Till senaste kommentaren
Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

DNA NÄT TV: Inspelningar sker som inte har beställts

Hej, jag har några gånger på senaste tiden märkt att det kommer 'jattkuva tallennus'-insplelningar på dnas nät tv som ja inte har beställt, t.ex. "Junior MasterChef". Jag har tagit bort 'jatkuva tallennus' inspelningsknappen och tagit bort inspelningarna, men de kommer tillbaka. Kan ni fixa detta?


Kommentarer

  • Hej Bengt,

    tack för din feed-back, detta problem finns till kännedom hos oss och är under korrigering, så vi får hoppas att det småningom fixas.
    DNA Linda kundrådgivare
  • Idag hade det blivit inspelat någon underlig "Tanssin superäidit" som vi inte är det minsta intresserade av. Vänligen fixa denna bug genast.
  • Hej Bengt,

    dagens uppdatering borde nu ha fixat problemet. Logga gärna ut och in igen.

    Om du fortfarande har problem med inspelningarna efter idag, så ta gärna kontakt med vår kundtjänst på 044 144 044 eller palvelu@dna.fi så undersöker vi saken.

    Med vänlig hälsning,
    DNA Linda L Kundrådgivare
  • Ska kolla _noga_ efter idag.
  • I dag väntade den olidligt spännande inspelningen av "Kauniit ja rohkeat (S)" (kl. 09:10) som vi defintivt inte har beställt. Så det verkar som om uppdateringen inte har hjälpt.
  • Ringde dna kundtjänst. På svenska svarade ingen så jag flyttade till finska där de svarade genast (dålig svensk service, DNA!).

    Kundtjänsten sa att det är känt problem men att problemet ingalunda borde ha fixats till idag utan först i slutet av denna månad (2018-02-28) och bad mig kontakta dna först efter det om problemet återkommer.

    Så dna har skjutit fram problemet till ett senare datum.
    Jag kan dock vänta.
  • Hej Bengt,

    tydligen kom det rapporter om att gårdagens uppdatering inte fixat saken, och den nya uppskattade åtgärdsdatumet är nu 28.2. Notera att detta är en uppskattning. Vi hoppas det fixar sig före detta!

    Med vänlig hälsning,
    DNA Linda L Kundrådgivare
  • Ännu idag, 6.3.2018 kvarstår problemet.
  • Hej Bengt,

    jo, det är till kännedom här att problemet ännu fortgår och är ännu under behandling och korrigering.

    Om du nu skulle ha något riktigt nytt exempel på inbandning det gäller, så är det bara att återkomma så vidarbefordrar vi till tekniska.

    DNA Linda kundrådgivare
  • Senast idag junior master chef som jag inte har beställt, se bilagd bild:

  • Hej,

    tack för exemplet, jag satte det vidare till tekniska.
    DNA Linda kundrådgivare
  • Som bevis att problemet kvarstår, gjorde jag en video igår där jag bevisar hur jag tar bort konstantinspelningen, se https://photos.app.goo.gl/6iFLwYQpQpJrSQKx1.

    Men idag är MasterChef igen inspelat:


    Jag skulle gissa att DNA NÄT TV koden har någon bugg i indexeringen av filmer eller användare som orsakar duplikata träffar någon stans i koden.

  • Hej Bengt,

    ok, tekniska fick nu även detta inlägg.
    DNA Linda kundrådgivare

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.