Uusi DNA TV versio Hubille, marraskuun toinen päivitys 2020
Ketjua lukee aktiivisesti DNA:n puolelta asiakaspalvelu ja moni DNA TV Hubin kanssa työskentelevä. Ketjuun vastailee pääasiassa asiakaspalvelu mutta allekirjoittanut (Ville Partanen) lupailee kyllä käydä vastaamassa epäsäännöllisen säännöllisesti.
Uuden DNA TV ja Android TV versionumero (päivitetty 10.12)
Uudet toiminnallisuudet
Kyseessä on isompi päivitys Hubiin:
Uudelle DNA TV:lle on myös saatavissa mobiilisovellukset ja webi. Kannattaa ehdottomasti kokeilla myös näitä. Näihin liittyen kannattaa kannattaa antaa lisää palautetta ja toiveita täällä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uusi-dna-tv-ios-ja-android-versioiden-palaute/
Uuden DNA TV ja Android TV versionumero (päivitetty 10.12)
- DNA TV versio: 2.3.1
- Androidversio: 7.1.1.104
- Julkaisuajankohta: Sovellus jaossa 10.12 eteenpäin porrastetusti, viimeisille jaossa 20.12 mennessä
Uudet toiminnallisuudet
Kyseessä on isompi päivitys Hubiin:
- Menu toimintaa on muutettu
- Menuun sisältö ei lataudu ennen kuin selailun lopettaa ( helpompi siirtyä menussa ylös/alas)
- kategorioiden sisällöt avataan suoraan ilman että käyttäjän tarvitsee valita ’näytä kaikki
- Suoratoistopalvelut
- Suoratoistopalvelut on nostettu menun kärkeen
- Suoratoistopalvelujen suosituimmat sisällöt on avataan suoratoisto kohdan sisällä
- Jatka katselua listalta on mahdollista poistaa keskenjääneitä ohjelmia
- Tallennesääntöjen hallintaa on parannettu
- Virheenkorjauksia
- Monikanavaäänet vuokraamoon
- Android P
- Korjaus keskiyön ohjelmatiedon näkyviin
- Start over toiminallisuudessa kuvat voi mennä sekaisin jos kelaa lähelle liveä, tähän korjaus
- Ja paljon kaikkea muuta
Uudelle DNA TV:lle on myös saatavissa mobiilisovellukset ja webi. Kannattaa ehdottomasti kokeilla myös näitä. Näihin liittyen kannattaa kannattaa antaa lisää palautetta ja toiveita täällä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uusi-dna-tv-ios-ja-android-versioiden-palaute/
Seuraa viestiä
41
seuraajaa
Valikon "Suoratoisto" kohta esim aukeaa ihan OK, mutta kun menee vaikka "TV" kohtaan sen avaaminen kestää 6-8 sekunttia?
Videon kohdassa 1.05 painan EPG-nappia ja se latautuu 1.32 ajassa, eli 27sekunttia, ja tähän aikaan latautuu vaan ensimmäiset 8 kanavaa...
Ja jos toi latautuminen olisi kerta homma, niin sen ehkä kestäisi, nyt se tapahtuu jokakerta, kun menee kohtiin. Eli eikö purkki voi muistaa mitään vaan täytyy aina ladata uudelleen kaikki.
Netti on 4G ja tällähetkellä vehkeitä on auki, silti nopeustesti näyttää: 35 Mbps.
Haluaisin jonkun ratkaisun asiaan,koska jos tuo on normaali, ei purtilo omaan käyttöön vaan sovi. Ei yksinkertaisesti hermot kestä tänäpäivänä tuollaista latailua, kun on vehkeitä, jossa tuollaisia ongelmia ei ole.
Ei hidastelua. Hubi on Wlanissa (kiinni Telia hybridissä) ulkoverkkoon nopeus 12 mbs.
DNA Ville PartanenTuotekehitysjohtaja 4 tuntia sitten Ilmoita asiaton sisältö
Seuraa viestiä 9 seuraajaa
Taitaapi tuo Villen linkki viedä vikaan
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uusi-dna-tv-ios-ja-android-versioiden-palaute/
Vois aspa sitten vaikka poistaa turhat postaukset, jahka on korjattu
Hommasin hiljattain Google Nest Minin ja yritin sitä parittaa DNATV:n kanssa, koska sisäänrakennettu Chromecast. Olen pyöritellyt Google Homen valikoita ja Google-hakuja nyt melko tiuhaan löytämättä vielä ratkaisua - ilmeisesti on näin, että built-in -versiot ovat kustomoituna erilaisia ja tätä yhteensopivuutta ei DNATV:ssä vielä ole (mahtaako edes tulla)? Hieman harmittaa kun kaikki muu toimii normaalin Chromecastin tapaan, mutta äänikomentoja en saa nyt Nestin kautta toimimaan.
DNATV:n versiot ovat kaikki ajan tasalla (Chromecast built-in versio 1.50.228700 ja DNA Android TV 7.1.1). Myös Nest on päivitetty kun se kerran tuli vasta hankittua.
Sarzu - sama ethernet- piuhalla?
Ei kai sentään itsestään asennu??
Kauniisti sanottuna harmittaa, että tein vuosi sitten jatkosopparin Hubiin. Tänään Netflix kaatui tunnin aikana neljä kertaa.
Päivitystä ei ole vielä tullut.
Jos luoja suo niin joku päivä tuo helvetin kapistus toimii paremmin kuin Topfieldin digiboksi vuonna 2001.
Sanoin irti kaikki netti- ja TV-palvelut DNA:lta.
Aiemmin mainittuihin hitauksiin, hubissa on muistia aika heikonlaisesti. Eikä edes aika heikonlaisesti, vaan käsittämättömän huonoilla spekseillä laite alunperinkin valittu. Hankinnassa ei ole kyllä katse hetkellisestikään kääntynyt tulevaisuutta kohti.
Tällaisen havainnut nyt viime aikoina, eikä ole päivityksillä korjaantunut.
Muista lähteistä toistaessa ko. tilannetta ei esiinny, vain DNAHubista TV:tä katsottaessa.
Ei täällä ole kyllä mitään palkkia. Oletko katsonut että telkkarin kuva-asetukset ovat kohdillaan?
Ainoa mille tuo itsestä näyttää, niin sellaiselle huonolle signaalille, vaikka ihan kaupunkialueella asustellaan kaapelitaloudessa.
- Julkaisuajankohta: Sovellus jaossa 30.11 eteenpäin porrastetusti, viimeisille jaossa 6.12 mennessä...
Eipä näy päivitystä...Kannattaa kokeilla poistaa noi sovelluksen (DNA TV-AnroidTV) En saanut toistettua mainitsemaasi vikaa, mutta aikaisemmin nuo ohjelmatiedot raahasi mullakin pahasti jäljessä, joskus kanavalle jäi edellisen kanavan tiedot "pysyvästi" ja tuli tallennettuakin väärää ohjelmaa, kun tallennukseen menikin erikanavan ohjelma, kuin mitä parhaillaan katsoi, koska tiedot oli väärältä kanavalta..
Kokeilin siis äsken vaihtaa kaukosäätimen ylös-alas nuolista kanavaa ja myös ristikosta oikealle-vasemmalle ees taas, nyt kulki ohjelmatiedot mukana kokoajan kuten kuuluukin.
Välimuistin joutuu tyhjentämään jatkuvasti,eihän tämän boxin tarkoitus ole että välillä voi käydä kahvit keittämässä kun ohjelmaa haluaisi katsoa ja vielä kanavaa vaihtaa...
Miten tästä teknillisesti saadaan vielä Android 9 versio eli Pie ja milloin on nyt tulossa jos sen kehittäminen on käynnissä.Tällä versiolla DNA TV hubi ei nyt vain suostu toimimaan,yrityksistä huolimatta.
täällä aivan vastaavaa tuon maagisen palkin lisäksi.
En vielä uutta(vanhaa) HDMI-piuhaa testannut, mutta mm. Formulat TV:n CMore -appsista katsottuna ja palkki tipotiessään.
Resetointi ja kauppaan palautus kaiketi siellä jo on mainittu
”Löysin Gigatolkulla kamaa paikasta: Asetukset -> Tallennustila ja nollaus -> Sisäinen jaettu tallennustila -> Välimuistitiedot. Nollaus herätti Hubin taas eloon. Hubissa on myös muuan kummallinen ominaisuus. Edes Androidin uudelleen käynnistys eli virran sammuttaminen ei sulje kerran käynnistettyjä sovelluksia, vaan ne on suljettava käsin. Mökki-mökki ja sitten sulkemaan kaikki! ”
Papparainen kiitos ohjeesta.
Virtajohtoa ulkoilumalla taitaa noi vasta sulkeutua (jos ei erikseen sammuta), joten niitä sovelluksia on siellä ihmisillä varmaan valtavat määrät taustalla normaalisti käynnissä.
Minulle kelpaisi sellainen käyttölogiikka, että sovellukset pysyvät muistissa niin kauan kuin Hubi on käynnissä tai stand-by-tilassa. Kun Hubi sammutetaan "Virta pois" tai käynnistetään Asetukset > Tietoja > Käynnistä uudelleen, ladataan uusi, puhdas Android asetuksissa määriteltyyn tilaan ja unohdettaisiin menneisyyden haamut!
Sisäinen Chromecast on käytössä Stand-by tilassa, ja herättää kuvan näyttöön, muuta järkevää käyttöä tuolle kokoajan päälleololle en keksi. Mahdollinen kovalevytallennuskin pitäisi osata sopivana aikana aktivoida laitteen, kuten ainakin muut vehkeet osaa.
Ominaisuus ja huono sellainen. Vanha kelaus oli paljon ripeämpi ja toimivaksi havaittu.
Joo sama homma. Olisi kyllä liian kätevä jos C Moren voisi tuohon valikkoon istuttaa.
- HDMI vaihdettu eri johtoon --> poisti hetkellisesti ongelman
- On tuuletettu virtapiuhaa
- Tyhjennetty välimuistia
- Tehty pitkän kaavan reboot
- suljettu tupla-mökillä taustasovelluksia
Ja sinne se eilen taas ylälaitaan TV-lähetyksessä ilmestyi. Palkki siis on normaalia tv-kuvaa, mutta se tulee hieman muuta kuvaa perässä.
Parastahan tässä on tuo, että tästä ilosta saa vielä maksaa DNA:lle kipurahoja.
Täytyykö tässä käydä jälleen tekemässä laitevaihto (olisikin jo tämän talouden kolmas :D)?
Mitä sanoo @VillePartanen?
No kannattaa toista HDMI-liitäntää telkassa vielä kokeilla.
Tätäpä itsekin, että retro-ongelma on kyseessä.
TV:n oma viritinhän ei siis ole käytössä laisinkaan.
Palkin sisältö on siis samaa kamaa mitä kanavaa katsotaankin, mutta se vähän viipyilee mukana.
Täytynee jossain vaiheessa laittaa portit vielä sekoittaen, onneksi noita tuossa nyt on 4 kpl. Harmillisesti kaikki käytössä niin ikävää, jos se väkisinkin tulee tuolta johonkin lähteeseen.
Toki takuunalainen telkkari kyseessä, että ei sen suhteen isompaa huolta.
Ja hermot menee tuohon viikko sitten mainitsemaani vikaan, joka heittää vähän väliä TV-kanavalta kesken katselun Android-kotinäkymään. Juuri tätä kirjoittaessani se tapahtui jälleen kerran. Ei tule telkkarin katselusta mitään, sen sijaan katsellaan näytönsäästäjiä... Ja miksi tuo hubi käynnistyy aina tuonne kotinäkymään eikä kanaville, mitä tälle on tehtävissä?
Kanavaa vaihtaessa info on vähän kanavaa edellä.
Eli vaihtaessa 4 to 2 kanava jää 3, mutta info näyttää
Tuli tämän viimeisen päivityksen myötä.
Nyt pitäisi saada versio, joka on käytettävyydeltä hyvä, näyttää hyvältä ja toimii. Olisi pitänyt olla jo 5v sitten.
Tuohon suoratoistopalveluun: Myös moni muu suoratoistopalvelu pitäisi saada siihen näkymään esim disney+
Eikö siihen voisi laittaa mahdollisuuden kustomointiin eli saisi itse valita mitä siinä näkyy?
Suoratoistojen nosto valikon yläpäähän oli ihan hyvä muutos. Nyt sitä olisi kiva käyttää, kun ei joudu näpyttämään eestaas valikkoa, jos siitä vaan vielä löytyisi kaikki halutut sovellukset.
Toinen huomio: jos guidesta valitsee ohjelman, jossa on jatkuva tallennus päällä ja menee sitä kautta poistamaan jonkun jakson (kohdasta Jaksot), niin poiston jälkeen heittää sovellusnäkymään, eikä suinkaan takaisin sen ohjelman tietoihin, jossa poiston juuri teki.
Kolmas huomio: tuo ruudun yläosaan avautuva info-palkki (kuluvan ohjelman tiedot + kello) voisi sulkeutua automaattisesti viiden sekunnin viiveellä, eikä jäädä käyttäjän suljettavaksi. Ennen mielestäni tuokin toimi paremmin.
Itsekin ohjelmatestausta kauan tehneenä, ihmettelen, miten tätä sovellusta testataan ja millaiset käytettävyystestit sille tehdään ennen tuotantoon laittoa? Loppukäyttäjän ei kuulu löytää niitä bugeja, joiden pitäisi jäädä kiinni jo ennen päivityksen jakelua.
Mutta parempaa päivitystä odotellessa, maksavana asiakkaana,
HDMI1 DNA-Hubi
HDMI2 PS4 Pro
Noi vaihtelin päittäin ja palkki hävisi. Vaihdoin vielä alkutilanteeseen ja bongasin kuva-asetuksista HDMI1 liitännän olevan "Näyttö" -asetuksella, eli PC-käyttöön suunnatulla asetuksella. Tämä veks ja palkki on toistaiseksi taas historiaa.
PS4Pro ei taas vastaavasti HDMI1 portissa tarjonnut tuota palkkia(tämä ennen asetuksien säätöä).
Käsi siis pystyyn virheen merkiksi. Tosin tuo kanavainfo-ongelma esiintyy myös täällä.
Aiemmin jo kirjoittelin tänne, että onpa harmillista, kun tällaisia hyviä aiemmin olleita ominaisuuksia uupuu uudesta DNA TV:stä. Lisäksi kaipaan vanhasta mm. OK:n kautta saatua ohjelmavalikkoa, paussausmahdollisuutta (on kovalevy) sekä kanavien järjestelymahdollisuutta. Noin muutaman mainitakseni.
Tuosta Suoratoistot-valikon muokkauksesta olen myös laittanut toivetta - hassua, kun osaan pitää mennä ”mökin” kautta.
Päivitykseen ei mennyt aikaa kuin m uutama sekunti.
Tänään tosiaan laitettiin jakoon 2.3.1. Tämä on asiakkaan kannalta täysin sama kuin 2.3.0 mutta tässä on mukana taustajärjestelmiin liittyvä muutos. Tämä 2.3.1 on nyt jaossa nille asiakkaille jotka ovat päivittäneet aiemmin versioon 2.3.
Kaikille tämä 2.3.1 on tulossa jakoon ensi viikon alussa.
Infobannerin kestoon: Ollaan nimeomaan saatu palautetta että sen pitäisi poistua automaattisesti kun vaihtaa kanavaa mutta jos sitä erikseen pyytää (painaa infoa) niin sen pitäisi poistua vasta kun näin haluaa. Kaikkia ei tässä voi harmittavasti miellyttää, pitäisi olla konffattava asia.
Applikaatiolinkkeihin: Emme valitettavasti voi täysin vapaasti valita linkkejä DNA TV:n sisälle vaan meidän mahdollisuuksiin vaikuttaa applikaatiotoimittajien mielipide. Osa ei yksinkertaisesti salli sitä, että linkki olisi applikaation sisällä. Tästä syystä linkkejä ei voi vapaasti valita. Pyrimme toki tilanteeseen jossa voisimme lisätä kaikki linkit ja/tai käyttäjä voisi ne vapaasti valita
"Tämä 2.3.1 on nyt jaossa nille asiakkaille jotka eivät olleet päivittäneet versioon 2.3.
Jos taas olet päivittänyt jo versioon 2.3 niin 2.3.1 tulee jakoon ensi viikon alkupuolella."
Kyllä mulla oli tuo 2.3. -päivitys jo asennettuna ja tänään tuli tuo 2.3.1 -päivitys.
com.booxmedia.dnatv.ui.livetv.LiveTv...
Siinä se kehittäjä ilmeisesti booxmedia.
Mikähän tähän voi olla syynä? Auttaako käyttäjän/kuluttajan painostaa esim.C Morea? Teliaa?
Nyt kun tuon Androidin Google Play on päivittynyt ja sovellukset päivitetään "Ylläpidä sovelluksia ja pelejä" kohdasta, niin tuo kaukosäädin ei oikein toimi järkevästi.
Automaattisella päivityksellä ei varmaan ongelmia, mutta sitä en halua käyttää.
Manuaalisesti päivitettävien sovellusten listaa ei voi selata taaksepäin ollenkaan, kun kaukosäädin avaa takaisinpäin napistä (ristikkoa vasemma siis). Tuon valikon "Ylläpidä sovelluksia ja pelejä" joka kertaa uudestaan ja uudestaan. Eteenpäin siis pääsee muttei taaksepäin.
Sama koskee asiaa ,että selaa tuota kautta "Tällä laitteella" olevia sovelluksia.
Ääni on oikein hyvä tallenteissa ja uusi mobiiliappikin toimii hyvin.
Erittäin hyvä ominaisuus esim. urheilua katsoessa.
Onko jollain korjaantunut tämä yllä oleva ongelma. Ihan älyttömän ärsyttävää!
PASKA JUTTU.
Positiivisena, olenpahan nyt oppinut kanavanumerot.
Mutta kanavien pitää pysyä syncassa.
Pitää olla jotenkin paljon parempaa.
Kuten näppäin, joka muistaa 3-4 edellistä kanavaa (sorry surffaus).
Kukin voi itse huomata että moni asia ei enää parane tällä versiolla...vaikka väkisin vääntäisi.
DNA:lta olisi kiva kertoa näistä Android P suunnitelmista hubin omistajille...
En usko hetkeäkään, että DNA TV Android 9:ssä olisi yhtään parempi, kun vanhemmissakaan. Ehkä vihdoin HBO ja vaikka automaattinen 50/60hz voisi toimia, mutta epäilen.
Muuten "Viaplay Elisa Viihde"-sovelluksessa on jotain virkistystaajuus ongelmaa hubin kanssa ilmeisesti, tökkii ärsyttävästä kuva. DD-äänet sillä sovelluksella ja hubilla näyttäisi nyt toimivan sentään.
Varmaan tuo sama kuin Ruutu+ sovelluksen kanssa, eli vaatinee 60hz asetuksen?
Vähän kyllä huolestuttaa kun nyt ollaan vasta Android 9:n kimpussa DNA:lla. Android 11 toisi mukanaan uudistuksia virkistystaajuuden hallintaan, aplikaatio voi suoraan kertoa millaista materiaalia puskee ja laillisella firmwarella varustettu laite (en tiedä miten paljon broadcomin suhteen on tähän luottamista...) vaihtaa sitten HDMI lähdon automaattisesti vastaamaan pyydettyä asetusta. Broadcomilta ei tainnut ikinä tulla korjausta edes PlayReady bugiin, joten voi olla turha odottaa toimivaa firmistä. Ja DNA saa Android 11:n työn alle todennäköisesti vuoden 2030 tietämillä, eli turhaa tuota on odotella.
Mikä muuten lienee Android TV:n tulevaisuus? 10-version laitteita ei ole juuri näkynyt, 11:sta puhumattakaan. Sen sijaan esim. tässä linkissä https://nokia.streamview.com/en/ esitellään Nokia-brändättyjä televisioita (Android 9) ja "Streaming Box 8000" (Android 10) ilman mainintaakaan Android TV:stä! Huolimattomuuttako, vai...
Toistettavissa siten, että avaa ne infotiedot toisen kanavan ohjelmalle ja sitten vaihtaa kanavaa ja avaa infotiedot siellä. Lopputuloksena on näiden kahden ohjelman kombo.
Minulla on kuvakin ko. tilanteesta - voin tarvittaessa liittää, jos asia ei tästä aukea.
Mulla edelleen vain tuo kanavasurffailu, sekä hölmösti toimiva guide. Guide ei esim. muista edellistä kanavaa. Eikä Info -painike näytä ohjelman kuvausta.
television tai thunderin digiboxilla ongelmaa ei ole. Jos esim. Tallentaa boxilla ja hubilta saman ohjelman hubin tallenne on todellista kuraa. Boxin tallenne virheetön.
telkkarissa ja boxissa signaalin laatu ja voimakkuus 100%.
Hubissa ei pääse mistään näkemään signaalin tasoja, tämä olisi hyvä lisä ongelman selvitykseen. Tämä ongelma on vaan pahentunut viimeisen päivityksen jälkeen.
Time shiftin poistuminen on myös käsittämätön ratkaisu versiopäivitylsen yhteydessä. Ilman sitä koko hubi ei tunnu normitv:n virititintä kummemalta.
Mielestäni palkin pitäisi oletuksena sulkeutua automaattisesti, ja SE käyttäjä, joka ei esim. määritellyn ajan puitteissa ehdi lukea kellonaikaa, painaa infoa sen toisen kerran. Eli oletuksena automaattisesti sulkeutuva on 100% parempi kuin näkyviin jääminen.
Eli toinen infon painallus jätettäköön niille, jotka eivä ekalla kerralla ehdi tietoa katsoa.
Mitä mieltä muut ovat tästä?
Samaa mieltä. Noin kuvaamallasi tavalla inforuudun pitäisi toimia.
Lisäksi tallennusten kelaus kuntoon eli tuo 15sekunnin hyppy on ok, mainosten yli kelaamiseen, mutta tarvitaan myös esim. ohjelman loppuun siirtyminen sujuvasti. Eli toimiva olisi kelausnappia pohjaan painamalla toisto nopeutuisi...kuten ennen oli.
Myös jo mainittu kanavavaihto bugi alkaa käymään hermon päälle.
Kuntoon jos saisi myös, että kanavan vaihto onnistuisi myös kaukosäätimen pyöreällä painikkeella.
Ja muokattavat kanavalistat sekä suoratoistovalikkoon omat sovellukset. Tai muuten omat sovellukset DNATV:n valikkoon.
Nuo kun saisi kuntoon, niin oltaisiin lähellä toimivaa hubia.
@Pudezzio, samoja toiveita olen esittänyt eli kannatan.
Kokeilin useita kertoja resetointia, wifi toimii ainoastaan jos käyttää laitteesta virtajohtoa irti ja kun kytkee takaisin, niin painaa sen jälkeen reset napin pohjaan ja pitää pohjassa kunnes wifi löytää verkon 😀
Kanavia ei pysty yrittämään edes virittää tv:seen koska ilmoittaa "unauthorized client" eikä mihinkään voi laittaa mitään omia tunnuksia, tosin tuo virheilmoitus viittaa enempikin ongelmaan itse softassa kuin tunnuksiin joita ei voi määritellä kyllä mistään.
Lähtötilanne oli kuitenkin aiemmin "toiminut" dna tv-hubi, kaikkine ihme hassuuksineen, mutta päivityksen jälkeen kävi näin 🙁
Tuosta palkin jäämisestä näkyviin, niin kuulemma se on ollut juuri asiakkaiden toivomus, kun siitä valitin jo puolivuotta sitten. Täytyy vaan ihmetellä että kenenköhän asiakkaiden, kun täysin päinvastaista on pelkästään foorumilla ollut ainakin. Itseä ärsyttää kovin tuo ominaisuus noin tehtynä.
Suoratoistovalikko on täysin turha, Cmore ei esim. antenniasiakkaana sitä kautta aukea. Ja koska on ilmoitettu, ettei sinne sopimussyistä voi lisätä kaikkia (jolloin sitä ei pääse myöskään muokkaamaan luultavasti koskaan itse), sen voi vaikka puolestani poistaa kokonaan.
Sitten en tiedä mistä se DNA tv-hubi tunnistaisi tilauksen jos se laitteen resetoinnin jälkeen ei sisällä yhtään mitään, aiemmin piti syöttää ne tilauksen koodit jne että pääsi käyttämään nyt sitä mahdollisuutta ei ole.
Eli onko nyt niin että nämä päivitykset on tarkoitettu vain uusille raudoille ja nämä vanhat boksit menevät firmware päivityksellä tiiliskiviksi?
Firmiksessä on kyllä tekemistä ja paljon, ihan ensialkuun tukea Androidin standardiratkaisuja. Wifi ajureita ei kyllä ole sieltä silti tiputettu.
Ei sinne voi mitään koodia itse syöttääkään tai edes käyttää perus halpaa "DNA TV:tä". Se pitää tilata hubille oleva versio ja DNA sen siihen liittää omassapäässään. "unauthorized client" tulee juuri siitä, että hubi ei ole DNA:n päässä yhdistetty, mutta tämänhän tiesitkin varmasti...
En tiedä miten nykyään myyvät tai yhdistävät tiliin vanhaa hubia, kun nettisivuilla sitä ei enää myydä ilman nettiyhteyttä.
Sitäkin olen miettinyt miten päivitykset ilman tilausta oleville toimii vai toimiiko?
Wlan ongelma on varmaan ihan oikea ongelma, en ole sitä koskaan edes käyttänyt joten en osaa sanoa siitä mitään.
Kelaukseen, niin loppupäähän tallennetta pääsee numeroilla ,esim 9 ja 0 on 90% tallenteesta. Sekavaa, mutta muuten sinne kestää yhden ikuisuuden kelata tuolla nykyisellä systeemillä.
Eli ilmeisesti se toimii suunnitellusti, eli lataa kerran päivityksen mutta toteaa ettei voimassa olevaa tilausta ja poistetaan sen jälkeen toiminnallisuutta.
Onko kellään siis tietoa mikä on originaali Sagecomin firmis näihin jolla sen voisi päivittää takaisin toimivaksi?
Elisa oli muistaakseni jostain boxistaan sallinut virittimien käytön valitusten johdosta. Ne kun on tässä DNA TV appin kautta, niin pitäisi joku toinen sovellus tilalle löytää, jolla toimivat.
Kun kääntelee kanavia niin kanava saattaa mennä jumiin ja siinä auttaa vain kanavan vahto toiselle kanavalle ja takaisin. Android tv puoli myös aika hidas ja boksi saattaa mennä jumiin.
Eli aika susi koko boksi.
DNA! Hoitakaa edes se kuntoon.
Täysin älytöntä, että kanavat ei pysy perässä.
Voitte vaikka hidastaa kanavien vaihtoa, mutta ei ole mitenkään mielekästä, että vaihdan kanavia, e
Kuten kerroin, olen oppinut käyttämään kanavanumeroita, mutta se ei liene oikea tapa. Vainonko se DNA -tapa
Eiköhän se seuraavaan päivitykseen tule, niin voivat sitten rikkoa jonkun nyt toimivan ominaisuuden vuorostaan...
ei sieltä hävisi kommentti
jahävisi taas.
Ongelma on se, että hubi kadottaa mielestään verkkoyhteyden (verkkoikoni on himmeä ja vieressä huutomerkki) ja mikään verkkoa tarvitseva palvelu (ml. tv guide) ei toimi. Homma pelittää, kun hubin käynnistää uudelleen.
Neuvoja kellään?
!
EI onnistunut staattinen osoite. Ehkä en vastannut oikein kaikkiin kohtiin?
"Tätä nykyistähän ei voi saada toimimaan edes uusilla Android versioilla, koska rauta ei taivu."
Broadcomin SoC on kyllä ihan ok, sen suhteen ei tule vielä ongelmia. Miksi DNA:lla on alunperinkin valittu niin surkea määrä muisteja on hyvä kysymys. Tämähän on heille aiheuttanut jo ongelmia päivityksissä, joten varmasti tämä suuren luokan munaus on DNA:n puolellakin ymmärretty. Tähän ei edes ole mitään selitystä.
Hubit wifillä verkossa, ei tarvinnu vetää piuhoja (10m)
Tutkittuani Cellmapperia siirsin ”mokkulan” huushollissa toiselle sivulle, nopeus parani huomattavasti myös ”ruuhka-aikana” nyt n. 40-60, ennen n.15-30 Mmps
Myös kaikki päivitykset on menneet wifin kautta ok
Minulla ei päivitä ollenkaan. Tulee vaan, että lataaminen epäonnistui, yritä uudelleen myöhemmin. Mikä voisi olla vikana? On kokeiltu langattomassa verkossa ja piuhalla myös.
Juurikin näin. Ihmettelen ettei tällaista bugia saada korjattua ja ASAP!
Ja toivelistalta vielä tuo kiintolevutallennusten kelaus kuntoon, niin sitten tällä jo pärjää...ja noi nykimisongelmat tietysti pitää myös korjata.
Esim. että ovatko bugit jo kenties työn alla ja milloin seuraavaa päivitystä on kaavailtu jaeltavan.
Tämä kommentti liittyi nimenomaan kanavan vaihtoon:
Miksi ilmoituksesta poiketen Nelonen Median tallenteista vain itse 4 on HD-laadulla. Ei ole ilmoitettu missään, että tässä on poikkeus kerrottuun nähden. Jim, LIV, HEro on täyttä kuraa.
".....Nelonen Median tallenteista vain itse 4 on HD-laadulla... "
-missä tuosta on ilmoitettu? menny ohi.
Ilmoitetettuhan on että kaikki tallenteet on 5megasella HD-laadulla. Ei tätäkään tietoa varmaan mistään löydy, mutta jossain uuden DNA TV:n tiedoissa tuo on ollut.
HD-kanavat on kuitenkin itselle se pääsyy koko DNA TV:seen ja chromecastilla kun ei keskeneräiset toimi edelleenkään, eli että voisi katsoa "suorana" kakkostelkusta ohjelmia ja nyt osa tallenteistakin on sontaa, niin menee idea koko laitteeseen ihan täysin (omassa käytössäni.)
Uudessa DNA TV:ssä on paljon ominaisuuksia, jotka puuttuvat vanhasta. Alla luettelo tärkeimmistä uusista asioista. Näiden lisäksi konepellin alta löytyy vaikka mitä muuta pientä kivaa. Kaikki alla olevat ominaisuudet ovat käytössä myös webissä ja mobiililaitteissa
- IPTV kanavat ja verkkotallanteet HD laadulla (720p, n. 5Mbps)
- Kaikki sisältö tukee sekä chromecastiä että airplaytä
DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja 13 Hel 2020https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uuden-dna-tv-myynti-alkaa-1322020/
------------------------------
^Eli ei pidä paikkaansa (kohta vuoden jälkeen) noikaan ilmoitetut ominaisuudet ^
Antennin kautta ne on todella kuraa. Mikä sitten lienee todellinen kuvan laatu.
Tässä nyt niitä kiireisimpiä korjattavia:
- Netflix kaatuilee jatkuvasti
- Cmore, Ruutu+ ym. kuva nykii perkeleesti
- Modeset API tuki puuttuu --> sitä tukevat appit eivät pysty vaihtamaan virkistystaajuutta --> taas nykii perkeleesti.
- Viimeisimmän päivityksen jälkeen ollut ajoittain pikselöitymistä kuvassa (iptv). Verkkoyhteys toimii oikein hyvin ja nopeasti, ei ole siitä kiinni.
- Sovellusten käyttö edelleen tahmaista. En tiedä mistä johtuu, kun periaatteessa pitäisi olla riittävästi potkua SoC:ssa.
- Ketjussa moneen kertaan esiin nostettu kanavanvaihto-bugi.
En tiedä ymmärretäänkö DNA:lla edes tuon Modeset API:n tärkeyttä? Kun katson esim. vanhoja DVD-levyiltä rippaamiani sarjoja, ne ovat 25fps. Blu-ray elokuvat taas 23,976 (24) fps, osa urheilusta 50fps ja jenkkiurheilut 60fps. Ruutu+ ja Cmore toimivat hubilla jollain tapaa (niin hyvin kuin hubilla voi) 60hz asetuksella, mutta ei se kyllä sulavaa ole sittenkään. Toisaalta on ihan se ja sama ymmärretäänkö tätä vai ei, koska eipä siihen mitään parannusta saada. Ehkä DNA saa tämän toimimaan hubilla jossain Android 20 version paikkeilla.
Tänään tämä laite hävitti TV1 kanavan. Ei näkynyt EPG:ssä, eikä sitä voinut katsoa.


Ei auttanut Androidin sammutus, ei virtajohdon repiminen.
DNA TV:n tietojen tyhjentäminen auttoi (Menee samalla Välimuisti tyhjäksi, näin päin tehdessä.)
Näin siis palautui TV1 katsottavaksi. Ei ole ihan peruskäyttäjää ajateltu suunnittelussa ja tuo DNA TV on kyllä ainoa sovellus mikä tälläistä kikkailua tarvii, että senkin voisi tehdä kunnolla, jos osaamista olisi.
Varmaan on asiakaspalvelu tukossa, kun ihmiset soittaa sormi suussa tälläisissä asioissa.
Meillä ainakin tuppaa hubi kaatumaan, jos yhtään hätäsemmin selailee. Parhaiten auttaa, että käynnistää ihan Androidia myöten, vkonloppuna joutui ihan tuulettamaan virtajohtoa pitkästä aikaa.
Tässä pari omaa huomiota viimepäiviltä:
- Vuokraamosta katsottu leffa nykii välillä, vaikka meillä on giga vauhtia ja langalla kiinni.
- OK-napista löytyvän kanavalistan selailu jumittaa hubin välillä ja info ei muutu .
- Guide jää lataamaan tietoja.
Jostain syystä hubi on meilläkin alkanut vuoden vaihteen jälkeen "kaatuilemaan" tai oikeastaan DNA TV. Hidastelua ja takkuamista ja yht'äkkiä ollaan ulkona DNA TV sovelluksesta. Menee kyllä takaisin ilman laitteen uudelleen käynnistystä.
Samaten paluu suoratoistopalveluista DNA TV:n antennikatseluun on tahmaista ja usein vaatii useamman komennon kaukosäätimestä.
Sori nyt, mutta alkoi suututtaa kun ei paska laitteenne toimi.
Nämä ongelmat pitää saada korjattua ASAP.
Ja kuulla etenemisestä. Edes 1 korjattu ongelma ja aikataulua muille korjauksille.
nyt ei mitään.
Asiakaspalvelun laatu tällä sivustolla on alle kaikkien lupausten.
Voisi edes mainita tilanteesta tai siirtää uuteen keskusteluun.
Ei ole mitään hyvää täällä, eikä minulla ole mitään tärkeitä tallennuksiakaan.
Tuo ilmeisesti sarkastinen kommentti?
Vaikka Viritinvahvistemen kautta vetää niin tunnistaa stereoksi, joten se siitä kotiteatterista ja sen autuudesta nykyaikana.Palattu sinne ihanaan 60:ntä luvulle jolloin oli kelanauhuri ja putkitelevisio...
Vaikka, että ei kehitetä enää.
Jokin kommentti pitää saada.
Meitä asiakkaita ’halveksutaan’ tällaisella palautteella.
Virittimen kautta (Ylen kanavilla) on toiminut luotettavasti ja "aina". Sovelluksissa vähän heikommin, mutta esim. Viaplayssä on nyt viimeaikoina toiminut.
Joten jos ne ei toimi missään on joku asetus pielessä, laitteissa tai kytkennöissä vikaa.
Vuokraamossa niitä ei ole ja se on jo säälittävää. Vuoden on senkin asian kanssa työstetty.
Partanen voisi noin muuten kyllä jotain viestittää, vai onko saanut jo vihdoin kenkää...
Ja itselläni (kaapeli) kaikki kanavat HD.
En tiedä, onko henkilöstä kiinni, mutta toivoisin edes jonkinlaisen kommentin. Uskon, että kaikki muutkin toivovat kommentointia..
🙈
Haloo, herätys DNA
💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤💤
Kysyin nyt viimeksi miksi:
-Jim, LIV, Hero tallenteet ei ole HD-laadulla, (kun on ilmoitettu, että: IPTV kanavat ja verkkotallanteet HD laadulla (720p, n. 5Mbps))
- Ei toimi keskeneräiset tallenteet chromecastilla. (Korjattu nyt 11kk ongelmaa)
- Ohjelmatiedot näyttää väärää kanavaa uusimman päivityksen jälkeen (nyt 5 viikkoa mennyt), (kun kanavaa vaihtaa, näyttää yhden kanavan verran myöhässä ja myös tallentaa väärän kanavan jos erehtyy REC-nappia painamaan.
- Netflix kaatuilee ja palaa yht'äkkiä DNA TV:seen kesken kaiken.
- Mökin TV:n (Finlux/Procaster käyttis) kaukosäädin on samalla koodilla, kun hubin. Esim kaukosäätimen sammutusnappi on sama kuin Hubin Netflix-näppäin. joten hubi on aina TV:tä käynnistettäessä Netflixissä. Täysin amatöörimäistä puuhastelua tälläinen.
(Tiedän, että esim viimeiseen ei voi mitään tehdä, mutta ei tuollainen ole koskaan vastaan ennen tullut.)
Ja se vastaus:
---------------------
Monet mainitsemistasi ongelmista ovat tiedossa ja korjaustoimenpiteet ovat käynnissä. Alla vielä vinkki koskien tallenteita.
- Mikäli tallennat kanavia IPTV-laadulla, määrittää nettiliittymäsi toimivuus tallenteiden kuvanlaadun. Mikäli nettiliittymä on DNA:n toimittama, olethan puhelimitse yhteydessä vikapäivystykseen 0800 300 500 ollessasi kotona laitteiden äärellä.
- Huomasin, että aikaisemmin sinua on neuvottu palauttamaan Hubi tehdasasetuksille. Viestistäsi ei käy ilmi oletko jo tämän toimenpiteen tehnyt. Voit myös käydä tyhjentämässä DNA TV -sovelluksen tiedot seuraavaa polkua seuraamalla. Android koti > Asetukset > Sovellukset > DNA-TV-Android-TV > Tyhjennä tiedot.
Olethan puhelimitse yhteydessä perusteellisempaa vianrajausta varten, mikäli uusia ongelmia ilmenee.
----------------------
Ihan oikeasti jännä on netti, kun noilla tietyillä kanavilla ei toimi HD:na pelkästään ja ei, en ota yhteyttä puhelimella ja Ei, ei korjaa hubin resetointi (tai vaihtaminen, jota aikaisemmin ehdottivat) Yhtä ainutta ongelmaa, josta mainitsin, ne on laiittesta riippumattomia. Sen nyt pitäisi tajuta jokaisen, joka mitään maailmanmenosta tajuaa... (Ehkä Netflixiin voisi teoriassa vaikuttaa, mutta sen takia en sitä rupea tekemään.)
Tällaista radiohiljaisuutta asiakkaiden suuntaan ei voi kyllä perustella enää yhtään millään. Palkatkaa vaikka pari tyyppiä perehtymään syvällisesti hubiin ja aspassa vastaamaan kyselyihin hubista. Ja joku myös tänne tukisivustolle vastailemaan, arvon herra tuotekehitysjohtajaa kun ei ole enää liiemmälti kiinnostanut.
Viestillä on 2 uutta kommenttia.
Uusi DNA TV versio Hubille, marraskuun toinen päivitys 2020
Keskustelun olevan erittäin vilkas emme lähetä ilmoitusta jokaisesta uusista kommentista. Uusista kommenteista ilmoitetaan sen sijaan tietyllä aikavälillä.
Toivottavasti tuotekehitys edes mainitsisi jotain.
Nyt kaikki hiljaa. Ja se on pahinta.
Toinen havainto. Se on ”Deutsche Welle”, ei ”Deutche Welle.”
1) Saadaanko firmware tasolla tuki Modeset API:lle? Tämän tärkeyttä ei juurikaan tunnuta ymmärtävän. Löytyy paljon laitteita joissa tämä tuki on, joten on täysin tehtävissä.
2) Mitä on tehtävissä nykivälle kuvalle esim. Cmore sovelluksessa? Jääkiekon katsominen on aivan järkyttävää.
3) Hubi on ihan hemmetin hidas kaikilta toiminnoiltaan ja tähän ei auta välimuistien tai tietojen tyhjentämiset, mitä tehtävissä?
5) Milloin HBO rupeaa toimimaan ja miksi esim. Amazon Primea ei voi asentaa ollenkaan.
Oletan, että selvät viat korjataan (esim. kanavanvaihto ym. EPG ongelmat), mutta nämä osa on olleet alusta asti ongelmana, eikä ole mitään kerrottu korjauksista?
Toivomuksia:
- kovalevy/ajansiirto.
- Kanavien järjestäminen
- Maksukanavia ei voi tallentaa antenniasiakkaana (Ei edes kovalevylle), Joten IPTV-kavien tallennus mahdolliseksi
- bt käyttöön otto / lopetus
- ääniviiveen säätö
Sen huomasin, että tallenteiden ja suorienlähetysten ääniviive on suht kohillaan nyt.
Mikä tarkoitat maksukanavien tallentamisen mahdottomuudella? Kyllä minulla toimii tallennus kovalevylle antennista..
Käytän USB porttia puhelimen lataamiseen 😃
Ala-arvoista touhua. Kaikki jolla twitteri niin menkää sinne huutelee dna:lle, tämä on liian huomaamaton kanava jotta vaivautuvat vastaamaan, siellä vastaus tuli hetkessä.
Mutta jotain hyvääkin on tullut, DNA TV appi on todella hyvä ja looginen,uudistui nyt tänään.Ipadilla tai millä tahansa katsottuna se on hyvä ja pystyy kyllä kilpailemaan vaikka jotain suoratoisto palvelua vastaan kiitettäväästi.
Olet oikeassa. Päivitin iPadin DNA TV appin, ja se on jo selvästi parempi.
Se ei kuitenkaan korvaa DNA TV Hubia, jonka kautta saa kaikki normaalikanavat.
Minulle on ok, jos DNA pyytää vaihtamaan Hubin raudan, jos rauta kykenemätön uuteen softaan. Toiminta on nyt kyllä aika ’luokatonta’. Teen itse resetin vähintään kerran viikossa ja kanavien vaihtobugi ei silläkään korjaudu. Monet muut ongelmat kyllä.
Nyt ärsyttää eniten asiakaspalvelun asenne eli palautteen puute. Itse en ole twitterissä ja, jos se on virallinen kanava nykyään, olisi siitä hyvä tiedottaa.
Samoin tuo Android appi mobiiliin, missään muussa sovelluksessa ei ole niin paljon ihme erroreita ja muita vikoja joka päivityksessä, kun tässä. Joten koodaajat on ihan kujalla..
Asiakaspalvelu vastaa kyllä, kun laittaa viestiä minunpalvelusta, mutta ei se mitään auta, resetointia ja purkin vaihtoa ehdottavat, vikoihin jotka on laiteriippumattomia ongelmia, ei siellä ole sen enempää osaamista mihinkään. toisaalta eipä ne mitään voi asialle tehdäkkään, kun vika on pohjimmiltaan kaikilla, toisia ei vaan haittaa kaikki viat, kun käyttöä on erilaista riippuen asiakkaasta.
Ville Partanen DNA:
Director Of Product Development, Home broadband and TV
May 2017 - Dec 2020
Vice President, Service Development, Consumer Business
Dec 2020 - Present
Mahtaa olla osaava kaveri. ainakin tämä DNA-TV ja Hubi sekoilu kertoo jotain ihan muuta...
Olisi pitänyt olla jatkaja ensin ja huolehtia tiedottamisesta.
Vice President, Service Development, Consumer Business
Dec 2020 - Present3 months
Helsinki Metropolitan Area
Currently responsible for service development @ consumer business unit for the following areas
1) Mobile voice and data subscriptions, devices and services
- 5G, 4G and legacy 3G
- Postpaid + prepaid
- Value added services such as security
2) Fixed broadband subscriptions, devices and services
- 5G FWA, cable, ethernet, fiber, WiFi mesh and legacy DSL
- Value added services such as security, WiFi management and smart home
3) TV subscriptions, devices and apps
- PayTV and free to air TV
- App development and UX (iOs, Android, Web, AndroidTV)
- AndroidTV hardware
4) Online services and apps
- Customer facing service and UX development in dna.fi, eCare, webshop and omaDNA app
Jos ei aspassa ketään kiinnosta, niin toimitusjohtajalle kun alkaa viestejä menemään alkaa kura valua alaspäin. Toimarina Jukka Leinonen @dna.fi
Noin yleisesti täytyy ihmetellä suomalaisten operaattorien puuhastelua näiden boksiensa kanssa. Elisalla taitaa olla paras paketti tällä hetkellä. Kahdesta muusta toinen lanseerasi laitteen ilman sovelluksia (pl. Youtube) ja toinen räpeltää uskomattoman tehottomasti Android pohjaisen laitteen kanssa, eikä saa edes yksinkertaisimpia Androidin API rajapintoja hyödynnettyä. Kuvitellaanko siellä operaattorilla tosiaan, että asiakkaiden tavoitetila on täyttää olohuoneensa erilaisilla vempeleillä jo bokseilla? Ei ole. DNA on mielestäni valinnut oikean linjan, kun lähtenyt rakentamaan tuotettaan Androidin päälle, jolloin sovelluksiin ei ole pakko keskittyä. Mutta hoitakaa nyt jumalauta se käyttöjärjestelmä kuntoon!
Hienosti muutamat ovat linkkarissa käyneet ja löytäneet allekirjoittaneen vastuualueen muutoksen. Töitä on allekirjoittaneella riittänyt joulukuun alusta sen verran paljon, että tänne palstalle en ole ehtinyt kirjoitella, mutta kommenteja on tullut luettua kaikista tuotteista (dna tv, modeemit, luurit, liittymät).
Ja pahoittelut pidemmästä radiohiljaisuudesta.
Mutta tekemistä ei todellakaan ole lopetettu vaan ihan samalla tavalla DNA TV:ä kehitetään kuin aiemmin. Hubiin seuraava DNA TV 2.4 päivitys on tulossa tässä lähiaikoina. Kyseisessä versiossa on aika tavalla bugikorjauksia sekä myös uusia ominaisuuksia.
Katsotaan jos saadaan jatkossa joku toinen henkilö kehityksestä vastaamaan / kirjoittamaan tänne kommentteja. Ainakaan tällä hetkellä tarkoitus ei siis ole jättää teitä yksin 😀
Eka hubi ihan alusta asti ja toinen viime vuoden lopusta.
Muutamia käytettävyystoiveita toki on, mm kanavien järjestely, ajansiirto ja jatkuvat tallenteet kovalevylle - harmillisesti ne pudotettiin pois tästä uudesta versiosta.
Se tietysti helpottaa, että meillä on kaapelikanavat ja rinnalla käytössä smart tv, jonka kautta katsotaan suoratoistot, kun hubissa tuppaa kuva nykimään, vaikka meillä on giganen ethernet.
Mutta en kyllä lähtisi enää vaihtamaan, erityisesti tuplahubi on erittäin hyvä juttu!
Näin siis meillä, väheksymättä muiden haasteita.
Vaikea sanoa mistä tuo nykiminen johtuu, kun periaatteessa vaikuttaa siltä, ettei virkistystaajuus täsmää videon kanssa, mutta eipä se vaihtelemallakaan siitä parane. DNA:lla tähän ongelmaan ei ole missään vaiheessa reagoitu, tuskin tulee korjausta jatkossakaan. Kaikki nämä pitkän aikaa korjaamatta olleet ongelmat kertovat kyllä karua kieltä DNA:n tuotekehityksestä ja valituista yhteistyökumppaneista. Uskomattoman surkea esitys.
Ongelmia tulee, kun rupeaa käyttämään näitä hubin (tai nykyään lähes kokoajan mobiili-appin) toimintoja, ne nyt vaan ei toimi yhtään, kuten pitäisi. Ja käyttäjäkokemus laskee koko palvelua kohtaan rankasti.
Myöskin kun tuo IPTV-kanavien tallentaminen ei onnistu, niin joutuu käyttämään maksukavia TV:n virittimellä, joka taas vaatii hubin ja Toisen virittimen vaihtamista, eli taas ei toimi idea yhdestä purkista mitenkään. Tähän lisätään, että katsoo vaikka HBO:sta jotain joutuu ottamaan Chromecastin käyttöön, eli ainakin 3 HDMI:n välillä vaihdella, tapauksessa jotka pitäisi onnistua Hubilta ja siihen käyttöön sitä myydäänkin.
Viaplay ja Cmoren (sarjat ja leffat) on toiminut nyt Hubin sovelluksilla ihan hyvin, niissä ei nykiminen näy ainakaan omaan silmään. Nämä nyt voi katsoa vaikka 24fps, joten se varmaan vaikuttaa tuohon verrattuna vaikka urheiluun.
Eikä sovellukset ole kaatuneet itsellä. Jotenkin vaikea käsittää, miksi näistä tulee niin paljon valituksia, että kaatuilevat ja hubi palaa Androidnäyttöön. Siis se että toisilla nämä pyörii ilman kaatumista ja toisilla kaatuilee (eikä auta perinteiset keinot tyhjennykset tai uudelleen asennukset), niin mistä kummasta tuo johtunee. DNA ei ole näihin asiaa koskeviin ketjuihin mitään kantaa tapansa mukaan ottanut..
Yhteydet ja liittymät hankitaan operaattorilta, tietenkin.
Laitteet ostetaan laitemyyjältä, kodinkonekauppiaalta. Laitteiden on oltava operaattoririippumattomia.
Palvelut tilataan palveluntarjoajalta. Niiden on oltava operaattori- ja laiteriippumattomia.
Näin vältetään kierot kytkyt ja estot, kuten esim. DNA/Hubi- ja vastaavissa muiden operaattorien yhdistelmissä. Jokaisella myyjällä säilyy myös aito motivaatio pitää asiakas tyytyväisenä myytyihin tuotteisiin ja palveluihin. Käyttö on tietenkin hieman mutkikkaampaa, kuin suljetuissa palveluissa.
Muu sisältö ostetaan jokatapauksessa jostain muualta, joten sinänsä tuo Papparaisen tyyli ei toimi niissä tapauksissa johon näitä operaattoreiden purkkeja yleensä hankitaan.
Meillä on myös olohuoneessa Android TV ja muissa huoneissa Sonyn televisiot Sonyn omalla käyttiksellä. Ajoittain joutuu makuuhuoneessa katsomaan hubilla esim. jääkiekkoa ja aina vaan jaksaa harmittaa miten paskasti toimii, eli miten paskasti toteutettu laite Android TV:n osalta.
TV:llä voi toki tallentaa muistitikulle, mutta silloin ne on katsottavissa vain sillä laitteella. Lisäksi virittimet loppuu kesken. Tästäkin ongelmasta toki selviää kun pari tonnia käyttää laitteisiin taas lisää rahaa.
Hubihan ei käytännössä maksa mitään. DNA TV palvelu maksaa 5 tai 10€/kk. Halvemmalla pääsee jos käyttää sitä ilman hubia, mutta käyttö ei ole yhtään niin sujuvaa, kun hubilla (voisi olla).
Esim Maxivison IPTV + tallennus on 12€/kk, mutta laitteen joutuu ostamaan lisäksi. Ja ei toimi juuri mikään mobiilisovelluksella, se ei tue edes Chromecastia.
Android TV laite yksinään ei korvaa DNA TV:tä, kun jostain pitäisi se IPTV ja tallennuspalvelu saada ostaa sille.
Käytöstähän se on kiinni, mitä kukakin haluaa, mutta yhden laitteen taktiikka olisi paras, kun vaan toimisi.
(näkyy antennissa TV:n virittimellä ainakin oikein, että ei mikään valtakunnallinen ongelma.)
Ei luulisi tälläisenkään ongelman olevan vaikea korjata, jos vähän väliä kaapelissa on samaa ongelmaa ollut. Välinpitämättömyyttä tuollainen on vaan asiakastakohtaan.
Olisi kyllä DNA:lla jo aihetta hommata uusi digiboksi tuon surkean kapistuksen tilalle jota ei edes saisi myydä kenellekään kun se on niin hidas ja sovellukset kaatuilevat.
Hermot on kyllä jo aika koetuksella kun tuota kapistusta käyttää.
ELÄMÄ HANKALA. DNA HELPPO???
https://youtu.be/7XrALHPJiJs
Elisa ja Telia tarjoavat sentään toimivaa TV-palvelua. DNA:lla etsitään yhä sukalle paria.
Käytössä kaapeliTV, Valokuitu Plus, Hubi ja kovalevy. Yölllä modeemiin (F-3686ACv2) tuli päivitys. DNA 3.506.1. Tämä päivitys teki ihmeitä. Hubi sai ”kohtauksen” ja vauhti kiihtyi! Latautuu tosi nopeasti, reagoi tosi nopeasti, tallennuksien toisto alkaa heti (aikaisemmin 8 sek. viive) ”katso myöhemmin” toimii taas ja ”2 x takaisin” komento myös. Kaikki ongelmat korjaantui modeemin päivityksen myötä. Sovellus ja dnatv.dna.fi on toiminut hyvin koko ajan. Vain Hubin kanssa ongelmia viimeiset 6 kk. Toivottavasti ”vauhti” pysyy jatkossa. 2v sopimus umpeutuu maaliskuussa joten.....
Väheksymättä muitten ongelmia, nyt helpotti
Mulla sama modeemi ja sama ohjelmistoversio.
En kyllä huomaa mitään muutosta hubin+kovalevyn "nopeudessa". Ihan samanlainen paska kuin ennenkin.
Pieni korjaus. Kovalevyn toimintaan päivitys ei vaikuttanut. Vain Hubiin. Kovalevytallennus ja toisto on toiminut normaalisti eikä muutoksia tullut nyt. Vielä kun saisi kelauksen "normaaliksi"
Kokemusta on!
Onko kukaan kokeillut mitään muuta viritin appia saada toimimaan menestyksekkäästi?
- ModeSet API tuki kuntoon ASAP
- DNA TV sovellus käynnistettäessä -->Virkistystaajuus 50hz
- Kun poistutaan DNA TV sovelluksesta --> virkistystaajuus 60hz
Surullista on, että esim. mainitussa Cmore sovelluksessa kuva nykii vaikka asetus on 60hz. Vielä surullisempaa on DNA:n täydellinen kyvyttömyys kommunikoida asiakkaiden suuntaan. Yrittäkää nyt helvetti vähän skarpata siellä. Isoherra tulee ylimielisesti vain kertomaan, että 2.4.lykkää päivitystä. Mitä sitten? Mikä päivittyy? Mitä uutta tulee? Tähän mennessä ei päivityksillä ole perustavanlaatuisia ongelmia onnistuttu korjaamaan, onko nyt odotettavissa jotain muuta? Android TV:lle on - tosin eri SoC valmistajille - harrastelijatkin kehittäneet sovelluksia, jotka vaihtavat näyttötilan automaattisesti toistettavan lähteen mukaan. DNA:n käyttämiltä muka-ammattilaisilta tällainen ei onnistu millään. Helpommalla tietysti pääsee, kun leipoo tuon ModeSet API:n nyt vaan kuntoon. Ei siellä voida oikeasti näin helvetin surkeita reppanoita olla, ettei yksinkertaisiakaan toimintoja saada tuettua? Olen toistuvasti kysellytkin, ymmärretäänkö siellä DNA:n puolella edes tällaista asiaa ja millainen vaikutus sillä on käyttäjäkokemukseen?
Ja niitä muitakin korjauksia saisi tulla pikku hiljaa. Versio 2.4 ei kuulosta lupaavalta, tarvittaisiin vähintään 2.5 tai jopa 3.0.
Olen saanut vastauksia, kahteen jälkimmäiseen vastauksena: olen kuluttajana aika huolestunut tilanteesta, eivätkä odotukset ole korkealla. Tai rehellisesti sanottuna tilanteen paranemiselle ei ole odotuksia. Tyhjänpäiväistä lätinää on tullut sitten sen asiallisenkin edestä.
Esimerkiksi edellä luettelemani korjaukset eivät ole sellaisia, joiden esteenä voisi olla sopimustekniset asiat. Ne olisivat täysin toteutettavissa, ja vielä melko helposti. Oman ymmärrykseni ylittää, ettei näihin oikeasti reagoida yhtään mitenkään - ellei käsienlevittelyä lasketa mukaan. Onko siellä resurssit niin tiukassa, ettei edes ihan perusjuttuja tai helppoja käyttökokemukseen suuresti vaikuttavia muutoksia saada millään tehtyä? Tässäkin jatketaan samaa virttä, mutta jos olisin DNA:lla päättävässä asemassa, hubi-tiimi olisi kengitty pihalle jo ajat sitten ja kaikki yhteistyösopimukset siihen liittyen purettu. Voi tietysti olla, että toimittajalla olisi valmiudet jotain tehdäkin, mutta kun tilaaja ei taida olla ihan kartalla millaisen laitteen kanssa ovat tekemisissä.
Pakko tästä on vetää sellainen johtopäätös, että DNA:lla ei nykyään (ennen asiat tuntuivat olevan toisin) kunnioiteta asiakasta tippaakaan, kunhan kk-maksut vaan juoksevat. Tein itse vielä jatkosopimuksen hubista, koska iptv helpotti tilannetta muuten. Tämän sopimuksen puitteissa ehtii onneksi valmistelemaan muut hommat ja sen jälkeen katkaistaan ihan kaikki. Lähtee puhelinliittymät, kaapelinetti, kaikki missä vähänkin sopimuksessa tai laskussa näkyy pinkkiä. Lapsellista uhoamista? Kyllä, mutta jossain kohtaa se pinna katkeaa, eikä jaksa enää odottaa ja odottaa muutosta, jota ei tulekaan.
Harmitusta lisää vielä tässäkin ketjussa toistuvasti peräänkuulutettu aktiivisuus palveluntarjoajan puolelta. Ei se kertakaikkiaan voi olla liikaa pyydetty aktivoitua meidän asiakkaiden suuntaan, koska tuote nyt selvästi on vieläkin täysin raakile ja puutteita on suuresti. Herätys nyt siellä DNA:lla! Täällä odotetaan vastauksia, eikä mitään 2.4. jysähtää lupauksia.
Ei kai meillä DNA:n toiminnasta mitään väärää käsitystä ole? Edellä kerroinkin, vähän kierrellen todeten kiukutteluni lapselliseksi, ettei tällä mitään merkitystä ole. DNA:n hubista on keskustelua muuallakin kuin täällä ja onhan näitä samoja ongelmia puitu.
Se täytyy todeta, että olin kylässä sukulaisilla ja siellä myös katsottiin sovelluksen kautta jalkapalloa. Kuva nyki niin perkeleesti, että itse en pystynyt katsomaan, mutta isäntää tuo ei suuremmin haitannut. Eli hubi on ihan yhtä paska laite kaikille, jotka sen kautta Android sovelluksia käyttävät. Osaa nämä ongelmat häiritsevät enempi, osaa vähempi. Kaikilla laitteilla samat ongelmat kuitenkin ovat läsnä. Oikeastaan surkuhupaisaa on, että standardit on saatu vedettyä niin alas, että hubin tuottamaan täysin paskaan toistoon vain totutaan. Paljon on niitäkin, jotka hiljaa hyväksyvät paskat tuotteen, sekä niitä jotka ovat hiljaa ja lopettavat laitteen käytön kun sopimus loppuu.
DNA:n kannalta olisi huomattavasti parempi laittaa laite kuntoon, kuin tarjora kuluttajille - eli asiakkaille - paskaa.
Suomessa on ihan sama miten nämä operaattorit asiakastaan kohtelee, joku suuttuu aina jollekkin operaattorille ja vaihtaa toiseen. Samanverran varmaan menee ja tulee asiakkaita vuodesta toiseen näillä 3 operaattorilla, joten ei niitä kiinnosta tarjota mitään toimivaa.
Tuo on totta, että toiset ei vaan huomaa pikkunykimistä. Joskus meitä ole kaverin tykillä n.15 sälliä katsomassa lätkää ruutu palvelusta ja minä ja toinen kaveri oltiin sitämieltä että päähän sattuu tuo nykimen ja loput ei huomanneet mitään.
Saatteko te jollain halvemmalla tuon sitten kuin 10€/kk ( tai 5€ taloyhtiönetin kanssa) kun teette jatkosopimuksia, vai onko tuohon paketoitu jotain mukaan, kun tuolla hinnallahan se sopimus jatkuu, eikä tarvi sitoutua mihinkään...
Asiakkaat vaihtuvat tosiaan ristiin operaattoreiden välillä, mutta toimivan palvelun toimittaja saisi varmaan muita paremmin asiakkaat pidettyä.
Ruutu noista joskus katsottuna kärsi tuosta mikronykimisestä.
Esim HBO ei toimi järkevästi ollenkaan ja Amazon Primea ei löydy hubille.
Urheilulähetysten kuvanlaatu vaihtelee jonkin verran lähetystekniikan mukaan. Useimmiten urheilusisältö (sisältäen suoratoistokanavat C More Max, C More Sport 1 ja C More Sport 2) lähetetään maksimissaan 2,5 Mbit/s nopeudella, 720p -laatuisella resoluutiolla ja tarjoamme lähes kaikki suorat urheilulähetyksemme paremmalla 50 fps -kuvataajuudella.
Huomaathan, että urheilun jälkitallenteet eivät toistaiseksi ole 50 fps-lähetyksiä.
https://www.cmore.fi/asiakaspalvelu/Ohjelmat_ja_sisalto/Tekstitys_kuvanlaatu_ja_muuta/Millainen-kuvan-ja-%C3%A4%C3%A4nenlaatu-C-Moressa-on
--------------
Jotain lätkää katsoin tänään Tulosruudusta (antenni MTV3HD:lta). Taas oli sama kuin aina, että se kuva siinä lähetyksessäkin on sellasta diashowta peleistä, etten voi ymmärtää jos suoralähetyskin on tuollaista roskaa...
Tuo bugi ärsyttää minuakin kaikkein pahiten.
Olisivat edes tehneet version 2.3.2 , jossa tuo yksittäinen, todella ärsyttävä, bugi olisi korjattu.
Mutta ei, niin ei.
Onnetonta touhua.
Kaikkein v..ttumaisin ongelma on se, että urheilulähetysten tallennukset tuppaavat loppumaankesken jos mennään jatkoajoille. Tämä aiheutti suunnatonta ärsytystä kun katsoi keväällä automaattisesti tallennettuja NHL playoff pelejä ja ainakin kolme kertaa tallenne loppui kesken jatkoajan. Nyt edellisviikon EHT pelistä jäi voittolaukaukset näkemättä kun katsoi peliä tallenteen kautta. Tämä on sen verran paha ongelma, että siihen olisi syytä löytää ratkaisu vaikkei se olisi ihan yksinkertaista. TekstiTVn voisi myös virittää toimimaan sutjakammin, nyt toimii hitaammin kuin 80 luvun putkessa 😅. Olen kovalevyversion käyttäjänä tottunut ajan siirtotoimintoon ja nyt uudessa versiossa ominaisuus on poistunut. On hienoa, että jo alkaneen ohjelman voi tallentaa ja aloittaa katsomaan sitten alusta, mutta HD versiossa voisi puskuroida levylle, jolloin voisi joustavasti kelata ... tietysti tulee sitte mieleen kelauksen toiminta, mikä on kyllä hiukan parantunut, mutta toivoisin jatkuvaa kelaamista.
Edes joihinkin ongelmiin?
- Kanavien järjestäminen (oma suosikkilista)
- Kovalevy/ajansiirto mahdollisuus
Bugien korjaaminen:
- Jos siirtyy kanaville nopeasti selaamalla kaukosäädintä eteen tai taaksepäin,
niin Hubi "missaa" eli jättää yhden kanavan aina välistä. (ärsyttävää)
- Yhtä-äkkinen hyppääminen pois esim. suoratoisto palveluista tai tv-kanavalta perusvalikkoon, tätä tapahtuu satunnaisesti.
Lainaus 4.2. -21 :
" Mutta tekemistä ei todellakaan ole lopetettu vaan ihan samalla tavalla DNA TV:ä kehitetään kuin aiemmin. Hubiin seuraava DNA TV 2.4 päivitys on tulossa tässä lähiaikoina. Kyseisessä versiossa on aika tavalla bugikorjauksia sekä myös uusia ominaisuuksia. Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja"
Toivotaan!
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uusi-paivitys-dna-tv-hubille-tulossa/
Käytössä siis hubi+kovalevy (kaapeliliittymä).
- Kanavanvaihdon ohjelmainfo korjattu
Luottaisin että tämä on seAlkaa uskopian loppua.
Helppo pyyntö DNA -tuelle; Tämän kohtalaisen pitkän ketjun voisi jakaa nyt uudeksi 2.4.0 -ketjuksi. Ja mainita mitä kaikkea on korjattu edelliseen versioon.
https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uusi-paivitys-dna-tv-hubille-tulossa/
Kiitos en ollut huomannut. Olen seurannut vain tätä thredia.