Valtakirja liittymämuutoksia varten

DNA Äly-, DNA Rajaton- ja DNA Veppi -liittymien osalta voit valtuuttaa toisen henkilön hoitamaan omistamiesi liittymien asioita suoraan Minun palvelussani osoitteessa https://minunpalveluni.dna.fi

Kirjauduttuasi Minun palveluuni, klikkaa esim. puhelinliittymäsi -laatikon alta löytyvää Siirry palveluiden hallintaan -linkkiä. Tämän jälkeen valitse Lisätiedot ja hallinta -> Liittymän hallinta ja klikkaa Siirry muokkaamaan.

Valtakirjan lisääminen onnistuu heti tämän jälkeen sivun vasemmalta löytyvästä Omat tiedot -kohdasta alalaidasta kohdasta Valtakirjat.


Muita tilanteita varten voit täyttää oheisen valtakirjan ja toimittaa sen joko skannattuna osoitteeseen palvelu@dna.fi, lähimpään DNA Kauppaan tai postitse osoitteeseen DNA Oyj / Asiakaspalvelu, PL 100, 01044 DNA.

Kommentit

  • Liittymäni on isäni nimellä , voinko käydä itse vaihtamassa sim-kortin liikkeessä ?

  • Hei Roosa,

    vain liittymän omistaja voi vaihtaa liittymälle uuden SIM-kortin.

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Jos valtakirja tehdään oman numeron siirtämiseksi yritykselle, niin mitä laitetaan 'valtuutetun nimi' ja 'hetu' kohtiin?

  • Hei Mikko!

    Jos kyseessä on valtakirja numeronluovutuksesta kuluttaja-asiakkaalta yritykselle niin tulee valtuutetun nimi ja henkilötunnus kohtiin kirjata siis yrityksen nimi ja y-tunnus.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Hei,

    Millainen valtakirja tarvitaan, kun isä haluaa siirtää liittymän täysi-ikäisen tyttärensä nimiin?
    Tytär on ollutkin numeron ja liittymän käyttäjä.

    Kiitos nopeasta vastauksesta!

  • Hei Jaana!

    Kuten aloitusviestissä on kerrottu, niin valtuutus onnistuu suoraan Minun palveluni kautta jos kyse on DNA Äly-, DNA Rajaton- ja DNA Veppi -liittymista. 

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Niin...siis millainen valtakirja tarvitaan, kun isän nimissä oleva liittymä siirretään täysi-ikäisen tyttären nimiin, joka on ollutkin numeron ja liittymän käyttäjä?

    Kiitos nopeasta vastauksesta!

  • Valtakirjasta pitää selvitä valtuuttajan ja valtuutettavan nimi, henkilötunnus, valtuuttajan yhteysnumero, päiväys, sekä mihin valtakirja on tarkoitettu. 

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Hei "Sini"-nimellä esiintyvä asiakaspalvelija,

    yritin lisätä valtakirjan, mutta sepä ei onnistu, kuten jo aikaisemmassa viestissäni totesin. Nettisivuillanne todetaan, että valtakirjan voi lisätä heti kirjautumissivujen alalaidasta, siellä ei kuitenkaan ole tällaista mahdollisuutta. Siellä ei ole kohtaa "valtakirjan lisääminen" vaikka kuinka etsisi. Jospa hiukan skarppaisitte - ja rupeaisitte käyttämään oikeaa nimeänne asiakaspalvelutehtävissänne.

    "Omistaja ei ole valtuuttanut sinua, joten tämä asia ei etene" kirjoitatte tylysti, mikä sanavalinta ei sovi ensinnäkään asiakaspalveluun. Siksi toisekseen, valtuuttajanihan on nimenomaisesti tehnyt niin, jopa puhelimitse ollessani hänen vieressään, kun hän ensin antoi asiakaspalveluunne tiedot numerosta, joka piti alun perin siirtämän, ja sitten puhelimen minulle, jotta jatkaisin asiointia asiakaspalvelussanne hänen puolestaan. Ei kai joka ainut kerta tarvitse meidän istua vierekkäin, ja hänen antaa samaa lupaa samaan asiaan aina uudelleen ja uudelleen.

  • Hei "Sini"!

    Valtakirjan lisäämisen ohjeita on nyt tarkennettu. Toivottavasti saatte nyt valtuutuksen hoidettua näillä ohjeilla.

    Kaikki asiakapalvelijamme käyttävät työssään omia nimiään. Pahoitteluni, mikäli tämän suhteen on ollut jotakin epäselvyyttä.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Vaan kun ei löydy, olen etsinyt sitä ensin itsenäisesti, eikä löytynyt, sitten vastaanottanut ohjeistuksenne, eikä löytynyt, ja nyt vielä tämän viestinne, mutta siltikään ei löydy kohtaa, jossa olisi linkki valtakirjan lisäämiseen sivun alalaidassa. Sellaista ei yksinkertaisesti ole näkymässäni.

    En siis saa asiaa hoidettua näilläkään ohjeilla, mutta ei hätää, emme ole enää vaihtamassa liittymää teille.:)
  • Sama ongelma kuin edellisessä, asiakaspalvelusta pyydetään lisäämään valtakirja että tytär voi hoitaa asioita, mutta MISTÄÄN ei löydy sellaista linkkiä. Voisitteko ystävällisesti tarkistaa ohjeistuksen vielä kertaalleen.
  • Ohje on nyt päivitetty.

    Kirjauduttuasi Minun palveluuni, klikkaa esim. puhelinliittymäsi -laatikon alta löytyvää Siirry palveluiden hallintaan -linkkiä. Tämän jälkeen valitse Liittymän hallinta ja klikkaa Siirry muokkaamaan.

    Valtakirjan lisääminen onnistuu heti tämän jälkeen sivun vasemmalta löytyvästä Omat tiedot -kohdasta alalaidasta kohdasta Valtakirjat.


    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Ei minullakaan näy tuo valtakirja-kohta ollenkaan omissa tiedoissa eikä missään muullakaan sivulla alalaidassa, missä vika?! Yritämme siis saada isäni tv-palveluita (netti- ja viihdepalvelut) valtuutettua, jotta minä voin hoitaa niitä, koska isäni ei osaa. Valtakirja-kohtaa ei vain löydy Omat tiedot-sivulta.
  • Hei Saara!

    Mikäli valtakirjan lisääminen ei onnistu itsepalvelussa, voit lähettää sen myös sähköisen yhteydenottolomakkeen kautta täällä.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Miten DNA puhelin liittymä muutetaan toisenlaiseksi, muistisairaalla isälläni on dna super äly 1M 350. Helvempiakin liittymiä dna:lla näkyy olevan, harmi että jokaiseen on dumpattu data mukaan vanha ihminen ei sellaista tarvitse.
    Joten vaihtohomma jää sittten minun tehtäväksi.

    ilmeisesti siinä tarvitaan valtakirja valtakirja_FIN.pdf joka pitää lähettää jonnekin.
    melko hankalaksi tämä on tehty. Joten yksityiskohtaiset ohjeet olisi paikallaan.
    kiitos.
  • Netissä tai DNA:n asiakaspalvelussahan asiat hoituu.(Minun palveluni)
  • Ei osaa isä käyttää tietokonetta.eikä tunnuksista ole tietoa.(minun palveluni) on henkilökohtainen käsittääkseni.Omat tunnukset on mutta ei niillä toisen liittymää voi muuttaa.Lähimpään dna asiointi pisteeseen on vissiin 50km,...hienoo@#%&##
  • Puhelin on keksitty jo,ja numerot löytyy vaikka laskusta!
  • Hei Keijo!

    Kuten Tapio jo ohjeistikin, onnistuu liittymätyypin päivittäminen joko liittymän omistajan omilla tunnuksilla Minun palvelussani tai asiakaspalvelun kautta eli näppärimmin soittamalla numeroon 044 144 044. Mikäli sinä haluat hoitaa asiaa liittymän omistajan puolesta, tarvitaan valtakirja, jonka voit toimittaa meille tämän viestiketjun ohjeiden mukaisesti.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Missä tuo Mobilipalvelut laatikko sijaitsee????
    Sakari Häyrinen
  • Hei,
    Tuota laatikkoa ei ole ollut meillä enää vuosiin.
    Jaana Elo
  • Hei, kiitos huomiostanne, ohjeet on nyt päivitetty.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Hei. Onko valtakirjan voimassaololle kestoaikaa?

    Jarno
  • Hei Jarno!

    Valtakirjan voimassa olon voi sen tekohetkellä määritellä. Se voi olla siis voimassa vain tietyn ajanjakson tai toistaiseksi.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • "Hei Jarno!

    Valtakirjan voimassa olon voi sen tekohetkellä määritellä. Se voi olla siis voimassa vain tietyn ajanjakson tai toistaiseksi.
    DNA Hanna palveluneuvoja
    12 Elo  "                                                                                  Ilmoita 

    Tähän samaanvaltakirja-aiheeseen liittyen haluan antaa nyt palautetta. Uskokaa tai älkää, mutta meni täysin käpy tähän DNA:n toimintaan!!!
    Olen tehnyt valtakirja-sopimuksen isäni liittymään, jotta saan hoitaa kaikki hänen liittymäasiansa. Nyt soitin asiakaspalveluunne uuden sim-kortin aktivoinnin vuoksi. Asiakaspalvelijanne sanoi, että minulla ei ole voimassa olevaa valtakirjaa, tai ei siis näy mitään valtakirjaa isäni liittymään. Hän sanoi myös, että valtakirja on voimassa vain 3v kerrallaan. Ihmettelen kyllä suuresti, että tämä 3v ei täsmää esimerkiksi tämän yllä olevan Hanna-palveluneuvojan ohjeistuksen kanssa. Emme myöskään valtuutusta tehdessämme sopineet mistään määräajasta, vaan sovimme nimenomaan, että minulla on oikeus sopimushetkestä lähtien hoitaa isäni koko liittymäomistuksen ajan kaikki hänen asiansa. Ja nyt tämä puhelimen päässä oleva tyyppi ei suostu millään aktivoimaan puhelimessa tätä korttia. Hän pyysi aktivoimaan netissä. Isälläni ei ole pankkitunnuksia, joten aktivointi ei onnistu netissä eikä minun tunnukset kelvanneet, vaikka minulla on käyttöoikeus isäni pankkitiliin. Isäni asuu eri paikkakunnalla ja oli tarkoitus, että laitan puhelimen käyttökuntoon huomiseen mennessä. Hänellä ei siis ole edes vanhaa puhelinta siellä kotonaan tällä hetkellä, koska se on minulla täällä minun kotona ERI PAIKKAKUNNALLA. Nyt istun koko huomisen armaan illan säätämässä sitä puhelinta siellä isän luona 12h työpäivän jälkeen. ETTÄ PISTÄÄ VIHAKSI!!!
    Jos ei nämä asiat ala sujumaan tässä asiakaspalvelussa puhelinsoitolla, lähtee kuusi (6) DNA-liittymää ihan just vaihtoon. Kauppakeskusten käytävillä on hyvinkin palvelualttiita operaattori-edustajia, joilta varmasti löytyy hyviä tarjouksia, joihin tarttua. Jotta alkakaahan siellä asiakaspalvelussa miettiä jotain hyvitystä tästä typerästä pompottelusta ja ihmisen ajan hukkaamisesta.
    Ei niin ystävällisin terveisin
    Mia

    Mia Dyhr-Kiuru
  • Hei Mia!

    Todella ikävä kuulla hankaluuksista isäsi liittymän uuden SIM-kortin aktivoinnin kanssa. Toivotaan, että löydätte tilanteeseen ratkaisun ja saatte muutoksen tehtyä. Uusi kortti voidaan aktivoida vain omistajan tai tämän valtuuttaman henkilön toimesta, joten ilman voimassaolevaa valtakirjaa tämä ei ikävä kyllä onnistu. Jos isälläsi on mahdollisuus käyttää jotakin puhelinta, saa hän uuden SIM-kortin aktivoitua myös soittamalla itse asiakaspalveluumme. 

    Valtakirja voi olla voimassa voimassa asiakkaan ilmoittaman ajan tai toistaiseksi. Jos valtakirjassa on määritelty voimassaoloaika, voi tämä olla koreintaan kolme vuotta alkupäivämäärästä. Jos taas valtakirjassa ei ole ilmoitettu voimassaoloaikaa tai sen on määritetty olevan voimassa ”toistaiseksi”, on valtakirja voimassa toistaiseksi tai niin kauan kunnes asiakas tahtoo valtuutuksen purkaa.

    DNA Ida S palveluneuvoja

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.