Siirry uusimpaan kommenttiin

Uusi DNA TV sopimus tehty; katosi C More

Uusin DNA TV -sopimuksen, kun myyjä soitti ja tarjosi. Samalla tuli sähköpostiin vanhan sopimuksen irtisanominen ja uusi sopimus.

Myyjä sanoi, että ei niistä tarvitse välittää - kaikki toimii ihan OK.

- OK - My ass!

C More kanavat hävisivät kanavalistalta. C Moren dovellukseenkin ilmaantui lukon kuva. Kirjauduin uudestaan C Moren sovellukseen ja se toimii. Mutta TVn kanavalistalle C More ei ilmaannu. Olen tehnyt kanavahaun.

Myöskään nuo uudet kuun vaihteessa tulleet HD-kanavat eivät vaihtuneet vanhojen tilalle.




Ari Väisänen Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Hei Ari!

    Pahoittelut, että muutoksen takia on nyt tullut katkos! Otathan yhteyttä asiakaspalveluumme niin voidaan katsoa, että tilaus on varmasti kunnossa ja tarvittaessa selvittää missä ongelma on. Kiitos!

    www.dna.fi/yhteystiedot
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Kyllä sopimus on voimassa ja kuten kerroin, pystyn katselemaankin sovelluksen kautta.

    Miksi myöskään uusi kanavajärjestyskään ei päivity?


    Ari Väisänen
  • @Ari, kokeilepas tehdä ensin tehdasasetusten palautus ja vasta sen jälkeen kanavahaku!
    Jari
  • Juu. Sen olin nähnyt noissa netin kirjoituksissa.  Lopputulema voi olla, että en näe enää yhtään kanavaa  joten päätin tehdä sen yrityksen arkiaamuna, jos DNA ei osaa sanoa muuta ohjetta - ja tarkentaa, miten se kannattaa tehdä onnistuakseen eka kerralla.
    Ari Väisänen
  • @Ari katseletko tv lähetyksiä kaapelin vai antenni verkonkautta?

    Itselläni aikoinaan uusittiin hubin ja dna tv sopimukset ja myyjän mukaan mikään ei muutu. Kanavapaketit vaihtui iptv kanaviksi ja koska katselin tv kanavia antenniverkosta kortin ja hubin kautta, katosi kaikki maksukanavat.
    olisi pitänyt maksaa tv kortille kanavat ja erikseen iptv kanavat. DNA:n mokan takia hubin sopimus päätettiin ja maksukanavat tv kortilla Digitan kautta.
    Tomppa
  • Antenniverkon kautta katselen. En kyllä pyytänyt muuttamaan mitään ja niin vaan katosi C-More DNA-TV:stä. Pystyn kyllä katselemaan C-Moren lähetyksiä sovelluksen kautta. Kummallista.

    Tänään yritin muutaman tunnin resetoida sitä laitetta. Ei semennyt tuon DNAn asiakaspalvelun ohjeiden mukaan. Käynnistyessään ne pallot tuli ruutuun 45 sekunnin päästä ja vaikka odottelin, niin ei siinä mitään prosentteja tullut koskaan.

    Ja laitteet pakkasin välillä kaikki pahvilaatikkoonkin muuntajineen. Ja tuuletin talon. Päävirratkin katkaisin talosta.

    Vaimo yritti resetoida sitä ilman muuntajaakin. Ei auttanut odottelu - ei tullut pallojakaan ruutuun.

    Kun katson DNA-TVn puolella kanavalistalta kaikki kanavat niin C-Moren päällä on lukko. Jos yritän valita sen, se sanoo, etten ole ostanut kyseistä. On se minulla ollut jo monta vuosia kotona ja mökilläkin.

    Paskan möivät.
    Ari Väisänen
  • Vaikuttaa vahvasti siltä että kanavapaketti muutettu IPTV kanaviksi ja maksamalla IPTV kanavapaketin saa kanavat näkyviin. C-more sovellus toimii erillisellä tunnuksella/aktivoinnilla ja siksi se edelleen näkyy.
    Minullekkin möivät "mikään ei muutu" tyylillä ja koittivat reilut 3 viikkoa palauttaa kanavia näkyviin. Palautus ei ollut mahdollista joten paras ratkaisu oli purkaa hubi soppari kun se laite on muutenkin niin buginen.
    Tomppa
  • Antenniverkkoon kytkettyyn hubiin ei tullut mitään kanavamuutoksia kuunvaihteessa.

    Tämä antennimaksukanava juttu on outo. Kun kerran muutettuaan sopimuksia ei voi palata vanhaan, vaikka DNA tekisi sen muutoksen itse virheellisesti.

    Toimii antenniverkonkautta ilmeisesti vain, niin kauan kun jatkaa toistaiseksi voimassaolevalla sopimuksella vanhoja kanavapakettitilauksia ja hubia.
    Pena67
  • Minull ataitaa olla 14 vuorokautta aikaa perua se kauppa ja palata vanhaan?

    Ari Väisänen
  • Jos on muutettu iptv kanaviksi niin paluuta ei ole. Antenniverkon maksukanavat on digitalla jos sopimus muutetaan iptv kanaviksi niin palautusta ei voi tehdä. DNA ja Digita tätä omalla kohdalla selvitti 3 viikkoa.
    Tomppa
  • No niin, edelleen siis tätä tapahtuu? Miten voi olla mahdollista? DNA ei ota mitään vastuuta tästä, vaan asiakkaan on vain nieltävä tämäkin.
    Miten on näin vaikeaa informoida asiakasta sopimuksen uusinta tilanteessa tästä? On vaikeaa, koska sitä ei haluta tehdä. On varmasti rahan kanssa jotain tekemistä.
    Pudezzio
  • Haisee tahalliselle.
    Ari Väisänen
  • Maksukanavat antenniverkossa = rahat Digitalle. Uusitaan sopimus ”mikään ei muutu” = pakotetaan ottamaan iptv kanavat, rahat DNA:le. Jokainen voi päåtellä kumpaa DNA suosii.
    Ne jotka tarvitsevat fyysistä korttia esim. Mökillä ovat pulassa pakko siirtyä suoraan digitalle ja tässä tapauksessa kanavat puuttuu hubista..


    Tomppa
  • Juu. Mulla on rinnakkainen mökillä. Mitä minun kannattaa tehdä tästä tilanteessa? Onko jollain muulla operaattorilla C-Moren kanavat näkösällä?

    Alakerrassa mulla on satelliittiantennin kautta Canal Digital.
    Ari Väisänen
  • Jos tv kortille kanavat haluat niin c-more myy itse kanavia ja digitan myynti antennitv.fi sivujen kautta.
    Tomppa
  • Joo, kuinka sen tv-kortin saa toimimaan hubissa?
    Pudezzio
  • Hubissa on "sisäänrakennettu" kortti ja siihen ei saa enää kanavia palautettua. Ainoa tapa käyttää maksukanavia Hubilla on IPTV kanavat. Jos haluaa käyttää TV korttia ja hubia on siis maksettava 2 eri C-more tilausta eli tupla hinta, Kiitos DNA:n
    Jos jaksaa alkaa taistella DNA:ta vastaan voi vaatia IPTV kanavat maksutta koska minkään ei pitänyt muuttua (tuskin suostuvat, vaan purkavat sopimuksen) Tämä on DNA:n tapa toimia
    Tomppa
  • Näin ajattelinkin. Täyttä kusetusta, sanon minä!
    Kyllä niin otti otsaan silloin, kun itselleni tämä tehtiin.
    Pudezzio
  • Näinhän tässä on käynyt meille antenniasiakkaille. Kyllä kusettivat kunnolla.
    Vaihdan heti kanavapaketit suoraan Digitan kautta tuleviksi, jahka siellä saavat asiakaspalvelunsa ym. toimiviksi.

    Ei nimittäin vakuuttanut aspan toiminta sielläkään. Vastaus sähköpostiini kesti 2 viikkoa, mutta oli suht asiallinen.


    asiakaspalvelu@antennitv.fi
    Pertti O
  • Toi antenniTV palvelu on kyllä paha huononnus kanssa edelliseen, ei sinne pääse edes DNA:n vanha antennikorttiasiakas kirjautumaan näköjään mitenkään, DNA:n palvelussa ei tilauksia enää näy antennipuolelle.

    Lisäksi kannattaa huomioida tämä allaoleva kysymys ja vastaus, jos meinaa mökillä ja kotona katsoa kanavia tai siirtelee korttia laitteesta toiseen:

    "Olen linkittänyt AntenniTV-korttini myös toiseen kortinlukijaan ja nyt kanavat eivät enää näy?"

    "AntenniTV-kortin voi linkittää vain yhteen kortinlukijaan kerrallaan. Mikäli teet uudelleen linkityksen toiseen kortinlukijaan, purkautuu edellinen linkitys automaattisesti."
    Pena67
  • Eikös sen kortin voi siirtää ”lukijoineen” toiseen laitteeseen?
    Pertti O
  • Taidan vaihtaa operaattoria.
    Ari Väisänen
  • Tuota en ole huomannutkaan "AntenniTV-kortin voi linkittää vain yhteen kortinlukijaan kerrallaan. Mikäli teet uudelleen linkityksen toiseen kortinlukijaan, purkautuu edellinen linkitys automaattisesti."

    itselläni on 3 korttia ja 10 laitetta linkitettynä kaikille korteille. Näin on aina toiminut viimeiset 12 vuotta, ja viimeksi kun oli ongelmia niin digita vahvisti että useampi laite voi olla linkitettynä.


    Tomppa
  • @ Tomppa. Mielenkiintoista! Sinulla on siis kiinteät kortinlukijat 10:ssä laitteessa ja siirtelet niiden välillä pelkkiä kortteja? Onkohan sinulla joku erikoispalvelu erikoishintaan? Minulla on sama tieto ja kokemus, kuin Pentti O:lla: Conax-modulin ja siihen linkitetyn kortin voi siirtää laitteesta toiseen. Alunperin, takavuosina, kortin sai linkittää kahteen laitteeseen.
    Hyvin toimiva palvelu on CMore+AntenniTV. Korttini on ykköstelkkarissa ja muilla vehkeillä katsotaan CMore-sovelluksen kautta. Viasatilla ja muilla ei ehkä ole tällaista kytkentämahdollisuutta?
    Papparainen
  • @ Papparainen ei ole mitään erikoishintaista palvelua.3 korttia ja kaikki siis linkitetty ristiin. Digiboxeissa ei ole edes irroitettavia kortinlukijoita mitä siirtäisi.Lista on ollut joskus pidempikin kun on testattu eri laitteita.

    Laitteet ja kortit näkyvät hienosti Antennitv.fi sivustolla (jätin tv korttien ja moduulien numerot osittain/kokonaan pois) Sivustolla oleva linkitä nappi on aktiivinen eli lisää laitteita voi laittaa korteille. DNA:ta aikoinaan kyselin montako laitetta voi korteille laitta ja he eivät tienneet mitään rajoitusta kortti/laite.





    Yksi TV jota en hetkeen käyttänyt ilmoitti ettei kortti toimi9, uudelleenlinkitys (laite oli sivuilla näkyvissä) korjasi tämänkin ongelman. Kannattaa koittaaa saako linkitettyä tai olla yhteydessä digitaan.

    Tomppa
  • Kappas 👍
    Papparainen
  • Minulta katosivat V Premium- ja C More Total-paketit kanavalistalta. Sopimukset ovat voimassa ja näkyvät OmaDna-palvelussa. Mikähän mahtaa olla vikana?
    J-P
  • Uusissa sopimuksissa C-More ei ole enää normaaleina kanavina, vaan C-Morea on katsottava ns  SOVELLUKSEN kautta; eli avattava sen oma sovellus.
    Ari Väisänen
  • Ei ole varsinaisesti tällaisesta ollut mitään puhetta. Olisi tietysti ollut mukavaa, jos myyjä olisi asiasta maininnut. Mulla on kuitenkin antennisopimus noista kanavapaketeista.
    J-P
  • Nyt vasta luin tarkemmin viestiketjun. Tuohan on mitä uskomattominta paskaa firmalta. Kyllähän se kohtalaisen olennainen tieto olisi, jos kanavat häviävät hubilta kokonaan. Onko tosiaan niin, että niitä ei enää saa palautettua?
    J-P
  • Näkyy olevan niin, että TVn katsominen muuttuu nyt netin kautta katsottavaksi kokonaan  kuten on Telia TV.

    Telialle ei saa Netflixiä ja
    sielläkin C-More katsotaan sovelluksella.

    Eipä mene hyvin.


    Ari Väisänen
  • No voi hevonperse. Hieman on höynäytetty olo.
    J-P
  • Mistä tuo tieto että Hubilla C More näkyy vain sovelluksella? Kai se nyt IPTV-kanavina sentään näkyy, vai eikö muka?
    Jari
  • Kyllä näkyy IPTV kanavina
    Pertti O
  • @J-P Sopimuksen uusinnan yhteydessä muuttavat maksukanavat iptv kanaviksi ja siksi katoavat hubilta, jos et maksa erikseen iptv pakettia. Tätä eivät mainitse sopimuksia uudistettaessa. Palautusta takaisin päin ei ole mahdollista tehdä.

    Vastaavassa tilanteessa purin itse koko hubi sopparin ja en ole hetkeäkään katunut. DNA myönsi heidän virheekseen ja hyvä niin.
    Tomppa
  • Miten sen IPTVn ja siten C-Moret saa näkyviin?
    Ari Väisänen
  • ..jatkoin sopimuksiani, kun vanha loppui ja seuraavana päivänä ei -More näkynyt kuin sovelluksella, eikä näkynyt kanavia  niin kuin aiemmin.

    Teinkö jotain väärin. Kallis sopimus oli, enkä kitastellut. 

    Ari Väisänen
  • Onkohan tässä kyse DNA:n ja Digitan väliseen sopimukseen liittyvästä pakkotilanteesta? Ehkä DNA:n on lopetettava myymänsä antenni-TV:n maksukanavasopimukset johonkin ajankohtaan mennessä, vaikka sitten asiakkaitaan huijaamalla tai väkisin?
    Papparainen
  • @Tomppa Aikamoista. Hiukkasen pistää jopa tällaisen rauhallisen kaverin hermostumaan. Kiitos sinulle asian valaisemisesta.
    J-P
  • @Papparainen tätä itsekkin mietin kun DNA luopui antenni puolesta kokonaan.
    Myyntipuhe mikään ei muutu on kyllä selvää kusetusta. Minullakin oli sopparia vielä jäljellä eli etukäteen oli hirveä kiire sopparia uusia.

    @Ari virhe oli sopimuksen uusiminen koska silloin DNA siirtää kanavat IPTV puolelle. Vaihtoehdot on käyttää sitä CMore sovellusta, ottaa erillinen TV kortti tai ostaa IPTV paketti. Tässä kohtaa voi sitten miettiä onko hubi edelleen se tapa miten haluaa toimia. Jos on älyTV talossa niin se kyllä tv kortin kanssa pesee hubin 10-0.
    Tomppa
  • Tein reilu vuosi / puoli vuotta siitten samoin kuin Tomppa. Kun hankkii yhteydet teleoperaattorilta, laitteet laitekaupasta ja palvelut palveluntarjoajalta, välttyy pitkiltä, sitovilta koplaussopimuksilta. Jokaisella myyjällä on aito motiivi pitää asiakas tyytyväisenä. Koplauksissa jokin osa aina pettää-mättää jossakin kohdassa, niinkuin nyt Hubi tai DNA:n palvelut.
    Papparainen
  • @Papparainen, millä tavoin Hubi tai Dnan palvelut ovat pettäneet-mättäneet? Itselläni Hubi on toiminut hyvin, pienten alkukankeuksien jälkeen mutta ne alkukankeudet on saatu selätettyä. Eli siitä kiitos Dnalle.
    Jari
  • @ Jari. Eikös tämä koko keskustelu koske DNA:n palveluiden pettämistä? Hubi taas on vanhanaikainen ja kaksijakoinen toiminnoiltaan. Jotkut asiat, kuten antennikanavat ja esim. YLE Areena, toimivat hyvin, samoin CMoren viihdepuoli. Esim. Eurosport Player ja CMoren sporttipuoli aikaansaavat sietämätöntä nykimistä. En myöskään pitänyt siitä, että DNA halusi kontrolloida, mitä antenniverkon kanavia sai katsoa tai mitä AndroidTV-sovelluksia asentaa.
    Papparainen
  • @Jari Dna on lupaillut jo yli vuoden uutta android versiota, ei ole näkynyt. Ovat luvanneet aktiivisesti vastailla keskusteluihin, ei ole näkynyt. Päivitysten mukana on jo hyvin toimineita ominaisuuksia poistettu, esim sarjatallennus kovalevylle. Kovalevy ei toiminut tarkoitetulla tavalla melkein vuoteen. Hubi kaatuilee ja jumittaa, virtajohtoa pitää irrotella tasaisen ahkerasti (vaatiiko esim. TV tälläistä viikottain EI)

    Ja kun päätät luopua hubi sopimuksesta niin DNA lukitsee SININ OMISTAMASI LAITTEEN, sekä kovalevy tallenteet. Hubin virittimiä ei voi käyttää jos ei maksa 10€ /kk DNA:le.Kuten Papparainen mainitsi on rauta jo auttamattoman vanhaa (muilla operaattoreilla samassa laitteessa olliut jo 2 vuotta Android 9)

    Moni onkin jo varmaam huomannut että DNA on sertifioinut jo uuden raudan, taitaa vanha rauta jäädä sopimuksen uusijien ongelmaksi laitehan on asiakkaan omista (ja DNA:n lukitsema) tätä muistavat painottaa.

    Jari jos haluat vielä lisää esimerkkejä niin niitä kyllä löytyy.
    Tomppa

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.