Siirry uusimpaan kommenttiin

Valokuitu Plus 1 gigan kaapelilaajakaista

Meillä on käytössä Valokuitu plus modeemi ja 1 gigan laajakaista yhteys kun meidän taloyhtiö on valinnut DNA:n tarjoamaan netti liittymät.

Kysymys on tälläinen ja HYVIN turhautunut DNA:n toimintaan.

Ensinnäkin mitä DNA pystyy näkemään DATAN liikkuvuuden kannalta meidän Modeemista talon boxiin ja siitä eteenpäin?

Selitän vähän, otimme kesällä tämän 1 Gigan netin mikä luvattiin meidän osoitteeseen.. Alkuun Latausnopeus toimi suhteellisen hyvin sen 800m mutta lähetys nopeus oli se hienot 5-20 parisen viikkoa kunnes sitten huoltomies kävi katsomassa ja siitä meni taas se reilu viikko ennen kuin netti rupesi sitten toimimaan (Lataus 700-950m ja lähetys se 80-95m). NYT 3 viikkoa sitten netti pätkäisi 2 kertaa tyhjää ilmeisesti koska ei ole siitä lähtien toiminut taaskaan LÄHETYS puolesta ollenkaan pomppii todella paljon jos yrittää striimata eli ei toimi ollenkaan ja DNA nopeustesti näyttää sen 5-35m ja tällä kertaa LATAUS nopeus ei myöskään ole ihan kohdallaan, näyttää sen 200-450 keskiarvoltaan kokopäivän aikana ja myöskin kun pelailee netissä online pelejä niin potkiin pihalle useamman kerran tunnin aikana ja näyttää koko ajan "packet loss" merkkejä eli netti ei pidä yhteyttä kunnolla.

Olemme soittaneet tästä asiakaspalveluun mikä "pingaa" modeemin MIKÄ ON AIVAN UUSI JA TARKISTETTU JO 2 KERTAA HUOLTOMIESTEN TOIMESTA JA ON KESÄLLÄ OSTETTU AIVAN UUSI että kaikki on hyvin, mutta sit taas kotona täällä kun teen DNA.fi/Nopeustesti testejä niin lataus nopeus on sen minkä ylhäällä mainitsin 5-35 ja lataus se 250-500. HUOM: Testien aikana pöytäkone on yhdistettynä Ethernet kaapelilla ja mitään ei ole päällä mikä käyttäysi nettiä, ei edes "taustalla" pyöriviä ohjelmia. WIFI on pois päältä modeemista ettei mikään muukaan käyttäisi yhteyttä

Niin nyt haluaisin selvyyden mitä DNA pystyy näkemään tuon datan juoksun kannalta miksi se heittelee niin paljon ja miksi se ei ole VAKAA. Viime kerrasta kun huoltomies kävi, totesi vain nopeustesteistä että jokin häiritsee vikaa ja pyytää DNA:ta "tarkkailemaan". 2 viikoa jo myöhemmin emme ole kuulleet mitään DNA:lta ja netti ei edelleenkään toimi. Keskiviikkona soitamme uudestaan jos netti ei rupea maagisesti toimimaan tässä parin päivän aikana ja kohta täytyy ruveta jo ottamaan taloyhtiötä mukaan tähän kun näyttävästi ei yksityishenkilönä DNA:lta oteta tosissaan

Tässä kuva nopeuksista. Jos nämä on normaalit arvot "1 Gigan" nettiin niin seuraavaksi pyydämme kyllä koko 5kk ajalta korvausta.

Palataan kysymykseen kaiken turhautumisen jälkeen mihin toivoisin vastausta:

mitä DNA pystyy näkemään DATAN liikkuvuuden kannalta meidän Modeemista talon boxiin ja siitä eteenpäin?

Tommi

Kommentit

  • DNA ei etänä pysty näkemään datan liikkuvuutta. He näkevät tekemäsi DNA:n nopeusmittauksta sekä modeemin connection arvot.
    Minulla toimii taloyhtiölaajakaista 1 Gbit/s hyvin nyt, kun ottivat kuidun käyttöön.
    Ensimmäiseksi sinun kannattaa resetoida modeemi painamalla yhtäjaksoisesti n. 30 sekunnin ajan modeemin pohjassa olevaa reset-reikää tulitikulla tms., kun modeemissa on virtapäällä, jolloin modeemi palautuu tehdasasetuksille.
    Jos tämä ei auta, soita vikapalvelunumeroon 0500300500 ja pyydä huoltokäyntiä.
    Voihan vika olla modeemissakin tai verkkoliittymässä.
    Mitä näyttää modeemin laitehallinnassa Connection välilehdellä Power-arvot?
    PW
  • Modeemi on resetoitu hyvin useaan otteeseen piuhat kiinni ja piuhat pois tehden sama minun että huoltomiehen toimesta. Modeemissa ei ole vikaa. Odotellessa dnan vastausta asiaan. En usko että näkevät minun 50+ testejä viimeviikolta missä nopeudet on kuvan mukaisia kaikki kun mitään ei osata tehdä.
    Tommi
  • Lähetys puolella eli upbond muistaakseni oli se pyöreesti 40 power arvot, lataus huomattavasti vähemmän
    Tommi
  • Ehkä DNA:n ei tarvitse kaikkia mittaustuloksia nähdä. Jotta he ne osaisivat löytää, heidän tulisi tietää, millä IP-numerolla mittaukset on tehty..
    Montako niitä on ja mitkä ovat niiden arvot?
    PW
  • Ei pahalla PW, mutta en tullut tänne kokeillakseni toisenlaista "asiakaspalvelua" vaan selvää vastausta kysymykseen. DNA:n AP "kokeilut" on kokeiltu ja signaalit on todettu hyväksi monet kerrat ja huoltomiehet käynyt mutta ei korjaannu. Parahin tässä on, että mitään ilmoitusta ei edes tule DNA:n puolesta että kuinka tuo nyt etenee.

    Joten jos et ole DNA:n työntekijä pyydän että pidättäydyt kommentoimasta.

    Tommi
  • Hei Tommi!

    Tekninen tukemme tutkisi ehdottomasti mielellään asiaa tarkemmin, olethan sitä varten yhteydessä asiakaspalveluumme 044 144 044 tai varaa soittoaika täältä, kiitos!
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Huoltokäynti taas käyty läpi. Tällä kertaa onneksi huoltomies mikä osasi selittää mahdollista vikaa, mutta asia menee jälleen DNA:n puoleen. Huoltomies sanoi että modeemi toimii melkeinpä täydellisesti signaalien puolesta, mutta hänen koneessaan oli myös maininta alueellisesta kohinasta verkossa. Nyt "jännällä" odottamaan tuleeko vika paikannettua ja korjattua vai taasko lähdetään soittelemaan Asiakaspalveluun. Tosin tällä kertaa huoltomieskin sanoi että pyydetään samantien päästä teknisen tuen kanssa juttelemaan kun asiakaspalvelu on mitä on ja eivät kykene näkemään vikaa.
    Tommi
  • Onko vika korjattu ? Ja missäpäin asut ?

    p.s. sama juttu mullakin
    SR
  • Ei toimi. Ei sitä osata korjata, taas kävi nyt 3:n kerran huoltomies TAAS kerran kokeilemassa modeemin nopeuksia mitkä nyt sattuivat taas olemaan "normaalin" sisällä. Aivan naurettavaa touhoa nämä DNA:n asiakaspalvelijat kun sinne soittaa, Huoltomiehet ei tee muuta kun käy mittaamassa modeemista nopeudet mutta dna ei ymmärrä kun se ei toimi kuin pari päivää viikossa. Kyllä se menee siihen ainakin meillä nyt että DNA:sta luovutaan ja rupean taloyhtiötä ajamaan asiaa että joko DNA sinne missä pippuri kasvaa tai he tulevat korjaamaan tämän verkon täältä.

    Minkä ihmeen takia me maksettaisiin netistä mikä toimii silloin tällöin ja yleensä se on juuri tuo 22-07 ajalta kun sitä ei tarvita, muuten nopeudet pomppiin aivan älyttömäst. Minusta naurettavan paljon kun on 1 GIGAN netti niin lataus nopeus pomppii siinä 200 ja 800 väliä koko päivän ja lähetysnopeus pyörii siinä 0-80 väliä koko päivän JOKA PÄIVÄ.

    Hauskaa se että Elisalta saa 5g reitittimen missä on 1 Gigan yhteys sim kortilla (Kuten puhelimessa) joka antaa sellaisen 500 megaa keskiarvoltaa MUTTA TASAISESTI ja lähetys nopeuden noin 30-45 JA JÄLLEEN TASAISESTI mikä tekee tuosta "langattomasta" netistä paremman kuin KAAPELI laajakaista dna:lta.

    Mikä tässä hommassa eniten v*tuttaa suoraan sanoen on tämä YHTEYDEN PITO DNA:n puolesta näihin HUOLTO PYYNTÖIHIN. Minkäänlaista ilmoitusta sieltä ei tule että onko korjattu vai mitä tapahtuu. Itse täytyy ihmetellä monta viikkoa kun netti ei korjaannu ja mitään ei tapahdu. Sitten kehdataan vielä sanoa "olkaa kärsivällisiä" dna:n asiakaspalvelusta.

    Näin yhteenvetona, jos ei taloyhtiön netti toimi ja se on DNA:lta, ostakaa ihmeessä Elisalta tai Telialta 5g reititin ja siihen mobiili-laajakaista niin on varmasti TASAISEMPI.

    Tommi
  • Hei,

    Ovatko oheiset lukemani normaaleja, kyseessä on myös kaapelilla toimiva 1 gigan liittymä.
    Käytössäni on DNA:n oma reititin: DNA Mesh WiFi F-3890


    OV
  • On, DNA mainitsee omalla nopeustesti sivullaan nuo nopeudet, elikkä 1 Gigan laajakaistalla Latausnopeus menee siihen 500-1000 väliin ja Lähetysnopeus 70-100.

    Kannattaa tosiaan myös seurata sitä, kuinka usein tuo netti pätkii. Itsellä on hyvin usein juuri minimissä nämä nopeudet, mutta yhteydet pätkivät kerran kahdessa tunnissa aivan kokonaan, joskus jopa useammin melkein joka päivä joten tämä netin käyttö on ollut aivan tuskaa jos on halunnut pelailla yms.

    DNA mainostaa omalla sivullaa tuosta kuinka toimantavarma netti tuo kaapelilaajakaista on niin se ei saa yksinkertaisesti pätkiä niin usein. Ymmärtäisin jos vetäis vaikka kerran viikossa jonkin takia vaikka minuutiksi poikki mutta päivittäistä en ymmärrä.

    Muista myös se, että jos sinulla on monta laitetta yhteydessä modeemiin ni se voi ja vaikuttaakin latausnopeuteen. Kannattaa mitata se vain yhdellä laittaa mikä olisi mieluusti Ethernet kaapelilla kiinni modeemissa. Varmista myös ettei koneessa ole mitää päällä mikä voisi syödä nopeutta, esim avaamalla Tehtävienhallinta ja katso sieltä käyttääkö joku softa nettiä enempi.
    Tommi
  • OV: kokeileppa resetoida modeemisi.
    PW

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.