Yle Areena ei aukea (Sony TV)
..... koska "internet selain suljetaan sisäisen virheen takia". Netflix mm. toimii. Miten ongelma korjataan?
Seuraa viestiä
39
seuraajaa
Juha
eli syytetäänkö Sonya?
Itse testasin edellä läppärillä ja puhelimella , kun telkkarissa ei Areenaa ole.
Ensimmäinen katsoo ilmeisesti tietokoneella, koska selain? 3-4 on palauttanut tehdasasetukset muttei kerro mihin.
No se DNA kaapelin IPv6 on ollut Areenan ongelma, mutta ainakaan kaikilla se ei ole syynä ja toisaalta tuo pitäisi olla jo poistettu käytöstä (voi se silti varmaan sotkea hetken.)
Onko Sonyn telkka Android TV vai joku oma käyttis/sovellus? Ainakin hubilla ja Elisan liittymällä toimii tällähetkellä Areena.
Ei kait tuosta kenelläkään ole mitään vastuuta, ne appit toimii sen aikaa kun toimii. Joku android pohjainen systeemi on varmaan pitkäikäisempi tuen suhteen, mutta nekin vanhenee joskus.
TV:n selaimellahan noita suoratoistopalveluja voi kokeilla, mutta harvoin toimii järjellisesti, jos ollenkaan...
Yritin selvittää, löytyykö jokin ohjelmistopäivitys Sonyltä. Huonolta näyttää. En ainakaan vielä löytänyt. Tässä jotain vanhoja ohjeita, miten saa automaattisesti ohjelmapäivitykset Sony televisioihin.
https://www.sony.fi/electronics/support/downloads/00014458
Löytyyköhän Suomesta Sonyn tukipostilaatikkoa, jonne voisi tehdä tiketin tästä varsin yleisestä ongelmasta, ettei tarvitse ostaa uutta televisiota.
Harri Vertio
Suosittelen samaa muillekin 😉
Tein myös asiakaspalautteen Ylen sivuille,sillä en löytänyt Sonyltä asiakaspalautesivua.
https://asiakaspalvelu.yle.fi/s/?language=fi
Areenan Android-sovelluksessa ongelmia DNA:n asiakkailla
Joillakin DNA:n kaapelimodeemiasiakkailla on ollut ongelmia Areenan Android-sovelluksen käytössä. Ongelmatapauksessa Areena-sovellus ilmoittaa wlan-yhteyttä käytettäessä että verkkoyhteyttä ei ole. Samanlaisia ongelmia on ollut myös mm. Spotify-sovelluksen kanssa ja joidenkin Android-laitteiden kanssa
Ongelmat ovat alkaneet DNA:n päivitettyä joidenkin wlan-tukiasemina toimivien kaapelimodeemien ohjelmistoja. DNA on julkaissut ohjeet ongelman korjaamisesta omilla sivuillaan: https://www.dna.fi/tuki-netti?type=resttukari1&id=85479&scrollTo=W1MYPICS0GJi
Ohjeiden avulla käyttäjä voi muuttaa modeemin IPv6-tilan IPv4:ään.
Mikäli ongelma ei katoa operaattorin antamien ohjeiden avulla, ole yhteydessä operaattoriin.
Itsellä kanssa Sonyn Bravia KDL-32W706B ja sain toimimaan hakemalla uuden firmwaren 3.006 version seuraavasta linkistä https://www.sony.co.uk/electronics/support/lcd-tvs-kdlxxw7xxb-series/kdl-32w706b/downloads/00016378#system_requirements
Huom siis tämä jatko omalla riskillä eli jos teet tuon ja ei toimi en minä eikä kukaan muukaan ota vastuuta
Tarkista, että varmasti telkkarisi malli on tuettujen listalla!!!!
Lue ohje
Tuohon ohjeeseen sellainen kommentti, että menee ohjeen mukaan suurelta osin, mutta kannttaa ladata sellaiselle USB tikulle, jota ei ole käytetty televisiossa ja tikulla ei ehkä kannata olla muuta. SIlloin menee niin, että ota pois mahdolliset tikut telkkarista, sulje telkkari, laita päälle ja laita tikku. Rupesi ainakin itsellä lataamaan suoraan sen jälkeen. Kestää aikaa
Lopputuloksena taas Areena toimii
Tein tuon päivityksen, josta Tapsa vinkkasi. Nyt areena toimii taas normaalisti.
Telkkari on mallia Bravia KDL-50W805b.
Ylen Areena heräsi firmispäivityksellä henkiin olohuoneen KDL-40W705C telkussa 😀
Tuo päivitys kannattaa muutenkin ajaa tietoturvasyistä jne, koska esim omassa Sonyssä viimeisin suomifirmis v 3.004 oli vuodelta 2017 ja tämä brittiversio 3.006 vuodelta 2019. Ja asennus ei vaikuttanut kielisyyteen tms eli voi huoletta asentaa. Kesti n 10min kokonaisuudessaan.
Firmiksen päivitys toimi täälläkin.
Pari varmennusta:
-tikulle siis Sony -ohjeen mukaisesti (Copy or drag and drop the folder "sony_dtv0FA40A06A0A6_00003100" to the root directory of your USB device.) tuo kansio myös, ei pelkästään sen sisältämää tiedostoa?
-Sonyn ohje mainitsee myös että Settings -valikosta valitaan 'Customer Support'...tätä 'Customer Support'ia en löydä valikosta, mutta oliko niin että saitte latauksen käyntiin 'automaattisesti' kun tikku portissa ja käynnistää telkkarin (ei tarvetta käyttää Customer Support -toimintoa)?
Joo kansio pitää kopioida usb tikulle ja tikun juurihakemiston alle suoraan
Ethän ole käyttänyt tuota tikkua aiemmin tekevisiossa. Ainakin itse huomasin ettei ala asentaa automaattisesti jos tikku on aiemmin rekisteröity televisioon.
Se maonittu customer support- asiakastuki on televisiossa ei asetusten vaan ohjeen (kysymysmerkki symbolina) alla. Tosin en tiedä itse käyttänyt sitä, kun alkoi automaattisesti asentaa. Tuen alla on hae ohjelmistopäivityksiä, mutta en tiedä hakeeko vain verkosta vai voiko määritellä että päivityksen usb:ltä
Tikun vaihtaminen tikkuun jota ei aiemmin ollut käytetty TV:ssä auttoi.
Customer supportkin löytyi vinkkaamastasi paikasta, siellä tosiaan on tuo ohjelmistopäivitys -valinta mutta mun TV:ssä ei ollut ainakaan tuota usb:n kautta lataamis vaihtoehtoa...mutta aiemmin mainittu metodi toimi: tikku usb-porttii -> TV päälle -> hetken odottelu ja päivitys alkaa..
Kiitos vielä!
Päivitys versiosta v3.004 versioon v3.006 auttoi, televisiomalli Sony KDL-42W-706B. Sony julkistanut päivityksen viime vuonna, Juha
Pitää ilmeisesti odottaa, että Yle Areena saa ratkaistua ongelman, kuten lupaavat.
Pekka
Harri
Yle on siis kulutuskapitalismin ytimessä tässäkin asiassa. Pian köyhien maiden lapset saavat käristellä uusia piirilevyjä kaatopaikkojensa kasoissa. Niin, aika uusia....
Areena sovellusta kokeilee se häviää ja tilalle tulee
Internet-selain suljetaan sisäisen virheen takia
jäljelle jää pimeä ruutu.
Kiitos kuitenkin täällä ohjeita antaneille, hyvä että edes jossakin nämä ongelmat otetaan tosissaan.
Olisko hyvä, että mahdollisimman moni reklamoisi Yle:lle ja Sonylle, että tulis edes vähän vauhdotusta.
"Laitoin tiketin Sonylle. Pahoittelivat joka käänteessä, mutta ainoa ohje oli palauttaa tehdasasetukset, joka ei kuitenkaan vaikuttanit asiaan.
Olisko hyvä, että mahdollisimman moni reklamoisi Yle:lle ja Sonylle, että tulis edes vähän vauhdotusta.
Onhan tilalle toki surkea, jos 5 vuotta vanha TV on jo "ikäloppu" ja ei toimi - eikä sille ei tehdä enää päivityksiä.
Sitten otin sen zipistä puretun hakemistojen sisällön ja talletin sen sisällön myös tikun juureen. Avasin vielä siitäkin hakemiston sisällön ja kopioin nekin kaikki tikun juureen.
TV päälle 15sek ja sitten tikku paikalleen minuutin verran odotusta ja sitten päivitys eteni 10 min itsekseen.
Toivottavasti auttaa muita.
Ei olisi ensimmäinen kerta, kun Yle kääntää selkänsä ongelmille. Tälle talolle me veronmaksajat lapioimme vuosittain valtavat summat rahaa.
Yle Areenassahan on ollut ongelmia kaiken aikaa, ei ainostaan Sonyn TV:ssä. Toki ei ole helppo pitää yhteensopivuutta yllä, laitekantahan on melko moninainen. Mutta tämä on nykyajan ongelma muutoinkin, 2-3 vuotta ja laite on jo "vanha" ja päivitykset yms. tuki loppuu. Ennen "vanhaan hyvään aikaan" esim. huoltokomponentteja löytyi 10 vuoden ajan, nyt parin vuoden jälkeen on ongelma korjata laitteita, usein jopa mahdotonta.
Onhan tämä kurjaa..laitoin Ylen hallintoneuvostolle kirjeen ongelmasta ja kyselin heidän kiinnostusta asiaan ja mihin toimenpiteisiin he ryhtyvät! Eihän tämä ole mitään kestävää kehitystä.
meillä Sony KDL-50W828B malli ja mikään ei auta...tai en osaa..
Yritin päivittää KDL-40W605B:n mutta ei ottanut onnistuakseen. Ei hyväksy tikkuani edes kikkakolmosella. Harmillista. Ei muuta kuin ankaraa palautetta Ylelle:
https://asiakaspalvelu.yle.fi/s/?language=fi
Kingston (D:)
sony_dtv0FA40A06A0A6_00003100
sony_tvupdate_2014_3006_eua_auth
-tuo ensimmäisenä oleva on "bin"-tiedosto
ja toisena se zipistä purettu kampe. Sitten vain tikku televisioon ja hurraa..kesti noin 5 minuuttia ja nyt Areena näkyy !
Harri
siirryn Samsungiin, joka aikoinaan oli mun rankingissa ihan niitä halpatuotteita (ennen taulu-tv aikoja).
En ainakaan vähän käytön jälkeen huomannut, että päivitys olisi muuttanut mitään oleellista.
Tuolla ylempänä oli Tapsan linkki, josta löytyi ladattava päivitys. Ongelma oli ilmeisesti TV:n vanha firmware 3004. Sieltä listasta löytyi meidän malli KDL 48W705C. Päivitys tikulla ei meinannut millään lähteä käyntiin.
Sitten otin sen zipistä puretun hakemistojen sisällön ja talletin sen sisällön myös tikun juureen. Avasin vielä siitäkin hakemiston sisällön ja kopioin nekin kaikki tikun juureen.
TV päälle 15sek ja sitten tikku paikalleen minuutin verran odotusta ja sitten päivitys eteni 10 min itsekseen.
Mulla oli jokin mainoksena tullut muistitikku. Deletoin siltä kaikki vanhat tiedostot pois. En tiedä oliko välttämätöntä, mutta nyt pelittää Areenat ja Netflixit. Sellainen vika TV:ssä on ollut, että pitkän Areenajakson n. 1h muisti loppuu. Päivityksen jälkeen siitäkään ei ole enää valitettu.
Toivottavasti auttaa muita.
Markelle niin ei mielestäni pitäisi tarvita päivittää ensin vanhaa ja sitten uutta versiota vaan suoraan uusi riittää. Muitten kirjoittamien ohjeiden mukaan vaan niin onnistuu kyllä.
kiitos hyvistä ohjeista. Sonyn sivulta kuitenkin selvisi että KLD-46W905A ei ole tuettujen mallien joukossa. Yleen olen ollut yhteydessä ja Sonyyn myös. Sujuvasti syyttelevät toisiaan. Ja Areena ei tietenkään näy. Näikös sitä laitetaan äijä television ostoon pienellä pakolla.
KIITOS Tapsa, 31 pv tässä ketjussa antamasi Sonyn linkki josta löytyi kaivattu brittiversion ladattava päivitys 3.006. Vau. Päivitys tikulle ja tikku telkkariin, päivitteli muutaman minuutin ja tadaa...Areena toimii. Upeaa että näitä viisaita löytyy että tällainen vähemmän nörttikin onnistuu.
😍
Päivi
Ensiksi tein tehdaspäivityksen palautuksen, ei vaikutusta.Täältä saamien päivitysohjeiden mukaan tein firmvare 3.006, televisio tallensi USBin (tikulla ei ollut muuta kuin kansio, en eritellyt sieltä mitään tietoja zip tai bin) kesti n 5 min, mutta ei alkanut toimimaan sen jälkeen, vaan pyytää mediasoittimen aktivointia, sitten koitin 3.004, sillä ajattelin niin kuin edellä ettei aikaisempaa päivitystä malliin Sony Bravia KDL-50W828B ole ollut, eipä lähtenyt 3.004 päivittymään, vaan ilmoitus ei ohjelmapäivityksiä saatavilla? Summasum Areena ei toimi.
Pitäiskö vielä tehdasasetukset palauttaa?
Vai onko juju(kun tässä uusia sanoja/tapoja opetellaan ) "Sitten otin sen zipistä puretun hakemistojen sisällön ja talletin sen sisällön myös tikun juureen. Avasin vielä siitäkin hakemiston sisällön ja kopioin nekin kaikki tikun juureen." mitä tämä käytännössä tarkoittaa..
Kiitos....
Se Sonyn päivitys tiedosto oli pakattuna. Latasin sen. Se meni tietokoneen 'ladatut tiedostot hakemistoon'. Sitten Win 10:llä oikealla nappulalla 'purkaa'. Kopioin puretun sisällä olevat tiedostot ja hakemistot tyhjälle tikulle. Lisäksi otin vielä tuon alihakemiston sisällä olevat tiedostot ja kopioin nekin tikulla olevian tiedostojen.
Telkku päälle ja pieni odotus. Tikku usbiporttiin ja odotusta. Ruutuun tulee ohjeet.
On muuten Sonyltä aivan ala-arvoista toimintaa.
Varmaan väärin tein, mutta toimii!
Olli
Osasyynä on varmasti tuo halu myydä uusia laitteita - luonnollisesti. On sitten tasapainoilua sen välillä, millainen asiakaskokemus halutaan tuottaa. Television sovellus saattaa lakata toimimasta myös ko. palvelussa tapahtuvista muutoksista johtuen, eikä vanhoille malleille ole aina järkevää ja perusteltua uutta palvelua tukevaa sovellusta tehdä. Esimerkiksi Areena on Sonyn mittakaavassa täysin mitätön palvelu.
Em. syistä on vaikeaa suositella mitään televisiota, joka pyörii valmistajan omalla käyttöjärjestelmällä. Tuollaiselle alustalle sovellusten saatavuus on aina ihan siitä laitevalmistajan tahtotilasta riippuvainen. Android TV tai Apple TV laitteet ovat huomattavasti varmempia tulevaisuutta ajatellen.
Valmistjat lopettavat vanhempien laitteiden tukemisen ja niihin ei enää muutaman vuoden päästä julkaista ohjelmistopäivityksiä. Se vain on fakta, johon on tyytyminen.
Ainut tapa vaikuttaa nykyisin on ns. jaloillaan äänestäminen, so. jättää ko. merkin laitteet ostamatta. Joskus myös julkisuus voi auttaa, nostetaan asiasta kova ja laajalle näkyvä mekkala ... esim. A-Studio tai MOT voisivat olla hyvä alku asian kuntoon saattamiselle. Mutta epäilen, ettei YLE ole kovin innokas asiaa julkistamaan, koska on itse osallisena asiassa.
TV Sony KD-49X8505B ja versio näyttää olevan edelleen 3.004.
Joku kävi kääntämässä jotakin nappulaa jossakin.
Niin minäkin ajattelin, että Yle taisi tehdä korjauksen kun telkkarin päivitystiedot ovat kuitenkin ihan entiset.
toimiikos muilla?
Eilisen korjauksen jälkeen on esiintynyt muutamassa Sony vastaanottimessa Areena sovelluksen käynnistyshäiriö. Ongelma on korjaantunut tällä toimenpiteellä:
Asetukset - verkko - sisäinen wifi -> pois päältä, ja hetken kuluttua takaisin päälle.
tämä auttoi, vaikka emme edes käytä wifillä..
kiitoksia kaikille foorumissa olleille.
Tein tehdasasetuksen ja internet-päivityksen.
Ja nyt pelaa toimii Yle areena, myös KDL-50W828B mallin Sony, oltiin jo kyllä lähes ostamassa uutta TV:tä
Alkoi myös "jumittaa" ja toimimaan huonosti, mutta tuo wifi:n poisto hetkeksi korjasi tilanteen. Nyt katsellaan tuleeko vielä ongelmia.
Jos käyttää vaikka 10 eri sovellusta, niin saa kyllä joka toinen vuosi ostaa uuden TV:n, kun aina joku lakkaa toimimasta. Sen yhden käytetyn sovelluksen kanssa voi sitten tulla tuurilla toimeen vuosia samalla laitteella.
"Hei M....!
Kiitos yhteydenotostanne Sonyn asiakastukeen. Olen pahoillani kohtaamastanne ongelmasta Yle Areenan palveluun liittyen. Asiasta on raportoitu useamman käyttäjämme taholta ja asiaa selvitetään parhaillaan. Ymmärrettävästi YLE Areena on asiakkaillemme tärkeä ja erittäin suosittu palvelu, joten pyrimme korjaamaan sovelluksen toimintahäiriön mahdollisimman pikaisesti. Valitettavasti tarkempaa korjauksen valmistumisaikataulua ei ole vielä tiedossa, sillä ongelma on ilmennyt viime viikolla. Korjaava päivitys tulee automaattisesti televisioonne kun automaattinen päivitysten haku on aktiivisena asetuksissa.
Tuo päivitys 3.006 on auttanut joillain käyttäjillä ongelmaan, mutta tätä Yle Areena-ongelmaa varten valmistellaan kokonaan uutta päivitystä.
Olen erittäin pahoillani aiheutuvasta haitasta ja pyydän kärsivällisyyttänne asiassa. Teemme parhaamme, jotta Yle Areena saadaan mahdollisimman pian toimimaan.
Mikäli televisiolähetyksenne vastaanotto tapahtuu Telian kaapeliverkossa, Yle Areena toimii myös Hybridi-TV:ssä. Areenaa voi katsoa menemällä Ylen kanavalle (1, 2 tai Fem) ja painamalla kaukosäätimen punaista painiketta (väripainike, ei REC-nappula). Painike avaa Ylen Hybridi-TV vaihtoehdot.
Mikäli Teille tulee kysyttävää, voitte olla uudelleen yhteydessä meihin joko sähköpostilla tai puhelimitse +358(0)969379450 (arkisin klo 09.00-17.00). Tapausnumeronne on 20324427."
Hyvää juhannusta ja toimivaa Areenaa kaikille!
Kyllä vaan, aamulla televisiossa odotti päivitys PKG3.006EUA, joka meni siististi paikalleen. 😉
Televisio Sony KDL-32W705B on jo kuutisen vuotta vanha, mutta tuli mieleen sellainen ajatus, saisiko Viaplay sovellusta mitenkään asennettua televisioon.
Tuossa kuvassa on kaikki mitä televisiosta löytyy.
Marja
Olen yrittänyt soft resetata telkkaria, tukiasemaa, poistaa sovellusta ja asentaa uuden play storesta, poistaa välimuistin sisältöä... ei auta
Päivitystä ei vielä ole tarjolla automaattisena netin kautta. Tein sen itse USB-muistitkun avulla.
Lisätietoa: https://www.sony.fi/electronics/support/oled-tvs-android-a8f_af8-series/kd-55af8/downloads/00017085