Siirry uusimpaan kommenttiin
Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Valokuitu Plus yhteys pätkii 30min välein

Tätä on nyt jatkunut yli kuukauden, uus modeemi on haettu, nettijohto vaihdettu, soitettu dna:lle mutta kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa..

Eli siis netti kaatuu yleensä 30min välein, joskus tuntikin menee, pätkäisee noin sekunniksi mikä aiheuttaa pelin lagin tai livestriimin pätkäisemisen.

Liitteenä kuva, oon pitäny komentorivillä ping testiä googlen sivulle ja kun netti pätkäisee se sanoo nuin.

Liitetty tiedosto

Kommentit

  • Tarkoittaako "nettijohto" modeemin ja koneen välistä kaapelia? Vai onko se väli wlanilla langattomasti?

  • Juu, ethernet kaapeli. Ostin uuden mutta ei siinäkään se vika ollut.

  • Anna modeemissa olla virrat päällä yön yli, jolloin se päivittyy uusimpaan ohjelmistoversioon tai muuta mode Routing IPv4:ksi.
    Jos Wifi:ä et käytä, disabloi ne. Eihän niillä pitäisi olla merkitystä etherne-käytössä, mutta...

  • Siinä on IPv4 ja uusin versio

  • Hei! Valitettavasti täältä käsin voimme vain arvuutella vian syytä ilman asiakastietoja. Suoraan asiakaspalvelussa yhteyttä modeemille voidaan tarkastella verkon puolelta ja jos tästä ei löyty mitään, tilataan sinulle huoltokäynti jolloin korjaaja tulee paikan päälle tutkimaan vikaa.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Minkälaisia arvoja Connectin kohdassa DS:n Power arvot (po. 20 kpl ± 8 dBmV) ovat ja entä US:n Power arvot ovat (po. 5 kpl 35-50 dBmV)?

  • Koitappa pingata suoraan modeemia ja katsoa pätkiikö se jo siinä.

  • Vasemmalla modeemi, oikealla googlen ping testi.

    Eli ei siis tietokoneen ja modeemin välissä ole vika ?

    Liitetty tiedosto

  • Sama ongelma, 100sen yhteys, netflix ja areena pätkii.

  • Connection kysymykseeni ei ole vastattu alkuperäisen kysyjän toimesta.
    Kannattaa katsoa modeemin connection arvot, jotka vastauksessani kerroin.

  • Epätoivoinen: Arvosi näyttävät olevan kunnossa, joten niistä ei kohdallasi ole kyse.
    Onko sinulla antennirasiassa DNA:n kahtiajako? Kannattaisi ehkä käydä se DNA-Kaupassa vaihtamassa varmuudenvuoksi.

  • on kahtiajako, se on kyllä vaihdettu.

  • Kutsu huoltokäynti. Muuta en enää osaa neuvoa.

  • Aivan sama ongelma valokuitu plussalla.

  • Sama ongelma valokuitu+, Sagemcom F-3686AC. Sekunnilleen tunnin välein kellosta katsomalla yhteys pätkäisee sekunniksi mikä siis aiheuttaa edellamainitut ongelmat. Routeriinhan tämä ongelma aika pitkälti viittaa.

  • Ongelman osasyy alkaa itselle selvitä. Routerin DHCP asetusten alla DHCP Lease Time on 3600 sekuntia eli tunnin. Tämän ajan jälkeen ip-osoitteet eivät kylläkään renewaa vaan pysyvät samana (kuten kuuluukin), mutta välissä tulee silti lyhyt sekunnin katkos.

    Väliaikaisena ratkaisuna on kasvattaa Lease Time esim. 24 tuntiin, 86400 sekuntiin, jolloin näistä sekunnin katkoista toivottavasti kärsii vain päivän välein. Kotikäytössä ja yhdellä laitteella tunnin lease time on jokatapauksessa tarpeettoman lyhyt.

    Se, miksi yhteys katkeaa vaikka osoitteita ei renewata jäänee selvitettäväksi. Ilmeisesti lease timen pitäisi resettaa lease timen puolivälissä, jos kone saa jatkaa saman ip:n käyttämistä. Tällöin yhteys toimii saumattomasti. Kuitenkin lease time kuluu jostain syystä loppuun asti ja ip:t vapautetaan hetkeksi, josta katko sitten aiheutuu.

  • Lease timen muuttaminen pidemmäksi ei minulla auttanut. Seuraavaksi laitan erillisen wlan-reitittimen kylkeen ja otan dhcp:n sekä wlanin siitä. Katsotaan auttaako.
    Sijainti Raisiossa, valokuitu+, Sagemcom f-3286

  • Minulla ei näin tee, kun modeemi on siltaavassa tilassa ja käytän erillistä reititintä.
    Ei pätkinyt myöskään videon katselussa, vaikka digiboxi on kytketty suoraan modeemiin.
    Modeemissa WiFi disabloitu.
    Jos modeemin WiFi:ä käyttää, kannaatta laittaa se kiinteälle kanavalle ja jos matka käyttölaitteelle on pitkähkö, niin kannatta käyttää 2,4 GHz:n taajuutta.
    Olisikohan sittenkin toisen pään ongelma?

  • Meillä toistaiseksi auttanut liittää Apple TV ethernetillä kiiinni modeemiin, ennen se meni WiFillä. Koputetaan nyt vielä puuta ennenkuin korkataan skumppa.

  • En ole näköjään ainoa tämän ongelman kanssa :-)

    3 kertaa nyt huoltomies käynyt eikä vieläkään ongelma ole korjaantunut.. ja varmistin vielä ettei ole minun tietokone joka pelkästään pätkii, laitoin puhelimella livestriimin päälle modeemin wifi:llä ja pätkäs samanlailla ja samaan aikaan kun tietokoneeltakin ja näin tuolla cmd:n pingtestillä että request timed out.

    kokeilen nyt tuota lease timen suurentamista mutta tuskin auttaa.

  • Jep, nyt on Sagemcom siltaavana ja wlan-reitin hoitamassa sisäverkon, eikä pätki enää.

  • Jyrki: Hyvä homma!
    Muutitko modeemin IP-osoitteen ennen siltaavaan tilaan muuttamista, vai eikö WLAN-reitittimesi aiheuta ristiriitaongelmaa laitteiden IP-osoitteiden suhteen?
    Toivottavasti modeemissasi on uusin päivitys, ettei päivitys muuta sitä takaisin reitittävään tilaan. Uutta päivitystä tuskin heti tulee.

    Modeemissa on paha perusvika, jota DNA ei myönnä, joten korjaustakaan siihen tuskin on tulossa 🙁

  • pitäisköhän itsekkin kokeilla tuota wlan-reititintä vai joko olisi koko operaattorin vaihto, ollut jo yli kuukauden netin pätkimistä, ollut jo vähän liian kärsivällinen tämän kanssa 😃

  • Epätoivoinen: Kaapeliverkon kanssa ei liene monillakaan paikkakunnilla vaihtoehtoja 🙁
    Eikä vaihtokaan todennäköisesti auttaisi, jos tuota modeemia käyttää. Ikävä, ettei sitä ole saanut vuokralaitteena, vaan se on pitänyt ostaa.
    Jos reitittävässä tilassa olet kaikki mahdollisuudet kokeillut, eikä niistä ole ollut apua, niin eipä taida muita vaihtoehoja olla, kun hankkia esillinen reititin ja laittaa modeemi siltaavaan tilaan ja disabloida modeemin WiFi:t.

  • Resetoin modeemin, otin wlanin ja dhcp:n pois päältä (en tiedä olisko tarvinnut ottaa dhcp:tä) ja laitin siltauksen päälle. En siis muutellut ip:tä. Nyt modeemiin pääsee käsiksi ip:llä 192.168.100.1, jos tulee tarvetta. Lisäplussana sain uuden wlan-reitittimen sijoitettua paremmin, joten näkyvyyskin on perempi.

  • Minä en ole dhcp:tä ottanut pois päältä. Tuolla tempulla modeemi ja reititin lienevät samassa verkossa. Minulla siihen ei ole tarvetta.
    Siltaavassa tilassa modeemin laitehallinta on 192.168.100.1 ja reitittävässä tilassa se on 192.168.1.1. Ainakin Asusin reitittimet käyttävät myös laitehallintaan 192.168.1.1 IP:tä.
    Kun modeemi viimeksi päivittyi, siltaava tila muuttui reitittäväksi tilaksi ja tuolloin oli IP ristiriita modeemin ja Asusin välillä.
    Minä muutin modeemin reitittäväksi tilaksi 192.168.0.1:n (ennen siltaavaan tilaan muuttamista) ja toivon, että tuo säilyisi seuraavassa päivityksessä.

  • Ok. Modeemin dhcp meneekin pois päältä siltauksen yhteydessä koska laitteet saa ip:n dna:lta? Ja tosiaan modeemi on reitittävässä tilassa 192.168.1.1 ja minun wlanreititin 0.1, eli varmaan ok.

  • Operaattoria ei kannata vaihtaa, kaapeliyhteys on kuitenkin todella hyvä yhteystapa, ollut minulla jo vuosia. Nykyisessä modeemissa on nyt vaan jotain häikkää...

  • Juu kuulemma jotain signaali häiriötä täällä meidän puolella paikkakuntaa, ainakin mitä nyt huollosta soitettiin. katotaan saako he korjattua pätkimisen, jos ei niin koitan tuolla reitittimellä vielä

  • Operaattorin verkosta tulevat singnaalihäiriöt tulee operaattorin korjata!
    Kun huoltomies käy huoltokäynnillä, hänen tulisi asia todeta ja käynnistyttää korjaustoimenpiteet.

  • Aika outoa että pelkästään minä huomasin netin pätkimisen, vaikka hän sanoi että se vaikuttaa moneen muuhunkin taloon. siellä kai ne nyt sitä korjaa, toivottavasti.

  • Pahaa pelkään, että huoltomies sulkee tapauksen ja homma jää siihen.
    Näin kävi minullakin aikoinaan, mutta kun otin yhteyttä oikeaan paikkaan, kiinteistön liittymä korjattiin.
    Pelkässä surffailussa netin pätkimiseen ei ehkä kiinnitä huomiota. Pelatessa tai videostreameja katsoessa se esiintyy selkeämmin.
    Valokaapelimodeemilla on todettu, että pätkimistä ei esiinny siltaavassa tilassa, vaikka sitä esiintyy reitittävässä tilassa. Siltaavan tilan käyttö on ongelmallista, jos verkkoon on kytketty yli 5 laitetta.

  • Joihinkin ongelmiin korjauksena voi yrittää välimuistin tyhjennystä ohjelmassa, jolla palvelua käyttää.

  • Tarkennuksena että siltaavan tilan käyttö ei ole ongelmallista kun on toinen reititin valokuitumodeemin perässä.

  • vielä tarkennuksena ennen oli dna valokuitu plus -modeemi F-3686AC ja nyt Techicolor TC7200 ollut testissä ja kaikilla pätkinyt.

  • Tietääkö kukaan mitä modeemin event logissa "16 consecutive T3 timeouts while trying to range on upstream channel 1" tarkoittaa?

    en ole ennen tuommoista nähnyt

  • Epätoivoinen: Onko sinulla Valokuitu Plus liittymä? Ainakin lähettämäsi connection arvot viittaavat siihen, että liittymäsi on Valokuitu Plus.
    Techicolor TC7200 modeemi ei tietääkseni toimi Valokuitu Plus liittymässä. Mitä arvoja tuo modeemi antaa?

  • Ei Techicolor TC7200 modeemia voi edes liittää Valokuitu Plus liittymään, kertomalla asiakaspalveluun sen CM-MAC osoitteen. Jos se on kaverin modeemi, käytät myös hänen liittymäänsä, jos sillä saat nettiyhteyden toimimaan.

  • Voisi tietenkin koittaa vaihtaa käyttölaitteeseen kiinteät DNS-asetukset (Googlen DNS palvelimet 8.8.8.8 ja 8.8.4.4).

  • valokuitu plus joo. se huoltomies antoi tän modeemin testitarkoitukseen mutta kun se pätkii vielä niin sama varmaan vaihtaa siihen toiseen modeemiin, en sitten tiedä pitääkö siitä soittaa asiakaspalveluun että saa sen toimimaan

  • Jos Techicolor TC7200 nyt toimii, niin se ei käytä Valokuitu Plus liittemää. Ymmärtääkseni voit ottaa käyttöön Valokuitu Plus modeemin ilman erillistä toimenpidettä.
    Lupasiko huoltomies palata asiaan? Jos ei, ota yhteyttä asiakaspalveluun ja pyydä uutta huoltokäyntiä ja kerro heille, että huoltomieheltä saamasi testimodeemi myös pätkii.
    0800300500 numero on ilmainen ja auki 24/7.

    Jos huoltomies lupasi palata asiaan, niin odota kohtuullinen aika, ennen kun soitat.

  • PW!

    Miten niin ei käytä Valokuitu Plus "liittemää"?

    Samaa kaapeliliittymää ne on kaikki, nimetty vain erilailla. Ja vielä lisäksi joku modeemi pystyy käyttämään suurempaa määrää kanavia kuin joku muu, mutta sillä ei ole mitään merkitystä jos ei liikuta gigasessa liittymässä.

  • Kaikki liitymät ovat samassa verkossa. Ainoastaan valokuitu modeemi käyttää tuota liittymää ja sen ominaisuuksia.

  • Jos asiakkaalla on 200 Mbit/s valokuitukiittymä, niin huoltomieheltä saatu Techicolor TC7200 modeemi ei sitä nopeutta tue, kun sitä nopeutta ei ole tarjolla vanhoissa liittymissä. Se voi tosin olla liitetty 350 M liittymään, jolloin sillä tuon likimain 350 Mbit/s nopuden saa nopeustestissä, mutta kyseessä on ERI liittymä.

  • Mitä minulle puhelimessa 3 päivää sitten huollosta sanottiin: he yrittävät löytää häiriövian mutta ei kuulostanut kovin lupaavalta enkä ole sen jälkeen mitään kuullut.. kannattaisiko mun kuitenki hommata se reititin ja kokeilla sillä siltaavalla tilalla? sen kai saa muutettua normaaliksi milloin vaan

    on kyllä aikamoista touhua jos pitää erikseen ostaa lisälaitteita itse..

  • Jos raha ei ole ongelma, niin reititin kannattaa hankkia mielenrauhan säilyttämiseksi.
    Kyllähän modeemin takaisin reitittävään tilaan saa koska vain.

  • PW: olisko sulla ehdotusta millainen reititin? Asus RT-N12 D1 3-in-1 ‐WiFi-reititin ois aika halpa, kokemuksia?

  • Enpä tuota menisi ostamaan! On aika vanhahtava ja WAN- ja LAN-portit vain 10/100 mbit/s. Taajuuksiakin on vain 2.4 GHz WLAN-puiolella.
    Jos yhteysnopeutesi on vain 100 Mbit/s tai alle, etkä koskaan nopeampaa halua, niin mikäpä siinä.
    Asusin reitittimen ovat kyllä olleet lutettavia.
    Modeemissa on 1 Gbit/s portit ja 802.11/ac WLAN nioeus. En lähtisi hitaanpaa ostamaan.
    Joku Asusin RT-AVxxx olisi parempi ratkaisu, vaikka se kalliimpi onkin.
    Minun mielestäni pelkkään modeemikäyttöön ei sen jälkeen ole enää palaamista, kun kunnon reitittimeen tottuu.

  • PW: kohta menossa ostamaan reititintä, onko mitään neuvoja miten sen saa toimimaan? johdot kiinni ja modeemista siltaava tila päälle?

  • Minulla tuli painocirhe, tarkoitin Asus RT-ACxxx reititintä.
    Ensin modeemi siltaavaan tilaan ja sitten modeemin LAN-portista kaapeli kiinni reitittimen WAN-porttiin ja muut kaapelit myös reitittimeen kiinni.
    Asennus käyntiin reitittimen mukana tulevalta CD:ltä.
    Voihan tuo onnistua toisinkin päin, mutta ainakin Asusin reitittimet käyttävät samaa IP-osoitetta kun modeemissa on reitittävässä tilassa, joten siinä tulisi IP-ristiriita, eikä asennus onnistuisi CD:ltä.

  • Dna:n modeemin ip:ksi tulee 192.168.100.1 siltauksen jälkeen, jolla sitäkin pääsee tarvittaessa hallinnoimaan. Langaton pitää ottaa myös pois päältä ja tietty sitten Asuksesta päälle.

  • DN:n modeewmin IP on siltaavassa tilassa mainitsemasi. Edellisen modeemin päivityksen yhteydessä modeemi muuttui reitittävään tilaan, jollin tuli IP-ristiriita.

  • Jep, kerroin tuon siltaavan tilan ip:n siksi että jouduin sitä itse vähän aikaa ihmettelemään kunnes löysin sen manuaalista, mitä aina viimeiseksi tulee katsottua....:-)

  • Sama vika Oulun Toppilassa, yhteys pätkii jopa useammin kuin 30m välein josta varsinkaan smartti-tv ei tykkää Netflixiä katsoessa.
    Kaikki ketjun kikat on kokeiltu eikä ole juurikaan auttanut.

  • Epätoivoisin: Mitä ovat modeemisi Connection Power arvot? Jos ovat DS ±8 dBmV välillä ja US n. 30 - 49 dBmV välillä, verkossa ei olle vikaa.
    Tarvittaesa pyydä huoltokäynti!

  • Tuohon yhteyden jatkuvuuteen olisi mukava olla joku logiohjelma, joka kirjaa poikkeamat ja jonka login voi sitten DNA:lle esittää, kun valittaa valokuidun pätkimisestä.

    Itsellä siis Helsingissä valokuitu 200/20 (Sagem 3686), joka pätkii edelleen, vaikka tuo jonkun aika-arvon asetin siihen vuorokauteen.
    Omat havaintoni tulevat, koska katson aktiivisesti ulkomaisia web-tv:tä, jolloin lähetys katkeaa.

    Tekniikasta en sen suurempia ymmärrä, eli termit sikseen. Etsin siis yhteys-kirjaajaa, josta saa häiriöistä lokin, jonka toimittaa DNA:lle.

  • Pasi: Oletko katsonut ym. mainitsemani arvot? Jos ne on kunnossa, laita modeemi siltaavaan tilaan ja hanki sen perään kunnollinen reitin hoitamaan hommaa.
    Minulla tuo ratkaisu toimii video stremeja katsottaessa hyvin.
    Modeemista löytyy myös loki.

  • PW :
    Niin paljon en tajua näistä, että ymmärtäisin edes noita edellisiä viestejä, saati ratkaisumalliasi.

    Toisekseen en todellakaan halua enää yhtään lisäboxia virtalähteineen nykyisen systeemin jatkoksi.
    Lähtökohtaisesti tämä on kuitenkin palveluntarjoajan ongelma eli-tai toimimaton tuote.
    DNA siis ratkaiskoon tuon katkeilun, mutta koska 18 vuoden Welho-DNA-kokemuksella purukuminjauhannan välttämiseksi on hyvä olla jotain, mitä näyttää, joutunen jälleen asiakkaana todistamaan yhteyden katkeilun.

  • Pasi: Pätkimiselle voi olla useita sytä mm. oman laitteen liiallinen lämpememinen, alitehoinen- tai viallinen virtalähde, muuten alitehoinen laite DNA:n vikojen lisäksi.
    Tämä on yleinen keskusteluryhmä, josta et apua saa, joten on parasta, että tilaat DNA:n asiakaspalvelusta huoltokäynti.
    Vika lienee helposti todennettavissa, joten kyllä huoltomies asian hoitaa ilman todistelujasi.

  • Sagemcom laitteena vain on ihan susi. Sopii mummoille mutta kun on paljon laitteita takana, niin alkaa ongelmat. Erityisesti dhcp:n kanssa. Mulla hdhomerun viritin joka vaatii dhcp:n ja aika ajoin koko reititin sekoaa (jopa wifi, vaikka hdhomerun on langalla). 2 tunnin homma vaikka config on varmuuskopiotu. Turha kutsua asentajaa kun ongelmaa​ei näy logissa.
  • Tää on ihan surkee tää koko valokuitu plus homma. DNA ylipäätään... Sama homma, että pätkii vajaa tunnin välein ja kestää 20-60 sekunttia ett'ä alkaa taas toimimaan...
  • Eli yhteenvetona tuota ongelmaa ei DNA ole pystynyt ratkaisemaan. Mulla otettu tuo Valokuitu plus 200 ja samat ongelmat ovat kuin tässä viestiketjussa. Yhteys katkeaa tietyin väliajoin. Pitäiskö irtisanoa tuo paska ja vaihtaa Elisan 50 MB laajakaistaan...
  • viestiketjun aloittaja täs.. joo eli korjaantu ongelma n. 3kk netin kanssa kärsittyä, vaihtoivat kaiken mahdollisen sieltä jakokaapista mikä on ulkona ja ei enää pätki 😀
    että vikapalveluun vaa sinnikkäästi yhteyttä, tais käydä 10 kertaa se korjaaja täällä ennenkuin saivat löydettyä mistä johtui tuo pätkiminen
  • Minulla myös Valokuitu Plus 200M ja tuo Sagemcom modeemi käytössä marraskuusta lähtien. Alusta asti ollut ongelmia yhteyden kanssa: yhteys katkeaa useita kertoja päivässä hyvin lyhyeksi aikaa. Vaikuttaa sekä WLAN- että Ethernet-piuhalla oleviin laitteisiin. DNA:n asiakaspalvelu ollut toistaiseksi täysin avuton, ja pyytänyt resetoimaan laitetta ja "tarkkailemaan jatkuuko ongelma". Näköjään en ole ainoa, joka tämän kanssa murehtii. Täytyy pyytää korjaaja meillekin käymään.
  • Nyt minun käskettiin asiakaspalvelusta hakea uusi modeemi lähimmästä DNA kaupasta 😀
  • Meillä on kaksi tablettia, joissa on sama käyttäjäprofiili. Kun niitä käyttää yhtäaikaa, niin toisen (vanhemman) wifi yhteys katkeaa keskimäärin 15  min välein (DNA valokuitu). Toisessa (uudemmassa) yhteys ei pätki. Mutta jos käyttää ainoastaan vanhempaa tablettia (eli uudemmassa ei virta päällä), niin yhteys toimii moitteettomasti. On kokeiltu myös niin, että laitteet on viritetty eri taajuuksille (2.5 ja 5 GHz), mutta myös silloin vanhemman laitteen yhteys pätkii, jos molemmat yhtä aikaa wifiin yhteydessä.
  • Toisessa ketjussa omaa vastaavaa haastetta käsitelty, isoin apu on löytynyt PW:n suosituksen mukaan modeemin siirtämisestä siltaavaksi ja käyttö erillisen reitittimen kanssa. Oman kokemuksen perusteella huomattavasti toimivampi ratkaisu. Sagenomin softapäivitystäkin tietysti odotellaan, joka toivottavasti tilannetta myös korjaisi.
  • Nyt kävin DNA: lla vaihtamassa modeemin. Vanhassa ei toiminut se 5G yhteys laisinkaan. Pätki ja välillä oli pimeenä pari päivää. Nyt uusi modeemi, katsotaan kuinka sen kanssa käy.
  • Samantyyppistä ongelmaa Kuopion suunnalla. Kuukausi sitten alkoi yhteys hidastumaan tosi pahasti, useita kertoja päivässä. 200 yhteys tippui 4mb tasolle, noin kolme kertaa tunnissa. Puhelimen päässä asiakaspalvelu ei löytänyt mitään vikaa, joten kävin vaihtamassa Sagemcom modeemin liikkessä uuteen asiakaspalvelun kehotuksesta. Nyt yhteys pätkii useita kertoja tunnissa. Laitoin Net Uptime Monitorin testaamaan yhteyttä, ja 12 tunnin aikana (18:00-06:00) tapahtui 53 yli 5 sekunnin yhteyden katkeamista, joista noin kolmannes kesti lähes 20 sekunttia. Huoltokäyntiä tilailemaan siis....
  • Samaa ongelmaa myös. Yhteys katkeaa useamman kerran päivässä. Sellainen tuntuma on, että uusin firmware päivitys teki modeemista epävakaan.
  • Mistähän pitäisi lähteä etsimään ongelmaa jos yhteydet ovat -12dBmV, vaikka pitäisi olla reippaasti alle tuon luvun (-2 - -8dBmV)? Modeemi katkaisee tosiaan netin useamman kerran päivässä ja oikein mitkään tässä ketjussa olevat neuvot ei ole auttaneet. Ensimmäiset 2vko toimi aivan hyvin ja nopeudetkin oli sitä mitä piti 200/20mbps , mutta nyt mennään jatkuvasti 30/20 nopeuksilla ja pätkimistä on aivan riesaksi asti. Kyseessä on siis DNA Valokuitu ja Sagecomin modeemi (samat joista tässä ketjussakin on keskusteltu).
    Koitin kytkeä toisen reitittimen kyseiseen modeemiin, mutta nopeudeksi sain vain 20/20 vaikka routteri tukee kyllä yli 125mpbs nopeutta eli ei juurikaan apua tilanteeseen.

  • Kaikista yhteysongelmista nettiyhteyden kanssa tulisi olla suoraan yhteydessä 24/7 vika- ja katveilmoitusnumeroomme p.0800 300 500, tätä kautta voimme vain arvuutella vikaa signaalitasoissa
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • BTW, "kohta entinen" missäpäin olet, kannatta alkaa sijainnilla ?
  • Kohta entinen DNA asiakas: Modeemin Power-arvosi ovat pahasti pielessä. Soita Iiro:n antamaan numeroon ja tilaa huoltokäynti!

    Jos modeemin päivitys aiheutti ogelmia 5.0 GHz:n WiFi-yhteydellä, kannattaa laitehallinnasta enabloida asetukset, jotka ovat disabloituna oletksena ja laittaa kanava kiinteäksi.
  • Kiitoksia nopeista vastauksista! Tilaan huoltokäynnin pikimiten.
  • Tuosta omasta ongelmastani hieman, ja miten se saatiin kuntoon.
    DNA vikanumerosta tiukasti väitettiin että yhteys on ok, ja omat "pätkimismittaukset" on mitä on, ja että he kyllä näkee kaiken. Samalla kehotettiin modeemin asetuksista asettamaan ipv6 ipv4:ksi. Mutta silläkin 50€ "maksupeloitteella" tilattiin se huoltokäynti. Sitten tuli se huoltomies, joka ensitöikseen sanoi että tässä taloyhtiössä on vaihdettu kaikki rauta jakokeskuksessa 2014, mutta niitä ei ole säädetty. Samalla kaveri sanoi, että hän etänä näki että modeemi antaa koko ajan virheitä "Uncorrebtables" sarakkeessa (tämähän näkyi varmaan myös DNA vikapuhelimessa??). Kun päästiin jakokeskukselle, huoltomies totesi että koko taloyhtiön kaapelit oli löysällä. Siinä säädöt tehtiin, ja kaapelit kiristettiin... ja täts it!! Sen jälkeen on pelannut todella hyvin! Ja huoltomies sanoi vielä, että muuta ipv4 ipv6, koska se toimii erityisesti Windows 10 järjestelmillä paremmin. Pientä sakkailua vikapalvelussa, mutta huoltomies oli ihan Kuningas!
  • Kiva kuulla hyvästä asentajasta, Petri.
    -ei, en todellakaan ole DNA-liitännäinen, mutta hyvistä asentajista kannattaa aina laittaa palautetta, jotta pitävät työpaikkansa nykyaikana.
    Oma 20/200-valokuitu pätkii edelleen, mutta onneksi niin salamoina, ettei web-tv katkea enää. #helsinki00200
    Kestämätöntä on sensijaan win10, joka ei ymmärrä tuon katkon osuessa, että on jo aloitettu päivitys, vaan herjaa ettei "mitään päivityksiä ole tehty". manuaali-duunia, huoks...
  • Samoja ongelmia Oulussakin moninpelit pätkivät pahimmillaan puolentunnin välein. Koitetaan kasvattaa Lease Time esim. 24 tuntiin eli 86400 sekuntiin jos tämä auttaisi.
  • Jos tietää mitä tekee niin voi vilkaista experttitilaa mutta jos tumpeloi saa myös värkin sekaisin
    Expert ja salasana NQ1707542003277

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.