Kommentaren du söker har flyttats till en ny diskussion, eller är borttagen.

Fakturering av bredbands- och TV tjänster (DNA Welho)

DNA Welho bredbands- och TV tjänster debiteras vanligtvis kalendermånadsvis på samma faktura. Du kan välja att få fakturan på svenska, engelska eller finska.

Observera att den första fakturan för en ny tjänst (eller efter en ändring av tjänst) gäller ofta för ett längre tidsintervall. Om en tjänst öppnas under en pågående faktureringsperiod utjämnas faktureringsperioden med den första fakturan. Faktureringsperioden anges i fakturaspecifikationen. Ändringar i tjänster visas alltid på följande utgående faktura. (Exempel: om ny DNA Netti 4G tjänst aktiveras 2.8.2019, så faktureras för perioden 2.8-30.9.2019 i den första fakturan) .

Tjänsterna faktureras i förskott, ex i augusti faktureras september månad.

Minimifaktureringssumman är 10€, dock skickas en faktura minst var tredje månad fastän summan är under 10€.

Fakturan kan levereras som pappersfaktura (2,90€/månad) eller epost-faktura (0€). Du kan även välja att ta i bruk nätbankens e-faktura (0€) eller bankens direktbetalning (2,90€/månad). Även NetPosti kan användas. Du kan även enkelt betala fakturan via vår självbetjäningsportal Minun Palveluni.

Var kan jag kontrollera att jag har betalat alla mina fakturor?

I tjänsten “Minun palveluni” på www.dna.fi/minunpalveluni eller i Mitt DNA appen (Oma DNA) kan du kontrollera om du betalat fakturorna för ditt abonnemang.

Betalningsprocessen och påminnelser
Betalningen av fakturan syns hos oss på 1-3 bankdagar. Om fakturan ej betalas inom ca. 2 veckor, skapas en egentlig betalningspåminnelse och avgift på 5€. Denna avgift debiteras på en kommande faktura. Om åtskilliga fakturor länge är obetalda, kommer abonnemanget eller delbetalningsavtal att sägas upp helt

Förflyttning av förfallodag
Förflyttning av förfallodag (10€) kan göras genom att kontakta DNA:s kundtjänst. Förfallodagen kan flyttas fram med max 30 dagar från fakturans förfallodag.

Fel vid betalning
Om du betalat fakturan med fel referensnummer, skall du kontakta vår kundtjänst så söker vi fram betalningen och riktar den till dig och din faktura

Om du ej betalat summan till DNA:s bankkonto, så kan vi ej göra något åt saken. Du bör istället kontakta den person/det företag du betalat till i misstag.

Om du i misstag betalat fakturan två eller flera gånger, så tas överbetalningen i beaktande på de följande fakturorna. Om du i misstag betalat en väldigt stor summa, kontakta då vår kundtjänst så gör vi en återbetalning till ditt konto (återbetalning enligt prislista).
DNA Linda kundrådgivare Rapportera olämpligt innehåll
Inlägget är stängt för ytterligare kommentarer.