Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.

ZTE MF286 päivitys

Sain tekstiviestin, jonka mukaan vanha mokkulani ZTE MF286 pitäisi päivittää, että se toimisi jatkossa. Omassa käytössä on jo jonkin aikaa ollut toinen mokkula, mutta annoin tämän vanhan mokkulan lainaksi pari päivää sitten sukulaiselle , jonka kaapelimodeemi ei toiminutkaan uudessa osoitteessa muuton jälkeen.
Kun kyseisen kaapelimodeemiyhteyden korjauksen aikataulusta ei tällä hetkellä ole tietoa, olisi mielenkiintoista tietää, onko tässä vaan kyse siitä, että modeemissa oli hankittaessa ohjelmistoversio 04, joka olisi nyt menossa vanhaksi? Laite on päivitetty versioon 16.

Kommentit

  • Hei
    Dna mokkula Oulussa pyysi päivitystä. Tehtiin ohjeiden mukaan kaikki ja meni läpi. Ongelma on kuitenkin nyt se, että television kautta ei enää näy Netflix yms. Youtube. Onko parempi lopettaa koko sopimus. Tätä on nyt rämpätty tunteja ja alkaa kunto loppumaan.
  • Hei!
    Tekstiviestinä tuli ilmoitus että ZTE MF286 tulee päivittää 11.10.2019 mennessä. Ohjeen mukaan kaikki tarvittava tehty. Päivityksen tarkistuksen jälkeen tulee viesti, että "uutta versiota ei ole saatavilla". Nykyinen ohjelmistoversio B16. Päivitetty elokuu 2018
    Missä vika??


  • Hei Anu!

    Jos sinulla on jo käytössä tuo viimeisin B16-päivitysversio, ei laitetta enää tarvitse erikseen päivittää.

    Päivityspyyntö koskee ainoastaan laitteita, joissa on käytössä vanhempi versio. Tarkemmat ohjeet osoitteessa https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-4g-wlan-mf286#paivitykset
    DNA Ida S palveluasiantuntija
  • Minulle tuli sama viesti ja mokkulassa on b10 ohjelmisto. Olen yrittänyt päivittää mokkulan monta kertaa teiltä tulleen viestin jälkeen eikä se onnistu. Näytössä pyörii vain tarkistaa päivitystä eikä mitään tapahdu. On resetoitu ja palautettu tehdasasetukset. Mitä teen??
  • Täällä toinen päivitysongelmainen. Laitteessa on sisällä b13 ohjelma ja päivityssivu väittää, ettei uudempaa ole saatavilla "Uutta versiota ei ole saatavana. "
    Laite on resetoitu ja välimuistit tyhjennetty, mutta ei vaan löydy.

    Onko päivityksen jakelussa jotain ongelmia?
  • ei onnistu päivitykset.siis nitä ei löydy resetoitu on mutta ei
    marko
  • Mörgen,

    Varmista että laitteesi on ZTE MF286, ei siis ZTE MF286A tai ZTE MF286D

    Kirjaudu marko hallintasivuille (http://192.168.1.1) tai (http://dna.mokkula/) (salasana 1234) Lisäasetukset => Muut => Tarkemmat tiedot => Alimmaisena lukee Ohjelmistoversio. Jos se on ZTE_DNA_MF286_B16, ohjelmistoversio on uusin ja uudempaa päivitystä ei ole. Tällä versiolla "vissiin" tämä laite toimii kuten pitää. Jos käytössä ole uusin versio, niin en tiedä saako sitä enää mistään, oma laitteeni on päivitetty tähän versioon 2018-10-18.

    Elisalla vastaavaavaan kapineeseen on saanut päivityksen Toukokuussa 2019, en tiedä miten sen pystyy lataamaan ja asentamaan. Tällä hetkellä käytän laitteessa Elisan liittymää mikä ei ole väitteistä huolimatta paras.
    Mika
  • ok.tämä täsä on-> ZTE_DNA_MF286_B16
    ihme juttu tämä reititin pitää joka aamu ja ilta käyttää virrat poikkin 15min
    niin taas toimii..100/30 megaa toimii ja sitten kun ei toimi niin on 5/5 megaa
    marko
  • Lisäksi kannattaa chekata apn asetukset, jos olet vaihtanut operaattoria:

    http://www.mobiililaajakaista.com/operaattoriasetukset/

    Näitten asetusten vaihtamiseen löytyy ohjeita mallikohtaisesti interwebistä.

    Markolle tiedoksi, tarkista wlan (langaton verkkokortti) ajuri. Vika saattaa olla omassa koneessasi. Koita yhdistää verkkokaapelilla... jos pelittää niin wlan on tammessa.
    Mika

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti. Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.