Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Användning i Argentina

Hej! Jag har just farit till Argentina och telefonen fungerade bara för ungefär en timme. Jag kan varke sända sms eller föra samtal. Hjälp?!

Kommentarer

  • Hej Sven!

    Om den fungerade först, kan du dubbelkolla så att du inte i misstag stängt av roaming i telefonen. Du kan också testa att manuellt byta operatör (Telecom Personal borde åtminstone fungera).

    Om problemet fortsätter, rekommenderar jag att du tar kontakt till vår kundbetjäning på mobiiliasiakaspalvelu(at)dna.fi eller +358 44 144 044, så att vi kan kontrollera att abonnemanget är i skick.

  • Hej Emma! Tack för snabba svaret.
    Jo, jag har kollat men jag har inte ens möjligheten i mitt telefon att stänga av roaming (hittade ingen ställe att göra det i menyn).
    Sen, ang. operatören, så har jag endast det följande tillgängliga:

    Movistar 2G
    AR TP 2G
    AMX Argentina S.A 2G

    När jag anlände till flygplatsen fungerade AMX Argentina helt ok, men detta varade för ungefär 45 minuter, sedan gick det helt tyst och nu säger telefonen "Emergency Calls Only".

    Ang. abonnemanget; jag hade laddat €20 ett par dagar innan min resa.

    Varje gång jag försöker blir det bara "unable to connect to the network at this time, please try again later".

    Vad kan göras?

    Mvh,

    Sven

  • Om det är ett prepaidnummer, borde det fungera med operatören Claro. När det gäller användning utomlands, så har vi roamingavtal med vissa operatörer. Det går eventuellt att använda andra också, men vi kan inte garantera funktionaliteten i det fallet. Försök se om du hittar den operatören.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.