan boottimalla laitteen, vaan eipä enää. Myös jos hubilla koittaa peilata puhelimesta kyseisiä ohjelmia, niin tulee sama herja. Puhelimella katsoessa netflixiä ilman striimausta toimii kyllä.

    Jii

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.