Ägarbyte av ett telefonabonnemang

Hej!
Jag har försökt göra ett ägarbyte via Minun Palveluni enligt de instruktioner som finns här på DNA Supportforum - ett DNA abonnemang som står på mitt namn ska flyttas över till mitt företag. Jag kom så långt att jag skulle identifiera mig med bankkoder - första gången identifierade jag mig med mina personliga bankkoder och det var tydligen fel. Andra gången identifierade jag mig med företagets bankkoder och då kom följande meddelande från Signicat Tunnistuksen Välityspalvelu: Voimassa olevia sopimuksia ei löytynyt. Ota meihin yhteyttä.
Vad göra nu? Tack på förhand för svar!

Kommentarer

  • Hej Camilla!

    Det är alltid den nuvarande ägaren som påbörjar processen och flyttar abonnemanget. Logga alltså in på Minun Palveluni med ditt eget DNA Tunnus (DNA ID). Om du inte redan har ett DNA Tunnus skall du skapa ett sådant först.

    Efter att du loggat in, så klickar du på det abonnemanget du vill överlåta, och välj sedan "Muut toiminnot" (längst ner) och klicka på "Siirry". Du kommer nu till en ny sida med uppgifter om abonnemanget. Sedan skall du rulla ner på sidan och klicka på "Muokkaa" bredvid "Liittymän omistajan vaihtaminen".

    Fyll där i företagets uppgifter och klicka på Tallenna. Till kontaktuppgifterna skickas temporärä inloggninguppgifter. Företagets representant klickar sedan på länken som kommer till deras epost och identifierar företaget med dess bankkoder.

    Om du har problem med processen, vänligen ring kundtjänst på tfn. 044 144 044, så kan vi göra detta tillsammans.

    Mvh,
    DNA Linda L Kundrådgivare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.