Fakturerade avgifter från NETSIZE IPX AB
Min 11-åriga son har i sin senaste faktura för sitt ÄLY-abonnemang erhållit sammanlagt 25 st avgifter á 5 euro från NETSIZE PIX AB. Vad kan det vara frågan om och hur blir man av med dem?
Följ inlägget
0
följare
Hej Lars!
Det låter som att det handlar om en s.k. PUSH-tjänst, som fungerar som en sorts prenumeration. Genom att t.ex. delta i någon utlottning eller tävling sätts prenumerationen igång, och tjänsteleverantören kan därefter skicka meddelanden som kostar.
Tjänsteleverantören (i det här fallet Netsize) bör alltid i sådana här fall meddela hur tjänsten avslutas. Det allra vanligaste är att man kan avsluta beställningen genom att skicka meddelandet STOP till samma nummer varifrån meddelandena skickats.
Ett sätt att hindra att detta sker på nytt är att koppla på en meddelandespärr. Dessa stoppar i första hand utgående trafik från abonnemanget, men när det gäller tjänster som kostar extra hindrar de också inkommande trafik. Det finns olika spärrkategorier (definierade av Kommunikationsverket), jag skulle rekommendera minst P3, som spärrar vuxenunderhållnings- och underhållningstjänster. För att koppla på spärren, vänligen ta kontakt till kundtjänsten.
Hej,
Jag har idogt försökt få kontakt med er beträffande en faktura (som har förfallit) . Min hustru får faktura över sin mobil., vilket alltid orsakar en massa bekymmer och tappas bort i flödet av meddelanden.
HUR beter vi oss för att få fakturan över E-posten??????
Hej Lasse,
Vanligtvis kan man välja att man får ett textmeddelande över ny faktura vid sidan om att fakturan även kommer t.ex. per post eller e-post. Vänligen kontakta vår kundtjänst per telefon 044 144 044 eller via e-post palvelu@dna.fi, så vi kan gå igenom faktureringsuppgifterna.
Mvh,