Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

Ylen ohjelmien tekstitys

Monista ohjelmista jää tallennettuna tekstitys pois. Mitä voi tehdä?

Kommentit

  • Tuo ei pidä paikkaansa! Valitse tallennusta toistaessasi teksityskieleksi hollanti (DUT).
  • Sorry! Jos DNA TV:n pilvestä toistat, joudut vain opettelemaan kielen, jota ohjelmassa puhutaan 🙁
  • Hei Janne! Kyseessä on yleinen vika jonka takia DNA TV:llä tehdyissä Ylen verkkotallenteissa ohjelman tekstitys näkyy väärin tai puuttuu kokonaan.

    Ikävä kyllä viallisia tallenteita ei voida korjata, mutta vian aiheuttanut ongelma on selvityksessä ja pyritään korjaamaan kuntoon mahdollisimman pian. Pahoittelut koituneesta haitasta!
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • TV-puolella YLE:n joissakin ohjelmissa tekstys ei näy, vaikka olisi valittuna DVB(fi). Ne ovat usein luonto-ohjelmia. Kun niissä ohjelmissa valitsee tekstityskieleksi (DUt.fi) eli hollannin, tekstys näkyy normaalisti.
    DNA TV:ssä ei voi valita tekstityskieltä, vaan sinne tulee automaattisesti ensimmäinen valintamahdollisuus.
    Sama ongelma koskee mm. Eurosport kanavia, joissa on pakko kuunnella huonoa suomenkielistä selostusta, eikä seloskieltä pystyvaihtamaan.
    Säästöä se on kai tämäkin DNA:lle 🙁
  • Kiitos vastauksesta, DNA.
    Toinen kysymys jatkeeksi: onko tosiaan niin, ettei tallennettua ohjelmaa voi katsoa ennen kuin sen lähetys on televisiossa päättynyt?
  • Hei Janne,

    Verkkotallennettavaa ohjelmaa pääsee katsomaan vasta kun ohjelman lähetys on päättynyt.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Onko toiveita, että vika korjaantuisi lähiaikoina? Tallennuksissa Ylen ohjelmissa tekstitys joko minimaalisen pienenä kuvan reunassa tai puuttuu kokonaan kohta kahden viikon ajan. Kuvan ja äänen epäsynkka jatkui taannoin yli kuukauden, korvaukseksi tarjottiin (jos ymmärsi soittaa asiakaspalveluun ja vaatia korvausta) urheilukanavaa kuukaudeksi. Syksyllä alkaneet haamutallenteet jatkuvat yhä, palautteeseen ei reagoida. Satunnainen "pahoittelemme mahdollista vaivaa" ei oikein riitä vastaukseksi, kun kuitenkin maksamme palvelusta.
  • Hei Suvi!

    Korjaus on edelleen työn alla ja pyritään saamaan kuntoon mahdollisimman pian. Ikävä kyllä mitään tarkempaa aikataulua ei ole tässä vaiheessa antaa.

    Pahoittelut mikäli palautteeseen ei ole vastattu. Mitä kautta olet laittanut viestiä aiheesta? Tällä hetkellä ei ole tiedossa ainakaan mitään yleistä vikaa joka aiheuttaisi haamutallenteita.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • DNA:n korjaukset on valitettavasti ikuisuuskysymyksiä 🙁
  • Missäs tän kanssa mennään? Ainakin vielä 7.6. tallennettu "Vuosi The New York Timesin toimituksessa" kärsii tästä. Pitääkö nyt sitten käydä kaikki yleltä tallennetut ohjelmat läpi ja toivoa että vialliset olisi vielä Areenasta nähtävissä?
  • Vika on meillä edelleen korjauksessa. Pahoittelut ongelmasta aiheutuvasta haitasta.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • 14.6.
    Hei
    Ylen tekstitys ei vieläkään toimi. Vika on todella harmittava. Korjaus on ollut aika kauan työn alla viesteistä päätellen. Onko toivoa että tekstitysongelmat poistuisivat vielä tänä kesänä?
  • "vian aiheuttanut ongelma on selvityksessä ja pyritään korjaamaan kuntoon mahdollisimman pian."
    Vika on nyt jatkunut ainakin kuukauden verran. Miten ihmeessä teillä voi aina kestää näin kauan vikojen selvittäminen??? On todella ärsyttävää, että kun suurin osa tallentamistani ohjelmista on YLE:n ohjelmia, niin nyt sitten kaikki sarjat pitää katsoa suorana tai Areenasta. Miksi ihmeessä maksan palvelustanne, kun se toimii satunnaisesti ja vähän sinne päin! On myös huonoa asiakaspalvelua, että meidän maksavien asiakkaiden pitää itse tiedustella joka ikinen kerta, että oletteko sattuneet huomaamaan, ettei palvelunne pelaa ja että voisitteko ystävällisesti tehdä asialle jotain. Ikävintä on se, että ainoa vastaus on "selvitämme vikaa." ja sitten alentuva: "pahoittelut". Sillähän se sitten korjaantuukin, kun suosikkisarjan tallennuksia ei voi katsoa.
    Kun ääni- ja tekstisynkka oli viiikkokaupalla pielessä, korvasitte sen niille maksaville asiakkaille, jotka ymmärsivät soittaa palvelunumeroon ja vaatia korvausta. Minulle, joka en ikinä seuraa urheilua, tarjottiin suurenmoisena korvauksena haitasta ja mielipahasta sekä turhista kuukausimaksuista, tattadadaa: ilmaista urheilukanavaa kuukaudeksi!!!
  • Hei, onko asiaan tulossa korjausta? Viimeksi eilen 4.7. Yle ykköskanavalta DNA TV:lĺä tallennetussa Tannbach - vartioitu kylä -tallenteessa ei ole lainkaan tekstitystä.
  • Hei! Ongelma on korjattu 21.6.2018. Tämän jälkeen tehdyissä tallenteissa ongelmaa ei enää tule esiintyä.

    Jos ongelma ilmenee edelleen tuota uudemmissa tallenteissa, olettehan maksuttomaan Vikapalveluumme 0800 300 500 yhteydessä, kiitos.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Onko nyt niin, että olen ainoa, jolla ongelma jatkuu? Ylen kanavilta tehdyistä tallennuksista puuttuu tekstityksiä, ei kuitenkaan kaikista. Viimeksi 2.8. Tv 2 klo 22.00 tehdystä Uusi Sherlock -ohjelmasta. Vikapalvelu ei löydä mitään syytä tai ratkaisua. Pitäisi olla 16 h kuluessa tallennuksen päättymisestä yhteydessä, jotta vikaa voitaisiin etsiä. Ei oikein toimiva homma, tallennuspalvelun idea on, että voin katsoa silloin kun sopii. Tallennan yleensä iltaisin, aamulla pitää lähteä töihin enkä voi jäädä tsekkailemaan tekstityksiä. Jos vikaa ei osata korjata, eikö tuota aikaa voi pidentää vaikka edes vuorokauteen?
  • Et ole ainoa. Tekstitys puuttuu yhä osasta ohjelmia.
    En olisi vaihtanut operaattoria jos olisin tämän tiennyt. Heikko esitys.
  • Ongelma jatkuu edelleen!!! Olisiko jo aika tehdä asialle jotain?? Ja kiitos, minulle ei riitä ”pahoittelemme”. Tämä on yksinkertainen asia, ja todella aliarvoista toimintaa DNA:lta.
  • Taidan lopettaa DNA tv:n käytön, ja vaihdan takaisin Elisa Viihteelle, kun Yle Areenan tekstitys ei toimi. Käsittämätöntä! Toimi vielä joku hetki sitten mutta ei enää!
  • Mitenkä Yle areena liittyy DNA TV:seen?
  • JJJN: DNA TV tarjoaa sovellukset, kuten Yle Areenan. Taloyhtiöni vaihtoi laajakaistan koko taloyhtiön osalta DNA:lle. Tässä yhteydessä irtisanoin aiemman Elisa laajakaistan ja Elisa viihteen, ja siirryin DNA:n käyttäjäksi. Kysyessäni ostaessani DNA TV hubia, että toimiihan siinä YLE Areena ja Netflix, erityisesti Yle Areena, jota katson 80 %, myynti vakuutti, että toimii. DNA:n android tv:ssä on virhe, kuten kaikkien edellistenkin viestien perusteella on selvää. Virhe on se, että jostain syystä heidän palvelussaan puuttuu tekstitys, mikä on varsin olennainen asia, kun katson muitakin kuin SU/EN/RU ohjelmia. On selvää, että asiakkaalla on oikeus edellyttää, että näin olennainen toiminto toimii. Edellisten viestien perusteella kuitenkin on käynyt ilmeiseksi, että DNA myy palvelua, joka ei toimi, vaan siinä on virhe, joka on osan käyttäjien kannalta olennainen. Eri asia olisi, jos vain katsoisin pelkkää tv:tä, mutta olennainen osa DNA Tv:n palvelun käytöstä on sen sovelluksena tarjottavan YLE Areenan katsomista, koska en valitettavasti ehdi katsomaan ohjelmia juuri niinä aikoina kun ne tulevat televiosta, ja saatan muutoikin katsoa ohjelmia, joita näytetään vain Yle Areenassa. Jos tämä ei korjaannu viikossa, puran määräaikaisen DNA tv hubi - palvelun olennaisen sopimusrikkomuksen perusteella. Virhe on olennainen, koska en pysty käyttämään palvelua sen tarkoittamalla tavalla.
  • Joo, eli sulle DNA TV tarkoittaa hubia. Tässä ketjussa ei ole sen sovelluksista puhuttu aikaisemmin ja DNA tuskin ottaa vastuuta Areena sovelluksen ongelmista, vaikka johtuisikin heidän paskasta hubista. No onnea seikkailuun sen yleareenan perusteella irtisanomiseen.
  • Niin, kyse on DNA:n tarjoamasta DNA tv:sta ja DNA TV -hubilaiteesta. DNA TV:ssä on Ylen tallennusten lisäksi vialla suoraan YLE Areena sovelluksen tekstityksissä oleva vika tai käytännössä puute. Kyse ei ole itse YLE Areenan viasta, vaan nimenomaa DNA TV:n tarjoamasta YLE Areena -sovelluksesta. Vika johtuu DNA:sta, ei YLE Areenasta. Edelleen, esim. jos joltain toiselta laitteelta, kuten PC:ltä katsoo muualta, kuin DNA TV:stä, ovat YLE Areenan tekstitykset olemassa.  DNA selvittää edelleen, onko vika korjattavissa ja jos on, ei irtisanomiseen ole syytä. Muutoin kylläkin on, koska vika on olennainen.
  • Kyse ei siis ole DNA TV:stä, vaan DNA TV Hubin Areena sovellutuksesta. Tällöin on harhaanjohtavaa puhua DNA TV:stä!
    Korjausta homaan ei saa, jos ei kerro mistä on kyse.

    Olisi mielenkiintoista tietää, koskeeko tämä ongelma vain hubia, vai myös DNA TV:n kautta katsottavissa olevia YLE:n kanvia.
  • Olen monta kertaa moittinut DNA:ta noista nimeämisistä. DNA TV:n tarjoama Yle areena kun ei kuullosta yhtään hyvältä. Nyt kun kyse hubista, niin Areena sovellus pitäisi olla kaikille Android TV laitteille sama ja vika ylellä, jos hubi vain tuon jotenkin ryssii, niin ihmettelen mitä hittoa taas on tehty.

    Eikö muillakaan toimi tekstitykset Hubin kautta Yle areenassa?

    Itselle DNA TV "liittymä" on maksukortti ja puhelimen appi. Ja myös katseluoikeus selaimella. Verrkotallennus siihen sitten tarvittaessa lisänä.

    DNA TV, kun ei itsestään tarkoita juuri mitään, niin kannattaa lisätä aina mistä on tarkemmin kyse.

    DNA:n pilvitallennuksen ongelmat tekstityksessä on eri juttu ja olen huomannut että monessa katsomassani Maikkarin kanavilta tulleessa lähetyksessä on tekstit jäljessä vittumaisesti (sellasen parisekunttia). Vika voi olla lähetyksessäkin, mutta ei ole vertailukohtaa, kun en ole tallentanut kovolle kyseisiä ohjelmia. Onko muut tälläistä huomanneet?
  • Nimeämispolitiikka DNA:lla taitaa olla tarkoituksellisesti epäselvää! Kun ongelmasta kertoja ei tarkkaan kerro, mistä on kyse, ei sitten tarvitse asialle korvaansa lopsauttaa! Säästy rahaa ja vaivaa.
  • Eilen (7.10) nauhoitetusta (verkkotallennus) "Kino: Riemuloma Rivieralla" (yle teema) puuttui tekstitys (taas vaihteeksi). Samalta kanavalta heti tuon jälkeen nauhoitettu "Etsitään kovanaamaa" oli tekstityksen kanssa.

    Huomasin että olin nauhoittanut "Riemuloma Rivieralla" jo 14.6 ja siinä tekstitys toimi.

    Tekstityksen puuttuminen ylen ohjelmista on todella yleistä. Pitää kai seuraavaksi katsoa ohjelma livenä telkkarista ja nauhoittaa DNA-TV:llä pilveen niin tietää kenessä vika on.

  • Eilen 15.10 Yleltä tallennetusta (dna tv) Dokumenttiprojekti: Pakotie puuttuu tekstitys. Voiskos sen saada taas kuntoon?
  • Olisiko mahdollista saada tietää, onko tälle asialle edes yritetty tehdä jotain???
  • Meidän tiedossamme ei tällä hetkellä ole laajempaa vikaa koskien Ylen tallenteita, joten näistä olisi syytä olla yhteydessä suoraan asiakaspalveluun niin saamme DNA TV tunnukset ja tarkemmat tiedot selvitystä varten
    DNA Iiro palveluasiantuntija
  • Olin yhteydessä asiakaspalveluun 8.9., jolloin luvattiin vastata, kunhan vika selviää. Vielä ei ole vastausta kuulunut. Ja siis aikaisemmin minulle sanottiin, että vikailmoitus täytyy tehdä alle 14 tuntia tallennuksesta, muutoin ei vikaa päästä tarkastelemaan.
    Eikö se, että täällä on kuitenkin aina uusia kommentteja, kerro että vika on olemassa ja näin myös pitäisi olla teidänkin tiedossa???
  • Soitin kanssa. Pahoittelivat ongelmaa. Aika turha soitto, mutta toivottavasti yllätykset puuttuvista tekstityksistä loppuisivat.
  • Hei kaikki!

    On havaittu, että osa verkkotallenteiden tekstityksistä puuttuvat. Tämä koskee siis suurimmalta osin Ylen ohjelmia. Vian aiheuttaja saadaan korjattua tämän kuun aikana, mutta ikävä kyllä vanhojen tallenteiden tekstityksiä ei saada korjattua enää jälkikäteen.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Tämän kuun aikana olisi ns. viime tipassa. Ongelmaa ratkottu viime talvesta lähtien...
  • Testataanko teillä koskaan mitään? Vai testataanko vain uusia ominaisuuksia, jolloin rikotaan jotain vanhaa? Kts. https://fi.wikipedia.org/wiki/Ohjelmiston_testaaminen#Regressiotestaus 

  • Minulla tekstitykset alkoivat puuttua viime aikoina Ylen ohjelmien verkkotallenteista sekä esim. kaikista Avaran Luonnon ohjelmien verkkotallenteista. Telkkari on JVC-mallinen digitv ilman Smartia, ja katson tallenteita DNA TV Hubin kautta. Telkkariin ei voi valita tekstiyskieleksi hollantia, mutta siinä "päällä" valinta "kuulorajoitteiset". Ennen on tässä telkkarissa näkynyt tekstitykset, samoin kuin DNA:n verkkotallenteissa voinut valita tekstitykset Ylen ohjelmille.

  • Valitettavasti korjauksen julkaisu on hieman viivästynyt ja ongelma korjaantuu arviolta vasta ensi kuun eli marraskuun aikana. Pahoittelut ongelmasta mahdollisesti aiheutuvasta haitasta.
    DNA Ida T palveluasiantuntija
  • Koitin telkkarissa asettaa hollanninkielen ensimmäiseksi. Se ei toiminut.
    Kanavalla kun valitsee audio-napista HuH-kielen niin toimii (en nyt muista nimeä tarkkaan).
  • Hitto kun tekstiä ei pääse korjaamaan! Tarkoitin tietenkin tekstitys-nappia.
  • Ei toimi tekstitys edelleenkään!🤯
  • Korjaus vikaan on tulossa seuraavan päivityksen myötä ja tämän pitäisi olla jakelussa nyt marraskuun aikana, tarkkaa päivämäärää ei vielä tällä hetkellä ole tiedossa.Pahoittelut tilanteen vuoksi aiheutuvasta häiriöstä.
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Odotan vian korjaantumista vielä marraskuun puoleen väliin. Jos ei ratkea, niin "Good Bye !"
  • Miksi kaikki kotimaiset ohjelmat tulevat väkisin tekstitettyinä osa keltaisena ja osa valkosina? Ei auta vaikka mitä muuttaa asetuksista.
  • DNA Hubin DNA YLE Areena sovelluksessa tekstityksen asetukset ovat hieman piilossa ja löytyi lähes sattumalta. Käynnistä Hubista YLE Areena. Aloita jonkun ohjelman toisto. Paina Hubin kaukosäätimen OK painiketta, tällöin alhaalta nousee valikko jolla ohjelmaa voi kelata ym, ja tässä valikossa on alarivissä kolme nappia: info (i), tekstitys (cc), ja ilmeisesti tarkkuus. Valitse kaukkarin nuolinäppäimillä tekstitys (cc), ja avautuvassa valikossa näkyy nykyinen asetus, muuta tarvittaessa valisemalla asetus + OK jolloin vaihtoehdot avautuvat. Tällä tavalla löytyi naapurin Hubin Areenasta kateissa ollut tekstitys (asetuksesta Ei tekstitystä asetukseksi Suomenkielinen tekstitys).
  • Näyttäisi jääneen Ylen tekstitykset ainakin meillä pois eilisestä Ice Town jaksosta. Aiemmin tulleen jakson tekstitykset on tallentuneet kyllä.
  • Asiaan liittyen, ihmettelin, kun MTV3 HD kanavalla ei taas ollut tekstejä (suorassa lähetyksessä).Huomasin, että MTV3 HD (VHF antenni) kanavassa voi tekstityksen poistaa tai vaihtaa, kun perus SD-kanavalla ilmeisesti  käytetään edelleen kiinteää tekstitystä (tekstityksen pois kytkentä ei toiminut ainakaan.).

    Tallentaako DNA pilveen tuollaista versiota MTV3 HD kanavasta, jossa on irto tekstitykset?, Aikasemmin oletin vian (joskus myöhässä olevista teksteistä) johtuvan lähetyksestä, kun oletin tekstityksen olevan kiinteä. Ongelma esiintyy joskus DNA:n pilvitallenteissa.

    Ylen irtotekstien kanssahan on aina ollut digiboxi kauden alusta asti erinäisiä ongelmia palveluntarjoajilla/laitteilla, mutta nyt samaa on sitten näillä HD kanavillakin.
  • Teemalta hävisi tekstitys pari päivää sitten. Meni leffailta pilalle. Edelleen 2.1. Ongelma jatkuu. Missä vika?
  • 2.1, kun tänään on 3.2, jos kirjoitusvirhe, niin mitä kautta Teema katsot ja mitä tapahtuu jos laitat tekstitykset päälle? Ainakin antennissa SD ja HD kanavilla on molemmilla tekstitykset. Vai onko ongelma aiheen mukainen, että tallennuksessa ei näy tekstitystä?
  • Joo, siis 2.2. ja edelleen. DNA Welhon kaapelin kautta. Ei auta tekstityksen laitto, ei uudelleen viritys.
  • Otin taannoin saman ongelman kautta DNA tv:n tukeen yhteyttä. Ongelma ratkeaa, kun päivittää Areenan. Itse asiassa sen voi poistaa ja asentaa uudestaan, niin sitten taas toimii.
  • Ongelma siis Teemalla, ei Yle Areena.
  • Nyt ei Sub:ilta tallennetussa ole tekstiä. Pari viikkoa sitten Yle 1:ltä puuttui teksti. Erittäin ärsyttävää, kun on katsonut kaksi osaa ja kolmannesta puuttuu teksti. 🙁
  • su 1.9.2019 klo 23.15: TV1 ja TV2 tekstitys ei näy. Kyseessä on suora ohjelma, ei siis tallenne. Missä vika?
  • Ainakin Antenninkautta HD ja SD kanavilla on tekstitys 23.35. Onhan sulla tekstitykset päällä?

    Kannattaa kertoa vähän tarkemmin yleensä ongelmasta...
  • Tänään 4.9. 2019 tekstit puuttuivat Yle teeman ohjelmista. Katsomisen ilo Poissa. Korjausyritykset (suositellut) eivät auttaneet. HELP!

  • Ainakin taas Antennin Fem/Teemalla SD ja HD kanavilla on tällä hetkellä tekstit.

    Suoralähetys vai tallenne (missä), Antenni vai kaapeli, Mikä laite jossa ongelma esiintyy, missäpäin maailmaa katsotaan. Tossa nyt muutama kysymys, jonka voisi avun tarvitsijat kertoa. Tosin kaapeli ongelmissa kannattaa soittaa suoraan vikapalveluun, ei täältä mitään apua DNA:n puolelta tule.
  • Hei!

    Yle Teema & Fem -kanavan tekstityksissä on ollut eilen ongelmia jotka ovat nyt saatu korjattua. Pahoittelut koituneesta haitasta!
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Tuo tekstityksen puute näyttää edelleen olevan olemassa. Viestiketjua katsellessa näyttää ettei siellä tehdä asialle yhtään mitään.
  • Pyydän anteeksi viivästyttämääni laskun maksua, korjaan asian heti kun palveluntarjoaja korjaa omat puutteensa...
  • Ei tekstejä tänään eikä eilen?
  • Tekstitystä ei ole ollut myöskään MTV3 ja subin nauhotuksissa nyt parina päivänä, esim. Rillit huurussa ja Emmerdale ohjelmissa.
  • DNA TV:n tallenteiden tekstityksiä koskeva ongelma on tiedossa ja parhaillaan selvityksessä. Pahoittelut ongelmista!
    DNA Hanna palveluasiantuntija
  • Dna tv tallennuksista puuttuu tekstitys. Vika ollut välillä poissa ja nyt tänään ilmeni taas.
  • Viheliäistä etenkin kun italialaissarjan tokavika jakso jäi nyt pelkän elehtelyn tulkinnan varaan. Ja huomenna varmaan sama juttu. Ei hyvä...
  • No niinpä puuttuu prk..le
  • Juu, pari päivää on Sydämen asialla -sarja pitänyt katsoa Areenan puolelta tekstityksen puutteen vuoksi.
  • Nyt taas puuttuu Ylen kanavilta tallennetuista ohjelmista tekstitys. Ainakin La rebuplica, Sanditon ja Totuuden taakka. Kun avaan tallennuksen katsottavaksi ja klikkaan teksgitys-kuvaketta, tulee näkyviin vaihtoehdot Ääniraita ja Tekstitys Ei tekstitystä, joita näpyttelemällä ei tapahdu mitään. Minulla on käytössä vanha DNA-tv, jolla tallennetuja ohjelmia katson chromecastin kautta tv:stä. Tekstit puuttuvat, vaikka katsoisin vain puhelimeltani.

  • Hei!
    Ongelma Ylen ohjelmien tekstitysten kanssa ei ole tainnut vielä selvitä?
    Nauhoitin viime lauantain Avaran luonnon verkkotallenteeksi DNA Hubilla. Ohjelma oli tällä kertaa englannin kielinen ja tekstitykset puuttuvat tallenteesta. Onko korjauksella millainen aikataulu? Pitääkö minun olla johonkin yhteydessä?
  • Hei Maria,

    Pirautathan asiakaspalvelumme maksuttomaan vikapalveluun 0800 300 500 niin tutkitaan asiaa tarkemmin, kiitos.
    DNA Hanna-Mari palveluasiantuntija
  • Hei asiakaspalvelu, ainakin aiemmin minulle on sanottu, että aspaan on "pirautettava" oliko se nyt 12 vai 14 h kuluessa tekstittömäksi jääneen ohjelman tallennuksesta. Ainakin alta vrk:n sisällä, muuten asiaa ei voi tutkia. Onko tämä ohje siis muuttunut?
  • Helpoimmin vikatilanteita päästään aina tutkimaan kun on mahdollisimman pian yhteydessä vian alkamisesta suoraan asiakaspalvelumme vikapäivystykseen. Tuo kyseinen numero palvelee kellon ympäri. Kaikkia vikoja ei välttämättä voida enää tutkia paljon myöhemmin vikatilanteen alkamisesta mikäli tilanne on mennyt ohi eikä sitä päästä toistamaan täällä päässä.
    DNA Ilkka palveluasiantuntija
  • Tekstitysongelmat eivät ole jatkuneet mutta sen sijaan tallennukset pätkii (jo monta päivää) ihan jokainen. Nyt on todella huono juttu kun lähes kaiken katson tallenteina. Hermo menee asian kanssa. NOOH tein sitten "buuttauksen" ja kas nyt toimii kuten pitää... Olis pitänyt älytä tehdä aiemmin. On tämä kyllä kumma juttu nykytekniikan kanssa...
  • Hei,
    Outlander -sarjan tekstitys ei näy tallenteessa. Mitä tehdään?
  • Sama juttu, miksi Outlander -ohjelman tekstitykset puuttuvat?
  • Erikoisryhmä Kölnistä on puuttunut tekstitys jo useamman viikon ajan. Käytän älypuhelinta ja tablettia.

  • Yle 1 kanavan ohjelmissa ollut muutaman päivän taas tekstitykdet poissa DNA-hubilla. Eilen BBC:n maa-olaneetta-luontofilmisdä ei ollut tekstitystä. Tällä hetkellä tulee dokumentti Graf Zeppelin, siknä on suomenkielinen tekstitys aina kun joku puhuu saksaa, mutta heti kun englanninkielinen kertoja on äänessä niin tekstitys katoaa.
  • Rainerille

    Mikäli dokumenteissa ei näy tekstitystä varsinkaan kertojan puheen aikana, syynä saatta olla se, että ko. ohjelmassa on valittavissa kaksi ääniraitaa: alkuperäinen englanninkielinen ääniraita ja suomenkielinen ääniraita. Suomenkielisellä ääniraidalla ns. puhuvat päät tulevat yleensä alkuperäisellä kielellä suomenkielisin tekstein (Suomessa ei dubata), mutta alkuperäiset englanninkieliset kertojaosuudet on korvattu suomenkielisen kertojan äänellä (ilman tekstejä). Mikäli käytössä on alkuperäinen englanninkielinen ääniraita, ohjelma näyttää ikään kuin vain osa siitä olisi tekstitetty.

    Kannattaa tsekata ääniasetuksista, mikä ääniraita on käytössä. Myös käytössä oleva tekstityskieli on hyvä tarkistaa.
  • Hei!
    Onko tekstityksen puuttuminen vieläkin ajankohtaista (toukokuu 2020)? Muutama Areenan verkkotallenne maalis - huhtikuulta on ilman tekstiä. Nyt vasta huomasin yhden ikivanhan tallenteen olevan myös ilman tekstiä.

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.