Siirry uusimpaan kommenttiin

Uusi DNA TV -sovelluspäivitys 2.5 DNA Hubi -laitteelle

DNA TV:n sovelluspäivitys DNA Hubi -laitteelle julkaistaan porrastetusti maanantaista 3.5. alkaen.

Päivitys jaetaan viikon aikana koko DNA Hubi –asiakaskannalle. Uudet ominaisuudet parantavat käyttökokemusta.

Urheilu:
Meneillään olevat liveottelut sekä päivän live-urheilutapahtumat ovat helposti löydettävissä.
Korjauksia:
Parannettu ohjelmasivun aukeamista, Elisa/Telia kaapelikanavat aukeavat oikealla laadulla (SD/HD) sekä pienempiä virheenkorjauksia.


DNA Juha Ihalainen Kehityspäällikkö Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Hieno homma , että on korjattua ne eniten haittaa aiheuttavat asiat....VMP
    Visitor
  • Voisiko DNA laittaa päivitystiedot myös tuonne "Päivitykset DNA Hubi -laitteelle" -sivustolle.

    https://www.dna.fi/tuki-dnatv-ja-hubi-paivitykset

    PS. Sinne ei tosin ole laitettu vieläkään helmikuussa tullutta uusinta päivitystä.




    Kari
  • Hubiin tosiaankin saa liitettyä Bluetooth kuulokkeet, mikä olisu todella tarpeellinen ominaisuus, mutta valitettavasti ei voi käyttää lainkaan kun yhteys pätkii aivan koko ajan.

    Toimiessaan hyvittäisi mukavasti aiempien ongelmien aiheuttamaa mielipahaa ?
    Peeee
  • Tuli 2.5 versio ja nyt hubi jumittuu useaksi sekunniksi kun selaa ohjelmaopasta tai tekee jotain muuta selailua. Ei kovin mukavaa.
    timppa
  • Toivotaan et HBO toimii nykimättä.
    Alan laskuttaan teitä jokaisesta kk kunnes nykimiset loppuu.
    Samoin netflixin laskut kääntyy teille jos se heittää pihalle kesken leffan . 
    Jamo
  • HBO ei toimi hubilla, se on moneen kertaan DNAn taholtakin kerrottu - samoin kuin se, ettei ole DNAsta kiinni.
    Sarzu
  • @Jamo miksi kiusaat itseäsi bugisella laitteella? Uudet televisiot pesee hubin mennen tullen. Mutta jos tykkää taistella ja tuskailla surkealla laitteella niin onhan sekin ajanvietettä. Tuskin tämä uusi päivitys korjaa yhtään isompaa ongelmaa.
    Tomppa
  • Sarzu
    Dna TV Hubi on juuri tarkoitettu palveluna niihin Suoratoisto palveluihin joita nykyinen TV ei tue.
    Tällä argumentilla olen ostanut DNA TV Hubin jonka myyjä sanoi DNA liikkeessä toistavan.On paljon nykyisiä Suoratoisto palveluja joita DNA TV Hubi ei tue.DNA TV Hubin esittelyssä sanotaan että DNA TV Hubi tukee 4000 tuhatta palvelua,mainos videot on DNA:n sivulla ja Googlen sivuilla.
    Olen joutunut sitoutumaan kyseiseen palveluun kahdeksi vuodeksi samalla maksamaan sen.
    Onko sinun mielestäsi oikein jos kyseinen DNA TV Hubi ei pysty toteuttamaan kyseisiä palveluja joita on mainostettu,vai onko se ostajan typeryyttä luottaessa kyseiseen Firmaan eli DNA:n palveluihin.
    Oikeastaan ostaessaan DNA TV Hubin kuluttaja ei saa mitään informaatiota mitä kyseinen DNA TV Hubi tukee taikka edes millä järjestelmällä se toimii.
    Katsellessani TV:tä suoraan huomaan että kuva ja ääni on parempi ilman DNA TV Hubia.
    Tallenneksut jotka haluan katsoa eli perinteinen TV ajansiirto on hyvin huono laatusia verrattuna perinteiseen TV kuvaan.
    Mikä tässä on ostajan vastuu tai DNA:n vastuu,sopimusta ei voi purkaa tai mennessä Kuluttaja oikeuteen se tulee kalliiksi.
    Kiitoksia omasta kommentista Sarzu.
    TJT
  • @TJT koska tuote ei vastaa myytyä, on se peruste sopimuksen purkamiseen.
    Yhteyttä vaan aspaan ja kerrot mikä ei toimi ja sopimus purkuun.Koska DNA ei korjaa kohtuullisessa ajassa laitteen ”vikoja” ei asiassa ole epäselvyyttä.
    Tomppa
  • Paska päivitys. Ei auta yhtään mihinkään jos vain mainitut asiat saatu. Eli ei mitään nykyisille DNA asiakkaille kaikissa ongelmissa???
    Carlos
  • Näitä DNA TV Hubin ostoon liittyviä valituksia on Kuluttaja Virastossa paljon,mutta sopimus teksti on DNA:n puolella joten niitä on vaikea purkaa.Tosin DNA ei missään kerro millä sovelluksella se toimii,eli jos olisin tiennyt olisin jättänyt kyseisen Hubin ostamatta.

    DNA TV Hubi toimii Andoid 7:n eli Android Oreo sovelluksella joka on vuodelta 2016.Google on ilmoittanut jo aikoja sitten että kyseistä versiota ei enää tueta joten kukaan uusi IPTV yhtiö ei enää valmista kyseille sovellukselle mitään sovellusta.
    HBO,Apple TV jne. eikä niitä voi päivittää mitenkään sovelluksen ollessa liian vanha.Nykiminen johtuu laitteisto versiosta.Monellakaan ei enää ole puhelinta joka olisi vuodelta 2016 sillä niissä ominaisuudet ei tue edes nykyistä 4G verkkoa tai puhumattakaan 5G verkkoa.
    Esim.Xiaomi Mi Box S 4K HDR -mediatoistin,tai sitten Nokia toistavat kaikki uudet Formaatit 60:llä eurolla, ja ovat päivitettyinä viimeisimpään Android versioon jossa on kaikki media tuet,dolby atmoksesta lähtien.Samalla kaikki uudet mediat kuten Apple tv+ jne.Samalla voi hoitaa tallennuksen kyseisiin laitteisiin.
    Sanottakoon vielä että muilla Operaattoreilla on ajankohtaiset laitteet,esim.Elisa TV:n saa Appinä suoraan televisioon joten sillä ei edes ole laitteisto vaatimuksia vaan toimii suoraan TV:stä.

    Tässä tilanteessa taitaa olla parhainta mennä ostamaan uusi TV sillä hinnat ovat 350-450 euroa nykyään ja kaikki ovat 4K televisioita.Ei vain jaksa enää tapella DNA:n kanssa.
    TJT
  • TJT esitti nyt tyhjentävän kommentin. Kaikki sopimukset sattumalta katkolla tällä viikolla.. Vai ottaako hubiksi se wifi6 kykenevä Fritz 6600

    https://www.verkkokauppa.com/fi/product/42317/njkcn/AVM-FRITZ-Box-6660-Cable-langaton-Dual-Band-WiFi-6-kaapelimo

    Keskustelua Fritz 6600...
    Toimiiko DNA Taloyhtiölaajakaista FRITZ!Box 6660 kaapelimodeemilla? - tuki.dna.fi - DNA
    Carlos
  • DNA TV Hubi ei ainakaan parane tästä,joten itse ainakin suosittelen sopimuksen irtisanomista.
    Aina voi tehdä uuden sopimuksen, mutta kaksi vuotta on liikaa ilman irtisanomista.
    Suosittelen että ihan kokeilet eri IPTV palveluja ihan millä laitteella tahansa.
    Netti verkko ei ole sidonnainen DNA:n palveluihin vaan voit käyttää ihan huoletta Taloyhtiösi verkkoa ilman mitään lisämaksua vaikka et ottaisi palveluita DNA:lta.Laajakaistasi maksu on sama otat sen mistä yhtiöstä tahansa.

    TJT
  • Hubissa toimii todella moni suoratoisto, vaikka HBO ei toimi. Monille tämä ei ole ongelma, koska eivät ole yhden laitteen varassa ja tuskinpa hubi on  hankittu juuri HBOn takia. Jos käyttö on siitä kiinni, kannattaa tosiaan vaihtaa johonkin toiseen laitteeseen. Täällä kiukuttelu tuskin tuo tulosta.
    Meillä on ollut kokoajan hubin rinnalla käytössä tv:n kautta suoratoistot olohuoneessa ja makkarisssa varmuudeksi hubin rinnalla Chrome cast.
    Sarzu
  • @Sarzu. Eihän se näin voi olla , että jos hubi ei toimi , osta ChromeCast .
    Jamo
  • @Jamo, kerroin vain, että meillä on varmistukset.
    Jokainen tekee niin kuin haluaa. Meille tämä käy.
    Sarzu
  • Jotenkin tuntuu että osalle täällä olisi ihan ok ostaa uusi auto, mutta jos se ei jostain syystä toimisikaan esim. työmatkoilla, niin ostaa vaan rinnalle toisen auton niitä työmatkoja varten.....
    Visitor
  • @Visitor Jos autossa ei toimi cd-soitin, ei se vaikuta ajamiseen. Jos se häiritsee ja ei saa korjattua, voi toki vaihtaa autoa, jos sen kokee tarpeelliseksi - merkkiliikkeen sivuilla nillittäminen ei asiaa muuta. Aivan samoin, jos hubissa ei yksi suoratoisto toimi ja se häiritsee, eikä operaattorin toimet miellytä, niin ei kun hubi palautukseen ja Elisalta boxia hakemaan. Se on näin kovin yksinkertaista.
    Meillä hubissa on monta kanavapakettia eli ei ole pelkkä suoratoistoboxi. Käyttötarpeita on monia.
    Meillä on tosin ne kaksi autoakin, toisella ajetaan kovaa ja toisella kuljetetaan uutta telkkaria tai muuta tarvittavaa kamaa kotiin. Kukin tyylillään.


    Sarzu
  • @ sarzu , oma telkkari joka äpille 🤣
    Jamo
  • @ Sarzu, jos autossa ei toimi CD-soitin se korjataan, tai se osa autosta vaihdetaan...tuskin koko autoa sen takia tarvii vaihtaa. Sama homma toimisi myös tämän laatikon kanssa.
    Visitor
  • Voisiko hubiukko Juha Ihalainen ottaa kantaa, että aiotaanko esim. yllä oleva asia korjata vai mikä on suunnitelmana, kenties uusi  tältä vuosikymmeneltä oleva boksi?
    Visitor
  • Hei!

    Keskustelua on moderoitu asiattomien ja asiaan liittymättömien viestien osalta.
    Toivomme että keskustelu säilyy asiallisella linjalla ja henkilökohtaisuuksiin menemisiltä vältyttäisiin.
    Muistuttaisimmekin - keskustelupalstalle ei saa lähettää lain tai hyvän tavan vastaisia viestejä tai aineistoa. Hyvän tavan vastaista sisältöä ovat muun muassa asiattomat ja loukkaavat kommentit ja materiaalit, herjaavat, rasistiset tai siveettömät kirjoitukset ja muut julkaisut sekä roska- ja massapostitukset.

    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Lukekaa siellä DNA:n puolella nyt nuo Sarzun viestit ja miettikää miten hän vastailee muille - unohtaen että hän puolustelee typerästi toimimatonta laitettanne.
    Mikko
  • DNAlta voisi tulla joku aktiivisesti vastailemaan esitettyihin kysymyksiin. Useasti on luvattu mutta mitään ei tapahdu. Keskustelut lähtee rönsyilemään turhautumisen ja DNA:n saamattomuuden/vastaamattomuuteen takia. Sielä päässä on ollut peiliin katsomisen paikka jo pitkään. Miten se on niin vaikea ymmärtää? Mikäli jonkun elämää siellä helpottaa niin sensuuri iskekööt tähänkin viestiin.
    Tomppa
  • HBO:n osalta emme osaa sanoa korjausaikataulua. Laitevalmistaja tutkii asiaa.
    DNA Juha Ihalainen Kehityspäällikkö
  • Entä virkistystaajuusongelmat?
    Mikko
  • Kävin nyt sitten vaihtamassa hubin, täytyy huomenna muistaa testata kuvan nykimistä. Yksi ongelma tuli heti vastaan. Valitsin DNA TV sovelluksesta kanavaluetteloon vain iptv kanavat, mutta siitä huolimatta esim. Nelonen nököttää kanavalistalla. Miten saa pois?
    Mikko
  • En tiedä missä formaatissa Ruudun tallenteet ovat, mutta NBA pelin tallenne nykii aivan järkyttävästi. Katsotaan huomenna tosiaan vielä kiekkoa livenä Cmore sovelluksella. Jos sama ongelma edelleen siinäkin, odotan DNA:n korvaavan avokätisesti näkemäni turhan vaivan - softaviallinen laite softaviallisen tilalle.
    Mikko
  • Ei se nykiminen laitetta vaihtamalla poistu, sehän on kaikkien tiedossa. Tuo on vain väsymys taktiikkaa DNA:ta.

    Jos tuotteesta halutaan toimiva niin, uudempi rauta. Käyttis uudempaan versioon joka on tuen piirissä ja päivitettävissä seuraaviinkin versioihin.
    Osaava koodari tekemään töitä jotta rajapinta ongelmat saadaan selvitiettyä.

    Ennen noita toimia voi vaan elää toiveissa paremmasta.
    Tomppa
  • @ Tomppa. Nykyinen Hubi siis SER-kierrätykseen ja kauppaan uutta ostamaan? Sen voi tehdä vaikka heti! Ensin on syytä miettiä, käyttääkö jotakin tosi tärkeellistä palvelua, jonka saa vain Hubin kautta. Android TV -sovellukset toimivat paremmin vaikka MiBoxissa (9/Pie) ja Android-sovellukset Chromeboxissa (11), jota olen viime aikoina käyttänyt. Se tosin on luonteeltaan tietokone ja siten erilainen käyttää. Mutta paljon monipuolisempi.
    Papparainen
  • Itselläni nyt Samsung TV jossa suoratoisto sovellukset.
    Muutama maksukortti joilla maksukanavat ja niiden tallennus TV.n ja digiboxin kautta. Ajansiirtotoiminto ja kaikki muukin toimii nykimättä ja ongelmitta.
    Hubi kerää pölyä tuossa hyllyllä kun ei siitä muuhun ole. Sopimus purettu muutama kuukausi sitten.

    Jos ei ihmeitä tapahdu niin ei hubia enää ikinä käyttöön.
    Tomppa
  • Xiaomin MiBoxissa on yksi ominaisuus, joka nostaa käyttökokemuksen hubiin nähden ihan toiselle tasolle. Yllätys yllätys, se on täysi tuki näyttötilan api kutsuille, joten laite vaihtaa näyttötilan sellaiseksi, kuin sovellus pyytää. DNA:n koodareilta tämä ei valitettavasti onnistu.
    Mikko
  • MiBoxissa on toinenkin hyvä ominaisuus: hinta, n.70€ ja 0€/kk.
    Papparainen
  • Itselleni ei hubin hinta sinällään ole ongelma. Tietysti kun se on pelkkä iptv päätelaite, koska sovelluksia en pysty katsomaan nykimisen takia (urheilu), enkä käytä tallennuksia, on 10€/kk kova hinta. Olenkin yrittänyt sovitella ongelman selvittämistä ehdottamalla hinnan alennusta ja samalla saisi disabloida kaikki tallennukset ym. hömpät. Iptv on ainoa, johon laite tällä hetkellä omassa käytössäni kelpaa, enkä siksi halua siitä luopuakaan.
    Mikko
  • Sama kuvio, 10 €/kk mahdollisuudesta tilata maksullisia palveluita on liikaa. Surutyö menetetystä 156 €:sta on vielä kesken. Säästyneet rahat ovat kyllä menneet moneen kertaan vaikka siihen Chromeboxiin.
    Papparainen
  • Ajansiirto/time shift puuttuu edelleen ulkoiselle kovalevylle. Harmittaa vietävästi, että joskus tuon kovalevyn tähän tarkoitukseen hankin. Ja toimi joskus moitteetta mutta ei enää pitkään aikaan. DNA: Onko tämä vielä joskus tulossa?
    JanneI
  • Samalla voisi taasen kysyä Ihalaiselta muuttuuko DNA TV Hubin järjestemä päivitys koskaan...Nythän se on Android Nougat 7 jonka piti päivittyä Android Oreo 8 järjestelmään, jota ei tullut koskaan vaan luvattiin Android Pie 9.
    Mitkä ovat suunitelmat nykyisen DNA TV Hubin kohtaloon ettei jää turhakkeeksi.
    TJT
  • @Papparainen, meillä on onneksi vain 5 e/kk - joku tarjous tai alennus, kun on muitakin palveluita käytössä. Tupla-hubi tämän lisäksi ”vain” 120 e, eka maksoi meilläkin tuon 156 e.
    Sarzu
  • Helmikuussa neuvottelin puhelinmyyjän kanssa tiukkaan sävyyn. Ei pudonnut hinta, vaan mielummin menettivät asiakkaan. Minulle kyse oli periaatteesta - ja siitä, että olin jo siirtynyt CMore & AntenniTV ja Eurosport player -linjalle. Hubi oli jo valmiiksi tyhjän panttina.
    Papparainen
  • Eipä enää antennin kautta tarjoa DNA mitään. Mix paketissa kanavia ei voi enää muuttaa kanavat poistuneet myynnistä. Pakkomyydään vain Hubia. Eipä ole tästä paljoa DNA:n suunnasta huudelu/inffottu.
    Tomppa
  • @DNA Juha Ihalainen

    Tämä 2.5.0 taisi olla vain ”kosmeettinen” -korjaus.

    Saammeko vastaukset:
    -virkistystaajuus -korjaus
    -Android versio -> kehityssuunta
    -ulkoinen kovalevy

    Anna vastaukset edes noihin, niin asia rauhoittuu.
    Kohta lähtee paljon asiakkaita pois, jos kehitys ei pysy perässä.

    Itselläni vielä monta muuta asiaa, mutta jos saisi edes noihin selvyyden..
    Mike
  • @DNA Juha Ihalainen

    Ilmoitukseksi riittää myös, että DNA TV HUB ei enää kehitetä.
    Sitten kaikki voivat vetää omat johtopäätökset.
    Mike
  • Kuinka Dna hubi lataa nämä päivitykset. Minulla kerran kysyi keske ohjelman jota katsoin haluanko päivittää. Valitsin myöhemmin, kun koetan etsiä päivityksiä niin uutta päivitystä ei löydy. Asennettu dna tv sovellus on tällä hetkellä 2.2 jotain.
    janne partanen
  • Ei ole asiakaspalvelu näköjään parantunut yhtään. Luulisi, että tällä alalla ei ole kilpailua Suomessa lainkaan kun palveluun ei tarvi panostaa. Mutta kun on.

    No, ette saa ongelmia ratkaistua joten pysyn Elisalla. Suosittelen muillekin, poislukien Sarzu jolle kelpaa näköjään sekunda.
    Timppa
  • Jos Hubin tarjoaman päivitksen hylkää manuaalisesti, pitäisi laitteen tarjota päivitystä uudelleen 4 tunnin sisään. Tarvittaessa päivitykset saa tarkistettua myös seuraavasti:
    • DNA TV -sovellus: DNA TV > Menu > DNA TV asetukset > Tarkista päivitykset
    • Laitteen ohjelmisto: Android Koti > Asetukset > Tietoja > Laiteohjelmistoversio
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Ja jos nyt vaan taas jätettäisi minut pois näistä turhista kommenteista - kiitos.
    Sarzu
  • Asiakaspalvelu on mielestäni parantunut ihan selkeästi ja Hubia on päivitetty oikeaan "suuntaan" ja toivottavasti päivitetään myös samoin, jatkossa, asiakkaiden toiveiden mukaisesti. Ajansiirto kovalevylle olisi akuutti ykköstoive.
    jaazaa
  • Onpahan parantunut? Luvattiin vastata esim. tämän palstan kysymyksiin.
    Kyllä aktivoidutte on. Moderointi ja asiakkaiden viestien poistaminen on saatu timanttiseen kuntoon.
    Asiakkaiden ongelmiin ja kysymyksiin Hubista sen sijaan ei vaivauduta vastaamaan. Nyt täällä DNA:a edustaa yksi vakiovastaaja asiakas joka on tyytyväinen Hubin toimintaan, vaikkakin sen toimimattomuudesta johtuen joutuu käyttämään Chrome castia ja maksukanavat tilataan kanavapaketteina paremman kuvan takia. Ei toimi, mutta silti tyytyväinen?
    Miksi tämä asiakas sitten tulee tälle palstalle kirjoittelemaan, ja kyllä, kiusaamaan jos on tyytyväinen.
    Tämä on tarkoitettu palautteen antoon ongelmista ja toiveisiin Hubin kehittämisestä.
    Timppa
  • Olen tyytyväinen, poislukien kovalevyn ajansiirto. Siinä minun palautteeni ja toiveeni joka on ollut alusta asti, siitä saakka kun tämä poistui. Parhaan keskusteluyhteyden saa yhä asiakaspalveluun soittaen, ja se palvelu on mielestäni parantunut. Muuta, negatiivistakin palautetta annan jos aihetta on. Nyt on Hubin kehitystyö mennyt mielestäni oikeaan suuntaan.
    jaazaa
  • @jaazaa Tätä kovon ajansiirron palauttamista sekä sarjatallenteita olen itsekin toivonut - vanhassa DNA TV:ssä ne oli, lisäksi mm. verkkotallenteiden katsomiseen käytettävyysparannus niin, että palaa katsotun ohjelman jälkeen samaan kansioon.

    Tämä palsta ei ole vain valituksille tai ongelmille, vaan kaikille avoin hubikeskustelu, joka on tarkoitettu hubiasioille ja hubin kehitysideoille.
    Sarzu
  • Yritin nyt hubin vaihtamisen jälkeen katsoa tennistä cmore sovelluksella... Kuten arvata saattoi, kuva nykii vähintään yhtä pahasti kuin vanhalla hubillakin. Mikäs nyt sitten neuvoksi? Joko Cmorella on koodattu hubille oma sovellus? 😃
    Mikko
  • Sarzu, aivan samaa mieltä, juurikin näin!👍
    jaazaa
  • Nosta ylös nuo mainitsemani asiat.
    —————

    @DNA Juha Ihalainen

    Tämä 2.5.0 taisi olla vain ”kosmeettinen” -korjaus.

    Saammeko vastaukset:
    -virkistystaajuus -korjaus
    -Android versio -> kehityssuunta
    -ulkoinen kovalevy

    Mike
  • @DNA Juha Ihalainen

    Tämä 2.5.0 taisi olla vain ”kosmeettinen” -korjaus.

    Saammeko vastaukset:
    -virkistystaajuus -korjaus
    -Android versio -> kehityssuunta
    -ulkoinen kovalevy
    Visitor
  • @DNA Juha Ihalainen

    Tämä 2.5.0 taisi olla vain ”kosmeettinen” -korjaus.

    Saammeko vastaukset:
    -virkistystaajuus -korjaus
    -Android versio -> kehityssuunta
    -ulkoinen kovalevy
    Timppa
  • Pitää varmaan laittaa kysymykset LinkedIn kautta, koska tällä foorumilla ei tunnu yhtiön edustajat asiakkaista kiinnostuvan.
    Mike
  • Hei,

    -Virkistystaajuuteen ei lyhyellä aikavälillä tulossa korjausta
    -Android P on pitkään ollut kehityksessä, ei vielä julkaistavissa
    -Kovalevyksi käy tässä vaiheessa vain DNA TV spesifi kovalevy, jota saa DNA TV kaupoista.

    DNA Juha Ihalainen Kehityspäällikkö
  • Hubin käynnistys takkuilee, asiakaspalvelusta neuvottiin laittamaan kauko-ohjattava pistorasia kun pitää sammutella hubia, ei auta miten sammuttaa laitteen.
    2.5 version jälkeen tuli tuo jumiutuminen kun selaa tallennetta tai ohjelmaopasta
    Kerran jo vaihdettu DNA kaupassa, kierrättääkö ne siellä käytettyjä laitteita?
    Pitänee marssia vielä DNA kauppaan!
    timppaA
  • 2.5 Versiossa nettitallenteen kelaus on jumittanut. Koko laite menee jumiin kokonaan tai vaikka minuutiksi, jos kelaa usean minuutin tallennetta kerralla.
    Pena
  • -Virkistystaajuuteen ei lyhyellä aikavälillä tulossa korjausta
    Miksi ei?

    -Android P on pitkään ollut kehityksessä, ei vielä julkaistavissaKannattaako enää puurtaa se on julkaistu lähes kolme vuotta sitten ja siinä ajassa ei valmista ole tullut? Aloittakaa vaikka tulevaa 12 vääntämään niin saattaa valmistua ajoissa...
    Visitor
  • Täytyy itsekin hyvin syvästi ihmetellä, jos Android P version kimpussa edelleen uurastetaan. Jos sitä ei tällä aikajanalla ole saatu julkaistavaan kuntoon, ei kuulosta kovin rohkaisevalta muita ongelmia ajatellen. Sanon nyt ihan suoraan, että projektin johtaminen tai koodarien ammattitaito jättää enemmän kuin vähän toivottavaa. Onko siellä joku yksittäinen osa-aikainen koodari, jota kehityspäällikkö valvoo?
    Mikko
  • Tässä hyvä esimerkki DNA:n ja Juhan osaamisesta. Ei sitten viitsinyt edes kysymyksiä lukea ennen vastausta. Kysymys oli ulkoisen kovalevyn ajansiirtotoiminto ominaisuudesta joka onnistuttiin poistamaan. Kaikille oli jo ennestään selvää että vain DNA: oma kovalevy toimii.

    Ketju toimiin niin hyvin kun sen huonoin lenkki. Tuntuu että osaaminen on pörssiyhtiössä toissijainen asia kunhan vaan tulosta saadaan tehtyä ja asiakasta kusetettua.
    Tomppa
  • Laitetaan pieni arvaus tulevasta. Vuoden sisällä hubi on vain verkonpaino.
    Kaikki viimeaikaiset päivitykset olleet kosmeettisia ja oikeita ongelmia ei ole edes yritetty ratkoa. Vahva epäilys että hubi ajetaan alas samoin kun kävi maksukorteille niitä ei enää DNA myy.
    Vanhaa tehotonta purkkia ei saada toimivaksi joten keskittyvät vain dnatv sovelluksen kehittämiseen ja hyvällä tuurilla saavat sen jopa TV:n asennettavaksi kuten on toivottu.

    Juha nyt olisi hyvä aika kertoa mihin suuntaan ollaan menossa, nykyinen tekeminen ei vakuuta enää ketään.
    Tomppa
  • Tässä hyvä esimerkki DNA:n ja Juhan osaamisesta. Ei sitten viitsinyt edes kysymyksiä lukea ennen vastausta. Kysymys oli ulkoisen kovalevyn ajansiirtotoiminto ominaisuudesta joka onnistuttiin poistamaan. Kaikille oli jo ennestään selvää että vain DNA: oma kovalevy toimii.  😂😂😂
    Visitor
  • Olen tätä omaa vääntöäni DNA:n kanssa käynyt tässä aika avoimesti läpi ja tänään vedettiin kyllä operaattorin puolelta melkoiset pohjat. Sain kaksi (vai kolmeko niitä oli?) puhelua asiakaspalvelusta, jossa nyt tyrkytettiin huoltokäyntiä. Kyllä, luitte oikein. Huoltokäyntiä hubin nykimisen poistamiseksi. Tullaan kuulemma mittaamaan kaapelit. Yritin kysellä mitä tämä auttaa, kun hubiin ei tule yhtään kaapelia - ellei virtajohtoa sellaiseksi lueta - ja kodin mesh verkosta saa langattomastikin tasaisesti sen mitä kaapelilaajakaista antaa myöden. Luvattiin palata asiaan...

    Hetken päästä tosiaan palattiinkin (joku lupaus DNA:n puolelta sentään pitää paikkansakin), mutta kanta oli muuttumaton. Huoltokäyntiä pitäisi tehdä. Taas käytiin enempi tai vähempi rakentavassa hengessä tilannetta läpi ja taidettiin kysellä jostain "ylempää" miten toimitaan... Huoltokäynti. Olin tässä kohtaa tästä typeryydestä jo hiukan menettämässä malttiani ja totesin, että ok, tehdään huoltokäynti, mutta se täytyy sitten tehdä sellaiseen aikaan, että on liveurheilua cmoren tai ruudun kautta tarjolla, eli käytännössä pesäpallokauden alettua ja pelin aikana. Ei. Ei sovi. Huoltokäynnit tehdään päiväsaikaan. Asia selvä, mitenkäs kun olen päivät töissä ja liveurheilua tulee vain iltaisin? Pientä mietintää ja kysellään taas joltain toiselta taholta ja palataan asiaan...

    Nyt tupsahti sitten sähköpostiin tällainen:
    "Onko päivityksesi tarkastettu?
    - Menu, asetukset, asetukset, palvelun tiedot, tarkista päivitykset
    - Sekä mökkinäppäin, asetukset, tietoja, järjestelmän päivitys, tarkista päivitykset

    Uudelleenkirjautuminen Cmoren ohjelmakirjastosta: omat tiedot, kirjaudu ulos."

    Siis mitä nyt? Tässä on laite vaihdettu välissä, useilta muilta saatu sama ongelmakuvaus, itse kyläillessä havaittu sama ongelma muilla hubeilla, palstalla ja sähköposteissa DNA:n puolelta myönnetty ongelma, puhelussa asiakapalvelija totesi tämän esiintyvän nykimisen olevan mysteeri heillekin... Tämä 1st level tuen ratkaisuvihosta kopioitu ohjeko oli nyt se ylemmän tason konsultoinnin hedelmä? Annan tässä luvan (vaikka sillä ei merkitystä olekaan) käydä asiaani täysin avoimesti läpi. Jos edellä olevassa tiivistetyssä referaatissa oli jotain korjattavaa, korjatkaa DNA:n puolelta. Muille osoitan kysymyksen, onko tässä enää järjen häivää mukana?

    Ja ennen kuin yksikään forumipoliisi ehtii tuomitsemaan miksen lopeta vain sopimusta, niin haluan pitää hubin iptv-päätelaitteena. Haluaisin kyllä käyttää sitä myös urheilulähetysten katsomiseen, mutta sitä asiaa laite ei valitettavasti nykyisessä kehitysvaiheessa aja. Siihen en muuten ole perehtynyt miten noita maksukanavia saisi suoraan iptv alustalla, mutta toisaalta se taas estäisi urheilun katsomisen muissa televisioissa.
    Mikko
  • "-Android P on pitkään ollut kehityksessä, ei vielä julkaistavissa"

    Olisiko DNA:lla antaa mitään viitettä milloin mahdollinen julkaisu olisi tulossa,uskoisin sen ratkaisevan useampia ongelmia koska vanhemmalle versiolle ei edes saa maksuohjelmia jotka toimisivat.
    Samoin alusta tukee montaa nyt puuttuvaa ominaisuutta joita vanhempi versio ei tue.
    TJT
  • Se android versiopäivitys on ollut jo reilun vuoden kehityksessä, pitäisikö teidän ottaa asiaksi hommata porukkaa hoitamaan pääsääntöisesti sitä?
    7.1.1versio on kuitenkin jo usean vuoden vanha ja mitä sitten teette kun se ei enää tue sovelluksia? pitkittää ja pahoitella? tekee jo mieli vaihtaa tuo vehje kilpailevan yrityksen vastaavaan.
    yrittäkääedes
  • "The cross-signature root certificate will expire on September 1, 2021. Expiration means that it cannot be used anymore. While that is not a problem for systems that have received the new root certificate of Let's Encrypt, it is a major problem for systems that ran out of support earlier."

    Android 7.1.1 sovelluksen käyttö pitäisi loppua Syyskuun 1,2021 ellei sitä ruuttaa "Let's Encrypt" uudella sovelluksella.
    Tosin itse en näe siinä mitään järkeä koska Appi tuki on loppunut, mikä on tärkein jotta edes maksukanavia tai muuta voi edes katsoa DNA TV Hubilla.
    Millekään nykyiselle Apille ei saa enää päivitystä tai tukea,eli ne nykimiset jatkuvat joillain tilatuilla maksukanavilla mitkä näkyvät eikä uusia Appejä enää saa DNA TV Hubille.
    Kaikki nykyiset uudet maksukanavat kuten HBO jne. eivät toistu DNA TV Hubilla.Kysymys on nettistandardin muuttumisesta vuosi sitten jolla vanha http. saatiin tukemaan nykyistä https. standardia eli nyt DNA TV Hubi toimii http. standardilla,sai vuoden lisäaikaa "Let's Encrypt" tuella.
    Taitaa tulla tuskainen MM jääkiekko katselutuokio tällä Android 7.1.1 sovelluksella,ainoastaan DNA TV Hubin päivittämisellä uudempaan versioon on odotettavissa parannusta.
    Mitä Ihalainen ajattelee tästä asiasta,vai peseekö DNA tästä kätensä ja jättää tilaajat oman onnensa nojaan.
    TJT
  • Hirvee nykiminen.Ja aina paskalla hetkellä prkl...
    Carlos

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.