Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Viaplay ei toimi

n. 1 vko vanha DNA TV hubi, asensin Vaipaly:n sovelluskaupasta, ei toimi
olen poistanut sovelluksen ja asentanut uudelleen -ei apua
olen käynnistänyt laitteen uudelleen -ei apua
olen painanut reset nappia -ei apua
olen irroittanut laitteen sähköistä ja kaikista johdoista, uudelleen kytkenyt - ei apua

Muut sovellukset vaikuttavat toimivan ok.

Viaplaytä käynnistettäessä laite miettii hetken ja antaa virheilmoituksen, jossa voi valita sulje tai käynnistä uudelleen. Aina sama juttu.

Tommi Ilmoita asiaton sisältö
Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei Tommi!

    Asensithan DNA Hubiin myös tämän uusimman joulukuun päivityksen?
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • kyllä, olen päivittänyt laitteen sitä käyttöönotettaessa ja eilen.
    Ei auttanut
    Tommi
  • Kannattaa mennä android asetuksiin ja sovelluksiin ja sieltä poistaa viaplay apin tiedot ja välimuisti cache.
    Sami S
  • Ei auttanut tämäkään. Tehdasasennukset palautettu, ei auttanut sekään.

    Tommi
  • Ei toimi täälläkään viaplay. Surkea laite ollut kaiken kaikkiaan, todella paljon virheitä ja toimimattomuutta.
    J
  • Onhan Android päivitetty - edes joskus? Se täytyy tehdä eri paikasta kuin DNA TV päivitys
    pablo
  • sama täällä. ei toimi VIAPLAY. tehty kaikki edellämainitut toimenpiteet. ärsyttää kun tuli otettua hub...siitä ei ole hupia
    jamppa
  • ja jos saisi joltain muulta vastauksen kuin Idalta (en miuista kummalta), ihme vänkäämistä häneltä joskus kuunnellut.
    jamppa
  • Näin on jotkut saaneet youtuben toimimaan.

    niin että poistin päivitykset appista "google app for android tv" ja päivitin uudestaan. Voisi toimia myös viaplayn kanssa.

    Tai sitten poistat  google play kaupan tiedot ja välimuistin
    Sami S
  • Onko tähän saatu jo mitään ratkaisua?
    Hankin. Itse juuri Dna tv:n ja sain 2kk viaplayta kaupan päälle. Ongelma on nyt se että ei toimi. Eli herjaa samaa kuin edellä mainittu. Sen verran huomasin että tekee myös samaa tv:n omalla viaplayllä ja tämä toimi siis ihan hyvin elisa viihteellä. Itse veikkaan että johtuu mokkulasta, koska kun yritän avata viaplayta niin taustalla näkyy hetken wlan kotisivu!?
    Mauri
  • Tuli uusittua mokkulat ja kaikki nettiyhteydetkin siihen päälle Dnalta. Hubi pelaa muuten (hirveän monen aspakeskustelun jälkeen;) ) mutta se Viaplay ei edes aukea. Huvittaa maksella kanavapaketista johon tämä kuuluu kun siellä lähes kaikki sarjat yms mitä haluaa katsoa. Toivoisin pikaista ratkaisua tähän Alkaa tuo soittelu sinnepäin 4kertaa viikossa pikkasen pännimään 😁
    Niko
  • Onhan Viaplay-palvelu jo sinulla aktivoituna? Jos Viaplay sovellus ei avaudu niin kokeile poistaa ja uudelleen asentaa sovellus kokonaan uudelleen, myös hubi kannattaa käynnistää tässä yhteydessä uudelleen. Hubin ja DNA TV:n päivitykset kannattaa tarkistaa. Ohjeet Viaplayn aktivointiin tarvittaessa alla:

    Heti tilauksesi yhteydessä, saat sähköpostiisi ohjeet palvelun käyttöön-otosta sekä Viaplay-tunnusten aktivoinnista. Sähköpostin otsikko on "Viaplay aktivointitunnus ja käyttöön-otto-ohje". Sähköposti lähetetään myös Viasat-kanavapakettien tilaajille.

     1. Ensimmäisellä käyttökerralla aktivoi Viaplay-tunnukset osoitteessa www.dna.fi/aktivoiViaplay. Tunnusten aktivointiin tarvitset henkilökohtaisen aktivointitunnuksen sekä käyttöosoitteen postinumeron. Löydät aktivointitunnuksesi tilauksen jälkeen sinulle lähetetystä sähköpostista. Täytä lomakkeelle sähkö-postiosoitteesi sekä valitsemasi salasana. Sähköpostitunnuksesi toimii jatkossa käyttäjätunnuksenasi Via-play-palveluun.

     2. Avaa DNA TV -sovellus, siirry Menu-valikosta Viaplay-kohtaan ja seuraa sovelluksen antamia ohjeita. Käyttääksesi Viaplaytä sinulla tulee olla ladattuna myös Viaplay-sovellus älypuhelimeesi, tablettiisi tai DNA Hubille. DNA TV ohjaa sinut lataamaan Viaplay-sovelluksen, mikäli et ole sitä vielä ladannut.



     Jos et ole vielä ottanut DNA TV -sovellusta käyttöösi, lataa se sovelluskaupasta (Google Play, App Store). Löydät apua DNA TV -palvelun käyttöönottoon täältä. Aktivoimillasi Viaplay-tunnuksilla voit kirjautua myös suoraan Viaplay-sovellukseen tuetuilla päätelaitteilla.




    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Ongelmana on vaan se että minulla on ennestään jo ollut viaplay tili. Tämän takia yrittäessäni aktivoida tiliä, se herjaa että tili on jo aktivoitu.
    Niko
  • Plus olen jo ollut viaplayhin yhteydessä heillä näkyy että olen irtisanonut vanhan paketin ja se on siirtynyt Dnalle eli ongelma on teidän päässä erroria herjaa edelleen
    Niko
  • Mikäli sinulla on jo tunnukset Viaplay-palveluun, voit aktivoida DNA:lta ostamasi Viaplayn samoille tunnuksille. Syötä silloin Viaplay-käyttäjätunnuksenasi oleva sähköposti tunnusten aktivointilomakkeelle osoitteessa www.dna.fi/aktivoiViaplay.

    Jos sinulla on entuudestaan tilattuna Viaplay, voit halutessasi lopettaa tilauksesi Viaplay-palvelun asetuksissa. Viaplayn tilaus ei automaattisesti lopu, vaikka tilaisit saman palvelun DNA:lta.

    Mikäli aktivointi herjaa että tunnukset on jo aktivoitu niin kannattaa kokeilla suoraan sisäänkirjautumista, tunnukset saattavat siis olla jo aktiiviset jos aktivointia on yritetty useamman kerran samoilla tunnuksilla.





    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Niko
  • Ei paljoa kirjautumaan pääse menee valkoisen ruudun välähdyksen jälkeen tuohon tilaan. On poistettu ja asennettu sovellusta uudelleen jne
    Niko
  • Kokeile poistaa välimuisti ja sovelluksen tiedot, eivät poistu uudelleen asennuksella...
    JJJN
  • Koitin ei auttanut
    Niko
  • No sitten ei auta muu kuin heittää seinään se hubi 🙁

    (Tai odotella jotain tulevaa päivitystä, jos vaikka lähtisi toimimaan.)
    JJJN
  • Siis ei juma****a mitä touhua😂 nyt ei toimi ohjelmatiedot eikä mitkään ja avasin laitteen ekaa kertaa eilisen jälkeen. Onnittelut sille hepulle ouluun joka mainosti tätä parhaana viihdepakettina JUMALAUTA MIKÄÄN EI TOIMI
    Niko
  • Heippa DNA:n Iiro ja Hanna sekä kaikki muut keskustelijat,

    Mulla loppu Viaplayn ilmainen kokeilujakso ennen kuin sain sen toimimaan DNA-tv:n kautta. Kännykästä toimi hienosti kyllä. Päivitin kaiken ainakin kahdesti, asentelin uudelleen, aktivoin ja kirjauduin, tyhjensin välimuistia ja sovellustietoja yms. Ainoastaan vika pysyi samana.
    Päättelin että jos kaikkien annettujen ohjeiden kanssa en saa sitä toimimaan kuukaudessa se on varmaan suunnattu jollekin muulle kuin minulle.
    Tyydyn niihin suoratoistopalveluihin jotka toimii.

    Ihanaa talven jatkoa kaikille ja mukavia hetkiä Viaplayn päivitysten parissa,
    terkuin Tommi
    Tommi
  • Itsellä sama vika, eli mobiilissa ja netissä dna tv toistaa kaikki viaplay kanavat mut DNA TV boksissa ei. Tosiaan kanssa välimuistit tyhjennetty, Viaplay applikaatio toimii mut ei kanavat. Kaikkiin tulee lukko ja tosiaan itse käytän kaapeli-tv:ssä. Live kanavia kun yrittää katsoa niin punainen lukon kuva tai no license tieto näkyy kanavien kohdalla. En tiiä mitä muuta vois kokeilla, eli jotenkin toi DNA TV applikaatio ei tunnista, et tunnuksessa on kanavapaketti aktivoitu. Mut jooh, en juuri noita kanavapaketteja ole ostellut eli taitaa kokeilu jäädä tähän. Ehkä tosta mobiilista sit voi noita katsella ton 2kk aikana.
    Jan
  • Mitä kanavia yrität kaapelista katsella. Eikö tuo juttu ole vaan viaplay applikaation sisäisiin kanaviin, en kaapelikanavien katseluun.
    Sami S
  • Siis noita samoja kanavia mitä löytyy tuolta DNA TV palvelusta netistä.


    Tosiaan mikään Viasat kanava ei näy DNA Boksilla, luulis nyt näkyvän samalla tavalla kuin netissä ja mobiilissa? Vai pitääkö noi oikeasti katsoa mobiilista ja castatä tohon DNA Boksiin, sillain se toimii kyl mut eihän se kuvanlaatu ole sama.

    Jan
  • Niin nuo ovat Viasat kanavia. Viaplay ei ole sama asia. Onko sinulla DNAlta Viasat tilaus.
    Sami S
  • Näkyvätkö ne hubin IPTV kanavissa, kanavanumerot yli 600:dan?
    Sami S
  • Minulla oli sama ongelma. Viaplay asennettu ja virheilmoitus tuli valjean ruudun välähdyksen jälkeen, eikä mikään auttanut. Viimein hoksasin kokeilla reitittimen päivitystä. Ja kas kummaa viaplay toimii nyt moitteettomasti. Ei osannut dna as.pa eikä viaplayn oma vastaava auttaa. Ihan itse keksin. Ihan uus on huawayn reititin/mokkula dna:lta, mutta ei ollut asetuksissa automaattista päivitystä. Nyt on 😀
    Maria
  • Marian viestiin:
    Veikkaan kyllä että modeemin päivityksellä ei ollut merkitystä viaplayn toimintaan, vaan päivityksen takia motukka on bootannut ja hubi yhdistänyt uudelleen.

    Eli ongelma olisi ollut hubin nettiyhteys ongelma, jota siinä on. Toimiko muut sovelluksen kuitenkin ennen päivitystä ja viaplay ainoastaan ei?

    Onhan sekin mahdollista että modeemin päivityksessä on muuttunut palomuurin toiminta (jos sellainen tuossa on/käytössä), niissäkin kun on hubin kanssa ollut ongelmia. 

    Sekään ei varmuudella selvinnyt oliko kyse hubista, mutta oletetaan niin.

    JJJN
  • Juu, hubi oli kysymyksessä ja kaikki muut sovellukset ym. toimi, mut viaplay ei. Yritin aina kattoo, mitä siinä valkeessa sivussa välähtää ennen virheilmotusta. Se oli joku päivityssivu. Tietokoneella yhdistin mokkulan asetuksiin ja päivitin. Siihen asti ei mitkään resetit ja sovelluksen poistot ja asennukset tai mitkään päivitykset tai muut auttaneet. Nyt toimii kaikki. Kokeilin asentaa viaplayn äly-tv:seen myös, sama ongelma oli siinäkin, joten en usko että ongelma oli hubissa.
    Maria
  • Ok, tosiaan Viaplay eri kuin Viasat tossa boksissa, mutta osa Viasat kanavia näkyy selaimella, mobiilissa DNA TV palvelussa. Eli oletin, et ne näkyy samalla tolla boksilla DNA TV applikaatiossa.

    Mut jooh, tohon testiin ei siten näköjään kuulu kuin toi Viaplay applikaation sisältö tossa DNA TV boksissa. Tämä sekoitti ainakin omaa käyttökokemusta, itsellä toi Viaplay kyl toimii boksissa ja sen olen siihen jo muutamaan kertaan asentanut. Toki konffaaminen hiukan vaiheekas.

    Jan
  • Jan

    Tuossa täytyy olla joku virhe, jos sulla DNA TV appissa näkyy noi kuvan mukaiset Viasat urheilukanavatkin, kun ei ne kuulu tuohon tilaukseen "Viaplay Elokuvat & Sarjat" (norm. 9,99e/kk).

    Itselläni on suoraan Viaplaylta tilaus "Viaplay" 9,99e/kk (en kyllä maksa siitä), siihen ei sisälly mitään kautta yhtään kanavaa ja se kehottaa tälläistä:


    Urheilukanavat maksaa sitten 29,90e tai elokuvakanavien kanssa 34,90e/kk.

    JJJN
  • koittakaa kirjautua reitittimeen ja vaihtakaa kirjautumis salasana. ja sitten tarkistakaa päivitys ja laittakaa automaatti päivitys päälle. Näin lähti mulla toimiin.
    Kimmo
  • Juuri näin lähti minullakin toimiin.
    Maria
  • Mitkä modeemit teillä on?, kun tuo ei ihan oikeasti kuulosta mitenkään mahdolliselta. Ilmeisesti jossain modeemissa on sitten softa vika ja teillä on samat modeemit. Jos erit, niin ei tule oikein mitään järkevää mieleen mikä tuon aiheuttaa...

    Maria jo avasikin vähän omaansa:
    Ihan uus on huawayn reititin/mokkula dna:lta  
    JJJN
  • Mulla on Huawei mallia B715. Valkonen iso mötikkä.
    Maria
  • Kiitos mallista, jäi ongelma häiritsemään, mutta nopealla googletuksella juurikin tuohon reitittimeen ja sen päivitykseen liittyy tuo ongelma, tarkoitus on kait muistuttaa päivityksestä ja se ohjaa aloitussivulle, kun päivitys on saatavilla, (kun pitäisi toistaa viaplayta ja ohjaus ei tietysti toimi oikein sovellusta aukaistessa), joten siitä tulee sekaannus. Selittäisi myös viaplay ongelman Marian TV:ssä tuosta syystä. Koskee myös E5573Cs mallia:

    Kotimokkula B715 sekä Mokkula E5573Cs uudelleenohjaa asetussivuilleen kahdessa tapauksessa:
    1) Kun laite otetaan käyttöön ja pitäisi vaihtaa tärkeimmät oletusasetukset
    2) Kun laitteelle on päivitys, eikä käyttäjä ole valinnut automaattisia päivityksiä ko. asetussivuilta

    Selailun pitäisi palautua normaaliksi, kun käyttäjä kirjautuu avautuvalle asetussivulle ja seuraa ohjeita asetusten vaihtamiseen sekä mahdollisuuksien mukaan päivittää laitteen.

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/mobile-boardband/ 
    JJJN
  • Minulla sama ongelma Viaplayn kanssa. Voisiko joku kertoa mistä pääsee tuonne reitittimen päivitykseen? 😊
    Taija
  • Ainakin meijän reitittimen ohjekirjasta löytyi ohje asetusten vaihtoon.

    Maria
  • Meillä ei myöskään toimi viaplay.Sanoo samaa start up erroria.Olen pyytänyt apua sekä dna:lta, että viasatilta. Turhaan.
    Sonja Lahtinen
  • Ekaksi kannattaa kokeilla virtaresettiä
    Sami S
  • @Sonja

    Onko kumpikaan taho (DNA/Viasat) poistanut käyttöoikeuksia ja oikeuttanut uudelleen?
    Tai onko kokeiltu uusia käyttäjätunnuksia yms. tjsp.
    pablo

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.