Siirry uusimpaan kommenttiin
Etsimäsi kommentti on joko siirretty toiseen keskusteluun tai poistettu kokonaan.

ZTE MF286(A) myöhästynyt ohjelmistopäivitys

Onkohan sitä USB-tuen mahdollistavaa pian 9kk ajan lupailtua päivitystä jossain kohtaa ihan aikuisten oikeasti julkaisemassa tässä lähiaikoina (lue pari viikkoa ei esim. 6kk)?

Viimeisin puolivirallinen kommentti kyseisestä päivityksestä on saatu Tech-IO keskustelufoorumilla, jossa DNA:n edustaja MoggulaModeemi kertoi päivityksen tulevan ASAP niin kuin aina (melko pitkät ASAPit muuten) ja "Tulevaan B13 (B09 ja B10 vedetty pois livestä) päivitykseen on tarkoitus saada korjaus tuohon asetusten häviämiseen sekä tuodaan parannuksia käyttöliittymään, tietynlainen CA lukko ja WiFi säätöä ja lisädataa."

Näistäkin kommenteista nyt on kulunut jo yli 1,5kk täydellisellä radiohiljaisuudella. Eli antakaa nyt hyvänen aika joku tilannepäivitys tuon päivityksen statuksesta tai muuten pitää kyllä alkaa perumaan kaupat laitteesta, joka on myyty valheellisilla lupauksilla.

Kommentit

  • Hei Jeggu,

    uusimmat kuulumiset löytyvät täältä: https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uusimman-mf286-paivityksen-jalkeen-yhteys-katkeaa-/ (paras vastaus).

    Valmistaja ja me olemme pyrkineet mahdollisimman nopeaan toimintaan, mutta valitettavasti päivityksen valmistelussa on kestänyt erinäisistä syistä. Suurimpina ongelmina ja ajanviejinä oli ensin syyn löytäminen joillakin asiakkailla tapahtuneeseen pätkintään ja muuhun outoon toimintaan B09 ja tämän jälkeen B10 versioilla sekä varsinaisen korjauksen ja suojauksen rakentamiseen.
    Olli Kehityspäällikkö
  • Siis paras vastausko on kaupan purku kuten nimim.
    Sähköjänis  tuon linkin uusimmassa viestissä seuraavasti ehdottaa? On jäänyt kai ainoaksi järkeväksi mahdollisuudeksi.
    Huonoa on tosiaankin!:

    -----------
    "Näyttää siltä että perustoiminnallisuutta ei ole kohta vuoden jatkuneista yrityksistä huolimatta saatu ZTE:n ja DNA:n toimesta kuntoon - suosittelen palauttamaan ensi tilassa ja jos menee vaikeaksi, kuluttajaneuvojalle (ja tarvittaessa -riitalautakuntaan) nämä keskustelut mukaan näyttönä siitä että laitteessa on vikoja joita ei ole lupauksista huolimatta saatu korjattua.
    Tällöinhän kaupan purku on käypä ratkaisumalli, kun myyjälle on jo annettu mahdollisuus viallisen laitteen korjaamiseen.  "                                                                                                  Sähköjänis                                                                                        18 Jou                                                                                    Ilmoita
  • Mikähän lie kun päivitystä koittaessa herjaa vain että "Check new version failed"?
  • Kuulemma nyt tässä B13 versiossakin on jo ollut ongemia esim dhcp palvelimen suhteen,Koittakaa nyt jo hei ihan AIKUISTEN OIKEESTI siellä dna:lla saada tää mokkula kuntoon tai sitten tehkää se tuotteen takaisinveto ja antakaa asikkaille rahat takaisin.
    Tämän kyseisen mokkulan kanssa kun ei tunnu olevan mitään muuta kuin ongelmia,ehkä se niillä toimi joilla on vain 1 kone mokulan perässä eikä mitään siellä Usb portissa,mutta kun laitetta kuitenkin MYYDÄÄN usb jaolla yms yms.Tarviiko tässä tosiaan kohta ottaa yhteyttä kuluttaja-asiamieheen kun dna ei vaan tunnu mitään asian eteen tekevän,tyhjiä lupauksia vaa lupausten perään.
  • kyllästynyt, suosittelen ehdottomasti olemaan asian suhteen yhteydessä kuluttajaneuvojaan, ja viittaa näihin keskusteluihin sekä ongelman jatkuvaan luonteeseen ja DNA Oyj:n tyhjiin lupauksiin -- heillä on käsittelyssä tälläkin hetkellä ainakin minun tapaukseni, joten näiden kertyessä viranomaisen puolelta varmasti löytyy halukkuutta käsitellä asiaa suoraan DNA Oyj:n kanssa eikä ainoastaan yksittäisten kuluttajatapausten kanssa.

    Ensisijaisesti toki kannattaa olla yhteydessä DNA Oyj:n asiakaspalveluun ja vaatia kaupan purkua noilla perustein - tuotetta ei ole saatu kohtuullisessa ajassa kuntoon - ja mikäli yritys siitä kieltäytyy, olla yhteydessä kuluttajaneuvojaan.

    Tilanne elää aktiivisesti ja DNA Oyj on alkanut sensuroimaan tällä palstalla käytävää keskustelua, joten kannattaa seurata vaikka io-techin keskustelupalstaa asian tiimoilta mikäli näyttää ettei täällä mitään tapahdu. Kokonaisia viestejä on jo nyt ilmoittamatta poistettu näistä keskustelusta DNA Oyj:n toimesta.
  • Eipä vaan tunnu tulevan sitä B13 päivitystä vaikka kyseessä on yli vuoden vanha mf286,kovasi mokkulamodeemi toisella foorumilla sanoi että se päivitys olisi saatavana KAIKKIIN vanhoihin zte mf286 malleihin jotka on päivitetty b09/b10 versioon.
    No onneksi ei enää kun toi mokkula dna ta ,puhelimet ja netti siirtyi jo TOIMIVALLE palvelun tarjoajalle.Kannattaa muidenkin käydä tuolta katsoon miten dna hoitaa tätä asiaa,ennen kun poistavat tämänkin viestin...
    https://bbs.io-tech.fi/threads/zte-mf286-kokemuksia.609/
  • eikö tuo riipu siitä oletko päivittänyt edellisen firmiksen lte:n yli vai onko boksi tullut suoraan kaupasta..
    Todellakin toivon, että tämä korjaisi ongelmia!
  • Edelliselle kirjoittajallehan mokkulakikkulan lupauksien perusteella olisi pitänyt tämän uuden päivityksen tulla -- hänellä kun on viestistä pääteltynä juurikin tuollainen interwebsin yli viallisesta toiseen vialliseen päivittynyt modeemi, ei B10-viallisena nettikaupasta tullut purkki.
  • mulle tuli tänään uusi b13 päivitys tökkii kyllä aika pahasti takuuta on vielä jäljellä sain edellisen laitteen tilalle samanlainen zte mh286
  • jeppe, jos ei laite samanlaiseen vaihtamalla tai noilla päivityksillä korjaannu, vaadi kaupan purkua.
    Sinulla on siihen oikeus, jos ei myyjä saa vikaa korjattua eikä se korjaannu vaihtamalla tuote toiseen samanlaiseen.

    https://www.kkv.fi/Tietoa-ja-ohjeita/Viat-viivastykset/tavaran-vika-tai-puute/hinnanalennus-ja-kaupan-purku/

    Lisäksi voit olla oikeutettu vahingonkorvaukseen, mikäli noista tuotteen vaihtamisista on syntynyt sinulle esimerkiksi matkakuluja.
  • Koskakohan Tämä 286A malli mahtaa aikuisten oikeasti saada tätä B13 päivitystä,vai onko siinäkin taas huomattu joku bugi ja vedetty pois jakelusta,kovin on pitkät ja kapeat noin dna:n jaetaan portaittain päivitykset...
  • Jos toimivan laitteen tahtoo, kannattanee purkaa kaupat ja palauttaa ZTE sinne mistä se on tullutkin ja ostaa tilalle jotain ihan muuta.

    DNA Oyj:n vaikeneminen asiassa kertoo omaa karua kieltään siitä ettei näitä kymmeniä tuhansia (DNA:n ilmoituksen mukaan) modeemeja olla kuntoon saamassa.
  • Moi kovin taas tänään viemässä huoltoon Mobylife Shop  ja ilmoitin että en enää halua samanlaista mokkula tilalle ja sitten tuli juuri sama mutta uusi taas zte mf 286 toimi viikon lopun joten kuten nyt on nopeus taas 1.5- 3,5 megaa v tuttaa
  • Jeppe, vaadi kaupan purkua -- on selvää että jos laitetta on jo monta kertaa vaihdettu, ei se vaihtamalla samanlaiseen parane. Ja jos ei tähän suostuta, ota yhteyttä kuluttajaneuvojaan. Jälkimmäisessä tapauksessa voit mainita että heillä on jo samanlaisesta laitteesta riita-asia DNA:n kanssa käsittelyssä.

  • Moi mikähän olisi vastaava toimiva laite tämän tilalle
  • Itselle tuli juuri 30min sitten B13 päivitys ja eipä tuonut muutakuin kun tuon usb tuen, uudet kaistat valittavaksi ym.
    Nopeudet muuttui hiukan..aikaisemmin tähän aikaan aamuyöstä lataus nopeus ollut huimat 40Mbps ja nyt 65Mbps. Tai sitten ei vain ole juuri nyt "Ruuhkaa" linjoilla niinkuin täältä aina sanotaan. Pingit sen sijaan tippui 28ms ping ->15ms ping. Jahka tänne hyvinkäällekin saataisiin tuo 4G+ oikeesti toimimaan et päästäisiin edes 200Mbps nopeuksiin.
    http://www.speedtest.net/result/6969683072.png

    Kokeilin 1800+800mhz yhdistelmää... nopeudet tippui radikaalisti lataus 6Mbps ja uppi 0.9Mbps ja pingit huiteli siellä 80-120 välissä. Muita yhdistelmiä onkin turha kokeilla koska täällä ei ole kuin 1800Mhz...älkääkä nyt vain sanoko että teillä onkin LTE-A masto vaikka teidän IT_tuki henkilö sanoi viimeviikolla puhelimessa ettei DNA:lla ole LTE-A mastoa täällä...

  • Jeppe, jotkut ovat näilläkin palstoilla Huawein tuotetta kehuneet toimivaksi (ja ovat ZTE:n romunsa sellaiseen päätyneet vaihtamaan).
  • @Sähköjänis
    Voitko kertoa sen Huawein tyyppimerkin?
    Täytyy ruveta kyselemään sitä jostain.
  • @pena, Huawei B525S:ään on ainakin muutama käyttäjä tuolla toisessa ketjussa ( https://tuki.dna.fi/org/dna-fi/d/uusimman-mf286-paivityksen-jalkeen-yhteys-katkeaa-/ ) vaihtanut ja ilmoittanut olevansa siihen tyytyväisiä.
    Itse tilasin kaupan purun jälkeen OpenWRT -pohjaisen laitteen Kiinasta.

    Ja muutama päivä tästä DNA Oyj tulikin katumapäälle ja alkoi lähetellä viestejä etteivät he tahdokaan purkaa kauppaa -- nyt mukana asiassa onkin sitten jo ainakin Netsin reklamaatiokäsittelijä, Kuluttajaneuvoja ja kymmenkunta DNA Oyj:n edustajaa. Tästä lisää  -blogissa kunhan ehdin tilanteen käänteitä ylös kirjoittamaan, ei nimittäin ihan heti tule vastaavaa "asiakaspalvelukokemusta" vastaan -- mutta hei, elämä on!
  • Hahah täälläkin on käyty DNA:n toimesta linkit blogiin sensuroimassa, vaikka perusteita ei DNA:n käyttöehdoista kyettykään osoittamaan.

    Hyvin te koijarit vedätte!

Kommentoi tai kirjoita uusi viesti

Nimesi ja viestisi näytetään julkisesti.Sähköpostiosoitettasi ei koskaan näytetä julkisesti.