Siirry uusimpaan kommenttiin
Tämä viesti on vanha ja saattaa sisältää vanhentunutta tietoa.
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

ZTE MF286, yhteys ulkomaailmaan estyy tekstiviestillä

Käytössäni on DNA kaupasta ostettu laite "DNA Kotimokkula 4G+ MF286" jossa firmware "ZTE_DNA_MF286_B04".

Olen huomannut että kun laitteessa olevaan SIM korttiin tulee tekstiviesti niin ainakaan selaimella ei enää ulkomaailmaan yhteyttä saa. Kun käy laitteen hallintasivuilla saapuneen viestin lukemassa niin sen jälkeen päästään taas surffaamaan.

Oletan tämän olevan bugi, olisi muuten kyllä melko huono tapa ilmoittaa käyttäjälle että SIM korttiin on tullut uusi tekstiviesti..

Lähinnä DNA firmware kehittäjille tiedoksi.

Kommentit

  • Voin vahvistaa että sama ongelma on myös omassa vastaavassa laitteessa.
  • Hei!

    Katkeaako siis koko nettiyhteys laitteesta tai katkeaako esim. selaimessa pyörivä video kun tekstiviesti saapuu? Tuon ei pitäisi ainakaan näin toimia
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Katkeaa. Viesti pitää käydä lukemassa hallintapaneelissa ennenkuin laite antaa jatkaa selailua (http://dna.mokkula).
  • Onkohan kyseessä kenties DNA Dataprepaid -liittymä, joka on teillä molemmilla käytössä? Tuosta on ollut aikaisempi keskustelu täällä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/mf823-internet-yhteys-katkeaa-tekstiviestien-saapu/#c2460662
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Voin itsekin vahvistaa ongelman. Ja käytössäni ei ole prepaid, itse käytän toisen operaattorin yritysliittymää.
  • Linkkaamassasi keskustelussa on eri laite mutta varmaankin tosiaan jos käytössä olisi prepaid liittymä niin saldoilmoitukset noin tekisivät, kuten kaikki muutkin laitteeseen tulevat tekstiviestit. Minulla ei ole onneksi prepaid-liittymää.

    Ongelma on kuitenkin teidän korjattava firmware-tasolla koska nykypäivänä tekstiviestitse tulee myös paljon roskaviestejä. Eli siinä vaiheessa kun joku roskapostittaja keksii puhelinnumeron niin nettiyhteys tulee pätkimään koko ajan.

    Tällä hetkellä ainoastaan minulla on tiedossa oman laitteeni numero, joten häiriötä ei vielä ole ollut.

    Tämä ongelma koskee mitä ilmeisimmin kaikkia vastaavia laitteita (laite tulee 4G Kotinetin mukana), joten pakkohan teidän on korjata asia pikaisesti firmware päivityksellä. Nyt tieto tästä "haavoittuvuudesta" on jo usealla foorumilla, josta itsekin bongasin sen.
  • Pitääpä itsekin testata, onko omassa DNA:n myymässä MF286-routerissa sama ongelma, kun pääsen laitteen äärelle. Jos kerta tekstiviesti katkaisee yhteyden, niin tuo selittäisi monta outoa netin pätkäisyä.

    Huawei B525 ei mene jumiin tekstareista, se on vahvistettu.
  • Nyt on testattu, ja ongelma tosiaankin toistuu seuraavasti:
    1. ZTE:n liittymään lähetetään tekstiviesti
    2. Odotetaan hetkinen, 3-5min viestin saavuttua perille
    3. Kaikki DNS-kyselyt johtavat laitteen hallintasivulle, jossa ilmoitetaan uuden tekstiviestin tulleen laitteeseen. Käyttöä ei voi jatkaa ilman, että kirjautuu ja viestin lukee
    Tämä ei ole ominaisuus, vaan vika.

    Korjausehdotus: Tekstiviesti ei johda automaattisesti kirjautumisruudulle. Kertaluontoinen ilmoitus viestistä saattaisi olla ok, mutta ei tämän tyyppinen yhteyden tökkäisy. Koska tämä ZTE MF 286 on raskaaseen ja vaativaan käyttöön tarkoitettu laite, tulisi sen toimia moitteettomasti tekstiviestin saapuessa.
  • Pahoittelen useampaa postausta mutta, koska täällä ei voi viestiään muokata, joutuu postaamaan uudelleen. Eli liittymänä oli Telia Yhteys Kotiin Mobiili.
  • Sama hermoja raastava ongelma täällä eli verkko katkeaa kun tekstiviesti saapuu ja yhteys palautuu vasta kun sen lukee. Minun ymmärrys ei riitä miten tämänkaltainen bugi pääsee tuotantofirmikseen.

    Eniten kaipaisin asetusta jolla voi estää tekstiviestit kokonaan.

    DNA-brändätty MF286 uusimmalla firmiksellä. Useaa liittymää olen käyttänyt ja kaikissa sama ongelma.
  • Hei kaikille,

    tuota on nyt jonkin verran testailtu. Oikeassa olette ettei toiminnallisuus ole optimi. Tekstiviestien yhteydessä tapahtuva uudelleenohjaus estää nettiliikenteen, mikä ei ole ollut tarkoitus. Sinänsä tekstiviesteistä on hyvä tulla ilmoitus, mm. prepaid liittymien yhteydessä.

    Jonkinlaista helpotusta voi tuoda selaimen välimuistin puhdistus, mutta ei poista ongelmaa kokonaan.

    Näillä näkymin saamme seuraavaan päivitykseen korjauksen, missä uudelleenohjaus poistetaan ja tekstiviesteistä ilmoitus tulee vain Web-käyttöliittymään. Paras olisi toki ongelmaton uudelleenohjaus, mutta tämä ei ole näillä näkymin mahdollista.

    Seuraava päivitys on jo testeissä, joten julkaisu lähiaikoina. Melkoisen kunkku päivitys ollaankin kehitelty!
    Olli Kehityspäällikkö
  • Kiitos @Mokkulamies, kun otit asian hoitoon! Hienoa, että korjaus on luvassa.
  • Mikä on Dna:n tiehoito vastuu/velvollisuus linkilleen Asikkalan Latomäentiellä? Pitääkö Dna tien aurattuna talvella?
  • @ Mokkulamies
    "Seuraava päivitys on jo testeissä, joten julkaisu lähiaikoina. Melkoisen kunkku päivitys ollaankin kehitelty!"

    Jokos se luvattu päivitys on jaossa??? Tukisivuilla ainakin viimeisin firmis näyttäisi olevan ZTE_DNA_MF286_B04  , joka on julkaistu 10.11.2016.

  • Niin mitenkä sen uusimman softan kanssa on ???
  • Hohhoijaa!!

    Saisiko tähän DNA:lta vastauksen??
  • Haloo!!

    Ei kai sen vastauksen antaminen näin vaikeaa voi olla????
  • Jaahas.

    Ei sitten taida vastausta tulla??????
  • Eipä tule!
  • Tuskin sunnuntaina vastaavat...
  • @ Purnipsi

    Juu ei varmaan , mutta olenkin tätä kysellyt jo useamman päivän. Siis työpäivän viime viikon puolella ja on se huomennakin työpäivä.
  • Ja nostetaanpa tätä taas. Jos DNA viimeinkin vastaisi jotakin.
  • Nostetaanpa taas. Haloo DNA!!!
  • Selvitämme asiaa ja palaamme tähän, kunhan saamme lisätietoja. Pahoittelut että tämän selvittämisessä on kestänyt.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Jokos se selvittely on tehty vai unohtuiko kokonaan???
  • Yritäpä Veikko nyt rauhoittua. DNA selvittää asiaa ja päivitys julkaistaan kun se on valmis. Ei siinä jatkuva spämmääminen mitään auta.
  • @ Kimmo Paananen

    Niinpä niin.  :-)

    DNA lupasi päivityksen jo yli kuukausi sitten. Kuinkahan kauan tässä odotella pitäisi??


  • @ Veikko

    Kunnes päivitys on valmis ja testattu virheettömäksi. Kuukausi on softankehityksessä lyhyt aika, eikä tämä projekti varmasti ole DNA:lla ihan prioriteettilistan kärjessä.

    Odotellessa voisit vaikka kertoa DNA:lle mikä purkissa on sinun mielestäsi vialla, niin voisivat sitten parantaa softaa siltäkin kantilta.
  • @ Kimmo Paananen

    Juu kuukausi on aika lyhyt aika ohjelmakehityksessä ja tiedän sen ihan omakontaisesti sellaista tehneenä. DNA:n Mokkulamies kirjoitti yli kuukausi sitten tässä samassa ketjussa:

    "Seuraava päivitys on jo testeissä, joten julkaisu lähiaikoina. Melkoisen kunkku päivitys ollaankin kehitelty!"

    Siis kyse ei ole siitä , että aloitettaisiin ihan nollasta , vaan päityksen piti olla jo viittä vaille valmis kuukausi sitten. Ja mm. tässä ketjussa on jo raportoitu virheistä , jotka on syytä korjata ennen kuin kyseistä purkkia hankin. Muitakin ketjuja laitteesta täältä löytyy , jos vain viitsit asiaan tutustua. Siis raportoitu on täällä ja olen sitä tehnyt myös ihan suoraan aspalle. Ei puute enää kuin , että DNA tekisi mitä lupaa.
  • Eri asia on, että vääntääkö DNA jossain Lahden Harjukadun toimipisteen pimeässä kellarissa koodia tuolle purkille, vai tuleeko suoraan ostopalveluna ZTE:ltä Kiinasta. Veikkaan jälkimmäistä. Toivottavasti saadaan päivitystä ulos.
  • @ Purnipsi

    "Eri asia on, että vääntääkö DNA jossain Lahden Harjukadun toimipisteen  pimeässä kellarissa koodia tuolle purkille, vai tuleeko suoraan  ostopalveluna ZTE:ltä Kiinasta. Veikkaan jälkimmäistä."

    Juu näin veikkaan minäkin , sillä ei millään suomalaisella puhelinoperaattorilla mitään omaa softakehitystä ole , vaan laitevelmistajat tekevät sitä ainakin verkkolaitteiden osalta.

    Eikä tässä nyt se päivityksen viivästyminen se suurin murhe ole. Näin on käynyt lähes aina. Minua harmittaa lähinnä se , että kun DNA:n puolelta ensin ilmoitetaan , että päivitys on viittä vaille valmis julkaisuun ja sitten vaietaan koko asiasta totaalisesti.

    Olisiko se kovinkin suuri häpeä myöntää ja ilmoittaa , että viimeisissä testeissä tuli esille vielä uusia korjaustarpeita ja uusi julkaisuajankohta ilmoitetaan pikimmiten kunhan korjaukset saadaan testattua. Siis tällainen umpimielinen vaikeneminen ihan asiallisiin kyselyihin ei ole enää nykypäivää ja vielä vähemmän hyvää asiakaspalvelua.

    Olin aikeissa tilata tämän MF 286:n DNA:lta sillä ehdolla , että tässäkin ketjussa ilmitulleet viat ensin korjataan. No nyt asia meni DNA:n umpimielisen suhtautumisen vuoksi uuteen harkintaan ja taidan hankkia sen laitteen muualta.
  • @Veikko

    Tuosta olen samaa mieltä, vaikeneminen ei ole 2010-luvun tiedoitustapa. Jos homma viivästyy, ilmoitetaan siitä reippaasti ja rohkeasti.
  • Hiljaista on edelleenkin ???
  • Jep jep. Hyvin menee vissiin siellä päivityksen testauksessa ??
  • No niin. Uusi viikko alkoi , joten tapahtuuko tässä asiassa mitään?????????
  • Hei Veikko!

    Kuten aiemmin on kerrottu, seuraava päivitys on meillä jo testeissä, joten julkaisua ei kovin kauaa tarvitse enää odottaa. Etukäteen emme pysty ennakoimaan, kauanko testaus vie aikaa ja millaisella tarkemmalla aikataululla päivitys saadaan ulos. Keskeneräistä tai puutteellistä päivitystä ei varmastikaan kukaan halua julki, joten testaus on hoidettava pieteetillä.
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • @ Ida S

    Olen kanssasi samaa mieltä siitä , että testaus kannattaa tehdä huolella. Teidän edustajanne Mokkulamies ilmoitti täällä jo reilu kuukausi sitten , että päivitys on testauksessa ja julkaistaan pikaisesti.

    Itsekin alan ammattilaisena ja laitetestausta tehneenä osaan kuitenkin arvioida kuinka kauan jokin testaus vie. Siis vaikka testien viime tipassa olisikin tullut esille vielä korjattavaa , niin yli kuukausi on kyllä aivan tolkuton viivästys. Se kertoo siitä , että homma on joko pantu hyllylle tai että alihankkija (ZTE) ei ole softamuutoksia edes tehnyt. Minun kokemukseni noista viime hetken korjauksista/testeistä on , että parissa päivässä ne yleensä saa fixattua , jos vain hommaa tehdään täysipäiväisesti. Nyt näin ei kyllä näytä olevan.

    Siis jonkinlainen aika-arvio olisi tässä kohtaa paikallaan milloin julkaisu tapahtuu. Olen harkinnut ko. laitteen hankintaa teiltä , mutta en sitä tee , ennekuin tässäkin ketjussa mainitut viat on korjattu. Jos korjaukset vielä kestävät , niin hankin laitteen muualta.
  • Tässä ketjussa seuraava suurempi päivitys tiedän taholta luvattiin maalis-huhtikuulle.

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/mokkuloiden-operaattorikohtaiset-viritykset/#c2411486​​​
  • Edistyykö se päivityksen testaus ja lanseeraus???
  • 10pv olisi testaus aikaa jälellä.

    Onko päivitys missä vaiheessa?

    Vai laitanko purkin suosiolla takaisin päin.

    Kiitos etukäteen nopeasta vastauksesta.

    Hyvää kesää
    Mikael


  • Taas viikko mennnyt ja hiljaisuus jatkuu. :-(
  • Hei .

    Saisiko tähän vielä tarkennusta onko 2kk päästä valmis.

    Vai onko laisinkaan tulossa.

    Asukselta on tulossa korvaava purkki AC55U mallille.

    On tulossa hyvä purkki.

    Minulla on tässä ZTE MF286 dna vielä 14pv palautus oikeutta.

    Harkitsen vakavasti sen palauttamista teille.

    Näin en halua toki toimia.

    Mutta hiukan epäilyttää ehkä tulevat huollot ja muu palvelu jos näin kauan joutuu vastausta odottelemaan.

    Hyvää jussia kuitenkin. 


  • Päivitys on tulossa, mutta tarkempaa tietoa aikataulusta ei meillä tässä vaiheessa ole ikävä kyllä tiedossa. Ymmärrettävästi näin kesäaikaan esimerkiksi lomat hieman sotkevat aikatauluja, mutta pidetään peukkuja että saamme uutta tietoa tilanteen etenemisestä mahdollisimman pian. Vilpittömät pahoitteluni päivityksen viivästymisestä sekä tilannetta koskevan tiedotuksen tökkimisestä.

    Mukavaa juhannusta kaikille!
    DNA Ida S palveluneuvoja
  • Että sillä lailla.  :-(

    Nyt sitten syytellään kesälomia. Päivityksen luvattiin tulevan jo huhtikuussa ja ei silloin mitään kesälomia vielä ollut.

    Taitaa olla niin , että olette unohtaneet tilata sen päivityksen laitevalmistajalta???
  • Ok, ymmärrän.

    Oletan että tarkoitat että tämän vuoden puolella,  on tähän "käyttökelvottomaan" ZTE MF286 tulossa päivitys?

    Luonnollisesti saan luvan näin epävarmoilla tiedoilla päivityksestä, myöskin palauttaa 14pv palautusoikeuden loputtua samoilla ehdoilla  ZTE MF286 teille takaisin. Mikäli tänä vuonna ei päivitystä saada aikaiseksi?

    Hyvää jussia
    _
    -
  • Muutaman kuukauden purkki ollu ja en oo yhtää txt viestiä nähtäväst saannu XD. hyvin on toiminnu vehkeet.
  • Milloin se jo ajat sitten luvattu päivitys on tulossa????
  • Noh..

    Ihmettelen kyllä nyt suuremmiten, teidän vastauspolitiikkaanne täällä.

    En nyt yritä olla ilkeä.

    Mutta jos näin kauan kestää vastata, asiakkaan kysymyksiin vielä 2017.
    Niin hiukan epäilyttää tulevaisuuden tuki, teidän kanssanne. 

    Laitampa ZTE MF286 teille takaisin.

    vaihdamme perheen liittymät teliaan.

    Kiitos näistä vuosista. 


  • Vaikeneminenhan on juuri 2010 luvun tiedottamista...
  • Hiljaista on. Taidanpa sitten hankkia mokkulan jostain muualta , kun DNA:ta ei asia kiinnosta.
  • "MF286 saa uuden päivityksen 25.7.2017 alkaen. Päivitys tapahtuu portaittain eri käyttäryhmille."

    Meni muuten hetki etsiessä, missä se modeemin päivitysnappula oikein luuraa. Modeemi oli siltaavassa tilassa, joten kun sen otti pois, sieltähän se lisäasetusten alta löytyi. 😀 Ainakaan allekirjoittaneelle ei vielä uutta päivitystä ollut saatavilla. Onko joku jo saanut päivityksen haettua?
  • Jos nyt tilaa tuo ZTE:n , niin millä softalla se toimitetaan????
  • Noniin, kesälomat taitaa olla suurimmalla osalla lusittu. Mikä on seuraava tekosyy päivityksen viivästymiseen? Neljä (4) kuukautta olen nyt odottanut korjausta että ostamani laite toimii niinkuin pitää.
  • Kyllä se päivitys on jaossa , mutta jottei päivityspalvelimet ruuhkaannu , sitä jaellaan pieninä erinä.

    https://www.dna.fi/dna-kotimokkula-4g-wlan-mf286​​​
  • Kyllähän tuonne voi mitä tahansa satuja kirjoitella mutta onko joku oikeasti saanut päivityksen laitteeseensa? Ei luulisi edes staged rolloutissa menevän toista viikkoa ellei serverinä toimi peruna. Kiva taas tulla töistä kotiin ja huomata että verkkoyhteyttä ei ole. Alkaa niinsanotusti huumori loppumaan tämän fiaskon kanssa.
  • Molskis!Oon ihmetelly et minkä takia porukka saa viestejä dataliittymiin. Mul on ollu nyt 4kk laite ja dna sim, eikä yhtään viestiä ole tullu, eikä kertaakaan netti pätkässy. Ebaystä saa muuten aika edullisesti akun jos ei haluu tuota kallista dna:n akkua ostaa
  • @Petsku

    "Oon ihmetelly et minkä takia porukka saa viestejä dataliittymiin"

    Ei kaikilla välttämättä ole edes dataliittymää , vaan käytössä saattaa olla puheliittymäkin tai prepaid. Ja kyllä dataliittymätkin tukevat tekstiviestejä ja niitä voi sinne arpoa vaikkapa joku "robotti".
  • Jos nyt tilaa tuo ZTE:n , niin millä softalla se toimitetaan????
  • @Hohhoijaa

    "Kyllähän tuonne voi mitä tahansa satuja kirjoitella mutta onko joku oikeasti saanut päivityksen laitteeseensa?"

    On.

    https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/zte-mf286-ulkoiset-antliitannat/#c2617620
  • Kokeilin itse tänään ja käyttöliittymä ilmoitti ensin "Update is ongoing..." mutta popup vain pysyi siinä eikä mitään muuta tapahtunut. Kun klikkasin sen päivitysilmoituksen pois ja hain päivitystä manuaalisesti, uutta versiota ei ollut saatavilla. Ilmeisesti se ei nyt kuitenkaan ole vielä ihan kunnossa. Tarkistin vielä, onko laitteeseen tullut uusi versio mutta B04 siellä edelleen on.
  • Tuon "Update is ongoing..." tekstin saa siten että hakee heti päivitystä uudelleen toiseen kertaan. Turha kuvitella että sieltä mitään tulee. 😉
  • Näin näyttää tekevän. 😀 Uusi päivitys olisi mukava päästä testaamaan, koska ainakin minun modeemi menee jumiin muutaman päivän välein ja vain virtakytkimen avulla saa sen heräämään. Soitin asiakaspalveluun ja sieltä sanottiin modeemissa mahdollisesti olevan rautavika. Takuuta on vielä jäljellä, joten katsotaan nyt ensin päivityksen jälkeen tilanteen korjaantuminen.

    Mielenkiintoinen yksityiskohta oli kun hain päivitystä, ehdin nähdä modeemin urlissa jonkun "sleep_mode" ilmoituksen. Ettei vain nyt olisi joku mukava bugi jumittamassa meikäläisen modeemia?
  • Joo itelläkin tuo mf286 tuli päivitettyä sen jälkeen se alkoi pätkiä ja kun hallintasivulle meni katsomaan nii siellä se yhdistää ja katkeaa vuorotellen. Mikäköhän on vikana?
  • Milloin tuo päivitys on saatavilla kaikille laitteen käyttäjille? Ihan kuin tässä ei olisi odotettu vielä tarpeeksi.
  • Tsekattu päivitys tänään. Ei ollut saatavilla.
  • Taitaa mennä koko modeemi vaihtoon. Pätkii nyt siihen malliin, että pitää tehdä ivobuutti kaksi kertaa päivässä. Kun hallintaliittymän kautta yrittää buutata, saa virheilmoituksen, jossa lukee "Virhenumero". 😀 Sama ilmoitus tulee kun yrittää kääntää pelkän 4G yhteyden pois päältä ja takaisin. Haiskahtaa siltä, että B04 version testaus on jäänyt aika lailla kesken. Toivon mukaan B09 on jo testattu paremmin ja virheilmoituksissa on vähän selkeämpi syy virheeseen.

    Ilmeisesti minulla on rautavikainen modeemi, sillä alkuun tämä pelasi muutaman viikon ihan mukavasti. Pitää varmaan käväistä palvelupisteellä hakemassa uusi tilalle.

  • Jussi k. Hyvin toimii sillattuna ja reitittävänä oma b4 sisällä valmiiksi, tämän vuoden puolella.

    Kuulostaisi siltä että se Qualcomm piiri (ei modeemi) sitten olisi kylmäjuotoksinen, ja kuumisi liikaa ja sieltä kylmäjuotoksen kohtaa sitten alkaa temppuilemaan, kun lämpiää tarpeeksi.
     Koska se toimii jonkin aikaa normaalisti?  

    Jos se temppuilee heti vaikka on ollut esim, yön kylmänä, todennäköisesti sitten softapuolella, pitäisi sitten vetää puhdas asennus b4 uudestaan.

    Mahtaakohan dna support ohjeistaa, ja antaa työkaluja tehdä homma itse. Kysele ihmeessä. Ennenkuin vaivaudut paikan päälle.


  • Minttu. K: Sen takia tässä mielellään ensin ottaisi sen uuden päivityksen modeemiin. Sillä tietäisi varmasti, onko vika softassa vai raudassa. Alan itse kallistua rautavian puolelle, koska jumiutuminen tulee yhä lyhemmällä aikavälillä.

    DNA:n support ohjeisti suoraan modeemin vaihtoon. Ilmeisesti vastaava vika on heille jo tuttu. 😀
  • Päivitys saapunnu omaan purkkiin.
  • No niin, tämä aamuna modeemi sitten alkoi pätkiä koko ajan ja iltapäivällä tuli takuuseen uusi tilalle. Siihen latautui B09 softa samantien kun kytkin sen verkkoon. Toivon mukaan ongelmat ovat nyt takanapäin. Ainoa pikku ongelma oli kun ei suostunut alkuun näyttämään 4G yhteyden päälle/pois nappia Chromella ja Firefoxilla se näkyi. Vasta kun vaihdoin Cromen incognito tilaan, nappi ilmestyi siihenkin. Pitää nyt hetki puuhastella uuden käyttiksen kanssa ja katsotaan mitä sieltä löytyy.
  • Mitä pitää tehdä, että sen päivityksen saa?
  • Päivityksen jakelu on lopetettu toistaiseksi siinä havaitun ongelman vuoksi ja uusi versio korjauksella tehdään mahdollisimman nopeasti
    DNA Iiro palveluneuvoja
  • Mikäköhän ongelma. Oma toiminnu toistaseksi
  • Minulla on pelannut nyt yhtä soittoa 137h mutta edellisessä modeemissa B04 softalla oireet olivat samoja kuin em. DNA:n laittamassa linkissä uusimman version ongelmista.
  • Version B10 piti olla tänään 23.8. 2017 saatavilla. Yllättäen onkin siirtynyt päivällä eteenpäin. Jännätään taas viikon päästä kuinka käy.
  • Ei pelannut enää. Aamuyöllä oli mennyt modeemi jumiin. Edellisenä iltana oli nopeudet todella hitaita, joka saattoi ennakoida jumittamista. Merkki kalenteriin ja katsotaan milloin taas pitää bootata.

    @DNA: tsekkaatteko vielä ennen uutta releasea Advanced Settings -sivun, jossa on minun mielestä vähän ylimääräistä?

  • Mulla on DNA Mokkula 4G MF910 ja on toiminut tähän asti ihan ok, mutta nyt on ongelmia ollut nettikameroiden kanssa.. eiliseen asti olen päässyt määrittelee portteja iha normaalisti palomuuri asetusten kautta, mutta nyt ku avasin mokkulan asetukset että olisin testimielessä vaihtanut porttia niin palomuuri -> porttiohjaus -> virtuaaliset palvelimet oli pois käytöstä ja kun laitan käyttöön niin se heittä mulle vaan ylälaitaan virhenumero tekstin ja mitään ei tapahdu?

  • Modeemi jälleen jumissa. Nyt kesti ylhäällä 54h. Kytkimestä resetointi veti modeemin tehdasasetuksiin. Uusin B09 on todella "kunkku" päivitys.
  • Ei vieläkään ollut mitään ongelmia mokkulan kanssa @B09.
  • Eikun paranee! Nyt enää 24h ja jumiin. Päivitystäkään ei näytä löytyvän.
  • B09 toimii täälläkin ongelmitta ja käytän WAN/LAN1 porttia. Tällä mennään hautaan asti.
  • Kauampa sitä iloa riitti; laitteeni resetoi juuri itsensä tehdasasetuksille. Ei päivitystä saatavilla.


Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.