Siirry uusimpaan kommenttiin
Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

ZTE MF 286 ja ethernet "sammuu" ajottain

Tervehdys

Satunnaisesti nettiyhteys yhteys katkeaa pöytäkoneelta. IP häviää. Tämän saa korjattua vain käynnistämällä modeemin uudestaan. Wifi toimii ilman mitään ongelmia.


Onko kenelläkään muulla vastaavaa ongelmaa? Alkoi viime viikolla.

Eli langallinen puoli putoaa pelistä pois ja wifi toimii. 

Kommentit

  • Hei Juha!

    Kannattaa tarkistaa että mokkulalla on käytössä uusin ohjelmistoversio, ohjeet löydät tarvittaessa täältä. Mikäli ongelma jatkuu niin kannattaa mokkula resetoida ja testata toimivuus eri ethernet-portista ja eri johdolla.
    DNA Hanna palveluneuvoja
  • Kaikki tehty ja ongelmat pysyy. Tänään kaatuillut useamman kerran. Ongelmat alkoi viikko sitten.
  • Sama ilmiö uutuutena minullakin. Lankayhteys ei toimi mutta wifi toimii. Joka kerta kaikki mahdolliset temput tehtävä että jonkinlainen yhteys syntyisi.
    Kysyin jo jossain toisessa ketjussa aikaisemmin, että  saako modeemista rahat takaisin jos haluan vaihtaa kunnolliseen operaattoriin?
    Rajansa kaikella. Tämä alkaa todella kypsyttään.
  • Mitäs jos kytket mokkulan Ethernet-piuhalla toiseen laitteeseen? Toistuuko ongelmat siinäkin?
  • Kannattaa tosiaan kokeilla toistuuko ongelma myös toisella laitteella mikäli mahdollista. Ja aiheuttaako pätkimistä laitteen kaikki ethernet-portit?
    DNA Ilkka palveluneuvoja
  • Testasin vain yhteen toiseen laitteeseen ja antoi saman ongelman.  Eli näyttäisi ainakin siltä että mokkulavika se on. Olisi ollut mahdollista testailla vielä parilla muullakin mutta arvelin sen turhaksi ja kävin vaihtamassa mokkulan DNA-kaupassa.
    Nyt mokkulassa näkyy olevan päivitysversio 09 ja uutta päivitystä tyrkyttää. En ota vielä  uutta päivitystä, vaan  katsellaan jonkun aikaa kuinka tämä nykyinen pelittää.  

    En tiedä kuinka nuo päivitykset tulevat, entisessä oli muistaakseni ensin 04 ja se päivittyi 08:aan ja se puolestaan 10:iin.
  • Softassa varmaan vika. 10 itsellä ja päivittyi siihen vähän aikaa sitten jolloin ongelmat alkoivat.

    Onko mahdolllista saada vanhempaa firmwarea käyttöön? Osaako DNA:lla joku kertoa?

    Laitoin vanhan reitittimen käyttöön josta jaan tarvittavan liikeenteen muille koneille. Testi alkaa vasta kun poika pääsee koulusta 😀 Tähän asti toiminut ilman katkoja.

    Tosin tämä ei ole ihanneratkaisu. Mieluummin käyttäisi yhtä laitetta kuin kahta erillistä. 286:nen on muuten hyvä laite. 




  • Päivitystä tilanteeseen.

    Erillisellä reitittemellä jako siis käytössä. Kaksi päivää ilman katkoja.

    Zte mf286:ssa selkeä vika. Laitetta on turhaa viedä liikkeeseen ja vaihtaa. Ongelma ei tuolla poistu.

    Iso kysymys. Mitä tekee Dna? Nythän tarjotaan asiakkaalle viallista laitetta myyntiin. 


  • Minulla boksi ei saa aina ip- osoitetta ja silloin ei pääse nettiin. Boksin tilatiedoissa puuttuu joko IPv4 tai IPv6- osoite tai molemmat. Minulla on viimeisimmät päivitykset. Voihan olla, että ongelma on dna-palvelimessa ja ei vain aina anna osoitetta ?
  • Mulla on _04-versio ja tehnyt tuota langallisen yhteyden hävittämistä kaikissa porteissa. Dhcp on automaatilla ja aikaa olen muuttanut tyyliin 12, 24, 96, 100 ja 1000 tuntia. Yhteys katkeaa vuorokauden tai kahden sisään lan-portteihin liitetyistä laitteista. Wlanin kautta laitteet toimivat ja ip-osoitteet säilyvät. Uudelleen käynnistys hallinnan kautta auttaa ja lanit saavat yhteyden. Nettiyhteys tulee muualta kuin Dna:lta. Kettu, mikä laite...
  • Sama vika täällä. Hyvin todennäköistä, että ongelma on isompi kuin muutaman käyttäjän. Firmwaren päivityksellä tuota ei näköjään korjata, jos ongelma oli jo 4:ssa ja nyt käytössä 10. Eikä tuota ole saatu poistettua.

    Dna:n asiakaspalvelu tuntuu menneen nurkan taakse piiloon. Ongelma ei ratkea niin.

    Odotetaan Dna:n kantaa


  • Hei,

    Eli ongelma on, että Ethernet-johdolla yhdistetystä laitteesta häviää yhteys kokonaan? Ei siis tule rajoitettu yhteys yms.?

    Saako Juha, Mr X ja Reijo listattua:
    1. Mitä kaikkia asetuksia on vaihdettu Mokkulasta?
    2. Onko kokeiltu resetoida?
    3. Mitä laitteita on kytketty LAN-portteihin?
    4. Mikä softaversio on käytössä ja onko tapahtunut myös edellisellä?
    5. Toimivatko WiFin päässä olevat laitteet samaan aikaan normaalisti?


    Olli Kehityspäällikkö
  • 1. 16.9.2017 otettu käyttöön ja ainoastaan julkinen.dna.fi vaihdettu
    2. Kyllä
    3. Tietokone, Xbox One ja Apple tv
    4. 10 tällä hetkellä. Toimi ilman ongelmia kun hain liikkeestä 16.9. Ongelmat alkoi arviolta 6.10
    5. Nettiyhteys ei katkea ainakaan täällä wifi-laitteista.

    Nyt on menty erillisellä reitittemellä viime perjantaista asti ilman katkoja. IP:n on jopa pysynyt samana.

    Onko mahdollista saada asennettua 9 takaisin? Jos tuolla pääsisi kokeilemaan?
    En muistanut katsoa versiota, kun noudin liikkeestä.
  • 1. Salasana ja verkonnimi muutettu
    2. En ole resetoinut
    3. LAN2:ssa on tietokone
    4. B10- versio

    Minun ongelma taitaa olla erillainen, koska ip- osoite puuttuu boksista. Siis ei ole saanut ip- osoitetta teidän palvelimelta tai sitten boksi hukkaa sen johonkin. Jos boksin tilatiedoista puuttuu IPv4:sen näköinen osoite, niin nettiin ei pääse.

    Ongelmaa on ollut ajoittain B10-version päivityksen jälkeen... ehkä kerran viikossa, mutta kun tulee niin sitten pitää herätellä useamman kerran käynnistämällä uudelleen.
  • Onko tilanteeseen tullut mitään päivitystä?

    Saako sopimuksen purkaa sillä nojalla, että laite ei toimi niinkuin se on mainostettu toimivan?

    Tai vaihdetaan laite sellaiseen mikä todellakin tekee sen minkä lupaa.

    Nyt nurkan takaa pois piilosta DNA!
  • moi!

    Minulla on vähän vastaavaa ongelmaa ja soitin dna:n tukeenkin, mutta siellä ei osattu auttaa. Taisi sattua vain ei niin tekninen henkilö -joten yritetään tämän forumin kautta jos saisi muilta apuja?

    Haluaisin, että ZTE:n boksi toimisi pure bridge -tilassa mut onko tuossa jokin kikka koska en saa oman wlan purkin (tp-link) wan-osoitetta suoraan DNA:n julkisesta osoitteesta vaan boksi saa tuon ZTE:n natin takana olevan osoitteen (192.168.0.xxx) Vaihdoin asetuksista tuon apn-tilan johon naksuttelin bridge-nimen, apn-osoitteeksi julkinen.dna.fi (oli aik. data.dna.fi) Samoin wlan-pysyy päällä vaikka bridge-tilassa kaikki asetukset pitäisi kadota. Missä menee väärin?

    Aikaisemmin oli telewellin purkki jonka sai tosi nätisti pure bridge tilaan eikä tarvinnut jumpata yhtään mitään. Siksi hämmästyttää!

    Olen kokeillut ennen lokakuussa tulevaa firmispäivitystä että tämän päivityksen jälkeen ja sama ongelma!

    Tässä nimittäin tulee se ongelma et purkki vetää itsensä jumiin viimeistään parin päivän välein ja todella ärsyttävää "buuttailla" sitä koko ajan !!

    Huomiona, että kaikki laitteet ovat puhtaasti wlan:n perässä (useampi ipad,chromecast,pöytäkone,pari läppäriä,iot,jne jne)
  • Nyt on liikkeessä vaihdettu reititin, missä päivitysversio 09 toiminut ilman vaikeuksia peräti jo parisen viikkoa.
    Onko mitään syytä päivittää siitä uudempaan versioon? Edellinen laite ei ainakaan
    versiolla 11 toiminut ollenkaan kunnolla.
    Hallintasivu tarjoaa uutta päivitystä mutta en ole sitä hyväksynyt. Onko tietoturva vaarassa päivittämättömänä?
    Mitä ohjeeksi?
  • Juurikin näin. 09:llä laite toimi loistavasti. Ongelmat alkoivat 10:n kanssa.

    Olen kysellyt 09-päivityksen perään, mutta vastausta ei ole tullut.

    Laite muuten on loistava.

    Yritetään vielä kerran. Voiko DNA:n väki hoitaa 09:n jakoon? Vaikka viestiä tänne.
  • Ei kai ne jaa enään vanhoja versiota. Joillakin oli sen B09- version kanssa pätkimisongelmia ja toisilla unohtui asetukset uudelleen käynnistyksessä.

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uusimman-mf286-paivityksen-jalkeen-yhteys-katkeaa-/

  • Itsellä pelasi 09:llä ilman mitään ongelmia. Mieluusti asentaisin sen takaisin, jos jostain saisi.


  • Laitetaan taas väliaikatietoja kun muuten ei kukaa usko. eilen tulin töistä kotiin ja vaimo huutaa ovella et netti ei toimi.. no yhteys omaan wlan-purkkiin,sieltä wan-puolelta ip release-renew ja taas kaikki toimii. Illan aikana piti tehdä vielä uudemman kerran.
    Äsken tulin töistä ja avasin läppärin kun piti tehdä työjuttuja..no,netti pimeänä!.
    ...release-renew ja kaikki toimii..

    Onko muillakin ongelma näin tiheä et vähintään 2krt.päivä pitää boksi "buutata" et lähtee toimimaan ?

    Ja jos jollakin muulla zte:n boksi on silta-tilassa, niin vinkatkaa ihmeessä minkä ip:n sieltä saatte.. olen lähes varma et tuolta pitäisi tulla julkinen ip suoraan omaan kytkimeeni asti..(mutta ei tule)
  • näinköhän tuo boksi on rikki. siltatilassa siihen pääsee kiinni, mutta käytännössä ei pysty tekemään oikeastaan mitään.. asetukset valikkoon pääsy kestää minuutin -jos sinne asti pääsee..saati että pystyy tekemään mitään muutoksia!

  • laitetaan nyt tännekin.
    Kaupasta vaihdettu uusi boksi,suoraan tulille-> eri aliverkkoon EI firmispäivitystä niin 2pv pelannut ilman jumiutumista..eli n.8kertaa jo vähemmän ip-osoitteen uudistamisia..
    Samalla vaihdettiin varmuuden vuoksi sim-kortti uuteen.
  • Kuormalla parin minuutin jälkeen lakkaavat ethernet -portit toimimasta -- tänään liikkeestä ostettu laite. Paskan möivät, vien huomena takaisin.
  • Nyt on muutaman viime päivän aikana alkanut taas mennä niin jumiin, että vaatii laitteen resetoinnin tehdasasetuksiin. Modeemi on siltaavassa tilassa ja sen perässä oleva reititin ilmoittaa, ettei DHCP-palvelin toimi oikein. Firmis B10 versio. DNA:n mukaan uusi firmis on testissä mutta tietenkään meille kuluttajille ei siitä mitään tietoa anneta ja näppärästi DNA ilmoittaa "Valitettasti lopullista aikataulua julkaisulle ei vielä voi antaa."

    Elämme nyt joulukuun puoltaväliä. Joululomat ja uusivuosi tulossa. Tämän vuoden puolella ei varmasti tapahdu mitään. Olemme odotelleet TAAS pari kuukautta viallisen modeemin korjausta. Aika alkaa olla sen verran pitkä, että Kilpailu- ja kuluttajaviraston mukaan voidaan nämä laitteet palauttaa ja saadaan niistä täysi hinta takaisin ja korvausta toimimattomasta yhteydestä.
  • Jussi K., ettei olisi kyse tuosta samasta ethernet -porttien toimimattomuudesta kuin minullakin?
    Siltaavasta vehkeestä sitä on varmaan vaikeampaa todentaa -- paitsi jos siihen saa yhteyden myös Wifillä; testaisit toimiiko wifi-yhteys modeemiin vielä normaalisti kun bitti lankaa pitkin reitittimelle lakkaa liikkumasta. Minulla tuo nimittäin myös ilmeni niin että DHCP:ltä ei enää tule IP:tä, eikä data kyllä liiku myöskään porttien välillä niihin yhdistetyltä laitteelta toiselle..

    Minä palautin tänään eilen hankkimaani laitetta Imatran DNA -myymälään. Kehottivat asioimaan kuluttajariitalautakunnan kautta -- heidän mielestään netistä tilattu mutta heiltä noudettu laite ei ollutkaan etämyyntiä, ja koska kyseisen liikkeen myymäläpäällikölllä ei laitteen kanssa ollut ongelmia ollut, hän oli sitä mieltä ettei niitä voi muillakaan olla.

    Soittelin sitten asiakaspalveluun, jossa onneksi oltiin paremmin ajan tasalla ja todettiin ettei kaupan purussa ole mitään ongelmaa, mutta palautusohjeet saan vasta ensi viikolla koska menin maksamaan netistä tilaamani tuotteen liikkeessä (ohjeiden mukaan).

    Nuo Imatran liikkeen nuoret jannut ainakin pitäisi lähettää jonnekin koulutusleirille opettelemaan asiakaspalvelutaitoja ja tutustumaan myymäänsä tekniikkaan.

  • Minä saan tuon ongelman parissa minuutissa toistettua siten, että ethernet -portissa olevalla laitteella laitan rsync -ajon  lataamaan suuren määrän tiedostoja etälaitteelta; se ilmeisesti aiheuttaa riittävästi kuormaa jotta tuo rakkine nuupahtaa.
  • @Sähköjänis: kiitoksia vinkistä. Kun kurkkasin käyttöliittymän kautta, liikenne nettiin oli täysin poikki. Pääsin kyllä lankaa pitkin kiinni modeemiin, sillä olen kytkenyt WiFin pois päältä. Voisi tietysti vielä testata ja katsoa, putoaako ainoastaan se portti pois mistä data kulkee vai kerralla kaikki.
  • Minulla tuo tosiaan toimi niin päin että intterwebsku ja wifi toimivat normaalisti mutta ethernet -portit mykistyivät täysin.
    Eivät taida DNA:n asian Tuntijoiden sormet riittää tuon vehkeen ongelmien laskemiseen, saati korjauttamiseen valmistajalla.
  • No niin, "yllättäen" DNA heittäytyi tämän asian suhteen hankalaksi laitteen palautuksen jälkeen (ja yrityksen edustajan jo viime perjantaina puhelimitse vahvistettua että kaupan purku on kunnossa) - maksun palautusta hoidetaan nyt maksukorttiyhtiön ja kuluttajaneuvojan kanssa.

    Let's be careful out there.

    Lähtee meidän perheeltä liittymätkin muualle.
  • Ei kyllä saa ruusuja DNA tämän ongelman hoidosta. Vika huomattiin B09 versiossa elokuussa ja viikon päästä tuli viallinen korjaus B10. Sen jälkeen on odoteltu korjausta 3,5 kk. Ilmeisesti me olemme marginaalinen asiakaskunta, joten ei sillä niin väliä miten viestitään, korjataanko softalla rampautettuja modeemeja lainkaan tai palautetaanko rahoja ilman tappelua.
  • Edelleen käytössä erillinen reititin. Tähän mennessä kerran katkennut yhteys. Laitteessa selkeä vika. DNA kurkkii nurkan takaa ja odottaa, että kuluttaja väsyy. Onneksi täällä on muutamia innokkaita 😀

    Itse taidan jättää hommat joulun jälkeen ja vaihtaa palveluntarjoajaa. Ei vakuuta DNA!
  • https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/viittomakieli/viallinen-tuote-tai-palvelu-oikeuttaa-hyvitykseen/ 


    Oma kauppani purettiin 15.12.2017, mutta jälkeenpäin (19.12.) DNA päättikin kieltäytyä palauttamasta rahoja.

    Ei näytä näiden koijareiden kanssa menevän asiat kohtuudella ei millään, jos 185 euron takia tyypit käyttävät tuntikausia työntekijöiden aikaa selvässä asiassa vänkäämiseen ja menettävät samalla maksaan asiakkaan ja maineensa. Ihan liiketaloudellisesta näkökulmasta tuo heidän valitsemansa tapa toimia näyttäytyy kyllä kovin, kovin typeränä.

  • Jussi K., io-tech -foorumilla joku on ilmeisesti saanut laitteeseensa tuon lupaillun B13 -ohjelmistoversion. Näyttää siltä ettei sekään tätä ongelmaa korjaa.

    https://bbs.io-tech.fi/threads/zte-mf286-kokemuksia.609/page-16#post-2065754
  • Ja täältäkin on DNA Oyj käynyt ilmoittamatta poistamassa linkin sivulle jossa tätä modeemiasiaa käsitellään.

    Sanoisin ,että aika mulkkua toimintaa, mutta tuollainen vastuunpakoilu näyttää olevan yrityksellä verissä.


  • Mielenkiintoistahan tässä on myös se, että DNA Oyj muokkaa käyttäjien viestiä mielivaltaisesti siitä ilmoittamatta -- viesteistä ei edes käy ilmi että niitä on sensuroitu -- ja tässäkin tapauksessa vain yksi linkki on poistettu; linkki, josta käy ilmi ilmeisimmin yrityksen epämiellyttäväksi kokema totuus.


  • Moikka Sähköjänis! Tuossa menee häilyvä raja oman blogin kaupalliseen mainostamiseen mikä ei ole sallittua. Voit kyllä jakaa omat kokemuksesi myös DNA Tuki -sivustolle.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Kerrot,o DNA Iiro, mitä kaupallista linkittämälläni sivulla mielestäsi on? Kuinka se on kaupallisempi sivu kuin vaikka toinen laittamani linkki bbs.io-tech.fi - sivustolle, jota et sensuroinut?


  • Suosittelen tutustumaan DNA Tuki -sivuston käyttöehtoihin.
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Et nyt vastannut kysymykseen - ilmoitit että linkki poistettiin kaupallisuuden takia -- mikä siinä oli kaupallisempaa kuin toisessa linkissä jonka jätit sensuroimatta?

    Kaupallisuuden käsityksesi, DNA Iiro, on vähintäänkin kummallinen.

  • Edes tuon päivityksen muutoslokin perusteella B13 -päivitys ei olisi korjannut tuota valuvirhettä laitteen Ethernet -porteissa. Siksi näyttääkin olleen erittäin hyvä ratkaisu että purkin kaupan saaman tien ja palautin ko. laitteen DNA:lle.

    https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-4g-wlan-mf286 )

  • DNA Iiro,
    viittaamasi teksti on ilmeisimmin tämä
    "Keskustelupalstalle ei saa lähettää lain tai hyvän tavan vastaisia viestejä tai aineistoa. Hyvän tavan vastaista sisältöä ovat muun muassa asiattomat ja loukkaavat kommentit ja materiaalit, herjaavat, rasistiset tai siveettömät kirjoitukset ja muut julkaisut sekä roska- ja massapostitukset. Keskustelupalstalla ei saa myöskään julkaista aineistoa, joka loukkaa kolmannen tahon oikeuksia, kuten immateriaalioikeuksia tai liikesalaisuuksia. Myös mainonta ja toisena henkilönä esiintyminen on kielletty."

    Ilmeisesti tässä nyt kävi niin, että et löytänyt teidän käyttöehdoista mitään kohtaa jonka perusteella linkin olisi voinut poistaa, joten laitoit vain tuollaisen epämääräisen "Suosittelen tutustumaan" -heiton -- kerrothan vielä mitä kohtaa nyt mielestäsi sovelsit kun kävit keskusteluja sensuroimaan?

    Tiedetään sitten miten te tulkitsette omia sääntöjänne -- nythän tässä on jo nähty kuinka te tulkitsette lakia ja kuluttajansuojaa.
  • Täällä myös sama ongelma. PC tippuu pois ethernetistä joka päivä, ja nopein tapa korjata asia on käyttää johtoa irti tai buutata reititin. Olisi kiva saada tähän korjaus.

    Toinen ongelma on hidas ethernet nopeus. Yleensä olen saanut gigabitin verkolla sellaiset 90 megatavua/s nopeudet kopionnilla ethernetin yli, mutta jos tämä reititin on välissä, niin nopeudet jäävät lähemmäs 100mbit verkkoa, ja silläkin tulee virheitä. Laitteet kyllä ilmoittavat että gigabitin verkossa olisivat kiinni.

    Luulin oikeasti että vuonna 2018 nämä ois jo ratkaistuja ongelmia, mutta näyttää siltä että DNA onnistuu löytämään paskimman reitittimen markkinoilta ja tuomaan ne takaisin elämäämme.
  • Matti T. onhan siulla verkkoyhteys nimenomaan muussa kuin lan1:ssä.. esim. lan4.
    -eli teet juuri päinvastoin kuten ohjeessa lukee, niin pysyy boksi paremmin pystyssä.
    ja siltausta ei passaa käyttää,vaikka se olisi ihan välttämätön pakko itselleni!!!
    +itselläni saan järestää hitaampia nopeuksia zte:llä kuin omalla S8-luurillani..

  • Suunnilleen viikon välein saa täälläkin ottaa virrat pois zte286A B10 firmiksellä olevasta,netti vaan "katoaa" yht äkkiä ja ei edes mokkulan hallintasivulle pääse ethernetin kautta,kokeiltu vaihtaa lan1-lan4 portteja,mutta ei  vaikutusta.
    ei voi sanoa muuta kuin että täyttä paskaa kyseinen mokkula ja samoten DNA.n suhtautuminen sen ostaneisiin asiakkaisiin,itse en jaksa alkaa tappeleen tän hintasen laitteen kaupanpurusta ,mutta tiedän ainakin mistä en mitään enää tule ostamaan.
  • Erillisellä reitimällä kun jakaa niin on toiminut ok. Tosin laitetta ei myyty tälläisenä. 

    Dna:lla on kyllä taitaa olla tietoa, että kyseessä on pas.. laite. Dna tuntuu menevän nurkan taakse odottomaan, että pöly laskeutuu.
  • DNA tietää ja käyttää hyväksi juuri tuota, etteivät kuluttajat jaksa tapella asiasta - siksi tuo viallinen laite on edelleen myynnissä eivätkä toimenpiteet sen korjaamiseksi ole lopulta kummoisia olleet.

    Ei ketään kiinnosta kun rahat saadaan asiakkailta pois.

    Operaattoreilla on kautta aikain uusasiakashankinta ollut sen verran vahvana strategiassa ettei perälaudan vuotamisella ole näille yrityksille merkitystä - tyytymättömän asiakkaan tilalle löytyy kyllä uusia, ja tältäkin rahat lypsettiin joten win-win.

    Sinänsä asian suhteen ei ihan mahdottomia tarvitsisi tehdä - reklamaatio DNA:lle, laitteen vaihto - kuten he tekevät, toiseen samanlaiseen - ja kun se ei ongelmaa korjaa, vaatimus kaupan purusta.

    Mikäli he eivät asiaan suostu, yhteydenotto Kuluttajaneuvojaan onnistuu valmiilla lomakkeella. Kannattaa liittää linkki näihin keskusteluihin ja todeta että asiaa on aiemminkin hoidettu Kuluttajaneuvojan kautta.


  • omassa tapauksessa ongelma on siinä et riistoryhtiö Elisa nosti dsl:n hintoja ja tiputti nopeuksia.. palo päreet.. (lopullinen niitti oli et ensin yrittivät "huijata" maksamaan turhasta, joten vaihdon aika tuli)

    ikävä olla puristuksissa, mutta vaihtoehdot käy vähiin ellei sitten Teliaan vaihtaisi. Haluaisin pysyä suomalaisen yrityksen asiakkaana!

    ***Jos DNA vaihtaisi nämä surkeat boksit toimiviin, niin se riittäisi. pysyisin kyllä asiakkaana! en tarvitse kuin pelkän toimivan 4G-siltalaitteen mikä on LUOTETTAVA ja sallii kaiken liikenteen kahteen suuntaan!!

    itsellänikin on sillee et zte-romu toimii ei-siltaavana pelkkänä "siltana"..koska silta-tilassa se jää vähä väliä jumiin, joten en vaihtanut edes salasanaa kun kyllästyin resetoimaan jatkuvasti boksia..

    muutin sisäverkon reitityksen siten että se toimii zte:n oletusasetuksilla, joten homma on toiminut..vähä kyllä ärsyttää et näkyy kaksi turhaa wlan-verkkoakin.. mut sillä pysyy pystyssä ja siis, ei missään nimessä lan1-porttiin kiinni. se jostain syystä katkaisee yhteyden eteenpäin 1-7pv välein..
    itseasiassa boksi ei edes jää jumiin, riittää kun uudistaa dhcp-osoitteen boksilta..






  • DNA zte  mf 286 sammuilee jatkuvasti,minulla taitaa olla oikeus sanoa määräaikainen sopimus irti..jippiii....
    altten
  • laitetaan tänne viestiä. Viimeisimmän päivityksen jälkeen ja ilman siltatilaa boksi pysyi päällä yhtäsoittoisesti 2kk !! Herrajumala!

    ainoa harmitus, et vanhat 118-90M nopeudet on enää muisto.. nyt max. on enää 60M ja useimiten siellä 30M luokassa. huonona päivänä 5-7M 

    Vähän näyttää sille, että nopeuden kustannuksella on saatu luotettavuutta. Joka tapauksessa parempi näin.

    Minulle soitti DNA:n tuki asiasta ja kerroin ongelmani, kuulema ratkaisu on vaihtaa 150M netti 300M netiksi.. en nyt oikeasti enää tiennyt mitä tuohon sanoisi !
    Ville

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.