Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

Miksi maksukanavani eivät näy - 5 yleisintä virheilmoitusta televisiossa

Huomaathan, että uusien tilausten kohdalla kanavien valtuuttuminen näkyviin voi viedä jopa 2-24 tuntia.

Television antamat virheilmoitukset vaihtelevat hieman laitteen merkistä ja mallista riippuen, joten tässä mainitut virheilmoitukset ovat vain suuntaa antavia.

1.Ei oikeutta, ei pääsyä, ei käyttöoikeutta / aktivointivirhe
Yleisimmin ratkaisu löytyy puuttuvasta linkityksestä tai että linkitys ei ole vielä astunut voimaan. Joskus tätä esiintyy myös tilanteessa missä kyseinen kanava on ollut pidempään käyttämättä tai laitteet ovat olleet pidempään pois päältä. Tarkista kuitenkin myös, että tv-kortti on laitteessasi oikein päin, käytä se pois laitteestasi ja jos käytät kortinlukijaa, tarkista että televisiosi tunnistaa kortinlukijasi. Tämän jälkeen tarkista DNA Minun Palveluni kautta omat linkittävät laitteesi ja tee tarvittaessa linkitys. Jos linkityksestä on yli vuorokausi, ota yhteys asiakaspalveluumme.

2.Ei signaalia
Tarkoittaa, että laitteeseen ei jostain syystä tule tv-signaalia. Ratkaisu tähän löytyy aina lähettimen ja vastaanottavan laitteen välistä. Käythän siis läpi, että kaikki johdot ovat kuten pitääkin, käytät ne irti kummastakin päästä, palautat laitteeseesi tehdasasetukset ja suoritat täydellisen kanavahaun. Näillä toimenpiteillä varmistat, että laitteesi ovat vastaanottavassa tilassa ja eivät ole hetkellisen häiriön kourissa. Jos signaali on edelleen heikko tai sitä ei tule vastaanottimeesi laisinkaan, otathan yhteyden asiakaspalveluumme.

3.Salattu signaali
Tämä yleisimmin tarkoittaa, että joko kyseistä maksukanavaa ei ole tilattu tai se on tilattu, mutta odottaa salauksenpurkua. Jos olet kanavan tilannut ja tämä virheilmoitus näkyy televisiossasi, käytäthän tv-kortin ulkona laitteestasi, pyyhkäiset sirua pehmeällä kankaalla mahdollisen jännitteen purkamiseksi ja suoritat laitteen tehdasasetusten palautuksen ja kanavahaun. Huomioithan myös, että uusilla tilauksilla enimmäisaika mitä salauksenpurkuun menee on vuorokausi. Jos käytät kortinlukijaa, tarkista myös että televisiosi tunnistaa kortinlukijasi. Huomiona antenniverkon asiakkaat, salauksenpurkua nopeuttaaksesi kannattaa pitää jotain kanavaa C-kanavanipusta auki. Ethän vaihtele kanavaa kesken kaiken. Näillä toimenpiteillä varmistat, että tv-kortti on kunnolla paikallaan laitteessa ja laitteesi on vastaanottavassa tilassa ja ei ole hetkellisen häiriön kourissa. Jos maksukanavasi eivät näy vuorokauden jälkeen, otathan yhteyden asiakaspalveluumme.

4.Väärä kortti / korttivirhe / Tarkista kortti
Tarkoittaa yleisimmin, että joko tv-kortti on väärin päin laitteessa, se on jännitetilassa tai se on mennyt rikki. Tämä voi tapahtua yhtäkkisestikin. Käytä aina ensimmäisenä tv-kortti ulkona laitteestasi, pyyhkäise sirua pehmeällä kankaalla mahdollisen jännitteen purkamiseksi ja kokeile tv-kortti toisilla tavoilla laitteeseen. Jos sinulla on käytössä erillinen kortinlukija televisiossasi, tarkistathan myös että kortinlukija on oikein päin. Jos maksukanavasi eivät näy tämän jälkeen, otathan yhteyden asiakaspalveluumme.

5.Ruutu pimeänä ja ei virheilmoitusta
Jos olet tilannut juuri maksukanavan ja televisiosi näyttää tältä, tarkoittaa se mitä yleisimmin, että salauksenpurku on tilaamallasi maksukanavalla viittä vaille valmis ja sinun ei tarvitse muuta kuin odottaa. Mikäli edellisestä katselukerrasta on kulunut aikaa voi salauksen purkautumista joutua myös odottamaan hetken. Jos maksukanavasi vain pimenee yhtäkkiä, suosittelen että käytät ensimmäisenä tv-korttisi ulkona laitteestasi ja pyyhkäiset sirua pehmeällä kankaalla mahdollisen jännitteen purkamiseksi ja jos maksukanavasi eivät näy tämän jälkeen, otathan yhteyden asiakaspalveluumme. Tarkistathan myös, että olet kyseisen kanavan saatavuusalueella ja sinulla on tarvittavat laitteet signaalin vastaanottamiseen ja huomioithan, että enimmäisaika salauksenpurkuun on 24 tuntia.

https://youtu.be/jpVNguVnw5A

Asiakaspalvelumme yhteystiedot: https://www.dna.fi/yhteystiedot

Häiriötiedotteet: https://www.dna.fi/vikatilanteet

DNA Minun Palveluni: https://www.dna.fi/minun-palveluni

Kuuluvuus- ja peittoaluekartta: https://www.dna.fi/kuuluvuus-ja-peittoalueet

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.