Valokuitu plus packet loss
Hei,
Muutin uuteen asuntoon parisen viikkoa aikaa ja käytössä nyt 200M Valokuitu Plus liittymä. Ongelmana jatkuva packet loss. noin 1-3% tasoa, korkeampiakin piikkejä huomannut. Käytännössä aiheuttaa vaihetelevia ongelmia online pelaamisen kanssa. Olen rajaillut parhaani mukaan: testattu kahta kaapelimodeemia, paria ethernet ja coax kaapelia. Kun käytössä *huomattavasti hitaampi* mobiili data yhteys, paketteja ei tipu.
WinMTR antoi tällaisia tuloksia:
ja pathping:
(Blizzardin servereitä)
Ongelmat näyttää alkavan aikaisesta hypystä, 85-23-208-1.bb.dnainternet.fi , laitoin myös pingit google com 5 min ajan ja samasta kohdasta alkaa 1%, ja myöhemmissä hypyissä suurempia lukemia.
En omaa pahemmin tuntemusta aiheesta joten kyselisin että pystyisikö joku diagnosoimaan tätä (tietenkin asiakaspalvelu varmaan, mutta ajattelin kerätä nyt sen tiedon minkä voin ennen tätä vaihetta).
Ratkaisu on siirtyä valokuituun. Ja siinäkin ns oikeaan kuituun eikä esim docsis over fiber tekniikkaan... jolloin mikään ei oikeastaan muutu, kuin siirtotie.
| WinMTR statistics |
| Host - % | Sent | Recv | Best | Avrg | Wrst | Last |
|------------------------------------------------|------|------|------|------|------|------|
| 192.168.1.1 - 0 | 2735 | 2735 | 0 | 0 | 15 | 0 |
| 85-23-192-1.bb.dnainternet.fi - 0 | 2734 | 2734 | 4 | 12 | 70 | 9 |
| hel-itakeskus-sr1.dnaip.fi - 1 | 2664 | 2645 | 4 | 11 | 41 | 10 |
| hel7-sr22.net.dnaip.fi - 0 | 2734 | 2734 | 6 | 12 | 69 | 10 |
| some-helsinki-router.dnaip.fi - 0 | 2734 | 2734 | 6 | 12 | 69 | 9 |
| be-9.cr1.hel1.fi.portlane.net - 0 | 2734 | 2734 | 5 | 12 | 41 | 12 |
| be-3.cr2.sto2.se.portlane.net - 1 | 2677 | 2662 | 12 | 19 | 38 | 16 |
| be-2.pe3.sto1.se.portlane.net - 1 | 2677 | 2662 | 13 | 19 | 44 | 17 |
| 80.67.12.113 - 1 | 2677 | 2662 | 11 | 21 | 74 | 24 |
| hosted-by.hiperz.com - 1 | 2727 | 2725 | 14 | 19 | 42 | 16 |
|________________________________________________|______|______|______|______|______|______|
Sama juttu, DNA on ihan paska viime pari vuotta
Näiden ongelmien suhteen kannattaa olla yhteydessä suoraan asiakaspalvelumme vikapäivystykseen maksuttomassa numerossa 0800 300 500 jonka kautta päästään myös tarvittaessa tekemään vikatikettiä.