Valokuitu Plus -modeemi F-3890v3, yhteys katkeilee
Lyhyen keskusteluiden selailun jälkeen "mukava" huomata että tämä purkki tuntuu ongelmia aiheuttavan aika monelle. Itsellä ongelma on yhteyden ajottainen katkeaminen, joka kestää sellaisen 5-10 min. Piuhojen irrottelu ei nähdäkseni ole auttanut asiaa, ainoastaan rauhallinen odottelu lopulta lopettaa purkin status-valon vilkkumisen ja netti taas pelaa. Tätä nyt toistaiseksi on tapahtunut vain 1-3 kertaa viikossa, mutta usein juuri kriittisesti jonkun duunipalaverin aikana.
Purkin logi näyttäisi virheen sattuessa tuottavan
DNS name resolution failure (wpad.bb.dnainternet.fi)
TR-069 connectivity to (saas.friendly-tech.com) has failed
DNS name resolution failure (saas.friendly-tech.com.asetussivu)
-tyylistä messua. Joskin kyllä samoja virheitä se satunnaisesti puskee tälläkin hetkellä vaikka netti taas on jonkin aikaa toiminut.
Olisi pitänyt tietää että ei kannata DNA:n omaa purkkia hankkia. En juurikaan näistä antennijohto-purkeista mitään tiedä, niin tuli sitten tämä virhe tehtyä. Tässä tapauksessa vika voi kyllä olla myös purkin ja talojakajan välissä, ehkä täytyy jaksaa kysyä asiasta ennen kuin alkaa purkkia vaihtamaan. Joku viisaampi voi silti jo ehdottaa toimivampaa vaihtoehtoa tälle ihmelaitteelle.
Purkin logi näyttäisi virheen sattuessa tuottavan
DNS name resolution failure (wpad.bb.dnainternet.fi)
TR-069 connectivity to (saas.friendly-tech.com) has failed
DNS name resolution failure (saas.friendly-tech.com.asetussivu)
-tyylistä messua. Joskin kyllä samoja virheitä se satunnaisesti puskee tälläkin hetkellä vaikka netti taas on jonkin aikaa toiminut.
Olisi pitänyt tietää että ei kannata DNA:n omaa purkkia hankkia. En juurikaan näistä antennijohto-purkeista mitään tiedä, niin tuli sitten tämä virhe tehtyä. Tässä tapauksessa vika voi kyllä olla myös purkin ja talojakajan välissä, ehkä täytyy jaksaa kysyä asiasta ennen kuin alkaa purkkia vaihtamaan. Joku viisaampi voi silti jo ehdottaa toimivampaa vaihtoehtoa tälle ihmelaitteelle.
Seuraa viestiä
2
seuraajaa
Tuossa voisi olla turvallisempi purkki, jota DNA ei pääse omilla toiveillaan sotkemaan:
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/42317/njkcn/AVM-FRITZ-Box-6660-Cable-langaton-Dual-Band-WiFi-6-kaapelimo
Ikävä kuulla, että modeemin kanssa on ilmennyt ongelmia! Yhteyden katkeilun takia kannattaa olla suoraan yhteydessä asiakaspalvelumme vikapäivystykseen maksuttomassa numerossa 0800 300 500 jossa päästään tutkimaan tarkemmin mistä tuo johtuu. Vika voi tosiaan olla muuallakin kuin itse laitteessa joten tuo on hyvä selvittää. Samalla voidaan tarvittaessa myös tilata huoltokäyntiä mikäli tähän on tarvetta.
Meidän kautta hankitut modeemit ovat täysin kunnossa kun ne asiakkaille toimitetaan ja kaikki modeemimme ovat turvallisia käyttää. Vikatilanteissa kannattaa aina olla yhteydessä asiakaspalveluumme jonka kautta vian aiheuttava syy saadaan selvitettyä.
Olen ollut tukeen parikin kertaa yhteydessä ja ovat sitä mieltä että vika on softassa ja päivityksen "pitäisi tulla pian", mutta ei ole kuulunut. Katkominen alkaa lyhyillä pätkäisyillä ja pahenee hiljalleen. Samalla logiin tulee Signal-puolelle useampiin kanaviin Correctables -merkintöjä. Ainoastaan tehdasasetusten palauttaminen ja modeemin pitäminen pois virroista jonkin aikaa palauttaa laitteen toimintavarmuuden. Pari viikkoa jaksaa kerrallaan ja sitten alkaa taas putoilla linjoilta.
Modeemin vanhempi versio toimi tässä suhteessa luotettavammin ja tasaisemmilla yhteysnopeuksilla, joten harmittaa että virtalähteen hajoamisen vuoksi tehty ostos tuottaa lähinnä ongelmia :(. Oma modeemi on siltaavassa tilassa ja kiinni erillisessä reitittimessä.
Selvästi karma asialla kun nyt katkesi yhteys toisen kerran saman päivän aikana heti kun aloin ääneen valittamaan. 😀 Sitä ennen tein tuon 30s resetin aamulla purkille, mutta eipä sekään siis auttanut.
Nyt tein sellaista vianetsintää että olin ensin koskematta mihinkään johtoihin n. 10 min ilman että netti alkoi toimimaan, mutta aika lailla heti kun otin antennipiuhan irti seinästä ja laitoin takaisin, alkoi yhteys taas toimimaan. Aika hämmentävää toimintaa.
Siitä pisteet DNA:lle että olivat yrittäneet jo soittaa kun laitoin virallista viestiä aspaan. Täytynee soittaa takaisin kunhan kerkeän.
Ihan mahdotonta hommaa kun kahden ihmisen etätyö keskeytyy jatkuvasti surkean modeemisoftan vuoksi.
Aspaan oltu yhteysissä 5-7 kertaa ja sanoo että singaalit on hyvät, mutta tuntuu siltä että kukaan ei tiedä missä vika on.
Huoltomies on käynyt vaihtamassa osat eteiseen ja modeemin taakse seinään, eikä auttanut, eli alkaa vaikuttaa siltä että tää modeemi ei ole mistään kotosin.
Jotaki korvauksiahan tässä pitää alkaa kyselemään ku kolmatta viikkoa mennään näitte vikojen kanssa.
Kaiken kaikkiaan outo ongelma, en usko aspan tätä pystyvän korjaamaan kun ongelma lienee modeemin raudassa tai softassa.
Reklamaatiota kehiin vaan, jos pätkii.
31.8 jälkeen DNA on pudottanut signaalivoimakkuuksiaan jonkin verran, joten joiltakin voi ongelma olla entinen.