Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Welho webmailin osoitekirja

Welho webmail päivityksen uuteen versioon hävisi kaikki osite ja yhteystiedot. Mistä ne saadaan päivitettyä vanhasta versioista tähän uuteen? Eivät ole muualla tallennettuna.

Näytä paras vastaus

Kommentit

  • Hei Malla!

    Eilen tehdyn Webmailin käyttöliittymäpäivityksen vuoksi palvelussa on vielä jonkin verran ongelmia, kuten mainitsemasi osoitekirjan tyhjentyminen, jotka ovat tiedossa ja korjauksessa parhaillaan. Ongelmat pyritään saamaan mahdollisimman pian kuntoon, pahoittelut näiden aiheuttamasta häiriöstä.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Toivottavasti saatte tuon osoitekirjan kuntoon ja löydätte osoitteet takaisin kun tämä ongelma ihan varmasti meillä kaikilla käyttäjillä.

    Lisäksi profiilin email oli oletuksena joku numerosarja (ip?) - onneksi se löytyi helpohkosti ja sain vastausviestit taas kulkemaan.

    Ohje puuttuu totaalisti - olisin etsinyt mm. entistä 'musta lista' toimintoa mutta en löytänyt sitä enää mistään - enkä kyllä mitään ohjeitakaan.

    Missä tästä päivityksestä meitä käyttäjiä on varoitettu? En ole havainnut meiliä ainakaan lähiaikoina aiheesta.

  • Voisitteko ystävällisesti korjata sen, että tällä hetkellä viesteissä ei ole Poista-toimintoa itse viestissä vaan pitää mennä taaksepäin jokaisen viestin kohdalla yksitellen ratasnappulan kautta!

    Lisäksi viestejä ei voi poistaa useita kerralla inbox-näkymästä.

    Tämä tekee viestien lukemisesta todella hankalaa - korjaattehan!

  • Hei Hanna,

    Viestien poistamista koskeva ongelma ei ole varsinaisesti vika, vaan palvelun ominaisuus. Ongelman voi kokeilla kiertää seuraavasti suoraan Webmailissa:

    Aseta Roskakori-kansioksi jokin olemassaoleva kansio (Asetukset -> Erikoiskansiot -> Roskakori)
    Luo Trash-niminen kansio (Asetukset -> Kansiot -> "+" )

    Webmailissa on vielä muutamia toiminnallisia ominaisuuksia, joita muokataan. Pahoittelut näistä tilapäisistä häiriöistä!

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hannalle tiedoksi: Useamman viestin poistaminen ainakin omalla tietokoneellani toimii seuraavasti:
    Aktivoin inboxissa olevan viestin (muuttuu harmaaksi) ja pidän sen jälkeen Ctrl-komennon alhaalla ja aktivoin muut poistettavat viestit.
    Jos taas kaikki poistettavat viestit ovat allekkain, niin silloin aktivoi ylin tai alin viesti, paina Shift-komentoa ja samanaikaisesti menen ylimpään tai alimpaan poistettavaan viestiin.
    Kuin kaikki poistettavat viestit on aktivoitu, ne voi deletoida.
    Toivottavasti tästä on apua, tosin en tiedä millä vehkeellä käytät sähköpostiasi, näppäinkomennot voivat olla toiset.

  • Viestien multiselect toimii ainakin näin:
    Shift ja Ctrl + hiiren click (ihan kuten windowsissa kansioissa perinteisesti) saapuneissa tai roskakorissa, jos haluaa poistaa sieltä täältä valitut viestit. Näin ainakin windows työasemallani... Näin saa valittua poistettavat viestit poimimalla ja sitten vain Poista x.
    Roskapostilaatikon sain tyhjäksi kun valitse toiminnosta (vasemmalla alareunassa) ottaa Kaikki - ja sitten Poista x.
    Tämäkin lie ominaisuus - edellisessä versiossa oli havainnollisempi ruksilla vain saapuneista esim. spammit ja heivata vaikka joka toinen viesti roskiin.

  • Welho webmailin osoite- ja yhteystiedot eivät ole edelleenkään palautuneet uuden version käyttöön.

    Yhteystiedoissa on mahdollisuus toiminto -Tuo... mutta mistä tiedostosta ne voidaan tuoda, ei ole edellisen version varmistuksia ko. tiedostosta ainakaan mainituissa ko. formaateissa.

    Kuten jo aiemmin on mainittu, Welho web-mail version vaihdosta olisi hyvän tavan mukaisesti ilmoittaa aiemmin asiakkaille, jotta olisi voinut asiaan varautua. Nyt on moni asia päiviä "pimennossa" ja hankaloittaa tiedon kulkua. !!!!!

    Projektina uuden version vaihto => ei luulisi olevan uutta alan ammattilaisille!

  • Hei,

    Olette päivittänyt.
    Koko osoitekirja on hävinnyt.
    Miten ongelma ratkaistaan ja milloin?

    KS

  • Hei Kari!

    Kuten tuossa yllä jo kerrottu; Webmailin käyttöliittymäpäivityksen vuoksi palvelussa on vielä jonkin verran ongelmia, kuten mainitsemasi osoitekirjan tyhjentyminen, jotka ovat tiedossa ja korjauksessa parhaillaan.

    Ongelmat pyritään saamaan mahdollisimman pian kuntoon, pahoittelut näiden aiheuttamasta häiriöstä.

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Aina mukava huomata, etta kolmen paivan turhien yritysten jalkeen paasee sahkopostiin ja osoitetiedot seka alikansioiden sisalto on tyhja. Ala-arvoista ja alkeellista tunarointia.

    Miten on mahdollista, etta sama yritys tunaroi koko ajan? Milloin DNA TV:n korjaamiseen menee kuukausia, milloin kadotetaan asiakkaiden sahkoposteja ja osoitetietoja.

    Palauttakaa ne valittomasti!

    Miten te oppisitte? Auttaisiko asiaa, jos asiakkaat eivat maksaisi palvelusta, jota eivat saa?

  • Hei! välillä ruusujakin 😀 minun mielestä tämä nykyinen versio on paljon selkeämpi, vaikka aluksi näytti ihan oudolta ja viestien poistaminen nopeampaa, kuin ennen, kun piti laittaa se täppä poistettavaan, jos ei halunnut kaikkea poistaa,kunhan, vielä saa ne osoitetiedot takaisin, mutta eiköhän ne sieltä tule, kun saatte vian korjattua 😀

  • Kaksi kysymystä
    1) Miksi osoitteen domain on vaihtunut welho.comista welho.org'iksi?
    2) Miksi reply-viesteissä lähettäjän viesti näkyy ensiksi ja oma vastaus tulee vasta sen perään ellei huomaa klikata itse kursoria ihan alkuun? En ole koskaan pitänyt tästä tyylistä, joka on tullut esiin muissakin sähköpostipalvelimissa. Haluan lukea ensiksi saamani vastauksen, en omaa lähettämääni kirjoitusta.

    Osoitekirjaani kaipaan minäkin. Lisäksi tällä uudella tsydeemillä lähettämäni viestit (nyt kun niitä vihdoin onnistuu taas lähettämään). menevät nyt Lähetetyt-kansioon, kun vanhat viestit (onneksi sentään ne eivät ole kadonneet) ovat sent-mail-kansiossa.

    Kätevä tyhjennä roskakori -painike on näköjään poistunut. Nyt roskiksessa olevat viestitkin pitää valita ennen kuin ne saa poistettua.

    Ainoa toistaiseksi parannukselta tuntuva asia on alikansioiden näppärämpi avaaminen.

  • Ainoa tapa; jonka löysin koko roskakorikansion tyhjentämiseksi on tämä: ruksasin palvelinasetuksissa kohdan: tyhjennä roskakorikansio uloskirjautuessa.

  • Eräässä DNAn vastauksessa lukee näin:

    "Webmailissa on vielä muutamia toiminnallisia ominaisuuksia, joita muokataan. Pahoittelut näistä tilapäisistä häiriöistä!"

    Herää kysymys, miksi keskeneräinen käyttöliittymä otetaan käyttöön?

  • Tälle päivälle eli 17.6. päivätyssä Asiakastiedotteessa todetaan, etteivät lähetyslistat ole siirtyneet uuteen käyttöliittymään. Ei kai tämä voi tarkoittaa, ettei osoitetietoja saa takaisin.

  • Welho web-mailin osoite- ja yhteystiedot eivät edelleenkään ole käytettävissä. Kuinka kauan tämän järjestelmä version vaihto ongelmineen vielä kestää?

  • Avatessani koneeni matkani jälkeen oli aika yllätys tämä "uudistus". pahin mitä on tapahtunut on osoitetietojen katoaminen. Saadaanko niitä koskaan takaisin? Minäkin ihmettelen, miksi keskeneräisiä ohjelmia otetaan käyttöön.
    Liisa

  • Minäkin sain yllättäen ja pyytämättä tällaisen uuden version "Roundcube Webmail 1.2.0" sähköpostini näkymäksi. DNA:lta ei ole tullut kuluneen kahden viikon aikana minkäänlaista viestiä/tiedotetta muutoksesta, mitä suuresti ihmettelen. Miksi minun olisi pitänyt hoksata mennä DNA:n sivuille hakemaan tietoa asiasta? Vaikka DNA joutuikin tekemään muutoksen "kriisitilanteessa", olisi tässä ollut aikaa lähettää sähköpostiakin asiasta. Myös minun osoitekirjani seilaa jossain bittiavaruudessa. Se on kovin epämiellyttävää, kun siellä ryhmäosoitteita, joita tarvitsen jatkuvasti.

  • LIITTEIDEN POISTOTOIMINTO
    Sähköpostilaatikon pienen koon vuoksi on ehdottoman tärkeää saada myös tähän versioon toiminto, jolla saapuneen ja lähetetyn s-postiviestin liitteen saa poistettua ja viestin yhteyteen tallentuu poistetun liitteen nimi.
    Koko viesti on usein sisällöstä johtuen pakko säilyttää, mutta liitettä ei.

    OSOITEKIRJOJEN PALAUTUS
    Osoitekirjat pitää myös saada palautettua mahdollisimman pian.
    Pidentynyt toiminnan puute luo jo edellytyksiä korvausvaatimuksille.

  • Leena Korsumäki, vastauksena kysymykseesi 2: Asetuksissa kohdassa "Viestin kirjoittaminen" voi valita, alkaako vastattaessa uusi viesti alkuperäisen ylä- vai alapuolelta (ks. oheinen kuva)

    Liitetty tiedosto

  • Osoitekirjani tietojen häviämisestä on kulunut jo kaksi viikkoa. Pyydän pikaista vastausta milloin DNA palauttaa tiedot ?

  • Tästä DNA:n vastauksesta on jo 12(!) päivää:

    "Kuten tuossa yllä jo kerrottu; Webmailin käyttöliittymäpäivityksen vuoksi palvelussa on vielä jonkin verran ongelmia, kuten mainitsemasi osoitekirjan tyhjentyminen, jotka ovat tiedossa ja korjauksessa parhaillaan.

    Ongelmat pyritään saamaan mahdollisimman pian kuntoon, pahoittelut näiden aiheuttamasta häiriöstä."

  • Osoitekirjaa koskevan ongelman korjausta on kiirehditty, mutta valitettavasti ratkaisua ei ole luvassa ennen heinäkuuta. Pahoittelut asian vuoksi koituvasta harmista ja haitasta.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei! Osoitekirjani on edelleen kateissa. Onko se kadonnut kokonaan?

  • Osoitekirjani on edelleen kateissa.

  • Tuossa yllä todetaan, että korjausta on kiirehditty. Kyllä tässä jo alkaa luottamus mennä.

  • Voisiko joku palveluneuvojista antaa raportin mitä osoitekirjojen palauttamiseksi on tehty ? Aikaa on kulunut jo yli kaksi viikkoa, miksi tämä kestää näin kauan ?

  • Ongelman korjausta on kiirehditty, valitettavasti korjauksen aikataulu on vielä avoin.

    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Voisi vihdoinkin saada palautettua osoitekirjan tiedot.
    Ei pitäisi olla niin ***** vaikeaa.

    HÄVETKÄÄ !

  • DNA on ollut taas jo viikon hiljaa. Osoitekirjan yhteystietojen katoamisesta on kulunut jo yli kolme viikkoa. Eikö aikataulusta todellakaan ole mitään tietoa? Jos tietoja ei saada palautettua, olisi asiallista kertoa se eikä odottaa, että asiakkaat alistuvat eivätkä jaksa enää kysellä.

  • Hei!

    Ikävä kyllä mitään tarkempaa aikataulua ei ole tässä vaiheessa antaa. Pahoittelut koituneesta haitasta!

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Palveluneuvoja Ilkka, yhdessä aiemmassa DNA:n työntekijän vastauksessa mainittiin, että tarkoituksenne on saada päivitys kuntoon heinäkuun aikana.. Tarkoittaako nyt tuo oma vastauksesi, että ette voi taata ongelmien korjausta edes heinäkuun loppuun mennessä?

  • Hei EKA!

    Kyllä, ongelma pyritään korjaamaan heinäkuun aikana, mutta tässä vaiheessa mitään sen tarkempaa aikataulua ei valitettavasti ole antaa.

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • "Ongelma PYRITÄÄN korjaamaan heinäkuun aikana". Voimme siis varautua siihenkin, ettei sitä korjata.

  • DNA
    Osoitekirjan häviämisen ja korjaamatta jättämisen takia tulen ryhtymään toimenpiteisiin.
    Halusitte näköjään pilata maineenne ja menettää asiakkaanne.
    Meillä on ollut hyvä asiakassuhde todella kauan ja olen ollut tyytyväinen palveluun. Miksi tämä osoitekirja-asia ei korjaannu ja miksi annatte vain katteettomia selityksiä?

    Kari

  • Kari, kiinnostava kommentti toimenpiteiden osalta. Onko konkreettista ehdotusta?
    Tilanne lienee hankala asiakkaiden osalta, koska Welho webmail on maksuton palvelu. Reklamointi DNA:n suuntaan näyttää tuottavan vain automaattipahoitteluja. Itse haluan vastauksia vastuulliselta taholta, mutta toistaiseksi on ollut mahdotonta saada edes vastausta siihen, kuka DNA:n johtoryhmässä on viime kädessä vastuussa koko päivityssotkusta.

  • Automaattiviesteiltä nuo DNA:n vastaukset tosiaan vaikuttavat.

    Welho webmail on maksuton palvelu, mutta aivan varmasti sen kustannukset on sisällytetty laajakaistaliittymän hintaan.

    Vaikuttaa siltä, että DNA luottaa siihen, että me Welho webmailin käyttäjät emme lähde vaihtamaan palvelun tarjoajaa, koska se tietäisi heti sähköpostiosoitteen muutosta. Mikään muu ei selitä ylimielistä ja ongelmaa vähättelevää asennetta.

    Ei tässä varmaan ole mahdolllisuutta mihinkään toimenpiteisiin. Sen tietysti voi tehdä, että kertoo (ja olen kertonutkin) tästä päivityssotkusta niin monelle kuin mahdollista. Se on selvää, ettei oma puhelinliittymäni tule koskaan olemaan DNA (onneksi ei ole nytkään).

  • Voihan tässä aina miettiä ryhmäkannetta, mutta se on järeä toimenpide ja edellyttää selkeästi sitä, että on useita kymmeniä tai satoja asiakkaita, jotka voivat todentaa, että maksullinen vastike eli yritykseltä hankittu tavara tai ostos ei toimi tai ei vastaa myyjän lupauksia.
    Nykyinen DNA näyttää harrastavan siilipuolustusta, mikä on kaukana siitä huippuluokan palvelusta, jota entisajan Welho tarjosi. Pahoittelut Sanoma Oyj:n suuntaan, että luopuivat asiakkaiden kehumasta Welhosta. Menneinä aikoina Welho ansaitsi kaikki ne vilpittömät kehut, joita palvelu keräsi asiakastutkimuksissa. Vaan ei enää. Surullista nykyaikaa.

  • Nyt unohdetaan se ajatus, että Welho webmail olisi maksuton palvelu, EI ole.
    Palvelu sisältyy maksulliseen Welho laajakaistaan ja on siis osa sitä.
    Eihän "ilmaiseen" Welho webmailiin voi edes liittyä ilman Welho laajakaistaa.

    Nyt palvelussa on selkeä virhe, joka on lisäksi pitkäkestoinen, ja kaikki me DNA Welhon asiakkaat voimme esittää vaatimuksen maksuhyvityksestä DNA:lle.
    Jos DNA ei siihen suostu, voimme kääntyä kuluttaja-asiamiehen / kuluttajavalituslautakunnan puoleen.

  • Samaa minäkin aiemmassa viestissäni tarkoitin kuin Martti: maksamme Welho webmailistä joka kuukausi eli aina kun maksamme laajakaistan kuukausimaksun.

  • Itsekin maksan laajakaistan kuukausimaksua, eikä ole welho.com mailia olemassa, vaan hotmail käytössä.

  • Hankin itse Welhon metusaalemin aikaan eli yli 15 vuotta sitten, jolloin kaikki toimi ilman mitään venkoiluja tai ongelmia. Welho webmail eli sähköposti oli tuohon aikaan laadukkain ja luotettavin tuote markkinoilla.

  • Pyydän saada asiallisen vastauksen henkilöltä joka on vastuussä tästä päivitysmokasta. Mitä DNA oikeasti tekee Welho webmail -osoitetietojen palauttamiseksi ?

    Nyt ei palveluvojien pahoittelut aiheutuneesta haitasta ja tarkemmasta aikataulusta tai itseasiassa sen puuttumisesta enää riitä.

    Ensi viikolla tämä ongelma täyttää 4 viikkoa !

  • Onkohan DNA:n tekiniselle johtajalle Tommy Oleniukselle tämä ongelmavyyhti tuttu, epäilen. Kt. DNA:n tiedote 5.7.2016:
    "...Datavolyymin kasvusta huolimatta olemme pystyneet pitämään palvelun laadun DNA:n verkossa hyvällä tasolla, mistä kertovat myös säännöllisesti toistettavat puolueettomat vertailumittaukset”, sanoo Olenius."

  • Tällaisen viestin sain DNA:lta torstaina 7.7.2016 (lainaus viestistä)

    "Hyvä asiakkaamme,

    Me täällä DNA:lla olemme olemassa sinua varten. Tyytyväisyytesi on meille tärkeää ja haluamme, että palvelumme todella auttavat sinua arjessasi. Siksi pyydämme sinua kertomaan, miten olemme onnistuneet ja mitä voisimme parantaa."

    Kaunista tekstiä..

  • Hyvä DNA:n toimitusjohtaja ja johtoryhmä,

    Minä olen teidän maksava asiakkaanne. Tyytymättömyyteni DNA:n palveluun, tekniseen luotettavuuteen ja palveluhalukkuuteenne ei ole koskaan ollut niin korkealla kuin tällä hetkellä. Olette tuhonneet mahdollisuuteni normaaliin työskentelyyn kesäkuun puolivälistä alkaen, tosin ongelmia alkoi esiintyä säännöllisesti jo maaliskuusta lähtien.
    En erittele tarkemmin epäkohtia, joista muutamia on tällä foorumilla mainittu muutaman asiakkaan toimesta.
    DNA:n Welho webmailin päivityksen täydellinen epäonnistuminen ja keskeneräiseltä kokeilulta vaikuttava versio ujutetaan ennakkoon ilmoittamatta koepiloteiksi joutuneille maksaville asiakkaille. Tämäkö on teidän mielestänne menestyvän liikeyrityksen strategia?

  • EKA: Laitoitko viestin muualle kuin tänne? Itse olen miettinyt jotain postausta DNAn Facebook-sivuillle. Siellä on sopivasti muutenkin viime aikoina ollut aika monta DNA:n etiikkaa ja palveluhalukkuutta arvostelevaa julkaisua.

  • Helena, tämähän on vain betonikorvessa huutelua, ei kukaan johtoryhmän ukoista (plus yksi eukko) lue tätä foorumia eikä DNA:n fb-sivuja. Siellähän pyörii samat kuviot kuin täälläkin DNA:n osalta eli samat automaattirobotit...
    Kopioi ja jakele, jos haluat.

  • Enpä minäkään usko, että kukaan lukee. Aika mielenkiintoista se, että fb-sivuilla joku kertoo saaneensa asiakaspalvelusta vastauksen: "en saa sanoa". Se on selvää, että näin on, mutta outoa, että se sanotaan.

  • Taitavat asiakaspalvelijat olla jo itsekin kypsiä tähän kuvioon. En ihmettele.

  • Helenalle ja muille asianosaisille ja kiinnostuneille: Otin yhteyttä kuluttaja-asiamieheen, joka ottaa DNA:n käsittelyyn, jälleen kerran. Viranomaisena on luotettava taho, tosin hidas ja normaaliakin hitaampi näin kesälomien kunniaksi.
    Kaikki operaattorithan ovat kuluttaja-asiamiesten hampaissa, koska valituksia tulee runsaasti. Olemme siis rikkana rokassa.

  • Kunhan osoitekirjan toimimattomuuden ajanjakso on selvinnyt, voimme jokainen vaatia DNA:lta hyvityskorvausta. (jos nyt koskaan saavat asiaa kuntoon?)
    Korvauksen suuruus riippuu tietysti ajanjakson pituudesta.

  • Martti & co: Kuluttaja-asiamiehen mukaan viralliset korvaustaksat ovat 20,-/viikko ja maksimissaan seitsemältä viikolta yhteensä 140,- euroa. Jokainen reklamoija voi tietenkin viilata sanansäiläänsä ja perustella mahdollisesti suuremman korvausvaatimuksen.

  • Jos meitä olisi vaikkapa 5.000 korvauksenhakijaa, niin tuolla taksoituksella se tekisi 100.000 €/vko. Siispä joukkovoima kunniaan!
    Luulisi innoittavan DNA:ta panemaan asiat kuntoon.

  • Kuluttaja-asiamies voi myös vetää mietintämyssyn päähänsä ja pohtia ryhmäkannetta. Vaan tämä on toistaiseksi utopiaa...

  • DNA tulee vetoamaan siihen, että kyseessä on maksuton lisäpalvelu tai muuten muuttaa mustan valkoiseksi. Negatiivinen julkisuus on tietysti hyvö asia.

  • Helena: Siinähän yrittävät. Vastavuoroisesti yritän minäkin, tympääntyneenä tähän kuvioon ja wanhaa welhoa kaivaten.

  • DNA on ollut taas 5 päivää hiljaa.

    Tänään tulee kuluneeksi 4 viikkoa kun osoitetiedot katosivat. Kaksi kertaa olen pyytänyt että päivityksestä vastaava henkilö antaisi asiallisen selvityksen osoitetietojen palauttamisesta. Kukaan ei ole uskaltanut astua esiin.

  • Jotain elonmerkkiä eiliseltä löysin Nettiyhteydet-osion roskapostit-ketjusta. Pahoiteltiin, ettei yksittäisiä osoitteita voi enää siirtää mustalle listalle. Onpa kiva ominaisuus.

  • Hei.
    Huomasin jokin aika sitten, että dnawelho-sähköpostini osoitekirja on ihan tyhjä. Onko Dna tietoinen asiasta?

  • Kuten mm. tästä ketjusta selviää, on DNA ollut tietoinen asiasta jo neljä viikkoa.

  • Ihan ylintä johtoa myöten?

  • Ei kai ylin johto enää tässä vaiheessa voi olla tietämätön. Jostain ylempää varmaan on palveluneuvojia käsketty olemaan hiljaa ja ohjeistettu olemaan kommmentoimatta webmail-ongelmiin liittyviä ketjuja.

  • Helena & co (tiedoksi myös DNA:n johtoryhmälle ja omistajille): Vuorokauden tunnit kuluvat vähemmän rattoisasti, kun puhelimessa saa selitellä kaikkiin ilmansuuntiin sähköpostiin liittyvistä ongelmista.
    Noukin arkistojen kätköistä muutaman DNA:n tiedotteen, joissa tiivistynee yrityksen strategian hapuilevuus. Keväällä 2013 DNA vastaili Welho webmailin ongelmiin mm. seuraavasti:
    "... Tuote on poistunut uusmyynnistä 9.5.2011 alkaen, eikä siihen tehdä enää päivityksiä. Vikoja toki edelleen korjataan...."
    "… Emme kuitenkaan ole lopettaneet nykyasiakkaiden webmail tilejä, vaan ylläpidämme niitä mutta emme päivitä enää webmailia."
    Kolmen vuoden takaisiin vastauksiin perustuen muutama kysymys DNA:lle:
    1) Olette tehneet kolme vuotta sitten päätöksen, että Welhon webmailiin ei tehdä päivityksiä. Miksi päivititte nyt kesäkuussa 2016?
    2) Miksi menitte pilaamaan toimivan sähköpostin?

  • Muistan vieläkin hyvin, kun muutaman kerran DNAn (silloinen Helsinki Televisio HTV) televisiolähetyksissä oli ongelmaa, niin Kari Ruopsa, päällikkömies, aina ystävällisesti selvitti ongelmat suitsait ja jopa lähetti teknikon kotikäynnille seuraavana päivänä. Veloituksetta. Pyydän palveluneuvojaa lähettämään nämä terveiset Karille, mikäli hän vielä firmassa on.

    Tässä DNA nykyinen johtoryhmä :
    https://www.dna.fi/dna-oy/toimitusjohtaja-ja-jo...

    Kysymys palveluneuvojalle : Mikä on tilanne tänään DNA Welho webmail osoitetietojen palauttamisessa ?

  • 14.6. päivätyn häiriötiedotteeen (ja tietenkin myös oman kokemukseni) mukaan ongelmia ja häiriöitä edelleenkin esiintyy. Onko muut kuin osoitekirjaan liittyvät ongelmat kokonaan unohdettu?

    "webmail.welho.com sähköpostin toiminnassa häiriöitä
    14.6.2016

    14.6.2016 klo 16.00 Welho webmailin toiminnassa esiintyy edelleen häiriöitä ja postien vastaanotossa ja lähetyksessä esiintyy ongelmia. Vikaa korjataan edelleen".

  • Hei!

    Ikävä kyllä ongelma on edelleen työn alla eikä mitään tarkempaa aikataulua korjaukselle ole valitettavasti antaa tässä vaiheessa. Pahoittelut!

    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • DNA Ilkka: Voisitteko ystävällisesti laittaa yllä olevan pohjalta räätälöidyn tiedotteen myös DNA:n kotisivun häiriötiedotteisiin? Olen lopen uupunut selittelemään sadoille eri tahoille, että en saa heidän sähköpostiaan ja joudun ohjaamaan postit uusiin osoitteisiin.

  • EKAn kirjoitusta lainaten :

    "Keväällä 2013 DNA vastaili Welho webmailin ongelmiin mm. seuraavasti:
    "... Tuote on poistunut uusmyynnistä 9.5.2011 alkaen, eikä siihen tehdä enää päivityksiä. Vikoja toki edelleen korjataan...."
    "… Emme kuitenkaan ole lopettaneet nykyasiakkaiden webmail tilejä, vaan ylläpidämme niitä mutta emme päivitä enää webmailia."
    Kolmen vuoden takaisiin vastauksiin perustuen muutama kysymys DNA:lle:
    1) Olette tehneet kolme vuotta sitten päätöksen, että Welhon webmailiin ei tehdä päivityksiä. Miksi päivititte nyt kesäkuussa 2016?
    2) Miksi menitte pilaamaan toimivan sähköpostin?"

    Palveluneuvojat eivät ole antaneet minkäänlaista täsmävastausta DNA Welho webmailin osoitetietojen palauttamiseksi 14.06.2016 päivityksen johdosta. Asiakkaat ymmärtävät varmasti, ettei palveluneuvojilla ole osaa em. asiaan.

    Tommy Olenius
    insinööri
    tekninen johtaja
    DNA:ssa vuodesta 2003

    Keskeinen työkokemus
    DNA Oy, tekninen johtaja, 2009–
    DNA Finland Oy, tekninen johtaja, 2005–2009
    Suomen 2G Oy/Finnet Verkot Oy (DNA Verkot), tekninen johtaja, 2003–2005
    Telia Mobile Finland Oy, tekninen johtaja, 2001–2003

    Pyydän DNAn teknistä johtajaa Tommy Heleniusta antamaan pikimmiten vastauksen alla esittämääni kysymykseen. Mikäli Helenius ei ole tavoitettavissa loman tms. johdosta, pyydän vastaukset DNA:n valitsemalta vastaavalta henkilöltä.

    Milloin DNA Welho webmail osoitekirjan tiedot palautetaan ?

  • Minäkin kirjoitin kuluttaja-asiamiehelle, koska vian korjaaminen on kestänyt kohtuuttoman kauan eikä toedotus asiakkaille ole ollut riittävää

  • Tällainen oli DNAn vastaus toisessa ketjussa:

    "Hei Veikko ja Helena!

    Päivityksen jälkeen ilmennyt ongelma Welho Webmailin osoitekirjassa on selvityksessä, mutta tarkkaa aikataulua korjaukselle ei valitettavasti ole selvillä. Toivotaan että tämän kimppuun päästään mahdollisimman pian lomakauden jälkeen."

    Minä tulkitsen tuon niin, ettei korjausta ole edes aloitettu.

  • Hei Helena!

    Pahoittelut, mikäli aiempi vastaukseni aiheutti epäselvyyttä. Vika on toki ollut korjauksen alla sen havaitsemisesta lähtien, mutta tarkempaa tietoa etenemisen aikataulusta ei vielä ole. Tätä on meidän puoleltamme kiirehditty, mutta emme vielä saaneet lisätietoa asiaan liittyen. Toivotaan että tämäkin ongelma saadaan kuntoon pikimmiten.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • DNA Welho webmail päivityksestä jasen myötä osoitekirjan yhteystietojen katoamisesta on kulunut 6 viikkoa. DNAn tekniselle johtajalle Tommy Oleniukselle lähettämästäni asiaa koskevasta kyselystä on kulunut 2 viikkoa.

    Olenius tai kukaan muu vastaava henkilö ei ole vastannut. Ainoastaan palveluneuvojat hokevat, että asiaa on kiirehditty ja toisessa ketjussa toivotaan että tämän kimppuun päästään mahdollisimman pian lomakauden jälkeen.

    Kysymys DNA:lle : saadaanko DNA Welho webmailin osoitekirjan tiedot koskaan palautettua ?

  • Minä kysyn samaa kuin Ilkka ja odotan rehellistä vastausta.

  • Samoin.

  • Ongelmaa on nyt korjattu viisikymmentä (50) päivää!

  • Täällä odotellaan kädet ristissä, että päästäisiin taas töihin.
    Siis osoitetiedot luuraavat jossakin päivityksen jäljiltä.
    Helena + Risto

  • Kuluvan vuorokauden DNA-huumoripläjäyksen tarjoaa linkki DNA:n blogisivustolla:
    http://blogit.dna.fi/dna-backstage/2016/05/09/v...

    Jokainen voi itse ajatuksissaan alleviivata kirjoituksen kohokohtia sekä lisätä sulkeissa huuto- ja kysymysmerkkejä DNA:n turkulaisen myyntijohtaja Juha Lehtosen viime toukokuulta peräisin oleviin ajatuksiin asiakaskohtaamisesta...
    Tosin Welho webmailin päivitys oli tuolloin vielä asiakkaille tuntematon kauheus tulevaisuudessa.

  • Kaksi päivää Osoitekirjan tietojen katoamisesta sain DNA:lta vielä silloin lohdullisen tiedon (ote sähkopostista). Alla mainitun viikon sijaan on kulunut jo yli 7 viikkoa.

    palvelu@dna.fi kirjoitti 2016-06-16 09:31:

    Kerroit että osoitekirjasta oli hävinneet tiedot.
    Valitettavati vianselvitys on edelleen käynnissä, joten en osaa
    tarkkaa korjausajankohtaa kertoa. Ongelma selviänee n. viikon
    kuluessa.

    Eikö kukaan DNA tekniikasta vastaava henkilö voi astua esiin ja antaa asiasta lausunnon ? Tätä on pyydetty useamman kerran eikä se ole edes paljon pyydetty.

  • No, annetaan nyt dnalle työrauha.
    Heillä on nyt tärkeämpääkin tekemistä, kun pitää pörssiin listautua.

  • Viimeisin vastaus DNAlta tähän ketjuun näyttää olevan 12 päivää sitten.

  • Ilkka T, onnittelut, jos olet saanut DNA:lta jo kesäkuussa kommentin sähköpostilla. Itse en ole kuullut yrityksestä mitään päivityssotkun alettua. Ainoat kommentit ovat irronneet tällä foorumilla.
    Onko kukaan muu saanut kyselyihinsä henk.koht. sähköpostia?

  • Tuossa kioskissa näyttäisi olevan edustava leegio tiedottajia. Kenenkään työnkuvaan ei tosin maksava asiakas liity millään tavalla. On kai ollut muita kiireitä sitten.

    https://www.dna.fi/dna-oy/yhteystiedot3

  • Lähetin DNA:n viestinnän ihmisille sähköpostin, jossa pyysin heitä ystävällisesti tutustumaan näihin kahteen Welho webmailin päivitysongelmia käsitteleviin viestiketjuihin ja hankkimaan vastaukset kysymyksiin.

  • Kiitos EKA!

  • Kiitos Helena, tosin lähetin viestin Welho webmailin osoitteesta, joten sen perille menostahan ei ole mitään takeita...
    Viimeisin vaihtoehto lienee yhden naisen banderollimielenosoitus pääkonttorin edessä.

  • Nyt meni toivo ja usko! Welho webmail ilmoittaa, että "Undelivered Mail Returned to Sender"!
    Tämän ketjun atk-Welhot - tarkoitan maksavia asiakkaita - kertokaapa, mistä on kysymys:
    This is the mail system at host welho-filter3.welho.com.

    I'm sorry to have to inform you that your message could not
    be delivered to one or more recipients. It's attached below.

    For further assistance, please send mail to postmaster.

    If you do so, please include this problem report. You can
    delete your own text from the attached returned message.
    Ip-osoitteet paikantavat yhteyden... Lahteen?

    The mail system

    < Anna.Saura@dna.fi>: host eurus.dna.fi[87.94.64.246] said: 550 5.7.1 Requested
    action not taken: message refused (in reply to end of DATA command)

    < Hanna.Karppinen@dna.fi>: host eurus.dna.fi[87.94.64.246] said: 550 5.7.1
    Requested action not taken: message refused (in reply to end of DATA
    command)

    < Marjut.salmela@dna.fi>: host eurus.dna.fi[87.94.64.246] said: 550 5.7.1
    Requested action not taken: message refused (in reply to end of DATA
    command)

    < Riitta.Luhtala@dna.fi>: host eurus.dna.fi[87.94.64.246] said: 550 5.7.1
    Requested action not taken: message refused (in reply to end of DATA
    command)

    < Vilhelmiina.Wahlbeck@dna.fi>: host eurus.dna.fi[87.94.64.246] said: 550 5.7.1
    Requested action not taken: message refused (in reply to end of DATA
    command)

  • Väliaikatietoja maksavalta DNA:n asiakkaalta:
    Olen nyt lähettänyt eri koneilta, eri sähköposteista eri ohjelmilla postia DNA:lle sekä henkilökohtaisiin osoitteisiin että viestinnän sähköpostiin.
    KAIKISTA viesteistä tulee virheilmoitus eli ei voida toimittaa perille.
    Seuraava kysymys kuuluu: Onko koko DNA Oy nimistä yritystä enää olemassa, on firma sitten tyrkyttämässä itseään pörssiin tai ei?

  • Ongelman selvittäminen on ikävä kyllä kiirehtimispyynnöistämme huolimatta vielä kesken. Tiedotamme kyllä, kun saamme lisätietoa korjausaikataulusta, eikä tämän tiimoilta ole syytä täyttää tilanteeseen osattomien henkilöiden sähköpostilaatikoita. Toivotaan että pystymme palaamaan asiaan pikimmiten. Tällä hetkellä asian suhteen ei kuitenkaan ole uutta tiedotettavaa.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Osattomien? Kertoisitko ystävällisesti, kuka tai ketkä ovat oikeasti osallisia, kiitos?

  • Onko DNA:lla tehty jo päätös asiakkaalle maksettavasta korvauksesta per osoitteiston poissaolopäivä?
    Ainakin asiaa on ollut nrunsaasti aikaa pohtia!

  • No niin, selvittelimme asiaa vielä tarkemmin ja tässä yhteenvetoa tämänhetkisestä tilanteesta sekä siitä, kuinka tähän on päädytty.

    Welho Webmailin käyttöliittymä päivittyi 14.6.2016. Päivitys jouduttiin odottamattoman laitevian takia toteuttamaan suunniteltua aikaisemmin, eikä muutoksesta valitettavasti ehditty ilmoittaa ennakkoon suoraan asiakkaille. 14.6. julkaistu asiakastiedote asiasta löytyy täältä https://www.dna.fi/dna-oy/asiakastiedotteet?rel... ja 17.6. julkaistu asiakastiedote on täällä https://www.dna.fi/dna-oy/asiakastiedotteet?rel... .

    Päivityksen yhteydessä osa aiemman käyttöliittymän ominaisuuksista poistui käytöstä. Lähetyslistojen ja osoitekirjojen siirto ei valitettavasti ollut mahdollista muutoksen yhteydessä, joten käyttäjän on luotava ne uudelleen. Pahoittelemme tästä aiheutuvaa vaivaa ja harmia. Valitettavasti meillä on ollut virheellinen tieto, jonka perusteella olemme kertoneet korjaustoimista tähän liittyen – osoitekirjoja ja lähetyslistoja ei kuitenkaan ole mahdollista palauttaa palveluun. Olemme erittäin pahoillamme asian vuoksi aiheuvasta harmista sekä aiemmin antamamme virheellisen tiedon vuoksi syntyneistä väärinkäsityksistä.

    Selvitimme myös tuota viestien lähettämiseen ja vastaanottamiseen liittyvää ongelmaa. Kyseessä on palvelun ominaisuus ja sähköpostiin kirjautumisen jälkeen tulee odottaa minuutin verran ennen uuden viestin lähettämistä. Tämän jälkeen viestin pitäisi lähteä aivan normaalisti.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Voitteko samalla antaa oikean henkilön ja yhteystiedot korvausvaatimuksia varten, kiitos.

  • Mahdolliset hyvityspyynnöt tulee toimittaa asiakaspalveluumme osoitteesta www.dna.fi/yhteystiedot löytyvän sähköisen yhteydenottolomakkeen kauttta (kohdassa Lähetä viesti).

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • En kirjoittanut hyvityksistä vaan korvausvaatimuksesta.

  • Kaikki reklamaatiot sekä näitä koskevat hyvitys- ja korvauspyynnöt käsitellään asiakaspalvelussamme, ja yhteydenotto onnistuu helposti tuon osoitteesta www.dna.fi/yhteystiedot löytyvän sähköisen yhteydenottolomakkeen kauttta.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Voi surkeutta suurta.

    Nyt on siis jo päädytty selvittämään tarkemmin ja saatu oivallisia tuloksia:

    • odottamaton laitevika
    • ei ehditty ilmoittaa ennakkoon asiakkaille
    • osa aiemman käyttöliittymän ominaisuuksista poistui (ei ainoastaan osoitekirja ja tätä ei DNA:lla tiedetty tapahtuvan)
    • meillä on ollut virheellinen tieto (ja eihän sitä saa oikaistua)
    • olemme kertoneet korjaustoimista (harvemmin ja vähän itse asiasta)
    • antamamme virheellisen tiedon vuoksi syntyneistä väärinkäsityksistä (kyllä annettu vähäinen tieto on ymmärretty täällä päässä oikein, väärinkäsitykset DNA:n)

    Tämä kaikki on siis valjennut DNA:lle vasta liki 2 kuukauden ihmettelyn jälkeen.
    Jos yritystä kaiken kaikkiaan hoidetaan tähän tyyliin, niin onnea vaan listautumiselle!

  • Ihan uskomatonta tarinaa Dnalta!
    Onko nyt ihan varmaa, ettei niitä osoitekirjoja mitenkään saa kaiveltua takaisin? Pakkohan teillä on olla varmistukset niistä.
    On nimittäin mahdoton tehtävä asiakkaalle löytää/muistaa kaikki kadonneet yhteystiedot.

  • Hei ketjun asiakkaat, olen laittanut asian vireille isossa koneistossa.
    Saattaa olla, että tarvitsen teidän yhteystietojanne mikäli olette valmiit vaatimaan korvausta.
    Asiallinen fb-sivusto olisi paikallaan. Voisiko joku perustaa sellaisen?

  • Kysymys DNA:lle.
    Entäpä mahdollisuus poistaa viestin liite poistamatta koko viestiä. Palautetaanko se?
    Erittäin tärkeä ominaisuus postilaatikon pienuuden takia!

  • "Käyttöliittymän muutoksesta EI ehditty ilmoittaa ennakkoon suoraan asiakkaille"
    "Osoitekirjoja ja lähetyslistoja EI ole mahdollista palauttaa palveluun"
    "Mahdolliset hyvityspyynnöt tulee toimittaa asiakaspalveluumme"

    Se, ettei kukaan pystynyt itse varautumaan "osoitemuistionsa mahdolliseen katoamiseen" ( kuulemalla muutoksesta etukäteen ja tallentamalla kaiken ENNEN muutosta ) - ei tee käyttäjistä vastuullisia osoitteiston katoamisesta.
    Se, että osoitteistojen katoamista on "korjattu" toista kuukautta, vaikkei korjaus ole mahdollista - ei myöskään tee käyttäjistä vastuullisia asiasta.
    Se, että VIKA on koskettanut JOKAISTA KÄYTTÄJÄÄ - ei tee käyttäjistä vastuullisia pyytämään hyvitystä.

    PARAHIN DNA, TEIDÄN TULEE TULLA VASTAAN ASIAKKAITANNE - koska kaikki muutos ja siitä seuranneet ongelmat OVAT LÄHTÖISIN teidän tekemistänne yllätys muutoksista.

  • Osoitemuistion palautusta odotellessa, en ole tästä enempiä kysellyt - mutta kun sitä ei kuulema pystytäkkään koskaan enää palauttamaan...niin

    Koneellani on tallessa kaksi vanhempaa ( koska en osannut varautua muutoksiin ei ole äskettäin päivitettyä ) osoitteistoa. Toinen on WINDOWSIN OSOITETIEDOSTO joka on muotoa . WAB ja toinen on Open Officen XML laskentataulukko joka on muotoa . CSV

    Mikäli näitä yrittää tuoda s-postin osoitekirjan kohdassa TUO - niin kummastakin tulee vain VIRHE ilmoitus "ei ole kelvollinen tuontitiedosto".
    Voisitteko kertoa tarkemmin mitkä ovat kelvollisia muotoja?
    Ja voiko/miten voi .WAB ja .CVS muuttaa sopiviksi?

  • Minni, tämä on erinomainen kysymys. Lienee hyvä kuitenkin varautua useiden viikkojen tai kuukausien vastaamattomuuteen. DNA:lla on muita kiireitä pörssiinlistautumissuunnitelmiensa kanssa. Ei sellaiseen maksavat asiakkaat liity mitenkään. Toivottavasti palkkaavat lisää tiedotuspäälliköitä, jotta ehtivät tehdä mukavan optiosuunnitelman ajoissa valmiiksi.

  • Meille tympääntyneille tiedoksi:
    http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/200703-dnan-sah...

  • Jotenkin vaan arvasin jo viikon kuluttua päivityksestä, että näin tässä tulee käymään, vaikken sitä itselleni halunnut myöntää.

    Äärimmäisen välinpitämätöntä ja huonosti hoidettua tiedotusta DNA:lta. Ja vieläpä seitsemän viikon ajan. Todella noloa.

  • Voisitteko palauttaa vanhan version takaisin vaikka viikoksi, jotta saisimme kopioitua kadonneet osoitteet?

  • Mitä DNA nyt päivittää, ei mitään ennakkovaroitusta:
    DNA:n kirjautumissivulla on nyt punaisen huutomerkkikolmion lisäksi teksti:
    Sessio ei kelpaa tai ei ole enää voimassa

  • Hei EKA!

    Sulje selain ja avaa se uudelleen, tämän jälkeen pitäisi kirjautumisen onnistua taas normaalisti.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Hei Ida S palveluneuvoja

    Kiitokset kärsivällisyydestäsi, syytönhän sinä tähän osoitekirja -hässäkkään olet. Tässä ote Elisa/Saunalahden viestistä koskien heidän webmail-päivitystä :

    "Hei, päivitimme maaliskuussa selaimella käytettävän sähköpostisi tietoturvallisemmaksi Elisa Webmailiksi ja sait silloin tiedotteen muutoksesta. Olemme pahoillamme, että emme osanneet tiedottamisen yhteydessä neuvoa sinua uuden Webmailin käytössä paremmin ja aiheutimme sinulle kenties turhaa harmia. Jotta saat varmasti sähköpostistasi kaiken hyödyn irti, keräsimme sinulle tähän viestiin muutamia käyttövinkkejä."

    Asiallista tekstiä Elisalta, eikö vain.

    DNA Welho webmail valikosta "Ohje" en löydä mitään tietoa, vain pelkän blanco-sivun. Mistä löydän ohjeet ?

    Mellu kysyi tuossa jo pari päivää sitten voisiko DNA palauttaa vanhan webmailin hetkeksi käyttöön, jotta kadonneet osoitekirjan tiedot saisi kopioitua. Onnistuuko DNA:lta tämä ? Firmahan on täynnä data-alan taitajia 😀

  • Hei Ilkka T,

    Uuden Welho Webmailin Ohje-osio on täysin tyhjä, eli mitään käyttöohjeita ei toistaiseksi ole. Ohje -valikon toimivuus on selvityksen alla, tiedotamme asiasta varmasti heti kun kerrottavaa tekniseltä puoleltamme tulee.

    Ikävä kyllä tuon vanhan Webmailin palauttaminen ei onnistu.

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Onhan se kiva, kun kysymykseeni vastataan sen jälkeen, kun Ilkka T siitä muistutti.

    Palauttaminen ei onnistu, on vastaus. En jaksa uskoa, etteikö onnistuisi, siihen ei vain haluta lähteä.

    Nyt kyllä ottaa julmetusti päähän, koska minulla meni taivaan tuuliin osoitteita, joita en saa mistään, jos ko. taho ei minulle postia lähetä. En varmaan ole ainut ihminen, joka laskee hitaasti nollasta sataan uudestaan ja uudestaan.

  • Kysyin tuosta Ohje-valikosta DNAn Facebook-sivuilla ja sain maanantaina vastauksen, että asiasta on lähetetty selvityspyyntö eteenpäin.

  • Helena, mainittiinko vastauksessa, että asiaa on kiirehditty, kuten tässä ketjussa on useampaan kertaan em. verbiä DNA:n vastauksissa käytetty..?

    DNA:n tuotekehitysosaston päällikkö Ville Partanen voisi nyt hieman enemmän kuin kiirehtiä.

  • Ilkka: eipä vastauksessa asiaa luvattu kiirehtiä. Tässä kysymykseni ja saamani vastaus (kommentoin vielä saamaani vastausta toteamalla, että kyse on Ohje-valikosta, ei Help)

    "Mikä on Welho webmailin Help-toiminnon korjaustilanne? Help-linkin takana ei ole mitään. Tämä ongelma häiritsee monia muitakin webmailin käyttäjiä, kuten keskustelupalstalta käy ilmi. Jos linkki on, pitäisi myös ohjeita löytyä. Jos ei ohjeita ole aikomus laittaa, eikö linkkiä voi poistaa?

    DNA Hei Helena! Laitoin asiasta selvityspyynnön eteenpäin, palaamme asiaan kun tähän saadaan selvyys
    Tykkää · Vastaa · 8. elokuuta kello 11:01"

  • Helena : Sillä aikaa kun DNA kiirehtii / jahkailee Roundcube webmail Ohjeen parissa, niin tässä pari linkkiä, joissa on Ohje (ver 1.1.) ja vähän muutakin tietoa.

    https://roundcube.net/news/2016/05/22/roundcube...

    https://docs.roundcube.net/doc/help/1.1/en_US/

    Vapaasti kaikille käytettävissä. Mikäli englanti ei suju, niin vaikkapa Google-kääntäjällä saa hieman apua.

  • Odotan edelleen welho-sähköpostin osoitekirjan palauttamista. Selitykset ovat surkeita.

    Kyse on DNAlla palvelujen työjonossa olevien korjausten priorisoinnista. Kertoo paljon DNAn palveluasenteesta kotitalousasiakkaita kohtaan. Piruako me tehdään jollain TV-palveluilla tai korotetuilla kaistanopeuksilla, kun peruspalvelu on jo tätä tasoa.

    Juuri teimme 2 kk sitten talolaajakaistasopimuksen, jatkoa on turha odottaa. Alueen muut taloyhtiöt kyselevät, kannattaako ottaa DNA vai Elisa talolaajakaistasopimus, tai jo mukana olevat vaihtavat kokemuksia. Alueen taloyhtiöt on 50-100 asunnon yhtiöitä, yhtiöitä nelisenkymmentä. Asia tulee keskusteluun kaupunginosan taloyhtiöiden hallitusten puheenjohtajien kokouksessa syyskuussa ja Elisalla alkaa soida puhelimet.

    Vauhtia nyt osoitekirjan palautuskorjaukseen tai viemme sopimukset katkolle!

  • Käämit on palaneet täälläkin. Osoitekirjaa emme saa takaisin. Näyttää siltä, että DNA nimenomaan haluaa eroon yksityisasiakkaista, ainakin webmailin aktiivikäyttäjistä.

  • Kiitos Ilkka. Itse asiassa kyse on kuitenkin ennen kaikkea periaatteesta. Jos ohjevalikko on, pitäisi sen takaa löytyä ohjeita.

  • 12.08.2016 päivätty asiakastiedote :

    https://www.dna.fi/dna-oy/asiakastiedotteet?rel...

  • Nykyinen DNA Welho webmail näyttäisi olevan samanlainen kuin Elisa webmail. Elisan sivullta löytyy löytyy suomenkielinen Ohje :

    http://elisa.fi/asiakaspalvelu/aihe/sahkoposti-...

    En ota vastuuta tuon Ohjeen täydellisestä toimimisesta DNA Welho webmailin kanssa 😀

  • Heti tulee vastaan ero, RATAS-kuvakkeesta teet sitä ja tätä...eikä welhossa semmoista ole ollenkaan.

    Niin elisan, dnan kuin welhon webmail ASETUKSET on erilaiset tai niissä on eri määrä juttuja - vaikka peruskäyttö/toiminnot olisikin melko saman näköiset.

  • KORJAAN: Ratas ei näy, kun on joku posti auki. Oli se näköjään silloin, kun näkymässä vain luettelo.
    Mutta syteen tai saveen, tuo ratas on vaan linkki asetukset osioon...joka ei ihan yhteneväinen näiden kolmen webmailin kesken kyllä ole.

  • 14.6. päivättyä häiriötiedotetta ei ole edelleenkään "kuitattu", Vieläkö jotain vikoja sittenkin korjataan?

  • Aika erikoista, ettei tätä keskusteluketjua enää löydy Foorumin hakutoiminnoilla. Toivottavasti kyse ei ole siitä, että koko asian toivotaan unohtuvan eli siitä, että ne, joita asia ei koske eivät vahingossakaan saa tietää kuinka huonosti asia hoidettiin.

    Ilkka T.: Nyt DNA;ssa ollaan viisaampia. Enää ei ole luvattu asiaa kiirehtiä. Nyt vain toivotaan, että asia selviäisi mitä pikimmiten. Eipä ole selvinnyt. Huomenna tulee kuluneeksi nleljä viikkoa siitä, kun DNA:n Facebook-sivuilla luvattiin lähettää asiaa koskeva selvityspyyntö eteenpäin.

    "Helena, mainittiinko vastauksessa, että asiaa on kiirehditty, kuten tässä ketjussa on useampaan kertaan em. verbiä DNA:n vastauksissa käytetty..? "

  • Helena, luulen että asiassa on nimenomaan kyse siitä mitä tuossa ensimmäisessä kappaleessa mainitsit.

    "...että ne, joita asia ei koske eivät vahingossakaan saa tietää kuinka huonosti asia hoidettiin".

  • Vasta "pääsin" tänne "tukisivustolle"... onkohan joku tekemässä tästä kunnon reklamaatiota? Eihän näin vaan toimita ja DNA vetäytyy vastuusta ihan totaalisesti, käsittämätöntä toimintaa!!

  • Kuluttajaviranomaisellakin voisi olla asiasta jokin kanta? Selkeä DNAn sopimusrikkomus; tarjoavat meilipalvelun osoitekirjoineen, mutta sitten floppaa oikein kunnolla eikä ole edes aikeita korjata.

    Jos sama kämmi olisi yrityspalvelun puolella, olisi korjattu viipymättä, koska vahingonkorvausvaatimukset olisi heti keskusteluissa.

  • Kiitos EKA linkistä. Karua tekstiä DNA:n tuotekehityksen päälliköltä Ville Partaselta :

    • Laitevaurion takia niitä ei ole voitu, eikä niitä voida koskaan enää palauttaa, Partanen sanoo.

    • Jos joku edelleen odottaa näitä asioita, niin olemme pyrkineet sanomaan, ettei se onnistu, eikä sille voida valitettavasti mitään.

    Kaksi kysymystä palveluneuvojalle :

    • Miksei DNA:lla ollut varmistuksia ?
    • Milloin Roundcube DNA Welho webmail Ohje julkaistaan ?

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.