Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Adressändring och inloggningar på Minun palveluni

Har försökt slippa in på Minun palveluni för att göra en adressändring, samt kolla mina abonemang har 3 st men det går inte att logga in. Och eftersom jag inte har någon av dom banker som man kan använda så vet jag inte vad jag ska göra. Även min sambo har Dna och hon slipper inte in på sin sida.

Kommentarer

  • Hej Niklas!

    Du har väl noterat att det just nu finns två olika avdelningar av Minun palveluni?

    Om du har ett Äly- eller Veppi-abonnemang hittas tjänsten på palvelu.dna.fi. Användarnamn och lösenord har skickats till dig per e-post i samband med orderbekräftelsen. Du kan skicka efter nytt användarnamn/lösenord genom att klicka på "Unohtuiko salasana?", respektive "Oletko unohtanut käyttäjätunnuksen?".

    Om du har någon annan typ av abonnemang är adressen minunpalveluni.dna.fi. För att skapa ett användarnamn och lösenord behövs nätbankskoder eller Mobiilivarmenne-tjänsten för att bekräfta din identitet. Abonnemangets användare kan beställa efter inloggningsuppgifter genom att skicka meddelandet TUNNUS till nummer 14000.

    DNA Satu serviceförman
  • Dom 3 abonemangen är DNA joustava 350, DNA Voitto och DNA Aarre.
    Så då kan ni ju berätta vart dom hör eller??
    joustava 350 har jag fått lösen till men det går inte att göra något på den sidan

    dna voitto så tycker jag ska gå in och registrera mig på www.dna.fi/omadna berätta gärna för mig var den finns

    dna aarre sitter just nu i mitt hundpejl´s halsband kan alltid prova ta ut det och lägga det i en telefon för att skicka ett meddelande till 14000. men är det så att det kommer samma meddeland som dna voitto, så tror jag det blir en resa till stan för att kolla in vad era konkurenter har att erbjuda.

  • Hej Niklas!

    Joustava, Voitto och Aarre hittas alla via minunpalveluni.dna.fi (du kommer också dit via länken ovan när du klickar på "Siirry palveluun" på vänstra sidan, där det står t.ex. Puheliittymät). Du behöver inte skilda lösenord för abonnemangen om du är ägare till alla tre, utan alla finns på samma sida. Som ägare (inloggad med nätbankskoder) har du också mer möjligheter att göra ändringar än om du loggar in som användare (de lösen du beställer per textmeddelande).

    Det är lite svårt att så här på rak arm avgöra var problemet ligger. Jag skulle rekommendera att du tar kontakt direkt till kundtjänsten på 044 144 044 eller mobiiliasiakaspalvelu(at)dna.fi, så att vi kan ta upp mer uppgifter och reda ut saken. Adressändringen kan vi förstås då också sköta på samma gång.

    DNA Satu serviceförman
  • Hur länge är två dagar räknat i dna dagar??? Har ringt till kundtjänsten för att få veta hur man loggar in på Minun palveluni, eftersom ni inte har ålandsbankens banktjänst. Hon skulle kolla upp hur man skulle lösa det, och ringa tillbaks efter 2 dagar. Är över en vecka sedan nu. Med tur har kanske adress ändringen gått fram. Konstigt nog tyckte hon att jag skulle nog låsa fast mig ett år till för att få lite rabatt........ men problemet vill tydligen inte dna lösa.

    Mvh niklas

  • Hej Niklas,

    jag kontaktade kundrådgivaren som skött saken, och hon hade ännu inte fått svar angående möjligheten att logga in på Minun palveluni om man har Ålandsbanken. Jag beklagar att ärendet tagit längre än väntat att utreda.

    Det verkar dock som att du har aktiva inloggningsuppgifter till tjänsten. Jag kontaktar dig direkt per e-post med mer information.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.