Siirry uusimpaan kommenttiin

Vanha DNA TV Hubi päivitys, maaliskuu 2020

DNA / Ville Partanen avaa jokaisen DNA TV Hubi päivityksen yhteydessä oman keskustelun. Tämä keskustelu on avattu 10.3.2020.

Vanha päivityskeskustelut suljetaan viimeistään muutama päivä sen jälkeen kun, kun uusi keskustelu avataan.

Tämä ketju koskee vanhaa DNA TV:ä eli tuotetta joka on ostettu ennen 13.2.2020. Mikäli olet ostanut tuotteen tämän jälkeen tai olet siirtynyt uuden DNA TV:n käyttäjäksi niin keskustelu DNA TV:ä löytyy täältä:

https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uuden-dna-tv-myynti-alkaa-1322020/

DNA TV -hubin applikaatiopäivitys. Alla olevat tiedot päivitetty 10.3

Nyt käytössä oleva DNA TV versio: 1.0.36

Julkaisuajankohta: Jaossa alkaen 9.3

Uusimman version löydät seuraavasti: Avaa DNA TV sovellus > paina menu > DNA TV asetukset > Tarkista päivitykset

Päivityksen sisältö:
  • Viallinen Play kaupan linkki poistettu
  • Cirkus ohjelmakirjasto poistunut DNA valikoimasta joten linkki poistettu
  • Jos asiakas siirtyy uuteen DNA TV tuotteeseen ja vanha DNA TV tunnus menee kiinni, Hubi ohjaa automaattisesti Android päivitysisivulle

HUOM: Laite kannattaa käynnistää uudelleen DNA TV päivityksen jälkeen.

DNA TV -hubin firmware / Android-päivitykset. Alla olevat tiedot päivitetty 6.11

22.10 eteenpäin jaossa Android N eli kokonaan uusi Android versio. Numero 7.1.1.

Päivityksen sisältö:
  • Mustaa ruutua DVB tai IPTV kanavilla ei tulisi esiintyä lainkaan
  • Hubin ei pitäisi hyytyä kesken käytön eli virtoja ei pitäisi joutua ottamaan irti
  • Netflixin ”haluamaasi sisältöä ei voida näyttää….” virheen esiintymistodennäköisyys laskee todella paljon
  • Kovalevyn ei pitäisi kadota tai hävitä
  • Kerta sekä jatkuvat kovalevytallenteet toimivat luotettavammin
  • Vihreä LED ei syty itsekseen keskellä yötä jos kovalevy kytketty (jos valo syttyy, tallennuksessa on todennäköisesti konflikti)
  • Netflixissa toimii HDR (edellyttää kalleinta Netflix profiilia)

DNA suosittelee päivittämään firmwaren sillä se parantaa merkittävästi laitteen luotettavuutta.


Seuraavat kehitysversiot tulevat uudelle DNA TV:lle joten DNA suosittelee siirtymään uuteen DNA TV tuotteeseen. Uudessa tuotteessa on merkittävästi lisää uusia ominaisuuksia.

Siirto onnistuu soittamalla asiakaspalveluun. Soiton aikana vaihdetaan kodin laajakaista ja DNA TV yhdellä kertaa. Tarkistamme, että netin nopeus on kohdallaan ja että asiakkaalla on uusi ja laadukas modeemi. Samalla myös muutetaan mahdolliset lisätuotteet kohdalleen kuten maksu TV paketit ja mobiililaajakaistat. Muutoksen myötä asiakkaalle tulee uusi 24kk määräaika.

Mikäli asiakkaana et halua uusia laajakaista- ja TV tuotteita voit jäädä odottamaan DNA:n tekemään siirtoa. Siirrot aloitetaan kevään aikana. Tällöin tuotteen määräaika ja hinta ei muutu mutta saat käyttöösi uuden DNA TV:n.


DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja Ilmoita asiaton sisältö

Kommentit

  • Miksi tuosta päivityksestä ei ole tietoa tuolla päivityssivustolla?

    https://www.dna.fi/tuki-tv-hubi-paivitykset

    Pekka
  • Eilen tuli päivitys, ei muuta huomioitavaa kuin nuo pari kuvaketta poistunut.
    Tuolla ylempänä lukee kovalevyn ei pitäisi hävitä, se huvittaa, kun juurikin tuon lokakuisen päivityksen jälkeen se alkoi hävitä, sitä ennen toimi.
    Minä ostin tuon kovalevyn syyskuussa, eli sain kuukauden nauttia sen toimivuudesta. Nyt sillä ei ole ollut mitään virkaa, kun ei voi luottaa, että haluttu ohjelma tallentuu sinne, olen käyttänyt vanhaa tallennintani, se toimii kuin junan vessa.

    Dna:lle kuitenkin raha kelpaa joka kuukausi tuosta levystä vielä syyskuuhun -21 asti, kiva juttu. 👎🤬
    Rami
  • Niinpä, ei vaikuttanut päivitys ainakaan positiivisesti kovalevyyn. Hubi hukkaa kovon vähintään kerran vuorokaudessa, seurauksena joko ajansiirron toimimattomuus tai totaalinen levyn katoaminen. Korjauksena toimii useimmiten vain buutti tai virtabuutti.

    @Ville Partanen:
    Testatkaa tällä kertaa kunnolla uuden hubiohjelmiston kovalevy-yhteys myös täydellä levyllä ja samanaikaisella tallennuksella ja ajansiirrolla! Kysymys ei ole rikkinäisestä levystä vaan vanhan hubiohjelmiston kyvyttömyydestä pitää yllä luotettavaa yhteyttä levyyn, näin sanon muutaman kymmenen vuoden kokemuksella it-alalta.
    Max
  • Ja miksi on niin vaikea laittaa tuonne päivityssivustolle tietoa tuosta uusimmasta päivityksestä?

    https://www.dna.fi/tuki-tv-hubi-paivitykset

    Pekka
  • Terve!

    Uusi hieno päivitys ja kovat odotukset, samalla takaraivossa pieni pelko, että näinköhän tälläkään kertaa..

    Oliko teillä tarkoitus, että asetukset/sovelluskauppa veisi johonkin tämän päivityksen myötä vai onko jäänyt kehitystyö kesken? Nythän Netflix on ainut suoratoistopalvelu mihin uuden alustan alta pääsee. Miten lisään Viaplayn listaan? Liitteenä kuvat. Päivitys ladattu tänään 11.3. Klo 21.00jälkeen. Ps. Laite käynnistetty päivityksen jälkeen uudelleen

    Tero K.
  • Hei,
    Haluaisin saada sen aiemman EPG aikalinja ominaisuuden takaisin. Uudella 4kpl kanavia kerralla näkyvissä ja siirtyminen hidasta uusiin 4kpl kanaviin ja kuitenkin haluisin rullata ohjelmat lävitse aina viasat historyyn asti eli kuljen kanavien 1- 400+ välillä ja punainen aika viiva kertoisi missä kello menee ja voin nähdä, koska uudet ohjelmat alkavat ja mitkä olivatkin jo nauhoituksessa. Vanha oli parempi.

    Nyt käyttökokemus on sama kuin yrittäisi lukea vanhaa isoa hesaria wc paperi hylsyn lävitse eli ei oikean näe mitään nopealla vilkaisulla.

    Janne
  • Minulle tuota päivitystä ei ole tullut. Ei löydy vaikka olen käynyt tarkastamassa päivitykset. Milloin mahtaa tulla, on kuitenkin laitettu jakoon jo reilu viikko sitten. Ja turha sanoa että soita asiakaspalveluun, kun en aio jonottaa/maksaa kun vika ei ole minun aiheuttama.
    Ulla
  • Ei ole tullut minullekaan, soitin aspaan aamulla.
    Samat liirumit (tyhjennä välimuisti jne...) lateli joku lomalata just tullut, oli melko pihalla vilä lomalainen.
    Mutta ihmettelyni jälkee odotutti hetken ja sanoi tarkistavansa asian, mistä lie tarkistanut, kun sitten kertoi, että tulossa on jahka kerkee. Ei kaikille yhtäaikaa.
    Laskutusta myös ihmettelin, ei sekään oikein selvinnyt, no ehkä vielä loma rasittaa.
    Pertti O
  • Kumma kun muut päivitykset on tullut jo julkaisupäivänä ja nyt luulisi päivitettäviä laitteita sillä päivityksellä olevan vähemmän, kun osalla jo uusi dna tv. Itse en ainakaan päivitä siihen ennen kun toimii myös kovalevy siinä.
    Ulla
  • Kovalevy episodista myös kyselin, ei osannu siitäkään mitään kertoa, muuta kun sen että ei ole aikataulusta tietoa.
    Pertti O
  • Moikka! En ole seurannut päivityksiä pariin kuukauteen, mutta jos päivitän tähän uuteen niin 1) toimiiko HBO vieläkään 2) toimiiko chromecastin peilaus 3) toimivatko nämä edellä mainitut uudessa DNA TV-hubissa?
    Jay Electronica
  • @ Jay ....

    Se on tuo toinen ketju, missä puhutaan uudesta DNA tv:stä.

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uuden-dna-tv-myynti-alkaa-1322020/


    Pertti O
  • *piti kirjoittaa ’uudessa päivityksessä’, ei ’uudessa hubissa’. Mun vika! :).
    Jarno Kujanpää
  • Uusin päivitys (DNA TV versio: 1.0.36) on julkaistu 9.3.2020 eikä siitä ole vieläkään mitään tietoa tuolla päivityssivustolla vaikka eletään jo 20.3.2020:

    https://www.dna.fi/tuki-tv-hubi-paivitykset

    Nopeaa toimintaa DNA:lta.
    Pekka
  • No eihän sitä ole edes jaettu kaikille ja kun kyselin sen parään asiakaspalvelu vastasi, että päivitys pieni ja aikataulusta milloin saisin sen ei mitään tietoa. Niiden palvelut vain huononee ja selitykset sen mukana.

    Ulla
  • Parempi kun ei tule, kun nyt tuntuu toimivan edes jotenkin 😀
    Arppa
  • Chromecast lopetti taas toiminnan, ei auta sovelluksen tietojen tyhjäys.
    Onko korjausohjeita ?
    Waari
  • @ Ville P ja DNA yleensä.

    Missähän tämä päivitys viipyilee ?
    Eikai tässä uskalla edes haaveilla siirtymistä Uuteen versioon ennen kun tämä helpottava versio on päivittynyt.
    Toivottavasti päivitys ei sitten pilaa nyt toimivaa kokonaisuutta.
    Haluttaisi jo päästä sitä Uutta testailemaan ja kehumaan (moittia sitä ei kaiketi tarvitse)
    Kehitystarpeita siihen jo olisi
    -äänenvoimakkuuden säätö hubilla lineaariseksi, noin niinkun päällimmäisenä
    (taitas olla satakunta muutakin, mutta niistä sitten kun päivitykset on tehty)

    ps. onko tämä helpottava päivitys mahdollista poistaa jos kaikki menee päin sitä kuuluisaa per..... 


    Pertti O
  • Koska tämä saatanan hubi alkaa toimia niin kuin on luvattu !!!!
    Miksi vanhat asiakkaat ovat eriarvoisessa asemassa uusiin nähden uuden dna-tv:n
    softan jakelussa, se on ihan vit,, väli onko asiakkuutta jäljellä 2 tuntia vai 2 vuotta.
    Vanhat asiakkaathan ovat tuonkin softan kehityksen maksaneet.

    Koska alkavat esim. ohjelmatiedoissa näkymään kausi ja jakso tiedot, myös maksu kanavilla ????

    Aikoinaan kun otettiin dna-tv, niin sanottiin että mobiili versiossa on samat toiminnot kuin hubissa ja paskan maku mobiilissa ei voi katsoa kaikilla kanavilla edes suoratoistoa, eikä edes kaikki maksukanavat näy kanava listalla !!!
    Fubar
  • HEI HALOO DNA

    Missä tämä päivitys viipyy, on pian kulunut 2kk julkaisusta.

    Oliskos jo aika edes vastata kysymykseen!!

    Pertti O
  • Ei täällä kukaan tunnu vastaavan. Kohta neuvotaan ottamaan yhteytta asiakaspalveluun, joka ei myöskään hyödytä mitään. Minulle vastattiin ettei tiedä milloin tulee ja "lohdutuksen sanana" oli ettei päivitys olluy iso ja siinä ei ollut oikein mitään uutta. Onneks kohta loppuu sopimus ja näillä näkymin ei se enää jatku vaan lentää hubi  ******aholle.
    Ulla
  • Olkoon iso tai pieni päivitys.

    Siinä tuo Ville P:n maininta em. päivityksestä:
    -Helpottaa siirtoa uuteen....
    on minulle lähestulkoon kynnyskysymys, ennenkuin uskallan pyytää siirtoa uuteen.

    Joten odotan jotakin tapahtuvaksi, edes tietoa siitä missä tökkii.
    Pertti O
  • Ei tuo päivitys mitään uutta tuo, parit kuvakkeet häipyy toimimattomia. Kovalevykin häviää aika-ajoin, niinkuin ennenkin.
    Päivitys kesti n. 5 sekkaa, joten ei kannata pidätellä henkitystä.
    Rami
  • Hei! En päivityksen jälkeen saa Areenaa auki. Olen hakenut sen uudestaan, ei auttanut. Muut, esim Svt play näkyy kuin ennenkin. Asensin ja hankin  hubin vain pari viikkoa ennen päivitystä, ilo areenasta jäi kovin lyhytaikaiseksi. Miten Areenan saa takaisin toimivaksi?
    Eehoo
  • @Eehoo
    Onko sulla DNA:n kaapelinetti? Se saattaa olla nyt ongelmana (IPv6).
    Tuolla siihen ratkaisuja, jotka voi toimia tai sitten ei: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/kaapelimodeemin-ohjelmistopaivitys/

    Jos taas sovellusongelma, niin sen tiedot ja välimuistin voi tyhjentää alkuun (Sovelluksen poistaminen ei välttämättä tyhjennä kaikkia tietoja.)
    JJJ
  • @Eehoo
    Mikä päivitys sinulle tuli?

    Pertti O
  • Meillä myös viimeisimmän päivityksen jälkeen Areena ja Ruutu toimii todella satunnaisesti, yleensä ei ollenkaan. Perkele mitä puuhastelua siellä DNA:lla oikein pidetään?
    Mikko
  • WTF !!!!
    Kaikilta kanavilta puuttuu ohjelmatiedot !!?
    Mitä helvetin undulaatteja siellä oikein puuhastelee ???

    Tässä on jo VUOSIA toivottu edes PERUS toimivaa ohjelmistoa, mutta haaveeksi taitaa jäädä.
    Nämä undulaatit on myös vuosia rukanneet tätä matolaatikkoa ja tuntuu/näyttää siltä että mitään EI olla opittu, sekin vaatii tietynlaista "ammattitaitoa" mitä tuntuu olevan kyseisessä kehitystiimissä.
    Jos rauta ei ole olennaisesti muuttunut vuosien varrella, niin mistähän mahtaa olla toimimattomuus kiinni !??

    Terveiset taas Tuotekehitysjohtaja Ville Partaselle.
    Fubar
  • Päivitin tänään kokeekesi HBO-sovelluksen uusimpaan versioon (päivätty toukokuussa 2020), ja näyttäisi, ettei kuva nykisi enää samaan tapaan kuin aiemmilla versiolla (kesästä 2019 maaliskuuhun 2020). Eli nyt vaikuttaisi uusin HBO-sovellusversio olevan ihan käyttökelpoinen.
    Käytössäni vielä vanha DNA TV hubi kovalevyllä viimeisimmällä sovellusversiolla 1.0.36.
    Vesa H
  • Pöh. Ei sittenkään toiminut toukokuun -20 HBO-versio nykimättä hubilla (vanha dna tv). Innostuin liian aikaisin. Anteeksi tulkinnanvaraisen uutisen levittämisestä.
    Vesa H
  • @DNA Ville Partanen Kevät on jo aika pitkällä... Missä mennään tuon DNA:n tekemän siirron kanssa ...kovalevyasiakkaille?

    "Mikäli asiakkaana et halua uusia laajakaista- ja TV tuotteita voit jäädä odottamaan DNA:n tekemään siirtoa. Siirrot aloitetaan kevään aikana. Tällöin tuotteen määräaika ja hinta ei muutu mutta saat käyttöösi uuden DNA TV:n.
    DNA Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja 10 Maa
    Olli S.
  • "Netflixin haluamaasi sisältöä ei voida näyttää….” virheen esiintymistodennäköisyys laskee todella paljon"

    Uuden dnatv:n päivittämisen myötä (vko 22 päivitin) on ongelma esiintynyt paljon useammin. Enää ei auta edes virtojen sammutus koneesta tai piuhan roikottaminen. Ei vaan toimi. Oisko tähän jotain ratkaisua? Kaapelissa ollaan.
    Jii
  • "Pöh. Ei sittenkään toiminut toukokuun -20 HBO-versio nykimättä hubilla (vanha dna tv). Innostuin liian aikaisin. Anteeksi tulkinnanvaraisen uutisen levittämisestä."

    Ei toimi ei, koska hubi on mitä on. On se käsittämätöntä, että Kiinan pikkupajoilta tulee 30€ boksia, jolla sovellukset toimivat täysin ongelmitta, mutta suomalainen operaattori ei saa omaansa toimimaan, ei sitten millään.
    Mikko
  • Ville Partanen Tuotekehitysjohtaja !!!!

    Sanoista TEKOIHIN.
    - Hubiin alku vuodesta luvatut päivityksety kaikille, ilman mitään lisä häslinkiä.
    - Täysin toimiva ohjelmisto, myös kovalevyn käyttäjille.

    Koskahan tämä pelleily loppuisi ??!

    Fubar
  • Edelleenkin vanhasta DNA-tv:stä versio 1.0.35 on se mitä tarjolla ja TV-hubi kertoo:
    "Sinulla on jo uusin versio".

    Näyttää että asiakkaat joilla vanha DNA-tv hubissaan ja kovalevy on tyyten unohdettu. Siitä päivästä kun "uusi" DNA-tv julkaistiin helmikuussa, vanha DNA-tv on vain rapautunut ja tullut entistäkin epävarmemmaksi. Etenkin kovalevytallennusten osalla tapahtunut täysi katastrofi helmikuun jälkeen.

    Kovalevytallennukset toimivat täysin miten sattuu - tallennukset jäävät päälle, ts. tallennus jatkuu jopa päiväkausia täyttäen kovalevyn. Osa jatkuvista tallennuksista vain katoaa, aivan kuin vanhenisivat. Osa kovalevytallennuksista tulee tuplina - siis sama jakso (samaan aikaan tuleva) tallentuu tuplana, kahteen kertaan, jopa toisinaan kolmeen kertaan. Välillä tallennus samasta jaksosta tallentuu alkamaan 5 tai 10 minuuttia aikaisemmin, siis tupla mutta eri tavalla tupla. Näyttää myös siltä että tallennussäännön muuttaminen ei enää vaikuta.

    Tilanne vanhan version kanssa alkaa olla sietämätön. Ja mitään aikataulua ei ole olemassakaan siitä milloin uudessa versiossa toimii kovalevy.

    Olen raportoinut asiakaspalveluun vanhan verison ongelmista, aspahan ei sano muuta kuin: "Vanhaan ei tehdä enää korjauksia eikä vikatkiettejä saa enää siiihen avata" ja "Sinulla on oikeus irtisanoa sopimus jos et ole tyytyväinen siihen kuinka vanha DNA-tv ja kovalevy toimii"

    Olen sitä mieltä että jokainen asiakaspalvelija, jonka sanastoon kuuluu tarjota ensisijaisesti sopimuksen irtisanomista, pitäisi välittömästi irtisanoa.
    A-P
  • Jäi vielä kertomatta, osa tallennuksista, tuplista on haamuja. Kun kovalevytila totaalisesti loppuu, silti tallennuksia nollapituisina ilmestyy. Näitä ei saa edes poistettua ongelmitta. Jatkuvasti täytyy käyttää virtajohto irti. Valtaosa näistä haamuista jopa häipyy kun virtakaapelia käyttää irti.

    Ja tässä useamman kerran käynyt niin että TV-hubin DNA-tv söhellys käynnistyy vain mustalla ruudulla. Kanavanauha [OK] kyllä näkyy mutta kaikki kanavat pelkkää mustaa. Joku päivä jouduin käydä 5 kertaa virtakaapelit irroittamassa ennenkuin DNA-tv heräsi.

    Tästä kaikesta ihanuudesta pitää vielä maksaa.

    @DNA Ville Partanen
    Alkaisi olla aika laittaa palveluita VIIMEINKIN kuntoon!
    A-P
  • Ei taida tätä viestiketjua enää lukea kukaan DNA:n puolelta...
    Out of sight, out of mind :-(
    Ongelmaa ei ole, kun sitä ei huomioi asenteella taitavat mennä.
    ESE
  • Uuden DNA TV myynti alkoi 13.2.2020 uusille asiakkialle. Koska me, jotka olimme jo ennen sitä DNA TV tilaajia, saamme sen päivityksen hubiin. Sehän luvattiin kevään kuluessa. Nyt alkaa jo syksy. Kohta entinen DNA asiakas.
    KGL
    Karl-Gustaf Lindström
  • Kyllä verenpaine nousee koko DNA touhussa. Pitänee soittaa asiakaspalveluun ja yrittää saada DNA TV sopimus purettua. Tuntuu käsittämättömältä, ettei vanhoja DNA TV hubi kovalevy-asiakkaita huomioida millään. Inhimillistä olisi 50% hyvitys joka laskusta. Jos tässä joutuu sopimuskauden loppuun olemaan niin varmasti vaihtuu kaikki palvelut liittymät yms.
    Infamous
  • Meillä ei ainakaan ole kiire siirtyä uuteen, kun ei siinä kovalevy toimi.
    Eikös sen uuden saa ihan vaan ottamalla yhteyttä asiakaspalveluun?
    Little less conversation and little more action
  • Saa sen uuden pyytämällä, mutta se kovo ei toimi ja DNA:n älynväläys, jos itse pyydät siirtoa, tulee hubin kanssa uusi 24kk sopimus samalla.

    Voi vaan kuvitella miten huonosti kovo toimii uudessa tällähetkellä ja ilmeisesti eivät osaa vikaa korjata, kun kovalevytuen julkaiseminen asiakkaille kestää ja kestää...
    JJJ
  • Jään kiltisti odottamaan. DNA TV ja hubi on meillä aika vähäisessä käytössä kun on toimivampia vaihtoehtoja. Odotellessani harkitsen DNAn asiakassuhteen lopettamista kokonaan.
    KGL
  • Jeps, tää uusin päivitys saattaa toimia, mutta missä on kanavien järjestyksen muokkaus toiminto. Nyt kanavat tulee automaattisesti haku järjestyksessä eikä niitä pääse muokkaamaan haluttuun kanavapaikkaan ISO MIINUS.
    Vitutta kun kanavat on ”epäjärjestyksessä”
    Siitä mihin on tottunut !!!
    Fubar

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.