Siirry uusimpaan kommenttiin
Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Welhon sähköposti herjaa "Palvelinidentiteettiä ei voida varmentaa."

Hei. Welhon sähköposti ilmoittaa iPhonessa ja iPadilla seuraavaa: "Palvelinidentiteettiä ei voida varmentaa. Mail ei voi varmistaa varmenteen "pop3.welho.com" identiteettiä." Jos painaa Lisätiedot-painiketta, näkee että imap.welho.com varmenne ei ole luotettu. Miten herjan saa pois, postia ei pysty tällä hetkellä käyttämään.

T. Pasi

Kommentit

  • Sama juttu!? Mikä tämä on?

  • Sama. Onko ratkaistu?

  • Kyllä ja lisäksi omille sivuille kirjautumisen jälkeen selaimen (crome) palkissa herja "Tämä sivu yrittää ladata koodia todentamattomista lähteistä" miksi?
    https://support.google.com/chrome/answer/1342714

  • Hei!

    Welho.com palvelinsertifikaatin vanhenemisilmoitusta koskeva vika on yleinen ja parhaillaan korjauksessa. Sähköposti toimii kuitenkin normaalisti Webmailin kautta. Pahoittelut vian aiheuttamasta häiriöstä!

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Propsit hyvästä viikonloppuduunista JOS korjaantuu ennen maanantaita

  • Ei toimi.

  • Ei toimi minullakaan

  • Kyllä on vaikeata, kun DNA ei tätäkään ongelmaa saa kuntoon. Hyvään asiakaspalveluun luulisi kuuluvan, että asiakkaita informoidaan miten korjaus etenee. Pelkkä pahoittelu ei riitä. Täällä me,teidän asiakkaat, joudumme "lypsämään" tietoa ja pohtimaan keskenämme ongelmiin ratkaisuja. Viitisen vuotta sitten suureen taloyhtiöömme kaupattiin welhon laajakaista joka huoneistoon ja monet otimme silloin welho.comin käyttöön. Nyt DNA toimii näin...

  • Ei toimi

  • Eikä mitään vikatiedotusta nettisivivuila 🙁
    https://www.dna.fi/vikatilanteet

  • Ja koska en tiennyt että vika on PALVELUNtarjoajassa, rupesin epäilemaan puhelintani
    ja päätin poistaa tilin ja asentaa sen uudelleen, nyt ei onnistu enää sekään.
    Joskus ois kiva saada infoa vioista.
    Miten ikinä saan asetukset takasin?!!?

  • Sama ongelma on vaivannut jatkuvasti. Milloin ongelmaan löytyy ratkaisu?

  • On toiminu nyt taas muutaman tunnin

  • Ei ole tosiaan vielä ilmennyt. Toivottavasti on ohi lopullisesti.

  • Minulla ei ainakaan vielä toimi

  • Ei toimi ainakaan mulla vielä. Mikä status korjauksella?

  • Hei Jussi,

    korjaus on vielä käynnissä, pahoittelut häiriöstä aiheutuvasta haitasta.

    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Hei!

    Sama vika mun I pad;ssä.en pääse mihinkään,jumittuu koko ajan ,tulee vaan kumoa ja lisätietoja.....Lisäksi en itse ymmärrä tekniikasta mitään

  • Muistaakseni kirjoittauduin uudestaan ja sen jälkeen viestit katosivat. Olisiko salasana ollut kateissa, vaikka puhelimeni mukaan kaikki oli normaalisti?

  • Minulla on sama ongelma. Dna toiminta on aivan käsittämätöntä. Miten asia tullaan korvaamaan kuluttajille. Olisi aika viedä asia tiedotusvälineille ja kuluttajaviranomaisille.
    T. Jalle

  • Laitoin Facebookin kautta kyselyä. Jospa saataisiin jotain lisätietoa.....
    https://www.facebook.com/dna.fi/posts/706074929...

  • Koko ilta meni ihmetellessä ja yrittäessä korjailla tiliä. Onneksi avasin nyt tämän viestiketjun, en olekaan tumpelo ja ainoa. Kohtalotovereita riittää...ja lisää kai tulee koko ajan

  • Miten voi kestää näin kauan fiksata ongelma? ei pitäisi jos tietää mitä tekee? aika masentavan huonoa tiedottamista ja ongelmanratkaisua....

  • Laskut on maksettu, nyt olisi syytä saada palvelua. Häiriöviestintänne perusteella rahani ovat menneet Pohjois-Koreaan.
    https://www.dna.fi/vikatilanteet

  • Eli, missä vika ? Ja koskahan saadaan korjatuksi ? Viime perjantaista 18.11.2016 ongelma on jo häirinnyt .

  • Vika on edelleen olemassa.

  • Kyseinen ongelma koskee asiakkaita, jotka käyttävät @welho.com-sähköpostia jonkin kolmannen osapuolen sähköpostiohjelman kautta. Webmailin kautta sähköposti toimii normaalisti, eikä herjaa sertifikaateista, joten toistaiseksi suosittelemme käyttämään Welho Webmailia https://webmail.welho.com.

    Viankorjaus on käynnissä, mutta tarkempaa aikataulua tämän ongelman ratkaisulle ei ikävä kyllä ole tiedossa. Pyrimme toki saamaan tämän kuntoon mahdollisimman pikaisesti. Pahoittelut tilanteen vuoksi aiheutuvasti harmista ja vaivasta.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Sama aikataulu kuin Pekalla. Hanna-Marin viestistä päätellen kyseessä ei kuitenkaan ole kyberrosvo, joten sähköpostia voinee käyttää sen puolesta huoletta.

  • Ei toimi vieläkään!!!! Miksi DNA ei ilmoita tästä viasta häiriösivuilla tai laita ao. osoitteen omistajille viestiä??? Olen useamman päivän yrittänyt korjata tätä kun en voinut kuvitella että kyseessä palveluntarjoan vika mutta he eivät vaivaudu siitä ilmoittamaan!

  • Mitä tarkoittaa ei ole tarkempaa aikataulua?

    Oletteko luovuttaneet?

    Ymmärrättekö millainen riesa nuo viestit ovat älylaitteissa, joka kerta kun yrittää päästä tekemään jotain? Tuo viesti voi keskeyttää 4kin kertaa toiminnan ennen kuin se asettuu... taas hetkeksi.

  • EI toimi.

  • Eikös sieltä löydy päteviä it- henkilöitä, kun aina vaan korjaus kestää ja kestää. Tässä jo melkein viikko vierähtänyt, jotta sähköposti toimisi iPadissa Android puhelimessa. Tuo webmailin käyttö ei paljoa lohduta, kun roskapostisuodatuskin on mitä on.

  • Onko tämä yritys päästä eroon vanhoista @welho.com sähköpostin haltijoista? On vähän erikoista, että ainoa osoite jossa vika on, on @welho.com osoitteet. DNAlla taitaa olla muutama muukin toimiva osoite.

  • Sopimuksen mukaan Dna on korvausvastuussa.
    T. Js

  • Minulla on iPadin sähköpostin postilaatikossa welhon sekä gmailin tili. Kun avaan postilaatikon palvelinidentiteetti herjaus alkaa ja gmailin avauskin vaikeutuu. Welhon sähköpostia ei lainkaan pysty käyttämään. Pystyykö/haluaako DNA lainkaan ongelmaa korjata?

  • Kuten olemme kertoneet, kyseisen ongelman korjaus on käynnissä. Tarkempaa aikataulua korjaukselle ei vielä ole tiedossa, mutta kerromme kyllä heti, kun tämä on saatu kuntoon.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Ratkaisu olikin nopeampi kuin odotimme. 😀

    Sertifikaatti on nyt asennettu palvelimelle.

    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Kiitos!

  • Tää sanoo edelleen palveluidentiteettiä ei voida varmentaa
    Varmenne vanhenee 18.11.2019, mutta on "ei luotettu"

    Nyt niitä ohjeita kehiin!!!
    Ei voi olla noin vaikeeta!

  • Ei toimi minullakaan. Softakorjausten oleellinen osa pitäisi olla testaus jossa varmistetaan onko korjaus ratkaissut raportoidun bugin. Tais tämä vaihe unohtua?

  • Sama herja jatkuu

    Ratkaisu olikin nopeampi kuin odotimme. smile

    Sertifikaatti on nyt asennettu palvelimelle

    Toimistanne huolimatta
    Terv Pekka

  • IPadissa herjaa edelleen sähköpostin postilaatikossa welho.com mutta Anroid/samsung tällä hetkellä toimii, toistaiseksi.
    Palveluneuvoja Ida S otappa selvää tämänhetkisestä tilanteesta ja informoi meitä.

  • Herja jatkuu, vaikka sertti on uusittu. Pitääkö postilaatikko asentaa uudelleen? IOS laitteiden postit eivät toimi meidän taloudessa.

  • Kertokaas nyt miten IOS-laitteet saa toimimaan?
    Kauan palveluneuvojat aikovat olla radiohiljaisuudessa?
    Miten vastauksien kirjoittaminen voi olla näin vaikeaa?(ongelmanratkaisusta puhumattakaan)

  • Koskeeko ongelma nyt siis kaikilla juurikin Apple-laitteita? Ilmeisesti muilla laitteilla toimii nyt normaalisti?

    Kannattaa kokeilla vielä sähköpostitilin uudelleen määrittelyä laitteelle ja laitteen uudelleen käynnistystä. Jos sama ongelma edelleen jatkuu niin otetaan vika uudelleen selvitykseen, kiitos.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Vaihdoin operaattoria eilen .laitoin uuden SIM kortin sisään ja laite herjaa nyt etten ole rekisteröitynyt verkkoon vaikka sen olen DNA sivuilla tehnyt. Miten toimin
    Anne

  • Hei Anne!

    Kysymyksesi ei ilmeisesti liity mitenkään tämän viestiketjun ongelmaan? Suosittelen olemaan yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin voimme selvittää tilannetta tarkemmin, kiitos.

    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Ei toimi. iPhone.

  • Kokeilko joku postilaatikon uudelleen asennusta? Toimiiko sen jälkeen?

  • MacBook herjaa, iPhone ja iPad eivät.

  • Uudelleenasennuksen jälkeen toimi iphonessa. Ota kuvakaappaus(navi+käynnistys)asetuksista ennenkuin poistat tilin. Sit vaan lisäät saman tilin.
    Huom. Vaatii salasanan.

  • Minulla ongelma poistui tänään sähköpostitilin uudelleen asentamisen jälkeen, niin iPhonessa kuin iPadissa. Macin Mail ei koskaan mitään herjannutkaan.

  • Vika edelleen, joten miten määritän s-postitilin uudelleen? En ymmärrä?

  • Hei Täti ja muut,
    Mene asetuksiin ja sieltä s-postin tiliin liittyviin tietoihi. Kirjaa muistiin itselles kaikki pop3 ja niin edelleen olevat tiliin liittyvät kohdat. Myös salasana on syytä muistaa tai kaivaa jostain. Sitten menet kohtaa jossa voit poistaa tilin Welho. Poista ja sulje vaikka puhelin varmuudeksi ja laita uudelleen päälle ja mene takaisin ja luo uusi postitili. Sihen sitten syötät kaikki äsken ylös kirjaamasi tiedot oikeille paikoille.

    Toivottavasti onnistuu !

    Ja DNA-tukiporukalle sanoisin, että menkää pomojenne puheille ja kertokaa tilanne älkääkä esittäkö ja selitelkö tietämättömyyttänne. Olette asiakaspalvelussa töissä ainakin minun mielestäni ja siihen kuuluu muutakin kuin asiakkaitten epätoivoinen haaliminen ja asiakaskalastelusoitot.

    HTV oli aikaansa edellä oleva kaapeli - tv yritys, joka meni DNA kauppojen kautta pohjille.

    Urpo

  • Kiitos Urpo ohjeista! S-posti pelittää nyt 😀

  • Urpon ohjeet toimii.

  • Kiitos Urpo! 😃

    Strategiselle johdolle pisteet valitsemastanne linjasta. Jossain vaiheessa tämä teidän korttitalo kaatuu.
    Halvat softat mm DNAtv, epäpätevä henkilökunta joille saa uudestaan ja uudestaan selittää mikä on vikana ja on kuin rikkinäiselle puhelimeen huutelis, yksinkertaisissa osoitteen muutoksissakin 3 soittokertaa taitaa olla minimi että menee homma oikein, HDboxit joita pitää resetoida tai ne buuttaa itsekseen... teillä on niin monta asiaa jatkuvasti pielessä, että vaikea nähdä miten teillä pysyis asiakaskunta vuodesta toiseen jos ette oikeasti saa tuota settiä kasaan.

  • Miten Welho Webmailia käytetään?

  • Hei Riitta, voit tutustua palvelun käyttöohjeisiin osoitteessa https://www.dna.fi/webmail

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • mulla sama vika ja herjaus iphonessa webmail-tilissä, vaikka en ole mitään muuttanut, todella raivostuttavaa, jos tätä ei saada korjattua. Tilistä en halua luopua sillä siihen on kytkettynä noin 150 eri palvelua ja kaikki yhteyteni.

    Mistä welhowebmail-salasanan pääsee vaihtamaan, kun sivu on muuttunut

  • Sama täällä, iPhone. Alkaa jo pahasti harmittaa.

  • Hei H ja Minna!

    Vika on saatu korjatua marraskuun lopussa. Mikäli ongelmia palvelun kanssa vielä ilmenee, tarkistakaa että lähtevän postin palvelin smtp.welho.com.

    Mikäli käytössä on IMAP, iOS -laitteella kannattaa poistaa tili ja kytkeä uudelleen asetukset -> sähköposti -> tilit ->​. Käyttäen asetuksia SSL IMAP: imap.welho.com, portti 143 tai SSL 993​. Tämän jälkeen laite saattaa kysyä luotetaanko palveluntarjoajaan ja siihen tulee vastata kyllä.

    Mikäli käytössä POP3, kannattaa tarkistaa että asetukset oikein. POP3: pop3.welho.com, portti 110 tai SSL 995

    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Saapuvan postin palvelin pop3.welho.com, portti 993, käytä SSL:ää; lähtevä posti SMTP smtp.welho.com, käytä SSL:ää, portti 587.

  • @Minna

    "Saapuvan postin palvelin pop3.welho.com, portti 993, käytä SSL:ää; lähtevä posti SMTP smtp.welho.com, käytä SSL:ää, portti 587."

    Jos käytät POP-postia , niin mielestäni tulevan postin portti pitää olla 995 ja lähtevän postin portti SSL-salauksella 465. No voi se portti 587:kin toimia.

  • Poistin tilin, mutta nyt en saa sitä ollenkaan en imapina enkä pop:na.

    Sanoo että eivoi käyttää imap.welho.com on väärin

    En ole alan osaaja, pystyttekö selittämään kohta kohdalta, mitä tähän kirjoitetaan. Nuo SSL:ät ja portit hämäävät ei tässä edes kysytä sellaisia asennusvaiheessa. Asennuksen jälkeen kyllä katsoin että imapissa ja popissa oli SSL ja portti oikein

    Mikä on lähtevän postin palvelin: onko se imapissa ja pop:ssa molemmissa smtp.welho.com, laitetaanko tunnukseksi sähköpostin alkulyhenne kuten ennenkin?

  • @H

    Olisiko näistä ohjeista apua?

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/welho-sahkopos...

  • @Veikko kiitos neuvoista. Yritin tehdä ohjeiden mukaan, mutta ei toimi silti.

    Pitääkö lähtevään postiin kirjoittaa siis: smtp.welho.com vai SMTP smt.welho.com

    Portteja ei näemmä pääse laittamaan kuin vasta kun on tallentanut tilin ja silloinkin vain saapuviin meileihin. LÄhteviin ei voi tehdä porttivalintoja ainakaan tässä iphone 6:ssa

  • Mitä tuo SSL tarkoittaa? Mitä se vaikuttaa? Kun otin pois päältä, portti vaihtui automaattisesti.

  • Löysin vihdoin lähtevän postin portit mutta kun laitoin sinne DNA:n ehdottamat muuttujat, koko systeemi jäi (ikuisen) tarkistetaan-prosessin valtaan ja mulla on kuitenkin hyvät mobiilidatayhteydet kännyssä.

  • @H

    Lähtevän postin palvelinasetukseksi laitetaan smtp.welho.com.

    SSL = Secure Sockets Layer eli palvelin lähettää postin salattuna. Jos salauksen ottaa pois päältä , niin portti on silloin 25.

  • @Veikko Kiitos. Olen yrittänyt säätää tätä nyt neuvojen mukaan mutta en saa toimimaan. Harmittaa.

  • Vaihdoin joulukuussa 2016 puhelinliittymäni Elisalta DNA:lle. Samalla welho webmail lakkasi toimimasta. Yritin asentaa sen uudesta (ja olen yrittänyt kymmeniä kertoja eri asetuksin, joita netistäkin löytyy erilaisia) mutta herjaa heti kättelyssä "tarkista imap asetukset" tms. Dna myymälässä sanovat ettei kuulu heille, dna palveleva puhelin osoitti edelleen ulkopuoliselle toimijalle, joka veloitti "palvelustaan", ohjeet yhtä tyhjän kanssa. Please sanokaa pomoille, että myyvät osoitteet omistajineen googlelle, saataisiin toimiva sposti.
  • Ja sama vika iski eilen iPhoneeni, nyt on jo vuosi kulunut ja taas on jossain mätää dna:n welho-käyttäjien softissa. Toivonpa pikaista korjausta, sillä olen lähdössä ulkomaille pidemmäksi toviksi!
  • DNA:n sähköpostisertifikaatteja on päivitetty 28.2.2018 ja tämä saattaa aiheuttaa ongelmia sähköpostin toimintaan iOS laitteilla.

    Ongelman saa korjattua päivittämällä laitteeseen uusimmat päivitykset ja tarkistamalla että sähköpostiasetukset ovat oikein: https://www.dna.fi/tuki-sahkopostiasetukset 
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Olisitte voineet ensin tarkistaa, aiheuttaako sertifikaatin päivitys ongelmia. Laitteessa on uusin päivitys, mitä siihen saa.

  • Eikä onnistu uudelleen asennus! Väittää vaan, että pop-palvelin ei vastaa. Ei onnistu imappinakaan. Jos ei ala toimia, en maksa seuraavaa laskua, ja vaadin myös ansionmenetyksestä vahingonkorvausta!

  • Ei kyllä toimi, vaikka päivitys on uusin. Harmittavainen vika. Toivottavasti korjataan pian.
  • Tiedotteissa lukee: Kunnossa: Häiriö mobiilivarmenteen rekisteröinnissä.
    Ainakaan omassa iPadissäni häiriö edelleen on. Laite on uudelleenkäynnistetty jo muutamia kertoa.
  • Sama vika alkoi meillä tänään kahdessa iPhonessa ja iPadissa. Nettiliittymä ja sähköposti phnet  eli Dnan, miehen puhelin Telian minun Saunalahti. Kotiwifi Dnan. Mitä teemme?!
  • Hei Pauliina,

    Näppärin tapa lähteä selvittämään ongelmaa on joko maksuttoman vikapalvelun kautta numerossa 0800 300 500 tai asiakaspalvelumme kautta.
    DNA Hanna-Mari palveluneuvoja
  • Samavika Dnan (phnet) shköpostiosoitteessa.
    Korjaatteko!
    Aki Järvelä
  • Kun ei tänäkään päivänä toimi. Kokemukseni DNA:sta on kaksijakoinen eli hyvä maaseudun verkoissa mutta varsin epävarma Helsingissä ja täysi tumpelo kaapeliverkoissa ja erityisesti HTV:n (Talo-Welho) palveluissa. Vain hesarin vanha porukka Sanomatalon palvelupisteessä pystyy hyvään ja tulokselliseen asiakaspalveluun "Welhoa" koskevissa kysymyksissä. Valitettavasti tämä vanha porukka näyttää olevan katoava luonnonvara eikä uusi DNA:n porukka vaikuta edes kiinnostuneelta ratkomaan "Welhon" ongelmia.

    Kaapeli-Welhon käyttäjä Antti T.
  • Hei,
    Käynnykkääni myös tulee nyt viesti "Palvelinidentiteettiä ei voida varmentaa. Mail ei voi varmistaa varmenteen "pop3.welho.com" identiteettiä." Jos painaa Lisätiedot-painiketta, näkee että imap.welho.com varmenne ei ole luotettu."
    Miten vika korjataan?

    Doro
  • Sama juttu kävi minulle iPadille alkaen eilen 16.11.2019! Eikä lähde pois millään. Lisätiedot painikkeesta ei tule näkyviin mitään!
    Anssi
  • Sama vika eli iphoneen tulee viesti "Palvelinidentiteettiä ei voida varmentaa. Mail ei voi varmistaa varmenteen "pop3.welho.com" identiteettiä." Jos painaa Lisätiedot- tai Kumoa-painiketta, ei tapahdu mitään.
    Hanna
  • Miten voi olla että epäonnistuvat aina kun varmennetta vaihdetaan?

    Joku ”asiantuntija” ei vain viitsi tarkastaa onko jotain ennen mennyt pieleen, ja testausta ei tee kukaan ennen muutoksia?
    Pekka
  • Hei kohtalotoverit

    Kysymys ei ole "asiantuntijoitten" haluttomuudesta vaan osaamattomuudesta. - Kun Welhoa pyöritettiin Hesarin voimin kaapeliverkossa oli koko kaupallinen postinetti vasta syntymässä. Sanomalaisten voimin Welhosta tulikin varsin hienostunut ja toimiva postipalvelin vähemmän osaavan kuluttajan käyttöön. - Tämän takasi samomalaisten korkea osaaminen ja erinomainen asiakaspalvelu - kunhan vaan vaivauduit menemään murheinesi Sanomataloon.
    Helsingin seudulla tästä ei aiheutunut suurta ongelmaa ja asiakkaat olivat tyytyväisiä kunhan asiat saatiin kuntoon.
    Welhon porukan osaaminen ulottui syvälle bittitasoille asti ja monet alkuaikojen monimutkaisetkin ongelmat kaikkine lisälaitedippauksineen selvitettiin tuen ansiokkaalla avustuksella - ja mikä parasta - veloituksetta.
    Kun Welho siirtyi kaupan kautta DNA:n hoteisiin alkoivat todelliset ongelmat.
    DNA on hieno palveluntarjoaja mitä tulee postipalveluihin yleensä mitä tulee DNA-Welhoon , omat kokemukseni ovat lähes yksinomaan kielteiset.
    Poikkeuksen muodostavat DNA:n asiantuntijat jotka aina ovat tehneet parhaansa yrittäessään ratkaista kulloisenkin ongelman vaivojaan säästämättä. - Osaamisessa on sitten ollut aukkoja.
    Oma kokemukseni on , että DNA:ssa Welho-ongelma tiedostetaan kipeästi ja asia pyritään ratkaisemaan tarjoamalla muuta postipalvelua - miltei mitä tahansa.
    Omalla kohdallani tämä ei ollut toimiva ratkaisu sillä käytimme WELHO - postilaatikoita vuosikymmenien ajan niin liiketoiminnassamme kuin yksityishenkilöinäkin eikä sähköpostiosoitteitten vaihtaminen "lennossa" ollut mikään yksinkertainen asia laajan vakituisen asiakaspiirimme johdosta.
    Kaiken lisäksi ensimmäiset vuosikymmenet hommat hoideltiin puhtaasti pöytäkoneilla ja varsin alkukantaisilla läppäreillä eikä muuta syytä osoitteen vaihtamiseen juurikaan ollut kuin Welho-tilien vaatimaton tallennuskapasiteetti joka konkretisoitui erityisesti imap-protokollaa käytettäessä. - Tili tuli täyteen verrattain nopeasti mutta käytettäessä pop3-protokollaa ainoan ongelman muodosti postiliikenteen tallentaminen ja varmuuskopiointi. - Vanhaan (ei niin hyvään) aikaan tämä hyväksyttiin asiaankuuluvana haittana koska tilin kasvattaminen merkitsi aina myös kasvavia kuluja ja silloisille 20GB:n kovalevyille mahtui helposti vuosien sähköpostiliikenne kokonaisuudessaan. - Silloisilla vehkeillä ja siirtonopeuksilla ei isoja värikuvia , liikkuvaa dataa eikä muutenkaan kookkaita tiedostoja juurikaan käyttäjätasolla siirrelty eikä asiasta syntynyt ongelmaa.
    Tänään on tilanne kokonaan toinen eikä minun lisäkseni liene montakaan Windows XP:n ja Mac OSX 10.4:n käyttäjää vaan kaikilla - myöskin minulla - on käytössään älypuhelimet ja padit ja näissä sofistikoituneet käyttöjärjestelmät joissa ihmeempiä nörttitaitoja ei käyttäjältä vaadita.

    Nyt pääsemmekin siihen otsikkoasiaan , eli "Welhon sähköposti herjaa ettei palvelinidentiteettiä voida varmentaa".

    Kun itse sain saman viestin menneellä lokakuulla olin aluksi hieman hämmentynyt.

    Olin juuri ottanut käyttöön uuden iPhoneni jonka olin pistänyt tomimaan vanhan iPhoneni varmuuskopiosta.

    Vanhassa samanlaisessa iPhonessa Welho toimi moitteettomasti , eikä identiteettiherjoja ollut koskaan esiintynyt.

    Myöskin tietokoneellani (iMac) ja iPadillani postit kulkivat edelleenkin komeasti.

    iPhone-ongelma siis tuskin olisi laitevika vaan sitä olisi etsittävä jostain bittiavaruudesta.

    DNA:lta apua ei löytynyt (uskoakseni edellämainituista syistä) enkä myöskään päässyt Welhon synnytyssaleihin ja uskottavan apuni lähteille Sanomataloonkaan vaan jouduin järkeilemään asiaa itse tykönäni.

    Siis viimeisessä varmuuskopioidussa iPhone-identiteetissäni täytyi olla jotain mätää kun sitä ei kertakaikkiaan voitu varmentaa.

    Vertaamalla toisella laitteella olevaa hyväksyttyä identiteettiäni tähän ongelma avautuikin ja myös uusi iPhoneni lähti toimimaan ilman identiteettiherjoja.

    Minun ongelmani oli että muut (toimivat)  laitteeni ilmoittivat tilini toimivan imap-tilinä - niinkuin haluankin - elikkä viestini säilyvät palvelimella.

    Uusi iPhoneni osasi toki löytää ja ottaa  käyttöön Welho-tilini sähköpostiosoitteeni ja salasanani perusteella , mutta jostain kumman syystä - ehkäpä oletusarvona oli laittanut tilini toimimaan pop3-moodissa , jolloin viestini säilyisivät vain kyseisellä laitteella.

    Tätä en missään tapauksessa halua enkä jaksa uskoa että kukaan muukaan sellainen , jolla on kaksi tai useampia laitteita sähköpostitoimintoihinsa voi haluta.

    Siitä olen pahoillani vaikken kovinkaan yllättänyt , että apua ongelmaan en saanut DNA:lta enkä netistä kaivelemallakaan ole löytänyt ratkaisua tähän vaan olen itse joutunut jumppaamaan tässä nörttien maailmassa joka minulle on edelleenkin outo ja eriskummallinen vaikka olenkin syntynyt aikana jolloin Adolf Hitler vielä oli elossa.

    Pitkästä iästäni ei ole ollut bittiasioissa minulle suurtakaan apua ja siksi muistankin suurella lämmöllä vanhaa Sanomatalon porukkaa joka rakensi minulle toimivat postiyhteydet ja antoi vielä hienon käytönopastuksen ja jatkuvan tuen kaikissa ongelmatapauksissa.

    Nyt elämme selvästikin aikaa jossa yhteistyö ei ole mitenkään itsestäänselvää ja että pienestäkin palveluksesta on maksettava palveluntarjoajalle riippumatta siitä saadaanko palveluksella mitään apua tilaajalle.

    Vastenmielisempänä kaikesta pidän maksullista puhelinpalvelua jossa odotusaikakin on maksullinen ja kuitenkin odottaja joutuu usein kuuntelemaan palveluntarjoajan tietoiskuja uusista tuotteista ja kaikkea muutakin mainontaa.

    Tämänkin ongelman ratkaisu onnistuu useimmissa tapauksissa parhaiten jos tuttavapiirissä on sähköpostien - erityisesti Welhon - kanssa painistkellut nuorempi tai vanhempi nörtti , joka osaa tarkastella ja vertailla tilin aiempia asennustietoja ongelmalaitteessa oleviin.

    Sanomataloa pidän edelleenkin DNA:n parhaana palvelupisteenä erityisesti mitä tulee WELHO-ONGELMIIN.

    DNA:n halua en epäile mutta kykyjä kylläkin enkä usko , että norjalaisten uusien omistajien ykkössijalla olisi Welho-sähköpostien ongelmaratkaisut.

    Pahoittelen pitkää vuodatusta mutta kun välillä pistää oikein vihaksi vaikka vihapuheet nykyisin oval ihan lailla kielletyt.

    Kaapeli-Welhon käyttäjä Antti T.












    Kaapeli-Welhon käyttäjä Antti T.
  • Hei! Vika tämän suhteen on meillä tiedossa ja selvityksessä. Toivotaan, että saadaan kuntoon mahdollisimman pian. Pahoittelut viasta aiheutuvasta haitasta.
    DNA Ida T palveluneuvoja
  • Kyllä kelpaa kun on keskittänyt asiakkuuden DNA:lle. Netti ja sähköposti herjaavat iPadilla jatkuvasti tuota ”Palvelinidentiteettiä ei voida varmentaa”, nyt jo neljän vuorokauden ajan eikä kukaan tunnu tekevän asialle mitään. No, ainahan voi sentään katsella maksullisia TV-kanavia DNA hubin kautta... paitsi ettei voi kun uusin päivitys pisti koko laitteen sekaisin kuin seinäkello, mikään ei enää toimi! Mistähän minä tässä oikein maksan? Mikä on näiden vikojen korjausaikataulu?
    Kai Kärkkäinen
  • Vika on jatkunut 7 päivää. Ilmeisesti muita DNA-asiakkaita kärsivät samasta ongelmasta. Toistaan edellisen komentin kysymyksen: mikä on korjausaikataulu?
    Ja saadaanko korvaus tästä?
    Doro
  • Hei!

    Tässä ongelmassa auttaa kun sähköpostisovelluksen käynnistää uudelleen. Tämän jälkeen virheilmoitusta ei enää tule.

    DNA Hubin suhteen kannattaa olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluumme niin pääsemme tutkimaan vikoja tarkemmin.
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Mobiiliposti pois pelistä viikon... Miten kauan asian korjaaminen voi kestää? Saanko 25% alennusta kuukausimaksusta?
    Hanna
  • Hoidin asian  omalta osaltani lopettamalla welhon sähköpostin ja ottamalla uuden tilin toiselta toimittajalta. Herjaukset loppuivat.
    Anssi
  • Hei,
    minulla sähköposti kännykässä toiminut aikaisemmin moitteetta, mutta nyt pari viikkoa tullut tuota herjaa ”Palvelinidentiteettiä ei voida varmentaa. Mail ei voi varmistaa varmenteen "pop3.welho.com" identiteettiä." Jos painaa Lisätiedot- tai Kumoa-painiketta, ei tapahdu mitään.
    Soitin DNA:n vikapalveluun ja sain sieltä erittäin asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua.
    Sähköposti alkoi hetkessä toimimaan.
    Täytyy myöntää, että vika oli omissa sähköpostin asetuksissa, mutta joka tapauksessa sähköpostini pelittää jälleen :).
    Lea
  • Lea voisitko kertoa tähän sen ohjeen miten se tilanne korjataan.
    Ansku

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.