Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Dålig kontakt 80% av tiden

Varför är DNA abonemang så otroligt dåligt i Särimo Maxmo skärgård. Otroligt dåligt nästan dygnets alla timmar. Telefonerna visar oftas endast sos samtal. Vad är detta för fel. Har tvingats skaffa ett Sonera anonemang för att överhuvudtaget kunna ringa. Saunalahtis fungerar bättre men även detta krånglar ofta

Med hopp om förbättring

Kommentarer

  • Hej!

    Beklagar den dåliga hörbarheten.

    Om flera personen har samma problem är det tyvärr inte mycket som kan göras åt saken än att vänta att det byggs mera master/mera kapacitet till området, tyvärr ser vi inte så långt in i 2016 ännu så vet inte exakt när detta kommer att ske.

    Mvh,

  • Nu är det 2021 och det är fortfarande usel hörbarhet här i Ulot och Särkimo Maxmo. Måste ändra på telefonen från 4G till 3G/2G för att det alls ska fungera att ringa! Otroligt frustrerande då man inte kan ringa eller samtal inte kopplas till telefonen så andra når fram.
    Vi som bor här och samtliga sommargäster har väntat tillräckligt länge nu.
  • Hej!

    Det är tråkigt att höra om dessa hörbarhetsproblem. Det borde nog finnas även 4G-täckning på området, men eftersom det är ute i skärgården så är det längre distans mellan våra basstationer och det kan därmed finnas ställen vart 4G inte når.

    3G i sig har en lägre frekvens och täcker ett större område. Som standard sker alla samtal ännu i 3G, och det är endast om du har aktiverat VoLTE (voice over LTE/4G) i din telefon som samtalet kan utnyttja 4G-nätverket. Du kan deaktivera VoLTE genom telefonens mobilnätverksinställningar .

    Om du vill göra en hörbarhetsanmälan om just din adress, vänligen ring oss på tel. 044 144 044, så skickar vi in en rapport till nätverksplaneringen.
    DNA Linda L Kundrådgivare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.