Detta inlägg är gammalt och kan innehålla inaktuell information.

Epost - räkning

Hej på er! Vi avtalade att räkningen skulle komma som Epost. Nåväl, det gjordedet första gången (alltså jag bytte till DNA då ni hade erbjudande) Helt OK först kom ett sms sedan räkningen per Epost. Men nu fick jag ett SMS att räkningen har kommit som Epost men det har den inte alls. Lite svårt att betala. Dessutom har ni mycket rörigt beträffande kontaktuppgifter etc. Ibland får man olika uppgifter...Nå nu skulle det va bra om xxxxxx fick sin räkning. Annars har ni varit "ganska" bra..men men men t.ex. den här sidan är ju inte direkt inbjudande....om man VALT en kategori borde det ju funka...långsam sida virriga instruktioner tycker jag
Vänliga hälsningar
Siv

(EDIT: telefonnummer borttaget för säkerhetsskäl // Kirta, kundrådgivare

Kommentarer

  • Hej Siv,

    Tråkigt att höra, att fakturan inte kommit fram. Det kan löna sig att sätta e-postadressen, varifrån fakturan kommer (lasku@dna.fi), bland accepterade e-postadresser samt kontrollera, att fakturan inte finns i skärppostkorgen.

    Vi kan kontrollera saken närmare, om du kontaktar oss via e-post mobiiliasiakaspalvelu@dna.fi eller per telefon på 044144044 (mån-fre 8-18.00, lör 9-16.30)

  • Angående "strul" kring rälning: Erfarenheter

    DNA skriver att det är tråkigt att fakturan inte kommit fram. det är förvisso sant att det är tråkigt.

    Jo,alla mejl kontrollerade och sökta.Någon räkning har man inte skickat

    DNA:s kundservice verkar lite slapp - det är bra att veta

    Svårt betala en räkning som inte existerar.Får väl kontakta kundservice (igen).Så roligt är det inte att betala (!)

  • Hej Siv,

    vissa e-posttjänster har mycket effektiva filter, som gör att vissa mejl filtreras bort innan de ens når skräppostkorgen. Det är normalt en bra sak, men kan också leda till att t.ex. fakturan inte når fram, då filtret noterar att en stor mängd e-post har sänts på en gång och sorterar den som spam. Av den orsaken är det bra att lägga till avsändaren i adressboken.

    Fakturorna finns även i vår självbetjäningstjänst Minun palveluni på https://palvelu.dna.fi (på finska). Det går också att beställa e-fakturor i sin egen nätbank, så att fakturan skickas direkt dit.

  • Hej,
    Enligt er uppgift är fakturan 11501268003, från 24.03 -15 obetald. Har inte hittat någon fakt. så nu vill jag ha fram den för att veta vad det gäller. Visa upp den tack!

    Edgar Hagen

  • Hej Edgar!

    Fakturan hittas i självbetjäningstjänsten på https://palvelu.dna.fi (finska). Om du vill ha mer uppgifter om fakturan, vänligen kontakta kundtjänsten direkt på 044 144 044 eller palvelu(at)dna.fi. Eftersom det här är ett offentligt forum kan vi inte gå in på detaljer här.

Kommentera eller skriv ett nytt inlägg

Ditt namn och inlägg kan ses av alla. Din e-post visas aldrig publikt.